Konsultacijų biuras. Madingų verslų kūrimas – lyg medžioklė

Publikuota: 2015-12-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nori verslininkai to ar ne, tačiau ir versle labai dažnai tenka vaikytis madų. Įvairių madingų tendencijų apstu rinkodaros, reklamos, klien¬tų aptarnavimo srityse ir t. t.
Tačiau madingos gali būti ne tik atskiros verslo sritys, bet ir patys verslai: greitojo maisto užkandinės, kepyklėlės, mažųjų alaus daryklų barai, mobiliųjų programėlių kūrimas ir pan.

Pasirinkus kurti kokį nors tuo metu populiarų verslą galima sulaukti greitos sėkmės, greitai ir daug uždirbti, tačiau priklausomybė nuo vartotojų įpročių negarantuoja, kad įkurta įmonė tokia pat sėkminga ir madinga bus po kelerių metų. Dėl to daugelį tokių verslų tenka arba nuolat iš esmės atnaujinti, arba uždaryti, o jų kūrėjams ieškoti kitos madingos veiklos. Pasaulyje yra nemažai sėkmingų verslininkų, kurie per karjerą išbando dešimtis visiškai skirtingų verslo idėjų ir daugelis jų pasiteisina.

Vis dėlto, nusprendus pasirinkti nuolatinių pokyčių ir ieškojimų kelią, reikia žinoti kelias pagrindines taisykles.

Matymas į priekį

Jei kas nors sukūrė sėkmingą kurios nors naujos srities verslą ir turi galybes klientų, vadinasi, jūs jau bent metus pavėlavote įsitvirtinti toje pačioje rinkoje. Madingų idėjų medžiotojų pagrindinis bruožas yra gebėjimas numatyti ateitį ir verslo tendencijas, įmonę pradėti kurti dar tuomet, kai nei konkurentai, nei vartotojai apie tai nieko nežino.

Kiekvienas naujas verslas nišoje mažina bendrą populiarumą. Pavyzdžiui, vienas mėsainių restoranas mieste gali tapti didžiausiu traukos objektu, antras, trečias, vėliau gal dešimtas tokių užkandinių modelį padaro įprastą ir nebeįdomų, nors nuo pirmosios atidarymo gali būti prabėgę vos keleri metai.

Madingų verslų rinkose nuolat nesidomint naujovėmis išgyventi neįmanoma. Madų vaikytis nusprendę verslininkai turi domėtis tuo, kas vyksta didžiosiose pasaulio valstybėse, skaityti pradedančiųjų verslininkų tinklaraščius.

Pirmąjį mėsainių restoraną atidarę verslininkai kuriantis konkurentams jau turėtų galvoti, kokios veiklos toliau jiems reikės imtis. Dideliuose miestuose, turinčiuose kelis milijonus gyventojų, pokyčių taip dažnai nereikia, kavinės išsilaiko iš atsitiktinių klientų, turistų, vieno kito nuolatinio. Mažose rinkose nuolatiniai pokyčiai būtini.

Tiesa, kartais nebūtina imtis kardinalių pokyčių, sėkmei išlaikyti gali pakakti paprastesnių žingsnių: pakeisti vietą, valgiaraštį, kainas ir pan.

Reputacijos klausimas

Dažnai manoma, kad nuolat kuriant naujas įmones ar šokinėjant nuo vienos veiklos prie kitos galima susidaryti labai nepastovaus ir nepatikimo verslininko reputaciją. Tačiau ne nepastovumas, o prasta vadyba gali ją sugadinti.

Protingai madų besivaikantys verslininkai savo sukurtas įmones paprastai perleidžia kitiems, o ne uždaro. Tai tarsi nuolatinis investavimas į pradedančiąsias įmones. Skirtumas tik tas, kad pats investuotojas šiuo atveju verslus ir kuria. Įmonė sukuriama, sutvirtinama, o vėliau paliekama toliau gyvuoti jau kitose rankose.

Vis dėlto jei verslus nusprendžiama uždaryti, prieš tai atsiskaitoma su kreditoriais, darbuotojais, dar geriau, jei turimam kolektyvui pasiūloma imtis naujų iššūkių kartu.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvės floristikos kūriniai įtiko ir išrankiam „Rammstein“ skoniui Premium

Net daugiamilijoniniame mieste pats smulkiausias verslas netrunka sulaukti užsakymų, jei gaminamas...

Gazelė
2019.12.05
Vyriausybė panaikino dalį verslo liudijimų Premium 3

Vyriausybė panaikino verslo liudijimus statybos apdailos darbams, autoservisų ir auklių paslaugoms. Smulkieji...

Finansai
2019.12.05
Kai klientai ateina iš uždaros bendruomenės, pardavimų prireikia po pusantrų metų Premium

Versle pasitikėjimas pelno gerų atsiliepimų, o šie augina klientų ratą. Bet jei klientus dar saisto tvirtos...

Gazelė
2019.12.04
Slovėnijos „Gazelė“: kaip „garažo vyruko“ produkciją pardavinėjo keli prezidentai ir kaip pasisveikina NASA Premium 1

Kodėl geriausia pardavimų komanda eksportui pradėti – keturių valstybių prezidentai, kodėl NASA, norėdama...

Gazelė
2019.12.03
Berlyno lietuviai perprato, kaip ten geriausiai ieškoti verslo partnerių Premium

Vis daugiau lietuvių verslą kuria Berlyne, nes šis miestas – vienas patraukliausių tiek startuoliams, tiek...

Gazelė
2019.12.03
Lietuvių startuoliai Vokietijoje traukia ne tik investuotojų dėmesį

Lietuviai nebūtinai verslą turi kurti savo šalyje: svetur sukurti startuoliai gali puikiai praversti Lietuvai...

Gazelė
2019.11.29
Norint išvengti 20% GPM tarifo, patartina viską sutvarkyti dar šiemet Premium 1

Prezidentas siūlo daugeliui pajamų rūšių taikyti didesnį 20% pajamų mokesčio tarifą. Norint išvengti didesnio...

Finansai
2019.11.28
Po trečiojo restorano „No Forks“ atidarymo, svarsto apie franšizę Premium 1

Atidaryti du restoranus per metus, taip gerokai paauginant įmonę, gana ritmas iššūkis, tad ne gėda...

Gazelė
2019.11.28
„Gazelė 2019“ nugalėtoja: verslą pradėjau nuo nekompetencijos Premium

Sparčiausiai šalyje augusios įmonės „Mano linija“ vadovė neslepia, kad didmeninė prekyba, kuria bendrovė...

Gazelė
2019.11.27
Paskelbtos Kauno „Gazelės“, metų nugalėtojos laurai iškeliavo į Vilnių

„Gazelė 2019“ finalas įvyko – metų nugalėtoja tapo sostinės UAB „Mano linija“. Taip pat paskelbtos Kauno...

Gazelė
2019.11.27
Vienas verslininkas – kelios įmonės: kodėl verta atskirti veiklas Premium 1

Sparčiausiai augančios įmonės susiduria su skirtingais iššūkiais, tačiau kai kurie sprendimai būdingi visoms...

Gazelė
2019.11.26
Druskininkiečiai žodžio „ne“ nesako net keisčiausiems užsakymams Premium

Kuo smulkesnė įmonė, tuo ji lanksčiau reaguoja į klientų pageidavimus. UAB „Paviljonų pasaulis“ derina daug...

Gazelė
2019.11.24
Smulkieji verslą augina nerdami į naujas veiklas

Sakoma, kad neverta mesti kelio dėl takelio, tačiau versle tai nėra aksioma. Verslininkai kaip tik pasižymi...

Gazelė
2019.11.24
Maisto halių konkurencija Vilniuje auga – išliks stipriausieji Premium

Maisto halės yra vienas madingiausių kelių pastarųjų metų maitinimo įstaigų veiklos formatų. Vilniuje jų yra...

Laisvalaikis
2019.11.23
„BaltCap“ išsigrynino ekologiško verslo strategiją – pasirinko „Livin“ ženklą Premium

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF),...

Prekyba
2019.11.22
Saulės jėgainės ant stogo norintys gyventojai užvertė verslą užsakymais Premium

Kurį laiką į saulės energiją labiau investuodavo entuziastai, norintys pagelbėti pasauliui, o,...

Gazelė
2019.11.21
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
2019.11.19
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau