Konsultacijų biuras. Madingų verslų kūrimas – lyg medžioklė

Publikuota: 2015-12-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nori verslininkai to ar ne, tačiau ir versle labai dažnai tenka vaikytis madų. Įvairių madingų tendencijų apstu rinkodaros, reklamos, klien¬tų aptarnavimo srityse ir t. t.
Tačiau madingos gali būti ne tik atskiros verslo sritys, bet ir patys verslai: greitojo maisto užkandinės, kepyklėlės, mažųjų alaus daryklų barai, mobiliųjų programėlių kūrimas ir pan.

Pasirinkus kurti kokį nors tuo metu populiarų verslą galima sulaukti greitos sėkmės, greitai ir daug uždirbti, tačiau priklausomybė nuo vartotojų įpročių negarantuoja, kad įkurta įmonė tokia pat sėkminga ir madinga bus po kelerių metų. Dėl to daugelį tokių verslų tenka arba nuolat iš esmės atnaujinti, arba uždaryti, o jų kūrėjams ieškoti kitos madingos veiklos. Pasaulyje yra nemažai sėkmingų verslininkų, kurie per karjerą išbando dešimtis visiškai skirtingų verslo idėjų ir daugelis jų pasiteisina.

Vis dėlto, nusprendus pasirinkti nuolatinių pokyčių ir ieškojimų kelią, reikia žinoti kelias pagrindines taisykles.

Matymas į priekį

Jei kas nors sukūrė sėkmingą kurios nors naujos srities verslą ir turi galybes klientų, vadinasi, jūs jau bent metus pavėlavote įsitvirtinti toje pačioje rinkoje. Madingų idėjų medžiotojų pagrindinis bruožas yra gebėjimas numatyti ateitį ir verslo tendencijas, įmonę pradėti kurti dar tuomet, kai nei konkurentai, nei vartotojai apie tai nieko nežino.

Kiekvienas naujas verslas nišoje mažina bendrą populiarumą. Pavyzdžiui, vienas mėsainių restoranas mieste gali tapti didžiausiu traukos objektu, antras, trečias, vėliau gal dešimtas tokių užkandinių modelį padaro įprastą ir nebeįdomų, nors nuo pirmosios atidarymo gali būti prabėgę vos keleri metai.

Madingų verslų rinkose nuolat nesidomint naujovėmis išgyventi neįmanoma. Madų vaikytis nusprendę verslininkai turi domėtis tuo, kas vyksta didžiosiose pasaulio valstybėse, skaityti pradedančiųjų verslininkų tinklaraščius.

Pirmąjį mėsainių restoraną atidarę verslininkai kuriantis konkurentams jau turėtų galvoti, kokios veiklos toliau jiems reikės imtis. Dideliuose miestuose, turinčiuose kelis milijonus gyventojų, pokyčių taip dažnai nereikia, kavinės išsilaiko iš atsitiktinių klientų, turistų, vieno kito nuolatinio. Mažose rinkose nuolatiniai pokyčiai būtini.

Tiesa, kartais nebūtina imtis kardinalių pokyčių, sėkmei išlaikyti gali pakakti paprastesnių žingsnių: pakeisti vietą, valgiaraštį, kainas ir pan.

Reputacijos klausimas

Dažnai manoma, kad nuolat kuriant naujas įmones ar šokinėjant nuo vienos veiklos prie kitos galima susidaryti labai nepastovaus ir nepatikimo verslininko reputaciją. Tačiau ne nepastovumas, o prasta vadyba gali ją sugadinti.

Protingai madų besivaikantys verslininkai savo sukurtas įmones paprastai perleidžia kitiems, o ne uždaro. Tai tarsi nuolatinis investavimas į pradedančiąsias įmones. Skirtumas tik tas, kad pats investuotojas šiuo atveju verslus ir kuria. Įmonė sukuriama, sutvirtinama, o vėliau paliekama toliau gyvuoti jau kitose rankose.

Vis dėlto jei verslus nusprendžiama uždaryti, prieš tai atsiskaitoma su kreditoriais, darbuotojais, dar geriau, jei turimam kolektyvui pasiūloma imtis naujų iššūkių kartu.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Uždaręs maisto po 1 Eur restoranus, R. Vyšniauskas sugalvojo planą B Premium 8

Maitinimo įstaigos išskirtinumas gali būti pigūs patiekalai, tačiau simboline kaina paremtas verslo modelis...

Gazelė
2019.02.20
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 6

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
2019.02.19
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 3

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
2019.02.18
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium 5

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
2019.02.18
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 4

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau