Konsultacijų biuras. Madingų verslų kūrimas – lyg medžioklė

Publikuota: 2015-12-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nori verslininkai to ar ne, tačiau ir versle labai dažnai tenka vaikytis madų. Įvairių madingų tendencijų apstu rinkodaros, reklamos, klien¬tų aptarnavimo srityse ir t. t.
Tačiau madingos gali būti ne tik atskiros verslo sritys, bet ir patys verslai: greitojo maisto užkandinės, kepyklėlės, mažųjų alaus daryklų barai, mobiliųjų programėlių kūrimas ir pan.

Pasirinkus kurti kokį nors tuo metu populiarų verslą galima sulaukti greitos sėkmės, greitai ir daug uždirbti, tačiau priklausomybė nuo vartotojų įpročių negarantuoja, kad įkurta įmonė tokia pat sėkminga ir madinga bus po kelerių metų. Dėl to daugelį tokių verslų tenka arba nuolat iš esmės atnaujinti, arba uždaryti, o jų kūrėjams ieškoti kitos madingos veiklos. Pasaulyje yra nemažai sėkmingų verslininkų, kurie per karjerą išbando dešimtis visiškai skirtingų verslo idėjų ir daugelis jų pasiteisina.

Vis dėlto, nusprendus pasirinkti nuolatinių pokyčių ir ieškojimų kelią, reikia žinoti kelias pagrindines taisykles.

Matymas į priekį

Jei kas nors sukūrė sėkmingą kurios nors naujos srities verslą ir turi galybes klientų, vadinasi, jūs jau bent metus pavėlavote įsitvirtinti toje pačioje rinkoje. Madingų idėjų medžiotojų pagrindinis bruožas yra gebėjimas numatyti ateitį ir verslo tendencijas, įmonę pradėti kurti dar tuomet, kai nei konkurentai, nei vartotojai apie tai nieko nežino.

Kiekvienas naujas verslas nišoje mažina bendrą populiarumą. Pavyzdžiui, vienas mėsainių restoranas mieste gali tapti didžiausiu traukos objektu, antras, trečias, vėliau gal dešimtas tokių užkandinių modelį padaro įprastą ir nebeįdomų, nors nuo pirmosios atidarymo gali būti prabėgę vos keleri metai.

Madingų verslų rinkose nuolat nesidomint naujovėmis išgyventi neįmanoma. Madų vaikytis nusprendę verslininkai turi domėtis tuo, kas vyksta didžiosiose pasaulio valstybėse, skaityti pradedančiųjų verslininkų tinklaraščius.

Pirmąjį mėsainių restoraną atidarę verslininkai kuriantis konkurentams jau turėtų galvoti, kokios veiklos toliau jiems reikės imtis. Dideliuose miestuose, turinčiuose kelis milijonus gyventojų, pokyčių taip dažnai nereikia, kavinės išsilaiko iš atsitiktinių klientų, turistų, vieno kito nuolatinio. Mažose rinkose nuolatiniai pokyčiai būtini.

Tiesa, kartais nebūtina imtis kardinalių pokyčių, sėkmei išlaikyti gali pakakti paprastesnių žingsnių: pakeisti vietą, valgiaraštį, kainas ir pan.

Reputacijos klausimas

Dažnai manoma, kad nuolat kuriant naujas įmones ar šokinėjant nuo vienos veiklos prie kitos galima susidaryti labai nepastovaus ir nepatikimo verslininko reputaciją. Tačiau ne nepastovumas, o prasta vadyba gali ją sugadinti.

Protingai madų besivaikantys verslininkai savo sukurtas įmones paprastai perleidžia kitiems, o ne uždaro. Tai tarsi nuolatinis investavimas į pradedančiąsias įmones. Skirtumas tik tas, kad pats investuotojas šiuo atveju verslus ir kuria. Įmonė sukuriama, sutvirtinama, o vėliau paliekama toliau gyvuoti jau kitose rankose.

Vis dėlto jei verslus nusprendžiama uždaryti, prieš tai atsiskaitoma su kreditoriais, darbuotojais, dar geriau, jei turimam kolektyvui pasiūloma imtis naujų iššūkių kartu.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Kodėl plėtra į kitus miestus nebūtinai pasiseka Premium

Geografinė plėtra yra vienas iš būdų padidinti pardavimus, tačiau planai įsikurti naujoje vietoje neretai...

Vadyba
2018.07.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau