Patarimai, kaip pasirengti deryboms

Publikuota: 2015-12-28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Deryboms besirengiantiems pardavėjams privalu susirinkti kuo daugiau informacijos apie galimą klientą, jo verslą, galimybes, konkurentus. O į pačias derybas verta eiti apsišarvavus argumentais.

Pasak Dariaus Rupšlaukio, derybų ir pardavimo konsultanto, UAB „Euroterma“ direktoriaus ir prekių ženklo „DerybosLT“ kūrėjo, prieš sėdant prie derybų stalo būtina apgalvoti, kokius argumentus pateiksite galimam klientui.

„Pirmoji taisyklė: kalbėkite tiksliais skaičiais. Jie negali būti apytiksliai, negalima pateikti ribų „nuo... iki“. Skaičiai parodo, kad bendrovė, kuriai atstovaujate, yra patikima, kad galima pasitikėti jumis, kaip tos bendrovės atstovu. Apytiksliai skaičiai arba jų ribos derybose netinka“, – pataria p. Rupšlaukis.

Anot jo, jeigu reikia, kad žmogus suvoktų, koks didelis yra tam tikras skaičius, suprantamai jį interpretuokite.

Kad suprastų

Dar viena svarbi argumentavimo taisyklė – kalba turi būti suprantama. Pirmiausia tai reiškia, kad neverta vartoti specifinių terminų, kurių jūsų pašnekovas gali nežinoti.

„Kai pirmą kartą išgirdau žodį „amalgamacija“, buvau tikras, kad tai kažkas, susijusio su metalo apdirbimu. Iš tiesų tai – žemėtvarkos terminas, kuris reiškia dviejų sklypų sujungimą, nekeičiant jų paskirties. Vartoti terminus galima tik įsitikinus, kad pašnekovas juos išmano“, – pataria p. Rupšlaukis.

Tik jums

Jūsų kalba turi skambėti pozityviai. Venkite neiginių: nebus, neįvyks, neturėsite problemų. Argumentuojant raktiniai žodžiai yra efektyvumas, taupymas, greitis, sparta, sąnaudų valdymas ir pan. Drauge pateikite ir tikslius skaičius bei faktus.

„Ir, svarbiausia, 9 kartus pagalvokite, o tik tada sakykite. Įsivaizduokite, kaip skambėtų jūsų „šitą bet koks protingas žmogus supras“, jei pašnekovas kaip tik ir nesupranta. Tada jis nebegirdės nei skaičių, nei faktų“, – perspėja derybų profesionalas.

Be to, kalbant su galimu klientu verta galvoti ir apie žodžius, kurie kelia teigiamas emocijas. Tarkime, namai, namų šiluma, jaukumas. Puikiai veikia žodis „išskirtinis(-ė)“.

„Pagal šį metodą vienose derybose pasakiau klientui: „Suteiksiu jums išskirtinę 5% nuolaidą“. Ir puikiai suveikė, nors pasiderėjęs gal jis būtų sulaukęs ir didesnės nuolaidos. Tačiau žmogui patiko, kad ji išskirtinė, tad daugiau ir nesiderėjo“, – šypsosi p. Rupšlaukis.

Pasak jo, kartais verta parodyti ir savo bei bendrovės, kuriai atstovaujate, kompetenciją. Tai rodo patirtis, veiklos ilgaamžiškumas. Tarkime, koks nors bendrovės gaminys tapo metų gaminiu. Paminėkite tai. Arba bendrovė yra gavusi „Gazelės“ apdovanojimą. Tokie konkretūs faktai rodo, kad įmonė yra patikima.

Kad geriau paveiktumėte žmogų, galima kalbėti ne apie visos prekės, o apie tam tikros jos dalies išskirtinumą.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau