Regionus mėgina išjudinti miestiečiai

Publikuota: 2015-12-27
SVV telkiasi didžiuosiuose miestuose ir aplink juos. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
SVV telkiasi didžiuosiuose miestuose ir aplink juos. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžiuosiuose miestuose bei pajūryje smulkios ir vidutinės įmonės kuriasi sparčiausiai, o regionuose verslaujama vangiau. Vis dėlto pastebina tendencija, kad miestiečiai vis drąsiau keliasi į miestelius ir mėgina kurti verslą.

„Daugiausia verslų kuriama Vilniaus ir Kauno rajonuose, Neringos savivaldybėje. Mažiausiai – Vilkaviškio, Skuodo, Biržų, Birštono savaldybėse. Daugiausia verslumo skatinimo paskolų išduota Kauno ir Panevėžio miestų bei Šilutės r. gyventojams“, – sako Tomas Valauskas, Lietuvos centrinės kredito unijos (LCKU) Kreditavimo skyriaus viršininkas, komentuodamas Lietuvos savivaldybių verslumo lygio tyrimą, kurį inicijavo LCKU.

Lietuvos regionų verslumo žemėlapis buvo sudarytas atsižvelgiant į tūkstančiui kiekvienos savivaldybės gyventojų tenkantį mažų ir vidutinių įmonių skaičių, šių įmonių skaičiaus metinį pokytį, ekonominę veiklą vykdančių fizinių asmenų skaičių ir jo pokytį, taip pat išduotų kreditų iš Verslumo skatinimo fondo skaičių.

Dirba individualiai

Statistikos departamento duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje veikė 76.000 mažų ir vidutinių įmonių – 1.000 gyventojų vidutiniškai teko 26 įmonės. Neringoje mažų ir vidutinių įmonių koncentracija dvigubai didesnė už vidurkį – 56 įmonės 1.000 gyventojų. Vilniaus mieste 1.000 gyventojų atitinkamai tenka 52 įmonės, Palangoje – 36, Kaune – 35, Klaipėdoje – 34, Šiauliuose – 27.

Ponas Valauskas atkreipia dėmesį, kad kurortiniai miestai išsiskiria individualiai veiklą vykdančių asmenų gausa. Neringoje, Palangoje, Birštone ir Druskininkuose žmonės dažniausiai savarankiškai imasi veiklos turizmo paslaugų srityje.

Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, šįmet sausį–rugpjūtį veiklą pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą vykdė 158.000 gyventojų. 1.000 žmonių vidutiniškai teko 54 asmenys, vykdantys savarankišką ekonominę veiklą.

Neringoje 1.000 gyventojų teko 368 asmenys, vykdantys ekonominę veiklą, Palangoje – 128, Druskininkuose – 66, Birštone – 61. Mažiausiai savarankiškai verslauti linkę Šalčininkų r., Švenčionių r. ir Kalvarijos gyventojai – 34, Pagėgių – 25.

Pasak p. Valausko, SVV telkiasi didžiuosiuose miestuose ir aplink juos. Atotrūkis tarp regionų, sako p. Valauskas, akivaizdus. Kaip vieną iš priemonių mažinti šį atotrūkį LCKU viršininkas nurodo jaunimo verslumo skatinimą regionuose.

„Jaunimas ryžtingai domisi galimybėmis kurti verslą. Jie nori susikurti darbo vietą ne tik sau, bet ir draugui“, – kalba p. Valauskas.

Šiek tiek lėčiau

Artūras Samoiliukas, UAB „Vildava“ direktorius, prieš dvejus metus su šeima iš Vilniaus persikraustė į Dusetas ir čia atidarė kepyklą. Pasak verslininko, reikalavimai verslui visur vienodi, tik dirbant regione tenka perprasti vietos specifiką.

„Regione, bent jau mums, nepavyko visko išspręsti greitai, kaip tai pavyksta didmiestyje. Pavyzdžiui, pusmetį laukėme, kol mums kepyklos patalpose sutvarkė elektrą. Meistrai vis žadėjo darbus atlikti rytoj“, – pavyzdį pateikia p. Samoiliukas.

Verslininkas nurodo, kad pagalbos atidarydami kepyklą sulaukė iš Maisto ir veterinarijos tarnybos atstovų, jie patarė, kaip tinkamai sustatyti įrangą.

„Esame įsikūrę strategiškai gerokai vietoje – šalia kelio Utena–Rokiškis. Vykstame į Zarasų ir Utenos turgus prekiauti savo produkcija. Ėmęsi verslo susikūrėme darbo vietas sau ir dar 3 žmonėms“, – sako p. Samoiliukas ir priduria, kad turėjo ir alternatyvų verslo planą. Jei prekyba kepiniais būtų nepavykusi, verslininkas būtų siūlęs kulinarijos gaminių ir tiekęs maistą vestuvėms bei kitoms šventėms.

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad regione vis aktyvesnis jaunimas.

„Neseniai Dusetose jaunuoliai atidarė automobilių remonto servisą. Ir klientų nestokoja“, – sako p. Samoiliukas.

Siūlo pasitarti

Dalia Matukienė, Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos (SVVT) pirmininkė, sako pastebinti tendenciją, kad į regionus vis dažniau keliasi didmiesčių gyventojai ir čia mėgina kurti verslą. Veiklos spektras įvairus: nuo IT paslaugų iki nuosavų parduotuvių.

Pasak p. Matukienės, dažniausiai verslai nepavyksta tiems, kurie nepažįsta vietos rinkos, todėl ji skatina planuojančius kurti verslą regione kreiptis į vietos verslininkų asociacijų atstovus ir ištirti vietos verslo būklę, įsigilinti į specifiką.

„Pasikalbėsime, nuo ko pradėti, kur ieškoti patalpų, kokia vietos rinka. Vėliau žmogus pasirašys verslo planą: kokių paslaugų ketina teikti, kokios jo išlaidos, kokios pajamos, kiek tikisi užsidirbti. Kartais panagrinėjus planą paaiškėja, kad reikia jį keisti, tada žiūrime, ką galime padaryti. Kartais trūksta finansinės paramos, tada ieškome finansavimo būdų. Per dvejus metus Alytaus rajone po tokių konsultacijų padėjome įsteigti apie 100 įmonių“, – kalba p. Matukienė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 16 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 3

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02
Darbuotojus iš svetur samdo ne vien dėl to, kad nėra savų 5

Jei ne darbuotojai iš Baltarusijos ar Ukrainos, daugelis Lietuvos įmonių jau būtų pakabinusios spyną ant...

Vadyba
2019.01.01
Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi...

Rinkodara
2019.01.01
Smulkiųjų patirtis: kodėl verta vykti į mokymus 1

Be žinių, profesionalų patarimų verslą išjudinti sudėtinga, todėl semtis patirties dažnas įmonių vadovas...

Vadyba
2018.12.31
Įmonės biudžete eilutė, skirta mokymams, kone privaloma

Net smulkiausia įmonė, skirianti lėšų darbuotojų mokymams, išlošia – žmonės jaučiasi ne tik vertinami, bet,...

Vadyba
2018.12.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau