Vietoj alaus baro – restoranas šeimai

Publikuota: 2015-12-19
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. 
Algimanto kalvaičio nuotr.
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. Algimanto kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kartais verslo idėją padiktuoja asme­ni­niai poreikiai. Kai mieste pasi­gendi ka­vinės ar restoranėlio, kur jaukiai ir pa­togiai galėtum praleisti laiką su vai­kais, susimąstai, kad tokios vietos trūks­ta ir kitoms šeimoms, ir imi ją kurti.

Būtent taip vasarą Klaipėdos miesto širdyje – Teatro aikštėje – gimė šeimos restoranėlis „Piccolini“.

Linas Gumuliauskas ir Valentina Kardakova, restoraną valdančios UAB „Lisvaja“ bendraturčiai, pasakoja, kad apie šeimos restoraną pradėjo galvoti pastebėję, kad Klaipėdos mieste beveik nėra vietų, kur galėtų jaukiai praleisti laiką su trejų metų dukrele Adriana.

„Išėję į miestą papietauti ar pavakarieniauti nuolat sukdavome galvas, kur nueiti, kad smagu būtų ir mums, ir vaikui. Pastebėjome, kad retoje maitinimo įstaigoje yra vaikams tinkamo maisto, specialių kėdučių ar žaidimams skirtų kampelių“, – kalba p. Kardakova ir priduria, kad būtent asmeninė patirtis padiktavo verslo idėją.

Pirma – kokybė

„Piccolini“ – bene pirmasis šeimoms su vaikais skirtas restoranas Klaipėdoje nuo legendinės Mažvydo alėjoje veikusios kavinės „Du gaideliai“ laikų.

„Dauguma mano, kad į vaikus orientuotoje maitinimo įstaigoje pagrindinės klientės – mamos su vaikais, kurios restorane daug neišleidžia. Baugina, kad klientų krepšelis nebus didelis ir todėl, kad su vaikais atėję tėvai nebus linkę užsisakyti alkoholinių gėrimų, kurie, ne paslaptis, generuoja nemažą dalį daugumos maitinimo įstaigų pelno“, – dažniausias priežastis, verslininkus atbaidančias nuo minties kurti restoraną šeimai, vardija p. Gumuliauskas.

Tačiau jauna verslininkų pora išankstinėmis nuostatomis nesivadovavo ir drąsiai ėmė kurti verslą.

„Pradėjome nuo patalpų paieškos. Radome puikią vietą senamiesčio Anikės aikštėje. Ten anksčiau veikė alaus baras „Kabakas“, tad teko nemažai investuoti į kardinalius interjero pokyčius. Labai stengėmės, jog restorane viskas – nuo patalpų išdėstymo, žaismingo interjero, vaikų žaidimų erdvės – būtų įrengta taip, kad būtų patogu vaikams ir jų tėvams“, – pasakoja verslininkai ir skaičiuoja, kad į restorano įrengimą teko investuoti apie 100.000 Eur, kurių didžioji dalis buvo skirta kokybiškai virtuvės įrangai.

Jai gaminti mėgstantis p. Gumuliauskas pinigų negailėjo, nes nuo pradžių akcentavo maisto kokybę.

„Daug gaminame vaikams, todėl labai stengiamės, kad maistas būtų sveikas ir kokybiškas. Neturime jokių šaldytų pusgaminių, iš tiekėjų užsakome tik aukščiausios kokybės maisto produktus, prioritetą skiriame lietuviškiems“, – tikina jis.

Sezoniškumo iššūkis

Verslininkas teigia, kad, aukštai iškėlus kokybės kartelę, sunku tikėtis greitos piniginės grąžos, tačiau neabejoja, jog verslo pradžioje svarbiausia ne tai: „Jei įkūręs verslą sieki kuo greičiau uždirbti, tenka kur nors taupyti, o tai paveikia kokybę ir gali greitai sugadinti tavo vardą ir reputaciją. Todėl kol kas apie pelną negalvojame, džiaugiamės, jog uždirbame tiek, kad galime susimokėti nuomą, išmokėti algas darbuotojams ir sau.“

Regis, klientai „Piccolini“ šeimininkų pastangas investuoti į kokybę jau įvertino. Savaitgaliais šeimos restoranėlį užplūsta šeimos su vaikais, o laisvų staliukų beveik nebūna.

„Tai tik įrodo, kad klaipėdiečiams išties trūko vietos, kur galėtų leisti laiką su visa šeima“, – sako p. Kardakova.

Tiesa, prisikviesti lankytojų darbo dienomis – gerokai sunkiau. Pusmetį veikiantis „Piccolini“ jau spėjo pajusti didžiausią uostamiesčio verslo problemą – priklausomybę nuo sezoniškumo.

Mat vasarą privilioti svečių į restorano lauko terasą didelio vargo nėra. Anikės aikštėje nuolat sukiojasi turistai iš kruizinių laivų, kurie mielai prisėda išgerti kavos, alaus ar užkąsti.

„Vasarą apie 70% mūsų klientų sudarė vokiečiai. Senamiesčio verslininkai skundžiasi, kad iš kruizų turistų mažai naudos. Gal mes ne tokie išlepę, nes naudą tikrai jautėme. Jei turistų būtų visus metus, nereiktų sukti galvos, kaip išgyventi šaltuoju metu“, – įsitikinęs p. Gumuliaukas.

Tačiau kol kas žiemą Klaipėdos senamiestyje žmones tenka skaičiuoti rankų pirštais, todėl verslas priverstas ieškoti išgyvenimo receptų.

„Bendradarbiaujame su Klaipėdos jaunimo teatro aktoriais, restoranėlyje rodome įvairius spektakliukus, organizuojame edukacinius užsiėmimus. Už bilietus surinktus pinigus atiduodame aktoriams ar užsiėmimų organizatoriams, o mes laimime iš to, kad į renginius susirinkę klientai leidžia pinigus maistui ir gėrimams“, – apie bandymus pritraukti daugiau lankytojų pasakoja p. Kardakova.

Straipsnis gruodžio 10 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kodėl dvarai dūla ant prekystalio: netaisyklingas sklypas, per daug kaimynų Premium

Dvarų pasiūla didesnė už paklausą, tad specialistai sako, kad po truputį mąžtančios jų kainos turėtų dar...

Statyba ir NT
2018.05.25
Lietuvos dvarai: vestuvininkų neatsisako, bet uždirba ir iš istorijos, ir iš alaus Premium

Valdyti dvarą – ne tik romantika, bet ir kasdienis darbas. Tie, kas dvaro sodybą nuomoja tik šventėms,...

VMI lygina gyventojų pajamas ir išlaidas: kokių klaidų nereikia daryti 8

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pastaruoju metu gerokai dažniau pradėjo tikrinti, ar gyventojų pajamos...

Finansai
2018.05.25
Higienos pasas kaimo turizmui: buvęs būtinas, vėliau nereikalingas, vėl gali tapti privalomas Premium

Kaimo turizmo, nakvynės ir pusryčių paslaugų teikėjams leidimo-higienos paso nereikėjo nuo 2011 m., bet...

Nuo liepos 1 d. didėja dienpinigiai komandiruotėms Lietuvoje ir užsienyje 19

Nuo liepos 1 d. įsigalioja atnaujinta Dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų tvarka – dienpinigių normos...

Finansai
2018.05.24
Kavinę ar restoraną uždaryti atostogoms – irgi išeitis Premium

Vasarą papildomos darbo rankos maitinimo įstaigoms yra išsigelbėjimas, tačiau kai kurie restoranai,...

E. prekyba ūkininkų produktais: garsi rinkodara ir tylus atsisveikinimas Premium

E. prekyba natūraliais maisto produktais iš ūkininkų sudėtinga dėl nepakankamos paklausos, didelės...

Dėl darbuotojų biurą padalijo per du miestus ir neapsiriko Premium 4

Jei geram specialistui iš Kauno pasiūlai darbą sostinėje, jis kažin ar susivilios. Todėl UAB „Axis Auto“...

Transportas
2018.05.21
Iš santaupų atidarė drabužių parduotuvę gimtajame mieste – dabar valdo keliolikos tinklą Premium

Nedidelėmis investicijomis iš santaupų gimtuosiuose Kėdainiuose pradėtas verslas per dešimtmetį gali virsti...

E. parduotuvė „Balta karvė“ nutraukia veiklą 8

UAB „Local fresh food“, valdanti e. parduotuvę Baltakarve.lt, pirmadienio rytą klientus e. laišku informavo...

Į užsienį veržiasi net ir gerai uždirbantys 11

Vasara ateina visur, tad ir darbuotojų paklausa išauga ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse. Pastarosios turi...

Vadyba
2018.05.21
Valdžia šluoja pelno nesiekiančių įmonių lengvatas – gresia ir delspinigiai Premium

Vyriausybė planuoja gerokai apkarpyti pelno nesiekiančių įmonių lengvatas. Jeigu atitinkamas Pelno mokesčio...

Finansai
2018.05.21
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
2018.05.20
Surizikavę ūkininkai pirkėjų turi daugiau 1

Pirkėjai nori kuo įvairesnių produktų, bet geriausia, kad šie būtų iš vienų rankų. Tuo įsitikinę ūkininkai,...

Agroverslas
2018.05.19
Teisingas žingsnis: brangių užsakymų sulaukė anksčiau, nei parsigabeno įrangą Premium

Investavusieji į modernią gamybos įrangą kalba apie naują veiklos etapą – technologinis atnaujinimas ne tik...

Pramonė
2018.05.19
Geriausias būdas parduoti: tegul pirkėjai atvyksta į kiemą patys Premium

Lietuvos medelynai stabiliai augina pajamas, nes pirkėjai vis labiau vertina kokybę. O ja geriausiai...

Agroverslas
2018.05.18
Plungės verslininkas: Vilniuje darbuotojai sutinka dirbti už mažiau negu pas mus Premium 21

Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo pragyvenimo lygis žemesnis. Tačiau sėkmingai dirbančių įmonių vadovai teigia,...

Pramonė
2018.05.17
Lietuvos mados rinka traukiasi: dizaineriai uždaro dalį parduotuvių Premium 12

Lietuvos dizaineriai, sukūrę asmeninius prekių ženklus, kalba apie pokyčius ir Lietuvos, ir pasaulio mados...

IĮ savininkas išvengė 3,1 mln. Eur skolos, kuri priteista jo IĮ Premium 1

Pinigai buvo paskolinti individualiai įmonei, už kurią asmeniniu turtu atsako jos savininkas, tačiau...

Finansai
2018.05.16
Kauną iškeitė į kaimą ir keliuose hektaruose sukūrė sėkmingą verslą Premium 3

Daržovių sezonas nėra ilgas, tačiau Edvardas Abukauskas rado būdą jomis prekiauti ištisus metus: viską, ką...

Agroverslas
2018.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau