Vietoj alaus baro – restoranas šeimai

Publikuota: 2015-12-19
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. 
Algimanto kalvaičio nuotr.
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. Algimanto kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kartais verslo idėją padiktuoja asme­ni­niai poreikiai. Kai mieste pasi­gendi ka­vinės ar restoranėlio, kur jaukiai ir pa­togiai galėtum praleisti laiką su vai­kais, susimąstai, kad tokios vietos trūks­ta ir kitoms šeimoms, ir imi ją kurti.

Būtent taip vasarą Klaipėdos miesto širdyje – Teatro aikštėje – gimė šeimos restoranėlis „Piccolini“.

Linas Gumuliauskas ir Valentina Kardakova, restoraną valdančios UAB „Lisvaja“ bendraturčiai, pasakoja, kad apie šeimos restoraną pradėjo galvoti pastebėję, kad Klaipėdos mieste beveik nėra vietų, kur galėtų jaukiai praleisti laiką su trejų metų dukrele Adriana.

„Išėję į miestą papietauti ar pavakarieniauti nuolat sukdavome galvas, kur nueiti, kad smagu būtų ir mums, ir vaikui. Pastebėjome, kad retoje maitinimo įstaigoje yra vaikams tinkamo maisto, specialių kėdučių ar žaidimams skirtų kampelių“, – kalba p. Kardakova ir priduria, kad būtent asmeninė patirtis padiktavo verslo idėją.

Pirma – kokybė

„Piccolini“ – bene pirmasis šeimoms su vaikais skirtas restoranas Klaipėdoje nuo legendinės Mažvydo alėjoje veikusios kavinės „Du gaideliai“ laikų.

„Dauguma mano, kad į vaikus orientuotoje maitinimo įstaigoje pagrindinės klientės – mamos su vaikais, kurios restorane daug neišleidžia. Baugina, kad klientų krepšelis nebus didelis ir todėl, kad su vaikais atėję tėvai nebus linkę užsisakyti alkoholinių gėrimų, kurie, ne paslaptis, generuoja nemažą dalį daugumos maitinimo įstaigų pelno“, – dažniausias priežastis, verslininkus atbaidančias nuo minties kurti restoraną šeimai, vardija p. Gumuliauskas.

Tačiau jauna verslininkų pora išankstinėmis nuostatomis nesivadovavo ir drąsiai ėmė kurti verslą.

„Pradėjome nuo patalpų paieškos. Radome puikią vietą senamiesčio Anikės aikštėje. Ten anksčiau veikė alaus baras „Kabakas“, tad teko nemažai investuoti į kardinalius interjero pokyčius. Labai stengėmės, jog restorane viskas – nuo patalpų išdėstymo, žaismingo interjero, vaikų žaidimų erdvės – būtų įrengta taip, kad būtų patogu vaikams ir jų tėvams“, – pasakoja verslininkai ir skaičiuoja, kad į restorano įrengimą teko investuoti apie 100.000 Eur, kurių didžioji dalis buvo skirta kokybiškai virtuvės įrangai.

Jai gaminti mėgstantis p. Gumuliauskas pinigų negailėjo, nes nuo pradžių akcentavo maisto kokybę.

„Daug gaminame vaikams, todėl labai stengiamės, kad maistas būtų sveikas ir kokybiškas. Neturime jokių šaldytų pusgaminių, iš tiekėjų užsakome tik aukščiausios kokybės maisto produktus, prioritetą skiriame lietuviškiems“, – tikina jis.

Sezoniškumo iššūkis

Verslininkas teigia, kad, aukštai iškėlus kokybės kartelę, sunku tikėtis greitos piniginės grąžos, tačiau neabejoja, jog verslo pradžioje svarbiausia ne tai: „Jei įkūręs verslą sieki kuo greičiau uždirbti, tenka kur nors taupyti, o tai paveikia kokybę ir gali greitai sugadinti tavo vardą ir reputaciją. Todėl kol kas apie pelną negalvojame, džiaugiamės, jog uždirbame tiek, kad galime susimokėti nuomą, išmokėti algas darbuotojams ir sau.“

Regis, klientai „Piccolini“ šeimininkų pastangas investuoti į kokybę jau įvertino. Savaitgaliais šeimos restoranėlį užplūsta šeimos su vaikais, o laisvų staliukų beveik nebūna.

„Tai tik įrodo, kad klaipėdiečiams išties trūko vietos, kur galėtų leisti laiką su visa šeima“, – sako p. Kardakova.

Tiesa, prisikviesti lankytojų darbo dienomis – gerokai sunkiau. Pusmetį veikiantis „Piccolini“ jau spėjo pajusti didžiausią uostamiesčio verslo problemą – priklausomybę nuo sezoniškumo.

Mat vasarą privilioti svečių į restorano lauko terasą didelio vargo nėra. Anikės aikštėje nuolat sukiojasi turistai iš kruizinių laivų, kurie mielai prisėda išgerti kavos, alaus ar užkąsti.

„Vasarą apie 70% mūsų klientų sudarė vokiečiai. Senamiesčio verslininkai skundžiasi, kad iš kruizų turistų mažai naudos. Gal mes ne tokie išlepę, nes naudą tikrai jautėme. Jei turistų būtų visus metus, nereiktų sukti galvos, kaip išgyventi šaltuoju metu“, – įsitikinęs p. Gumuliaukas.

Tačiau kol kas žiemą Klaipėdos senamiestyje žmones tenka skaičiuoti rankų pirštais, todėl verslas priverstas ieškoti išgyvenimo receptų.

„Bendradarbiaujame su Klaipėdos jaunimo teatro aktoriais, restoranėlyje rodome įvairius spektakliukus, organizuojame edukacinius užsiėmimus. Už bilietus surinktus pinigus atiduodame aktoriams ar užsiėmimų organizatoriams, o mes laimime iš to, kad į renginius susirinkę klientai leidžia pinigus maistui ir gėrimams“, – apie bandymus pritraukti daugiau lankytojų pasakoja p. Kardakova.

Straipsnis gruodžio 10 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kur smulkieji randa pinigų verslui plėsti

Verslą galima kurti vien tik savo lėšomis, tačiau dažniausiai tai užtrunka kur kas ilgiau nei pradėti su...

Gazelė
09:59
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Patarimai, kaip išlaikyti specialistą ilgam

Atlyginimas yra svarbus dalykas, lemiantis žmogaus apsisprendimą, kur dirbti, tačiau ne esminis. Kodėl...

Gazelė
2020.01.25
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
Pirkimų vertė per Centrinę perkančiąją organizaciją pernai padidėjo 11%  1

Pirkimai per Centrinę perkančiąją organizaciją CPO LT padeda išvengti korupcijos, todėl Vyriausybė skatina,...

Finansai
2020.01.22
Darbuotojai iš įmonių bėga ne dėl mažesnės algos: neteisybė, skatinanti keisti darbą Premium 7

Kylančios algos motyvuoja darbuotojus, tačiau jei vieniems tas šuolis yra ypač didelis, o kitiems pokytis...

Gazelė
2020.01.22
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
2020.01.19
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
2020.01.19
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau