Vietoj alaus baro – restoranas šeimai

Publikuota: 2015-12-19
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. 
Algimanto kalvaičio nuotr.
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. Algimanto kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kartais verslo idėją padiktuoja asme­ni­niai poreikiai. Kai mieste pasi­gendi ka­vinės ar restoranėlio, kur jaukiai ir pa­togiai galėtum praleisti laiką su vai­kais, susimąstai, kad tokios vietos trūks­ta ir kitoms šeimoms, ir imi ją kurti.

Būtent taip vasarą Klaipėdos miesto širdyje – Teatro aikštėje – gimė šeimos restoranėlis „Piccolini“.

Linas Gumuliauskas ir Valentina Kardakova, restoraną valdančios UAB „Lisvaja“ bendraturčiai, pasakoja, kad apie šeimos restoraną pradėjo galvoti pastebėję, kad Klaipėdos mieste beveik nėra vietų, kur galėtų jaukiai praleisti laiką su trejų metų dukrele Adriana.

„Išėję į miestą papietauti ar pavakarieniauti nuolat sukdavome galvas, kur nueiti, kad smagu būtų ir mums, ir vaikui. Pastebėjome, kad retoje maitinimo įstaigoje yra vaikams tinkamo maisto, specialių kėdučių ar žaidimams skirtų kampelių“, – kalba p. Kardakova ir priduria, kad būtent asmeninė patirtis padiktavo verslo idėją.

Pirma – kokybė

„Piccolini“ – bene pirmasis šeimoms su vaikais skirtas restoranas Klaipėdoje nuo legendinės Mažvydo alėjoje veikusios kavinės „Du gaideliai“ laikų.

„Dauguma mano, kad į vaikus orientuotoje maitinimo įstaigoje pagrindinės klientės – mamos su vaikais, kurios restorane daug neišleidžia. Baugina, kad klientų krepšelis nebus didelis ir todėl, kad su vaikais atėję tėvai nebus linkę užsisakyti alkoholinių gėrimų, kurie, ne paslaptis, generuoja nemažą dalį daugumos maitinimo įstaigų pelno“, – dažniausias priežastis, verslininkus atbaidančias nuo minties kurti restoraną šeimai, vardija p. Gumuliauskas.

Tačiau jauna verslininkų pora išankstinėmis nuostatomis nesivadovavo ir drąsiai ėmė kurti verslą.

„Pradėjome nuo patalpų paieškos. Radome puikią vietą senamiesčio Anikės aikštėje. Ten anksčiau veikė alaus baras „Kabakas“, tad teko nemažai investuoti į kardinalius interjero pokyčius. Labai stengėmės, jog restorane viskas – nuo patalpų išdėstymo, žaismingo interjero, vaikų žaidimų erdvės – būtų įrengta taip, kad būtų patogu vaikams ir jų tėvams“, – pasakoja verslininkai ir skaičiuoja, kad į restorano įrengimą teko investuoti apie 100.000 Eur, kurių didžioji dalis buvo skirta kokybiškai virtuvės įrangai.

Jai gaminti mėgstantis p. Gumuliauskas pinigų negailėjo, nes nuo pradžių akcentavo maisto kokybę.

„Daug gaminame vaikams, todėl labai stengiamės, kad maistas būtų sveikas ir kokybiškas. Neturime jokių šaldytų pusgaminių, iš tiekėjų užsakome tik aukščiausios kokybės maisto produktus, prioritetą skiriame lietuviškiems“, – tikina jis.

Sezoniškumo iššūkis

Verslininkas teigia, kad, aukštai iškėlus kokybės kartelę, sunku tikėtis greitos piniginės grąžos, tačiau neabejoja, jog verslo pradžioje svarbiausia ne tai: „Jei įkūręs verslą sieki kuo greičiau uždirbti, tenka kur nors taupyti, o tai paveikia kokybę ir gali greitai sugadinti tavo vardą ir reputaciją. Todėl kol kas apie pelną negalvojame, džiaugiamės, jog uždirbame tiek, kad galime susimokėti nuomą, išmokėti algas darbuotojams ir sau.“

Regis, klientai „Piccolini“ šeimininkų pastangas investuoti į kokybę jau įvertino. Savaitgaliais šeimos restoranėlį užplūsta šeimos su vaikais, o laisvų staliukų beveik nebūna.

„Tai tik įrodo, kad klaipėdiečiams išties trūko vietos, kur galėtų leisti laiką su visa šeima“, – sako p. Kardakova.

Tiesa, prisikviesti lankytojų darbo dienomis – gerokai sunkiau. Pusmetį veikiantis „Piccolini“ jau spėjo pajusti didžiausią uostamiesčio verslo problemą – priklausomybę nuo sezoniškumo.

Mat vasarą privilioti svečių į restorano lauko terasą didelio vargo nėra. Anikės aikštėje nuolat sukiojasi turistai iš kruizinių laivų, kurie mielai prisėda išgerti kavos, alaus ar užkąsti.

„Vasarą apie 70% mūsų klientų sudarė vokiečiai. Senamiesčio verslininkai skundžiasi, kad iš kruizų turistų mažai naudos. Gal mes ne tokie išlepę, nes naudą tikrai jautėme. Jei turistų būtų visus metus, nereiktų sukti galvos, kaip išgyventi šaltuoju metu“, – įsitikinęs p. Gumuliaukas.

Tačiau kol kas žiemą Klaipėdos senamiestyje žmones tenka skaičiuoti rankų pirštais, todėl verslas priverstas ieškoti išgyvenimo receptų.

„Bendradarbiaujame su Klaipėdos jaunimo teatro aktoriais, restoranėlyje rodome įvairius spektakliukus, organizuojame edukacinius užsiėmimus. Už bilietus surinktus pinigus atiduodame aktoriams ar užsiėmimų organizatoriams, o mes laimime iš to, kad į renginius susirinkę klientai leidžia pinigus maistui ir gėrimams“, – apie bandymus pritraukti daugiau lankytojų pasakoja p. Kardakova.

Straipsnis gruodžio 10 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vienas produktas būtų pražūtis, kai jų per daug – chaosas Premium

Kai gamini produktą, kuris paklausus būna tik porą mėnesių per metus, būtina plėsti asortimentą. Tačiau...

Agroverslas
2018.07.22
Kodėl kai kurių rinkų nepavyksta užkariauti 6

Pasirengti eksportui užtrunka. Daugelis sėkmingai eksportuojančių verslininkų sako į kitą šalį įžengę ir...

Vadyba
2018.07.22
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau