Vietoj alaus baro – restoranas šeimai

Publikuota: 2015-12-19
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. 
Algimanto kalvaičio nuotr.
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. Algimanto kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kartais verslo idėją padiktuoja asme­ni­niai poreikiai. Kai mieste pasi­gendi ka­vinės ar restoranėlio, kur jaukiai ir pa­togiai galėtum praleisti laiką su vai­kais, susimąstai, kad tokios vietos trūks­ta ir kitoms šeimoms, ir imi ją kurti.

Būtent taip vasarą Klaipėdos miesto širdyje – Teatro aikštėje – gimė šeimos restoranėlis „Piccolini“.

Linas Gumuliauskas ir Valentina Kardakova, restoraną valdančios UAB „Lisvaja“ bendraturčiai, pasakoja, kad apie šeimos restoraną pradėjo galvoti pastebėję, kad Klaipėdos mieste beveik nėra vietų, kur galėtų jaukiai praleisti laiką su trejų metų dukrele Adriana.

„Išėję į miestą papietauti ar pavakarieniauti nuolat sukdavome galvas, kur nueiti, kad smagu būtų ir mums, ir vaikui. Pastebėjome, kad retoje maitinimo įstaigoje yra vaikams tinkamo maisto, specialių kėdučių ar žaidimams skirtų kampelių“, – kalba p. Kardakova ir priduria, kad būtent asmeninė patirtis padiktavo verslo idėją.

Pirma – kokybė

„Piccolini“ – bene pirmasis šeimoms su vaikais skirtas restoranas Klaipėdoje nuo legendinės Mažvydo alėjoje veikusios kavinės „Du gaideliai“ laikų.

„Dauguma mano, kad į vaikus orientuotoje maitinimo įstaigoje pagrindinės klientės – mamos su vaikais, kurios restorane daug neišleidžia. Baugina, kad klientų krepšelis nebus didelis ir todėl, kad su vaikais atėję tėvai nebus linkę užsisakyti alkoholinių gėrimų, kurie, ne paslaptis, generuoja nemažą dalį daugumos maitinimo įstaigų pelno“, – dažniausias priežastis, verslininkus atbaidančias nuo minties kurti restoraną šeimai, vardija p. Gumuliauskas.

Tačiau jauna verslininkų pora išankstinėmis nuostatomis nesivadovavo ir drąsiai ėmė kurti verslą.

„Pradėjome nuo patalpų paieškos. Radome puikią vietą senamiesčio Anikės aikštėje. Ten anksčiau veikė alaus baras „Kabakas“, tad teko nemažai investuoti į kardinalius interjero pokyčius. Labai stengėmės, jog restorane viskas – nuo patalpų išdėstymo, žaismingo interjero, vaikų žaidimų erdvės – būtų įrengta taip, kad būtų patogu vaikams ir jų tėvams“, – pasakoja verslininkai ir skaičiuoja, kad į restorano įrengimą teko investuoti apie 100.000 Eur, kurių didžioji dalis buvo skirta kokybiškai virtuvės įrangai.

Jai gaminti mėgstantis p. Gumuliauskas pinigų negailėjo, nes nuo pradžių akcentavo maisto kokybę.

„Daug gaminame vaikams, todėl labai stengiamės, kad maistas būtų sveikas ir kokybiškas. Neturime jokių šaldytų pusgaminių, iš tiekėjų užsakome tik aukščiausios kokybės maisto produktus, prioritetą skiriame lietuviškiems“, – tikina jis.

Sezoniškumo iššūkis

Verslininkas teigia, kad, aukštai iškėlus kokybės kartelę, sunku tikėtis greitos piniginės grąžos, tačiau neabejoja, jog verslo pradžioje svarbiausia ne tai: „Jei įkūręs verslą sieki kuo greičiau uždirbti, tenka kur nors taupyti, o tai paveikia kokybę ir gali greitai sugadinti tavo vardą ir reputaciją. Todėl kol kas apie pelną negalvojame, džiaugiamės, jog uždirbame tiek, kad galime susimokėti nuomą, išmokėti algas darbuotojams ir sau.“

Regis, klientai „Piccolini“ šeimininkų pastangas investuoti į kokybę jau įvertino. Savaitgaliais šeimos restoranėlį užplūsta šeimos su vaikais, o laisvų staliukų beveik nebūna.

„Tai tik įrodo, kad klaipėdiečiams išties trūko vietos, kur galėtų leisti laiką su visa šeima“, – sako p. Kardakova.

Tiesa, prisikviesti lankytojų darbo dienomis – gerokai sunkiau. Pusmetį veikiantis „Piccolini“ jau spėjo pajusti didžiausią uostamiesčio verslo problemą – priklausomybę nuo sezoniškumo.

Mat vasarą privilioti svečių į restorano lauko terasą didelio vargo nėra. Anikės aikštėje nuolat sukiojasi turistai iš kruizinių laivų, kurie mielai prisėda išgerti kavos, alaus ar užkąsti.

„Vasarą apie 70% mūsų klientų sudarė vokiečiai. Senamiesčio verslininkai skundžiasi, kad iš kruizų turistų mažai naudos. Gal mes ne tokie išlepę, nes naudą tikrai jautėme. Jei turistų būtų visus metus, nereiktų sukti galvos, kaip išgyventi šaltuoju metu“, – įsitikinęs p. Gumuliaukas.

Tačiau kol kas žiemą Klaipėdos senamiestyje žmones tenka skaičiuoti rankų pirštais, todėl verslas priverstas ieškoti išgyvenimo receptų.

„Bendradarbiaujame su Klaipėdos jaunimo teatro aktoriais, restoranėlyje rodome įvairius spektakliukus, organizuojame edukacinius užsiėmimus. Už bilietus surinktus pinigus atiduodame aktoriams ar užsiėmimų organizatoriams, o mes laimime iš to, kad į renginius susirinkę klientai leidžia pinigus maistui ir gėrimams“, – apie bandymus pritraukti daugiau lankytojų pasakoja p. Kardakova.

Straipsnis gruodžio 10 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tyrimas: smulkusis verslas neįvertina IT potencialo ir pavojų

Smulkiose Lietuvos įmonėse kompiuterine ir IT įranga dažniausiai rūpinasi ne patyrę specialistai, o...

Technologijos
2018.09.24
„Metų gazelės 2018“ vadovas: niekada neturėjau įmonės, teikiančios pigias paslaugas, vizijos Premium 12

„Gazelė 2018“ titulą pelniusi „Hugaas Services“ – viena iš trijų Lietuvoje veikiančių Norvegijos „Hugaas...

Statyba ir NT
2018.09.24
Maisto rinkinių verslas – ne tik daržoves supjaustyti 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 7

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau