Vietoj alaus baro – restoranas šeimai

Publikuota: 2015-12-19
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. 
Algimanto kalvaičio nuotr.
Valentina Kardakova ir Linas Gumuliauskas, šeimos restoranėlio „Piccolini“ Klaipėdoje bendraturčiai, verslo ėmėsi pajutę vietų, kur galima leisti laiką su vaikais, trūkumą. Algimanto kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kartais verslo idėją padiktuoja asme­ni­niai poreikiai. Kai mieste pasi­gendi ka­vinės ar restoranėlio, kur jaukiai ir pa­togiai galėtum praleisti laiką su vai­kais, susimąstai, kad tokios vietos trūks­ta ir kitoms šeimoms, ir imi ją kurti.

Būtent taip vasarą Klaipėdos miesto širdyje – Teatro aikštėje – gimė šeimos restoranėlis „Piccolini“.

Linas Gumuliauskas ir Valentina Kardakova, restoraną valdančios UAB „Lisvaja“ bendraturčiai, pasakoja, kad apie šeimos restoraną pradėjo galvoti pastebėję, kad Klaipėdos mieste beveik nėra vietų, kur galėtų jaukiai praleisti laiką su trejų metų dukrele Adriana.

„Išėję į miestą papietauti ar pavakarieniauti nuolat sukdavome galvas, kur nueiti, kad smagu būtų ir mums, ir vaikui. Pastebėjome, kad retoje maitinimo įstaigoje yra vaikams tinkamo maisto, specialių kėdučių ar žaidimams skirtų kampelių“, – kalba p. Kardakova ir priduria, kad būtent asmeninė patirtis padiktavo verslo idėją.

Pirma – kokybė

„Piccolini“ – bene pirmasis šeimoms su vaikais skirtas restoranas Klaipėdoje nuo legendinės Mažvydo alėjoje veikusios kavinės „Du gaideliai“ laikų.

„Dauguma mano, kad į vaikus orientuotoje maitinimo įstaigoje pagrindinės klientės – mamos su vaikais, kurios restorane daug neišleidžia. Baugina, kad klientų krepšelis nebus didelis ir todėl, kad su vaikais atėję tėvai nebus linkę užsisakyti alkoholinių gėrimų, kurie, ne paslaptis, generuoja nemažą dalį daugumos maitinimo įstaigų pelno“, – dažniausias priežastis, verslininkus atbaidančias nuo minties kurti restoraną šeimai, vardija p. Gumuliauskas.

Tačiau jauna verslininkų pora išankstinėmis nuostatomis nesivadovavo ir drąsiai ėmė kurti verslą.

„Pradėjome nuo patalpų paieškos. Radome puikią vietą senamiesčio Anikės aikštėje. Ten anksčiau veikė alaus baras „Kabakas“, tad teko nemažai investuoti į kardinalius interjero pokyčius. Labai stengėmės, jog restorane viskas – nuo patalpų išdėstymo, žaismingo interjero, vaikų žaidimų erdvės – būtų įrengta taip, kad būtų patogu vaikams ir jų tėvams“, – pasakoja verslininkai ir skaičiuoja, kad į restorano įrengimą teko investuoti apie 100.000 Eur, kurių didžioji dalis buvo skirta kokybiškai virtuvės įrangai.

Jai gaminti mėgstantis p. Gumuliauskas pinigų negailėjo, nes nuo pradžių akcentavo maisto kokybę.

„Daug gaminame vaikams, todėl labai stengiamės, kad maistas būtų sveikas ir kokybiškas. Neturime jokių šaldytų pusgaminių, iš tiekėjų užsakome tik aukščiausios kokybės maisto produktus, prioritetą skiriame lietuviškiems“, – tikina jis.

Sezoniškumo iššūkis

Verslininkas teigia, kad, aukštai iškėlus kokybės kartelę, sunku tikėtis greitos piniginės grąžos, tačiau neabejoja, jog verslo pradžioje svarbiausia ne tai: „Jei įkūręs verslą sieki kuo greičiau uždirbti, tenka kur nors taupyti, o tai paveikia kokybę ir gali greitai sugadinti tavo vardą ir reputaciją. Todėl kol kas apie pelną negalvojame, džiaugiamės, jog uždirbame tiek, kad galime susimokėti nuomą, išmokėti algas darbuotojams ir sau.“

Regis, klientai „Piccolini“ šeimininkų pastangas investuoti į kokybę jau įvertino. Savaitgaliais šeimos restoranėlį užplūsta šeimos su vaikais, o laisvų staliukų beveik nebūna.

„Tai tik įrodo, kad klaipėdiečiams išties trūko vietos, kur galėtų leisti laiką su visa šeima“, – sako p. Kardakova.

Tiesa, prisikviesti lankytojų darbo dienomis – gerokai sunkiau. Pusmetį veikiantis „Piccolini“ jau spėjo pajusti didžiausią uostamiesčio verslo problemą – priklausomybę nuo sezoniškumo.

Mat vasarą privilioti svečių į restorano lauko terasą didelio vargo nėra. Anikės aikštėje nuolat sukiojasi turistai iš kruizinių laivų, kurie mielai prisėda išgerti kavos, alaus ar užkąsti.

„Vasarą apie 70% mūsų klientų sudarė vokiečiai. Senamiesčio verslininkai skundžiasi, kad iš kruizų turistų mažai naudos. Gal mes ne tokie išlepę, nes naudą tikrai jautėme. Jei turistų būtų visus metus, nereiktų sukti galvos, kaip išgyventi šaltuoju metu“, – įsitikinęs p. Gumuliaukas.

Tačiau kol kas žiemą Klaipėdos senamiestyje žmones tenka skaičiuoti rankų pirštais, todėl verslas priverstas ieškoti išgyvenimo receptų.

„Bendradarbiaujame su Klaipėdos jaunimo teatro aktoriais, restoranėlyje rodome įvairius spektakliukus, organizuojame edukacinius užsiėmimus. Už bilietus surinktus pinigus atiduodame aktoriams ar užsiėmimų organizatoriams, o mes laimime iš to, kad į renginius susirinkę klientai leidžia pinigus maistui ir gėrimams“, – apie bandymus pritraukti daugiau lankytojų pasakoja p. Kardakova.

Straipsnis gruodžio 10 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau