Nesusikalbate su biurokratais? Specialisto patarimai, kaip su jais bendrauti

Publikuota: 2015-12-16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Esu smulkusis verslininkas. Ne kartą yra tekę bendrauti su įvairiomis institucijomis. Būna, kad kartais reikalai sutvarkomi greitai. Bet pasitaiko atvejų, kad kurios nors įstaigos atstovas randa visokių kliūčių. Atrodo, kad aš kalbu apie ratus, o jis – apie batus. Ką daryti tokiais atvejais? Ar galima reikalauti, kad reikalus tvarkyti perimtų kitas žmogus? Nes kartais tokiose situacijose pasijunti bejėgis“, – klausia VŽ skaitytojas.

Atsako Donatas Daunys, UAB „Teisingas klausimas“ direktorius

Nesusikalbėjimas su valstybinėmis įstaigomis ir institucijomis yra dažnas reiškinys, kartais net pačios institucijos nesusikalba tarpusavyje. Visų valstybinių įstaigų ir institucijų veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos Viešojo administravimo įstatymas (VAI). Jeigu asmuo negavo atsakymo žodžiu, atsakymas neišsamus ar neaiškus, tuomet jis, vadovaudamasis VAĮ 15 straipsniu, gali pateikti paklausimą, į kurį, kaip rodo mūsų patirtis, visuomet yra atsakoma. Žinoma, norint gauti išsamų išaiškinimą, reikia žinoti, kaip tiksliai suformuluoti ir kam siųsti paklausimą.

Skundai – tik motyvuoti

Kai asmuo yra nepatenkintas valstybinių įstaigų ir institucijų veiksmais, neveikimu ar jų priimtais administraciniais sprendimais, jis turi teisę, vadovaudamasis VAĮ 14 straipsniu, pateikti skundą. Asmuo taip pat turi teisę apskųsti pareigūno, valstybės tarnautojo ar darbuotojo veiksmus, jeigu jie turi piktnaudžiavimo ar biurokratizmo požymių. Kiekvienas viešojo administravimo subjektas privalo priimti skundus ir juos nagrinėti pagal įgaliojimus. Svarbu pabrėžti, kad skundai turi būti motyvuoti ir asmuo nepiktnaudžiautų savo teisėmis skųsti administracinius sprendimus ar įstaigos atstovus vien dėl to, kad priimtas sprendimas buvo jam nepalankus.

Esminės taisyklės

Nušalinti pareigūną, valstybės tarnautoją ar darbuotoją, remiantis VAĮ straipsnio nuostatomis, galima tik dėl objektyvių priežasčių, susijusių su darbuotojo nešališkumu. Šiuo pateiktu atveju įrodinėti įstaigos darbuotojo nekompetenciją ar neveikimą yra sudėtingas procesas. Iš esmės viskas priklauso nuo to, kokia administracinė paslauga, asmens nuomone, buvo suteikta netinkamai. Tačiau galima vadovautis keletu taisyklių, kurios palengvins problemų sprendimą ar reikiamų atsakymų gavimą iš valstybinių institucijų. Pirma, bendraujant su valstybinėmis institucijomis labai svarbu yra konkretumas: klausimai ir problemos turi būti išdėstytos aiškiai, nurodant visas įmanomas aplinkybes, kurios gali daryti įtaką sprendimo priėmimui.

Antra, asmuo, prieš pateikdamas klausimą, turi atlikti namų darbus ir pasidomėti įstatymais ir taisyklėmis, susijusiomis su jo klausimo problema.

Trečia, norint išvengti netinkamo viešojo administravimo paslaugų teikimo ar netinkamo suteiktų paslaugų interpretavimo visus paklausimus ir prašymus reikėtų teikti oficialiai raštu.

Jeigu asmenys savo klausimus spręstų atsižvelgdami į šias rekomendacijas, būtų kur kas geriau tarpusavyje susikalbama.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vienas produktas būtų pražūtis, kai jų per daug – chaosas Premium

Kai gamini produktą, kuris paklausus būna tik porą mėnesių per metus, būtina plėsti asortimentą. Tačiau...

Agroverslas
2018.07.22
Kodėl kai kurių rinkų nepavyksta užkariauti 6

Pasirengti eksportui užtrunka. Daugelis sėkmingai eksportuojančių verslininkų sako į kitą šalį įžengę ir...

Vadyba
2018.07.22
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau