Nesusikalbate su biurokratais? Specialisto patarimai, kaip su jais bendrauti

Publikuota: 2015-12-16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Esu smulkusis verslininkas. Ne kartą yra tekę bendrauti su įvairiomis institucijomis. Būna, kad kartais reikalai sutvarkomi greitai. Bet pasitaiko atvejų, kad kurios nors įstaigos atstovas randa visokių kliūčių. Atrodo, kad aš kalbu apie ratus, o jis – apie batus. Ką daryti tokiais atvejais? Ar galima reikalauti, kad reikalus tvarkyti perimtų kitas žmogus? Nes kartais tokiose situacijose pasijunti bejėgis“, – klausia VŽ skaitytojas.

Atsako Donatas Daunys, UAB „Teisingas klausimas“ direktorius

Nesusikalbėjimas su valstybinėmis įstaigomis ir institucijomis yra dažnas reiškinys, kartais net pačios institucijos nesusikalba tarpusavyje. Visų valstybinių įstaigų ir institucijų veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos Viešojo administravimo įstatymas (VAI). Jeigu asmuo negavo atsakymo žodžiu, atsakymas neišsamus ar neaiškus, tuomet jis, vadovaudamasis VAĮ 15 straipsniu, gali pateikti paklausimą, į kurį, kaip rodo mūsų patirtis, visuomet yra atsakoma. Žinoma, norint gauti išsamų išaiškinimą, reikia žinoti, kaip tiksliai suformuluoti ir kam siųsti paklausimą.

Skundai – tik motyvuoti

Kai asmuo yra nepatenkintas valstybinių įstaigų ir institucijų veiksmais, neveikimu ar jų priimtais administraciniais sprendimais, jis turi teisę, vadovaudamasis VAĮ 14 straipsniu, pateikti skundą. Asmuo taip pat turi teisę apskųsti pareigūno, valstybės tarnautojo ar darbuotojo veiksmus, jeigu jie turi piktnaudžiavimo ar biurokratizmo požymių. Kiekvienas viešojo administravimo subjektas privalo priimti skundus ir juos nagrinėti pagal įgaliojimus. Svarbu pabrėžti, kad skundai turi būti motyvuoti ir asmuo nepiktnaudžiautų savo teisėmis skųsti administracinius sprendimus ar įstaigos atstovus vien dėl to, kad priimtas sprendimas buvo jam nepalankus.

Esminės taisyklės

Nušalinti pareigūną, valstybės tarnautoją ar darbuotoją, remiantis VAĮ straipsnio nuostatomis, galima tik dėl objektyvių priežasčių, susijusių su darbuotojo nešališkumu. Šiuo pateiktu atveju įrodinėti įstaigos darbuotojo nekompetenciją ar neveikimą yra sudėtingas procesas. Iš esmės viskas priklauso nuo to, kokia administracinė paslauga, asmens nuomone, buvo suteikta netinkamai. Tačiau galima vadovautis keletu taisyklių, kurios palengvins problemų sprendimą ar reikiamų atsakymų gavimą iš valstybinių institucijų. Pirma, bendraujant su valstybinėmis institucijomis labai svarbu yra konkretumas: klausimai ir problemos turi būti išdėstytos aiškiai, nurodant visas įmanomas aplinkybes, kurios gali daryti įtaką sprendimo priėmimui.

Antra, asmuo, prieš pateikdamas klausimą, turi atlikti namų darbus ir pasidomėti įstatymais ir taisyklėmis, susijusiomis su jo klausimo problema.

Trečia, norint išvengti netinkamo viešojo administravimo paslaugų teikimo ar netinkamo suteiktų paslaugų interpretavimo visus paklausimus ir prašymus reikėtų teikti oficialiai raštu.

Jeigu asmenys savo klausimus spręstų atsižvelgdami į šias rekomendacijas, būtų kur kas geriau tarpusavyje susikalbama.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
07:53
Surizikavę ūkininkai pirkėjų turi daugiau

Pirkėjai nori kuo įvairesnių produktų, bet geriausia, kad šie būtų iš vienų rankų. Tuo įsitikinę ūkininkai,...

Agroverslas
2018.05.19
Teisingas žingsnis: brangių užsakymų sulaukė anksčiau, nei parsigabeno įrangą Premium

Investavusieji į modernią gamybos įrangą kalba apie naują veiklos etapą – technologinis atnaujinimas ne tik...

Pramonė
2018.05.19
Geriausias būdas parduoti: tegul pirkėjai atvyksta į kiemą patys Premium

Lietuvos medelynai stabiliai augina pajamas, nes pirkėjai vis labiau vertina kokybę. O ja geriausiai...

Agroverslas
2018.05.18
Plungės verslininkas: Vilniuje darbuotojai sutinka dirbti už mažiau negu pas mus Premium 20

Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo pragyvenimo lygis žemesnis. Tačiau sėkmingai dirbančių įmonių vadovai teigia,...

Pramonė
2018.05.17
Lietuvos mados rinka traukiasi: dizaineriai uždaro dalį parduotuvių Premium 12

Lietuvos dizaineriai, sukūrę asmeninius prekių ženklus, kalba apie pokyčius ir Lietuvos, ir pasaulio mados...

IĮ savininkas išvengė 3,1 mln. Eur skolos, kuri priteista jo IĮ Premium 1

Pinigai buvo paskolinti individualiai įmonei, už kurią asmeniniu turtu atsako jos savininkas, tačiau...

Finansai
2018.05.16
Kauną iškeitė į kaimą ir keliuose hektaruose sukūrė sėkmingą verslą Premium 3

Daržovių sezonas nėra ilgas, tačiau Edvardas Abukauskas rado būdą jomis prekiauti ištisus metus: viską, ką...

Agroverslas
2018.05.16
Verslo naujokų patirtis: kaip įmonei sulaukti pirmojo gimtadienio Premium

Per metus ilgiau nei iki pirmojo gimtadienio išgyvenusių įmonių padaugėjo 3%, iki 63%, kai dar prieš kelerius...

Vadyba
2018.05.14
Nenori daug rizikuoti – kurk laikinąją parduotuvę Premium

Verslininkai sutaria, kad derinti e. prekybą su fizine parduotuve yra naudinga. Tačiau UAB „Butikas“ atrado...

Rinkodara
2018.05.14
Ūkininkai pas pirkėjus suka kitokiais keliais

Vis daugiau ūkininkų suvokia, kad labiausiai produkciją apsimoka parduoti galutiniam pirkėjui, ir daro tai...

Agroverslas
2018.05.13
Ugdantys geros kavos pirkėjus, pirmiausia su ja pažindina 4

Kavos gėrėjų yra daug, bet iš jų kavą kruopščiai renkasi ir ją ruošia gal tik keli procentai. Gerosios kavos...

Darbuotojų stygių sprendžia investicijomis į įrangą arba atlyginimus

Ekonominė aplinka verslo plėtrai bus palanki ir šiemet, ir 2019 m., teigia „Verslios Lietuvos“ analitikai,...

Verslo aplinka
2018.05.11
Ūkininkas: kalbos, kad restoranai nenori lietuviškų produktų – nesąmonė Premium

Kai augini retesnes daržoves, tik nuo paties pastangų priklauso, ar atsiras pakankamai jų pirkėjų. Simonas...

Agroverslas
2018.05.11
Vienu iš pagrindinių „patiekalų“ baruose tampa televizorius Premium

Paaiškėjus, kad Lietuva pateko į „Eurovizijos“ dainų konkurso finalą, barai skaičiuoja šeštadienio staliukų...

Apžvalga: įmonių mirtingumas pirmaisiais metais sumažėjo, daugiausia bėdų – vis dar dėl darbuotojų

Įmonių pelningumo tempus lėtina augančios sąnaudos, daugiausia – dėl augančio užmokesčio, kuriuo kovojama su...

Verslo aplinka
2018.05.10
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo viešbučiai siūlo daugiau Premium

Kuo mažesnis miestas, tuo viešbučiai privalo pasiūlyti daugiau papildomų paslaugų, nes būtent jos ne tik...

Smulkiųjų patirtis: kodėl jie daro gerus darbus ir dar – tyliai

Norint stiprinti įmonės vardą, didelės lėšos nebūtinos. Kartais užtenka padaryti vieną kitą gerą darbą, tegul...

Vadyba
2018.05.09
Klaida, kuri dažnam verslininkui atrodė tarsi išsigelbėjimas Premium

Verslo pradžia reikalauja daug lėšų, o pajamų sulaukiama tik vėliau, todėl pradedantieji bando šią dilemą...

Vadyba
2018.05.09
Brolių „Kavos reikalų“ projektas – e. parduotuvė ir kavinė per kelis mėnesius Premium

Parduodantys nišinius produktus, kuriuos renkantis ir naudojant reikia žinių ir išmanymo, vargiai gali...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau