Nesusikalbate su biurokratais? Specialisto patarimai, kaip su jais bendrauti

Publikuota: 2015-12-16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Esu smulkusis verslininkas. Ne kartą yra tekę bendrauti su įvairiomis institucijomis. Būna, kad kartais reikalai sutvarkomi greitai. Bet pasitaiko atvejų, kad kurios nors įstaigos atstovas randa visokių kliūčių. Atrodo, kad aš kalbu apie ratus, o jis – apie batus. Ką daryti tokiais atvejais? Ar galima reikalauti, kad reikalus tvarkyti perimtų kitas žmogus? Nes kartais tokiose situacijose pasijunti bejėgis“, – klausia VŽ skaitytojas.

Atsako Donatas Daunys, UAB „Teisingas klausimas“ direktorius

Nesusikalbėjimas su valstybinėmis įstaigomis ir institucijomis yra dažnas reiškinys, kartais net pačios institucijos nesusikalba tarpusavyje. Visų valstybinių įstaigų ir institucijų veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos Viešojo administravimo įstatymas (VAI). Jeigu asmuo negavo atsakymo žodžiu, atsakymas neišsamus ar neaiškus, tuomet jis, vadovaudamasis VAĮ 15 straipsniu, gali pateikti paklausimą, į kurį, kaip rodo mūsų patirtis, visuomet yra atsakoma. Žinoma, norint gauti išsamų išaiškinimą, reikia žinoti, kaip tiksliai suformuluoti ir kam siųsti paklausimą.

Skundai – tik motyvuoti

Kai asmuo yra nepatenkintas valstybinių įstaigų ir institucijų veiksmais, neveikimu ar jų priimtais administraciniais sprendimais, jis turi teisę, vadovaudamasis VAĮ 14 straipsniu, pateikti skundą. Asmuo taip pat turi teisę apskųsti pareigūno, valstybės tarnautojo ar darbuotojo veiksmus, jeigu jie turi piktnaudžiavimo ar biurokratizmo požymių. Kiekvienas viešojo administravimo subjektas privalo priimti skundus ir juos nagrinėti pagal įgaliojimus. Svarbu pabrėžti, kad skundai turi būti motyvuoti ir asmuo nepiktnaudžiautų savo teisėmis skųsti administracinius sprendimus ar įstaigos atstovus vien dėl to, kad priimtas sprendimas buvo jam nepalankus.

Esminės taisyklės

Nušalinti pareigūną, valstybės tarnautoją ar darbuotoją, remiantis VAĮ straipsnio nuostatomis, galima tik dėl objektyvių priežasčių, susijusių su darbuotojo nešališkumu. Šiuo pateiktu atveju įrodinėti įstaigos darbuotojo nekompetenciją ar neveikimą yra sudėtingas procesas. Iš esmės viskas priklauso nuo to, kokia administracinė paslauga, asmens nuomone, buvo suteikta netinkamai. Tačiau galima vadovautis keletu taisyklių, kurios palengvins problemų sprendimą ar reikiamų atsakymų gavimą iš valstybinių institucijų. Pirma, bendraujant su valstybinėmis institucijomis labai svarbu yra konkretumas: klausimai ir problemos turi būti išdėstytos aiškiai, nurodant visas įmanomas aplinkybes, kurios gali daryti įtaką sprendimo priėmimui.

Antra, asmuo, prieš pateikdamas klausimą, turi atlikti namų darbus ir pasidomėti įstatymais ir taisyklėmis, susijusiomis su jo klausimo problema.

Trečia, norint išvengti netinkamo viešojo administravimo paslaugų teikimo ar netinkamo suteiktų paslaugų interpretavimo visus paklausimus ir prašymus reikėtų teikti oficialiai raštu.

Jeigu asmenys savo klausimus spręstų atsižvelgdami į šias rekomendacijas, būtų kur kas geriau tarpusavyje susikalbama.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau