Nori plėtros - sukurk stiprų prekės ženklą: bendrovių patirtis

Publikuota: 2015-12-12
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas: „Vis dar manome, kad įranga ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu.“ 		JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas: „Vis dar manome, kad įranga ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.

Verslininkai vis dar per mažai dėmesio kreipia į prekių ženklo kūrimą bei įvaizdį, labiau susitelkia į technologinius sprendimus. Praktika rodo, kad tinkamas įvaizdis padeda greičiau užkariauti pasaulį ir įgyvendinti svajonę.

„Pasidairę į aplinkines valstybes gana greitai rastume mums žinomų prekių ženklų. Estijoje – „Skype“, Latvijoje – „Latvijas Balzams“, Švedijoje – „Ikea“, Airijoje – „Ryanair“ ar „Guinness“, Norvegijoje – „Norwegian Airlines“. Nors Lietuvos verslininkai sėkmingai dirba regione, tačiau lietuviški prekių ženklai toliau regiono ribų nėra žinomi ir atpažįstami. Taigi man kyla klausimas, kodėl turėdami tokį gerą verslumo potencialą nesugebame jo tinkamai išplėtoti globaliau“, – svarsto Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas.

Idėja su terminu

Pašnekovas įžvelgia šiek tiek ydingą verslininkų galvoseną – pirmiausia padirbsime lokaliai, o jau paskui gal ir pasaulį užkariausime.

„Manyčiau, kad mūsų verslininkams trūksta mokėjimo iš pat pradžių susieti svajonę su verslo kūrimu ir pamąstyti – o kas bus, jei pavyks užkariauti pasaulį. Viena iš priežasčių, kodėl vyrauja toks mąstymo būdas – nesėkmės baimė. Nors lietuvių verslumas po truputį auga, tačiau baimė, kad kažkas nepavyks, vis dar didelė. Antra vertus, verslininkai svajoja, kaip viskas bus, kai verslo imsis. Vos tik pradeda verslą – svajonės baigiasi. Mintys sukasi tik apie tai, kaip išsilaikyti, kaip sudurti galą su galu. Supranta, verslas turi būti praktiškas. Visgi nereikia pamiršti pagrindinės idėjos – kuo verslas išskirtinis, kas padės išsikovoti rinkas savo šalyje, o paskui ir pasaulyje“, – apie globalų mąstymą kalba p. Bartninkas.

Pašnekovas pabrėžia, kad svarbu ne svaičioti, o svajoti. Skirtumas tarp šių sąvokų yra paprastas – svajonei įgyvendinti reikia turėti aiškiai apibrėžtą laiką.

„Svajoti reikėtų pasimokyti iš vaikų. Jie drąsiai svajoja ir kasdien siekia svajonę įgyvendinti, kovoja už ją. Tik nereikia svajonių painioti su svaičiojimu. Svajonė – tai idėja su deadline‘u (angl. terminas). Taigi svarbu nusistatyti tikslą ir kryptingai jo siekti. Beje, noras padaryti kažką taip pat gerai kaip kiti – nėra svajonė, tai kopijavimas“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bartninkas pateikia tarptautinių pavyzdžių, kaip svajonės vedini verslininkai sukūrė savo sėkmės istorijas.

„Apie ką svajojo „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas? Kad kiekvienas žmogus turėtų asmeninį kompiuterį. Kosmetikos bendrovė „L‘Oreal“ tikėjo, kad kiekviena moteris verta būti graži“, – kad aiškios svajonės padeda pasiekti puikų rezultatų, nurodo p. Bartninkas.

Nesupranta svarbos

Specialistas turi atsakymą, kodėl šalies verslininkams nepavyksta sukurti žinomos sėkmės istorijos: verslininkai nelabai daug svarbos teikia prekių ženklui, įvaizdžiui kurti, o labiau susitelkia į technologinius niuansus.

„Vis dar manome, kad įranga, slaptas receptas ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu“, – kalba specialistas.

Ponas Bartninkas išskiria du aspektus, lemiančius, kodėl vietos verslininkams nepavyksta sukurti itin stiprių, už šalies ribų gerai žinomų prekių ženklų. Per didelė savinieka ir per didelis pasitikėjimas, specialisto nuomone, kiša koją verslininkams.

„Kai imame galvoti, kad nieko nesugebame, viskas, ką sukuriame, yra blogai. Kitaip tariant, tiesiog niekiname save, netikime savo jėgomis. Yra ir kitas kraštutinumas – savikėla arba bandymas viską padaryti kuo lietuviškiau. Visiems teigti, kad Lietuva – geriausia pasaulyje šalis. Vargu ar tai suveiks. Juk kiek pasaulyje yra baltofilų?“ – kalba p. Bartninkas.

Specialistas akcentuoja, kad svarbu išlaikyti balansą. Neatsisakant savo identiteto veikti pagal pasaulinius standartus. Teigiamais pavyzdžiais pašnekovas vadina jaunosios kartos verslininkus.

Pavyzdžių jau yra

„Broliai Vizbarai įmonę pa­vadino „Brolis Semi­con­duc­tors“. Jie sujungė aukštąsias technologijas, bet išlaikė išskirtinumą bendrovės pavadinime palikdami lietuvišką žo­dį“, – pavyzdį pateikia pašnekovas.

Iš karto sukurti stiprų ženklą ypač naudinga tada, kai gaminama prekė yra specifinė ir brangoka, tad numatoma, jog tik vietine rinka nebus apsiribojama, o iškart ieškoma būdų, kaip gaminius realizuoti užsienyje.

„Į Lietuvos rinką dar tik pradėję verslą daug vilčių nedėjome. Pirmiausia mūsų gaminys nišinis, be to, nepigus. Pavyzdžiui, daugkartinių sauskelnių komplektas kainuoja apie 20 Eur“, – sako Rytis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merino vilnos bei bambukų pluošto, direktorius.

Pasak verslininko, įmonė dėl bendradarbiavimo derėjosi su keletu užsienio įmonių ir taip tikėjosi išplėsti savo pardavimų apimtį kitose šalyse.

„Derėjomės su keletu įmonių, tačiau susidūrėme su keistu užsieniečių požiūriu. Į mus jie žvelgė kaip į pigios darbo jėgos šalį. Norėjo, kad savo prekes jiems parduotume labai pigiai, o jie gaminius planavo pardavinėti kelis kartus brangiau. Apskaičiavome, kad mums labiau apsimoka patiems tiesiogiai pardavinėti savo gaminius užsienyje“, – kodėl nepavyko susitarti dėl bendradarbiavimo su užsienio bendrovėmis, kalba p. Stanevičius.

Įmonė jau įsigijo domenus Lenkijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje ir ketina kurti savo e. parduotuves šiose šalyse. Anot p. Stanevičiaus, teisingai pasirinktas prekės ženklas leidžia paprasčiau prisistatyti užsienio pirkėjams.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Kodėl plėtra į kitus miestus nebūtinai pasiseka Premium

Geografinė plėtra yra vienas iš būdų padidinti pardavimus, tačiau planai įsikurti naujoje vietoje neretai...

Vadyba
2018.07.25
Kaip greičiau pasiekti, kad naujokas neatsiliktų nuo senbuvių 4

Kol naujam darbuotojui pasakojama, kokia yra darbo specifika, jam kaip ir viskas aišku. Bet kai pradeda...

Vadyba
2018.07.24
„McKinsey“: pakeitimai vaisių skyriuje kilsteli bendrus pardavimus Premium

Išsamūs tyrimai, atlikti keturiose Europos šalyse, padėjo suprasti, kokiais konkrečiais būdais parduotuvės...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau