Nori plėtros - sukurk stiprų prekės ženklą: bendrovių patirtis

Publikuota: 2015-12-12
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas: „Vis dar manome, kad įranga ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu.“ 		JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas: „Vis dar manome, kad įranga ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.

Verslininkai vis dar per mažai dėmesio kreipia į prekių ženklo kūrimą bei įvaizdį, labiau susitelkia į technologinius sprendimus. Praktika rodo, kad tinkamas įvaizdis padeda greičiau užkariauti pasaulį ir įgyvendinti svajonę.

„Pasidairę į aplinkines valstybes gana greitai rastume mums žinomų prekių ženklų. Estijoje – „Skype“, Latvijoje – „Latvijas Balzams“, Švedijoje – „Ikea“, Airijoje – „Ryanair“ ar „Guinness“, Norvegijoje – „Norwegian Airlines“. Nors Lietuvos verslininkai sėkmingai dirba regione, tačiau lietuviški prekių ženklai toliau regiono ribų nėra žinomi ir atpažįstami. Taigi man kyla klausimas, kodėl turėdami tokį gerą verslumo potencialą nesugebame jo tinkamai išplėtoti globaliau“, – svarsto Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas.

Idėja su terminu

Pašnekovas įžvelgia šiek tiek ydingą verslininkų galvoseną – pirmiausia padirbsime lokaliai, o jau paskui gal ir pasaulį užkariausime.

„Manyčiau, kad mūsų verslininkams trūksta mokėjimo iš pat pradžių susieti svajonę su verslo kūrimu ir pamąstyti – o kas bus, jei pavyks užkariauti pasaulį. Viena iš priežasčių, kodėl vyrauja toks mąstymo būdas – nesėkmės baimė. Nors lietuvių verslumas po truputį auga, tačiau baimė, kad kažkas nepavyks, vis dar didelė. Antra vertus, verslininkai svajoja, kaip viskas bus, kai verslo imsis. Vos tik pradeda verslą – svajonės baigiasi. Mintys sukasi tik apie tai, kaip išsilaikyti, kaip sudurti galą su galu. Supranta, verslas turi būti praktiškas. Visgi nereikia pamiršti pagrindinės idėjos – kuo verslas išskirtinis, kas padės išsikovoti rinkas savo šalyje, o paskui ir pasaulyje“, – apie globalų mąstymą kalba p. Bartninkas.

Pašnekovas pabrėžia, kad svarbu ne svaičioti, o svajoti. Skirtumas tarp šių sąvokų yra paprastas – svajonei įgyvendinti reikia turėti aiškiai apibrėžtą laiką.

„Svajoti reikėtų pasimokyti iš vaikų. Jie drąsiai svajoja ir kasdien siekia svajonę įgyvendinti, kovoja už ją. Tik nereikia svajonių painioti su svaičiojimu. Svajonė – tai idėja su deadline‘u (angl. terminas). Taigi svarbu nusistatyti tikslą ir kryptingai jo siekti. Beje, noras padaryti kažką taip pat gerai kaip kiti – nėra svajonė, tai kopijavimas“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bartninkas pateikia tarptautinių pavyzdžių, kaip svajonės vedini verslininkai sukūrė savo sėkmės istorijas.

„Apie ką svajojo „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas? Kad kiekvienas žmogus turėtų asmeninį kompiuterį. Kosmetikos bendrovė „L‘Oreal“ tikėjo, kad kiekviena moteris verta būti graži“, – kad aiškios svajonės padeda pasiekti puikų rezultatų, nurodo p. Bartninkas.

Nesupranta svarbos

Specialistas turi atsakymą, kodėl šalies verslininkams nepavyksta sukurti žinomos sėkmės istorijos: verslininkai nelabai daug svarbos teikia prekių ženklui, įvaizdžiui kurti, o labiau susitelkia į technologinius niuansus.

„Vis dar manome, kad įranga, slaptas receptas ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu“, – kalba specialistas.

Ponas Bartninkas išskiria du aspektus, lemiančius, kodėl vietos verslininkams nepavyksta sukurti itin stiprių, už šalies ribų gerai žinomų prekių ženklų. Per didelė savinieka ir per didelis pasitikėjimas, specialisto nuomone, kiša koją verslininkams.

„Kai imame galvoti, kad nieko nesugebame, viskas, ką sukuriame, yra blogai. Kitaip tariant, tiesiog niekiname save, netikime savo jėgomis. Yra ir kitas kraštutinumas – savikėla arba bandymas viską padaryti kuo lietuviškiau. Visiems teigti, kad Lietuva – geriausia pasaulyje šalis. Vargu ar tai suveiks. Juk kiek pasaulyje yra baltofilų?“ – kalba p. Bartninkas.

Specialistas akcentuoja, kad svarbu išlaikyti balansą. Neatsisakant savo identiteto veikti pagal pasaulinius standartus. Teigiamais pavyzdžiais pašnekovas vadina jaunosios kartos verslininkus.

Pavyzdžių jau yra

„Broliai Vizbarai įmonę pa­vadino „Brolis Semi­con­duc­tors“. Jie sujungė aukštąsias technologijas, bet išlaikė išskirtinumą bendrovės pavadinime palikdami lietuvišką žo­dį“, – pavyzdį pateikia pašnekovas.

Iš karto sukurti stiprų ženklą ypač naudinga tada, kai gaminama prekė yra specifinė ir brangoka, tad numatoma, jog tik vietine rinka nebus apsiribojama, o iškart ieškoma būdų, kaip gaminius realizuoti užsienyje.

„Į Lietuvos rinką dar tik pradėję verslą daug vilčių nedėjome. Pirmiausia mūsų gaminys nišinis, be to, nepigus. Pavyzdžiui, daugkartinių sauskelnių komplektas kainuoja apie 20 Eur“, – sako Rytis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merino vilnos bei bambukų pluošto, direktorius.

Pasak verslininko, įmonė dėl bendradarbiavimo derėjosi su keletu užsienio įmonių ir taip tikėjosi išplėsti savo pardavimų apimtį kitose šalyse.

„Derėjomės su keletu įmonių, tačiau susidūrėme su keistu užsieniečių požiūriu. Į mus jie žvelgė kaip į pigios darbo jėgos šalį. Norėjo, kad savo prekes jiems parduotume labai pigiai, o jie gaminius planavo pardavinėti kelis kartus brangiau. Apskaičiavome, kad mums labiau apsimoka patiems tiesiogiai pardavinėti savo gaminius užsienyje“, – kodėl nepavyko susitarti dėl bendradarbiavimo su užsienio bendrovėmis, kalba p. Stanevičius.

Įmonė jau įsigijo domenus Lenkijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje ir ketina kurti savo e. parduotuves šiose šalyse. Anot p. Stanevičiaus, teisingai pasirinktas prekės ženklas leidžia paprasčiau prisistatyti užsienio pirkėjams.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 11

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau