Nori plėtros - sukurk stiprų prekės ženklą: bendrovių patirtis

Publikuota: 2015-12-12
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas: „Vis dar manome, kad įranga ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu.“ 		JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas: „Vis dar manome, kad įranga ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.

Verslininkai vis dar per mažai dėmesio kreipia į prekių ženklo kūrimą bei įvaizdį, labiau susitelkia į technologinius sprendimus. Praktika rodo, kad tinkamas įvaizdis padeda greičiau užkariauti pasaulį ir įgyvendinti svajonę.

„Pasidairę į aplinkines valstybes gana greitai rastume mums žinomų prekių ženklų. Estijoje – „Skype“, Latvijoje – „Latvijas Balzams“, Švedijoje – „Ikea“, Airijoje – „Ryanair“ ar „Guinness“, Norvegijoje – „Norwegian Airlines“. Nors Lietuvos verslininkai sėkmingai dirba regione, tačiau lietuviški prekių ženklai toliau regiono ribų nėra žinomi ir atpažįstami. Taigi man kyla klausimas, kodėl turėdami tokį gerą verslumo potencialą nesugebame jo tinkamai išplėtoti globaliau“, – svarsto Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas.

Idėja su terminu

Pašnekovas įžvelgia šiek tiek ydingą verslininkų galvoseną – pirmiausia padirbsime lokaliai, o jau paskui gal ir pasaulį užkariausime.

„Manyčiau, kad mūsų verslininkams trūksta mokėjimo iš pat pradžių susieti svajonę su verslo kūrimu ir pamąstyti – o kas bus, jei pavyks užkariauti pasaulį. Viena iš priežasčių, kodėl vyrauja toks mąstymo būdas – nesėkmės baimė. Nors lietuvių verslumas po truputį auga, tačiau baimė, kad kažkas nepavyks, vis dar didelė. Antra vertus, verslininkai svajoja, kaip viskas bus, kai verslo imsis. Vos tik pradeda verslą – svajonės baigiasi. Mintys sukasi tik apie tai, kaip išsilaikyti, kaip sudurti galą su galu. Supranta, verslas turi būti praktiškas. Visgi nereikia pamiršti pagrindinės idėjos – kuo verslas išskirtinis, kas padės išsikovoti rinkas savo šalyje, o paskui ir pasaulyje“, – apie globalų mąstymą kalba p. Bartninkas.

Pašnekovas pabrėžia, kad svarbu ne svaičioti, o svajoti. Skirtumas tarp šių sąvokų yra paprastas – svajonei įgyvendinti reikia turėti aiškiai apibrėžtą laiką.

„Svajoti reikėtų pasimokyti iš vaikų. Jie drąsiai svajoja ir kasdien siekia svajonę įgyvendinti, kovoja už ją. Tik nereikia svajonių painioti su svaičiojimu. Svajonė – tai idėja su deadline‘u (angl. terminas). Taigi svarbu nusistatyti tikslą ir kryptingai jo siekti. Beje, noras padaryti kažką taip pat gerai kaip kiti – nėra svajonė, tai kopijavimas“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bartninkas pateikia tarptautinių pavyzdžių, kaip svajonės vedini verslininkai sukūrė savo sėkmės istorijas.

„Apie ką svajojo „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas? Kad kiekvienas žmogus turėtų asmeninį kompiuterį. Kosmetikos bendrovė „L‘Oreal“ tikėjo, kad kiekviena moteris verta būti graži“, – kad aiškios svajonės padeda pasiekti puikų rezultatų, nurodo p. Bartninkas.

Nesupranta svarbos

Specialistas turi atsakymą, kodėl šalies verslininkams nepavyksta sukurti žinomos sėkmės istorijos: verslininkai nelabai daug svarbos teikia prekių ženklui, įvaizdžiui kurti, o labiau susitelkia į technologinius niuansus.

„Vis dar manome, kad įranga, slaptas receptas ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu“, – kalba specialistas.

Ponas Bartninkas išskiria du aspektus, lemiančius, kodėl vietos verslininkams nepavyksta sukurti itin stiprių, už šalies ribų gerai žinomų prekių ženklų. Per didelė savinieka ir per didelis pasitikėjimas, specialisto nuomone, kiša koją verslininkams.

„Kai imame galvoti, kad nieko nesugebame, viskas, ką sukuriame, yra blogai. Kitaip tariant, tiesiog niekiname save, netikime savo jėgomis. Yra ir kitas kraštutinumas – savikėla arba bandymas viską padaryti kuo lietuviškiau. Visiems teigti, kad Lietuva – geriausia pasaulyje šalis. Vargu ar tai suveiks. Juk kiek pasaulyje yra baltofilų?“ – kalba p. Bartninkas.

Specialistas akcentuoja, kad svarbu išlaikyti balansą. Neatsisakant savo identiteto veikti pagal pasaulinius standartus. Teigiamais pavyzdžiais pašnekovas vadina jaunosios kartos verslininkus.

Pavyzdžių jau yra

„Broliai Vizbarai įmonę pa­vadino „Brolis Semi­con­duc­tors“. Jie sujungė aukštąsias technologijas, bet išlaikė išskirtinumą bendrovės pavadinime palikdami lietuvišką žo­dį“, – pavyzdį pateikia pašnekovas.

Iš karto sukurti stiprų ženklą ypač naudinga tada, kai gaminama prekė yra specifinė ir brangoka, tad numatoma, jog tik vietine rinka nebus apsiribojama, o iškart ieškoma būdų, kaip gaminius realizuoti užsienyje.

„Į Lietuvos rinką dar tik pradėję verslą daug vilčių nedėjome. Pirmiausia mūsų gaminys nišinis, be to, nepigus. Pavyzdžiui, daugkartinių sauskelnių komplektas kainuoja apie 20 Eur“, – sako Rytis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merino vilnos bei bambukų pluošto, direktorius.

Pasak verslininko, įmonė dėl bendradarbiavimo derėjosi su keletu užsienio įmonių ir taip tikėjosi išplėsti savo pardavimų apimtį kitose šalyse.

„Derėjomės su keletu įmonių, tačiau susidūrėme su keistu užsieniečių požiūriu. Į mus jie žvelgė kaip į pigios darbo jėgos šalį. Norėjo, kad savo prekes jiems parduotume labai pigiai, o jie gaminius planavo pardavinėti kelis kartus brangiau. Apskaičiavome, kad mums labiau apsimoka patiems tiesiogiai pardavinėti savo gaminius užsienyje“, – kodėl nepavyko susitarti dėl bendradarbiavimo su užsienio bendrovėmis, kalba p. Stanevičius.

Įmonė jau įsigijo domenus Lenkijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje ir ketina kurti savo e. parduotuves šiose šalyse. Anot p. Stanevičiaus, teisingai pasirinktas prekės ženklas leidžia paprasčiau prisistatyti užsienio pirkėjams.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05
Komercijos atašė Vokietijoje: verslo reikalai prasideda ir baigiasi gyvai Premium

Vokietija didelė rinka, tad galimybių, ką joje gali nuveikti lietuviai, irgi yra daug. Vienas pavyzdžių – IRT...

Gazelė
2019.11.04
Netikėti sunkumai, apie kuriuos kuriantys verslą net nepagalvoja Premium

Kuriantys verslą dažnai jį įsivaizduoja kiek kitaip, bet rožiniai akiniai netrunka nukristi. Todėl verslą...

Gazelė
2019.11.03
Verslo procesų ekspertė: jei nevaldysite procesų, jie diriguos jums

Norite auginti verslą, tapti lyderiais savo srityje ir skaityti klientų mintis? Pradėkite nuo vartotojo...

Gazelė
2019.11.03
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
Verslo kasdienybė: vietoj žadamų palengvinimų sulaukia tikrintojų vizitų Premium 2

Smulkieji iš valdžios prašo tik vieno – netrukdykite mums dirbti. Tačiau ir šis prašymas lieka neišgirstas –...

Gazelė
2019.10.31
Lietuviškas startuolis: naudotis laisvai samdomų programuotojų paslaugomis buvo klaida Premium 2

Lietuviško startuolio sukurta programėlė leidžia net mažiausios kavinės klientams iš anksto užsisakytą maistą...

Gazelė
2019.10.30
Po 1.000% augimo kitas iššūkis baldų gamintojams – išlaikyti tokius skaičius Premium

Nauja veikla įmonės pajamas gali paauginti 1.000%. Iššūkis – tokį šuolį vos per metus suvaldyti, o dar po...

Gazelė
2019.10.30
Visuomenė 5.0: ateina laikai, kai tėvai neieškos geresnės mokyklos Premium 1

Viena svarbiausių Visuomenės 5.0 dedamųjų – problemų sprendimas, todėl tai visuomenei reikalingi kitokie...

Gazelė
2019.10.29
Smulkieji elgiasi priešingai, nei moko verslo konsultantai, ir išlošia Premium

Daugelis verslo teorijų ragina išsigryninti veiklą ir koncentruotis į ją, tačiau smulkieji verslininkai savo...

Gazelė
2019.10.28
Kodėl smulkieji nenoriai priima darbuotojų

Verslo pradžioje dažniausiai visus darbus nudirba pats jo įkūrėjas. Priežastis elementari – nusisamdyti...

Gazelė
2019.10.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau