Nori plėtros - sukurk stiprų prekės ženklą: bendrovių patirtis

Publikuota: 2015-12-12
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas: „Vis dar manome, kad įranga ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu.“ 		JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas: „Vis dar manome, kad įranga ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.

Verslininkai vis dar per mažai dėmesio kreipia į prekių ženklo kūrimą bei įvaizdį, labiau susitelkia į technologinius sprendimus. Praktika rodo, kad tinkamas įvaizdis padeda greičiau užkariauti pasaulį ir įgyvendinti svajonę.

„Pasidairę į aplinkines valstybes gana greitai rastume mums žinomų prekių ženklų. Estijoje – „Skype“, Latvijoje – „Latvijas Balzams“, Švedijoje – „Ikea“, Airijoje – „Ryanair“ ar „Guinness“, Norvegijoje – „Norwegian Airlines“. Nors Lietuvos verslininkai sėkmingai dirba regione, tačiau lietuviški prekių ženklai toliau regiono ribų nėra žinomi ir atpažįstami. Taigi man kyla klausimas, kodėl turėdami tokį gerą verslumo potencialą nesugebame jo tinkamai išplėtoti globaliau“, – svarsto Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas.

Idėja su terminu

Pašnekovas įžvelgia šiek tiek ydingą verslininkų galvoseną – pirmiausia padirbsime lokaliai, o jau paskui gal ir pasaulį užkariausime.

„Manyčiau, kad mūsų verslininkams trūksta mokėjimo iš pat pradžių susieti svajonę su verslo kūrimu ir pamąstyti – o kas bus, jei pavyks užkariauti pasaulį. Viena iš priežasčių, kodėl vyrauja toks mąstymo būdas – nesėkmės baimė. Nors lietuvių verslumas po truputį auga, tačiau baimė, kad kažkas nepavyks, vis dar didelė. Antra vertus, verslininkai svajoja, kaip viskas bus, kai verslo imsis. Vos tik pradeda verslą – svajonės baigiasi. Mintys sukasi tik apie tai, kaip išsilaikyti, kaip sudurti galą su galu. Supranta, verslas turi būti praktiškas. Visgi nereikia pamiršti pagrindinės idėjos – kuo verslas išskirtinis, kas padės išsikovoti rinkas savo šalyje, o paskui ir pasaulyje“, – apie globalų mąstymą kalba p. Bartninkas.

Pašnekovas pabrėžia, kad svarbu ne svaičioti, o svajoti. Skirtumas tarp šių sąvokų yra paprastas – svajonei įgyvendinti reikia turėti aiškiai apibrėžtą laiką.

„Svajoti reikėtų pasimokyti iš vaikų. Jie drąsiai svajoja ir kasdien siekia svajonę įgyvendinti, kovoja už ją. Tik nereikia svajonių painioti su svaičiojimu. Svajonė – tai idėja su deadline‘u (angl. terminas). Taigi svarbu nusistatyti tikslą ir kryptingai jo siekti. Beje, noras padaryti kažką taip pat gerai kaip kiti – nėra svajonė, tai kopijavimas“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bartninkas pateikia tarptautinių pavyzdžių, kaip svajonės vedini verslininkai sukūrė savo sėkmės istorijas.

„Apie ką svajojo „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas? Kad kiekvienas žmogus turėtų asmeninį kompiuterį. Kosmetikos bendrovė „L‘Oreal“ tikėjo, kad kiekviena moteris verta būti graži“, – kad aiškios svajonės padeda pasiekti puikų rezultatų, nurodo p. Bartninkas.

Nesupranta svarbos

Specialistas turi atsakymą, kodėl šalies verslininkams nepavyksta sukurti žinomos sėkmės istorijos: verslininkai nelabai daug svarbos teikia prekių ženklui, įvaizdžiui kurti, o labiau susitelkia į technologinius niuansus.

„Vis dar manome, kad įranga, slaptas receptas ar labai sunkus darbas yra svarbiau negu įvaizdis. Realybė kitokia – įvaizdis yra brangiausia. Juk kokakolos receptas beveik nieko vertas palyginus su sukurtu įvaizdžiu“, – kalba specialistas.

Ponas Bartninkas išskiria du aspektus, lemiančius, kodėl vietos verslininkams nepavyksta sukurti itin stiprių, už šalies ribų gerai žinomų prekių ženklų. Per didelė savinieka ir per didelis pasitikėjimas, specialisto nuomone, kiša koją verslininkams.

„Kai imame galvoti, kad nieko nesugebame, viskas, ką sukuriame, yra blogai. Kitaip tariant, tiesiog niekiname save, netikime savo jėgomis. Yra ir kitas kraštutinumas – savikėla arba bandymas viską padaryti kuo lietuviškiau. Visiems teigti, kad Lietuva – geriausia pasaulyje šalis. Vargu ar tai suveiks. Juk kiek pasaulyje yra baltofilų?“ – kalba p. Bartninkas.

Specialistas akcentuoja, kad svarbu išlaikyti balansą. Neatsisakant savo identiteto veikti pagal pasaulinius standartus. Teigiamais pavyzdžiais pašnekovas vadina jaunosios kartos verslininkus.

Pavyzdžių jau yra

„Broliai Vizbarai įmonę pa­vadino „Brolis Semi­con­duc­tors“. Jie sujungė aukštąsias technologijas, bet išlaikė išskirtinumą bendrovės pavadinime palikdami lietuvišką žo­dį“, – pavyzdį pateikia pašnekovas.

Iš karto sukurti stiprų ženklą ypač naudinga tada, kai gaminama prekė yra specifinė ir brangoka, tad numatoma, jog tik vietine rinka nebus apsiribojama, o iškart ieškoma būdų, kaip gaminius realizuoti užsienyje.

„Į Lietuvos rinką dar tik pradėję verslą daug vilčių nedėjome. Pirmiausia mūsų gaminys nišinis, be to, nepigus. Pavyzdžiui, daugkartinių sauskelnių komplektas kainuoja apie 20 Eur“, – sako Rytis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merino vilnos bei bambukų pluošto, direktorius.

Pasak verslininko, įmonė dėl bendradarbiavimo derėjosi su keletu užsienio įmonių ir taip tikėjosi išplėsti savo pardavimų apimtį kitose šalyse.

„Derėjomės su keletu įmonių, tačiau susidūrėme su keistu užsieniečių požiūriu. Į mus jie žvelgė kaip į pigios darbo jėgos šalį. Norėjo, kad savo prekes jiems parduotume labai pigiai, o jie gaminius planavo pardavinėti kelis kartus brangiau. Apskaičiavome, kad mums labiau apsimoka patiems tiesiogiai pardavinėti savo gaminius užsienyje“, – kodėl nepavyko susitarti dėl bendradarbiavimo su užsienio bendrovėmis, kalba p. Stanevičius.

Įmonė jau įsigijo domenus Lenkijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje ir ketina kurti savo e. parduotuves šiose šalyse. Anot p. Stanevičiaus, teisingai pasirinktas prekės ženklas leidžia paprasčiau prisistatyti užsienio pirkėjams.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslininkų patirtis: ant dviejų kėdžių išsėdėti įmanoma

Nors verslas pareikalauja daug laiko ir jėgų, kai kurie jo įkūrėjai vis tiek neatsisako samdomo darbo. Kokios...

Vadyba
14:24
Kodėl dvarai dūla ant prekystalio: netaisyklingas sklypas, per daug kaimynų Premium

Dvarų pasiūla didesnė už paklausą, tad specialistai sako, kad po truputį mąžtančios jų kainos turėtų dar...

Statyba ir NT
2018.05.25
Lietuvos dvarai: vestuvininkų neatsisako, bet uždirba ir iš istorijos, ir iš alaus Premium

Valdyti dvarą – ne tik romantika, bet ir kasdienis darbas. Tie, kas dvaro sodybą nuomoja tik šventėms,...

VMI lygina gyventojų pajamas ir išlaidas: kokių klaidų nereikia daryti 8

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pastaruoju metu gerokai dažniau pradėjo tikrinti, ar gyventojų pajamos...

Finansai
2018.05.25
Higienos pasas kaimo turizmui: buvęs būtinas, vėliau nereikalingas, vėl gali tapti privalomas Premium

Kaimo turizmo, nakvynės ir pusryčių paslaugų teikėjams leidimo-higienos paso nereikėjo nuo 2011 m., bet...

Nuo liepos 1 d. didėja dienpinigiai komandiruotėms Lietuvoje ir užsienyje 20

Nuo liepos 1 d. įsigalioja atnaujinta Dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų tvarka – dienpinigių normos...

Finansai
2018.05.24
Kavinę ar restoraną uždaryti atostogoms – irgi išeitis Premium

Vasarą papildomos darbo rankos maitinimo įstaigoms yra išsigelbėjimas, tačiau kai kurie restoranai,...

E. prekyba ūkininkų produktais: garsi rinkodara ir tylus atsisveikinimas Premium

E. prekyba natūraliais maisto produktais iš ūkininkų sudėtinga dėl nepakankamos paklausos, didelės...

Dėl darbuotojų biurą padalijo per du miestus ir neapsiriko Premium 4

Jei geram specialistui iš Kauno pasiūlai darbą sostinėje, jis kažin ar susivilios. Todėl UAB „Axis Auto“...

Transportas
2018.05.21
Iš santaupų atidarė drabužių parduotuvę gimtajame mieste – dabar valdo keliolikos tinklą Premium

Nedidelėmis investicijomis iš santaupų gimtuosiuose Kėdainiuose pradėtas verslas per dešimtmetį gali virsti...

E. parduotuvė „Balta karvė“ nutraukia veiklą 8

UAB „Local fresh food“, valdanti e. parduotuvę Baltakarve.lt, pirmadienio rytą klientus e. laišku informavo...

Į užsienį veržiasi net ir gerai uždirbantys 11

Vasara ateina visur, tad ir darbuotojų paklausa išauga ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse. Pastarosios turi...

Vadyba
2018.05.21
Valdžia šluoja pelno nesiekiančių įmonių lengvatas – gresia ir delspinigiai Premium

Vyriausybė planuoja gerokai apkarpyti pelno nesiekiančių įmonių lengvatas. Jeigu atitinkamas Pelno mokesčio...

Finansai
2018.05.21
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
2018.05.20
Surizikavę ūkininkai pirkėjų turi daugiau 1

Pirkėjai nori kuo įvairesnių produktų, bet geriausia, kad šie būtų iš vienų rankų. Tuo įsitikinę ūkininkai,...

Agroverslas
2018.05.19
Teisingas žingsnis: brangių užsakymų sulaukė anksčiau, nei parsigabeno įrangą Premium

Investavusieji į modernią gamybos įrangą kalba apie naują veiklos etapą – technologinis atnaujinimas ne tik...

Pramonė
2018.05.19
Geriausias būdas parduoti: tegul pirkėjai atvyksta į kiemą patys Premium

Lietuvos medelynai stabiliai augina pajamas, nes pirkėjai vis labiau vertina kokybę. O ja geriausiai...

Agroverslas
2018.05.18
Plungės verslininkas: Vilniuje darbuotojai sutinka dirbti už mažiau negu pas mus Premium 21

Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo pragyvenimo lygis žemesnis. Tačiau sėkmingai dirbančių įmonių vadovai teigia,...

Pramonė
2018.05.17
Lietuvos mados rinka traukiasi: dizaineriai uždaro dalį parduotuvių Premium 12

Lietuvos dizaineriai, sukūrę asmeninius prekių ženklus, kalba apie pokyčius ir Lietuvos, ir pasaulio mados...

IĮ savininkas išvengė 3,1 mln. Eur skolos, kuri priteista jo IĮ Premium 1

Pinigai buvo paskolinti individualiai įmonei, už kurią asmeniniu turtu atsako jos savininkas, tačiau...

Finansai
2018.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau