Kalėdinė prekyba internete: kaip spręsti problemas

Publikuota: 2015-12-11
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei tradicinės prekybos įmonėms didžiausias darbymetis prasideda likus maždaug savaitei iki švenčių, tai internetinės parduotuvėse užsakymų akivaizdžiai padaugėję jau dabar. Verslininkai tvirtina, kad šiam laikotarpiui būtina gerai pasiruošti: klientai skuba, tiksliai nežino, ko nori, yra išsiblaškę, tačiau pinigų išleidžia kelis kartus daugiau nei kitais metų laikais.

Internetinės prekybos verslas prie žiemos švenčių taikosi lygiai taip pat, kaip ir įprastas: sugalvoja galybę šventinių pasiūlymų, bent minimaliai atnaujina dizainą, taiko akcijas. Vis dėlto pats svarbiausias dalykas šiuo metu – skubančių klientų aptarnavimas.

Internetinių parduotuvių savininkai kalba, kad klientai dažnai neįvertina, kiek laiko prireiks jiems pristatyti prekes, užsisako jas per vėlai ir lieka nepatenkinti paslaugomis, nors kalti dėl nesuspėtos gauti dovanos yra patys. Dėl to šio laikotarpio prekybai reiktų skirti ypatingą dėmesį, dirbti maksimaliu greičiu.

Pats įkarštis

Kai kurios internetinės parduotuvės savo prekybos apimtis šiuo metu padidina kelis kartus. Pavyzdžiui, internete vynu prekiaujanti MB „Vyno guru“ klientų apgultį jau pajuto.

„Jau dabar pats prekybos įkarštis. Praėjusiais metais susitvarkėme be papildomos pagalbos, žiūrėsime, kaip bus šiemet. Jei klientai bus dar aktyvesni, gal pagalvosime ir apie naujus darbuotojus“, – teigia Andrius Apulskis, įmonės vadovas.

Jo teigimu, internetinė parduotuvė pirkėjų aktyvumo padidėjimą ima justi jau rudens pabaigoje.

„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau. Kol kas neaišku, kiek prekyba išaugs šiais metais, tačiau ir pernai jau lapkritį klientų buvo dvigubai daugiau“, – kalba verslininkas.

Spontaniški pirkiniai

Pirmosios dvi gruodžio savaitės – intensyviausias pardavimų internete laikas, o prieš kalėdinė savaitė skirta smulkiems, spontaniškiems pirkiniams, nurodo Svajūnė Vainauskienė, Kauno UAB „Proho“, valdančios e. parduotuvę „Fėjos namai“, prekiaujančią namų tekstilės ir dekoro detalėmis, direktorė.

„Šiais metais išplėtėme asortimentą – siūlome ne tik patalynės, bet ir namų dekoro detalių. Jei norint padovanoti patalynės komplektą, reikia žinoti išmatavimus, tai įvairias smulkmenas išrinkti daug paprasčiau. Prekes, kurias turime sandėlyje, pristatome per 1-2 darbo dienas, jeigu reikia patalynę pasiūti – per 5 darbo dienas“, – sako p. Vainauskienė ir priduria, kad pardavimai gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričiu, būna du kartus didesni.

Pasak pašnekovės, šventinė prekyba išsiskiria ne tik didesnėmis pardavimų apimtimis, bet ir gausesniu nepatenkintų klientų kiekiu.

„Jei klientas skambina ir skundžiasi, kad nagauna to, ko nori, vadinasi, jam tos dovanos reikėjo vakar. Stengiamės pasiūlyti prekę, kuri atsitiktų jo reikalavimus, iš turimų sandėlyje ir kuo greičiau pristatome“, – paaiškina verslininkė.

Ponia Vainauskienė pastebi, kad pirkėjai pernelyg neskaičiuoja pinigų dovanoms, perka ne tik smulkmenas, bet ir brangesnes prekes.

„Jeigu perka pledą, tai prabangų ir stilingą. Dekoro detales, kurios yra pigesnės, klientai perka spontaniškiau“, – pirkimo įpročius apibūdina pašnekovė.

Svarbiausia – aptarnavimas.

Nedidelėms internetinės prekybos įmonėms, prekiaujančiomis nišiniais produktais, šis metų laikotarpis yra pats pelningiausias ir tuo pat metu didelė galimybė pritraukti naujų nuolatinių klientų, išgarsinti savo vardą. Vis dėlto šiuo metu dirbti ir sunkiausia, smarkiai išauga krūviai darbuotojams, pailgėja darbo valandos.

Bendrovių „CorvisaCloud“ ir „uSamp“ prieš metus atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei du trečdaliai per šventes apsipirkusių žmonių lieka nepatenkinti tuo, kaip buvo aptarnauti, rašo „entrepreneur.com“.

Dažniausiai klientai nepatenkinti būna dėl to, kad verslininkai skiria daug dėmesio prekių kiekiui ir kainoms, tačiau pamiršta patį prekybos procesą: bendravimą su klientais, greitį, kokybišką pristatymą, problemų ir kilusių klausimų sprendimą ir pan.

Staipsnis publiluotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau