Kalėdinė prekyba internete: kaip spręsti problemas

Publikuota: 2015-12-11
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei tradicinės prekybos įmonėms didžiausias darbymetis prasideda likus maždaug savaitei iki švenčių, tai internetinės parduotuvėse užsakymų akivaizdžiai padaugėję jau dabar. Verslininkai tvirtina, kad šiam laikotarpiui būtina gerai pasiruošti: klientai skuba, tiksliai nežino, ko nori, yra išsiblaškę, tačiau pinigų išleidžia kelis kartus daugiau nei kitais metų laikais.

Internetinės prekybos verslas prie žiemos švenčių taikosi lygiai taip pat, kaip ir įprastas: sugalvoja galybę šventinių pasiūlymų, bent minimaliai atnaujina dizainą, taiko akcijas. Vis dėlto pats svarbiausias dalykas šiuo metu – skubančių klientų aptarnavimas.

Internetinių parduotuvių savininkai kalba, kad klientai dažnai neįvertina, kiek laiko prireiks jiems pristatyti prekes, užsisako jas per vėlai ir lieka nepatenkinti paslaugomis, nors kalti dėl nesuspėtos gauti dovanos yra patys. Dėl to šio laikotarpio prekybai reiktų skirti ypatingą dėmesį, dirbti maksimaliu greičiu.

Pats įkarštis

Kai kurios internetinės parduotuvės savo prekybos apimtis šiuo metu padidina kelis kartus. Pavyzdžiui, internete vynu prekiaujanti MB „Vyno guru“ klientų apgultį jau pajuto.

„Jau dabar pats prekybos įkarštis. Praėjusiais metais susitvarkėme be papildomos pagalbos, žiūrėsime, kaip bus šiemet. Jei klientai bus dar aktyvesni, gal pagalvosime ir apie naujus darbuotojus“, – teigia Andrius Apulskis, įmonės vadovas.

Jo teigimu, internetinė parduotuvė pirkėjų aktyvumo padidėjimą ima justi jau rudens pabaigoje.

„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau. Kol kas neaišku, kiek prekyba išaugs šiais metais, tačiau ir pernai jau lapkritį klientų buvo dvigubai daugiau“, – kalba verslininkas.

Spontaniški pirkiniai

Pirmosios dvi gruodžio savaitės – intensyviausias pardavimų internete laikas, o prieš kalėdinė savaitė skirta smulkiems, spontaniškiems pirkiniams, nurodo Svajūnė Vainauskienė, Kauno UAB „Proho“, valdančios e. parduotuvę „Fėjos namai“, prekiaujančią namų tekstilės ir dekoro detalėmis, direktorė.

„Šiais metais išplėtėme asortimentą – siūlome ne tik patalynės, bet ir namų dekoro detalių. Jei norint padovanoti patalynės komplektą, reikia žinoti išmatavimus, tai įvairias smulkmenas išrinkti daug paprasčiau. Prekes, kurias turime sandėlyje, pristatome per 1-2 darbo dienas, jeigu reikia patalynę pasiūti – per 5 darbo dienas“, – sako p. Vainauskienė ir priduria, kad pardavimai gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričiu, būna du kartus didesni.

Pasak pašnekovės, šventinė prekyba išsiskiria ne tik didesnėmis pardavimų apimtimis, bet ir gausesniu nepatenkintų klientų kiekiu.

„Jei klientas skambina ir skundžiasi, kad nagauna to, ko nori, vadinasi, jam tos dovanos reikėjo vakar. Stengiamės pasiūlyti prekę, kuri atsitiktų jo reikalavimus, iš turimų sandėlyje ir kuo greičiau pristatome“, – paaiškina verslininkė.

Ponia Vainauskienė pastebi, kad pirkėjai pernelyg neskaičiuoja pinigų dovanoms, perka ne tik smulkmenas, bet ir brangesnes prekes.

„Jeigu perka pledą, tai prabangų ir stilingą. Dekoro detales, kurios yra pigesnės, klientai perka spontaniškiau“, – pirkimo įpročius apibūdina pašnekovė.

Svarbiausia – aptarnavimas.

Nedidelėms internetinės prekybos įmonėms, prekiaujančiomis nišiniais produktais, šis metų laikotarpis yra pats pelningiausias ir tuo pat metu didelė galimybė pritraukti naujų nuolatinių klientų, išgarsinti savo vardą. Vis dėlto šiuo metu dirbti ir sunkiausia, smarkiai išauga krūviai darbuotojams, pailgėja darbo valandos.

Bendrovių „CorvisaCloud“ ir „uSamp“ prieš metus atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei du trečdaliai per šventes apsipirkusių žmonių lieka nepatenkinti tuo, kaip buvo aptarnauti, rašo „entrepreneur.com“.

Dažniausiai klientai nepatenkinti būna dėl to, kad verslininkai skiria daug dėmesio prekių kiekiui ir kainoms, tačiau pamiršta patį prekybos procesą: bendravimą su klientais, greitį, kokybišką pristatymą, problemų ir kilusių klausimų sprendimą ir pan.

Staipsnis publiluotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau