Kalėdinė prekyba internete: kaip spręsti problemas

Publikuota: 2015-12-11
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei tradicinės prekybos įmonėms didžiausias darbymetis prasideda likus maždaug savaitei iki švenčių, tai internetinės parduotuvėse užsakymų akivaizdžiai padaugėję jau dabar. Verslininkai tvirtina, kad šiam laikotarpiui būtina gerai pasiruošti: klientai skuba, tiksliai nežino, ko nori, yra išsiblaškę, tačiau pinigų išleidžia kelis kartus daugiau nei kitais metų laikais.

Internetinės prekybos verslas prie žiemos švenčių taikosi lygiai taip pat, kaip ir įprastas: sugalvoja galybę šventinių pasiūlymų, bent minimaliai atnaujina dizainą, taiko akcijas. Vis dėlto pats svarbiausias dalykas šiuo metu – skubančių klientų aptarnavimas.

Internetinių parduotuvių savininkai kalba, kad klientai dažnai neįvertina, kiek laiko prireiks jiems pristatyti prekes, užsisako jas per vėlai ir lieka nepatenkinti paslaugomis, nors kalti dėl nesuspėtos gauti dovanos yra patys. Dėl to šio laikotarpio prekybai reiktų skirti ypatingą dėmesį, dirbti maksimaliu greičiu.

Pats įkarštis

Kai kurios internetinės parduotuvės savo prekybos apimtis šiuo metu padidina kelis kartus. Pavyzdžiui, internete vynu prekiaujanti MB „Vyno guru“ klientų apgultį jau pajuto.

„Jau dabar pats prekybos įkarštis. Praėjusiais metais susitvarkėme be papildomos pagalbos, žiūrėsime, kaip bus šiemet. Jei klientai bus dar aktyvesni, gal pagalvosime ir apie naujus darbuotojus“, – teigia Andrius Apulskis, įmonės vadovas.

Jo teigimu, internetinė parduotuvė pirkėjų aktyvumo padidėjimą ima justi jau rudens pabaigoje.

„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau. Kol kas neaišku, kiek prekyba išaugs šiais metais, tačiau ir pernai jau lapkritį klientų buvo dvigubai daugiau“, – kalba verslininkas.

Spontaniški pirkiniai

Pirmosios dvi gruodžio savaitės – intensyviausias pardavimų internete laikas, o prieš kalėdinė savaitė skirta smulkiems, spontaniškiems pirkiniams, nurodo Svajūnė Vainauskienė, Kauno UAB „Proho“, valdančios e. parduotuvę „Fėjos namai“, prekiaujančią namų tekstilės ir dekoro detalėmis, direktorė.

„Šiais metais išplėtėme asortimentą – siūlome ne tik patalynės, bet ir namų dekoro detalių. Jei norint padovanoti patalynės komplektą, reikia žinoti išmatavimus, tai įvairias smulkmenas išrinkti daug paprasčiau. Prekes, kurias turime sandėlyje, pristatome per 1-2 darbo dienas, jeigu reikia patalynę pasiūti – per 5 darbo dienas“, – sako p. Vainauskienė ir priduria, kad pardavimai gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričiu, būna du kartus didesni.

Pasak pašnekovės, šventinė prekyba išsiskiria ne tik didesnėmis pardavimų apimtimis, bet ir gausesniu nepatenkintų klientų kiekiu.

„Jei klientas skambina ir skundžiasi, kad nagauna to, ko nori, vadinasi, jam tos dovanos reikėjo vakar. Stengiamės pasiūlyti prekę, kuri atsitiktų jo reikalavimus, iš turimų sandėlyje ir kuo greičiau pristatome“, – paaiškina verslininkė.

Ponia Vainauskienė pastebi, kad pirkėjai pernelyg neskaičiuoja pinigų dovanoms, perka ne tik smulkmenas, bet ir brangesnes prekes.

„Jeigu perka pledą, tai prabangų ir stilingą. Dekoro detales, kurios yra pigesnės, klientai perka spontaniškiau“, – pirkimo įpročius apibūdina pašnekovė.

Svarbiausia – aptarnavimas.

Nedidelėms internetinės prekybos įmonėms, prekiaujančiomis nišiniais produktais, šis metų laikotarpis yra pats pelningiausias ir tuo pat metu didelė galimybė pritraukti naujų nuolatinių klientų, išgarsinti savo vardą. Vis dėlto šiuo metu dirbti ir sunkiausia, smarkiai išauga krūviai darbuotojams, pailgėja darbo valandos.

Bendrovių „CorvisaCloud“ ir „uSamp“ prieš metus atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei du trečdaliai per šventes apsipirkusių žmonių lieka nepatenkinti tuo, kaip buvo aptarnauti, rašo „entrepreneur.com“.

Dažniausiai klientai nepatenkinti būna dėl to, kad verslininkai skiria daug dėmesio prekių kiekiui ir kainoms, tačiau pamiršta patį prekybos procesą: bendravimą su klientais, greitį, kokybišką pristatymą, problemų ir kilusių klausimų sprendimą ir pan.

Staipsnis publiluotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 6

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

Metalo supirkėjams baigti darbą 17 val. neapsimoka Premium 2

Kai metalo laužo supirkimo bendrovės apyvarta per metus išauga kone trigubai, akivaizdu, kad brango metalas.

Pramonė
2018.09.06
Pabrangus medienai, sąlygas diktavo ir pardavėjai Premium 1

Pabrangusi žaliavinė mediena kilstelėjo ir „Gazelių“ pajamas – dvi iš 14-os stipriausių Vilniaus ir Utenos...

Pramonė
2018.09.05
Privatus darželis Klaipėdoje konkurentų nebijo – turi druskų ir gintaro kambarius Premium 2

Druskų kambarys, gintaro infraraudonųjų spindulių pirtis, kino salė – erdvės įkurtos ne kur nors SPA centre,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau