Kalėdinė prekyba internete: kaip spręsti problemas

Publikuota: 2015-12-11
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei tradicinės prekybos įmonėms didžiausias darbymetis prasideda likus maždaug savaitei iki švenčių, tai internetinės parduotuvėse užsakymų akivaizdžiai padaugėję jau dabar. Verslininkai tvirtina, kad šiam laikotarpiui būtina gerai pasiruošti: klientai skuba, tiksliai nežino, ko nori, yra išsiblaškę, tačiau pinigų išleidžia kelis kartus daugiau nei kitais metų laikais.

Internetinės prekybos verslas prie žiemos švenčių taikosi lygiai taip pat, kaip ir įprastas: sugalvoja galybę šventinių pasiūlymų, bent minimaliai atnaujina dizainą, taiko akcijas. Vis dėlto pats svarbiausias dalykas šiuo metu – skubančių klientų aptarnavimas.

Internetinių parduotuvių savininkai kalba, kad klientai dažnai neįvertina, kiek laiko prireiks jiems pristatyti prekes, užsisako jas per vėlai ir lieka nepatenkinti paslaugomis, nors kalti dėl nesuspėtos gauti dovanos yra patys. Dėl to šio laikotarpio prekybai reiktų skirti ypatingą dėmesį, dirbti maksimaliu greičiu.

Pats įkarštis

Kai kurios internetinės parduotuvės savo prekybos apimtis šiuo metu padidina kelis kartus. Pavyzdžiui, internete vynu prekiaujanti MB „Vyno guru“ klientų apgultį jau pajuto.

„Jau dabar pats prekybos įkarštis. Praėjusiais metais susitvarkėme be papildomos pagalbos, žiūrėsime, kaip bus šiemet. Jei klientai bus dar aktyvesni, gal pagalvosime ir apie naujus darbuotojus“, – teigia Andrius Apulskis, įmonės vadovas.

Jo teigimu, internetinė parduotuvė pirkėjų aktyvumo padidėjimą ima justi jau rudens pabaigoje.

„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau. Kol kas neaišku, kiek prekyba išaugs šiais metais, tačiau ir pernai jau lapkritį klientų buvo dvigubai daugiau“, – kalba verslininkas.

Spontaniški pirkiniai

Pirmosios dvi gruodžio savaitės – intensyviausias pardavimų internete laikas, o prieš kalėdinė savaitė skirta smulkiems, spontaniškiems pirkiniams, nurodo Svajūnė Vainauskienė, Kauno UAB „Proho“, valdančios e. parduotuvę „Fėjos namai“, prekiaujančią namų tekstilės ir dekoro detalėmis, direktorė.

„Šiais metais išplėtėme asortimentą – siūlome ne tik patalynės, bet ir namų dekoro detalių. Jei norint padovanoti patalynės komplektą, reikia žinoti išmatavimus, tai įvairias smulkmenas išrinkti daug paprasčiau. Prekes, kurias turime sandėlyje, pristatome per 1-2 darbo dienas, jeigu reikia patalynę pasiūti – per 5 darbo dienas“, – sako p. Vainauskienė ir priduria, kad pardavimai gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričiu, būna du kartus didesni.

Pasak pašnekovės, šventinė prekyba išsiskiria ne tik didesnėmis pardavimų apimtimis, bet ir gausesniu nepatenkintų klientų kiekiu.

„Jei klientas skambina ir skundžiasi, kad nagauna to, ko nori, vadinasi, jam tos dovanos reikėjo vakar. Stengiamės pasiūlyti prekę, kuri atsitiktų jo reikalavimus, iš turimų sandėlyje ir kuo greičiau pristatome“, – paaiškina verslininkė.

Ponia Vainauskienė pastebi, kad pirkėjai pernelyg neskaičiuoja pinigų dovanoms, perka ne tik smulkmenas, bet ir brangesnes prekes.

„Jeigu perka pledą, tai prabangų ir stilingą. Dekoro detales, kurios yra pigesnės, klientai perka spontaniškiau“, – pirkimo įpročius apibūdina pašnekovė.

Svarbiausia – aptarnavimas.

Nedidelėms internetinės prekybos įmonėms, prekiaujančiomis nišiniais produktais, šis metų laikotarpis yra pats pelningiausias ir tuo pat metu didelė galimybė pritraukti naujų nuolatinių klientų, išgarsinti savo vardą. Vis dėlto šiuo metu dirbti ir sunkiausia, smarkiai išauga krūviai darbuotojams, pailgėja darbo valandos.

Bendrovių „CorvisaCloud“ ir „uSamp“ prieš metus atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei du trečdaliai per šventes apsipirkusių žmonių lieka nepatenkinti tuo, kaip buvo aptarnauti, rašo „entrepreneur.com“.

Dažniausiai klientai nepatenkinti būna dėl to, kad verslininkai skiria daug dėmesio prekių kiekiui ir kainoms, tačiau pamiršta patį prekybos procesą: bendravimą su klientais, greitį, kokybišką pristatymą, problemų ir kilusių klausimų sprendimą ir pan.

Staipsnis publiluotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
2020.01.19
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
2020.01.19
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Į pensijų kaupimą naujai įtraukta 43.500 gyventojų

Į pensijų kaupimą šiemet naujai įtraukiami 43.500 gyventojų, kuriems „Sodra“ atsitiktine tvarka priskyrė...

Finansai
2020.01.16
Šiemet pajamų deklaravimo startas bus skelbiamas anksčiau

Iki šių metų vasario 17 d. mokesčius išskaičiuojantys asmenys mokesčių administratoriui turi pateikti...

Finansai
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
Sugrįžę iš „mokesčių atostogų“, smulkieji skaičiuoja tarifus Premium 1

Mokesčių „atostogos“ smulkiesiems – „poilsis“ nuo „Sodros“ įmokų pirmuosius metus ir 0% pelno mokestis – buvo...

Gazelė
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Sodra“ primena naujus įmokų tarifus dirbantiems savarankiškai 1

Savarankiškai dirbantieji, gavę pirmąkart atsiradusias „mokesčių atostogas“ – teisę nemokėti socialinio...

Gazelė
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau