Kalėdinė prekyba internete: kaip spręsti problemas

Publikuota: 2015-12-11
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Apulskis, MB „Vyno guru“: „„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei tradicinės prekybos įmonėms didžiausias darbymetis prasideda likus maždaug savaitei iki švenčių, tai internetinės parduotuvėse užsakymų akivaizdžiai padaugėję jau dabar. Verslininkai tvirtina, kad šiam laikotarpiui būtina gerai pasiruošti: klientai skuba, tiksliai nežino, ko nori, yra išsiblaškę, tačiau pinigų išleidžia kelis kartus daugiau nei kitais metų laikais.

Internetinės prekybos verslas prie žiemos švenčių taikosi lygiai taip pat, kaip ir įprastas: sugalvoja galybę šventinių pasiūlymų, bent minimaliai atnaujina dizainą, taiko akcijas. Vis dėlto pats svarbiausias dalykas šiuo metu – skubančių klientų aptarnavimas.

Internetinių parduotuvių savininkai kalba, kad klientai dažnai neįvertina, kiek laiko prireiks jiems pristatyti prekes, užsisako jas per vėlai ir lieka nepatenkinti paslaugomis, nors kalti dėl nesuspėtos gauti dovanos yra patys. Dėl to šio laikotarpio prekybai reiktų skirti ypatingą dėmesį, dirbti maksimaliu greičiu.

Pats įkarštis

Kai kurios internetinės parduotuvės savo prekybos apimtis šiuo metu padidina kelis kartus. Pavyzdžiui, internete vynu prekiaujanti MB „Vyno guru“ klientų apgultį jau pajuto.

„Jau dabar pats prekybos įkarštis. Praėjusiais metais susitvarkėme be papildomos pagalbos, žiūrėsime, kaip bus šiemet. Jei klientai bus dar aktyvesni, gal pagalvosime ir apie naujus darbuotojus“, – teigia Andrius Apulskis, įmonės vadovas.

Jo teigimu, internetinė parduotuvė pirkėjų aktyvumo padidėjimą ima justi jau rudens pabaigoje.

„Negalėčiau pasakyti, kad šiuo metu būtų perkamos brangesnės prekės, tačiau jaučiasi, kad žmonės užsakinėja daugiau ir drąsiau. Kol kas neaišku, kiek prekyba išaugs šiais metais, tačiau ir pernai jau lapkritį klientų buvo dvigubai daugiau“, – kalba verslininkas.

Spontaniški pirkiniai

Pirmosios dvi gruodžio savaitės – intensyviausias pardavimų internete laikas, o prieš kalėdinė savaitė skirta smulkiems, spontaniškiems pirkiniams, nurodo Svajūnė Vainauskienė, Kauno UAB „Proho“, valdančios e. parduotuvę „Fėjos namai“, prekiaujančią namų tekstilės ir dekoro detalėmis, direktorė.

„Šiais metais išplėtėme asortimentą – siūlome ne tik patalynės, bet ir namų dekoro detalių. Jei norint padovanoti patalynės komplektą, reikia žinoti išmatavimus, tai įvairias smulkmenas išrinkti daug paprasčiau. Prekes, kurias turime sandėlyje, pristatome per 1-2 darbo dienas, jeigu reikia patalynę pasiūti – per 5 darbo dienas“, – sako p. Vainauskienė ir priduria, kad pardavimai gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričiu, būna du kartus didesni.

Pasak pašnekovės, šventinė prekyba išsiskiria ne tik didesnėmis pardavimų apimtimis, bet ir gausesniu nepatenkintų klientų kiekiu.

„Jei klientas skambina ir skundžiasi, kad nagauna to, ko nori, vadinasi, jam tos dovanos reikėjo vakar. Stengiamės pasiūlyti prekę, kuri atsitiktų jo reikalavimus, iš turimų sandėlyje ir kuo greičiau pristatome“, – paaiškina verslininkė.

Ponia Vainauskienė pastebi, kad pirkėjai pernelyg neskaičiuoja pinigų dovanoms, perka ne tik smulkmenas, bet ir brangesnes prekes.

„Jeigu perka pledą, tai prabangų ir stilingą. Dekoro detales, kurios yra pigesnės, klientai perka spontaniškiau“, – pirkimo įpročius apibūdina pašnekovė.

Svarbiausia – aptarnavimas.

Nedidelėms internetinės prekybos įmonėms, prekiaujančiomis nišiniais produktais, šis metų laikotarpis yra pats pelningiausias ir tuo pat metu didelė galimybė pritraukti naujų nuolatinių klientų, išgarsinti savo vardą. Vis dėlto šiuo metu dirbti ir sunkiausia, smarkiai išauga krūviai darbuotojams, pailgėja darbo valandos.

Bendrovių „CorvisaCloud“ ir „uSamp“ prieš metus atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei du trečdaliai per šventes apsipirkusių žmonių lieka nepatenkinti tuo, kaip buvo aptarnauti, rašo „entrepreneur.com“.

Dažniausiai klientai nepatenkinti būna dėl to, kad verslininkai skiria daug dėmesio prekių kiekiui ir kainoms, tačiau pamiršta patį prekybos procesą: bendravimą su klientais, greitį, kokybišką pristatymą, problemų ir kilusių klausimų sprendimą ir pan.

Staipsnis publiluotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 2 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau