Nori įveikti konkurentą – pažink jį

Publikuota: 2015-12-10
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.

Daugelis žino pamatinę sėkmingo verslo taisyklę, kad geriausia įsikurti tuščioje nišoje. Deja, praktika rodo, kad tokių nišų kasdien rasti yra vis sunkiau, daugelyje verslo šakų apskritai neįmanoma. Vis dėlto įmonės sugeba įsitvirtinti net labiausiai perpildytose rinkose.

Atrodytų, kuo daugiau įmonių siūlo panašių paslaugų ar prekių, kuo daugiau jų dalijasi rinką, tuo mažiau klientų kiekvienai jų tenka. Tačiau versle taip būna ne visuomet, viskas priklauso nuo vartotojų, kurie neretai naudojasi kelių įmonių paslaugomis, įpročių, nuo bendrovių sugebėjimų išnaudoti kiekvieną galimybę, plėsti savo veiklą, įvaldyti rinkodaros technikas ar praplėsti akiratį žengiant į užsienį.

„Mūsų rinkoje konkurencija labai didelė. Įdomiausia, kad su tais pačiais gamintojais konkuruojame ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse, mat visi stengiasi eksportuoti. Tačiau visi randa savo išskirtinumą ir išsilaiko“, – sako Andrius Buchincevas, Raseinių rajone įsikūrusio bendrovės „Buci“, užsiimančios kubilų ir saunų gamyba, vadovas. Nors konkurencija ir milžiniška, įmonė didina apyvartą ir darbuotojų skaičių.

Konkurentų pažinimas

Norint sėkmingai įsikurti tarp konkurentų, visų pirma reiktų atlikti išsamią jų analizę. Net ir tas pačias paslaugas bei prekes siūlančios įmonės paprastai gana smarkiai skiriasi, turi labai skirtingus vadovus, taktikas, verslo modelius, klientus.

Svetainė entrepreneur.com rašo, kad prieš įsikuriant perpildytoje rinkoje visų pirma reiktų išsiaiškinti, kas yra konkurentai ir kaip jie dirba. Vienas esminių dalykų – nesistengti konkurentų kopijuoti, jei nėra galimybių tam tikrose srityse dirbti geriau už juos. Teigiama, kad paviršutinis mėgdžiojimas yra viena dažniausių klaidų.

„Visų pirma reikia įvertinti, kokiems klientams konkurentai prekes ar paslaugas siūlo. Galbūt yra kokios nors grupės, kurios vis dar yra nepasiektos. Antra, reikia žinoti, kokią pridėtinę vertę konkurentų įmonės siūlo, ir nebandyti jų kopijuoti, jei negalite to daryti geriau už juos. Trečia, pravartu suvokti, kokias rinkodaros priemones konkurentai naudoja, kaip prisistato, ar vis dar įmanoma veikiant toje pačioje nišoje kaip nors išsiskirti“, – rašo entrepreneur.com.

Manoma, kad tokiose konkurencingose rinkose blogiausiai sekasi tiems, kurie, užuot kūrę savo išskirtinį veidą, įsivelia į atvirą ir klientams matomą kainų, rinkodaros karą. Pirkėjams tai tarsi parodo, kad įmonės neturi jokių privalumų, yra vienodos, nesiūlo nieko išskirtinio. O nuo pirmųjų dienų savitą veidą kuriančių įmonių klientai su konkurentais netapatina.

Ne nuosprendis

Vis dėlto didelė konkurencija įmonėms nėra tarsi nuosprendis, reiškiantis nuolatinę kovą dėl išlikimo.

Sunkiausia naujai įmonei įsikurti tose srityse, kur daugelis klientų bendroves renkasi vertindami tik kainą, ne paslaugų kokybę. Tokių sferų yra nemažai. Štai Dainius Sabaliauskas, Vilniaus vertimų UAB „Eurotradus“ vadovas, sako, kad Lietuvoje vertimų paslaugas absoliuti dauguma klientų renkasi tik pagal kainą. Įmonės stiprybė yra ta, kad ji dirba su nemažai tarptautinių kompanijų, kurios visuomet dėmesį kreipia ir į suteikiamų paslaugų kokybę.

„Potencialus klientas, užsukęs į biurą, pirmiausia klausia kainos ir mažiau domisi rekomendacijomis, įmonės patirtimi. Sakyčiau, apie 90% potencialių klientų Lietuvoje paslaugas renkasi pagal kainą“, – kalba pašnekovas.

Kai kurie verslininkai augančią konkurenciją laiko teigiamu procesu. Tai, anot jų, taip pat skatina ir vartojimą, kuria tam tikras madas, skatina klientus atkreipti dėmesį į prekes ir paslaugas.

Augustina Piekuraitė, UAB „An Incubus“, valdančios maisto vagonėlį „The Great Tit“, bendraturtė, sako, kad didėjanti konkurencija verslui jokių problemų nesudaro.

„Pastaruoju metu atsiranda vis naujų maisto furgonų. Konkurencija didėja, tačiau tai tik rodo, kad paslauga aktuali. Nemanau, kad daugėjant užkandinių ant ratų galime prarasti klientų“, – sako pašnekovė.

Kai kurios įmonės rinkose, kuriose išplitę kainų karai, sugeba sėkmingai dirbti nesiveldamos į kovas. Pavyzdžiui, sostinės UAB „Įrankiai.lt“ nesistengia savo parduodamų prekių visuomet siūlyti pigiau nei konkurentai, tačiau konkurencinėje kovoje dažnai laimi dėl sukuriamos pridėtinės vertės: aptarnavimo, garantinių sąlygų, investicijų į produktų ir jų dalių paieškos sistemas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų vėjų į verslą įneša vaikai

Jei į tėvų sukurtą įmonę įsijungia vaikai, dažnai toks verslas įgauna pagreitį. Tiesa, su viena išlyga – jei...

Vadyba
2018.06.23
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 9

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau