Nori įveikti konkurentą – pažink jį

Publikuota: 2015-12-10
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.

Daugelis žino pamatinę sėkmingo verslo taisyklę, kad geriausia įsikurti tuščioje nišoje. Deja, praktika rodo, kad tokių nišų kasdien rasti yra vis sunkiau, daugelyje verslo šakų apskritai neįmanoma. Vis dėlto įmonės sugeba įsitvirtinti net labiausiai perpildytose rinkose.

Atrodytų, kuo daugiau įmonių siūlo panašių paslaugų ar prekių, kuo daugiau jų dalijasi rinką, tuo mažiau klientų kiekvienai jų tenka. Tačiau versle taip būna ne visuomet, viskas priklauso nuo vartotojų, kurie neretai naudojasi kelių įmonių paslaugomis, įpročių, nuo bendrovių sugebėjimų išnaudoti kiekvieną galimybę, plėsti savo veiklą, įvaldyti rinkodaros technikas ar praplėsti akiratį žengiant į užsienį.

„Mūsų rinkoje konkurencija labai didelė. Įdomiausia, kad su tais pačiais gamintojais konkuruojame ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse, mat visi stengiasi eksportuoti. Tačiau visi randa savo išskirtinumą ir išsilaiko“, – sako Andrius Buchincevas, Raseinių rajone įsikūrusio bendrovės „Buci“, užsiimančios kubilų ir saunų gamyba, vadovas. Nors konkurencija ir milžiniška, įmonė didina apyvartą ir darbuotojų skaičių.

Konkurentų pažinimas

Norint sėkmingai įsikurti tarp konkurentų, visų pirma reiktų atlikti išsamią jų analizę. Net ir tas pačias paslaugas bei prekes siūlančios įmonės paprastai gana smarkiai skiriasi, turi labai skirtingus vadovus, taktikas, verslo modelius, klientus.

Svetainė entrepreneur.com rašo, kad prieš įsikuriant perpildytoje rinkoje visų pirma reiktų išsiaiškinti, kas yra konkurentai ir kaip jie dirba. Vienas esminių dalykų – nesistengti konkurentų kopijuoti, jei nėra galimybių tam tikrose srityse dirbti geriau už juos. Teigiama, kad paviršutinis mėgdžiojimas yra viena dažniausių klaidų.

„Visų pirma reikia įvertinti, kokiems klientams konkurentai prekes ar paslaugas siūlo. Galbūt yra kokios nors grupės, kurios vis dar yra nepasiektos. Antra, reikia žinoti, kokią pridėtinę vertę konkurentų įmonės siūlo, ir nebandyti jų kopijuoti, jei negalite to daryti geriau už juos. Trečia, pravartu suvokti, kokias rinkodaros priemones konkurentai naudoja, kaip prisistato, ar vis dar įmanoma veikiant toje pačioje nišoje kaip nors išsiskirti“, – rašo entrepreneur.com.

Manoma, kad tokiose konkurencingose rinkose blogiausiai sekasi tiems, kurie, užuot kūrę savo išskirtinį veidą, įsivelia į atvirą ir klientams matomą kainų, rinkodaros karą. Pirkėjams tai tarsi parodo, kad įmonės neturi jokių privalumų, yra vienodos, nesiūlo nieko išskirtinio. O nuo pirmųjų dienų savitą veidą kuriančių įmonių klientai su konkurentais netapatina.

Ne nuosprendis

Vis dėlto didelė konkurencija įmonėms nėra tarsi nuosprendis, reiškiantis nuolatinę kovą dėl išlikimo.

Sunkiausia naujai įmonei įsikurti tose srityse, kur daugelis klientų bendroves renkasi vertindami tik kainą, ne paslaugų kokybę. Tokių sferų yra nemažai. Štai Dainius Sabaliauskas, Vilniaus vertimų UAB „Eurotradus“ vadovas, sako, kad Lietuvoje vertimų paslaugas absoliuti dauguma klientų renkasi tik pagal kainą. Įmonės stiprybė yra ta, kad ji dirba su nemažai tarptautinių kompanijų, kurios visuomet dėmesį kreipia ir į suteikiamų paslaugų kokybę.

„Potencialus klientas, užsukęs į biurą, pirmiausia klausia kainos ir mažiau domisi rekomendacijomis, įmonės patirtimi. Sakyčiau, apie 90% potencialių klientų Lietuvoje paslaugas renkasi pagal kainą“, – kalba pašnekovas.

Kai kurie verslininkai augančią konkurenciją laiko teigiamu procesu. Tai, anot jų, taip pat skatina ir vartojimą, kuria tam tikras madas, skatina klientus atkreipti dėmesį į prekes ir paslaugas.

Augustina Piekuraitė, UAB „An Incubus“, valdančios maisto vagonėlį „The Great Tit“, bendraturtė, sako, kad didėjanti konkurencija verslui jokių problemų nesudaro.

„Pastaruoju metu atsiranda vis naujų maisto furgonų. Konkurencija didėja, tačiau tai tik rodo, kad paslauga aktuali. Nemanau, kad daugėjant užkandinių ant ratų galime prarasti klientų“, – sako pašnekovė.

Kai kurios įmonės rinkose, kuriose išplitę kainų karai, sugeba sėkmingai dirbti nesiveldamos į kovas. Pavyzdžiui, sostinės UAB „Įrankiai.lt“ nesistengia savo parduodamų prekių visuomet siūlyti pigiau nei konkurentai, tačiau konkurencinėje kovoje dažnai laimi dėl sukuriamos pridėtinės vertės: aptarnavimo, garantinių sąlygų, investicijų į produktų ir jų dalių paieškos sistemas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šiuolaikinės valgyklos pietus siūlo už 1,7 Eur arba nemokamai juos veža net į kitą miestą Premium 3

Verslininkai rizikuoka mažesniuose miestuose atidaryti modernias valgyklas ir paneigia mitus, kad regionuose...

Gazelė
11:16
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 2

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
2019.03.22
Ar gali įmonė skelbti visų darbuotojų atlyginimus? Kodėl gi ne Premium 7

Kuo darbuotojas daugiau žino apie įmonės veiklą ir finansinius rezultatus, tuo adekvatesni jo lūkesčiai. Vis...

Gazelė
2019.03.21
Dėl gražesnio interjero į restoraną neina – renkasi valgyklą Premium

Šiuolaikiška valgykla didmiesčiuose tampa alternatyva restoranų dienos pietums, tačiau naujos valgyklos...

Gazelė
2019.03.20
Sutrikus VMI svetainei, pratęsia PVM faktūrų pateikimo terminus

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog trečiadienį laikinai sutrikus išmaniosios mokesčių...

Finansai
2019.03.20
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
2019.03.19
Nauja tendencija: iš dividendų į vokelius Premium 13

Dividendus dedant į darbuotojams skirtus vokelius, kai įmonė maža ir gali taikyti mažesnį 5% pelno mokesčio...

Finansai
2019.03.19
Parama „kaimo startuoliams“ – ir staklėms, ir paspirtukams, ir cukraus vatos aparatams pirkti Premium 2

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) pasiūlius pačią paprasčiausią iki šiol paramą verslo pradžiai kaime,...

Pramonė
2019.03.19
Labiausiai asmeniniai finansai nukentės atostogaujant 2019 m. gruodį Premium 3

Norint sužinoti, kokį mėnesį geriausiai eiti atostogų, kad mėnesio atlygis būtų didžiausias, reikia įvertinti...

Finansai
2019.03.18
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
Smulkieji, kadaise išmokę dirbti JK, pabandytų vėl 2

Verslas yra lankstus ir sugalvos, ką daryti kilus rūpesčių dėl „Brexit“, vieni kitus ramina vežėjai.

Gazelė
2019.03.17
Pirtis, neradusi patalpų Vilniaus senamiestyje, įsikūrė ten, kur šildytis malkomis įprasta 11

Pirtį „Ivanas muša gongą“ ryškiai geltonai perdažytame name Kalvarijų gatvėje prieš kelias dienas atidaręs...

Gazelė
2019.03.16
Smulkiųjų vežėjų darbymetis: parsikraustyti į Lietuvą iš JK skuba visą kovą Premium 1

Lietuviai iš Jungtinės Karalystės (JK) traukia kurtis Lietuvoje. Pervežimo mikroautobusais paslaugas...

Gazelė
2019.03.15
GPAIS: ką reikia žinoti ir kaip verslui išvengti baudų 1

Verslas piktinasi, kad Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS)...

Gazelė
2019.03.14
VMI: turime duomenis apie kriptovaliutų sandorius iš Lietuvos 17

Prekybą kriptovaliutomis reikia priskirti individualiai veiklai. Jeigu to nepadarėte, galima individualią...

Finansai
2019.03.14
Labdaros fondai ir VšĮ suskubo teikti metines finansines ataskaitas

Šiemet bendrovės aktyviau teikia metines finansines ataskaitas nei pernai. To nepadarius įmonių vadovai gali...

Finansai
2019.03.14
GPAIS tapo kone keiksmažodžiu 25.000 šalies įmonių, verslui kantrybė senka Premium 14

Pernai gruodį baigėsi prisitaikymo prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės...

Gazelė
2019.03.14
Keičia parduotuvių asortimentą – „viskas, ko gali prireikti“ neefektyvu Premium

Regionuose dirbantys prekybininkai dėlioja plėtros planus ir skaičiuoja, kad praėjusių metų iššūkiai – darbo...

Gazelė
2019.03.13
Jei ūkininkas iš kanapių suriš vantą, jis - jau narkotikų platintojas Premium 1

Lietuvoje vis gausėja ūkininkų, auginančių pluoštines kanapes, tačiau dėl įstatymų painiavos kai kurie jų jau...

Gazelė
2019.03.13
Pirtį „Ivanas muša gongą“ užkūrė po trejų metų, laukia hipsterių Premium 10

Paieškos vietos, kurioje savininkas leistų įrengti pirtį su malkomis kūrenama krosnimi, gali trukti trejus...

Gazelė
2019.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau