Nori įveikti konkurentą – pažink jį

Publikuota: 2015-12-10
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.

Daugelis žino pamatinę sėkmingo verslo taisyklę, kad geriausia įsikurti tuščioje nišoje. Deja, praktika rodo, kad tokių nišų kasdien rasti yra vis sunkiau, daugelyje verslo šakų apskritai neįmanoma. Vis dėlto įmonės sugeba įsitvirtinti net labiausiai perpildytose rinkose.

Atrodytų, kuo daugiau įmonių siūlo panašių paslaugų ar prekių, kuo daugiau jų dalijasi rinką, tuo mažiau klientų kiekvienai jų tenka. Tačiau versle taip būna ne visuomet, viskas priklauso nuo vartotojų, kurie neretai naudojasi kelių įmonių paslaugomis, įpročių, nuo bendrovių sugebėjimų išnaudoti kiekvieną galimybę, plėsti savo veiklą, įvaldyti rinkodaros technikas ar praplėsti akiratį žengiant į užsienį.

„Mūsų rinkoje konkurencija labai didelė. Įdomiausia, kad su tais pačiais gamintojais konkuruojame ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse, mat visi stengiasi eksportuoti. Tačiau visi randa savo išskirtinumą ir išsilaiko“, – sako Andrius Buchincevas, Raseinių rajone įsikūrusio bendrovės „Buci“, užsiimančios kubilų ir saunų gamyba, vadovas. Nors konkurencija ir milžiniška, įmonė didina apyvartą ir darbuotojų skaičių.

Konkurentų pažinimas

Norint sėkmingai įsikurti tarp konkurentų, visų pirma reiktų atlikti išsamią jų analizę. Net ir tas pačias paslaugas bei prekes siūlančios įmonės paprastai gana smarkiai skiriasi, turi labai skirtingus vadovus, taktikas, verslo modelius, klientus.

Svetainė entrepreneur.com rašo, kad prieš įsikuriant perpildytoje rinkoje visų pirma reiktų išsiaiškinti, kas yra konkurentai ir kaip jie dirba. Vienas esminių dalykų – nesistengti konkurentų kopijuoti, jei nėra galimybių tam tikrose srityse dirbti geriau už juos. Teigiama, kad paviršutinis mėgdžiojimas yra viena dažniausių klaidų.

„Visų pirma reikia įvertinti, kokiems klientams konkurentai prekes ar paslaugas siūlo. Galbūt yra kokios nors grupės, kurios vis dar yra nepasiektos. Antra, reikia žinoti, kokią pridėtinę vertę konkurentų įmonės siūlo, ir nebandyti jų kopijuoti, jei negalite to daryti geriau už juos. Trečia, pravartu suvokti, kokias rinkodaros priemones konkurentai naudoja, kaip prisistato, ar vis dar įmanoma veikiant toje pačioje nišoje kaip nors išsiskirti“, – rašo entrepreneur.com.

Manoma, kad tokiose konkurencingose rinkose blogiausiai sekasi tiems, kurie, užuot kūrę savo išskirtinį veidą, įsivelia į atvirą ir klientams matomą kainų, rinkodaros karą. Pirkėjams tai tarsi parodo, kad įmonės neturi jokių privalumų, yra vienodos, nesiūlo nieko išskirtinio. O nuo pirmųjų dienų savitą veidą kuriančių įmonių klientai su konkurentais netapatina.

Ne nuosprendis

Vis dėlto didelė konkurencija įmonėms nėra tarsi nuosprendis, reiškiantis nuolatinę kovą dėl išlikimo.

Sunkiausia naujai įmonei įsikurti tose srityse, kur daugelis klientų bendroves renkasi vertindami tik kainą, ne paslaugų kokybę. Tokių sferų yra nemažai. Štai Dainius Sabaliauskas, Vilniaus vertimų UAB „Eurotradus“ vadovas, sako, kad Lietuvoje vertimų paslaugas absoliuti dauguma klientų renkasi tik pagal kainą. Įmonės stiprybė yra ta, kad ji dirba su nemažai tarptautinių kompanijų, kurios visuomet dėmesį kreipia ir į suteikiamų paslaugų kokybę.

„Potencialus klientas, užsukęs į biurą, pirmiausia klausia kainos ir mažiau domisi rekomendacijomis, įmonės patirtimi. Sakyčiau, apie 90% potencialių klientų Lietuvoje paslaugas renkasi pagal kainą“, – kalba pašnekovas.

Kai kurie verslininkai augančią konkurenciją laiko teigiamu procesu. Tai, anot jų, taip pat skatina ir vartojimą, kuria tam tikras madas, skatina klientus atkreipti dėmesį į prekes ir paslaugas.

Augustina Piekuraitė, UAB „An Incubus“, valdančios maisto vagonėlį „The Great Tit“, bendraturtė, sako, kad didėjanti konkurencija verslui jokių problemų nesudaro.

„Pastaruoju metu atsiranda vis naujų maisto furgonų. Konkurencija didėja, tačiau tai tik rodo, kad paslauga aktuali. Nemanau, kad daugėjant užkandinių ant ratų galime prarasti klientų“, – sako pašnekovė.

Kai kurios įmonės rinkose, kuriose išplitę kainų karai, sugeba sėkmingai dirbti nesiveldamos į kovas. Pavyzdžiui, sostinės UAB „Įrankiai.lt“ nesistengia savo parduodamų prekių visuomet siūlyti pigiau nei konkurentai, tačiau konkurencinėje kovoje dažnai laimi dėl sukuriamos pridėtinės vertės: aptarnavimo, garantinių sąlygų, investicijų į produktų ir jų dalių paieškos sistemas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jaunimas verslo imtis nori, bet tik retas žino, nuo ko pradėti 3

Stereotipą, kad verslo gali imtis tik tie, kas yra sukaupę pakankamai pinigų, jaunoji karta laužo vis...

Vadyba
2018.11.17
Seime stringa Vyriausybės siūlymas didinti individualios veiklos apmokestinimą

Savarankiškai ir individualiai dirbantys gyventojai įmokas „Sodrai“ ir toliau turėtų mokėti tik nuo dalies...

Finansai
2018.11.16
Verslininkė pardavė kepyklą ir pasuko į kavinių verslą: pajuto antrą kvėpavimą Premium 3

„Jei užpernai nebūčiau nusprendusi uždaryti kepyklos, verslo tikriausiai nebeturėčiau. Nors ir koks sunkus...

Agroverslas
2018.11.16
Liofilizavimą panevėžiečiai taikys plačiau: maistas tabletėse, kaip rodoma filmuose Premium 2

Jaunos įmonės, pristačiusios naują rinkoje idėją, užtrunka, kol su ja supažindina vartotojus, bet kai kurios...

Agroverslas
2018.11.15
Kaip ir kam bus taikomas NPD 2019 m. 3

Nuo 2019 m. pasikeitus minimaliai mėnesinei algai (MMA) keičiasi ir neapmokestinamieji pajamų dydžiai (NPD),...

Finansai
2018.11.15
Smulkieji prekybininkai apie dar 16 valdžios priemonių: vienur palengvinimas, kitur – auditas Premium

Ūkio ministerijos parengtas 16-os žingsnių planas, kaip mažinti administracinę naštą smulkiajam ir vidutiniam...

Verslo aplinka
2018.11.14
2018 m. gyventojų skirta parama organizacijoms ir partijoms – kaip ant delno 4

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pradėjo pervedinėti paramą įvairiems paramos gavėjams, meno kūrėjams ir...

Finansai
2018.11.12
„Sugedusio“ telefono pamėtėtą vaisių pristatymo paslaugą eksportuoja į Rygą Premium 3

Vaisių ir užkandžių pristatymo į biurus paslauga „SnackBox“ šią savaitę pradeda veikti Rygoje.

VMI kvitų žaidimą pratęsė dar metams

Praėjus beveik metams nuo Kvitų žaidimo pradžios, gyventojų užregistruotų kvitų skaičius artėja prie 2 mln.,...

Finansai
2018.11.12
Prekybos centrus iškeitė į firmines parduotuves – sprendimas pasiteisino Premium 1

Daugelis smulkių gamintojų tiki, kad jei jų produkcija atsidurtų prekybos tinklų lentynose, atsirastų antras...

Agroverslas
2018.11.12
Kai verslą kuria dviese, o vietos lieka tik vienam

Iš naujai įkurtų įmonių pirmuosiu veiklos metus išgyvena kiek mažiau nei 60%. Kai verslo įkūrėjai mato, kad...

Vadyba
2018.11.11
Patarimai smulkiesiems: kaip pritraukti pirkėjų į savo parduotuvę

Smulkieji prekybininkai turi parodyti kur kas daugiau išmonės, kad išlaikytų pirkėjo lojalumą. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.10
Apdovanotos Šiaulių regiono „Gazelės“

Šiandien Šiaurės Lietuvos verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją, ekspertai dalijasi...

Verslo aplinka
2018.11.08
Verslumo tyrimas: darbo rinka perkaitusi, bet yra ir gerų žinių 10

Per pastaruosius metus įsikūrusių įmonių gretos ima retėti vis sparčiau, o pradedančiųjų savo verslą skaičius...

Verslo aplinka
2018.11.08
Žadamų čekių prekybininkai geidžia, ūkininkai į juos numoja ranka Premium 12

Vyriausybės siūlomi vis nauji scenarijai, kaip remti smulkius verslininkus ir ūkininkus, vertinami įvairiai:...

Agroverslas
2018.11.08
FM teikia nutarimą dėl verslo liudijimų

Finansų ministerija (FM) parengė ir pateikė visuomenei derinti Vyriausybės nutarimo pataisas, kuriomis...

Finansai
2018.11.07
Stogus renčia pažangia technologija, kurios naudos dar laukia Premium

Dantyta metalinė plokštelė santvaroms tvirtinti, kuriai nereikia papildomų vinių, buvo patentuota XX a.

Pramonė
2018.11.07
Vilniaus gintaro parduotuvėje – 0,5 mln. Eur vokeliuose 1

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdyba kartu su Vilniaus apygardos...

Finansai
2018.11.07
Atrado tuščią nišą – ekologinių trąšų paklausa auga šuoliais Premium 2

Kai verslas smulkus ir naujas, neužtenka pasiūlyti išskirtinių produktų – privalai veikti greitai ir...

Agroverslas
2018.11.07
Šventinė ruoša: arba gaminti du mėnesius, arba paskutinę minutę brangiau Premium

Lapkričio pradžioje jau juntami augantys pardavimai, o smulkūs gamintojai kalėdinės prekybos darbotvarkę...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau