Nori įveikti konkurentą – pažink jį

Publikuota: 2015-12-10
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.

Daugelis žino pamatinę sėkmingo verslo taisyklę, kad geriausia įsikurti tuščioje nišoje. Deja, praktika rodo, kad tokių nišų kasdien rasti yra vis sunkiau, daugelyje verslo šakų apskritai neįmanoma. Vis dėlto įmonės sugeba įsitvirtinti net labiausiai perpildytose rinkose.

Atrodytų, kuo daugiau įmonių siūlo panašių paslaugų ar prekių, kuo daugiau jų dalijasi rinką, tuo mažiau klientų kiekvienai jų tenka. Tačiau versle taip būna ne visuomet, viskas priklauso nuo vartotojų, kurie neretai naudojasi kelių įmonių paslaugomis, įpročių, nuo bendrovių sugebėjimų išnaudoti kiekvieną galimybę, plėsti savo veiklą, įvaldyti rinkodaros technikas ar praplėsti akiratį žengiant į užsienį.

„Mūsų rinkoje konkurencija labai didelė. Įdomiausia, kad su tais pačiais gamintojais konkuruojame ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse, mat visi stengiasi eksportuoti. Tačiau visi randa savo išskirtinumą ir išsilaiko“, – sako Andrius Buchincevas, Raseinių rajone įsikūrusio bendrovės „Buci“, užsiimančios kubilų ir saunų gamyba, vadovas. Nors konkurencija ir milžiniška, įmonė didina apyvartą ir darbuotojų skaičių.

Konkurentų pažinimas

Norint sėkmingai įsikurti tarp konkurentų, visų pirma reiktų atlikti išsamią jų analizę. Net ir tas pačias paslaugas bei prekes siūlančios įmonės paprastai gana smarkiai skiriasi, turi labai skirtingus vadovus, taktikas, verslo modelius, klientus.

Svetainė entrepreneur.com rašo, kad prieš įsikuriant perpildytoje rinkoje visų pirma reiktų išsiaiškinti, kas yra konkurentai ir kaip jie dirba. Vienas esminių dalykų – nesistengti konkurentų kopijuoti, jei nėra galimybių tam tikrose srityse dirbti geriau už juos. Teigiama, kad paviršutinis mėgdžiojimas yra viena dažniausių klaidų.

„Visų pirma reikia įvertinti, kokiems klientams konkurentai prekes ar paslaugas siūlo. Galbūt yra kokios nors grupės, kurios vis dar yra nepasiektos. Antra, reikia žinoti, kokią pridėtinę vertę konkurentų įmonės siūlo, ir nebandyti jų kopijuoti, jei negalite to daryti geriau už juos. Trečia, pravartu suvokti, kokias rinkodaros priemones konkurentai naudoja, kaip prisistato, ar vis dar įmanoma veikiant toje pačioje nišoje kaip nors išsiskirti“, – rašo entrepreneur.com.

Manoma, kad tokiose konkurencingose rinkose blogiausiai sekasi tiems, kurie, užuot kūrę savo išskirtinį veidą, įsivelia į atvirą ir klientams matomą kainų, rinkodaros karą. Pirkėjams tai tarsi parodo, kad įmonės neturi jokių privalumų, yra vienodos, nesiūlo nieko išskirtinio. O nuo pirmųjų dienų savitą veidą kuriančių įmonių klientai su konkurentais netapatina.

Ne nuosprendis

Vis dėlto didelė konkurencija įmonėms nėra tarsi nuosprendis, reiškiantis nuolatinę kovą dėl išlikimo.

Sunkiausia naujai įmonei įsikurti tose srityse, kur daugelis klientų bendroves renkasi vertindami tik kainą, ne paslaugų kokybę. Tokių sferų yra nemažai. Štai Dainius Sabaliauskas, Vilniaus vertimų UAB „Eurotradus“ vadovas, sako, kad Lietuvoje vertimų paslaugas absoliuti dauguma klientų renkasi tik pagal kainą. Įmonės stiprybė yra ta, kad ji dirba su nemažai tarptautinių kompanijų, kurios visuomet dėmesį kreipia ir į suteikiamų paslaugų kokybę.

„Potencialus klientas, užsukęs į biurą, pirmiausia klausia kainos ir mažiau domisi rekomendacijomis, įmonės patirtimi. Sakyčiau, apie 90% potencialių klientų Lietuvoje paslaugas renkasi pagal kainą“, – kalba pašnekovas.

Kai kurie verslininkai augančią konkurenciją laiko teigiamu procesu. Tai, anot jų, taip pat skatina ir vartojimą, kuria tam tikras madas, skatina klientus atkreipti dėmesį į prekes ir paslaugas.

Augustina Piekuraitė, UAB „An Incubus“, valdančios maisto vagonėlį „The Great Tit“, bendraturtė, sako, kad didėjanti konkurencija verslui jokių problemų nesudaro.

„Pastaruoju metu atsiranda vis naujų maisto furgonų. Konkurencija didėja, tačiau tai tik rodo, kad paslauga aktuali. Nemanau, kad daugėjant užkandinių ant ratų galime prarasti klientų“, – sako pašnekovė.

Kai kurios įmonės rinkose, kuriose išplitę kainų karai, sugeba sėkmingai dirbti nesiveldamos į kovas. Pavyzdžiui, sostinės UAB „Įrankiai.lt“ nesistengia savo parduodamų prekių visuomet siūlyti pigiau nei konkurentai, tačiau konkurencinėje kovoje dažnai laimi dėl sukuriamos pridėtinės vertės: aptarnavimo, garantinių sąlygų, investicijų į produktų ir jų dalių paieškos sistemas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 1

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
05:45
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05
Komercijos atašė Vokietijoje: verslo reikalai prasideda ir baigiasi gyvai Premium

Vokietija didelė rinka, tad galimybių, ką joje gali nuveikti lietuviai, irgi yra daug. Vienas pavyzdžių – IRT...

Gazelė
2019.11.04
Netikėti sunkumai, apie kuriuos kuriantys verslą net nepagalvoja Premium

Kuriantys verslą dažnai jį įsivaizduoja kiek kitaip, bet rožiniai akiniai netrunka nukristi. Todėl verslą...

Gazelė
2019.11.03
Verslo procesų ekspertė: jei nevaldysite procesų, jie diriguos jums

Norite auginti verslą, tapti lyderiais savo srityje ir skaityti klientų mintis? Pradėkite nuo vartotojo...

Gazelė
2019.11.03
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
Verslo kasdienybė: vietoj žadamų palengvinimų sulaukia tikrintojų vizitų Premium 2

Smulkieji iš valdžios prašo tik vieno – netrukdykite mums dirbti. Tačiau ir šis prašymas lieka neišgirstas –...

Gazelė
2019.10.31
Lietuviškas startuolis: naudotis laisvai samdomų programuotojų paslaugomis buvo klaida Premium 2

Lietuviško startuolio sukurta programėlė leidžia net mažiausios kavinės klientams iš anksto užsisakytą maistą...

Gazelė
2019.10.30
Po 1.000% augimo kitas iššūkis baldų gamintojams – išlaikyti tokius skaičius Premium

Nauja veikla įmonės pajamas gali paauginti 1.000%. Iššūkis – tokį šuolį vos per metus suvaldyti, o dar po...

Gazelė
2019.10.30
Visuomenė 5.0: ateina laikai, kai tėvai neieškos geresnės mokyklos Premium 1

Viena svarbiausių Visuomenės 5.0 dedamųjų – problemų sprendimas, todėl tai visuomenei reikalingi kitokie...

Gazelė
2019.10.29
Smulkieji elgiasi priešingai, nei moko verslo konsultantai, ir išlošia Premium

Daugelis verslo teorijų ragina išsigryninti veiklą ir koncentruotis į ją, tačiau smulkieji verslininkai savo...

Gazelė
2019.10.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau