Nori įveikti konkurentą – pažink jį

Publikuota: 2015-12-10
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.
Įsivelti į akivaizdų karą su konkurentais – niekam nepravartu. Kur kas geriau varžytis kuriant savitą verslo veidą. „Matton“ nuotr.

Daugelis žino pamatinę sėkmingo verslo taisyklę, kad geriausia įsikurti tuščioje nišoje. Deja, praktika rodo, kad tokių nišų kasdien rasti yra vis sunkiau, daugelyje verslo šakų apskritai neįmanoma. Vis dėlto įmonės sugeba įsitvirtinti net labiausiai perpildytose rinkose.

Atrodytų, kuo daugiau įmonių siūlo panašių paslaugų ar prekių, kuo daugiau jų dalijasi rinką, tuo mažiau klientų kiekvienai jų tenka. Tačiau versle taip būna ne visuomet, viskas priklauso nuo vartotojų, kurie neretai naudojasi kelių įmonių paslaugomis, įpročių, nuo bendrovių sugebėjimų išnaudoti kiekvieną galimybę, plėsti savo veiklą, įvaldyti rinkodaros technikas ar praplėsti akiratį žengiant į užsienį.

„Mūsų rinkoje konkurencija labai didelė. Įdomiausia, kad su tais pačiais gamintojais konkuruojame ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse, mat visi stengiasi eksportuoti. Tačiau visi randa savo išskirtinumą ir išsilaiko“, – sako Andrius Buchincevas, Raseinių rajone įsikūrusio bendrovės „Buci“, užsiimančios kubilų ir saunų gamyba, vadovas. Nors konkurencija ir milžiniška, įmonė didina apyvartą ir darbuotojų skaičių.

Konkurentų pažinimas

Norint sėkmingai įsikurti tarp konkurentų, visų pirma reiktų atlikti išsamią jų analizę. Net ir tas pačias paslaugas bei prekes siūlančios įmonės paprastai gana smarkiai skiriasi, turi labai skirtingus vadovus, taktikas, verslo modelius, klientus.

Svetainė entrepreneur.com rašo, kad prieš įsikuriant perpildytoje rinkoje visų pirma reiktų išsiaiškinti, kas yra konkurentai ir kaip jie dirba. Vienas esminių dalykų – nesistengti konkurentų kopijuoti, jei nėra galimybių tam tikrose srityse dirbti geriau už juos. Teigiama, kad paviršutinis mėgdžiojimas yra viena dažniausių klaidų.

„Visų pirma reikia įvertinti, kokiems klientams konkurentai prekes ar paslaugas siūlo. Galbūt yra kokios nors grupės, kurios vis dar yra nepasiektos. Antra, reikia žinoti, kokią pridėtinę vertę konkurentų įmonės siūlo, ir nebandyti jų kopijuoti, jei negalite to daryti geriau už juos. Trečia, pravartu suvokti, kokias rinkodaros priemones konkurentai naudoja, kaip prisistato, ar vis dar įmanoma veikiant toje pačioje nišoje kaip nors išsiskirti“, – rašo entrepreneur.com.

Manoma, kad tokiose konkurencingose rinkose blogiausiai sekasi tiems, kurie, užuot kūrę savo išskirtinį veidą, įsivelia į atvirą ir klientams matomą kainų, rinkodaros karą. Pirkėjams tai tarsi parodo, kad įmonės neturi jokių privalumų, yra vienodos, nesiūlo nieko išskirtinio. O nuo pirmųjų dienų savitą veidą kuriančių įmonių klientai su konkurentais netapatina.

Ne nuosprendis

Vis dėlto didelė konkurencija įmonėms nėra tarsi nuosprendis, reiškiantis nuolatinę kovą dėl išlikimo.

Sunkiausia naujai įmonei įsikurti tose srityse, kur daugelis klientų bendroves renkasi vertindami tik kainą, ne paslaugų kokybę. Tokių sferų yra nemažai. Štai Dainius Sabaliauskas, Vilniaus vertimų UAB „Eurotradus“ vadovas, sako, kad Lietuvoje vertimų paslaugas absoliuti dauguma klientų renkasi tik pagal kainą. Įmonės stiprybė yra ta, kad ji dirba su nemažai tarptautinių kompanijų, kurios visuomet dėmesį kreipia ir į suteikiamų paslaugų kokybę.

„Potencialus klientas, užsukęs į biurą, pirmiausia klausia kainos ir mažiau domisi rekomendacijomis, įmonės patirtimi. Sakyčiau, apie 90% potencialių klientų Lietuvoje paslaugas renkasi pagal kainą“, – kalba pašnekovas.

Kai kurie verslininkai augančią konkurenciją laiko teigiamu procesu. Tai, anot jų, taip pat skatina ir vartojimą, kuria tam tikras madas, skatina klientus atkreipti dėmesį į prekes ir paslaugas.

Augustina Piekuraitė, UAB „An Incubus“, valdančios maisto vagonėlį „The Great Tit“, bendraturtė, sako, kad didėjanti konkurencija verslui jokių problemų nesudaro.

„Pastaruoju metu atsiranda vis naujų maisto furgonų. Konkurencija didėja, tačiau tai tik rodo, kad paslauga aktuali. Nemanau, kad daugėjant užkandinių ant ratų galime prarasti klientų“, – sako pašnekovė.

Kai kurios įmonės rinkose, kuriose išplitę kainų karai, sugeba sėkmingai dirbti nesiveldamos į kovas. Pavyzdžiui, sostinės UAB „Įrankiai.lt“ nesistengia savo parduodamų prekių visuomet siūlyti pigiau nei konkurentai, tačiau konkurencinėje kovoje dažnai laimi dėl sukuriamos pridėtinės vertės: aptarnavimo, garantinių sąlygų, investicijų į produktų ir jų dalių paieškos sistemas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Į pensijų kaupimą naujai įtraukta 43.500 gyventojų

Į pensijų kaupimą šiemet naujai įtraukiami 43.500 gyventojų, kuriems „Sodra“ atsitiktine tvarka priskyrė...

Finansai
2020.01.16
Šiemet pajamų deklaravimo startas bus skelbiamas anksčiau

Iki šių metų vasario 17 d. mokesčius išskaičiuojantys asmenys mokesčių administratoriui turi pateikti...

Finansai
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
Sugrįžę iš „mokesčių atostogų“, smulkieji skaičiuoja tarifus Premium 1

Mokesčių „atostogos“ smulkiesiems – „poilsis“ nuo „Sodros“ įmokų pirmuosius metus ir 0% pelno mokestis – buvo...

Gazelė
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Sodra“ primena naujus įmokų tarifus dirbantiems savarankiškai 1

Savarankiškai dirbantieji, gavę pirmąkart atsiradusias „mokesčių atostogas“ – teisę nemokėti socialinio...

Gazelė
2020.01.15
Atsargiai deklaruojant: pasirinktas būdas lemia „Sodros“ išmokų dydį Premium 1

Individualia veikla užsiimančiam gyventojui paskirtų ligos ir kai kurių kitų „Sodros“ išmokų dydį lemia ne...

Finansai
2020.01.14
Pasitikėjimas avansu: maitintojus tikrins jau pradėjus veiklą Premium

Kuriant naują maitinimo įstaigą – kavinę, užkandinę ar kitą viešojo maitinimo vietą – nereikės maisto...

Gazelė
2020.01.14
Ką daryti, jei bankas neduoda paskolos Premium

Retos įmonės savininkas gali didžiuodamasis pasakyti, kad jis niekad nėra naudojęsis banko paskola arba jos...

Gazelė
2020.01.13
Auga, nes užuot visi darę, kada gali, pasidalijo atskomybę ir procesus Premium

Savitarnos krautuvėlių „12 Eat“, kuriose darbo vietoje išsirinkęs prekes darbuotojas atsiskaito savitarnos...

Gazelė
2020.01.13
Nesėkmė su laiminga pabaiga: uždarius parduotuvę – kaip akmuo nuo širdies Premium

Verslas turi dirbti pelningai, tačiau ne kiekvienam įkūrėjui to pavyksta pasiekti. Dažnam atrodo, kad...

Gazelė
2020.01.13
Maitintojai gauti leidimą pradėti veiklą gali be tikrintojų vizito

Kavinės, užkandinės, mokyklų virtuvės, taip pat – kiti maitintojai, vaisių, uogų, daržovių ar mėsos...

Gazelė
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Verslui pradėti prastų vietų nėra, svarbiau – teisinga kryptis

Anksčiau prekiauti turguje buvo anokia čia garbė. Sąlygos sudėtingos – tenka dirbti per lietų, darganą ar...

Gazelė
2020.01.11
Kibernetinis saugumas SVV svarbus, bet investuoti neskuba

3 iš 4 smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) įmonių nėra pasiruošusios arba nežino, ar yra pasiruošusios...

Gazelė
2020.01.10
Per metus spėjo sukurti ir plaukų transplantacijos kliniką, ir Dubajuje išmokyti jos gydytojus Premium

Kai tiksliai apsispręsta, jog verslo bus imamasi, kad yra, su kuo ir iš ko jį kurti, verslo idėja susidėlioja...

Gazelė
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau