Restorano patiekalus ūkininkai supakavo į stiklainius

Publikuota: 2015-12-08
Ūkininkai mano, kad maistas turi būti ne tik skanus, bet ir estetiškai atrodyti. „Matton“ nuotr.
Ūkininkai mano, kad maistas turi būti ne tik skanus, bet ir estetiškai atrodyti. „Matton“ nuotr.

Miestiečiams ūkininkai siūlo įsigyti ne tik kaime užaugintų daržovių ar mėsos, dabar galima užsisakyti jau pagamintų patiekalų, kuriuos tereikia pasišildyti. Restoranas stiklainyje – taip savo idėją įvardija ūkininkai Vida ir Simas Šatkauskai.

„Prieš ketverius metus iš Kauno išsikraustėme gyventi į vienkiemį Kėdainių rajone. Aplinkiniai gąsdino, kad kaime reikia daug dirbti, o gyventi niūru. Aišku, darbo reikia įdėti daug, tačiau jei turi idėją, užsidegimo, viską galima pasiekti. Galvojome, kuo užsiimti, kad nereikėtų važiuoti dirbti į miestą. Nusprendėme ūkyje gaminti patiekalus ir juos pristatyti valgytojams mieste“, – pasakoja p. Šatkauskas. Ūkininkai savo gaminius žymi „Garsios tylos sodybos“ prekių ženklu.

Sūriai nepasiteisino

Pradėję gyventi kaime Šat­kauskai planavo auginti ožkas ir gaminti ožkų pieno sūrius.

„Įsigijome 20 ožkų, tačiau greitai supratome, kad turimos žemės ožkoms ganytis neužteks. Be to, ožkų pieno gaminiai yra specifinio skonio ir ne visiems patinka. Dabar auginame 2 ožkas ir 2 karves. Iš pieno darome sūrį, varškę, sviestą“, – pasakoja pašnekovas.

Paprastai ūkininkai savo produkcija prekiauja ūkininkų turgeliuose, tačiau p. Šat­kauskai tokios minties atsisakė. Pagrindė priežastis – per didelė konkurencija.

„Turgeliuose prekiaujantys ūkininkai valdo didesnius ūkius, todėl gali pasiūlyti didesnius produkcijos kiekius. Mes užauginame gerokai mažiau, todėl konkuruoti nelabai galime“, – paaiškina p. Šatkauskienė.

Ponas Šatkauskas seniai domėjosi gastronomija, todėl pomėgį nusprendė paversti verslu. Savo ūkyje pagal higienos reikalavimus įsirengė tinkamą virtuvę ir iš ūkyje išaugintų produktų pradėjo gaminti patiekalus.

„Restoranai mieste ieško ūkininkų, kurie tiektų produktus, pamanėme, kad mes patys galime iš savo užaugintų produktų gaminti patiekalus ir siūlyti juos valgytojams“, – kalba ūkininkas.

Kaip tai veikia? Norintieji paragauti „Garsios tylos sodyboje“ pagaminto maisto svetainėje garsi-tyla.com pateikia užsakymą, kurį į Kauną ir Vilnių pristato patys ūkininkai, į kitus miestus – pašto kurjeriai. Valgytojai gali rinktis savaitės pietų rinkinį, kurį sudaro užkandis, sriuba, pagrindinis patiekalas ir desertas. Toks rinkinys kainuoja 19 Eur. Galima užsisakyti ir atskirų patiekalų: rizoto su antiena (6 Eur), užpiltinį su kiauliena ir raudonuoju vynu (4 Eur), kepenėlių pašteto (6 Eur), grikių miltų varškėčių ir spanguolėmis (7 Eur).

„Visus patiekalus pakuojame į skirtingo dydžio stiklainius. Norime, kad maistas būtų ne tik skanus, bet ir estetiškai atrodytų. Valgytojai labiausiai mėgsta ir dažniausiai užsako krembriulė, žalio sviesto, kepenėlių pašteto, mūsų keptos duonos“, – vardija p. Šatkauskienė.

Koregavo asortimentą

Ūkininkai pasakoja, kad pirmųjų klientų dėmesį atkreipė socialiniame tinkle „Facebook“, vėliau sukūrė interneto svetainę, kurioje pristato visus gaminamus patiekalus ir jų kainas.

„Šiuo metu išnaudojame trečdalį pajėgumo. Norėtųsi išplėsti nuolatinių ratą, klientų kurie patiekalus užsisakytų reguliariai. Dabar vidutinis užsakymo krepšelis – 30 Eur“, – skaičiuoja p. Šatkauskas.

Ūkininkai taiko ir kiek neįprastą atsiskaitymo sistemą. Už užsakytus patiekalus klientai sumoka tik jų paragavę.

„Jei maistą pristatome patys, visada pasiklausiame klientų, ar patiko skonis, ar reikėtų ką nors koreguoti. Jei siunčiame per kurjerį, tik gavę patvirtinimą, kad klientą pasiekė siunta, laukiame sąskaitos apmokėjimo. Per kelis veiklos metus buvo tik vienas kartas, kai žmogus nesumokėjo“, – nurodo p. Šatkauskienė.

Pasak p. Šatkausko, plėtojant verslą teko koreguoti asortimentą ir derintis prie valgytojų skonio.

„Gaminame tai, kas mums patinka, tačiau klientų skonis su mūsiškiu ne visada sutampa. Pavyzdžiui, siūlėme varškę su krienais. Klientai pamėgino, paragavo, tačiau daugiau gaminio neužsakinėjo, taigi gamybą nutraukėme. Kita vertus, ir patys padarėme klaidų iš per didelio entuziazmo. Užsidegėme gaminti gurmaniškus koldūnus, tačiau paaiškėjo, kad gamyba užima daug laiko, o ir savikaina per didelė. Teko idėjos atsisakyti“, – išmoktas pamokas vardija p. Šatkauskas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 25 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 3

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02
Darbuotojus iš svetur samdo ne vien dėl to, kad nėra savų 5

Jei ne darbuotojai iš Baltarusijos ar Ukrainos, daugelis Lietuvos įmonių jau būtų pakabinusios spyną ant...

Vadyba
2019.01.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau