Restorano patiekalus ūkininkai supakavo į stiklainius

Publikuota: 2015-12-08
Ūkininkai mano, kad maistas turi būti ne tik skanus, bet ir estetiškai atrodyti. „Matton“ nuotr.
Ūkininkai mano, kad maistas turi būti ne tik skanus, bet ir estetiškai atrodyti. „Matton“ nuotr.

Miestiečiams ūkininkai siūlo įsigyti ne tik kaime užaugintų daržovių ar mėsos, dabar galima užsisakyti jau pagamintų patiekalų, kuriuos tereikia pasišildyti. Restoranas stiklainyje – taip savo idėją įvardija ūkininkai Vida ir Simas Šatkauskai.

„Prieš ketverius metus iš Kauno išsikraustėme gyventi į vienkiemį Kėdainių rajone. Aplinkiniai gąsdino, kad kaime reikia daug dirbti, o gyventi niūru. Aišku, darbo reikia įdėti daug, tačiau jei turi idėją, užsidegimo, viską galima pasiekti. Galvojome, kuo užsiimti, kad nereikėtų važiuoti dirbti į miestą. Nusprendėme ūkyje gaminti patiekalus ir juos pristatyti valgytojams mieste“, – pasakoja p. Šatkauskas. Ūkininkai savo gaminius žymi „Garsios tylos sodybos“ prekių ženklu.

Sūriai nepasiteisino

Pradėję gyventi kaime Šat­kauskai planavo auginti ožkas ir gaminti ožkų pieno sūrius.

„Įsigijome 20 ožkų, tačiau greitai supratome, kad turimos žemės ožkoms ganytis neužteks. Be to, ožkų pieno gaminiai yra specifinio skonio ir ne visiems patinka. Dabar auginame 2 ožkas ir 2 karves. Iš pieno darome sūrį, varškę, sviestą“, – pasakoja pašnekovas.

Paprastai ūkininkai savo produkcija prekiauja ūkininkų turgeliuose, tačiau p. Šat­kauskai tokios minties atsisakė. Pagrindė priežastis – per didelė konkurencija.

„Turgeliuose prekiaujantys ūkininkai valdo didesnius ūkius, todėl gali pasiūlyti didesnius produkcijos kiekius. Mes užauginame gerokai mažiau, todėl konkuruoti nelabai galime“, – paaiškina p. Šatkauskienė.

Ponas Šatkauskas seniai domėjosi gastronomija, todėl pomėgį nusprendė paversti verslu. Savo ūkyje pagal higienos reikalavimus įsirengė tinkamą virtuvę ir iš ūkyje išaugintų produktų pradėjo gaminti patiekalus.

„Restoranai mieste ieško ūkininkų, kurie tiektų produktus, pamanėme, kad mes patys galime iš savo užaugintų produktų gaminti patiekalus ir siūlyti juos valgytojams“, – kalba ūkininkas.

Kaip tai veikia? Norintieji paragauti „Garsios tylos sodyboje“ pagaminto maisto svetainėje garsi-tyla.com pateikia užsakymą, kurį į Kauną ir Vilnių pristato patys ūkininkai, į kitus miestus – pašto kurjeriai. Valgytojai gali rinktis savaitės pietų rinkinį, kurį sudaro užkandis, sriuba, pagrindinis patiekalas ir desertas. Toks rinkinys kainuoja 19 Eur. Galima užsisakyti ir atskirų patiekalų: rizoto su antiena (6 Eur), užpiltinį su kiauliena ir raudonuoju vynu (4 Eur), kepenėlių pašteto (6 Eur), grikių miltų varškėčių ir spanguolėmis (7 Eur).

„Visus patiekalus pakuojame į skirtingo dydžio stiklainius. Norime, kad maistas būtų ne tik skanus, bet ir estetiškai atrodytų. Valgytojai labiausiai mėgsta ir dažniausiai užsako krembriulė, žalio sviesto, kepenėlių pašteto, mūsų keptos duonos“, – vardija p. Šatkauskienė.

Koregavo asortimentą

Ūkininkai pasakoja, kad pirmųjų klientų dėmesį atkreipė socialiniame tinkle „Facebook“, vėliau sukūrė interneto svetainę, kurioje pristato visus gaminamus patiekalus ir jų kainas.

„Šiuo metu išnaudojame trečdalį pajėgumo. Norėtųsi išplėsti nuolatinių ratą, klientų kurie patiekalus užsisakytų reguliariai. Dabar vidutinis užsakymo krepšelis – 30 Eur“, – skaičiuoja p. Šatkauskas.

Ūkininkai taiko ir kiek neįprastą atsiskaitymo sistemą. Už užsakytus patiekalus klientai sumoka tik jų paragavę.

„Jei maistą pristatome patys, visada pasiklausiame klientų, ar patiko skonis, ar reikėtų ką nors koreguoti. Jei siunčiame per kurjerį, tik gavę patvirtinimą, kad klientą pasiekė siunta, laukiame sąskaitos apmokėjimo. Per kelis veiklos metus buvo tik vienas kartas, kai žmogus nesumokėjo“, – nurodo p. Šatkauskienė.

Pasak p. Šatkausko, plėtojant verslą teko koreguoti asortimentą ir derintis prie valgytojų skonio.

„Gaminame tai, kas mums patinka, tačiau klientų skonis su mūsiškiu ne visada sutampa. Pavyzdžiui, siūlėme varškę su krienais. Klientai pamėgino, paragavo, tačiau daugiau gaminio neužsakinėjo, taigi gamybą nutraukėme. Kita vertus, ir patys padarėme klaidų iš per didelio entuziazmo. Užsidegėme gaminti gurmaniškus koldūnus, tačiau paaiškėjo, kad gamyba užima daug laiko, o ir savikaina per didelė. Teko idėjos atsisakyti“, – išmoktas pamokas vardija p. Šatkauskas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 25 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 1

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 1

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

Metalo supirkėjams baigti darbą 17 val. neapsimoka Premium 2

Kai metalo laužo supirkimo bendrovės apyvarta per metus išauga kone trigubai, akivaizdu, kad brango metalas.

Pramonė
2018.09.06
Pabrangus medienai, sąlygas diktavo ir pardavėjai Premium 1

Pabrangusi žaliavinė mediena kilstelėjo ir „Gazelių“ pajamas – dvi iš 14-os stipriausių Vilniaus ir Utenos...

Pramonė
2018.09.05
Privatus darželis Klaipėdoje konkurentų nebijo – turi druskų ir gintaro kambarius Premium 2

Druskų kambarys, gintaro infraraudonųjų spindulių pirtis, kino salė – erdvės įkurtos ne kur nors SPA centre,...

Smulkieji atrado dar vieną būdą, kaip sustiprinti verslą Premium

Augančių įmonių vadovai vis dažniau pakviečia prisijungti profesionalių vadybininkų, kurie ne tik padeda...

Vadyba
2018.09.03
Nuobodulys pražudo net kiečiausią motyvaciją Premium

Net ir nedidelė įmonė gali paskatinti darbuotojus dirbti geriau, jei jiems bus pasiūlyta tarpusavyje...

Rinkodara
2018.09.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau