Pirkti dėl nuolaidos ar idėjos?

Publikuota: 2015-12-08
Antanas sagatauskas
„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas
Antanas sagatauskas „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas
„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas

Nuo vieno prie kito – ne toks jau ir ilgas kelias, kaip daugeliui galėtų atrodyti. Tą parodė pastarąjį pusmetį šalyje vykusi ir ką tik pasibaigusi „Swedbank“ inicijuota smulkiojo verslo palaikymo akcija. Ji tapo ir besikeičiančių Lietuvos pirkėjų įpročių lakmuso juostele.

Iš esmės jos rezultatai paneigia nuo seno tiražuojamą mitą, kad esame nuolaidų medžiotojai ir perkame tik ten, kur yra pigiau. O visa kita – neva mums nesvarbu. Nei įmonės reputacija, nei jos socialiai (ne)atsakinga veikla, nei iniciatyvos kuriant vietos bendruomenės gerovę. Visgi akcijos rezultatai rodo ką kita, – nors tebesame jautrūs kainos atžvilgiu, tačiau geriau suprasdami, kokį pokytį gali daryti ir vieno žmogaus asmeninis pasirinkimas, tampame sąmoningesniais pirkėjais, kurie lygina ne vien kainas, bet ir paklausia savęs, o kam atiteks mano pinigai. Ar bus jie tinkamai apskaityti ir ar bus sumokėti visi mokesčiai? Galų gale – ar grįš jie atgal į vietos ekonomiką?

Lietuvos gyventojus minėta akcija skatino bent retkarčiais išsukti iš įprasto apsipirkimo maršruto ir nors vieną reikalingą prekę įsigyti iš smulkiojo vietos prekeivio ar gamintojo. Tokios smulkiojo verslo įmonės Lietuvoje sudaro absoliučią daugumą ir veikiančių įmonių, ir besikuriančių naujų, todėl jų vaidmuo šalies ekonomikoje ypač svarbus. Kartu su vidutiniu verslu smulkusis verslas šiuo metu įdarbina 8 iš 10 šalies gyventojų ir sukuria apie 70% BVP. Kad po ekonominės krizės atsigaunantis ir apsukas didinantis smulkiojo verslo variklis nepritrūktų galios, jam būtina pritraukti pakankamą skaičių pirkėjų. Tikrai niekam nebus geriau, jei mūsų gyventojai, įkūrę verslą, bet nesulaukę pirkėjų, iškeliaus laimės ieškoti svetur.

Kritiškesni gali pradėti oponuoti, kad galbūt ir patys smulkieji verslininkai kalti, kad nesugeba sudominti pirkėjų. Tačiau panašu, kad žinią palaikyti vietos smulkųjį verslą mūsų pirkėjas išgirdo. Taip pat ir mažesniuose miesteliuose. Juose, beje, irgi aktyviai steigiami jauni smulkieji verslai, kurių vadovai nebijo kurti, improvizuoti ir, atsiraitoję rankoves, patys stoti prie prekystalio. Tai – mums naujas ir kokybiškai kitoks verslas, kurio savininkas nori būti arti savo pirkėjų ir užimti aktyvią poziciją bendruomenės gyvenime. Su tokiais smulkiaisiais verslininkais mūsų pirkėjai yra pasirengę solidarizuotis ir jų iniciatyvą palaikyti vien „iš idėjos“. Visų akcijos dalyvių apyvarta per penkis pirmuosius projekto mėnesius ūgtelėjo 20 mln. Eur. Iš viso prie projekto buvo prisijungusios per pusantro tūkstančio smulkiųjų šalies įmonių su daugiau nei 2.000 fizinių ir elektroninių prekybos vietų. Galbūt dalis pirkėjų per akcijas ir „medžiojo“ gerus pasiūlymus, tačiau dalis jų pirko norėdami palaikyti ir stiprinti vietos smulkųjį verslą.

Sutinku, kad gyventojų elgsenai pasikeisti ir naujiems įpročiams susiformuoti reikia daugiau laiko. Tačiau vos per pusmetį pasiekti rezultatai parodo, kad tokios akcijos vyksta pačiu laiku ir Lietuvai labai reikalingos. Sąmoningų pirkėjų gretos Lietuvoje galėtų augti dar sparčiau, jei smulkieji aktyviau įsitrauktų į jų auginimą. Paieškotų būdų, kaip skleisti smulkiojo vietinio verslo palaikymo idėją savo vietos bendruomenėse, ir drąsiau pirkėjams pristatytų savo kuriamo verslo idėją.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Kodėl plėtra į kitus miestus nebūtinai pasiseka Premium

Geografinė plėtra yra vienas iš būdų padidinti pardavimus, tačiau planai įsikurti naujoje vietoje neretai...

Vadyba
2018.07.25
Kaip greičiau pasiekti, kad naujokas neatsiliktų nuo senbuvių 4

Kol naujam darbuotojui pasakojama, kokia yra darbo specifika, jam kaip ir viskas aišku. Bet kai pradeda...

Vadyba
2018.07.24
„McKinsey“: pakeitimai vaisių skyriuje kilsteli bendrus pardavimus Premium

Išsamūs tyrimai, atlikti keturiose Europos šalyse, padėjo suprasti, kokiais konkrečiais būdais parduotuvės...

Naujas ES prekybos susitarimas – galimybė greitiems ir lankstiems Premium 8

Europos Sąjungos (ES) ir Japonijos laisvosios prekybos sutartis, kuri sukuria atviros prekybos zoną,...

Verslo aplinka
2018.07.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau