Pirkti dėl nuolaidos ar idėjos?

Publikuota: 2015-12-08
Antanas sagatauskas
„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas
Antanas sagatauskas „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas
„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas

Nuo vieno prie kito – ne toks jau ir ilgas kelias, kaip daugeliui galėtų atrodyti. Tą parodė pastarąjį pusmetį šalyje vykusi ir ką tik pasibaigusi „Swedbank“ inicijuota smulkiojo verslo palaikymo akcija. Ji tapo ir besikeičiančių Lietuvos pirkėjų įpročių lakmuso juostele.

Iš esmės jos rezultatai paneigia nuo seno tiražuojamą mitą, kad esame nuolaidų medžiotojai ir perkame tik ten, kur yra pigiau. O visa kita – neva mums nesvarbu. Nei įmonės reputacija, nei jos socialiai (ne)atsakinga veikla, nei iniciatyvos kuriant vietos bendruomenės gerovę. Visgi akcijos rezultatai rodo ką kita, – nors tebesame jautrūs kainos atžvilgiu, tačiau geriau suprasdami, kokį pokytį gali daryti ir vieno žmogaus asmeninis pasirinkimas, tampame sąmoningesniais pirkėjais, kurie lygina ne vien kainas, bet ir paklausia savęs, o kam atiteks mano pinigai. Ar bus jie tinkamai apskaityti ir ar bus sumokėti visi mokesčiai? Galų gale – ar grįš jie atgal į vietos ekonomiką?

Lietuvos gyventojus minėta akcija skatino bent retkarčiais išsukti iš įprasto apsipirkimo maršruto ir nors vieną reikalingą prekę įsigyti iš smulkiojo vietos prekeivio ar gamintojo. Tokios smulkiojo verslo įmonės Lietuvoje sudaro absoliučią daugumą ir veikiančių įmonių, ir besikuriančių naujų, todėl jų vaidmuo šalies ekonomikoje ypač svarbus. Kartu su vidutiniu verslu smulkusis verslas šiuo metu įdarbina 8 iš 10 šalies gyventojų ir sukuria apie 70% BVP. Kad po ekonominės krizės atsigaunantis ir apsukas didinantis smulkiojo verslo variklis nepritrūktų galios, jam būtina pritraukti pakankamą skaičių pirkėjų. Tikrai niekam nebus geriau, jei mūsų gyventojai, įkūrę verslą, bet nesulaukę pirkėjų, iškeliaus laimės ieškoti svetur.

Kritiškesni gali pradėti oponuoti, kad galbūt ir patys smulkieji verslininkai kalti, kad nesugeba sudominti pirkėjų. Tačiau panašu, kad žinią palaikyti vietos smulkųjį verslą mūsų pirkėjas išgirdo. Taip pat ir mažesniuose miesteliuose. Juose, beje, irgi aktyviai steigiami jauni smulkieji verslai, kurių vadovai nebijo kurti, improvizuoti ir, atsiraitoję rankoves, patys stoti prie prekystalio. Tai – mums naujas ir kokybiškai kitoks verslas, kurio savininkas nori būti arti savo pirkėjų ir užimti aktyvią poziciją bendruomenės gyvenime. Su tokiais smulkiaisiais verslininkais mūsų pirkėjai yra pasirengę solidarizuotis ir jų iniciatyvą palaikyti vien „iš idėjos“. Visų akcijos dalyvių apyvarta per penkis pirmuosius projekto mėnesius ūgtelėjo 20 mln. Eur. Iš viso prie projekto buvo prisijungusios per pusantro tūkstančio smulkiųjų šalies įmonių su daugiau nei 2.000 fizinių ir elektroninių prekybos vietų. Galbūt dalis pirkėjų per akcijas ir „medžiojo“ gerus pasiūlymus, tačiau dalis jų pirko norėdami palaikyti ir stiprinti vietos smulkųjį verslą.

Sutinku, kad gyventojų elgsenai pasikeisti ir naujiems įpročiams susiformuoti reikia daugiau laiko. Tačiau vos per pusmetį pasiekti rezultatai parodo, kad tokios akcijos vyksta pačiu laiku ir Lietuvai labai reikalingos. Sąmoningų pirkėjų gretos Lietuvoje galėtų augti dar sparčiau, jei smulkieji aktyviau įsitrauktų į jų auginimą. Paieškotų būdų, kaip skleisti smulkiojo vietinio verslo palaikymo idėją savo vietos bendruomenėse, ir drąsiau pirkėjams pristatytų savo kuriamo verslo idėją.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
05:45
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 4

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

2018 m. išmokėti atostoginiai gali išvengti dalies mokesčių 1

Pagal dabar galiojančius teisės aktus atostoginius už 2019 m. išmokėjus 2018 m., jiems tektų 5 procentiniais...

Finansai
2018.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau