Pirkti dėl nuolaidos ar idėjos?

Publikuota: 2015-12-08
Antanas sagatauskas
„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas
Antanas sagatauskas „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas
„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas

Nuo vieno prie kito – ne toks jau ir ilgas kelias, kaip daugeliui galėtų atrodyti. Tą parodė pastarąjį pusmetį šalyje vykusi ir ką tik pasibaigusi „Swedbank“ inicijuota smulkiojo verslo palaikymo akcija. Ji tapo ir besikeičiančių Lietuvos pirkėjų įpročių lakmuso juostele.

Iš esmės jos rezultatai paneigia nuo seno tiražuojamą mitą, kad esame nuolaidų medžiotojai ir perkame tik ten, kur yra pigiau. O visa kita – neva mums nesvarbu. Nei įmonės reputacija, nei jos socialiai (ne)atsakinga veikla, nei iniciatyvos kuriant vietos bendruomenės gerovę. Visgi akcijos rezultatai rodo ką kita, – nors tebesame jautrūs kainos atžvilgiu, tačiau geriau suprasdami, kokį pokytį gali daryti ir vieno žmogaus asmeninis pasirinkimas, tampame sąmoningesniais pirkėjais, kurie lygina ne vien kainas, bet ir paklausia savęs, o kam atiteks mano pinigai. Ar bus jie tinkamai apskaityti ir ar bus sumokėti visi mokesčiai? Galų gale – ar grįš jie atgal į vietos ekonomiką?

Lietuvos gyventojus minėta akcija skatino bent retkarčiais išsukti iš įprasto apsipirkimo maršruto ir nors vieną reikalingą prekę įsigyti iš smulkiojo vietos prekeivio ar gamintojo. Tokios smulkiojo verslo įmonės Lietuvoje sudaro absoliučią daugumą ir veikiančių įmonių, ir besikuriančių naujų, todėl jų vaidmuo šalies ekonomikoje ypač svarbus. Kartu su vidutiniu verslu smulkusis verslas šiuo metu įdarbina 8 iš 10 šalies gyventojų ir sukuria apie 70% BVP. Kad po ekonominės krizės atsigaunantis ir apsukas didinantis smulkiojo verslo variklis nepritrūktų galios, jam būtina pritraukti pakankamą skaičių pirkėjų. Tikrai niekam nebus geriau, jei mūsų gyventojai, įkūrę verslą, bet nesulaukę pirkėjų, iškeliaus laimės ieškoti svetur.

Kritiškesni gali pradėti oponuoti, kad galbūt ir patys smulkieji verslininkai kalti, kad nesugeba sudominti pirkėjų. Tačiau panašu, kad žinią palaikyti vietos smulkųjį verslą mūsų pirkėjas išgirdo. Taip pat ir mažesniuose miesteliuose. Juose, beje, irgi aktyviai steigiami jauni smulkieji verslai, kurių vadovai nebijo kurti, improvizuoti ir, atsiraitoję rankoves, patys stoti prie prekystalio. Tai – mums naujas ir kokybiškai kitoks verslas, kurio savininkas nori būti arti savo pirkėjų ir užimti aktyvią poziciją bendruomenės gyvenime. Su tokiais smulkiaisiais verslininkais mūsų pirkėjai yra pasirengę solidarizuotis ir jų iniciatyvą palaikyti vien „iš idėjos“. Visų akcijos dalyvių apyvarta per penkis pirmuosius projekto mėnesius ūgtelėjo 20 mln. Eur. Iš viso prie projekto buvo prisijungusios per pusantro tūkstančio smulkiųjų šalies įmonių su daugiau nei 2.000 fizinių ir elektroninių prekybos vietų. Galbūt dalis pirkėjų per akcijas ir „medžiojo“ gerus pasiūlymus, tačiau dalis jų pirko norėdami palaikyti ir stiprinti vietos smulkųjį verslą.

Sutinku, kad gyventojų elgsenai pasikeisti ir naujiems įpročiams susiformuoti reikia daugiau laiko. Tačiau vos per pusmetį pasiekti rezultatai parodo, kad tokios akcijos vyksta pačiu laiku ir Lietuvai labai reikalingos. Sąmoningų pirkėjų gretos Lietuvoje galėtų augti dar sparčiau, jei smulkieji aktyviau įsitrauktų į jų auginimą. Paieškotų būdų, kaip skleisti smulkiojo vietinio verslo palaikymo idėją savo vietos bendruomenėse, ir drąsiau pirkėjams pristatytų savo kuriamo verslo idėją.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 1

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 1

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Augančio karoliukų verslo ėmėsi, nes viena pirkėja juos nuardydavo nuo drabužių Premium

Kai aplink atsiranda nelygiomis sąlygomis veikiančių konkurentų, nelieka nieko kita kaip kilti į kovą dėl...

Kaimo sodybos su viešbučiais ir vandens parkais būti lyginamos nenori 5

Kaimo turizmo verslo savininkai sako, kad besikeičiantys reikalavimai, kad ir kitąmet vėl galintis tapti...

Agroverslas
2018.06.10
Tikrintojai tampa patarėjais, bet ne visada 2

Smulkieji gamintojai turi spręsti ne tik gamybos ir realizacijos problemas – neretai jiems tenka įrodinėti,...

Pramonė
2018.06.10
Krautuvę kaime įkūrė iš reikalo: dabar parduotuvių tinklą toliau plečia Premium 2

Provincijos mažmenininkai kalba tik apie verslo sudėtingėjimą ir besitraukiančią prekybą. Kai kurie ne tik...

Verslo idėjoms stalčiuje ne vieta: kaip jas įgyvendinti Premium

Daugelis smukiųjų verslininkų mano, kad bendro darbo su mokslu gali siekti tik stambios įmonės. Ir klysta,...

Technologijos
2018.06.08
Kur gauti lėšų verslo pradžiai, kai bankai net į kalbas nesileidžia Premium 3

Bankai įmonėms išduoda vis daugiau paskolų, tačiau tie, kurie verslą dar tiktai pradeda, teigiamo atsakymo iš...

Vadyba
2018.06.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau