Pirkti dėl nuolaidos ar idėjos?

Publikuota: 2015-12-08
Antanas sagatauskas
„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas
svg svg
Antanas sagatauskas „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas
„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas

Nuo vieno prie kito – ne toks jau ir ilgas kelias, kaip daugeliui galėtų atrodyti. Tą parodė pastarąjį pusmetį šalyje vykusi ir ką tik pasibaigusi „Swedbank“ inicijuota smulkiojo verslo palaikymo akcija. Ji tapo ir besikeičiančių Lietuvos pirkėjų įpročių lakmuso juostele.

Iš esmės jos rezultatai paneigia nuo seno tiražuojamą mitą, kad esame nuolaidų medžiotojai ir perkame tik ten, kur yra pigiau. O visa kita – neva mums nesvarbu. Nei įmonės reputacija, nei jos socialiai (ne)atsakinga veikla, nei iniciatyvos kuriant vietos bendruomenės gerovę. Visgi akcijos rezultatai rodo ką kita, – nors tebesame jautrūs kainos atžvilgiu, tačiau geriau suprasdami, kokį pokytį gali daryti ir vieno žmogaus asmeninis pasirinkimas, tampame sąmoningesniais pirkėjais, kurie lygina ne vien kainas, bet ir paklausia savęs, o kam atiteks mano pinigai. Ar bus jie tinkamai apskaityti ir ar bus sumokėti visi mokesčiai? Galų gale – ar grįš jie atgal į vietos ekonomiką?

Lietuvos gyventojus minėta akcija skatino bent retkarčiais išsukti iš įprasto apsipirkimo maršruto ir nors vieną reikalingą prekę įsigyti iš smulkiojo vietos prekeivio ar gamintojo. Tokios smulkiojo verslo įmonės Lietuvoje sudaro absoliučią daugumą ir veikiančių įmonių, ir besikuriančių naujų, todėl jų vaidmuo šalies ekonomikoje ypač svarbus. Kartu su vidutiniu verslu smulkusis verslas šiuo metu įdarbina 8 iš 10 šalies gyventojų ir sukuria apie 70% BVP. Kad po ekonominės krizės atsigaunantis ir apsukas didinantis smulkiojo verslo variklis nepritrūktų galios, jam būtina pritraukti pakankamą skaičių pirkėjų. Tikrai niekam nebus geriau, jei mūsų gyventojai, įkūrę verslą, bet nesulaukę pirkėjų, iškeliaus laimės ieškoti svetur.

Kritiškesni gali pradėti oponuoti, kad galbūt ir patys smulkieji verslininkai kalti, kad nesugeba sudominti pirkėjų. Tačiau panašu, kad žinią palaikyti vietos smulkųjį verslą mūsų pirkėjas išgirdo. Taip pat ir mažesniuose miesteliuose. Juose, beje, irgi aktyviai steigiami jauni smulkieji verslai, kurių vadovai nebijo kurti, improvizuoti ir, atsiraitoję rankoves, patys stoti prie prekystalio. Tai – mums naujas ir kokybiškai kitoks verslas, kurio savininkas nori būti arti savo pirkėjų ir užimti aktyvią poziciją bendruomenės gyvenime. Su tokiais smulkiaisiais verslininkais mūsų pirkėjai yra pasirengę solidarizuotis ir jų iniciatyvą palaikyti vien „iš idėjos“. Visų akcijos dalyvių apyvarta per penkis pirmuosius projekto mėnesius ūgtelėjo 20 mln. Eur. Iš viso prie projekto buvo prisijungusios per pusantro tūkstančio smulkiųjų šalies įmonių su daugiau nei 2.000 fizinių ir elektroninių prekybos vietų. Galbūt dalis pirkėjų per akcijas ir „medžiojo“ gerus pasiūlymus, tačiau dalis jų pirko norėdami palaikyti ir stiprinti vietos smulkųjį verslą.

Sutinku, kad gyventojų elgsenai pasikeisti ir naujiems įpročiams susiformuoti reikia daugiau laiko. Tačiau vos per pusmetį pasiekti rezultatai parodo, kad tokios akcijos vyksta pačiu laiku ir Lietuvai labai reikalingos. Sąmoningų pirkėjų gretos Lietuvoje galėtų augti dar sparčiau, jei smulkieji aktyviau įsitrauktų į jų auginimą. Paieškotų būdų, kaip skleisti smulkiojo vietinio verslo palaikymo idėją savo vietos bendruomenėse, ir drąsiau pirkėjams pristatytų savo kuriamo verslo idėją.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuvos dizaino klasteryje – 7 bendrovės

7 baldų ir dizaino įmonės susijungė į Lietuvos dizaino klasterį. Bendradarbiavimu tikimasi pasiūlyti visą...

Gazelė
13:35
Įmonėms pataria susiskaičiuoti, kiek liko iki 200.000 Eur paramos „lubų“ Premium 1

Teisininkai ragina įmones susiskaičiuoti, kiek valstybės pagalbos lėšų jau gavo, kiek planuotų pritraukti...

Gazelė
05:45
Konkurencijos taryba skelbia, kiek valstybės pagalbos pasiekė verslą

Konkurencijos taryba (KT) pradeda skelbti informaciją apie išmokėtą paramą – kiek lėšų iš biudžeto, suderinto...

Gazelė
2020.07.13
Naują kompensaciją daugiausiai galėtų gauti 12.300 smulkiųjų, bet dar atkris Premium 1

300 Eur turgaviečių mokesčio kompensacijomis galėtų pasinaudoti daugiausia 12.300 prekybininkų pagal jų...

Gazelė
2020.07.13
Kodėl vilniečiai yra kitokie klientai ir kaip jiems įtikti Premium 11

Perkamoji galia Vilniuje – didžiausia šalyje, tačiau ir klientai čia kur kas įnoringesni. Todėl kitų miestų...

Gazelė
2020.07.12
Siūlo skatinamąsias stipendijas informatikos ir inžinerijos studentams regionuose 1

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM) iki liepos 31 d. planuoja sudaryti preliminarų informatikos ir...

Gazelė
2020.07.12
Paraiškoms dėl 300 Eur turgavietės mokesčio kompensacijų smulkieji turi du mėnesius

Turgaus prekiautojai, kurie prekiauja ne maisto produktais ir atitinka kitus kriterijus, iki rugsėjo 16 d.

Gazelė
2020.07.11
Patarimai, kaip per sezoną uždirbtus pinigus paskirstyti tolygiai

Kai kurie verslai jaučia ypač stiprią sezoniškumo įtaką, todėl jų savininkai turi kruopščiai suplanuoti...

Gazelė
2020.07.11
Konkurso nugalėtojams – ne tik pinigai, bet ir pietūs su investuotoju

Paaiškėjo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) organizuoto konkurso „Wanted: Life Sciences...

Gazelė
2020.07.10
Neišvykę į Italiją ar Graikiją, paguodos ieško bent jau spacializuotose krautuvėlėse Premium 1

Mada eiti apsipirkti į itališkų, ispaniškų ar graikiškų produktų krautuvėles per karantiną ne tik nedingo,...

Gazelė
2020.07.10
Turgavietės mokesčio kompensacija: dėl 300 Eur per 5 institucijų koridorių Premium 2

Trečiadienį Vyriausybė pritarė turgavietės mokesčio kompensacijų tvarkai. Iš priemonės aprašo matyti, kad...

Gazelė
2020.07.09
Eksporto specialistai padėjo iš 1 investuoto euro gauti 15 Eur grąžos

Dvejus metus trukusi eksporto lyderių programa „Sparnai“ baigėsi birželį. Per šį laikotarpį  Lietuvos...

Gazelė
2020.07.07
Statybininkai ir automobilių servisų vadovai: pagaliau mūsų svajonė pildosi Premium 4

Nuo liepos pradžios kai kurioms veikloms panaikinus verslo liudijimus, tų sektorių įmonių vadovai neslepia...

Gazelė
2020.07.07
5 mitai apie verslo strategiją, kurie pridaro žalos 3

Kai kurie verslininkai, ypač smulkieji, nemano, jog verslo strategija yra būtina. Tačiau tie, kas veikia...

Gazelė
2020.07.05
JAV pratęsė smulkiojo verslo paramos programą

Prezidentas Donaldas Trumpas šeštadienį pratęsė lengvatinių paskolų smulkiajam verslui programą. Mažosios...

Gazelė
2020.07.05
Transportininkų realybė: vieni taikosi su praradimais, kiti vos spėja skaičiuoti pelną Premium 1

Per karantiną vilkikai nestovėjo įmonių kiemuose, bet kai kurių bendrovių apyvarta ypač krito. Labiausiai...

Gazelė
2020.07.03
„Sapore d‘Italia“ patirtis: „Akropolyje“ atidarė parduotuvę dėl užsienio klientų ir jų neteko – bet laikinai Premium

Kai naujai atidarytą parduotuvę po mėnesio „ištinka“ karantinas, visi plėtros planai lieka sujaukti. Tačiau...

Gazelė
2020.07.01
Keičiasi kai kurios didžiausios ir mažiausios „Sodros“ išmokos 1

Nuo liepos 1 d. keičiasi maksimalių ir minimalių ligos, maksimalių tėvystės, vaiko priežiūros, nedarbo ...

Gazelė
2020.07.01
Verslo liudijimai nuo liepos išduodami ne visiems

Nuo liepos su vienu verslo liudijimu bus galima užsiimti tik vieno buto nuoma, o būstų ir automobilių...

Gazelė
2020.07.01
Rado išeičių, kaip taupyti įkuriant darbo vietas Premium

Daugelis įmonių stengiasi kuo mažiau įsigyti nuosavo turto ir jį nuomotis. Dabartinėmis sąlygomis, kai...

Gazelė
2020.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus