Ne tik kalėdinės dovanos, bet ir klaidos

Publikuota: 2015-12-06
Vilma Bartuškaitė, UAB „Laimės džemas“ direktorė: „Pirkėjų norai, kaip ir obelys, pramečiuoja: jei vienais metais kuris nors produktas buvo ypač populiarus, nėra jokių garantijų, kad kitais metais jis bus geidžiamas.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Vilma Bartuškaitė, UAB „Laimės džemas“ direktorė: „Pirkėjų norai, kaip ir obelys, pramečiuoja: jei vienais metais kuris nors produktas buvo ypač populiarus, nėra jokių garantijų, kad kitais metais jis bus geidžiamas.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.

Kalėdos verslui – puikus metas užsidirbti, tačiau šiuo laikotarpiu padidėja tikimybė pridaryti klaidų, kurios gali niekais paversti planuotą pelną. Todėl net smulkiajai įmonei būtina nagrinėti ankstesnę patirtį ir daryti išvadas.

Kalėdinės prekybos pikas dar tik laukia savo valandos, tačiau ruoštis šiam įtemptam laikotarpiui jau seniai pradėta. Ir nesvarbu, koks sektorius – gamybos, prekybos ar paslaugų, – darbų suintensyvėjimą pajunta daugelis įmonių.

Pradėjo vasarą

„Kalėdoms pradėjau ruoštis jau gegužę, nes su viena įmone sulygau dėl stambaus dovanų užsakymo. Lengva nebuvo, nes pavasarį juk nėra kalėdinių atributų – klientui pasakojau, kaip dovanos bus įpakuotos, kokiais kaspinėliais ar šakelėmis bus papuoštos, o jam teliko pasikliauti fantazija. Ir tik rudeniop, kai jau pradėta prekiauti Kalėdų dekoracijomis, galėjau parodyti, kaip konkrečiai atrodys dovana“, – pasakoja Vilma Bartuškaitė, sostinės UAB „Laimės džemas“, valdančios tokio paties pavadinimo dovanų ir suvenyrų parduotuvę, direktorė.

Kad Kalėdos ateis, o jas pasitikti reikia gerai pasirengus, jau vasarą pradėjo galvoti ir Jonas Jarmolavičius, Vilniaus UAB „Supakuota“ direktorius. Įmonė prekiauja pakavimo medžiagomis tiek juridiniams, tie fiziniams asmenims, todėl prieš Kalėdas jų poreikis gerokai išauga.

„Pernai medžiagų net pritrūkome. Kreipėmės į gamintojus, o tie vos spėja vykdyti kitų užsakymus, gautus gerokai anksčiau. Todėl jau metų pradžioje susėdome ir ėmėme analizuoti, kokios prekės kalėdiniu laikotarpiu buvo paklausiausios, kokį jų kiekį reikėtų užsakyti šiemet. Ir užsakymus pradėjome formuoti jau birželį“, – pasakoja p. Jarmolavičius.

Be didelių šuolių

Vis dėlto ne visi verslininkai, laukdami kalėdinės prekybos, skuba didinti produkcijos atsargas.

„Mūsų prekyba suintensyvėja likus 2 savaitėms iki švenčių. Kalakutus auginame ištisus metus, esame užsitikrinę, kur realizuoti kalakutieną. Kadangi paukščius ūkyje auginame jau 4 metai, turime nuolatinių pirkėjų, kurie šventėms užsisako tiek kalakutų mėsos, tiek ančių. Neturime ambicijų per šventes padaryti didžiulį pardavimo šuolį, tad ir dirbame stabiliai, nesiversdami per galvą“, – pasakoja Rū­ta Cimakauskienė, ŽŪK „Nemu­no slėnio tradicijos“ direktorė.

Ūkis išsiverčia be papildomų darbo rankų. Anot pašnekovės, per darbymetį visi darbuotojai mobilizuojasi ir dirba ilgiau, už tai po švenčių dvi savaites eina atostogauti.

Įspėk, jei gudrus

Verslininkai dažnai susiduria su dilema, kiek ir kokių prekių įsigyti, kad jų ir užtektų, bet kad ir neliktų. Ypač tai svarbu prekiaujant greito vartojimo produktais.

„Sunkiausia įspėti, ko nori pirkėjai, nes jų skonis nuolat keičiasi. Toli pavyzdžių ieškoti nereikia – šiemet per Vėlines gėlininkams buvo tokia nyki prekyba, kad niekas tokių metų neprisimena. Vis dėlto pasikliauti ta patirtimi ir prieš Kalėdas neužsisakyti daugiau nei įprasta gėlių negalima, nes taip prarasi šansą parduoti daugiau. Juk versle rizika yra kasdienybė ir neretai galima pasikliauti tik intuicija“, – sako Aivaras Sekonas, Utenos MB „Vetaira“ bendraturtis.

Ponia Bartuškaitė patvirtina, kad įspėti, kuo labiausiai domėsis ieškantieji dovanų, be galo sudėtinga.

„Užpernai daugiausia Kalė­doms pirkta maisto produktų rinkinių. Pernai jau iš anksto jų priruošiau, bet pardaviau tik mažą dalį. Beveik visus produktus – užtepėles, dešrytes, krekerius – šventėms pasibaigus teko suvalgyti patiems“, – karčiai šypteli verslininkė.

Vis dėlto šiemet maisto produktai tapo populiarūs. „Laimės džemo“ savininkė juokauja, kad pirkėjų norai, kaip ir obelys, pramečiuoja.

„Apskritai pernai, galima sakyti, Kalėdų nesijautė, nes visi vietoj dovanų tarsi pamišę pirko eurų monetų rinkinius. Aš, pamačiusi tas monetas, tarsi vinis užlituotas storame celofane, net pašiurpau – kas per dovana sauja eurų, kuriuos jau po savaitės gautum kaip grąžą bet kurioje kasoje“, – pečiais trukteli pašnekovė.

Tačiau ir ji įsitikinusi, kad negalima iš vienų metų patirties daryti išvadų – kasmet būtina rizikuoti ir pirkėjams pasiūlyti platų asortimentą, nes tik taip jiems gali išlikti įdomus.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 23 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 3

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau