Kur lietuviai ieško lėšų verslui: išryškėjo bendra tendencija

Publikuota: 2015-12-02
„Amber“ valdybos pirmininkė Lina Petrauskaitė
„Amber“ valdybos pirmininkė Lina Petrauskaitė

Verslą kuriantys lietuviai vis dar atsargiai skolinasi iš bankų ar kredito unijų ir verslą pradeda savo santaupomis. Apklausus daugiau nei tris šimtus mažų ir vidutinių lietuviškų įmonių vadovų, išryškėjo bendra tendencija - dauguma verslininkų verslo pradžią finansavo būtent iš asmeninių arba skolintų lėšų, tačiau verslo plėtrai renkasi alternatyvų finansavimą.

Anot kredito unijos „Amber“ inicijuotos apklausos, asmeninėmis santaupomis verslo pradžią finansavo du trečdaliai respondentų, lėšomis iš giminaičių ar draugų – beveik kas trečias verslininkas.

„Verslo finansavimas asmeninėmis arba skolintomis lėšomis - ne pats versliausias sprendimas. Asmeninės lėšos dažnai yra ribotos, o verslo nesėkmės atveju kyla tikimybė pabloginti santykius su artimaisiais. Pasiėmus paskolą verslas pradedamas greičiau ir be didelių pradinių investicijų“,- teigia kredito unijos „Amber“ valdybos pirmininkė Lina Petrauskaitė.

Tuo tarpu, daugiau nei pusė (66 proc.) apklaustų įmonių vadovų planuoja per artimiausius dvejus metus plėsti savo verslą. Jei verslo pradžia pradedama asmeninėmis santaupomis, tai verslo plėtrai ieškoma alternatyvių šaltinių –kas trečias apklaustasis skolinasi iš bankų, o dalis jų savo verslui ateityje ketina ieškoti investuotojų.

Kredito unija „Amber“ jau kelerius metus bendradarbiauja su UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), skatinančia smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrą, suteikiant jam paskolos garantijas ir palūkanų kompensavimą. Anot, L.Petrauskaitės, bendradarbiavimas su INVEGA palengvina verslo klientų skolinimąsi kredito unijoje, be to, pradedančius verslininkus užtikrina, kad jų strategija atitinka rinkos realijas.

Dar anksčiau kredito unija „Amber“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį ir su Žemės ūkio paskolų garantijų fondu. Ši partnerystė suteikia progą aktyviai dalyvauti ūkininkų veiklos finansavimo projektuose suteikiant palankesnes finansavimo galimybes su žemės ūkio veikla susijusiam verslui.

„Finansavimo šaltinių yra daug – nuo bankų siūlomų paskolų iki ES investicinių projektų. Renkantis finansavimą svarbu įvertinti savo verslo idėją – tai inovatyvus „startuolis“ ar tradicinis pramonės verslas. Tik tuomet efektyvu lyginti finansavimo šaltinių galimybes“,- svarsto kredito unijos „Amber“ valdybos pirmininkė Lina Petrauskaitė.

Sėkmingai kredito unijos „Amber“finansuoto statybų projekto „Namai prie upės“ vadovas P.Žilys teigia, jog pirmas žingsnis idėjos įgyvendinimo link buvo atsakingas verslo finansavimo situacijos įvertinimas. „Pagrindiniai bankai dažniausiai finansuoja didelio masto statybas, todėl pasirinkome kredito uniją, nes ji atsižvelgia į inovatyvesnius ir mažesnius verslus bei lanksčiau žiūri į savo klientus“.

Siekdama palengvinti pradedančiųjų verslininkų finansavimo paieškas, kredito unija „Amber“ parengė leidinį, kuriame palyginamos pagrindinės verslo finansavimo priemonės Lietuvoje.

Leidinį galima peržiūrėti čia: http://bit.ly/1kBB68R .

Šių metų II ketvirtį „Amber“ suteiktos paskolos viršijo 4,37 mln. Eur, kai 2014 m. jos siekė 3,28 mln. Eur.

Praeitais metais kredito unija „Amber“ uždirbo per 183.000 Eur pelno. 2013 m. unijos pelnas siekė – daugiau nei 77.000 Eur.

Apie kredito uniją „Amber“

Kredito unija „Amber“ įsteigta 2011 m. Vilniuje. Ji teikia taupymo ir finansavimo paslaugas fiziniams bei juridiniams asmenims. Smulkiajam verslui siūlomos paskolos turto įsigijimui, verslo finansavimui, plėtrai, fiziniams asmenims teikiamos vartojimo bei būsto įsigijimo paskolos. Unijoje laikomi indėliai iki 100 tūkst. eurų yra apdrausti 100 proc.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
06:00
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

A. Juškos šiltnamių ūkis: elgėsi kitaip negu stambieji, dabar patys – tarp didžiausiųjų Premium

Pirkėjai ieško lietuviškų daržovių, todėl prekybos tinklai dairosi ūkininkų, galinčių jas tiekti. Šie galėtų...

Agroverslas
2018.06.28
Verslo pradžia: kada pirkti veikiančią įmonę naudingiau nei kurti patiems Premium

Tie, kurie įsigyja dirbančią įmonę, išvengia verslo kūrimo klaidų ir gali pradėti dirbti iš karto. Vis dėlto...

Vadyba
2018.06.26
Kaip pasiekti, kad pirkėjas sugrįžtų

Kuo smulkesnis verslas, tuo jis turi užmegzti artimesnį ryšį su pirkėju. Ir nesvarbu, ar prekiaujama...

Mentorius sutaupo 5 metus ieškojimų ir išlaidų, bet gali ir supykdyti Premium

Kai jauni verslininkai bando stotis ant kojų ar sėkmės atveju siekia suvaldyti neplanuotą augimą, retas...

Vadyba
2018.06.25
Naujų vėjų į verslą įneša vaikai

Jei į tėvų sukurtą įmonę įsijungia vaikai, dažnai toks verslas įgauna pagreitį. Tiesa, su viena išlyga – jei...

Vadyba
2018.06.23
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium 1

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 9

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau