Buvo samdoma vadovė, tapo savininkė

Publikuota: 2015-12-01
Neringa Dragūnaitė, moteriškų drabužių butiko „BiBa“ direktorė. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Neringa Dragūnaitė, moteriškų drabužių butiko „BiBa“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vadovaudamas įmonei – ar esi samdomas vadovas, ar jos savininkas – visada sieki geriausių rezultatų. Tačiau kai verslas pereina vien į tavo rankas, motyvacijos atsiranda kur kas daugiau.

„Kavos?“ – paklausia Neringa Dragūnaitė, UAB „Biba Lt“ direktorė, vos įžengus į tokio paties pavadinimo moteriškų drabužių parduotuvę, esančią sostinės Gedimino prospekte.

Šį klausimą išgirsta kiekviena į saloną užsukusi pirkėja, nes čia laikomasi koncepcijos, kad apie moterišką madą kalbėtis ir drabužius matuotis smagiausia gurkšnojant kavą. Vokišką. Kaip ir visi parduotuvėje esantys drabužiai yra atkeliavę iš Vokietijos, sukurti tenykščių dizainerių, taip ir pačios franšizės, kurią p. Dragūnaitė yra įsigijusi jau daugiau nei metus, savininkai yra vokiečiai.

Patirties bagažas

Padavėjos darbas Smiltynės paplūdimio kavinėje, vėliau – studijų metais – picerijoje, paskui gyvenimo tarpsnis Anglijoje, kur vėlgi dirbta vietos kavinėje, vėliau itališkame restorane, galiausiai gautas pasiūlymas dirbti drabužių parduotuvėje, kurią įkūrė ten gyvenantis indas, o po kelerių metų – netgi vadovavimas jai. Kiekvienas žingsnis priartino jauną moterį prie svajonės turėti savo drabužių parduotuvę.

„Pati mėgstu puoštis. Tad jau nuo mažų dienų įsivaizduodavau, kaip aš, pasidabinusi, ilgais plaukais, dailiai nulakuotais nagais, stoviu prie drabužių kabyklų ir padedu moterims išsirinkti, kas joms labiausiai tinka. Ir tam, kad tai pavyko įgyvendinti, įtakos turėjo kiekvienas mano ankstesnis darbas. Nes patirtis, kurios įgyji kad ir dirbdama padavėja, – kaip sutikti klientą, kaip pristatyti jam valgiaraštį, kaip maloniai aptarnauti ir išlydėti, – yra labai svarbi ir niekur nedingsta“, – įsitikinusi p. Dragūnaitė.

Net ir šalmo prireikė

Kaip vieną svarbiausių savo sprendimų pašnekovė įvardija norą grįžti iš Anglijos į Lietuvą. Nors ten gyveno su draugu, abu turėjo gerus darbus, tačiau namų ir artimųjų ilgesys darė savo – mintis, kad laikas grįžti į gimtinę, tiesiog užvaldė. Nesvarbu, kad kaip tik buvo prasidėjęs sunkmetis, kad visi atkalbinėjo, perspėjo, kad čia sunku rasti darbą.

„Vis dėlto aš grįžau. Ir kaip tyčia viename laikraštyje radau darbo skelbimą, kad į Lietuvą ateina vokiečių bendrovė „BiBa“ ir čia steigiamam filialui ieško darbuotojų ir vadovo. Nors kandidatų buvo galybė, atsirinko būtent mane. Vadinasi, gerai, kad paklausiau širdies balso grįžti į Lietuvą, o ne proto“, – nusijuokia verslininkė.

Bendrovės „BiBa“ atstovai parduotuvei pasirinko „Ozo“ prekybos centrą, kuris tada dar tik buvo statomas. Verslininkė šypsodamasi prisimena, kaip tada, kai vokiečiai paskambino ir pranešė, kad jau galima pasiimti parduotuvės raktus ir ruoštis atidarymui, nuvykusi į prekybos centrą, pamatė statybvietę. O su raktais jai buvo įteiktas ir statybininko šalmas.

„Keistas jausmas. Aš plevenančia suknele, kaukšinti aukštakulniais ir su šalmu einu ieškoti būsimos parduotuvės, o per statybų dulkes vos kelią matau. Tikrai netikėjau, kad spėsime įsirengti iki numatyto atidarymo. Bet spėjome“, – pasakoja moteris.

Bendrovė „BiBa“ turi per 200 parduotuvių visame pasaulyje. Lietuvoje šis prekės ženklas nebuvo žinomas, tad p. Dragūnaitei teko užduotis jį pristatyti šalies pirkėjams, įgyti nuolatinių klientų, sukurti jų aptarnavimo valdymo sistemą. Ir, žinoma, mokėti pristatyti vokiečių dizainerių sukurtas kolekcijas, „prakalbinti“ drabužį.

„Pastebėjau, kad kai klientėms pasakoji apie naują kolekciją, parenki pasimatuoti drabužius, jie tarytum atgyja, Taigi sugebėti taip pateikti drabužį, kad jis taptų tarsi gyvas, šiame versle – ypač svarbu“, – pabrėžia verslininkė.

Įtikino, kad gali

Po 5-erių vadovavimo parduotuvei metų p. Dragūnaitė vis stipriau ėmė galvoti apie nuosavą verslą. Tačiau moteris teigia, kad nenorėjo atsiskirti ir nuo „BiBos“, nes šitą produkciją ir prekybos modelį buvo tiesiog įsimylėjusi. Tad rado išeitį – įsigyti franšizę ir dirbti su šiuo prekės ženklu toliau, tik jau kurti savo verslą.

Vokietijos atstovus pavyko įtikinti, kad jauna moteris sugebės pati tvarkytis ir išlaikys bendrovės nustatytus standartus.

„Tiesa, franšizę man pavyko įsigyti tik iš antro bandymo. Iš pradžių sąlygos buvo pernelyg sudėtingos, o kaina man tikrai per didelė. Vis dėlto buvau užsispyrusi, po kurio laiko vėl paprašiau parduoti franšizę. Šį kartą sąlygos buvo kur kas palankesnės, o kaina sumažinta iki 60.000 Eur. Padedama bankų, tokią sumą sumokėti įstengiau“, – pasakoja verslininkė.

Įsigijusi franšizę, pirmiausia ji surado kitas patalpas parduotuvei, nes prekybos centre ir pati jautėsi tarsi akvariume – reikėjo dirbti nuo ryto iki vakaro dienos šviesos nematant. Be to, moters manymu, parduotuvės koncepcijai labiau tiko butikas.

Eidama Gedimino prospektu, verslininkė pamatė nuomojamas patalpas verslo centre „Pirklio namas“.

„Žinojau, kad čia nuoma brangi, bet ėmiau ir paskambinau nurodytu telefonu. Pati nepatikėjau, kai man pavyko sulygti labai priimtiną kainą ir jau nuo kitos dienos pradėjau ten įrengti parduotuvę“, – pasakoja p. Dragūnaitė.

Vienas svarbiausių iššūkių buvo nuolatinėms klientėms pranešti apie tai, kad parduotuvė keliasi į kitas patalpas. Todėl dar prieš išsikeliant buvo dalijamos skrajutės su nurodyta atidarymo data, skambinama klientėms, nes buvo sukaupta jų kontaktų bazė.

„Persikėlimas vyko sklandžiai. Ir visi, kas atėjo į naujas patalpas, sakė, kad ši vieta – kur kas geresnė. Aš čia irgi jaučiuosi tarsi namie. Pagaunu, kad mėgaujuosi, jog esu parduotuvės savininkė, nesvarbu, kad, dirbant pagal franšizę daug sprendimų reikia priimti pačiai, negali paskambinti į Vokietiją ir paklausti, o ką dabar daryti. Tačiau čia ir slypi pasitenkinimas tuo, ką kasdien sukuri. Tai, kad per metus parduotuvė pritraukė 150 naujų nuolatinių klienčių, rodo, kad dirbame tinkamai“, – sako p. Dragūnaitė.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ bei rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslo idėją parsivežė iš Kanados: produkto skonis – seniai pažįstamas

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.19
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau