Buvo samdoma vadovė, tapo savininkė

Publikuota: 2015-12-01
Neringa Dragūnaitė, moteriškų drabužių butiko „BiBa“ direktorė. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Neringa Dragūnaitė, moteriškų drabužių butiko „BiBa“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vadovaudamas įmonei – ar esi samdomas vadovas, ar jos savininkas – visada sieki geriausių rezultatų. Tačiau kai verslas pereina vien į tavo rankas, motyvacijos atsiranda kur kas daugiau.

„Kavos?“ – paklausia Neringa Dragūnaitė, UAB „Biba Lt“ direktorė, vos įžengus į tokio paties pavadinimo moteriškų drabužių parduotuvę, esančią sostinės Gedimino prospekte.

Šį klausimą išgirsta kiekviena į saloną užsukusi pirkėja, nes čia laikomasi koncepcijos, kad apie moterišką madą kalbėtis ir drabužius matuotis smagiausia gurkšnojant kavą. Vokišką. Kaip ir visi parduotuvėje esantys drabužiai yra atkeliavę iš Vokietijos, sukurti tenykščių dizainerių, taip ir pačios franšizės, kurią p. Dragūnaitė yra įsigijusi jau daugiau nei metus, savininkai yra vokiečiai.

Patirties bagažas

Padavėjos darbas Smiltynės paplūdimio kavinėje, vėliau – studijų metais – picerijoje, paskui gyvenimo tarpsnis Anglijoje, kur vėlgi dirbta vietos kavinėje, vėliau itališkame restorane, galiausiai gautas pasiūlymas dirbti drabužių parduotuvėje, kurią įkūrė ten gyvenantis indas, o po kelerių metų – netgi vadovavimas jai. Kiekvienas žingsnis priartino jauną moterį prie svajonės turėti savo drabužių parduotuvę.

„Pati mėgstu puoštis. Tad jau nuo mažų dienų įsivaizduodavau, kaip aš, pasidabinusi, ilgais plaukais, dailiai nulakuotais nagais, stoviu prie drabužių kabyklų ir padedu moterims išsirinkti, kas joms labiausiai tinka. Ir tam, kad tai pavyko įgyvendinti, įtakos turėjo kiekvienas mano ankstesnis darbas. Nes patirtis, kurios įgyji kad ir dirbdama padavėja, – kaip sutikti klientą, kaip pristatyti jam valgiaraštį, kaip maloniai aptarnauti ir išlydėti, – yra labai svarbi ir niekur nedingsta“, – įsitikinusi p. Dragūnaitė.

Net ir šalmo prireikė

Kaip vieną svarbiausių savo sprendimų pašnekovė įvardija norą grįžti iš Anglijos į Lietuvą. Nors ten gyveno su draugu, abu turėjo gerus darbus, tačiau namų ir artimųjų ilgesys darė savo – mintis, kad laikas grįžti į gimtinę, tiesiog užvaldė. Nesvarbu, kad kaip tik buvo prasidėjęs sunkmetis, kad visi atkalbinėjo, perspėjo, kad čia sunku rasti darbą.

„Vis dėlto aš grįžau. Ir kaip tyčia viename laikraštyje radau darbo skelbimą, kad į Lietuvą ateina vokiečių bendrovė „BiBa“ ir čia steigiamam filialui ieško darbuotojų ir vadovo. Nors kandidatų buvo galybė, atsirinko būtent mane. Vadinasi, gerai, kad paklausiau širdies balso grįžti į Lietuvą, o ne proto“, – nusijuokia verslininkė.

Bendrovės „BiBa“ atstovai parduotuvei pasirinko „Ozo“ prekybos centrą, kuris tada dar tik buvo statomas. Verslininkė šypsodamasi prisimena, kaip tada, kai vokiečiai paskambino ir pranešė, kad jau galima pasiimti parduotuvės raktus ir ruoštis atidarymui, nuvykusi į prekybos centrą, pamatė statybvietę. O su raktais jai buvo įteiktas ir statybininko šalmas.

„Keistas jausmas. Aš plevenančia suknele, kaukšinti aukštakulniais ir su šalmu einu ieškoti būsimos parduotuvės, o per statybų dulkes vos kelią matau. Tikrai netikėjau, kad spėsime įsirengti iki numatyto atidarymo. Bet spėjome“, – pasakoja moteris.

Bendrovė „BiBa“ turi per 200 parduotuvių visame pasaulyje. Lietuvoje šis prekės ženklas nebuvo žinomas, tad p. Dragūnaitei teko užduotis jį pristatyti šalies pirkėjams, įgyti nuolatinių klientų, sukurti jų aptarnavimo valdymo sistemą. Ir, žinoma, mokėti pristatyti vokiečių dizainerių sukurtas kolekcijas, „prakalbinti“ drabužį.

„Pastebėjau, kad kai klientėms pasakoji apie naują kolekciją, parenki pasimatuoti drabužius, jie tarytum atgyja, Taigi sugebėti taip pateikti drabužį, kad jis taptų tarsi gyvas, šiame versle – ypač svarbu“, – pabrėžia verslininkė.

Įtikino, kad gali

Po 5-erių vadovavimo parduotuvei metų p. Dragūnaitė vis stipriau ėmė galvoti apie nuosavą verslą. Tačiau moteris teigia, kad nenorėjo atsiskirti ir nuo „BiBos“, nes šitą produkciją ir prekybos modelį buvo tiesiog įsimylėjusi. Tad rado išeitį – įsigyti franšizę ir dirbti su šiuo prekės ženklu toliau, tik jau kurti savo verslą.

Vokietijos atstovus pavyko įtikinti, kad jauna moteris sugebės pati tvarkytis ir išlaikys bendrovės nustatytus standartus.

„Tiesa, franšizę man pavyko įsigyti tik iš antro bandymo. Iš pradžių sąlygos buvo pernelyg sudėtingos, o kaina man tikrai per didelė. Vis dėlto buvau užsispyrusi, po kurio laiko vėl paprašiau parduoti franšizę. Šį kartą sąlygos buvo kur kas palankesnės, o kaina sumažinta iki 60.000 Eur. Padedama bankų, tokią sumą sumokėti įstengiau“, – pasakoja verslininkė.

Įsigijusi franšizę, pirmiausia ji surado kitas patalpas parduotuvei, nes prekybos centre ir pati jautėsi tarsi akvariume – reikėjo dirbti nuo ryto iki vakaro dienos šviesos nematant. Be to, moters manymu, parduotuvės koncepcijai labiau tiko butikas.

Eidama Gedimino prospektu, verslininkė pamatė nuomojamas patalpas verslo centre „Pirklio namas“.

„Žinojau, kad čia nuoma brangi, bet ėmiau ir paskambinau nurodytu telefonu. Pati nepatikėjau, kai man pavyko sulygti labai priimtiną kainą ir jau nuo kitos dienos pradėjau ten įrengti parduotuvę“, – pasakoja p. Dragūnaitė.

Vienas svarbiausių iššūkių buvo nuolatinėms klientėms pranešti apie tai, kad parduotuvė keliasi į kitas patalpas. Todėl dar prieš išsikeliant buvo dalijamos skrajutės su nurodyta atidarymo data, skambinama klientėms, nes buvo sukaupta jų kontaktų bazė.

„Persikėlimas vyko sklandžiai. Ir visi, kas atėjo į naujas patalpas, sakė, kad ši vieta – kur kas geresnė. Aš čia irgi jaučiuosi tarsi namie. Pagaunu, kad mėgaujuosi, jog esu parduotuvės savininkė, nesvarbu, kad, dirbant pagal franšizę daug sprendimų reikia priimti pačiai, negali paskambinti į Vokietiją ir paklausti, o ką dabar daryti. Tačiau čia ir slypi pasitenkinimas tuo, ką kasdien sukuri. Tai, kad per metus parduotuvė pritraukė 150 naujų nuolatinių klienčių, rodo, kad dirbame tinkamai“, – sako p. Dragūnaitė.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ bei rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau