Buvo samdoma vadovė, tapo savininkė

Publikuota: 2015-12-01
Neringa Dragūnaitė, moteriškų drabužių butiko „BiBa“ direktorė. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Neringa Dragūnaitė, moteriškų drabužių butiko „BiBa“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vadovaudamas įmonei – ar esi samdomas vadovas, ar jos savininkas – visada sieki geriausių rezultatų. Tačiau kai verslas pereina vien į tavo rankas, motyvacijos atsiranda kur kas daugiau.

„Kavos?“ – paklausia Neringa Dragūnaitė, UAB „Biba Lt“ direktorė, vos įžengus į tokio paties pavadinimo moteriškų drabužių parduotuvę, esančią sostinės Gedimino prospekte.

Šį klausimą išgirsta kiekviena į saloną užsukusi pirkėja, nes čia laikomasi koncepcijos, kad apie moterišką madą kalbėtis ir drabužius matuotis smagiausia gurkšnojant kavą. Vokišką. Kaip ir visi parduotuvėje esantys drabužiai yra atkeliavę iš Vokietijos, sukurti tenykščių dizainerių, taip ir pačios franšizės, kurią p. Dragūnaitė yra įsigijusi jau daugiau nei metus, savininkai yra vokiečiai.

Patirties bagažas

Padavėjos darbas Smiltynės paplūdimio kavinėje, vėliau – studijų metais – picerijoje, paskui gyvenimo tarpsnis Anglijoje, kur vėlgi dirbta vietos kavinėje, vėliau itališkame restorane, galiausiai gautas pasiūlymas dirbti drabužių parduotuvėje, kurią įkūrė ten gyvenantis indas, o po kelerių metų – netgi vadovavimas jai. Kiekvienas žingsnis priartino jauną moterį prie svajonės turėti savo drabužių parduotuvę.

„Pati mėgstu puoštis. Tad jau nuo mažų dienų įsivaizduodavau, kaip aš, pasidabinusi, ilgais plaukais, dailiai nulakuotais nagais, stoviu prie drabužių kabyklų ir padedu moterims išsirinkti, kas joms labiausiai tinka. Ir tam, kad tai pavyko įgyvendinti, įtakos turėjo kiekvienas mano ankstesnis darbas. Nes patirtis, kurios įgyji kad ir dirbdama padavėja, – kaip sutikti klientą, kaip pristatyti jam valgiaraštį, kaip maloniai aptarnauti ir išlydėti, – yra labai svarbi ir niekur nedingsta“, – įsitikinusi p. Dragūnaitė.

Net ir šalmo prireikė

Kaip vieną svarbiausių savo sprendimų pašnekovė įvardija norą grįžti iš Anglijos į Lietuvą. Nors ten gyveno su draugu, abu turėjo gerus darbus, tačiau namų ir artimųjų ilgesys darė savo – mintis, kad laikas grįžti į gimtinę, tiesiog užvaldė. Nesvarbu, kad kaip tik buvo prasidėjęs sunkmetis, kad visi atkalbinėjo, perspėjo, kad čia sunku rasti darbą.

„Vis dėlto aš grįžau. Ir kaip tyčia viename laikraštyje radau darbo skelbimą, kad į Lietuvą ateina vokiečių bendrovė „BiBa“ ir čia steigiamam filialui ieško darbuotojų ir vadovo. Nors kandidatų buvo galybė, atsirinko būtent mane. Vadinasi, gerai, kad paklausiau širdies balso grįžti į Lietuvą, o ne proto“, – nusijuokia verslininkė.

Bendrovės „BiBa“ atstovai parduotuvei pasirinko „Ozo“ prekybos centrą, kuris tada dar tik buvo statomas. Verslininkė šypsodamasi prisimena, kaip tada, kai vokiečiai paskambino ir pranešė, kad jau galima pasiimti parduotuvės raktus ir ruoštis atidarymui, nuvykusi į prekybos centrą, pamatė statybvietę. O su raktais jai buvo įteiktas ir statybininko šalmas.

„Keistas jausmas. Aš plevenančia suknele, kaukšinti aukštakulniais ir su šalmu einu ieškoti būsimos parduotuvės, o per statybų dulkes vos kelią matau. Tikrai netikėjau, kad spėsime įsirengti iki numatyto atidarymo. Bet spėjome“, – pasakoja moteris.

Bendrovė „BiBa“ turi per 200 parduotuvių visame pasaulyje. Lietuvoje šis prekės ženklas nebuvo žinomas, tad p. Dragūnaitei teko užduotis jį pristatyti šalies pirkėjams, įgyti nuolatinių klientų, sukurti jų aptarnavimo valdymo sistemą. Ir, žinoma, mokėti pristatyti vokiečių dizainerių sukurtas kolekcijas, „prakalbinti“ drabužį.

„Pastebėjau, kad kai klientėms pasakoji apie naują kolekciją, parenki pasimatuoti drabužius, jie tarytum atgyja, Taigi sugebėti taip pateikti drabužį, kad jis taptų tarsi gyvas, šiame versle – ypač svarbu“, – pabrėžia verslininkė.

Įtikino, kad gali

Po 5-erių vadovavimo parduotuvei metų p. Dragūnaitė vis stipriau ėmė galvoti apie nuosavą verslą. Tačiau moteris teigia, kad nenorėjo atsiskirti ir nuo „BiBos“, nes šitą produkciją ir prekybos modelį buvo tiesiog įsimylėjusi. Tad rado išeitį – įsigyti franšizę ir dirbti su šiuo prekės ženklu toliau, tik jau kurti savo verslą.

Vokietijos atstovus pavyko įtikinti, kad jauna moteris sugebės pati tvarkytis ir išlaikys bendrovės nustatytus standartus.

„Tiesa, franšizę man pavyko įsigyti tik iš antro bandymo. Iš pradžių sąlygos buvo pernelyg sudėtingos, o kaina man tikrai per didelė. Vis dėlto buvau užsispyrusi, po kurio laiko vėl paprašiau parduoti franšizę. Šį kartą sąlygos buvo kur kas palankesnės, o kaina sumažinta iki 60.000 Eur. Padedama bankų, tokią sumą sumokėti įstengiau“, – pasakoja verslininkė.

Įsigijusi franšizę, pirmiausia ji surado kitas patalpas parduotuvei, nes prekybos centre ir pati jautėsi tarsi akvariume – reikėjo dirbti nuo ryto iki vakaro dienos šviesos nematant. Be to, moters manymu, parduotuvės koncepcijai labiau tiko butikas.

Eidama Gedimino prospektu, verslininkė pamatė nuomojamas patalpas verslo centre „Pirklio namas“.

„Žinojau, kad čia nuoma brangi, bet ėmiau ir paskambinau nurodytu telefonu. Pati nepatikėjau, kai man pavyko sulygti labai priimtiną kainą ir jau nuo kitos dienos pradėjau ten įrengti parduotuvę“, – pasakoja p. Dragūnaitė.

Vienas svarbiausių iššūkių buvo nuolatinėms klientėms pranešti apie tai, kad parduotuvė keliasi į kitas patalpas. Todėl dar prieš išsikeliant buvo dalijamos skrajutės su nurodyta atidarymo data, skambinama klientėms, nes buvo sukaupta jų kontaktų bazė.

„Persikėlimas vyko sklandžiai. Ir visi, kas atėjo į naujas patalpas, sakė, kad ši vieta – kur kas geresnė. Aš čia irgi jaučiuosi tarsi namie. Pagaunu, kad mėgaujuosi, jog esu parduotuvės savininkė, nesvarbu, kad, dirbant pagal franšizę daug sprendimų reikia priimti pačiai, negali paskambinti į Vokietiją ir paklausti, o ką dabar daryti. Tačiau čia ir slypi pasitenkinimas tuo, ką kasdien sukuri. Tai, kad per metus parduotuvė pritraukė 150 naujų nuolatinių klienčių, rodo, kad dirbame tinkamai“, – sako p. Dragūnaitė.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ bei rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 2 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Turizmo agentūra „AirGuru“ turi planą, kaip pasiekti 100 mln. Eur apyvartą 3

„AirGuru“ per pirmąjį šių metų pusmetį pardavimo pajamos siekė 3,5 mln. Eur, 52% daugiau nei per tą patį...

Gazelė
13:24
JAV turi problemų dėl verslo kūrėjų – ne kitokių nei Lietuvos smulkieji Premium

JAV turi problemų dėl verslumo. Naujų įmonių nuo 2006 m. steigiama bent 100.000 mažiau, nei jų buvo įkuriama...

Gazelė
11:29
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
05:45
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Registrų centras atnaujino ataskaitų nepateikusių bendrovių sąrašą 10

Nuo šių metų birželio vidurio Registrų centras priminimus ir paraginimus pateikti ataskaitas už praėjusius...

Finansai
2019.07.12
Pradėjo gaminti veganiškus ledus – tokios paklausos nesitikėjo patys Premium

Kai ledų galima nusipirkti ant kiekvieno kampo – tiek pagamintų Lietuvoje, tiek importuotų, – smulkieji...

Gazelė
2019.07.10
Europos inovacijų apdovanojimuose – 19 sprendimų, lietuviškų nėra

Europos inovacijų ir technologijų instituto (EIT) apdovanojimuose – 19 nominuotų idėjų ir startuolių. Dalyvių...

Gazelė
2019.07.09
Sudarė 58 punktų sąrašą, kuris padeda lengviau išnuomoti būstą Premium 4

NT rinką aktyvinant naujausioms investicijų madoms – pirkti butus nuomai, atsiranda ir reikalingų paslaugų,...

Gazelė
2019.07.09
Kurdami viešbutį Radviliškyje, apskaičiavo srautus, svečius ir žvaigždes Premium 3

Viešbutis nebūtinai turi būti didmiestyje, jis puikiai gali gyvuoti net ne kurorte. Svarbiausia įvertinti...

Gazelė
2019.07.08
Kodėl pirkėjai renkasi mažas krautuvėles 5

Smulkiojo verslo vienas iš pranašumų – tiesioginis bendravimas su klientu. Vis daugiau žmonių renkasi...

Gazelė
2019.07.06
Mažos įmonės moka mažiausias algas ir skaičiuoja didžiausią pelną Premium 20

Mažųjų įmonių reikšmė Lietuvos ekonomikai didėja – jos sukuria vis didesnę BVP dalį, tačiau jų našumas mažas,...

Finansai
2019.07.05
Keliasdešimt MMA eurų augina bedarbių armiją ir didina kainas Premium 56

Net tie verslai, kurie darbuotojams moka solidžius atlyginimus, vis tiek pajus minimalios mėnesio algos (MMA)...

Gazelė
2019.07.04
Regionuose 0,5 mln. Eur investicija į modernų viešbutį – ne riba Premium

Regionų verslininkai, matydami, kad keliautojai jų miestą aplenkia vien dėl to, jog čia nėra kur apsistoti,...

Gazelė
2019.07.04
„Amazon Go“ sukurto formato kelią Europoje mina Lietuvos bendrovė: parduotuvė be kasų – jau Vilniuje Premium 7

Vienos pirmųjų Europoje parduotuvių be kasų – tokios yra tik „Amazon Go“ JAV – gali veikti su Lietuvos...

Gazelė
2019.07.04
Gamintojai pasikliauja tik e. parduotuve ne tik dėl žadamų perspektyvų Premium

Nauji kosmetikos gamintojai dažnai susiduria su produkto pristatymo rinkai sunkumais – rinkodaros biudžetų...

Gazelė
2019.07.03
Šeimos verslas – dinastijų užuomazgos?

Tikrų verslo dinastijų užuomazgų Lietuvoje dar tik randasi – įžanga į šį procesą galėtų būti šeimos verslo...

Gazelė
2019.07.02
Susijungę startuoliai „PulseTip“ ir „Sype“ keičia grįžtamojo ryšio galimybes Premium 1

Vartotojų įžvalgų, skirtų organizacijoms tobulėti, platforma „Sype“ jungiasi su darbuotojų grįžtamojo ryšio...

Gazelė
2019.07.02
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01
Nepabūgę „prarijo“ konkurentus ir klientų skaičių išaugino dvigubai Premium

Pirkti vos vegetuojantį verslą yra gana rizikinga, tačiau jei pritaikoma teisinga vadyba, jį kur kas lengviau...

Gazelė
2019.07.01
Karjera pagal smulkiuosius: nuo programuotojo iki įmonės vadovo

Užsiauginti specialistą ar vadovą – pigiau nei jo ieškoti pas konkurentus ar kreiptis į „galvų medžiotojus“.

Gazelė
2019.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau