Buvo samdoma vadovė, tapo savininkė

Publikuota: 2015-12-01
Neringa Dragūnaitė, moteriškų drabužių butiko „BiBa“ direktorė. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Neringa Dragūnaitė, moteriškų drabužių butiko „BiBa“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vadovaudamas įmonei – ar esi samdomas vadovas, ar jos savininkas – visada sieki geriausių rezultatų. Tačiau kai verslas pereina vien į tavo rankas, motyvacijos atsiranda kur kas daugiau.

„Kavos?“ – paklausia Neringa Dragūnaitė, UAB „Biba Lt“ direktorė, vos įžengus į tokio paties pavadinimo moteriškų drabužių parduotuvę, esančią sostinės Gedimino prospekte.

Šį klausimą išgirsta kiekviena į saloną užsukusi pirkėja, nes čia laikomasi koncepcijos, kad apie moterišką madą kalbėtis ir drabužius matuotis smagiausia gurkšnojant kavą. Vokišką. Kaip ir visi parduotuvėje esantys drabužiai yra atkeliavę iš Vokietijos, sukurti tenykščių dizainerių, taip ir pačios franšizės, kurią p. Dragūnaitė yra įsigijusi jau daugiau nei metus, savininkai yra vokiečiai.

Patirties bagažas

Padavėjos darbas Smiltynės paplūdimio kavinėje, vėliau – studijų metais – picerijoje, paskui gyvenimo tarpsnis Anglijoje, kur vėlgi dirbta vietos kavinėje, vėliau itališkame restorane, galiausiai gautas pasiūlymas dirbti drabužių parduotuvėje, kurią įkūrė ten gyvenantis indas, o po kelerių metų – netgi vadovavimas jai. Kiekvienas žingsnis priartino jauną moterį prie svajonės turėti savo drabužių parduotuvę.

„Pati mėgstu puoštis. Tad jau nuo mažų dienų įsivaizduodavau, kaip aš, pasidabinusi, ilgais plaukais, dailiai nulakuotais nagais, stoviu prie drabužių kabyklų ir padedu moterims išsirinkti, kas joms labiausiai tinka. Ir tam, kad tai pavyko įgyvendinti, įtakos turėjo kiekvienas mano ankstesnis darbas. Nes patirtis, kurios įgyji kad ir dirbdama padavėja, – kaip sutikti klientą, kaip pristatyti jam valgiaraštį, kaip maloniai aptarnauti ir išlydėti, – yra labai svarbi ir niekur nedingsta“, – įsitikinusi p. Dragūnaitė.

Net ir šalmo prireikė

Kaip vieną svarbiausių savo sprendimų pašnekovė įvardija norą grįžti iš Anglijos į Lietuvą. Nors ten gyveno su draugu, abu turėjo gerus darbus, tačiau namų ir artimųjų ilgesys darė savo – mintis, kad laikas grįžti į gimtinę, tiesiog užvaldė. Nesvarbu, kad kaip tik buvo prasidėjęs sunkmetis, kad visi atkalbinėjo, perspėjo, kad čia sunku rasti darbą.

„Vis dėlto aš grįžau. Ir kaip tyčia viename laikraštyje radau darbo skelbimą, kad į Lietuvą ateina vokiečių bendrovė „BiBa“ ir čia steigiamam filialui ieško darbuotojų ir vadovo. Nors kandidatų buvo galybė, atsirinko būtent mane. Vadinasi, gerai, kad paklausiau širdies balso grįžti į Lietuvą, o ne proto“, – nusijuokia verslininkė.

Bendrovės „BiBa“ atstovai parduotuvei pasirinko „Ozo“ prekybos centrą, kuris tada dar tik buvo statomas. Verslininkė šypsodamasi prisimena, kaip tada, kai vokiečiai paskambino ir pranešė, kad jau galima pasiimti parduotuvės raktus ir ruoštis atidarymui, nuvykusi į prekybos centrą, pamatė statybvietę. O su raktais jai buvo įteiktas ir statybininko šalmas.

„Keistas jausmas. Aš plevenančia suknele, kaukšinti aukštakulniais ir su šalmu einu ieškoti būsimos parduotuvės, o per statybų dulkes vos kelią matau. Tikrai netikėjau, kad spėsime įsirengti iki numatyto atidarymo. Bet spėjome“, – pasakoja moteris.

Bendrovė „BiBa“ turi per 200 parduotuvių visame pasaulyje. Lietuvoje šis prekės ženklas nebuvo žinomas, tad p. Dragūnaitei teko užduotis jį pristatyti šalies pirkėjams, įgyti nuolatinių klientų, sukurti jų aptarnavimo valdymo sistemą. Ir, žinoma, mokėti pristatyti vokiečių dizainerių sukurtas kolekcijas, „prakalbinti“ drabužį.

„Pastebėjau, kad kai klientėms pasakoji apie naują kolekciją, parenki pasimatuoti drabužius, jie tarytum atgyja, Taigi sugebėti taip pateikti drabužį, kad jis taptų tarsi gyvas, šiame versle – ypač svarbu“, – pabrėžia verslininkė.

Įtikino, kad gali

Po 5-erių vadovavimo parduotuvei metų p. Dragūnaitė vis stipriau ėmė galvoti apie nuosavą verslą. Tačiau moteris teigia, kad nenorėjo atsiskirti ir nuo „BiBos“, nes šitą produkciją ir prekybos modelį buvo tiesiog įsimylėjusi. Tad rado išeitį – įsigyti franšizę ir dirbti su šiuo prekės ženklu toliau, tik jau kurti savo verslą.

Vokietijos atstovus pavyko įtikinti, kad jauna moteris sugebės pati tvarkytis ir išlaikys bendrovės nustatytus standartus.

„Tiesa, franšizę man pavyko įsigyti tik iš antro bandymo. Iš pradžių sąlygos buvo pernelyg sudėtingos, o kaina man tikrai per didelė. Vis dėlto buvau užsispyrusi, po kurio laiko vėl paprašiau parduoti franšizę. Šį kartą sąlygos buvo kur kas palankesnės, o kaina sumažinta iki 60.000 Eur. Padedama bankų, tokią sumą sumokėti įstengiau“, – pasakoja verslininkė.

Įsigijusi franšizę, pirmiausia ji surado kitas patalpas parduotuvei, nes prekybos centre ir pati jautėsi tarsi akvariume – reikėjo dirbti nuo ryto iki vakaro dienos šviesos nematant. Be to, moters manymu, parduotuvės koncepcijai labiau tiko butikas.

Eidama Gedimino prospektu, verslininkė pamatė nuomojamas patalpas verslo centre „Pirklio namas“.

„Žinojau, kad čia nuoma brangi, bet ėmiau ir paskambinau nurodytu telefonu. Pati nepatikėjau, kai man pavyko sulygti labai priimtiną kainą ir jau nuo kitos dienos pradėjau ten įrengti parduotuvę“, – pasakoja p. Dragūnaitė.

Vienas svarbiausių iššūkių buvo nuolatinėms klientėms pranešti apie tai, kad parduotuvė keliasi į kitas patalpas. Todėl dar prieš išsikeliant buvo dalijamos skrajutės su nurodyta atidarymo data, skambinama klientėms, nes buvo sukaupta jų kontaktų bazė.

„Persikėlimas vyko sklandžiai. Ir visi, kas atėjo į naujas patalpas, sakė, kad ši vieta – kur kas geresnė. Aš čia irgi jaučiuosi tarsi namie. Pagaunu, kad mėgaujuosi, jog esu parduotuvės savininkė, nesvarbu, kad, dirbant pagal franšizę daug sprendimų reikia priimti pačiai, negali paskambinti į Vokietiją ir paklausti, o ką dabar daryti. Tačiau čia ir slypi pasitenkinimas tuo, ką kasdien sukuri. Tai, kad per metus parduotuvė pritraukė 150 naujų nuolatinių klienčių, rodo, kad dirbame tinkamai“, – sako p. Dragūnaitė.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ bei rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 2 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 6

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

Metalo supirkėjams baigti darbą 17 val. neapsimoka Premium 2

Kai metalo laužo supirkimo bendrovės apyvarta per metus išauga kone trigubai, akivaizdu, kad brango metalas.

Pramonė
2018.09.06
Pabrangus medienai, sąlygas diktavo ir pardavėjai Premium 1

Pabrangusi žaliavinė mediena kilstelėjo ir „Gazelių“ pajamas – dvi iš 14-os stipriausių Vilniaus ir Utenos...

Pramonė
2018.09.05
Privatus darželis Klaipėdoje konkurentų nebijo – turi druskų ir gintaro kambarius Premium 2

Druskų kambarys, gintaro infraraudonųjų spindulių pirtis, kino salė – erdvės įkurtos ne kur nors SPA centre,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau