Vos viena smulkmena – ir verslas gali užstrigti

Publikuota: 2015-11-29
Rinkos tyrimus visos įmonės atlieka skirtingai, labai sunku tiksliai įvertinti, ką konkrečiai būtina išsiaiškinti.
„Matton“ nuotr.
Rinkos tyrimus visos įmonės atlieka skirtingai, labai sunku tiksliai įvertinti, ką konkrečiai būtina išsiaiškinti. „Matton“ nuotr.

Pradedantiems verslininkams dažnai atrodo, kad pagrindinė ar net vienintelė sąlyga sėkmingam verslui – pinigai. Vis dėlto praktika rodo, kad dažniausiai nepasiseka rinkos netiriančioms bendrovėms, bandančioms sėkmės ieškoti ten, kur tam nėra sąlygų.

Tyrimų bendrovės „CBInsights“ atlikta 101 žlugusių jaunų įmonių apklausa parodė, kad poreikio nebuvimas rinkoje yra dažniausia žlugimo priežastis. Pinigų trūkumas, kurį daugelis linkę kelti aukščiau, pasirodė, esanti nepagrindinė priežastis.

Įprasta teigti, kad verslininkai turėtų spręsti kokią nors klientų problemą. Jei klientų nėra, vadinasi, nėra ir problemos arba ji sprendžiama netinkamai.

Visi tiria savaip

Vis dėlto verslininkai retai pamiršta panagrinėti rinką, į kurią nori žengti. Didžiausia problema čia yra ta, kad niekas tiksliai negali nusakyti, ką būtent reikėtų išsiaiškinti: klientų srautus, poreikį, kainodarą, konkurentų skaičių ir t. t. Kiekvienu atveju rinką įmonės tiria savaip.

„Kai nusprendėme čia kurti sporto klubą, tyrėme rinką – darėme apklausas. Analizavome prekybos centro srautus, rengėme atvirą apklausą. Paaiškėjo, kad apie 50% vietos gyventojų sudaro apie 25–35 metų žmonės. Dauguma jų yra sukūrę šeimas, nemaža dalis turi vaikų. Gyventojai mėgsta aktyvų laisvalaikį, daug juda, nemažai ryžtasi važiuoti į tolimesniuose mikrorajonuose esančius sporto klubus. Bendruomenė atitinka nedidelį šalies miestelį. Čia visi vieni kitus pažįsta, stiprus bendruomeniškumo jausmas“, – VŽ pasakojo Mantas Balčiukynas, sporto klubo „Goodlife“ sostinės Pilaitės mikrorajone savininkas.

Laura Šidlauskaitė, UAB „Seserys“ bendraturtė, rinkdamasi vietą kavinei pirmiausia nagrinėjo konkurentus.

„Prieš rinkdamosi patalpas, analizavome rinką: kiek ir kokių maitinimo įstaigų yra netoliese. Verslo centre, kuriame įsikūrėme, dirba apie 3.000 žmonių, o kavinių vos kelios. Netoliese yra prekybos centras „Ozas“, tačiau ne visi turi laiko ten lankytis. Darbo laiką irgi pritaikėme prie lankytojų. Ryte atsidarome prieš aštuonias, kad nespėjusieji papusryčiauti prieš prasidedant darbo dienai galėtų užkąsti“, – dėsto pašnekovė.

Tačiau ir ištyrus rinką gali paaiškėti, kad kokio nors iš pažiūros nereikšmingo dalyko verslininkai neįvertino. Jolanta Lagūnavičiūtė, Kaišiadoryse įkūrusi žaidimų kambarį ir užkandinę, suprato, kad miestelyje, kuriame beveik visi žmonės gyvena privačiuose namuose, žaidimų kambariai nėra populiarūs.

„Elektrėnuose beveik visi gyvena daugiabučiuose, tad ir erdvės vaikams iki valios išsidūkti nėra. Todėl žaidimo kambariai ten nuolat pilni, o Kaišiadoryse – ne“, – pripažįsta p. Lagūnavičiūtė.

Pagrindiniai žingsniai

Kiekvienas verslo konsultantas tirti rinką pasiūlytų skirtingai. Esminiai puikios nišos kriterijai yra didelis klientų srautas ar prekės, paslaugos poreikis, menka konkurencija. Tačiau vartotojai kartais būna sunkiai nuspėjami, norint jiems įtikti, tenka įvertinti kur kas daugiau dalykų: tinkamai pasirinkti vietą, laiką, rinkodarą, aptarnavimą ir t. t. Trumpai tariant, tirti reikia ne tik rinką, bet ir pačius klientus.

Svetainė allbusiness.com išskiria kelis pagrindinius žingsnius, nuo kurių pradėti vertinti verslo galimybes turėtų kiekviena pradedančioji įmonė.

Pirmiausia, teigiama, kuriant mažą įmonę rinkai tirti nereikia samdyti brangiai kainuojančių specialistų. Svetainės teigimu, visus svarbiausius žingsnius skyrus šiek tiek laiko ir turint išmonės gali atlikti ir verslo kūrėjas.

Antra, būtina tiksliai žinoti, ką norima išsiaiškinti. Pavyzdžiui, jei kuriamam verslui labai svarbu sužinoti potencialų tam tikros amžiaus grupės klientų skaičių, vien matuoti žmonių srautus ar vietos gyventojų skaičių nepakanka.

Trečia, itin svarbu įvertinti konkurencinę aplinką. Net jei visi požymiai rodo, kad verslas turėtų pasisekti, pernelyg didelė konkurencija gali sumaišyti kortas.

Ketvirta, reikia apskaičiuoti, kiek pinigų klientai galėtų išleisti ir kiek mokėtų už prekes. Net jei pasirinkdami verslo idėją ir vietą jai įgyvendinti pataikėte į dešimtuką, pernelyg aukštos kainos ar ne tos kainų kategorijos prekės gali verslą sužlugdyti.

Penkta, iš pažiūros panašiuose miestuose ir gyventojų grupėse gali būti labai skirtingi įpročiai, tradicijos. Jei viename mieste rinkos tyrimas pavyko ir verslas sekasi, tai nereiškia, kad kitame galima kliautis tomis pačiomis išvadomis.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Patarimai, kaip išlaikyti specialistą ilgam

Atlyginimas yra svarbus dalykas, lemiantis žmogaus apsisprendimą, kur dirbti, tačiau ne esminis. Kodėl...

Gazelė
2020.01.25
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
Pirkimų vertė per Centrinę perkančiąją organizaciją pernai padidėjo 11%  1

Pirkimai per Centrinę perkančiąją organizaciją CPO LT padeda išvengti korupcijos, todėl Vyriausybė skatina,...

Finansai
2020.01.22
Darbuotojai iš įmonių bėga ne dėl mažesnės algos: neteisybė, skatinanti keisti darbą Premium 7

Kylančios algos motyvuoja darbuotojus, tačiau jei vieniems tas šuolis yra ypač didelis, o kitiems pokytis...

Gazelė
2020.01.22
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
2020.01.19
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
2020.01.19
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau