Vos viena smulkmena – ir verslas gali užstrigti

Publikuota: 2015-11-29
Rinkos tyrimus visos įmonės atlieka skirtingai, labai sunku tiksliai įvertinti, ką konkrečiai būtina išsiaiškinti.
„Matton“ nuotr.
Rinkos tyrimus visos įmonės atlieka skirtingai, labai sunku tiksliai įvertinti, ką konkrečiai būtina išsiaiškinti. „Matton“ nuotr.

Pradedantiems verslininkams dažnai atrodo, kad pagrindinė ar net vienintelė sąlyga sėkmingam verslui – pinigai. Vis dėlto praktika rodo, kad dažniausiai nepasiseka rinkos netiriančioms bendrovėms, bandančioms sėkmės ieškoti ten, kur tam nėra sąlygų.

Tyrimų bendrovės „CBInsights“ atlikta 101 žlugusių jaunų įmonių apklausa parodė, kad poreikio nebuvimas rinkoje yra dažniausia žlugimo priežastis. Pinigų trūkumas, kurį daugelis linkę kelti aukščiau, pasirodė, esanti nepagrindinė priežastis.

Įprasta teigti, kad verslininkai turėtų spręsti kokią nors klientų problemą. Jei klientų nėra, vadinasi, nėra ir problemos arba ji sprendžiama netinkamai.

Visi tiria savaip

Vis dėlto verslininkai retai pamiršta panagrinėti rinką, į kurią nori žengti. Didžiausia problema čia yra ta, kad niekas tiksliai negali nusakyti, ką būtent reikėtų išsiaiškinti: klientų srautus, poreikį, kainodarą, konkurentų skaičių ir t. t. Kiekvienu atveju rinką įmonės tiria savaip.

„Kai nusprendėme čia kurti sporto klubą, tyrėme rinką – darėme apklausas. Analizavome prekybos centro srautus, rengėme atvirą apklausą. Paaiškėjo, kad apie 50% vietos gyventojų sudaro apie 25–35 metų žmonės. Dauguma jų yra sukūrę šeimas, nemaža dalis turi vaikų. Gyventojai mėgsta aktyvų laisvalaikį, daug juda, nemažai ryžtasi važiuoti į tolimesniuose mikrorajonuose esančius sporto klubus. Bendruomenė atitinka nedidelį šalies miestelį. Čia visi vieni kitus pažįsta, stiprus bendruomeniškumo jausmas“, – VŽ pasakojo Mantas Balčiukynas, sporto klubo „Goodlife“ sostinės Pilaitės mikrorajone savininkas.

Laura Šidlauskaitė, UAB „Seserys“ bendraturtė, rinkdamasi vietą kavinei pirmiausia nagrinėjo konkurentus.

„Prieš rinkdamosi patalpas, analizavome rinką: kiek ir kokių maitinimo įstaigų yra netoliese. Verslo centre, kuriame įsikūrėme, dirba apie 3.000 žmonių, o kavinių vos kelios. Netoliese yra prekybos centras „Ozas“, tačiau ne visi turi laiko ten lankytis. Darbo laiką irgi pritaikėme prie lankytojų. Ryte atsidarome prieš aštuonias, kad nespėjusieji papusryčiauti prieš prasidedant darbo dienai galėtų užkąsti“, – dėsto pašnekovė.

Tačiau ir ištyrus rinką gali paaiškėti, kad kokio nors iš pažiūros nereikšmingo dalyko verslininkai neįvertino. Jolanta Lagūnavičiūtė, Kaišiadoryse įkūrusi žaidimų kambarį ir užkandinę, suprato, kad miestelyje, kuriame beveik visi žmonės gyvena privačiuose namuose, žaidimų kambariai nėra populiarūs.

„Elektrėnuose beveik visi gyvena daugiabučiuose, tad ir erdvės vaikams iki valios išsidūkti nėra. Todėl žaidimo kambariai ten nuolat pilni, o Kaišiadoryse – ne“, – pripažįsta p. Lagūnavičiūtė.

Pagrindiniai žingsniai

Kiekvienas verslo konsultantas tirti rinką pasiūlytų skirtingai. Esminiai puikios nišos kriterijai yra didelis klientų srautas ar prekės, paslaugos poreikis, menka konkurencija. Tačiau vartotojai kartais būna sunkiai nuspėjami, norint jiems įtikti, tenka įvertinti kur kas daugiau dalykų: tinkamai pasirinkti vietą, laiką, rinkodarą, aptarnavimą ir t. t. Trumpai tariant, tirti reikia ne tik rinką, bet ir pačius klientus.

Svetainė allbusiness.com išskiria kelis pagrindinius žingsnius, nuo kurių pradėti vertinti verslo galimybes turėtų kiekviena pradedančioji įmonė.

Pirmiausia, teigiama, kuriant mažą įmonę rinkai tirti nereikia samdyti brangiai kainuojančių specialistų. Svetainės teigimu, visus svarbiausius žingsnius skyrus šiek tiek laiko ir turint išmonės gali atlikti ir verslo kūrėjas.

Antra, būtina tiksliai žinoti, ką norima išsiaiškinti. Pavyzdžiui, jei kuriamam verslui labai svarbu sužinoti potencialų tam tikros amžiaus grupės klientų skaičių, vien matuoti žmonių srautus ar vietos gyventojų skaičių nepakanka.

Trečia, itin svarbu įvertinti konkurencinę aplinką. Net jei visi požymiai rodo, kad verslas turėtų pasisekti, pernelyg didelė konkurencija gali sumaišyti kortas.

Ketvirta, reikia apskaičiuoti, kiek pinigų klientai galėtų išleisti ir kiek mokėtų už prekes. Net jei pasirinkdami verslo idėją ir vietą jai įgyvendinti pataikėte į dešimtuką, pernelyg aukštos kainos ar ne tos kainų kategorijos prekės gali verslą sužlugdyti.

Penkta, iš pažiūros panašiuose miestuose ir gyventojų grupėse gali būti labai skirtingi įpročiai, tradicijos. Jei viename mieste rinkos tyrimas pavyko ir verslas sekasi, tai nereiškia, kad kitame galima kliautis tomis pačiomis išvadomis.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau