Vos viena smulkmena – ir verslas gali užstrigti

Publikuota: 2015-11-29
Rinkos tyrimus visos įmonės atlieka skirtingai, labai sunku tiksliai įvertinti, ką konkrečiai būtina išsiaiškinti.
„Matton“ nuotr.
Rinkos tyrimus visos įmonės atlieka skirtingai, labai sunku tiksliai įvertinti, ką konkrečiai būtina išsiaiškinti. „Matton“ nuotr.

Pradedantiems verslininkams dažnai atrodo, kad pagrindinė ar net vienintelė sąlyga sėkmingam verslui – pinigai. Vis dėlto praktika rodo, kad dažniausiai nepasiseka rinkos netiriančioms bendrovėms, bandančioms sėkmės ieškoti ten, kur tam nėra sąlygų.

Tyrimų bendrovės „CBInsights“ atlikta 101 žlugusių jaunų įmonių apklausa parodė, kad poreikio nebuvimas rinkoje yra dažniausia žlugimo priežastis. Pinigų trūkumas, kurį daugelis linkę kelti aukščiau, pasirodė, esanti nepagrindinė priežastis.

Įprasta teigti, kad verslininkai turėtų spręsti kokią nors klientų problemą. Jei klientų nėra, vadinasi, nėra ir problemos arba ji sprendžiama netinkamai.

Visi tiria savaip

Vis dėlto verslininkai retai pamiršta panagrinėti rinką, į kurią nori žengti. Didžiausia problema čia yra ta, kad niekas tiksliai negali nusakyti, ką būtent reikėtų išsiaiškinti: klientų srautus, poreikį, kainodarą, konkurentų skaičių ir t. t. Kiekvienu atveju rinką įmonės tiria savaip.

„Kai nusprendėme čia kurti sporto klubą, tyrėme rinką – darėme apklausas. Analizavome prekybos centro srautus, rengėme atvirą apklausą. Paaiškėjo, kad apie 50% vietos gyventojų sudaro apie 25–35 metų žmonės. Dauguma jų yra sukūrę šeimas, nemaža dalis turi vaikų. Gyventojai mėgsta aktyvų laisvalaikį, daug juda, nemažai ryžtasi važiuoti į tolimesniuose mikrorajonuose esančius sporto klubus. Bendruomenė atitinka nedidelį šalies miestelį. Čia visi vieni kitus pažįsta, stiprus bendruomeniškumo jausmas“, – VŽ pasakojo Mantas Balčiukynas, sporto klubo „Goodlife“ sostinės Pilaitės mikrorajone savininkas.

Laura Šidlauskaitė, UAB „Seserys“ bendraturtė, rinkdamasi vietą kavinei pirmiausia nagrinėjo konkurentus.

„Prieš rinkdamosi patalpas, analizavome rinką: kiek ir kokių maitinimo įstaigų yra netoliese. Verslo centre, kuriame įsikūrėme, dirba apie 3.000 žmonių, o kavinių vos kelios. Netoliese yra prekybos centras „Ozas“, tačiau ne visi turi laiko ten lankytis. Darbo laiką irgi pritaikėme prie lankytojų. Ryte atsidarome prieš aštuonias, kad nespėjusieji papusryčiauti prieš prasidedant darbo dienai galėtų užkąsti“, – dėsto pašnekovė.

Tačiau ir ištyrus rinką gali paaiškėti, kad kokio nors iš pažiūros nereikšmingo dalyko verslininkai neįvertino. Jolanta Lagūnavičiūtė, Kaišiadoryse įkūrusi žaidimų kambarį ir užkandinę, suprato, kad miestelyje, kuriame beveik visi žmonės gyvena privačiuose namuose, žaidimų kambariai nėra populiarūs.

„Elektrėnuose beveik visi gyvena daugiabučiuose, tad ir erdvės vaikams iki valios išsidūkti nėra. Todėl žaidimo kambariai ten nuolat pilni, o Kaišiadoryse – ne“, – pripažįsta p. Lagūnavičiūtė.

Pagrindiniai žingsniai

Kiekvienas verslo konsultantas tirti rinką pasiūlytų skirtingai. Esminiai puikios nišos kriterijai yra didelis klientų srautas ar prekės, paslaugos poreikis, menka konkurencija. Tačiau vartotojai kartais būna sunkiai nuspėjami, norint jiems įtikti, tenka įvertinti kur kas daugiau dalykų: tinkamai pasirinkti vietą, laiką, rinkodarą, aptarnavimą ir t. t. Trumpai tariant, tirti reikia ne tik rinką, bet ir pačius klientus.

Svetainė allbusiness.com išskiria kelis pagrindinius žingsnius, nuo kurių pradėti vertinti verslo galimybes turėtų kiekviena pradedančioji įmonė.

Pirmiausia, teigiama, kuriant mažą įmonę rinkai tirti nereikia samdyti brangiai kainuojančių specialistų. Svetainės teigimu, visus svarbiausius žingsnius skyrus šiek tiek laiko ir turint išmonės gali atlikti ir verslo kūrėjas.

Antra, būtina tiksliai žinoti, ką norima išsiaiškinti. Pavyzdžiui, jei kuriamam verslui labai svarbu sužinoti potencialų tam tikros amžiaus grupės klientų skaičių, vien matuoti žmonių srautus ar vietos gyventojų skaičių nepakanka.

Trečia, itin svarbu įvertinti konkurencinę aplinką. Net jei visi požymiai rodo, kad verslas turėtų pasisekti, pernelyg didelė konkurencija gali sumaišyti kortas.

Ketvirta, reikia apskaičiuoti, kiek pinigų klientai galėtų išleisti ir kiek mokėtų už prekes. Net jei pasirinkdami verslo idėją ir vietą jai įgyvendinti pataikėte į dešimtuką, pernelyg aukštos kainos ar ne tos kainų kategorijos prekės gali verslą sužlugdyti.

Penkta, iš pažiūros panašiuose miestuose ir gyventojų grupėse gali būti labai skirtingi įpročiai, tradicijos. Jei viename mieste rinkos tyrimas pavyko ir verslas sekasi, tai nereiškia, kad kitame galima kliautis tomis pačiomis išvadomis.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
2019.11.19
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau