Vos viena smulkmena – ir verslas gali užstrigti

Publikuota: 2015-11-29
Rinkos tyrimus visos įmonės atlieka skirtingai, labai sunku tiksliai įvertinti, ką konkrečiai būtina išsiaiškinti.
„Matton“ nuotr.
Rinkos tyrimus visos įmonės atlieka skirtingai, labai sunku tiksliai įvertinti, ką konkrečiai būtina išsiaiškinti. „Matton“ nuotr.

Pradedantiems verslininkams dažnai atrodo, kad pagrindinė ar net vienintelė sąlyga sėkmingam verslui – pinigai. Vis dėlto praktika rodo, kad dažniausiai nepasiseka rinkos netiriančioms bendrovėms, bandančioms sėkmės ieškoti ten, kur tam nėra sąlygų.

Tyrimų bendrovės „CBInsights“ atlikta 101 žlugusių jaunų įmonių apklausa parodė, kad poreikio nebuvimas rinkoje yra dažniausia žlugimo priežastis. Pinigų trūkumas, kurį daugelis linkę kelti aukščiau, pasirodė, esanti nepagrindinė priežastis.

Įprasta teigti, kad verslininkai turėtų spręsti kokią nors klientų problemą. Jei klientų nėra, vadinasi, nėra ir problemos arba ji sprendžiama netinkamai.

Visi tiria savaip

Vis dėlto verslininkai retai pamiršta panagrinėti rinką, į kurią nori žengti. Didžiausia problema čia yra ta, kad niekas tiksliai negali nusakyti, ką būtent reikėtų išsiaiškinti: klientų srautus, poreikį, kainodarą, konkurentų skaičių ir t. t. Kiekvienu atveju rinką įmonės tiria savaip.

„Kai nusprendėme čia kurti sporto klubą, tyrėme rinką – darėme apklausas. Analizavome prekybos centro srautus, rengėme atvirą apklausą. Paaiškėjo, kad apie 50% vietos gyventojų sudaro apie 25–35 metų žmonės. Dauguma jų yra sukūrę šeimas, nemaža dalis turi vaikų. Gyventojai mėgsta aktyvų laisvalaikį, daug juda, nemažai ryžtasi važiuoti į tolimesniuose mikrorajonuose esančius sporto klubus. Bendruomenė atitinka nedidelį šalies miestelį. Čia visi vieni kitus pažįsta, stiprus bendruomeniškumo jausmas“, – VŽ pasakojo Mantas Balčiukynas, sporto klubo „Goodlife“ sostinės Pilaitės mikrorajone savininkas.

Laura Šidlauskaitė, UAB „Seserys“ bendraturtė, rinkdamasi vietą kavinei pirmiausia nagrinėjo konkurentus.

„Prieš rinkdamosi patalpas, analizavome rinką: kiek ir kokių maitinimo įstaigų yra netoliese. Verslo centre, kuriame įsikūrėme, dirba apie 3.000 žmonių, o kavinių vos kelios. Netoliese yra prekybos centras „Ozas“, tačiau ne visi turi laiko ten lankytis. Darbo laiką irgi pritaikėme prie lankytojų. Ryte atsidarome prieš aštuonias, kad nespėjusieji papusryčiauti prieš prasidedant darbo dienai galėtų užkąsti“, – dėsto pašnekovė.

Tačiau ir ištyrus rinką gali paaiškėti, kad kokio nors iš pažiūros nereikšmingo dalyko verslininkai neįvertino. Jolanta Lagūnavičiūtė, Kaišiadoryse įkūrusi žaidimų kambarį ir užkandinę, suprato, kad miestelyje, kuriame beveik visi žmonės gyvena privačiuose namuose, žaidimų kambariai nėra populiarūs.

„Elektrėnuose beveik visi gyvena daugiabučiuose, tad ir erdvės vaikams iki valios išsidūkti nėra. Todėl žaidimo kambariai ten nuolat pilni, o Kaišiadoryse – ne“, – pripažįsta p. Lagūnavičiūtė.

Pagrindiniai žingsniai

Kiekvienas verslo konsultantas tirti rinką pasiūlytų skirtingai. Esminiai puikios nišos kriterijai yra didelis klientų srautas ar prekės, paslaugos poreikis, menka konkurencija. Tačiau vartotojai kartais būna sunkiai nuspėjami, norint jiems įtikti, tenka įvertinti kur kas daugiau dalykų: tinkamai pasirinkti vietą, laiką, rinkodarą, aptarnavimą ir t. t. Trumpai tariant, tirti reikia ne tik rinką, bet ir pačius klientus.

Svetainė allbusiness.com išskiria kelis pagrindinius žingsnius, nuo kurių pradėti vertinti verslo galimybes turėtų kiekviena pradedančioji įmonė.

Pirmiausia, teigiama, kuriant mažą įmonę rinkai tirti nereikia samdyti brangiai kainuojančių specialistų. Svetainės teigimu, visus svarbiausius žingsnius skyrus šiek tiek laiko ir turint išmonės gali atlikti ir verslo kūrėjas.

Antra, būtina tiksliai žinoti, ką norima išsiaiškinti. Pavyzdžiui, jei kuriamam verslui labai svarbu sužinoti potencialų tam tikros amžiaus grupės klientų skaičių, vien matuoti žmonių srautus ar vietos gyventojų skaičių nepakanka.

Trečia, itin svarbu įvertinti konkurencinę aplinką. Net jei visi požymiai rodo, kad verslas turėtų pasisekti, pernelyg didelė konkurencija gali sumaišyti kortas.

Ketvirta, reikia apskaičiuoti, kiek pinigų klientai galėtų išleisti ir kiek mokėtų už prekes. Net jei pasirinkdami verslo idėją ir vietą jai įgyvendinti pataikėte į dešimtuką, pernelyg aukštos kainos ar ne tos kainų kategorijos prekės gali verslą sužlugdyti.

Penkta, iš pažiūros panašiuose miestuose ir gyventojų grupėse gali būti labai skirtingi įpročiai, tradicijos. Jei viename mieste rinkos tyrimas pavyko ir verslas sekasi, tai nereiškia, kad kitame galima kliautis tomis pačiomis išvadomis.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
05:45
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 3

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02
Darbuotojus iš svetur samdo ne vien dėl to, kad nėra savų 5

Jei ne darbuotojai iš Baltarusijos ar Ukrainos, daugelis Lietuvos įmonių jau būtų pakabinusios spyną ant...

Vadyba
2019.01.01
Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi...

Rinkodara
2019.01.01
Smulkiųjų patirtis: kodėl verta vykti į mokymus 1

Be žinių, profesionalų patarimų verslą išjudinti sudėtinga, todėl semtis patirties dažnas įmonių vadovas...

Vadyba
2018.12.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau