Rusijoje tapo neįdomu, todėl atrado Vilnių

Publikuota: 2015-11-29
Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“ direktorė: „Įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“ direktorė: „Įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuviai iš kelionių po svečias šalis parsiveža verslo idėjų ir pritaiko jas gimtinėje. O užsieniečiai, pagyvenę mūsų šalyje, netrunka atrasti čia dar neužpildytų verslo nišų.

„Su šeima keletą metų atostogavome Vilniuje, o neseniai nusprendėme čia persikelti gyventi. Ieškojau, kur galėčiau pritaikyti savo gastronomijos žinias, ir nusprendžiau atidaryti kavinę. Panagrinėjusi sostinės kavines, pastebėjau, kad nors įvairių maitinimo įstaigų nemažai, tačiau besispecializuojančių tiekti tik desertus – nedaug“, – pasakoja Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“, Vilniuje valdančios desertinę „Atostogos“, direktorė.

Gamina vietoje

Desertinė įsikūrusi M. K. Čiurlionio gatvėje. Čia visą dieną kepami saldumynai, klientai juos gali suvalgyti vietoje arba išsinešti. Pasak p. Vaganovos, viena sudėtingesnių verslo kūrimo dalių – tinkamų patalpų paieška.

„Pusmetį ieškojau patalpų. Sena­miestyje sunku rasti patalpas, kuriose būtų puiki ventiliacija, kad būtų galima įrengti ir virtuvę, ir mažą kavinę. Kita vertus, senamiestyje ir taip gausu įvairių maitinimo įstaigų. Nors naujamiestyje nėra tokių didelių žmonių srautų, tačiau netoliese gyvena daug žmonių. Norime, kad klientai ne tik saldėsius valgytų čia, bet ir pasiimtų išsinešti. Mūsų koncepcija desertus kepti nuolat – vos skanėstus išperka, iš karto papildome lentynas“, – paaiškina verslininkė.

Pašnekovė skaičiuoja, kad verslo idėjai įgyvendinti reikėjo apie 100.000 Eur. Daugiausia lėšų skirta patalpoms remontuoti ir virtuvei įrengti.

„Montuojant virtuvę, teko skaičiuoti kiekvieną centimetrą, nes turėjome sutalpinti visą reikiamą įrangą. Daug investavome į vėdinimo sistemą, nes nenorime, kad šio namo gyventojai imtų skųstis dėl kvapų“, – vardija p. Vaganova.

Tame pačiame pastate, kur įsikūrė desertinė, veikia dar dvi specializuotos kavą tiekiančios kavinės. Pasak verslininkės, kiekviena kavinė jau atrado savo klientų ratą ir aršios konkurencijos pašnekovė neįžvelgia.

„Dažnai užsuka merginos, kurios nori paplepėti ir pasilepinti desertais. Netoliese esančių biurų darbuotojai vidury dienos ateina suvalgyti saldumynų. Vakare klientai dažniau prašo supakuoti desertų išsinešti“, – pasakoja UAB „Gastroholikas“ direktorė.

Pasikliovė profesionalais

Įmonėje dirba 6 žmonės, 3 iš jų konditeriai. Verslininkė pasakoja, kad sunkiausia buvo rasti konditerių.

„Gerų virėjų, bent jau Vilniuje, netrūksta, tačiau konditerių rasti sunkiau. Mat dalis specialistų gamina tik tradicinius desertus, kita dalis konditerių ilgus metus buvo dirbę cechuose, kur tik, pavyzdžiui, surinkdavo tortus, o kaip pagaminti kremą ar kepti pyragaičius – nemoka. Taigi įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo“, – kalba p. Vaganova.

Nors dažnai verslininkai kavinių pavadinimams renkasi užsienietiškus pavadinimus, pašnekovė desertinę norėjo pavadinti lietuviškai, nes mano, kad taip pritrauks daugiau klientų.

„Pirmiausia pavadinimą sugalvodavau rusiškai, paskui išsiversdavau į lietuvių kalbą, tačiau visi variantai man pasirodė netinkami. Kreipiausi į profesionalus, jie ir padėjo sugalvoti pavadinimą, logotipą. Juk žodis „atostogos“ lietuvių kalba turi daug reikšmių – ir poilsis, ir pertrauka, ir atsipalaidavimas“, – pasakoja verslininkė.

Desertinėje daug dėmesio skiriama detalėms. Saldumynai ne tik kruopščiai dekoruojami, bet ir pakuojami į dėžutes, pažymėtas desertinės logotipu bei specialiu palinkėjimu.

„Desertinės logotipe pavaizduota tortinė su iš torto kyšančiomis kojomis. Norėdama įsitikinti, ar logotipas bus suprantamas klientas, jį parodžiau penkiamečiui sūnui ir paklausiau, ką jis mato. Vaikas pasakė, kad tortas buvo toks skanus, kad jo paragavęs žmogus tiesiog nukrito į tortą žemyn galva. Galvoju, jei vaikui piešinys kėlė teigiamų asociacijų, panašiai turėtų galvoti ir desertinės svečiai. Juk per atostogas atsipalaiduojame ir leidžiame sau atitrūkti nuo kasdienybės rūpesčių“, – priduria p. Vaganova.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vienas produktas būtų pražūtis, kai jų per daug – chaosas Premium

Kai gamini produktą, kuris paklausus būna tik porą mėnesių per metus, būtina plėsti asortimentą. Tačiau...

Agroverslas
20:02
Kodėl kai kurių rinkų nepavyksta užkariauti 5

Pasirengti eksportui užtrunka. Daugelis sėkmingai eksportuojančių verslininkų sako į kitą šalį įžengę ir...

Vadyba
09:34
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau