Rusijoje tapo neįdomu, todėl atrado Vilnių

Publikuota: 2015-11-29
Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“ direktorė: „Įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“ direktorė: „Įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuviai iš kelionių po svečias šalis parsiveža verslo idėjų ir pritaiko jas gimtinėje. O užsieniečiai, pagyvenę mūsų šalyje, netrunka atrasti čia dar neužpildytų verslo nišų.

„Su šeima keletą metų atostogavome Vilniuje, o neseniai nusprendėme čia persikelti gyventi. Ieškojau, kur galėčiau pritaikyti savo gastronomijos žinias, ir nusprendžiau atidaryti kavinę. Panagrinėjusi sostinės kavines, pastebėjau, kad nors įvairių maitinimo įstaigų nemažai, tačiau besispecializuojančių tiekti tik desertus – nedaug“, – pasakoja Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“, Vilniuje valdančios desertinę „Atostogos“, direktorė.

Gamina vietoje

Desertinė įsikūrusi M. K. Čiurlionio gatvėje. Čia visą dieną kepami saldumynai, klientai juos gali suvalgyti vietoje arba išsinešti. Pasak p. Vaganovos, viena sudėtingesnių verslo kūrimo dalių – tinkamų patalpų paieška.

„Pusmetį ieškojau patalpų. Sena­miestyje sunku rasti patalpas, kuriose būtų puiki ventiliacija, kad būtų galima įrengti ir virtuvę, ir mažą kavinę. Kita vertus, senamiestyje ir taip gausu įvairių maitinimo įstaigų. Nors naujamiestyje nėra tokių didelių žmonių srautų, tačiau netoliese gyvena daug žmonių. Norime, kad klientai ne tik saldėsius valgytų čia, bet ir pasiimtų išsinešti. Mūsų koncepcija desertus kepti nuolat – vos skanėstus išperka, iš karto papildome lentynas“, – paaiškina verslininkė.

Pašnekovė skaičiuoja, kad verslo idėjai įgyvendinti reikėjo apie 100.000 Eur. Daugiausia lėšų skirta patalpoms remontuoti ir virtuvei įrengti.

„Montuojant virtuvę, teko skaičiuoti kiekvieną centimetrą, nes turėjome sutalpinti visą reikiamą įrangą. Daug investavome į vėdinimo sistemą, nes nenorime, kad šio namo gyventojai imtų skųstis dėl kvapų“, – vardija p. Vaganova.

Tame pačiame pastate, kur įsikūrė desertinė, veikia dar dvi specializuotos kavą tiekiančios kavinės. Pasak verslininkės, kiekviena kavinė jau atrado savo klientų ratą ir aršios konkurencijos pašnekovė neįžvelgia.

„Dažnai užsuka merginos, kurios nori paplepėti ir pasilepinti desertais. Netoliese esančių biurų darbuotojai vidury dienos ateina suvalgyti saldumynų. Vakare klientai dažniau prašo supakuoti desertų išsinešti“, – pasakoja UAB „Gastroholikas“ direktorė.

Pasikliovė profesionalais

Įmonėje dirba 6 žmonės, 3 iš jų konditeriai. Verslininkė pasakoja, kad sunkiausia buvo rasti konditerių.

„Gerų virėjų, bent jau Vilniuje, netrūksta, tačiau konditerių rasti sunkiau. Mat dalis specialistų gamina tik tradicinius desertus, kita dalis konditerių ilgus metus buvo dirbę cechuose, kur tik, pavyzdžiui, surinkdavo tortus, o kaip pagaminti kremą ar kepti pyragaičius – nemoka. Taigi įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo“, – kalba p. Vaganova.

Nors dažnai verslininkai kavinių pavadinimams renkasi užsienietiškus pavadinimus, pašnekovė desertinę norėjo pavadinti lietuviškai, nes mano, kad taip pritrauks daugiau klientų.

„Pirmiausia pavadinimą sugalvodavau rusiškai, paskui išsiversdavau į lietuvių kalbą, tačiau visi variantai man pasirodė netinkami. Kreipiausi į profesionalus, jie ir padėjo sugalvoti pavadinimą, logotipą. Juk žodis „atostogos“ lietuvių kalba turi daug reikšmių – ir poilsis, ir pertrauka, ir atsipalaidavimas“, – pasakoja verslininkė.

Desertinėje daug dėmesio skiriama detalėms. Saldumynai ne tik kruopščiai dekoruojami, bet ir pakuojami į dėžutes, pažymėtas desertinės logotipu bei specialiu palinkėjimu.

„Desertinės logotipe pavaizduota tortinė su iš torto kyšančiomis kojomis. Norėdama įsitikinti, ar logotipas bus suprantamas klientas, jį parodžiau penkiamečiui sūnui ir paklausiau, ką jis mato. Vaikas pasakė, kad tortas buvo toks skanus, kad jo paragavęs žmogus tiesiog nukrito į tortą žemyn galva. Galvoju, jei vaikui piešinys kėlė teigiamų asociacijų, panašiai turėtų galvoti ir desertinės svečiai. Juk per atostogas atsipalaiduojame ir leidžiame sau atitrūkti nuo kasdienybės rūpesčių“, – priduria p. Vaganova.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Karjera kitaip: kur ir kaip ją lengviausia padaryti Premium

Didelės bendrovės vilioja karjeros galimybėmis, smulkios – greitais sprendimais, nes darbdavys puikiai mato...

Gazelė
05:45
Patikrintas būdas, padedantis greičiau įsitvirtinti užsienio rinkose

Alternatyva patiems ieškoti klientų užsienyje – dirbti per atstovus. Kaip jų rasti ir kaip teisingai...

Gazelė
2019.06.18
VMI akiratyje – trečdalis viešojo maitinimo įstaigų 2

Į VMI akiratį po išsamios visų viešojo maitinimo įmonių veiklos analizės dėl įvairių neatitikimų yra...

Gazelė
2019.06.18
Trumpėja startuolio vizos suteikimo procedūra

Nuo liepos Lietuvoje startuolius steigiantiems užsieniečiams terminas dėl startuolio vizos suteikimo...

Gazelė
2019.06.18
Pačių mažiausių augimą stabdo ir šiltnamio sąlygos  Premium 3

Labai mažos, iki 9 darbuotojų turinčios, įmonės sudaro 81% visų Lietuvos bendrovių. Dauguma jų nė neūgteli ar...

Gazelė
2019.06.18
Kodėl parduotuvė parduotuvėje geriau už krautuvę senamiestyje Premium

Renkantis parduotuvei vietą būtina įvertinti ne tik praeivių srautus, bet ir atsižvelgti į jų apsipirkimo...

Gazelė
2019.06.17
Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Restoranų versle romantikos nerasi 3

Restoranų verslas tik iš pirmo žvilgsnio atrodo romantiškas. Iš tikrųjų – tai sunkus darbas, kurį įveikia ne...

Gazelė
2019.06.15
Apie 80% Lietuvos įmonių sukuria 16% pridėtinės vertės 16

Nors 2018 m. įmonės steigtos kiek lėčiau, bet tiek jų kūrimasis, tiek išgyvenimas pirmuosius metus yra gana...

Gazelė
2019.06.15
Labiausiai algas per metus pakėlusios privačios mokyklos Premium

Vidutinė mėnesio alga nevalstybinėse mokyklose 2018 m. buvo bent porą šimtų eurų aukštesnė nei ta, kurią...

Paslaugos
2019.06.15
MMA po mokesčių nuo 396 Eur pakels iki 447 Eur 29

Planuojama, kad kitą savaitę Vyriausybė priims formalų sprendimą minimalią mėnesio algą (MMA) nuo kitų metų...

Verslo aplinka
2019.06.15
Robotai – gerai, bet iki kiekvieno darbininko jiems dar toli Premium 1

Darbuotojų stoka daugeliui įmonių neleidžia plėstis, tačiau gamybos bendrovės sugeba lengviau nei kiti...

Gazelė
2019.06.14
Virtuvės šefų į senjorų namus paslauga brangi, bet pasitvirtino Premium

Demografinės tendencijos diktuoja verslo idėjas – paslaugas ir produktus pritaikyti senjorams ar kurti verslą...

Gazelė
2019.06.13
Kai juodai dienai skirtą pagalvę graužia infliacija Premium 8

Specialistai pataria juodai dienai sukaupti nuo 3 iki 12 mėnesių atlyginimo dydžio sumą, tačiau dabar mažų...

Finansai
2019.06.13
Verslumo tendencijos: metai geri, bet darbuotojų stygius tik stiprėja 2

Darbuotojų stygius išlieka didžiausia verslo kliūtis, kurios įtaka per metus tik sustiprėjo. Perkaitusi darbo...

Gazelė
2019.06.13
„HBH“ restoranų Vilniuje ir Druskininkuose savininkė: „Vadovauju kitaip nei mama“ Premium 17

„Kažkada mamą pati įtikinėjau, kad jai būtina atidaryti restoraną Vilniuje. Ji manęs paklausė. Bet atėjo...

Gazelė
2019.06.13
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ atstovas: ne vienam smulkiajam padėjome tapti milijonieriumi Premium 12

„Amazon“ investuoja į smul­kiųjų prekybininkų augimą. Birželį bendrovė pranešė kurianti „clicks and mortar“...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ vėl investuoja į fizinę prekybą

„Amazon“ atidarys 10 fizinių parduotuvių Jungtinėje Karalystėje (JK). Tradicinių parduotuvių tikslas – padėti...

Gazelė
2019.06.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau