Rusijoje tapo neįdomu, todėl atrado Vilnių

Publikuota: 2015-11-29
Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“ direktorė: „Įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“ direktorė: „Įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuviai iš kelionių po svečias šalis parsiveža verslo idėjų ir pritaiko jas gimtinėje. O užsieniečiai, pagyvenę mūsų šalyje, netrunka atrasti čia dar neužpildytų verslo nišų.

„Su šeima keletą metų atostogavome Vilniuje, o neseniai nusprendėme čia persikelti gyventi. Ieškojau, kur galėčiau pritaikyti savo gastronomijos žinias, ir nusprendžiau atidaryti kavinę. Panagrinėjusi sostinės kavines, pastebėjau, kad nors įvairių maitinimo įstaigų nemažai, tačiau besispecializuojančių tiekti tik desertus – nedaug“, – pasakoja Svetlana Vaganova, UAB „Gastroholikas“, Vilniuje valdančios desertinę „Atostogos“, direktorė.

Gamina vietoje

Desertinė įsikūrusi M. K. Čiurlionio gatvėje. Čia visą dieną kepami saldumynai, klientai juos gali suvalgyti vietoje arba išsinešti. Pasak p. Vaganovos, viena sudėtingesnių verslo kūrimo dalių – tinkamų patalpų paieška.

„Pusmetį ieškojau patalpų. Sena­miestyje sunku rasti patalpas, kuriose būtų puiki ventiliacija, kad būtų galima įrengti ir virtuvę, ir mažą kavinę. Kita vertus, senamiestyje ir taip gausu įvairių maitinimo įstaigų. Nors naujamiestyje nėra tokių didelių žmonių srautų, tačiau netoliese gyvena daug žmonių. Norime, kad klientai ne tik saldėsius valgytų čia, bet ir pasiimtų išsinešti. Mūsų koncepcija desertus kepti nuolat – vos skanėstus išperka, iš karto papildome lentynas“, – paaiškina verslininkė.

Pašnekovė skaičiuoja, kad verslo idėjai įgyvendinti reikėjo apie 100.000 Eur. Daugiausia lėšų skirta patalpoms remontuoti ir virtuvei įrengti.

„Montuojant virtuvę, teko skaičiuoti kiekvieną centimetrą, nes turėjome sutalpinti visą reikiamą įrangą. Daug investavome į vėdinimo sistemą, nes nenorime, kad šio namo gyventojai imtų skųstis dėl kvapų“, – vardija p. Vaganova.

Tame pačiame pastate, kur įsikūrė desertinė, veikia dar dvi specializuotos kavą tiekiančios kavinės. Pasak verslininkės, kiekviena kavinė jau atrado savo klientų ratą ir aršios konkurencijos pašnekovė neįžvelgia.

„Dažnai užsuka merginos, kurios nori paplepėti ir pasilepinti desertais. Netoliese esančių biurų darbuotojai vidury dienos ateina suvalgyti saldumynų. Vakare klientai dažniau prašo supakuoti desertų išsinešti“, – pasakoja UAB „Gastroholikas“ direktorė.

Pasikliovė profesionalais

Įmonėje dirba 6 žmonės, 3 iš jų konditeriai. Verslininkė pasakoja, kad sunkiausia buvo rasti konditerių.

„Gerų virėjų, bent jau Vilniuje, netrūksta, tačiau konditerių rasti sunkiau. Mat dalis specialistų gamina tik tradicinius desertus, kita dalis konditerių ilgus metus buvo dirbę cechuose, kur tik, pavyzdžiui, surinkdavo tortus, o kaip pagaminti kremą ar kepti pyragaičius – nemoka. Taigi įdarbinome konditerius, įgijusius mažiau patirties, bet turinčius daug entuziazmo“, – kalba p. Vaganova.

Nors dažnai verslininkai kavinių pavadinimams renkasi užsienietiškus pavadinimus, pašnekovė desertinę norėjo pavadinti lietuviškai, nes mano, kad taip pritrauks daugiau klientų.

„Pirmiausia pavadinimą sugalvodavau rusiškai, paskui išsiversdavau į lietuvių kalbą, tačiau visi variantai man pasirodė netinkami. Kreipiausi į profesionalus, jie ir padėjo sugalvoti pavadinimą, logotipą. Juk žodis „atostogos“ lietuvių kalba turi daug reikšmių – ir poilsis, ir pertrauka, ir atsipalaidavimas“, – pasakoja verslininkė.

Desertinėje daug dėmesio skiriama detalėms. Saldumynai ne tik kruopščiai dekoruojami, bet ir pakuojami į dėžutes, pažymėtas desertinės logotipu bei specialiu palinkėjimu.

„Desertinės logotipe pavaizduota tortinė su iš torto kyšančiomis kojomis. Norėdama įsitikinti, ar logotipas bus suprantamas klientas, jį parodžiau penkiamečiui sūnui ir paklausiau, ką jis mato. Vaikas pasakė, kad tortas buvo toks skanus, kad jo paragavęs žmogus tiesiog nukrito į tortą žemyn galva. Galvoju, jei vaikui piešinys kėlė teigiamų asociacijų, panašiai turėtų galvoti ir desertinės svečiai. Juk per atostogas atsipalaiduojame ir leidžiame sau atitrūkti nuo kasdienybės rūpesčių“, – priduria p. Vaganova.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 6

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

Metalo supirkėjams baigti darbą 17 val. neapsimoka Premium 2

Kai metalo laužo supirkimo bendrovės apyvarta per metus išauga kone trigubai, akivaizdu, kad brango metalas.

Pramonė
2018.09.06
Pabrangus medienai, sąlygas diktavo ir pardavėjai Premium 1

Pabrangusi žaliavinė mediena kilstelėjo ir „Gazelių“ pajamas – dvi iš 14-os stipriausių Vilniaus ir Utenos...

Pramonė
2018.09.05
Privatus darželis Klaipėdoje konkurentų nebijo – turi druskų ir gintaro kambarius Premium 2

Druskų kambarys, gintaro infraraudonųjų spindulių pirtis, kino salė – erdvės įkurtos ne kur nors SPA centre,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau