Verslo matematikos mokantis: kad pliusas netaptų minusu

Publikuota: 2015-11-28
Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną, savininkė: „Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną, savininkė: „Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nustatydami prekių kainas smulkieji verslininkai daugiau dėmesio kreipia į produkto gaminimo sąnaudas, nei dairosi į konkurentų kainodarą. Praktika rodo, kad ne visada mažesnė kaina lems, jog pirkėjai pravertų piniginę. Priešingai, verslininkai tikina, kad klientai vertina kokybę ir linkę už ją mokėti.

Pirkėjams dažnai atrodo, kad verslininkai kainas kilsteli žvilgtelėję į kalendorių – vasaros sezonu, prieš Kalėdas ar Velykas ir pan., kai prekių ar paslaugų paklausa didžiausia. Vis dėlto smulkieji verslininkai tvirtina priešingai: proginio kainų didinimo vengia, mat klientai tokius triukus greitai perpranta ir į parduotuvę gali nesugrįžti.

Pagal sudėtingumą

Žaneta Jatulevičienė, Utenos MB „Imodėja“, siuvančios drabužius iš trikotažo ir valdančios dvi parduotuves Vilniuje bei Šiauliuose, direktorė, nurodo, kad siuvinių kaina priklauso nuo sunaudotos medžiagos kiekio, įdėto siuvėjo darbo bei modelio sudėtingumo.

„Nors aišku, kaip nustatyti gaminio kainą, vis tiek tai nėra lengva. Pavyzdžiui, vieną kartą už užtrauktuką moki daugiau, kitą kartą – mažiau. O juk drabužio kaina turi būti vienoda, kas kartą jos kaitalioti negali, – sako p. Jatulevičienė ir prisipažįsta neišvengusi kainodaros klaidų: – Neįvertinau suknelės modelio sudėtingumo ir reikiamo medžiagos kiekio. Taigi gaminio kaina parduotuvėje buvo gerokai mažesnė, nei turėjo būti.“

Pašnekovė sako kainų pagal konkurentus nereguliuojanti, tačiau konkurentų kainodara kartkartėmis pasidominti.

„Pasižiūriu, kiek internete kainuoja konkurentų gaminiai, bet tik todėl, kad žinočiau, kokios tendencijos. Pagal konkurentus kainų nenustatome. Pastebėjau, kad žmonės linkę mokėti už kokybę ir, jei pamato defektą, iš karto pasako pardavėjai. Savo parduotuvėse nemokamai galime pataisyti drabužį: jei reikia, trumpiname, siauriname“, – teigia verslininkė.

Turi savo sistemą

Pernelyg daug dėmesio kreipti į konkurentų kainodarą nėra paranku, mat kiekviena įmonė turi savą sistemą.

„Kai pradėjau verslą, vis dairiausi, kiek kituose salonuose kainuoja gėlės. Tokia praktika nepasiteisino, nes prekybininkai gėlių įsigyja skirtingomis kainomis. Taigi ta pati gėlė vienur gali kainuoti 3 Eur, kitur – 2 Eur. Aš laikausi tokios sistemos – įsigyju gėlių ir taikau vienodą antkainį“, – aiškina Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną Vilniuje, savininkė.

Pasak p. Skirsgilienės, gėlių kainų nei pagal metų laiką, nei dėl švenčių nekaitalioja, nes klientai iš karto pajunta tokius pokyčius.

„Kartais kainas keičiu. Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu“, – kalba verslininkė.

Ypač svarbu tinkamai nustatyti kainą, tai smulkiesiems verslininkams dažnai pasirodo sudėtinga. Neretai pradedantieji daro esminę klaidą: nustato per mažą kainą ir taip tikisi pritraukti klientų. Tačiau kai verslas įsibėgėja, pastebima, kad dirbant su tokia maža pelno marža išgyventi sudėtinga: dirbama, investuojama daug, tačiau pelno beveik nėra. Tada kainos keliamos, bet pirkėjai jau įpratę prie ankstesnių kainų ir išvydę, kad prekės ar paslaugos nei iš šio, nei iš to ėmė ir pabrango, dažnai į tokią įmonę nebegrįžta.

Kainodaros strategijos

Nugriebimo strategija dažniausiai naudojama naujam produktui paleisti į rinką. Produktas pasižymi aukšta kaina, o laikui bėgant ji mažinama. Taip nugriebiama grietinėlė ir plečiama klientų grupė. Toks metodas tinka, kai pirkėjai yra mokūs. Ši strategija dažniausiai taikoma naujoms technologijoms, drabužiams, rankinėms ir pan.

Skverbimosi strategija naudojama, kai norimam įtvirtinti naujam produktui rinkoje suteikiama maža kaina siekiant pritraukti kuo daugiau klientų. Šis metodas ypač tinkamas, kai pirkėjai jautrūs kainai.

Kokybės ir kainos strategija taikoma siūlant skirtingos kokybės produktus.

Be šių kainodaros strategijų, galite naudotis vienu iš kelių produkto kainos nustatymo būdų: remtis sąnaudomis arba sukurti pridėtinę vertę.

Paprasčiausias būdas – remtis sąnaudomis: suskaičiuojate savikainą ir pridedate norimą pelno maržą.

Kaina nustatoma pagal paklausą: įvertinate, kiek vartotojas pasirengęs mokėti už siūlomą produktą.

Kaina nustatoma orientuojantis į konkurentus – lyginant atskirų produktų kainas.

ŠALTINIS: „Verslo žinių“ leidžiamas žinynas „Verslo planavimas“

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 17 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kuo mažiau kandidatų, tuo atranka turi būti kruopštesnė 1

Dažna galimybė išvengti atsisveikinimo su įmonei netinkamais darbuotojais – darbo pokalbis. Kitaip tariant,...

Vadyba
2018.10.20
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Koks turi būti vadovas, kad darbuotojai, gavę konkurento pasiūlymą, ateitų pasitarti Premium 7

Išlaikyti darbuotojus – vis svarbesnis uždavinys mažoms ir labai mažoms įmonėms, kuriose darbuotojų kaita yra...

Vadyba
2018.10.19
„Sodros“ našta 2019 m.: vieniems mažėja, kitiems šiek tiek auga 6

Gerokai mažėja „Sodros“ įmokų našta su verslo liudijimu dirbantiems asmenims, tačiau ji šiek tiek didėja...

Finansai
2018.10.19
Kaip auginti pajamas mažiesiems baldžiams: „Joniškių baldų“ patirtis Premium

Mažos gamybinės įmonės plečia asortimentą, taip sukuria didesnę pridėtinę vertę ir augina pajamas. UAB...

Pramonė
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
Supirkėjams trūksta ir grybų, ir jų rinkėjų Premium 7

Grybų bei uogų supirkėjai ir perdirbėjai džiugiomis nuotaikomis šiemet nespinduliuoja. Miško gėrybių ne tik...

Agroverslas
2018.10.14
Jei partneriai nesileidžia į kalbas, sėsk į lėktuvą ir lėk pas juos Premium 3

Darbas tarptautinėse bendrovėse yra perspektyvus ir gerai mokamas, tačiau Rasa Jaskelevičiūtė, UAB „Žydinčios...

„Robolabs“ įkūrėjas: Darbo kodeksas – tai viena didelė formulė Premium 5

UAB „Robolabs“ sukūrė ir toliau tobulina apskaitos programą, kuri atpažįsta sąskaitas, mokosi iš savo klaidų...

Finansai
2018.10.12
Keramikų patirtis: Europa vertina etaloną, Japonija – atsitiktinį defektą Premium

Panevėžio meninės keramikos UAB „Midenė“ pastaraisiais metais didina molio dirbinių eksportą į Jungtinę...

Pramonė
2018.10.12
Panevėžio regionas: pramonė – gerai, robotikos centras – dar geriau Premium 6

Panevėžio regionas, garsėjantis stipria pramone, užsibrėžė dar vieną tikslą – tapti vienu pažangiausių...

Pramonė
2018.10.11
Tarp žemės ūkio technikos pardavėjų net nesispraudžia: rado pelningą nišą Premium 1

Lietuva per maža, kad reikėtų kurti įmonės filialą, užtenka rasti logistikos sprendimų – įsitikinę Traktorių...

Agroverslas
2018.10.10
Biurokratijai Lietuvoje įmonė vidutiniškai skiria 252 valandas per metus 1

Lietuvoje biurokratinę naštą didina reikalavimas 12 valandų per metus skirti darbo saugos ir sveikatos...

Finansai
2018.10.10
Apdovanotos sparčiausiai augusios Panevėžio regiono „Gazelės“

Kur gauti pinigų verslo plėtrai? Kaip internete ne tik parduoti, bet ir uždirbti? Kaip su tuo, ką turime,...

Verslo aplinka
2018.10.10
Panevėžio vandens jonizatorių gamintojai pirmiausia parduoda naudą Premium 1

Eksportuodamas ir sudėtingą, ir brangų produktą negali pasikliauti viena rinka ir keliais stambiais...

Pramonė
2018.10.09
Įmonių patirtis: priklausomybė nuo užsakovų –  kaip „nenudegti“

Stambus užsakovas yra gerai, tačiau jei jis vienintelis, atsiranda visiška priklausomybė nuo jo ir net rizika...

Vadyba
2018.10.09
Ekspertai: didesnė MMA padidins perkamąją galią, tačiau kils ir kainos 8

Vyriausybei ketinant nuo kitų metų minimalią mėnesio algą (MMA) didinti 30 Eur  – iki 430 Eur (dėl mokesčių...

Verslo aplinka
2018.10.08
Rizikavo prekiauti tik šaldytais maisto produktais Premium

Specializuotos parduotuvės, kuriose siūlomi tik šaldyti produktai, Lietuvoje dažniausiai yra gamintojų...

„Sodrai“ skolingi 50.000 smulkių verslų – sankcijos po mėnesio 6

Savarankiškai dirbę gyventojai, kurie iki šiol nesumokėjo valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos...

Finansai
2018.10.05
Sukūrė autoservisų tinklą, kurio darbuotojai – vien IT specialistai Premium 16

Platforma „PRO servisai“, leidžianti užsiregistruoti į arčiausiai esantį ir laisvų vietų turintį automobilių...

Technologijos
2018.10.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau