Verslo matematikos mokantis: kad pliusas netaptų minusu

Publikuota: 2015-11-28
Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną, savininkė: „Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną, savininkė: „Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nustatydami prekių kainas smulkieji verslininkai daugiau dėmesio kreipia į produkto gaminimo sąnaudas, nei dairosi į konkurentų kainodarą. Praktika rodo, kad ne visada mažesnė kaina lems, jog pirkėjai pravertų piniginę. Priešingai, verslininkai tikina, kad klientai vertina kokybę ir linkę už ją mokėti.

Pirkėjams dažnai atrodo, kad verslininkai kainas kilsteli žvilgtelėję į kalendorių – vasaros sezonu, prieš Kalėdas ar Velykas ir pan., kai prekių ar paslaugų paklausa didžiausia. Vis dėlto smulkieji verslininkai tvirtina priešingai: proginio kainų didinimo vengia, mat klientai tokius triukus greitai perpranta ir į parduotuvę gali nesugrįžti.

Pagal sudėtingumą

Žaneta Jatulevičienė, Utenos MB „Imodėja“, siuvančios drabužius iš trikotažo ir valdančios dvi parduotuves Vilniuje bei Šiauliuose, direktorė, nurodo, kad siuvinių kaina priklauso nuo sunaudotos medžiagos kiekio, įdėto siuvėjo darbo bei modelio sudėtingumo.

„Nors aišku, kaip nustatyti gaminio kainą, vis tiek tai nėra lengva. Pavyzdžiui, vieną kartą už užtrauktuką moki daugiau, kitą kartą – mažiau. O juk drabužio kaina turi būti vienoda, kas kartą jos kaitalioti negali, – sako p. Jatulevičienė ir prisipažįsta neišvengusi kainodaros klaidų: – Neįvertinau suknelės modelio sudėtingumo ir reikiamo medžiagos kiekio. Taigi gaminio kaina parduotuvėje buvo gerokai mažesnė, nei turėjo būti.“

Pašnekovė sako kainų pagal konkurentus nereguliuojanti, tačiau konkurentų kainodara kartkartėmis pasidominti.

„Pasižiūriu, kiek internete kainuoja konkurentų gaminiai, bet tik todėl, kad žinočiau, kokios tendencijos. Pagal konkurentus kainų nenustatome. Pastebėjau, kad žmonės linkę mokėti už kokybę ir, jei pamato defektą, iš karto pasako pardavėjai. Savo parduotuvėse nemokamai galime pataisyti drabužį: jei reikia, trumpiname, siauriname“, – teigia verslininkė.

Turi savo sistemą

Pernelyg daug dėmesio kreipti į konkurentų kainodarą nėra paranku, mat kiekviena įmonė turi savą sistemą.

„Kai pradėjau verslą, vis dairiausi, kiek kituose salonuose kainuoja gėlės. Tokia praktika nepasiteisino, nes prekybininkai gėlių įsigyja skirtingomis kainomis. Taigi ta pati gėlė vienur gali kainuoti 3 Eur, kitur – 2 Eur. Aš laikausi tokios sistemos – įsigyju gėlių ir taikau vienodą antkainį“, – aiškina Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną Vilniuje, savininkė.

Pasak p. Skirsgilienės, gėlių kainų nei pagal metų laiką, nei dėl švenčių nekaitalioja, nes klientai iš karto pajunta tokius pokyčius.

„Kartais kainas keičiu. Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu“, – kalba verslininkė.

Ypač svarbu tinkamai nustatyti kainą, tai smulkiesiems verslininkams dažnai pasirodo sudėtinga. Neretai pradedantieji daro esminę klaidą: nustato per mažą kainą ir taip tikisi pritraukti klientų. Tačiau kai verslas įsibėgėja, pastebima, kad dirbant su tokia maža pelno marža išgyventi sudėtinga: dirbama, investuojama daug, tačiau pelno beveik nėra. Tada kainos keliamos, bet pirkėjai jau įpratę prie ankstesnių kainų ir išvydę, kad prekės ar paslaugos nei iš šio, nei iš to ėmė ir pabrango, dažnai į tokią įmonę nebegrįžta.

Kainodaros strategijos

Nugriebimo strategija dažniausiai naudojama naujam produktui paleisti į rinką. Produktas pasižymi aukšta kaina, o laikui bėgant ji mažinama. Taip nugriebiama grietinėlė ir plečiama klientų grupė. Toks metodas tinka, kai pirkėjai yra mokūs. Ši strategija dažniausiai taikoma naujoms technologijoms, drabužiams, rankinėms ir pan.

Skverbimosi strategija naudojama, kai norimam įtvirtinti naujam produktui rinkoje suteikiama maža kaina siekiant pritraukti kuo daugiau klientų. Šis metodas ypač tinkamas, kai pirkėjai jautrūs kainai.

Kokybės ir kainos strategija taikoma siūlant skirtingos kokybės produktus.

Be šių kainodaros strategijų, galite naudotis vienu iš kelių produkto kainos nustatymo būdų: remtis sąnaudomis arba sukurti pridėtinę vertę.

Paprasčiausias būdas – remtis sąnaudomis: suskaičiuojate savikainą ir pridedate norimą pelno maržą.

Kaina nustatoma pagal paklausą: įvertinate, kiek vartotojas pasirengęs mokėti už siūlomą produktą.

Kaina nustatoma orientuojantis į konkurentus – lyginant atskirų produktų kainas.

ŠALTINIS: „Verslo žinių“ leidžiamas žinynas „Verslo planavimas“

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 17 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Iki gegužės 1 d. – galimybė VMI deklaruoti sandorius grynais pinigais

Gyventojai iki gegužės 1 d. mokesčių administratoriui turi pateikti duomenis apie didesnius sandorius grynais...

Finansai
09:58
Kodėl neverta slėpti verslo istorijos

Laukinio kapitalizmo laikai, kai verslininkai paprasčiausiai bijodavo kalbėti apie savo pasiekimus, nes...

Gazelė
06:57
Vokietija smulkiesiems skirs 555 mln. Eur

Smulkusis verslas yra net stambiausios ekonomikos vienas iš variklių – tai pripažįsta Vokietijos vyriausybė. 

Gazelė
2020.01.27
Pinigai darbuotojo nesulaikys, bet dalintis reikia

Žmonės – didžiausias darbdavio turtas ir geriausia investicija, sutinka ir personalo specialistai, ir...

Gazelė
2020.01.27
Kur smulkieji randa pinigų verslui plėsti

Verslą galima kurti vien tik savo lėšomis, tačiau dažniausiai tai užtrunka kur kas ilgiau nei pradėti su...

Gazelė
2020.01.27
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Patarimai, kaip išlaikyti specialistą ilgam

Atlyginimas yra svarbus dalykas, lemiantis žmogaus apsisprendimą, kur dirbti, tačiau ne esminis. Kodėl...

Gazelė
2020.01.25
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
Pirkimų vertė per Centrinę perkančiąją organizaciją pernai padidėjo 11%  1

Pirkimai per Centrinę perkančiąją organizaciją CPO LT padeda išvengti korupcijos, todėl Vyriausybė skatina,...

Finansai
2020.01.22
Darbuotojai iš įmonių bėga ne dėl mažesnės algos: neteisybė, skatinanti keisti darbą Premium 7

Kylančios algos motyvuoja darbuotojus, tačiau jei vieniems tas šuolis yra ypač didelis, o kitiems pokytis...

Gazelė
2020.01.22
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau