Verslo matematikos mokantis: kad pliusas netaptų minusu

Publikuota: 2015-11-28
Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną, savininkė: „Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną, savininkė: „Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nustatydami prekių kainas smulkieji verslininkai daugiau dėmesio kreipia į produkto gaminimo sąnaudas, nei dairosi į konkurentų kainodarą. Praktika rodo, kad ne visada mažesnė kaina lems, jog pirkėjai pravertų piniginę. Priešingai, verslininkai tikina, kad klientai vertina kokybę ir linkę už ją mokėti.

Pirkėjams dažnai atrodo, kad verslininkai kainas kilsteli žvilgtelėję į kalendorių – vasaros sezonu, prieš Kalėdas ar Velykas ir pan., kai prekių ar paslaugų paklausa didžiausia. Vis dėlto smulkieji verslininkai tvirtina priešingai: proginio kainų didinimo vengia, mat klientai tokius triukus greitai perpranta ir į parduotuvę gali nesugrįžti.

Pagal sudėtingumą

Žaneta Jatulevičienė, Utenos MB „Imodėja“, siuvančios drabužius iš trikotažo ir valdančios dvi parduotuves Vilniuje bei Šiauliuose, direktorė, nurodo, kad siuvinių kaina priklauso nuo sunaudotos medžiagos kiekio, įdėto siuvėjo darbo bei modelio sudėtingumo.

„Nors aišku, kaip nustatyti gaminio kainą, vis tiek tai nėra lengva. Pavyzdžiui, vieną kartą už užtrauktuką moki daugiau, kitą kartą – mažiau. O juk drabužio kaina turi būti vienoda, kas kartą jos kaitalioti negali, – sako p. Jatulevičienė ir prisipažįsta neišvengusi kainodaros klaidų: – Neįvertinau suknelės modelio sudėtingumo ir reikiamo medžiagos kiekio. Taigi gaminio kaina parduotuvėje buvo gerokai mažesnė, nei turėjo būti.“

Pašnekovė sako kainų pagal konkurentus nereguliuojanti, tačiau konkurentų kainodara kartkartėmis pasidominti.

„Pasižiūriu, kiek internete kainuoja konkurentų gaminiai, bet tik todėl, kad žinočiau, kokios tendencijos. Pagal konkurentus kainų nenustatome. Pastebėjau, kad žmonės linkę mokėti už kokybę ir, jei pamato defektą, iš karto pasako pardavėjai. Savo parduotuvėse nemokamai galime pataisyti drabužį: jei reikia, trumpiname, siauriname“, – teigia verslininkė.

Turi savo sistemą

Pernelyg daug dėmesio kreipti į konkurentų kainodarą nėra paranku, mat kiekviena įmonė turi savą sistemą.

„Kai pradėjau verslą, vis dairiausi, kiek kituose salonuose kainuoja gėlės. Tokia praktika nepasiteisino, nes prekybininkai gėlių įsigyja skirtingomis kainomis. Taigi ta pati gėlė vienur gali kainuoti 3 Eur, kitur – 2 Eur. Aš laikausi tokios sistemos – įsigyju gėlių ir taikau vienodą antkainį“, – aiškina Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną Vilniuje, savininkė.

Pasak p. Skirsgilienės, gėlių kainų nei pagal metų laiką, nei dėl švenčių nekaitalioja, nes klientai iš karto pajunta tokius pokyčius.

„Kartais kainas keičiu. Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu“, – kalba verslininkė.

Ypač svarbu tinkamai nustatyti kainą, tai smulkiesiems verslininkams dažnai pasirodo sudėtinga. Neretai pradedantieji daro esminę klaidą: nustato per mažą kainą ir taip tikisi pritraukti klientų. Tačiau kai verslas įsibėgėja, pastebima, kad dirbant su tokia maža pelno marža išgyventi sudėtinga: dirbama, investuojama daug, tačiau pelno beveik nėra. Tada kainos keliamos, bet pirkėjai jau įpratę prie ankstesnių kainų ir išvydę, kad prekės ar paslaugos nei iš šio, nei iš to ėmė ir pabrango, dažnai į tokią įmonę nebegrįžta.

Kainodaros strategijos

Nugriebimo strategija dažniausiai naudojama naujam produktui paleisti į rinką. Produktas pasižymi aukšta kaina, o laikui bėgant ji mažinama. Taip nugriebiama grietinėlė ir plečiama klientų grupė. Toks metodas tinka, kai pirkėjai yra mokūs. Ši strategija dažniausiai taikoma naujoms technologijoms, drabužiams, rankinėms ir pan.

Skverbimosi strategija naudojama, kai norimam įtvirtinti naujam produktui rinkoje suteikiama maža kaina siekiant pritraukti kuo daugiau klientų. Šis metodas ypač tinkamas, kai pirkėjai jautrūs kainai.

Kokybės ir kainos strategija taikoma siūlant skirtingos kokybės produktus.

Be šių kainodaros strategijų, galite naudotis vienu iš kelių produkto kainos nustatymo būdų: remtis sąnaudomis arba sukurti pridėtinę vertę.

Paprasčiausias būdas – remtis sąnaudomis: suskaičiuojate savikainą ir pridedate norimą pelno maržą.

Kaina nustatoma pagal paklausą: įvertinate, kiek vartotojas pasirengęs mokėti už siūlomą produktą.

Kaina nustatoma orientuojantis į konkurentus – lyginant atskirų produktų kainas.

ŠALTINIS: „Verslo žinių“ leidžiamas žinynas „Verslo planavimas“

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 17 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
16:46
Nauja tendencija: iš dividendų į vokelius Premium 12

Dividendus dedant į darbuotojams skirtus vokelius, kai įmonė maža ir gali taikyti mažesnį 5% pelno mokesčio...

Finansai
13:02
Parama „kaimo startuoliams“ – ir staklėms, ir paspirtukams, ir cukraus vatos aparatams pirkti Premium 1

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) pasiūlius pačią paprasčiausią iki šiol paramą verslo pradžiai kaime,...

Pramonė
11:02
Labiausiai asmeniniai finansai nukentės atostogaujant 2019 m. gruodį Premium 3

Norint sužinoti, kokį mėnesį geriausiai eiti atostogų, kad mėnesio atlygis būtų didžiausias, reikia įvertinti...

Finansai
2019.03.18
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
Smulkieji, kadaise išmokę dirbti JK, pabandytų vėl 1

Verslas yra lankstus ir sugalvos, ką daryti kilus rūpesčių dėl „Brexit“, vieni kitus ramina vežėjai.

Gazelė
2019.03.17
Pirtis, neradusi patalpų Vilniaus senamiestyje, įsikūrė ten, kur šildytis malkomis įprasta 10

Pirtį „Ivanas muša gongą“ ryškiai geltonai perdažytame name Kalvarijų gatvėje prieš kelias dienas atidaręs...

Gazelė
2019.03.16
Smulkiųjų vežėjų darbymetis: parsikraustyti į Lietuvą iš JK skuba visą kovą Premium 1

Lietuviai iš Jungtinės Karalystės (JK) traukia kurtis Lietuvoje. Pervežimo mikroautobusais paslaugas...

Gazelė
2019.03.15
GPAIS: ką reikia žinoti ir kaip verslui išvengti baudų 1

Verslas piktinasi, kad Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS)...

Gazelė
2019.03.14
VMI: turime duomenis apie kriptovaliutų sandorius iš Lietuvos 17

Prekybą kriptovaliutomis reikia priskirti individualiai veiklai. Jeigu to nepadarėte, galima individualią...

Finansai
2019.03.14
Labdaros fondai ir VšĮ suskubo teikti metines finansines ataskaitas

Šiemet bendrovės aktyviau teikia metines finansines ataskaitas nei pernai. To nepadarius įmonių vadovai gali...

Finansai
2019.03.14
GPAIS tapo kone keiksmažodžiu 25.000 šalies įmonių, verslui kantrybė senka Premium 14

Pernai gruodį baigėsi prisitaikymo prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės...

Gazelė
2019.03.14
Keičia parduotuvių asortimentą – „viskas, ko gali prireikti“ neefektyvu Premium

Regionuose dirbantys prekybininkai dėlioja plėtros planus ir skaičiuoja, kad praėjusių metų iššūkiai – darbo...

Gazelė
2019.03.13
Jei ūkininkas iš kanapių suriš vantą, jis - jau narkotikų platintojas Premium 1

Lietuvoje vis gausėja ūkininkų, auginančių pluoštines kanapes, tačiau dėl įstatymų painiavos kai kurie jų jau...

Gazelė
2019.03.13
Pirtį „Ivanas muša gongą“ užkūrė po trejų metų, laukia hipsterių Premium 10

Paieškos vietos, kurioje savininkas leistų įrengti pirtį su malkomis kūrenama krosnimi, gali trukti trejus...

Gazelė
2019.03.12
Atsisakė darbo banke ir sukūrė verslą: korporatyviniams dalykams čia vietos nėra Premium 14

Sostinėje kavinių bumas tęsiasi, tačiau didelė konkurencija neatbaido verslo naujokų. Tiesa, šiems reikia...

Gazelė
2019.03.12
Šiemet individualią veiklą užregistravo 15% daugiau gyventojų

Per pirmus du šių metų mėnesius individualią veiklą pagal pažymą vykdančių gyventojų skaičius, lyginant su...

Finansai
2019.03.12
Pirkėjų sveikesnių gėrimų paieškos skatina gamintojų išradingumą

Ekologiškų ir natūralių produktų Lietuva eksportuoja daugiausia, palyginti su Latvija ir Estija. Vis...

Gazelė
2019.03.09
 Panevėžio įmonės patirtis – kaip pavyko susidoroti su „Sodros“ „grindų“ iššūkiu 1

Kiekviena lazda turi du galus – tai dar kartą patvirtino sprendimas įvesti „Sodros“ „grindis“.

Gazelė
2019.03.09
Verslas investuoja į „Poniškas privilegijas“ Šakiuose Premium

Artimiausiais metais atnaujintuose Lietuvos dvaruose turėtų atsirasti bent keli nauji viešbučiai. Verslas...

Gazelė
2019.03.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau