Verslo matematikos mokantis: kad pliusas netaptų minusu

Publikuota: 2015-11-28
Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną, savininkė: „Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną, savininkė: „Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nustatydami prekių kainas smulkieji verslininkai daugiau dėmesio kreipia į produkto gaminimo sąnaudas, nei dairosi į konkurentų kainodarą. Praktika rodo, kad ne visada mažesnė kaina lems, jog pirkėjai pravertų piniginę. Priešingai, verslininkai tikina, kad klientai vertina kokybę ir linkę už ją mokėti.

Pirkėjams dažnai atrodo, kad verslininkai kainas kilsteli žvilgtelėję į kalendorių – vasaros sezonu, prieš Kalėdas ar Velykas ir pan., kai prekių ar paslaugų paklausa didžiausia. Vis dėlto smulkieji verslininkai tvirtina priešingai: proginio kainų didinimo vengia, mat klientai tokius triukus greitai perpranta ir į parduotuvę gali nesugrįžti.

Pagal sudėtingumą

Žaneta Jatulevičienė, Utenos MB „Imodėja“, siuvančios drabužius iš trikotažo ir valdančios dvi parduotuves Vilniuje bei Šiauliuose, direktorė, nurodo, kad siuvinių kaina priklauso nuo sunaudotos medžiagos kiekio, įdėto siuvėjo darbo bei modelio sudėtingumo.

„Nors aišku, kaip nustatyti gaminio kainą, vis tiek tai nėra lengva. Pavyzdžiui, vieną kartą už užtrauktuką moki daugiau, kitą kartą – mažiau. O juk drabužio kaina turi būti vienoda, kas kartą jos kaitalioti negali, – sako p. Jatulevičienė ir prisipažįsta neišvengusi kainodaros klaidų: – Neįvertinau suknelės modelio sudėtingumo ir reikiamo medžiagos kiekio. Taigi gaminio kaina parduotuvėje buvo gerokai mažesnė, nei turėjo būti.“

Pašnekovė sako kainų pagal konkurentus nereguliuojanti, tačiau konkurentų kainodara kartkartėmis pasidominti.

„Pasižiūriu, kiek internete kainuoja konkurentų gaminiai, bet tik todėl, kad žinočiau, kokios tendencijos. Pagal konkurentus kainų nenustatome. Pastebėjau, kad žmonės linkę mokėti už kokybę ir, jei pamato defektą, iš karto pasako pardavėjai. Savo parduotuvėse nemokamai galime pataisyti drabužį: jei reikia, trumpiname, siauriname“, – teigia verslininkė.

Turi savo sistemą

Pernelyg daug dėmesio kreipti į konkurentų kainodarą nėra paranku, mat kiekviena įmonė turi savą sistemą.

„Kai pradėjau verslą, vis dairiausi, kiek kituose salonuose kainuoja gėlės. Tokia praktika nepasiteisino, nes prekybininkai gėlių įsigyja skirtingomis kainomis. Taigi ta pati gėlė vienur gali kainuoti 3 Eur, kitur – 2 Eur. Aš laikausi tokios sistemos – įsigyju gėlių ir taikau vienodą antkainį“, – aiškina Arijana Skirsgilienė, individualios įmonės, valdančios gėlių saloną Vilniuje, savininkė.

Pasak p. Skirsgilienės, gėlių kainų nei pagal metų laiką, nei dėl švenčių nekaitalioja, nes klientai iš karto pajunta tokius pokyčius.

„Kartais kainas keičiu. Jei pastebiu, kad keletas klientų atkreipė dėmesį į gėlę, tačiau tik dėl kainos nepirko, kainą mažinu“, – kalba verslininkė.

Ypač svarbu tinkamai nustatyti kainą, tai smulkiesiems verslininkams dažnai pasirodo sudėtinga. Neretai pradedantieji daro esminę klaidą: nustato per mažą kainą ir taip tikisi pritraukti klientų. Tačiau kai verslas įsibėgėja, pastebima, kad dirbant su tokia maža pelno marža išgyventi sudėtinga: dirbama, investuojama daug, tačiau pelno beveik nėra. Tada kainos keliamos, bet pirkėjai jau įpratę prie ankstesnių kainų ir išvydę, kad prekės ar paslaugos nei iš šio, nei iš to ėmė ir pabrango, dažnai į tokią įmonę nebegrįžta.

Kainodaros strategijos

Nugriebimo strategija dažniausiai naudojama naujam produktui paleisti į rinką. Produktas pasižymi aukšta kaina, o laikui bėgant ji mažinama. Taip nugriebiama grietinėlė ir plečiama klientų grupė. Toks metodas tinka, kai pirkėjai yra mokūs. Ši strategija dažniausiai taikoma naujoms technologijoms, drabužiams, rankinėms ir pan.

Skverbimosi strategija naudojama, kai norimam įtvirtinti naujam produktui rinkoje suteikiama maža kaina siekiant pritraukti kuo daugiau klientų. Šis metodas ypač tinkamas, kai pirkėjai jautrūs kainai.

Kokybės ir kainos strategija taikoma siūlant skirtingos kokybės produktus.

Be šių kainodaros strategijų, galite naudotis vienu iš kelių produkto kainos nustatymo būdų: remtis sąnaudomis arba sukurti pridėtinę vertę.

Paprasčiausias būdas – remtis sąnaudomis: suskaičiuojate savikainą ir pridedate norimą pelno maržą.

Kaina nustatoma pagal paklausą: įvertinate, kiek vartotojas pasirengęs mokėti už siūlomą produktą.

Kaina nustatoma orientuojantis į konkurentus – lyginant atskirų produktų kainas.

ŠALTINIS: „Verslo žinių“ leidžiamas žinynas „Verslo planavimas“

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 17 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Kodėl plėtra į kitus miestus nebūtinai pasiseka Premium

Geografinė plėtra yra vienas iš būdų padidinti pardavimus, tačiau planai įsikurti naujoje vietoje neretai...

Vadyba
2018.07.25
Kaip greičiau pasiekti, kad naujokas neatsiliktų nuo senbuvių 4

Kol naujam darbuotojui pasakojama, kokia yra darbo specifika, jam kaip ir viskas aišku. Bet kai pradeda...

Vadyba
2018.07.24
„McKinsey“: pakeitimai vaisių skyriuje kilsteli bendrus pardavimus Premium

Išsamūs tyrimai, atlikti keturiose Europos šalyse, padėjo suprasti, kokiais konkrečiais būdais parduotuvės...

Naujas ES prekybos susitarimas – galimybė greitiems ir lankstiems Premium 8

Europos Sąjungos (ES) ir Japonijos laisvosios prekybos sutartis, kuri sukuria atviros prekybos zoną,...

Verslo aplinka
2018.07.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau