Pinigus leis laisviau, bet Kalėdos ateis tik sausį

Publikuota: 2015-11-15
Išlaidos šventiniams renginiams šiemet turėtų išaugti.
Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Išlaidos šventiniams renginiams šiemet turėtų išaugti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.

Įmonių vadovai – tiek stam­bių, tiek smulkių – ne­slepia: kalėdiniams rengi­niams ir dovanoms šiemet skirs gerokai daugiau lėšų nei pernai. Tad restoranai ir klubai, renginių organi­za­toriai, prekių, tinkančių do­vanoms, pardavėjai, siun­tų tarnybos jau dabar trina rankomis ir rengiasi darbymečiui.

Išlaidos šventiniams renginiams išaugo ne tik todėl, kad kai kurios paslaugos yra pabrangusios, bet ir dėl to, kad tai leidžia finansinė padėtis, už kurią norima atsidėkoti tiek partneriams, klientams, tiek darbuotojams. Pastariesiems labiausiai, nes jie daugiausia prisidėjo prie įmonės rezultatų, todėl, daugelio vadovo nuomone, nusipelno ne tik šventinio renginio, bet ir dovanų.

Viktorija Vanagė, nekilnojamojo turto agentūros „Citus“ direktorė, sako, kad kolektyvo šventės motyvuoja darbuotojus, leidžia jiems atsipalaiduoti ir daugiau pabendrauti tarpusavyje.

„Mėgstame šventes. Didžioji dalis mūsų darbuotojų – pardavėjai, kuriems tokios šventės labai patinka, veikia kaip motyvacinė priemonė, tad mes jas visuomet darome. Per metus turime dvi dideles šventes: vasarą organizuojame sporto šventę, o žiemą darome renginį, kuriame apdovanojame geriausius darbuotojus, susigalvojame kokią nors temą, pavyzdžiui, pernai tema buvo „Oskaro“ apdovanojimai. Renginius organizuojame patys, tuo užsiimančių įmonių nesamdome. Turime biurus Vilniuje ir Kaune, tad tai būna puiki proga darbuotojams geriau susipažinti“, – dėsto p. Vanagė.

Įmonė taip pat nepamiršta pasveikinti partnerių ir klientų, jiems siunčiamos dovanos.

„Visuomet sveikiname ir partnerius bei klientus. Paprastai tai būna ranka rašyti atvirukai, padėkos, įmonės šampanas ir pan.“, – priduria pašnekovė.

Leonardas Martavičius, sos­ti­nės UAB „Lematec“, turinčios 11 darbuotojų, vadovas, sako, kad su darbuotojais šventę organizuojasi, tačiau mieliau renkasi aktyvias pramogas, o ne tradicinius vakarėlius.

„Su darbuotojais stengiamės susiorganizuoti kokią nors aktyvią pramogą, visi kartu kur nors išeiname. Bet tai nebūna šventė iki ryto, susirenkame dienos metu, švenčiame ramiai. Partneriams ir klientams siunčiame nedidelių dovanų ir būtinai ranka rašytų sveikinimų. Pastebėjau, kad pastaruosius metus beveik visi sveikinimai atkeliauja elektroniniu paštu, tačiau mes vis dar stengiamės visus sveikinti siųsdami tikrus atvirukus, taip nuoširdžiau“, – pasakoja p. Martavičius.

Įsitraukia ir patys

Kalbintos Kauno įmonės planuoja sočias kalėdines šventes, netaupydamos renginių organizatorių paslaugoms, šventinei programai, valgiams ir gėrimams, kai kas dar pridės ir dovanėlių.

JAV sveikatos apsaugos technologijų ir paslaugų milžinės „Intermedix Corporation“ prieš dvejus metus Kaune atidarytas paslaugų centras UAB „Intermedix Lietuva“ kalėdinę šventę savo darbuotojams šįkart organizuos ne gruodį, kaip įprastai tai daro daugelis įmonių, o 2016 m. sausio pradžioje.

Kaip teigia Lukas Jan­kaus­kas, „Intermedix Lietu­vos“ direktorius, šįkart jie 500 savo darbuotojų kolektyvą pakvies į žiemos šventę. Jau dabar vyksta paruošiamieji šventės darbai: aktyvių darbuotojų grupė kuria renginio programą, taip pat yra pasirinkta ir renginių organizavimo įmonė, kuri šventei skirs vedėją, atlikėjus.

„Labai svarbu, kad ir patys darbuotojai įsitraukia į šventės organizavimą. Mūsų įmonėje tokia aktyvių, prie renginių organizavimo prisidedančių darbuotojų grupė yra nuolatinė – tiesiog jiems patinka tai daryti, jie tam atranda laiko“, – kalba p. Jankauskas.

„Intermedix Lietuvos“ žiemos šventė vyks išsinuomotoje renginių erdvėje, kurios kol kas įmonės vadovas dar neatskleidžia. „Įmonė darbuotojams dovanos šventę, nes 500 žmonių nėra mažai. Mes dovanosime įspūdžių, todėl dovanėlių nebus. Darbuotojai stebės programą, vaišinsis, linksminsis“, – sako JAV kapitalo įmonės Kaune vadovas. Anot p. Jankausko, tokios šventės biudžetas didelis, tačiau konkrečios sumos jis neatskleidė.

Su antromis pusėmis

Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdymo bendrovė gruodžio viduryje savo darbuotojus, esamus ir potencialius klientus, rangovus, architektus pakvies į kalėdinę šventę Raudondvario dvaro oranžerijoje.

Kaip teigia Vytas Petružis, Kauno LEZ valdymo bendrovės direktorius, į šį vakarą bus išsiųsta apie 80–100 kvietimų. Šįmet, kitaip nei pernai, į šventinį vakarą bus pakviestos ir darbuotojų antrosios pusės. Renginiui organizuoti samdoma šią veiklą vykdanti įmonė.

„Kasmet darbuotojams ir klientams organizuojame kalėdinę šventę su dovanėlėmis. Vakaro metu svečiai vaišinsis vakariene, vynu, taip pat jiems bus įteikta simbolinių dovanų. Šiltas ryšys kainuoja, tačiau tai pasiteisina, tai yra verslo dalis. Be to, tokios šventės pakelia darbuotojų motyvaciją, tai taip pat yra ir padėka klientams“, – kalba p. Petružis.

Linksminasi kiti

O štai Dariui Jankūnui, UAB „Trampolina“, Kaune turinčios du uždarus batutų parkus, savininkui, kalėdinių švenčių maratonas – įtemptas metas.

„Neseniai atidarėme dar vieną batutų parką Kaune, dabar jau turime iš viso du batutų parkus. Laikas iki antrosios erdvės atidarymo buvo labai įtemptas, dar ir dabar tenka tobulinti ją, todėl laiko pagalvoti apie kalėdinį vakarėlį tikrai nėra. Ir taip, manau, yra daugeliui su pramogų verslu susijusių įmonių, nes per kalėdinį laikotarpį linksminasi kiti, o mes įtemptai dirbame“, – mano p. Jankūnas.

Pernai įmonėje dirbo 5 darbuotojai, kuriems įmonė į Kalėdų dovanėlių krepšelį tiesiog įdėjo dovanų čekius. Šįmet įmonėje yra jau 9 darbuotojai ir dėl dovanėlių, kaip sako p. Jankūnas, jis tikisi labiau pasukti galvą.

Išvynioja sintetinį ledą

Justė Paražinskaitė, renginių organizavimo UAB „Asmeniškai Jums“ akcininkė, pastebi tendenciją, kad šįmet Kaune veikiančios įmonės, kurios užsako jų paslaugas, jau sutinka daugiau mokėti už gerą programą, įspūdingą šventę.

„Šįmet jau nevyksta dideli „mūšiai“ dėl renginių biudžeto. Vadovai jau atskiria, kad už gerą renginį reikia atitinkamai ir sumokėti“, – aiškina renginių organizatorė.

Renginio biudžetą, anot p. Paražinskaitės, didina šou pasirodymai, renginio dekoracijos. Šįmet jos vadovaujama renginių organizavimo įmonė klientams siūlo ir naują paslaugą – čiuožėjų pasirodymus bet kurioje patalpoje ant čia pat ištiesiamo sintetinio ledo. Šių pasirodymų kaina nenurodoma, tačiau, kaip teigia renginių organizatorė, ji yra aukšta, todėl kol kas verslininkai dar neskuba kalėdinėms šventėms užsakinėti šios naujovės.

Renkasi kokybiškas dovanas

Intensyviai šventėms rengiasi ir pajūrio verslas. Vygandas Srėbalius, Klaipėdoje veikiančios maisto pramonės įrenginius projektuojančios ir gaminančios UAB „Lavango group“ savininkas ir direktorius, sako, kad kalėdinis laikotarpis kasmet pareikalauja apie 10.000 Eur investicijų. Apie pusė šios sumos skiriama darbuotojų šventiniam renginiui, o likusi suma – verslo partnerių dovanoms.

Joms išrinkti bendrovė kasmet skiria nemažai laiko. Generuoti idėjas ir rūpintis jų įgyvendinimu pradeda dar rugsėjį.

„Verslo partneriams dažniausiai dovanojame rinkinį, į kurį įeina ir gėrimai, maisto produktai, ir įvairūs logotipu paženklinti daiktai: darbo knygos, skėčiai, rašymo priemonės, USB laikmenos. Dovanos lyg ir tradicinės, tačiau stengiamės, kad tai nebūtų pigi kiniška produkcija. Norime dovanoti kokybiškus daiktus su idėja. Pavyzdžiui, pernai užsakėme rašiklius, kurių vienas galas buvo įprastas, o kitame buvo įmontuota speciali valdymo lazdelė, skirta telefonams, kompiuteriams su liečiamuoju ekranu. Šiemet bendrovės dovanų rinkinyje bus kokybiškas termosinis puodelis“, – pasakoja p. Srėbalius.

Vietoj vakarėlio – kurortas

„Lavango group“ kasmet pasirūpina ir dovanėlėmis darbuotojų atžaloms, o kolektyvo Kalėdų dovana tampa šventinė savaitgalio išvyka.

„Jau kelerius metus turime tradiciją vietoj įmonės kalėdinio vakarėlio geriau savaitgalį išvykti į Druskininkus. Darbuotojus kviečiame su jų antromis pusėmis, užsakome nakvynę viešbutyje, apsilankymą baseinų komplekse, įvairių SPA paslaugų, šventinę vakarienę viešbučio restorane“, – pasakoja p. Srėbalius.

Verslininkas sako, kad sprendimą 20 žmonių kolektyvui vietoj kalėdinio renginio pasiūlyti savaitgalio išvyką į kurortą paskatino ir noras, kad darbuotojai geriau pažintų vienas kitą.

Populiarios degustacijos

Natalija Mogučaja, „Nesė Group“ rinkodaros vadovė, pabrėžia, kad nemaža dalis smulkiojo verslo įmonių artėjant šventiniam laikotarpiui vis dar pageidauja ir bendrų kolektyvo švenčių.

Klaipėdos senamiestyje veikiantis pramogų centras „Nesė Pramogų bankas“, kur po vienu stogu veikia airiško stiliaus aludė, viskio baras, europietiškos virtuvės restoranas, lošimo namai, banketų salė, bendrovėms siūlo įvairių erdvių ir pramogų. Anot p. Mogučajos, daug įmonių vis dar švenčia tradiciškai: užsisako privačią salę, kur rengia kalėdinius vakarėlius su įvairiomis pramogomis.

„Pastaruoju metu labai paklausios tapo ir įvairios degustacinės vakarienės. Siūlome rinktis iš keleto skirtingų variantų: ragauti įvairiai paruoštas midijas, žvėrienos, jūrų gėrybių ir kitus patiekalus. Esame suformavę keletą šventinių paketų ir matome, kad įmonės mielai renkasi ne tik maisto, bet ir gėrimų, pavyzdžiui, viskio, degustacijas“, – pasakoja p. Mogučaja.

Kalbinti verslininkai pripažįsta, kad formuodami šventinį biudžetą šiemet šiek tiek atleido vadžias – žinoma, jis nepasieks ekonominio augimo laikotarpio aukštumų, tačiau kadangi daugelių įmonių šiemet finansinė padėtis pagerėjo, tad įmonių vadovai nori, kad ir darbuotojai tai pajustų.

Straipsnis lapkričio 5 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Latviai pradėjo gaminti marinuotų agurkų skonio degtinę 1

Prekės ženklo „Moskovskaya“ liniją papildė 4 nauji degtinės gėrimai, kuriems kurti panaudoti senoviniai...

Gazelė
12:20
Molinių taikinių jau neužtenka – Švenčionyse kuria interaktyvią šaudyklą Premium

Švenčionių r. įrengta šaudykla modernizuojama iš esmės: bus ne tik įrengta stendinio šaudymo aikštelė ir dvi...

Gazelė
07:56
Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 7

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13
„eGariunai.com“ neišdegė, bet internetinis turgus bus Premium

Turgavietėms modernėjant ir plečiant veiklą iki kultūros ir pramogų, dar viena iniciatyva sutelkti...

Gazelė
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Mažesnių miestų realybė: atvažiavai nelaiku, gali likti nevalgęs 2

Alkanas žmogus yra piktas žmogus. Ypač tada, kai jis atvykęs į svetimą miestą, o maitinimo įstaigos dar...

Gazelė
2019.04.11
„Galvų medžiotojas“: neverskite savo darbuotojų manyti, kad jie uždirba per mažai Premium 6

Jei norite, kad į darbo vietą kandidatuotų tinkamiausi darbuotojai, darbo skelbime pateikite kuo daugiau...

Gazelė
2019.04.11
Tauragėje modernus viešbutis radosi iš reikalo: nenorėjo pusvelčiui nuomoti patalpų Premium 1

Pačiame Tauragės centre atidarytas viešbutis „Senamiesčio apartamentai“ ieško aukso vidurio tarp gyvo...

Gazelė
2019.04.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau