Pinigus leis laisviau, bet Kalėdos ateis tik sausį

Publikuota: 2015-11-15
Išlaidos šventiniams renginiams šiemet turėtų išaugti.
Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Išlaidos šventiniams renginiams šiemet turėtų išaugti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.

Įmonių vadovai – tiek stam­bių, tiek smulkių – ne­slepia: kalėdiniams rengi­niams ir dovanoms šiemet skirs gerokai daugiau lėšų nei pernai. Tad restoranai ir klubai, renginių organi­za­toriai, prekių, tinkančių do­vanoms, pardavėjai, siun­tų tarnybos jau dabar trina rankomis ir rengiasi darbymečiui.

Išlaidos šventiniams renginiams išaugo ne tik todėl, kad kai kurios paslaugos yra pabrangusios, bet ir dėl to, kad tai leidžia finansinė padėtis, už kurią norima atsidėkoti tiek partneriams, klientams, tiek darbuotojams. Pastariesiems labiausiai, nes jie daugiausia prisidėjo prie įmonės rezultatų, todėl, daugelio vadovo nuomone, nusipelno ne tik šventinio renginio, bet ir dovanų.

Viktorija Vanagė, nekilnojamojo turto agentūros „Citus“ direktorė, sako, kad kolektyvo šventės motyvuoja darbuotojus, leidžia jiems atsipalaiduoti ir daugiau pabendrauti tarpusavyje.

„Mėgstame šventes. Didžioji dalis mūsų darbuotojų – pardavėjai, kuriems tokios šventės labai patinka, veikia kaip motyvacinė priemonė, tad mes jas visuomet darome. Per metus turime dvi dideles šventes: vasarą organizuojame sporto šventę, o žiemą darome renginį, kuriame apdovanojame geriausius darbuotojus, susigalvojame kokią nors temą, pavyzdžiui, pernai tema buvo „Oskaro“ apdovanojimai. Renginius organizuojame patys, tuo užsiimančių įmonių nesamdome. Turime biurus Vilniuje ir Kaune, tad tai būna puiki proga darbuotojams geriau susipažinti“, – dėsto p. Vanagė.

Įmonė taip pat nepamiršta pasveikinti partnerių ir klientų, jiems siunčiamos dovanos.

„Visuomet sveikiname ir partnerius bei klientus. Paprastai tai būna ranka rašyti atvirukai, padėkos, įmonės šampanas ir pan.“, – priduria pašnekovė.

Leonardas Martavičius, sos­ti­nės UAB „Lematec“, turinčios 11 darbuotojų, vadovas, sako, kad su darbuotojais šventę organizuojasi, tačiau mieliau renkasi aktyvias pramogas, o ne tradicinius vakarėlius.

„Su darbuotojais stengiamės susiorganizuoti kokią nors aktyvią pramogą, visi kartu kur nors išeiname. Bet tai nebūna šventė iki ryto, susirenkame dienos metu, švenčiame ramiai. Partneriams ir klientams siunčiame nedidelių dovanų ir būtinai ranka rašytų sveikinimų. Pastebėjau, kad pastaruosius metus beveik visi sveikinimai atkeliauja elektroniniu paštu, tačiau mes vis dar stengiamės visus sveikinti siųsdami tikrus atvirukus, taip nuoširdžiau“, – pasakoja p. Martavičius.

Įsitraukia ir patys

Kalbintos Kauno įmonės planuoja sočias kalėdines šventes, netaupydamos renginių organizatorių paslaugoms, šventinei programai, valgiams ir gėrimams, kai kas dar pridės ir dovanėlių.

JAV sveikatos apsaugos technologijų ir paslaugų milžinės „Intermedix Corporation“ prieš dvejus metus Kaune atidarytas paslaugų centras UAB „Intermedix Lietuva“ kalėdinę šventę savo darbuotojams šįkart organizuos ne gruodį, kaip įprastai tai daro daugelis įmonių, o 2016 m. sausio pradžioje.

Kaip teigia Lukas Jan­kaus­kas, „Intermedix Lietu­vos“ direktorius, šįkart jie 500 savo darbuotojų kolektyvą pakvies į žiemos šventę. Jau dabar vyksta paruošiamieji šventės darbai: aktyvių darbuotojų grupė kuria renginio programą, taip pat yra pasirinkta ir renginių organizavimo įmonė, kuri šventei skirs vedėją, atlikėjus.

„Labai svarbu, kad ir patys darbuotojai įsitraukia į šventės organizavimą. Mūsų įmonėje tokia aktyvių, prie renginių organizavimo prisidedančių darbuotojų grupė yra nuolatinė – tiesiog jiems patinka tai daryti, jie tam atranda laiko“, – kalba p. Jankauskas.

„Intermedix Lietuvos“ žiemos šventė vyks išsinuomotoje renginių erdvėje, kurios kol kas įmonės vadovas dar neatskleidžia. „Įmonė darbuotojams dovanos šventę, nes 500 žmonių nėra mažai. Mes dovanosime įspūdžių, todėl dovanėlių nebus. Darbuotojai stebės programą, vaišinsis, linksminsis“, – sako JAV kapitalo įmonės Kaune vadovas. Anot p. Jankausko, tokios šventės biudžetas didelis, tačiau konkrečios sumos jis neatskleidė.

Su antromis pusėmis

Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdymo bendrovė gruodžio viduryje savo darbuotojus, esamus ir potencialius klientus, rangovus, architektus pakvies į kalėdinę šventę Raudondvario dvaro oranžerijoje.

Kaip teigia Vytas Petružis, Kauno LEZ valdymo bendrovės direktorius, į šį vakarą bus išsiųsta apie 80–100 kvietimų. Šįmet, kitaip nei pernai, į šventinį vakarą bus pakviestos ir darbuotojų antrosios pusės. Renginiui organizuoti samdoma šią veiklą vykdanti įmonė.

„Kasmet darbuotojams ir klientams organizuojame kalėdinę šventę su dovanėlėmis. Vakaro metu svečiai vaišinsis vakariene, vynu, taip pat jiems bus įteikta simbolinių dovanų. Šiltas ryšys kainuoja, tačiau tai pasiteisina, tai yra verslo dalis. Be to, tokios šventės pakelia darbuotojų motyvaciją, tai taip pat yra ir padėka klientams“, – kalba p. Petružis.

Linksminasi kiti

O štai Dariui Jankūnui, UAB „Trampolina“, Kaune turinčios du uždarus batutų parkus, savininkui, kalėdinių švenčių maratonas – įtemptas metas.

„Neseniai atidarėme dar vieną batutų parką Kaune, dabar jau turime iš viso du batutų parkus. Laikas iki antrosios erdvės atidarymo buvo labai įtemptas, dar ir dabar tenka tobulinti ją, todėl laiko pagalvoti apie kalėdinį vakarėlį tikrai nėra. Ir taip, manau, yra daugeliui su pramogų verslu susijusių įmonių, nes per kalėdinį laikotarpį linksminasi kiti, o mes įtemptai dirbame“, – mano p. Jankūnas.

Pernai įmonėje dirbo 5 darbuotojai, kuriems įmonė į Kalėdų dovanėlių krepšelį tiesiog įdėjo dovanų čekius. Šįmet įmonėje yra jau 9 darbuotojai ir dėl dovanėlių, kaip sako p. Jankūnas, jis tikisi labiau pasukti galvą.

Išvynioja sintetinį ledą

Justė Paražinskaitė, renginių organizavimo UAB „Asmeniškai Jums“ akcininkė, pastebi tendenciją, kad šįmet Kaune veikiančios įmonės, kurios užsako jų paslaugas, jau sutinka daugiau mokėti už gerą programą, įspūdingą šventę.

„Šįmet jau nevyksta dideli „mūšiai“ dėl renginių biudžeto. Vadovai jau atskiria, kad už gerą renginį reikia atitinkamai ir sumokėti“, – aiškina renginių organizatorė.

Renginio biudžetą, anot p. Paražinskaitės, didina šou pasirodymai, renginio dekoracijos. Šįmet jos vadovaujama renginių organizavimo įmonė klientams siūlo ir naują paslaugą – čiuožėjų pasirodymus bet kurioje patalpoje ant čia pat ištiesiamo sintetinio ledo. Šių pasirodymų kaina nenurodoma, tačiau, kaip teigia renginių organizatorė, ji yra aukšta, todėl kol kas verslininkai dar neskuba kalėdinėms šventėms užsakinėti šios naujovės.

Renkasi kokybiškas dovanas

Intensyviai šventėms rengiasi ir pajūrio verslas. Vygandas Srėbalius, Klaipėdoje veikiančios maisto pramonės įrenginius projektuojančios ir gaminančios UAB „Lavango group“ savininkas ir direktorius, sako, kad kalėdinis laikotarpis kasmet pareikalauja apie 10.000 Eur investicijų. Apie pusė šios sumos skiriama darbuotojų šventiniam renginiui, o likusi suma – verslo partnerių dovanoms.

Joms išrinkti bendrovė kasmet skiria nemažai laiko. Generuoti idėjas ir rūpintis jų įgyvendinimu pradeda dar rugsėjį.

„Verslo partneriams dažniausiai dovanojame rinkinį, į kurį įeina ir gėrimai, maisto produktai, ir įvairūs logotipu paženklinti daiktai: darbo knygos, skėčiai, rašymo priemonės, USB laikmenos. Dovanos lyg ir tradicinės, tačiau stengiamės, kad tai nebūtų pigi kiniška produkcija. Norime dovanoti kokybiškus daiktus su idėja. Pavyzdžiui, pernai užsakėme rašiklius, kurių vienas galas buvo įprastas, o kitame buvo įmontuota speciali valdymo lazdelė, skirta telefonams, kompiuteriams su liečiamuoju ekranu. Šiemet bendrovės dovanų rinkinyje bus kokybiškas termosinis puodelis“, – pasakoja p. Srėbalius.

Vietoj vakarėlio – kurortas

„Lavango group“ kasmet pasirūpina ir dovanėlėmis darbuotojų atžaloms, o kolektyvo Kalėdų dovana tampa šventinė savaitgalio išvyka.

„Jau kelerius metus turime tradiciją vietoj įmonės kalėdinio vakarėlio geriau savaitgalį išvykti į Druskininkus. Darbuotojus kviečiame su jų antromis pusėmis, užsakome nakvynę viešbutyje, apsilankymą baseinų komplekse, įvairių SPA paslaugų, šventinę vakarienę viešbučio restorane“, – pasakoja p. Srėbalius.

Verslininkas sako, kad sprendimą 20 žmonių kolektyvui vietoj kalėdinio renginio pasiūlyti savaitgalio išvyką į kurortą paskatino ir noras, kad darbuotojai geriau pažintų vienas kitą.

Populiarios degustacijos

Natalija Mogučaja, „Nesė Group“ rinkodaros vadovė, pabrėžia, kad nemaža dalis smulkiojo verslo įmonių artėjant šventiniam laikotarpiui vis dar pageidauja ir bendrų kolektyvo švenčių.

Klaipėdos senamiestyje veikiantis pramogų centras „Nesė Pramogų bankas“, kur po vienu stogu veikia airiško stiliaus aludė, viskio baras, europietiškos virtuvės restoranas, lošimo namai, banketų salė, bendrovėms siūlo įvairių erdvių ir pramogų. Anot p. Mogučajos, daug įmonių vis dar švenčia tradiciškai: užsisako privačią salę, kur rengia kalėdinius vakarėlius su įvairiomis pramogomis.

„Pastaruoju metu labai paklausios tapo ir įvairios degustacinės vakarienės. Siūlome rinktis iš keleto skirtingų variantų: ragauti įvairiai paruoštas midijas, žvėrienos, jūrų gėrybių ir kitus patiekalus. Esame suformavę keletą šventinių paketų ir matome, kad įmonės mielai renkasi ne tik maisto, bet ir gėrimų, pavyzdžiui, viskio, degustacijas“, – pasakoja p. Mogučaja.

Kalbinti verslininkai pripažįsta, kad formuodami šventinį biudžetą šiemet šiek tiek atleido vadžias – žinoma, jis nepasieks ekonominio augimo laikotarpio aukštumų, tačiau kadangi daugelių įmonių šiemet finansinė padėtis pagerėjo, tad įmonių vadovai nori, kad ir darbuotojai tai pajustų.

Straipsnis lapkričio 5 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
07:46
Nuomininkų trauka: kad būtų jauku, kaip namie 2

Prie apgyvendinimo verslo jungiasi „mėgėjai“ – investuojantieji į butus centrinėje miesto dalyje, kurie tiek...

Gazelė
2019.08.17
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 1

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
Viešbučiai regionuose kyla toliau: Plungėje planuoja apgyvendinti ir įmonių svečius Premium 5

Regionų verslininkai toliau investuoja į rizikingą, bet mažuose miestuose reikalingą, – apgyvendinimo verslą.

Gazelė
2019.08.16
Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Lietuvos e. parduotuvių apetitas užsienyje: per mėnesį pasiekia namų prekybos apimtį Premium

Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio rinkose šiemet aktyvesnė. Apetitui kylant, dalis iš jų pradeda ne nuo...

Gazelė
2019.08.13
Kodėl kartais verta „atleisti“ save 4

Kiekvienas smulkiojo verslo savininkas frazę apie atleidimą arba yra pats ištaręs, arba išgirdęs pats būdamas...

Gazelė
2019.08.11
Norvegiška patirtis: ką daryti, jei darbuotojas geras, bet geria 17

Daugelis vadovų, ypač sėkmingai dirbančių įmonių, supranta, kad rezultatų be geros komandos nepasieksi.

Gazelė
2019.08.10
Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji 2

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų...

Gazelė
2019.08.10
VMI pradeda GPM nepriemokų išieškojimą 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad 56.000 gyventojų, kurie deklaravo pajamas už 2018 metus,...

Finansai
2019.08.08
Sertifikatų reikia ne tik eksportui, bet ir specializacijai įtvirtinti Premium

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų – šaltyje džiovintų – uogų ir vaisių užkandžių prekės...

Gazelė
2019.08.08
Klaipėdiškis rizikavo šeimos gerove, bet verslą Norvegijoje įkūrė Premium 6

Rizika investuoti visas šeimos santaupas ir kurti įmonę Norvegijoje Tomui Kybartui pasiteisino: bendrovė ne...

Gazelė
2019.08.07
Įvertinimai internete apkarpo smulkiųjų pelną, bet vieša kritika gali būti naudinga Premium

Klientų atsiliepimai ir įvertinimai skirtingose platformose yra susiję su smulkių ir vidutinių įmonių...

Gazelė
2019.08.06
Kaunietis svarstė apie būstus studentams – išėjo naujos koncepcijos apgyvendinimo verslas Premium

Miesto svečių srautas Kaune augina apgyvendinimo vietų poreikį, o jis verčia kurti naujos koncepcijos...

Gazelė
2019.08.05
VMI 700.000 gyventojų grąžino 109 mln. Eur

Beveik 700.000 gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaracijas, iki liepos 31 d. pervesta...

Finansai
2019.08.05
VMI metų viduryje pakeitė GPM mokėjimo tvarką Premium 1

Liepos viduryje asmenims, kuriems yra prievolė mokėti didesnį – 27% – pajamų mokesčio tarifą, atsirado...

Finansai
2019.08.05
Globali vizija: kaip įžengti į užsienio rinką 2

50% įmonių Europoje neišgyvena pirmų 5 m., tad tos, kurios auga ir įsitvirtino vidaus rinkoje, – jau yra...

Gazelė
2019.08.04
Kaip apsaugoti intelektinę nuosavybę

Vienas svarbiausių startuoliams klausimų yra konfidencialios informacijos ir intelektinės nuosavybės apsauga,...

Gazelė
2019.08.03
Kodėl smulkiajam verslui reikia prekės ženklo

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad prekės ženklas nėra vien įsimenantis šūkis ir logotipas. Tai –...

Gazelė
2019.08.03
Testamentas – ne išeitis: ką daryti, kad paveldėtojai neištaškytų verslo Premium

Verslo savininkas turėtų pagalvoti, kas pasirūpins jo verslu, jei to negalės padaryti pats. Tačiau praktika...

Gazelė
2019.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau