Išsiverčia ir be išlepintų restoranų

Publikuota: 2015-12-02
Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis, sako, kad reklama iš lūpų į lūpas užtrunka ilgiau, bet yra gerokai efektyvesnė.  Algimanto Kalvaičio nuotr.
Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis, sako, kad reklama iš lūpų į lūpas užtrunka ilgiau, bet yra gerokai efektyvesnė. Algimanto Kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kai reklamos reikia, bet apy­vartinių lėšų jai trūksta, tenka apsišarvuoti kantry­be, investuoti į teikiamos paslaugos kokybę ir laukti, kol klientai patys ims tave reklamuoti skleisdami ge­rąją patirtį. Ir nors tokia rek­lama iš lūpų į lūpas užtrun­ka ilgiau, ji yra gerokai efektyvesnė.

Tuo įsitikinęs Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis. Prieš dvejus metus su mama Irena Gedviliene kavos namus centrinėje uostamiesčio gatvėje atidaręs p. Gedvilas skaičiavo kiekvieną eurą, todėl investuoti į reklamą tiesiog neturėjo iš ko.

„Kelerius metus mūsų kavos namai veikė viename prekybos centre, tačiau, nesutarę dėl tolesnių nuomos sąlygų, persikėlėme į kitą vietą miesto centre, pakeitėme ir pavadinimą. Mus jau pamėgę klientai žinojo, kur išsikraustome, ir toliau lankėsi, o prisijaukinti naujų prireikė laiko“, – pasakoja verslininkas.

Tačiau pamažu į kavos namus vis dažniau ėmė užsukti ir naujų lankytojų, kuriuos čia atviliodavo draugų, pažįstamų ar kolegų rekomendacijos.

„Tai labai džiugino ir vertė dar labiau stengtis, kad kiekvienas klientas išeitų patenkintas ir su šypsena“, – sako p. Gedvilas.

Patys skrudina

Pelnyti gerą vardą ir pasitikėjimą, anot jo, padėjo sukauptas žinių apie kavą bagažas ir profesionalus požiūris į darbą.

„Abu su mama esame sertifikuoti kavos skrudintojai. Nuolat lankomės įvairiuose seminaruose, kursuose užsienyje, domimės kavos gamyba, jos rūšimis. Visa galva esame panirę į kavos pažinimo procesą“, – šypsosi pašnekovas. Klientams jis valandų valandas gali pasakoti, iš kurios šalies atvežtos pupelės, kokiame šeimos ūkyje jos subrendo, kokios jų skoninės savybės, poskoniai.

Gerdami kavą „Musango“ lankytojai gali stebėti, kaip čia pat skrudinamos ir fasuojamos kavos pupelės. Anot p. Gedvilo, tai vienintelė vieta Klaipėdoje, kur kava skrudinama tiesiog kavinėje, o ne sandėliuose.

Čia pat kavinėje sukrauti ir maišai su kavos pupelėmis iš Kolumbijos, Brazilijos, Gvatemalos, Afrikos ir kitų šalių plantacijų. Asortimente – apie dvidešimt skirtingų rūšių pupelių. „Musango“ šeimininkai siūlo paragauti ir pačios brangiausios pasaulyje kavos „Kopi Luwak“, kuri gaminama iš palminių musangų žarnyne apdorotų kavos pupelių.

„Kiekvienos rūšies atsivežame po du, tris maišus. Tai cheminių trąšų nenaudojančiuose mažų ūkininkų ūkiuose užaugintos arba laukinėse plantacijose surinktos kavos pupelės, jos yra gerokai brangesnės nei užaugintos pramoniniu būdu“, – pasakoja p. Gedvilas.

Tiekia ir įmonėms

Verslininkas džiaugiasi, kad kavos skrudinimo namus pamėgo publika, norinti išmokti ir sužinoti ką nors nauja. Įvairiais sirupais pagardintą kavą mėgstantis jaunimas čia retesnis svečias.

Pašnekovas teigia, kad vertinančių kokybišką kavą žmonių Lietuvoje daugėja, o klientai vis dažniau nori išbandyti ką nors įdomesnio, tačiau pripažįsta, kad vien iš kavos pardavimo kavinės lankytojams išsilaikyti sunkiai pavyktų.

Todėl aukštos kokybės pačių skrudintos kavos „Musango“ šeimininkai bandė siūlyti ir restoranams bei kavinėms, tačiau šios idėjos atsisakė pamatę, kad tam reikia nemažų investicijų, o jos atsipirktų tik per ilgą laiką.

„HORECA sektorius išlepintas, žinomų kavos prekių ženklų tiekėjai jiems nemokamai pastato kavos aparatus, aprūpina indais, o jiems tereikia mokėti už pačią kavą. Norėdami tiekti kavą restoranams mes taip pat turėtume visa tai siūlyti, todėl apskaičiavome, kad nelabai apsimoka“, – aiškina p. Gedvilas.

Jis sako radęs kitą išeitį: dirba su įmonėmis. Joms tiekia kavą, nuomoja ir prižiūri kavos aparatus.

Artėjant šventėms „Musan­gas“ tiek įmonėms, tiek kavinės lankytojams siūlo šventiškai supakuotos įvairių rūšių kavos.

„Bendrovės pageidauja, kad ant pakuočių uždėtume jų logotipus, ir mielai deda kavos į dovanų rinkinius savo partneriams ir klientams. Vis labiau populiarėja ir kavos degustacijos, kurias įmonių kolektyvai užsako kaip šventinio vakaro dalį“, – apie papildomas, kavinę išlaikyti leidžiančias pajamas pasakoja verslininkas.

Įvertino ir kauniečiai

Tai, kad klientai mėgsta stebėti, kaip skrudinama kava, ir išbandyti naujas jos rūšis, patvirtina ir sėkminga Kauno UAB „Vero Coffee House“ veikla. Kaip rašė VŽ, prieš keletą metų įkurta įmonė veikia 1.000 kv. m ploto patalpose. Didelė erdvė suskirstyta į zonas: skrudinimo ir pakavimo, degustacijų, baro, įvairių renginių, prekybos vietos, sandėlio. Dėl didelio ploto čia netenka alkūnėmis kumščiuotis su kitais kavos mėgėjais. „Norėjome, kad tai būtų komfortiška vieta norintiems išgerti išskirtinės kavos, tokios, kokios nėra prekybos centruose“, – kalba Darius Vėželis, įmonės įkūrėjas ir vadovas.

Į šiuos kavos namus lankytojus traukia ir galimybė iš arti pamatyti kavos gamybos procesą.

„Turime nuolatinių lankytojų – kai kurie jų pas mus kavą geria ir po tris kartus per dieną. Ateina žinančių, kurios konkrečiai rūšies kavos jiems paruošti“, – sako vadovas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 10 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Aukštaitijos prekybininkė: verta pagalvoti, ar smulkiųjų gaivinimas nebus naudingas tik didiesiems Premium 2

Iniciatyva uždrausti didiesiems prekybos centrams dirbti sekmadieniais yra priešinga tikslui mažinti kainas.

Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 3

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau