Išsiverčia ir be išlepintų restoranų

Publikuota: 2015-12-02
Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis, sako, kad reklama iš lūpų į lūpas užtrunka ilgiau, bet yra gerokai efektyvesnė.  Algimanto Kalvaičio nuotr.
Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis, sako, kad reklama iš lūpų į lūpas užtrunka ilgiau, bet yra gerokai efektyvesnė. Algimanto Kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kai reklamos reikia, bet apy­vartinių lėšų jai trūksta, tenka apsišarvuoti kantry­be, investuoti į teikiamos paslaugos kokybę ir laukti, kol klientai patys ims tave reklamuoti skleisdami ge­rąją patirtį. Ir nors tokia rek­lama iš lūpų į lūpas užtrun­ka ilgiau, ji yra gerokai efektyvesnė.

Tuo įsitikinęs Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis. Prieš dvejus metus su mama Irena Gedviliene kavos namus centrinėje uostamiesčio gatvėje atidaręs p. Gedvilas skaičiavo kiekvieną eurą, todėl investuoti į reklamą tiesiog neturėjo iš ko.

„Kelerius metus mūsų kavos namai veikė viename prekybos centre, tačiau, nesutarę dėl tolesnių nuomos sąlygų, persikėlėme į kitą vietą miesto centre, pakeitėme ir pavadinimą. Mus jau pamėgę klientai žinojo, kur išsikraustome, ir toliau lankėsi, o prisijaukinti naujų prireikė laiko“, – pasakoja verslininkas.

Tačiau pamažu į kavos namus vis dažniau ėmė užsukti ir naujų lankytojų, kuriuos čia atviliodavo draugų, pažįstamų ar kolegų rekomendacijos.

„Tai labai džiugino ir vertė dar labiau stengtis, kad kiekvienas klientas išeitų patenkintas ir su šypsena“, – sako p. Gedvilas.

Patys skrudina

Pelnyti gerą vardą ir pasitikėjimą, anot jo, padėjo sukauptas žinių apie kavą bagažas ir profesionalus požiūris į darbą.

„Abu su mama esame sertifikuoti kavos skrudintojai. Nuolat lankomės įvairiuose seminaruose, kursuose užsienyje, domimės kavos gamyba, jos rūšimis. Visa galva esame panirę į kavos pažinimo procesą“, – šypsosi pašnekovas. Klientams jis valandų valandas gali pasakoti, iš kurios šalies atvežtos pupelės, kokiame šeimos ūkyje jos subrendo, kokios jų skoninės savybės, poskoniai.

Gerdami kavą „Musango“ lankytojai gali stebėti, kaip čia pat skrudinamos ir fasuojamos kavos pupelės. Anot p. Gedvilo, tai vienintelė vieta Klaipėdoje, kur kava skrudinama tiesiog kavinėje, o ne sandėliuose.

Čia pat kavinėje sukrauti ir maišai su kavos pupelėmis iš Kolumbijos, Brazilijos, Gvatemalos, Afrikos ir kitų šalių plantacijų. Asortimente – apie dvidešimt skirtingų rūšių pupelių. „Musango“ šeimininkai siūlo paragauti ir pačios brangiausios pasaulyje kavos „Kopi Luwak“, kuri gaminama iš palminių musangų žarnyne apdorotų kavos pupelių.

„Kiekvienos rūšies atsivežame po du, tris maišus. Tai cheminių trąšų nenaudojančiuose mažų ūkininkų ūkiuose užaugintos arba laukinėse plantacijose surinktos kavos pupelės, jos yra gerokai brangesnės nei užaugintos pramoniniu būdu“, – pasakoja p. Gedvilas.

Tiekia ir įmonėms

Verslininkas džiaugiasi, kad kavos skrudinimo namus pamėgo publika, norinti išmokti ir sužinoti ką nors nauja. Įvairiais sirupais pagardintą kavą mėgstantis jaunimas čia retesnis svečias.

Pašnekovas teigia, kad vertinančių kokybišką kavą žmonių Lietuvoje daugėja, o klientai vis dažniau nori išbandyti ką nors įdomesnio, tačiau pripažįsta, kad vien iš kavos pardavimo kavinės lankytojams išsilaikyti sunkiai pavyktų.

Todėl aukštos kokybės pačių skrudintos kavos „Musango“ šeimininkai bandė siūlyti ir restoranams bei kavinėms, tačiau šios idėjos atsisakė pamatę, kad tam reikia nemažų investicijų, o jos atsipirktų tik per ilgą laiką.

„HORECA sektorius išlepintas, žinomų kavos prekių ženklų tiekėjai jiems nemokamai pastato kavos aparatus, aprūpina indais, o jiems tereikia mokėti už pačią kavą. Norėdami tiekti kavą restoranams mes taip pat turėtume visa tai siūlyti, todėl apskaičiavome, kad nelabai apsimoka“, – aiškina p. Gedvilas.

Jis sako radęs kitą išeitį: dirba su įmonėmis. Joms tiekia kavą, nuomoja ir prižiūri kavos aparatus.

Artėjant šventėms „Musan­gas“ tiek įmonėms, tiek kavinės lankytojams siūlo šventiškai supakuotos įvairių rūšių kavos.

„Bendrovės pageidauja, kad ant pakuočių uždėtume jų logotipus, ir mielai deda kavos į dovanų rinkinius savo partneriams ir klientams. Vis labiau populiarėja ir kavos degustacijos, kurias įmonių kolektyvai užsako kaip šventinio vakaro dalį“, – apie papildomas, kavinę išlaikyti leidžiančias pajamas pasakoja verslininkas.

Įvertino ir kauniečiai

Tai, kad klientai mėgsta stebėti, kaip skrudinama kava, ir išbandyti naujas jos rūšis, patvirtina ir sėkminga Kauno UAB „Vero Coffee House“ veikla. Kaip rašė VŽ, prieš keletą metų įkurta įmonė veikia 1.000 kv. m ploto patalpose. Didelė erdvė suskirstyta į zonas: skrudinimo ir pakavimo, degustacijų, baro, įvairių renginių, prekybos vietos, sandėlio. Dėl didelio ploto čia netenka alkūnėmis kumščiuotis su kitais kavos mėgėjais. „Norėjome, kad tai būtų komfortiška vieta norintiems išgerti išskirtinės kavos, tokios, kokios nėra prekybos centruose“, – kalba Darius Vėželis, įmonės įkūrėjas ir vadovas.

Į šiuos kavos namus lankytojus traukia ir galimybė iš arti pamatyti kavos gamybos procesą.

„Turime nuolatinių lankytojų – kai kurie jų pas mus kavą geria ir po tris kartus per dieną. Ateina žinančių, kurios konkrečiai rūšies kavos jiems paruošti“, – sako vadovas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 10 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 1

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 1

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09
VMI atskleidžia, kaip internete ieško nedeklaruotų pajamų 33

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atlikusi internetiniuose aukcionuose prekiaujančių ir dalijimosi...

Finansai
2019.02.07
Algoms vėluoti priežasčių nėra: skaičiavimus apskaitos įmonės atliko laiku Premium 5

Jokios suirutės, tik kiek daugiau užtrunka laiko, nes pagal naują metodiką apskaičiuotus atlyginimus dar...

Gazelė
2019.02.07
Nedidelį viešbutį Klaipėdoje nusprendė išplėsti 4 kartus Premium

Viešbutis „Vėtra“ Klaipėdoje po rekonstrukcijos galės priimti beveik keturis kartus daugiau svečių nei iki...

Statyba ir NT
2019.02.07
Stabdomas vienas iš kvietimų smulkiųjų paskolų palūkanoms kompensuoti

Smulkusis ir vidutinis verslas nebegali teikti paraiškų paskolų palūkanoms kompensuoti pagal vieną iš trijų...

Gazelė
2019.02.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau