Išsiverčia ir be išlepintų restoranų

Publikuota: 2015-12-02
Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis, sako, kad reklama iš lūpų į lūpas užtrunka ilgiau, bet yra gerokai efektyvesnė.  Algimanto Kalvaičio nuotr.
Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis, sako, kad reklama iš lūpų į lūpas užtrunka ilgiau, bet yra gerokai efektyvesnė. Algimanto Kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kai reklamos reikia, bet apy­vartinių lėšų jai trūksta, tenka apsišarvuoti kantry­be, investuoti į teikiamos paslaugos kokybę ir laukti, kol klientai patys ims tave reklamuoti skleisdami ge­rąją patirtį. Ir nors tokia rek­lama iš lūpų į lūpas užtrun­ka ilgiau, ji yra gerokai efektyvesnė.

Tuo įsitikinęs Mindaugas Gedvilas, Klaipėdos centre įsikūrusių kavos skrudinimo namų „Musangas“ bendraturtis. Prieš dvejus metus su mama Irena Gedviliene kavos namus centrinėje uostamiesčio gatvėje atidaręs p. Gedvilas skaičiavo kiekvieną eurą, todėl investuoti į reklamą tiesiog neturėjo iš ko.

„Kelerius metus mūsų kavos namai veikė viename prekybos centre, tačiau, nesutarę dėl tolesnių nuomos sąlygų, persikėlėme į kitą vietą miesto centre, pakeitėme ir pavadinimą. Mus jau pamėgę klientai žinojo, kur išsikraustome, ir toliau lankėsi, o prisijaukinti naujų prireikė laiko“, – pasakoja verslininkas.

Tačiau pamažu į kavos namus vis dažniau ėmė užsukti ir naujų lankytojų, kuriuos čia atviliodavo draugų, pažįstamų ar kolegų rekomendacijos.

„Tai labai džiugino ir vertė dar labiau stengtis, kad kiekvienas klientas išeitų patenkintas ir su šypsena“, – sako p. Gedvilas.

Patys skrudina

Pelnyti gerą vardą ir pasitikėjimą, anot jo, padėjo sukauptas žinių apie kavą bagažas ir profesionalus požiūris į darbą.

„Abu su mama esame sertifikuoti kavos skrudintojai. Nuolat lankomės įvairiuose seminaruose, kursuose užsienyje, domimės kavos gamyba, jos rūšimis. Visa galva esame panirę į kavos pažinimo procesą“, – šypsosi pašnekovas. Klientams jis valandų valandas gali pasakoti, iš kurios šalies atvežtos pupelės, kokiame šeimos ūkyje jos subrendo, kokios jų skoninės savybės, poskoniai.

Gerdami kavą „Musango“ lankytojai gali stebėti, kaip čia pat skrudinamos ir fasuojamos kavos pupelės. Anot p. Gedvilo, tai vienintelė vieta Klaipėdoje, kur kava skrudinama tiesiog kavinėje, o ne sandėliuose.

Čia pat kavinėje sukrauti ir maišai su kavos pupelėmis iš Kolumbijos, Brazilijos, Gvatemalos, Afrikos ir kitų šalių plantacijų. Asortimente – apie dvidešimt skirtingų rūšių pupelių. „Musango“ šeimininkai siūlo paragauti ir pačios brangiausios pasaulyje kavos „Kopi Luwak“, kuri gaminama iš palminių musangų žarnyne apdorotų kavos pupelių.

„Kiekvienos rūšies atsivežame po du, tris maišus. Tai cheminių trąšų nenaudojančiuose mažų ūkininkų ūkiuose užaugintos arba laukinėse plantacijose surinktos kavos pupelės, jos yra gerokai brangesnės nei užaugintos pramoniniu būdu“, – pasakoja p. Gedvilas.

Tiekia ir įmonėms

Verslininkas džiaugiasi, kad kavos skrudinimo namus pamėgo publika, norinti išmokti ir sužinoti ką nors nauja. Įvairiais sirupais pagardintą kavą mėgstantis jaunimas čia retesnis svečias.

Pašnekovas teigia, kad vertinančių kokybišką kavą žmonių Lietuvoje daugėja, o klientai vis dažniau nori išbandyti ką nors įdomesnio, tačiau pripažįsta, kad vien iš kavos pardavimo kavinės lankytojams išsilaikyti sunkiai pavyktų.

Todėl aukštos kokybės pačių skrudintos kavos „Musango“ šeimininkai bandė siūlyti ir restoranams bei kavinėms, tačiau šios idėjos atsisakė pamatę, kad tam reikia nemažų investicijų, o jos atsipirktų tik per ilgą laiką.

„HORECA sektorius išlepintas, žinomų kavos prekių ženklų tiekėjai jiems nemokamai pastato kavos aparatus, aprūpina indais, o jiems tereikia mokėti už pačią kavą. Norėdami tiekti kavą restoranams mes taip pat turėtume visa tai siūlyti, todėl apskaičiavome, kad nelabai apsimoka“, – aiškina p. Gedvilas.

Jis sako radęs kitą išeitį: dirba su įmonėmis. Joms tiekia kavą, nuomoja ir prižiūri kavos aparatus.

Artėjant šventėms „Musan­gas“ tiek įmonėms, tiek kavinės lankytojams siūlo šventiškai supakuotos įvairių rūšių kavos.

„Bendrovės pageidauja, kad ant pakuočių uždėtume jų logotipus, ir mielai deda kavos į dovanų rinkinius savo partneriams ir klientams. Vis labiau populiarėja ir kavos degustacijos, kurias įmonių kolektyvai užsako kaip šventinio vakaro dalį“, – apie papildomas, kavinę išlaikyti leidžiančias pajamas pasakoja verslininkas.

Įvertino ir kauniečiai

Tai, kad klientai mėgsta stebėti, kaip skrudinama kava, ir išbandyti naujas jos rūšis, patvirtina ir sėkminga Kauno UAB „Vero Coffee House“ veikla. Kaip rašė VŽ, prieš keletą metų įkurta įmonė veikia 1.000 kv. m ploto patalpose. Didelė erdvė suskirstyta į zonas: skrudinimo ir pakavimo, degustacijų, baro, įvairių renginių, prekybos vietos, sandėlio. Dėl didelio ploto čia netenka alkūnėmis kumščiuotis su kitais kavos mėgėjais. „Norėjome, kad tai būtų komfortiška vieta norintiems išgerti išskirtinės kavos, tokios, kokios nėra prekybos centruose“, – kalba Darius Vėželis, įmonės įkūrėjas ir vadovas.

Į šiuos kavos namus lankytojus traukia ir galimybė iš arti pamatyti kavos gamybos procesą.

„Turime nuolatinių lankytojų – kai kurie jų pas mus kavą geria ir po tris kartus per dieną. Ateina žinančių, kurios konkrečiai rūšies kavos jiems paruošti“, – sako vadovas.

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje „VŽ Premium“ lapkričio 10 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 
Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 7

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13
„eGariunai.com“ neišdegė, bet internetinis turgus bus Premium

Turgavietėms modernėjant ir plečiant veiklą iki kultūros ir pramogų, dar viena iniciatyva sutelkti...

Gazelė
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Mažesnių miestų realybė: atvažiavai nelaiku, gali likti nevalgęs 2

Alkanas žmogus yra piktas žmogus. Ypač tada, kai jis atvykęs į svetimą miestą, o maitinimo įstaigos dar...

Gazelė
2019.04.11
„Galvų medžiotojas“: neverskite savo darbuotojų manyti, kad jie uždirba per mažai Premium 6

Jei norite, kad į darbo vietą kandidatuotų tinkamiausi darbuotojai, darbo skelbime pateikite kuo daugiau...

Gazelė
2019.04.11
Tauragėje modernus viešbutis radosi iš reikalo: nenorėjo pusvelčiui nuomoti patalpų Premium 1

Pačiame Tauragės centre atidarytas viešbutis „Senamiesčio apartamentai“ ieško aukso vidurio tarp gyvo...

Gazelė
2019.04.10
Ką reikia žinoti apie pajamų deklaravimą ir įmokas „Sodrai“ 4

Savarankiškai dirbantiems gyventojams pradėjus teikti pajamų deklaracijas, „Sodra“ primena, kad iki gegužės 1...

Finansai
2019.04.10
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau