Kurortus gelbėjo lietuviai, didmiesčių iššūkiai dar laukia

Publikuota: 2015-11-09
Verslininkams nuostolius kompensavo aktyviau poilsiaujantys lietuviai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Verslininkams nuostolius kompensavo aktyviau poilsiaujantys lietuviai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Sumažėjęs turistų iš Rusijos skaičius šiemet daugiausia rūpesčių pridarė Druskininkų ir pajūrio kurortų verslininkams. Didžiuosiuose miestuose praradimus visiškai kompensavo gerokai išaugęs svečių iš Vakarų ir Skandinavijos šalių skaičius.

Pirmąjį šių metų pusmetį į Lietuvą atvykstančių užsieniečių skaičius buvo toks pats, kaip praėjusiais metais, tačiau rusų, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, atvyko 42.000 mažiau, baltarusių – 11.000 mažiau, rodo Statistikos departamento duomenys. Kitų šalių turistai dažniausiai apsistoja Vilniuje ir kituose didesniuose miestuose, o rusai ir baltarusiai – šalies kurortuose, tad jie šiuos pokyčius pajuto labiausiai.

Vis dėlto kurortinių miestų verslininkai sugebėjo rasti būdų praradimams kompensuoti. Geriausiai sekėsi tiems, kurie persiorientavo ir taikėsi į vietos rinką, Vakarų turistus.

Kompensuoja lietuviai

Vilniuje apgyvendintų turistų skaičius pirmąjį šių metų pusmetį padidėjo 11.700, o Druskininkuose jų sumažėjo 6.300, Palangoje – 3.200, Klaipėdoje – 2.700. Šalies kurortų apgyvendinimo įstaigų klientų iš užsienio sumažėjimą kompensavo vietos turistai. Pirmąjį šių metų pusmetį apgyvendinimo įstaigose apsistojusių turistų Druskininkų savivaldybėje buvo 11.800, Palangos miesto savivaldybėje – 9.700, Trakų rajono savivaldybėje – 9.500 daugiau nei prieš metus.

Statistika rodo, kad daugiausia svečių pirmąjį pusmetį priėmė Druskininkai – 137.300 (4,2% augimas) ir pagal jų skaičių atsiliko tik nuo Vilniaus. Palangos apgyvendinimo įstaigose nakvojo 89.100 turistų (kilo 7,8%), Birštono – 25.600 (augo 18,9%) o Neringos – 16.700 turistų (augo 3,1%). Daugiau nei du trečdaliai (73,2%) kurortinių miestų svečių buvo šalies gyventojai, jie kompensavo užsieniečių praradimą.

Pamiršti neketina

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) prezidentė, sako, kad pastaruosius metus stengtasi kaip įmanoma labiau sumažinti rusų turistų skaičiaus sumažėjimo įtaką šalies verslui, tačiau kurortai ją vis dėlto pajuto.

„Sunku pasakyti, kokie bus galutiniai skaičiai, tačiau prognozuojame, kad turistų iš šių šalių šiemet atvyks maždaug 20% mažiau. Žinoma, labiausiai tai pajuto Druskininkai ir Palanga, kur jie dažniausiai apsistoja. Didieji miestai nuostolių beveik nepatyrė, nes padaugėjo svečių iš kitų šalių. Iš tiesų manėme, kad bus blogiau“, – sako p. Šiškauskienė.

infogr.am::infogram_0_lietuvos_apgyvendinimo_istaigose_apsistoje_turistai

Smarkiai padaugėjo šalies apgyvendinimo įstaigose apsistojančių skandinavų, vokiečių, britų, ukrainiečių ir kitų šalių gyventojų. Tačiau p. Šiškauskienė teigia, kad visiškai nusigręžti nuo Rusijos rinkos ir orientuotis į kitas šalis dar nenorima.

„Latviai ir estai jau nuleido rankas ir orientuojasi į kitas rinkas. Mes ryšių nenutraukiame ir vis dar dirbame, kad turistai iš Rusijos važiuotų į Lietuvą. Manome, kad padėtis gali pasikeisti ir rusai grįš. Vis dėlto daugiausia dėmesio skiriame konferenciniam turizmui skatinti, orientuojamės į Skandinavijos šalių gyventojus, kurie noriai vyksta į Lietuvą, yra gana turtingi ir gali bent iš dalies pakeisti rusus“, – kalba LVRA prezidentė.

Sunkiausia – metų pabaiga

Ponia Šiškauskienė sako, kad didieji šalies miestai turistų iš Rusijos bei Baltarusijos stoką šiemet dar greičiausiai taip pat pajus. Daugelį miestų ir restoranų šių šalių gyventojai užpildydavo per žiemos šventes, šiais metais menkesnis jų aktyvumas jaučiamas jau dabar.

„Didžiuosiuose miestuose jie užsakydavo beveik viską. Šiais metais tiek viešbučiai, tiek restoranai trūkumą greičiausiai pajus gana ryškiai“, – mano p. Šiškauskienė.

Rusus galbūt galėtų pakeisti panašiai pinigų išleisti pajėgiantys skandinavai, tačiau jie keliaudami prioritetus skiria kitokioms pramogoms.

„Skandinavams įdomesnis yra kultūrinis turizmas. Rusams įdomiau įvairios sveikatinimo pramogos, apsipirkti ir pan.“, – priduria pašnekovė.

Taikėsi į rusus

Turistų iš Rusijos sumažėjimą ir pakitusius pirkimo ypatumus pajuto prabangesnių prekių pardavėjai. Kai kurie verslai buvo visiškai orientuoti į pirkėjus iš šių šalių, tad pokyčiai suteikė daug problemų.

Štai kailinių ir odinių drabužių parduotuvės „Cronus“, Druskininkuose dirbančios trejus metus, pardavimai sumažėjo kelis kartus.

„Jei palygintume pardavimo mastą prieš trejus metus, kai tik atidarėme parduotuvę, ir dabar, pardavimai sumažėjo 2–3 kartus. Rusų į parduotuvę užsuka gerokai mažiau, o tie, kurie ateina, skundžiasi, kad viskas brangu, parduotuvėje tik dairosi, žiūrinėja“, – kalba Alma Petronienė, pardavėja-konsultantė.

Anot pašnekovės, gaminių įsigyja ir lietuviai, ir turistai iš Lenkijos, tačiau pirkėjų iš Rusijos kol kas niekas nepakeitė.

„Pirkėjų įpročiai skirtingi. Pavyzdžiui, klientai iš Rusijos dabar visada prašo nuolaidos. Lietuviai paprašo simbolinės nuolaidos, o žmonės iš Rusijos iš karto prašo 50% nuolaidos. Nors gaminius perka klientai iš įvairių šalių, buvusiems rusų pirkimo įpročiams jie neprilygsta“, – apibendrina p. Petronienė.

infogr.am::infogram_0_apgyvendintu_turistu_skaicius_is_rusijos_ir_baltarusijos

„Druskininkuose yra 7.500 nakvynės vietų. Daugėja latvių, lenkų, baltarusių, tačiau jie vietoj 10 nakvynių, kiek vidutiniškai pas mus praleisdavo rusai, gyvena 6 dienas. Kurortas pinigų gauna mažiau nei prieš keletą metų“, – VŽ yra sakęs Rimantas Palionis, Druskininkų turizmo ir verslo informacijos centro direktorius. Dėl šios priežasties kur kas sunkiau toms apgyvendinimo įstaigoms, kurios visą laiko orientavosi vien į Rusijos piliečius, taikėsi tik prie jų pomėgių, skonio.

Taktika pasiteisino

Jei įmonės atsižvelgia ir į vietos turistus, pajuto mažų pokyčių arba apskritai nepajuto, mat neužsukančius rusų turistus pakeitė gausiau kurortus lankyti pradėję lietuviai.

Pavyzdžiui, maitinimo sektoriaus įmonės visuomet dėmesį kreipė į lietuvių pomėgius, specialiai prie turistų skonio taikėsi tik viena kita įmonė.

Edita Dilytė, 2 picerijų „Sicilija“ Druskininkuose administratorė, nurodo, kad lankytojų srautas nesumažėjo.

„Sulaukiame tiek rusų, tiek lenkų – drastiško svečių sumažėjimo nėra. Palyginti su vasara, sakyčiau, lietuvių svečių padaugėjo. Sezoniškumo įtakos nejaučiame, gal tik darbo dienomis būna mažiau žmonių, tačiau savaitgaliais klientų netrūksta. Dabar vaikams atostogos, taigi lankytojų stokos nejuntame. Beje, prognozuoti klientų srautus sudėtinga, nes vieną dieną žmonių būna nedaug, o kitą – klientų tiek, kiek savaitgalį“, – kalba p. Dilytė.

Pasak pašnekovės, valgiaraštis konkrečiam turistų segmentui netaikomas – stengiamasi prisitaikyti prie visų svečių skonio.

„Nepajutome, kad lietuviai ar svečiai iš užsienio taupytų ar rinktųsi kitokius patiekalus. Valgiaraštį, kaip ir kasmet, nuolat atnaujiname, siūlome naujų patiekalų“, – sako administratorė.

Keičia modelį

Sumažėję turistų srautai iš Rusijos verčia Palangos verslininkus ieškoti kitokių verslo modelių.

„Anksčiau rusai buvo garantuoti klientai. Jie sausį arba vasarį jau užsisakydavo kambarius vasarai ir mokėdavo į priekį. Taigi jei liepą lyja ir būna 15 laipsnių šilumos, šie svečiai vis tiek atvyksta. Mums tereikėjo dirbti, o nereikėjo galvoti, kaip vasarą pritraukti klientų. Šįmet situacija pasikeitė – vasarą turėjome tik prieš savaitę užsakytų kambarių ir buvome priklausomi nuo oro. Jei atvėsdavo, mažinome kainas“, – kalba Juozas Tubinas, UAB „Tubinas International“, valdančios viešbučius Palangoje „Park Hotel“, „Boutique Hotel Smilčių Vilos“ bei Klaipėdoje „Hotel Lugnė“, direktorius.

Verslininkas nurodo, kad šis ruduo klientų požiūriu irgi kitoks. Anksčiau rugsėjį ir spalį viešbučiuose poilsiaudavo nemažai svečių iš Rusijos, o dabar srautai kuklesni.

„Šį rudenį klientai atšaukė apie 60% užsisakytų kambarių, kai vidutiniškai anuliuojama apie 20%. Naujametiniam laikotarpiui irgi turime rezervuotų kambarių, bet dar neaišku, ar užsakymų klientai neatšauks. Kalbant apie klientus, šįmet sulaukėme daugiau svečių iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Norvegijos“, – apibendrina p. Tubinas.

Pasak verslininko, pastaruosius keletą metų įmonės pajamos mažėjo, bet jis viliasi, jog kitais metais pavyks sulaukti proveržio.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ bei rubrikoje „VŽ Premium“ spalio 29 dieną.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 8

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Augančio karoliukų verslo ėmėsi, nes viena pirkėja juos nuardydavo nuo drabužių Premium

Kai aplink atsiranda nelygiomis sąlygomis veikiančių konkurentų, nelieka nieko kita kaip kilti į kovą dėl...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau