Sugalvojo, kaip apsisaugoti nuo kopijuotojų

Publikuota: 2015-11-04
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“ Algimanto Barzdžiaus nuotr.
„Verslo žinios“

Net pačiai originaliausiai ir drąsiausiai verslo idėjai, jei ši yra sėkminga, rinkoje netrukus atsiranda konkurentų. Kuriant verslą tai reikia žinoti ir ruoštis, investuoti į sritis, kurias nusižiūrėti sunkiausia.

Idėjų pradininkus kopijuotojai, žinoma, erzina, tačiau net jei verslo modelis yra naujoviškas, tačiau iš esmės paprastas, jį pamėgdžioti yra lengva. Tokių verslo idėjų skolinimasis pasaulyje net nelaikomas neetiška praktika.

Pavyzdžiui, anot „Harvard Business Review“, verslo kopijavimas yra pernelyg nuvertintas, nors įmonėms jis gali būti kur kas svarbesnis augimo veiksnys nei inovacijos. Rašoma, kad verslo idėjų kopijavimas nėra lėkštas kartojimas, tai intelektinis priežasčių ir pasekmių ieškojimas.

Nemažai garsių pasaulio kompanijų vos pradėjusios veiklą rado įvairių metodų, kaip apsaugoti savo išskirtinumą, puikių pavyzdžių yra ir Lietuvoje.

Turi taktiką

Kiekviena įmonė su bandymais kopijuoti kovoja savais būdais. Daiva Morkūnienė, Kauno UAB „Itališki drabužiai“, siuvančios kailinius ir aksesuarus iš kailio su prekių ženklu „Beautyfur Fashions“, sako, kad pasiteisina vienintelis būdas – konkurentams neduoti galimybių kopijuoti.

„Kopijavimo atvejų yra daug, nuolat tenka juos stebėti ir tai erzina. Vienais metais sukuri išskirtinių modelių, o kitais metais su tais pačiais jau judėti negali, nes juos kas nors būna nukopijavęs. Mes su tuo kovojame stengdamiesi naujausias kolekcijas pristatyti tik prasidedant sezonui. Verslas – sezoniškas, tad visus metus kuriame, o klientams drabužius pristatome prieš pat sezoną. Taigi konkurentai neturi galimybių spėti kopijuoti“, – nurodo p. Morkūnienė.

Verslininkė pasakoja, kad paprastai gaminius pristato nedidelėms klientų grupėms, turi nuolatinių klientų.

„Stengiamės iš anksto neviešinti jų ten, kur galėtų pamatyti bet kas. Kitas dalykas – gaminių kokybė ir aptarnavimas. Šiuos dalykus mėgdžioti yra sunku“, – priduria verslininkė.

Saugumą susikūrė

Patentai nuo kopijavimo užsienio rinkose apsaugo retai, be to, smulkioms įmonėms jie dažnai būna pernelyg brangūs. Technologijų bendrovės „Friday Lab“, sukūrusios išskirtinį žvejams skirtą sonarą „Deeper“, kūrėjai VŽ yra pasakoję, kad jų išradimo kopijų atsirado nė nespėjus sutvarkyti visų patentavimo dokumentų.

Ne viena garsi pasaulio kompanija savo išskirtinumą išsaugoti stengiasi patentuodama ne verslo modelį ar konkrečius produktus, o tik tam tikras verslo sritis. Dažnai patentų nė nereikia – patys verslo modeliai yra tokie, kad juos mėgdžioti yra labai sunku.

Pavyzdžiui, elektromobilius gaminanti „Tesla Motors“ per pastaruosius kelerius metus susikūrė tokį vardą, kuris leidžia įmonei nebijoti kopijuotojų. Įmonė pirma pradėjo kalbėti, kad elektromobiliai yra ateitis, gamina vien elektra varomas transporto priemones ir investuoja į išskirtines krovos stoteles. Šiandien pavyti įmonę bet kam būtų be galo sunku.

Debesų kompiuterijos bendrovė „Dropbox“ nuo pat įkūrimo pradžios rūpinasi, kad programa veiktų visose įmanomose operacinėse sistemose, investavo net į „Linux“, kurią daugelis įmonių jau buvo pamiršusios. Nors šiandien panašias paslaugas teikia ne viena kompanija, „Dropbox“ vartotojų akyse yra susikūrusi įmonės, neturinčios beveik jokių trūkumų, vardą. Bet kuriai naujai įmonei su ja konkuruoti yra be galo sunku.

Prekybos tinklas „WalMart“ sukūrė prekių tiekimo sistemą, leidžiančią niekada nepritrūkti dažniau perkamų produktų ar neužsakyti per daug tų, kurios perkamos rečiau. Daugybė prekybos įmonių iki šiol nesugeba deramai nukopijuoti net puikiai suprasdamos jos veikimą. Be to, bendrovė skelbia iš karto nutraukianti ryšius su tiekėjais, kurie be jos žinios bendradarbiauja ir su kitais prekybininkais.

Internetinės prekybos įmonės paprastai turi labai panašius ar net tuos pačius produktus, nuolat kariauja kainų karus, tad išsiskirti gali tik inovatyviomis klientų aptarnavimo ar logistikos sistemomis. Įmonės metų metus kuria transportavimo schemas, leidžiančias visame pasaulyje per trumpą laiką ir labai pigiai savo klientams pristatyti produktus. Konkurentai gali jas kopijuoti, pardavinėti tas pačias prekes, tačiau logistikos schemų nusižiūrėti nesugeba arba susiduria su jas saugančiais patentais.

Verslo konsultantai teigia, kad yra apskritai nenukopijuojamų verslo sferų: niekas nesugebės pavogti išskirtinę istoriją turinčio prekių ženklo, itin kompetentingos ir stiprios darbuotojų komandos, klientų lojalumo.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 8

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Augančio karoliukų verslo ėmėsi, nes viena pirkėja juos nuardydavo nuo drabužių Premium

Kai aplink atsiranda nelygiomis sąlygomis veikiančių konkurentų, nelieka nieko kita kaip kilti į kovą dėl...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau