Sugalvojo, kaip apsisaugoti nuo kopijuotojų

Publikuota: 2015-11-04
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“ Algimanto Barzdžiaus nuotr.
„Verslo žinios“

Net pačiai originaliausiai ir drąsiausiai verslo idėjai, jei ši yra sėkminga, rinkoje netrukus atsiranda konkurentų. Kuriant verslą tai reikia žinoti ir ruoštis, investuoti į sritis, kurias nusižiūrėti sunkiausia.

Idėjų pradininkus kopijuotojai, žinoma, erzina, tačiau net jei verslo modelis yra naujoviškas, tačiau iš esmės paprastas, jį pamėgdžioti yra lengva. Tokių verslo idėjų skolinimasis pasaulyje net nelaikomas neetiška praktika.

Pavyzdžiui, anot „Harvard Business Review“, verslo kopijavimas yra pernelyg nuvertintas, nors įmonėms jis gali būti kur kas svarbesnis augimo veiksnys nei inovacijos. Rašoma, kad verslo idėjų kopijavimas nėra lėkštas kartojimas, tai intelektinis priežasčių ir pasekmių ieškojimas.

Nemažai garsių pasaulio kompanijų vos pradėjusios veiklą rado įvairių metodų, kaip apsaugoti savo išskirtinumą, puikių pavyzdžių yra ir Lietuvoje.

Turi taktiką

Kiekviena įmonė su bandymais kopijuoti kovoja savais būdais. Daiva Morkūnienė, Kauno UAB „Itališki drabužiai“, siuvančios kailinius ir aksesuarus iš kailio su prekių ženklu „Beautyfur Fashions“, sako, kad pasiteisina vienintelis būdas – konkurentams neduoti galimybių kopijuoti.

„Kopijavimo atvejų yra daug, nuolat tenka juos stebėti ir tai erzina. Vienais metais sukuri išskirtinių modelių, o kitais metais su tais pačiais jau judėti negali, nes juos kas nors būna nukopijavęs. Mes su tuo kovojame stengdamiesi naujausias kolekcijas pristatyti tik prasidedant sezonui. Verslas – sezoniškas, tad visus metus kuriame, o klientams drabužius pristatome prieš pat sezoną. Taigi konkurentai neturi galimybių spėti kopijuoti“, – nurodo p. Morkūnienė.

Verslininkė pasakoja, kad paprastai gaminius pristato nedidelėms klientų grupėms, turi nuolatinių klientų.

„Stengiamės iš anksto neviešinti jų ten, kur galėtų pamatyti bet kas. Kitas dalykas – gaminių kokybė ir aptarnavimas. Šiuos dalykus mėgdžioti yra sunku“, – priduria verslininkė.

Saugumą susikūrė

Patentai nuo kopijavimo užsienio rinkose apsaugo retai, be to, smulkioms įmonėms jie dažnai būna pernelyg brangūs. Technologijų bendrovės „Friday Lab“, sukūrusios išskirtinį žvejams skirtą sonarą „Deeper“, kūrėjai VŽ yra pasakoję, kad jų išradimo kopijų atsirado nė nespėjus sutvarkyti visų patentavimo dokumentų.

Ne viena garsi pasaulio kompanija savo išskirtinumą išsaugoti stengiasi patentuodama ne verslo modelį ar konkrečius produktus, o tik tam tikras verslo sritis. Dažnai patentų nė nereikia – patys verslo modeliai yra tokie, kad juos mėgdžioti yra labai sunku.

Pavyzdžiui, elektromobilius gaminanti „Tesla Motors“ per pastaruosius kelerius metus susikūrė tokį vardą, kuris leidžia įmonei nebijoti kopijuotojų. Įmonė pirma pradėjo kalbėti, kad elektromobiliai yra ateitis, gamina vien elektra varomas transporto priemones ir investuoja į išskirtines krovos stoteles. Šiandien pavyti įmonę bet kam būtų be galo sunku.

Debesų kompiuterijos bendrovė „Dropbox“ nuo pat įkūrimo pradžios rūpinasi, kad programa veiktų visose įmanomose operacinėse sistemose, investavo net į „Linux“, kurią daugelis įmonių jau buvo pamiršusios. Nors šiandien panašias paslaugas teikia ne viena kompanija, „Dropbox“ vartotojų akyse yra susikūrusi įmonės, neturinčios beveik jokių trūkumų, vardą. Bet kuriai naujai įmonei su ja konkuruoti yra be galo sunku.

Prekybos tinklas „WalMart“ sukūrė prekių tiekimo sistemą, leidžiančią niekada nepritrūkti dažniau perkamų produktų ar neužsakyti per daug tų, kurios perkamos rečiau. Daugybė prekybos įmonių iki šiol nesugeba deramai nukopijuoti net puikiai suprasdamos jos veikimą. Be to, bendrovė skelbia iš karto nutraukianti ryšius su tiekėjais, kurie be jos žinios bendradarbiauja ir su kitais prekybininkais.

Internetinės prekybos įmonės paprastai turi labai panašius ar net tuos pačius produktus, nuolat kariauja kainų karus, tad išsiskirti gali tik inovatyviomis klientų aptarnavimo ar logistikos sistemomis. Įmonės metų metus kuria transportavimo schemas, leidžiančias visame pasaulyje per trumpą laiką ir labai pigiai savo klientams pristatyti produktus. Konkurentai gali jas kopijuoti, pardavinėti tas pačias prekes, tačiau logistikos schemų nusižiūrėti nesugeba arba susiduria su jas saugančiais patentais.

Verslo konsultantai teigia, kad yra apskritai nenukopijuojamų verslo sferų: niekas nesugebės pavogti išskirtinę istoriją turinčio prekių ženklo, itin kompetentingos ir stiprios darbuotojų komandos, klientų lojalumo.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 7

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13
„eGariunai.com“ neišdegė, bet internetinis turgus bus Premium

Turgavietėms modernėjant ir plečiant veiklą iki kultūros ir pramogų, dar viena iniciatyva sutelkti...

Gazelė
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Mažesnių miestų realybė: atvažiavai nelaiku, gali likti nevalgęs 2

Alkanas žmogus yra piktas žmogus. Ypač tada, kai jis atvykęs į svetimą miestą, o maitinimo įstaigos dar...

Gazelė
2019.04.11
„Galvų medžiotojas“: neverskite savo darbuotojų manyti, kad jie uždirba per mažai Premium 6

Jei norite, kad į darbo vietą kandidatuotų tinkamiausi darbuotojai, darbo skelbime pateikite kuo daugiau...

Gazelė
2019.04.11
Tauragėje modernus viešbutis radosi iš reikalo: nenorėjo pusvelčiui nuomoti patalpų Premium 1

Pačiame Tauragės centre atidarytas viešbutis „Senamiesčio apartamentai“ ieško aukso vidurio tarp gyvo...

Gazelė
2019.04.10
Ką reikia žinoti apie pajamų deklaravimą ir įmokas „Sodrai“ 4

Savarankiškai dirbantiems gyventojams pradėjus teikti pajamų deklaracijas, „Sodra“ primena, kad iki gegužės 1...

Finansai
2019.04.10
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau