Sugalvojo, kaip apsisaugoti nuo kopijuotojų

Publikuota: 2015-11-04
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“ Algimanto Barzdžiaus nuotr.
„Verslo žinios“

Net pačiai originaliausiai ir drąsiausiai verslo idėjai, jei ši yra sėkminga, rinkoje netrukus atsiranda konkurentų. Kuriant verslą tai reikia žinoti ir ruoštis, investuoti į sritis, kurias nusižiūrėti sunkiausia.

Idėjų pradininkus kopijuotojai, žinoma, erzina, tačiau net jei verslo modelis yra naujoviškas, tačiau iš esmės paprastas, jį pamėgdžioti yra lengva. Tokių verslo idėjų skolinimasis pasaulyje net nelaikomas neetiška praktika.

Pavyzdžiui, anot „Harvard Business Review“, verslo kopijavimas yra pernelyg nuvertintas, nors įmonėms jis gali būti kur kas svarbesnis augimo veiksnys nei inovacijos. Rašoma, kad verslo idėjų kopijavimas nėra lėkštas kartojimas, tai intelektinis priežasčių ir pasekmių ieškojimas.

Nemažai garsių pasaulio kompanijų vos pradėjusios veiklą rado įvairių metodų, kaip apsaugoti savo išskirtinumą, puikių pavyzdžių yra ir Lietuvoje.

Turi taktiką

Kiekviena įmonė su bandymais kopijuoti kovoja savais būdais. Daiva Morkūnienė, Kauno UAB „Itališki drabužiai“, siuvančios kailinius ir aksesuarus iš kailio su prekių ženklu „Beautyfur Fashions“, sako, kad pasiteisina vienintelis būdas – konkurentams neduoti galimybių kopijuoti.

„Kopijavimo atvejų yra daug, nuolat tenka juos stebėti ir tai erzina. Vienais metais sukuri išskirtinių modelių, o kitais metais su tais pačiais jau judėti negali, nes juos kas nors būna nukopijavęs. Mes su tuo kovojame stengdamiesi naujausias kolekcijas pristatyti tik prasidedant sezonui. Verslas – sezoniškas, tad visus metus kuriame, o klientams drabužius pristatome prieš pat sezoną. Taigi konkurentai neturi galimybių spėti kopijuoti“, – nurodo p. Morkūnienė.

Verslininkė pasakoja, kad paprastai gaminius pristato nedidelėms klientų grupėms, turi nuolatinių klientų.

„Stengiamės iš anksto neviešinti jų ten, kur galėtų pamatyti bet kas. Kitas dalykas – gaminių kokybė ir aptarnavimas. Šiuos dalykus mėgdžioti yra sunku“, – priduria verslininkė.

Saugumą susikūrė

Patentai nuo kopijavimo užsienio rinkose apsaugo retai, be to, smulkioms įmonėms jie dažnai būna pernelyg brangūs. Technologijų bendrovės „Friday Lab“, sukūrusios išskirtinį žvejams skirtą sonarą „Deeper“, kūrėjai VŽ yra pasakoję, kad jų išradimo kopijų atsirado nė nespėjus sutvarkyti visų patentavimo dokumentų.

Ne viena garsi pasaulio kompanija savo išskirtinumą išsaugoti stengiasi patentuodama ne verslo modelį ar konkrečius produktus, o tik tam tikras verslo sritis. Dažnai patentų nė nereikia – patys verslo modeliai yra tokie, kad juos mėgdžioti yra labai sunku.

Pavyzdžiui, elektromobilius gaminanti „Tesla Motors“ per pastaruosius kelerius metus susikūrė tokį vardą, kuris leidžia įmonei nebijoti kopijuotojų. Įmonė pirma pradėjo kalbėti, kad elektromobiliai yra ateitis, gamina vien elektra varomas transporto priemones ir investuoja į išskirtines krovos stoteles. Šiandien pavyti įmonę bet kam būtų be galo sunku.

Debesų kompiuterijos bendrovė „Dropbox“ nuo pat įkūrimo pradžios rūpinasi, kad programa veiktų visose įmanomose operacinėse sistemose, investavo net į „Linux“, kurią daugelis įmonių jau buvo pamiršusios. Nors šiandien panašias paslaugas teikia ne viena kompanija, „Dropbox“ vartotojų akyse yra susikūrusi įmonės, neturinčios beveik jokių trūkumų, vardą. Bet kuriai naujai įmonei su ja konkuruoti yra be galo sunku.

Prekybos tinklas „WalMart“ sukūrė prekių tiekimo sistemą, leidžiančią niekada nepritrūkti dažniau perkamų produktų ar neužsakyti per daug tų, kurios perkamos rečiau. Daugybė prekybos įmonių iki šiol nesugeba deramai nukopijuoti net puikiai suprasdamos jos veikimą. Be to, bendrovė skelbia iš karto nutraukianti ryšius su tiekėjais, kurie be jos žinios bendradarbiauja ir su kitais prekybininkais.

Internetinės prekybos įmonės paprastai turi labai panašius ar net tuos pačius produktus, nuolat kariauja kainų karus, tad išsiskirti gali tik inovatyviomis klientų aptarnavimo ar logistikos sistemomis. Įmonės metų metus kuria transportavimo schemas, leidžiančias visame pasaulyje per trumpą laiką ir labai pigiai savo klientams pristatyti produktus. Konkurentai gali jas kopijuoti, pardavinėti tas pačias prekes, tačiau logistikos schemų nusižiūrėti nesugeba arba susiduria su jas saugančiais patentais.

Verslo konsultantai teigia, kad yra apskritai nenukopijuojamų verslo sferų: niekas nesugebės pavogti išskirtinę istoriją turinčio prekių ženklo, itin kompetentingos ir stiprios darbuotojų komandos, klientų lojalumo.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 1

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 1

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09
VMI atskleidžia, kaip internete ieško nedeklaruotų pajamų 33

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atlikusi internetiniuose aukcionuose prekiaujančių ir dalijimosi...

Finansai
2019.02.07
Algoms vėluoti priežasčių nėra: skaičiavimus apskaitos įmonės atliko laiku Premium 5

Jokios suirutės, tik kiek daugiau užtrunka laiko, nes pagal naują metodiką apskaičiuotus atlyginimus dar...

Gazelė
2019.02.07
Nedidelį viešbutį Klaipėdoje nusprendė išplėsti 4 kartus Premium

Viešbutis „Vėtra“ Klaipėdoje po rekonstrukcijos galės priimti beveik keturis kartus daugiau svečių nei iki...

Statyba ir NT
2019.02.07
Stabdomas vienas iš kvietimų smulkiųjų paskolų palūkanoms kompensuoti

Smulkusis ir vidutinis verslas nebegali teikti paraiškų paskolų palūkanoms kompensuoti pagal vieną iš trijų...

Gazelė
2019.02.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau