Sugalvojo, kaip apsisaugoti nuo kopijuotojų

Publikuota: 2015-11-04
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“ Algimanto Barzdžiaus nuotr.
„Verslo žinios“

Net pačiai originaliausiai ir drąsiausiai verslo idėjai, jei ši yra sėkminga, rinkoje netrukus atsiranda konkurentų. Kuriant verslą tai reikia žinoti ir ruoštis, investuoti į sritis, kurias nusižiūrėti sunkiausia.

Idėjų pradininkus kopijuotojai, žinoma, erzina, tačiau net jei verslo modelis yra naujoviškas, tačiau iš esmės paprastas, jį pamėgdžioti yra lengva. Tokių verslo idėjų skolinimasis pasaulyje net nelaikomas neetiška praktika.

Pavyzdžiui, anot „Harvard Business Review“, verslo kopijavimas yra pernelyg nuvertintas, nors įmonėms jis gali būti kur kas svarbesnis augimo veiksnys nei inovacijos. Rašoma, kad verslo idėjų kopijavimas nėra lėkštas kartojimas, tai intelektinis priežasčių ir pasekmių ieškojimas.

Nemažai garsių pasaulio kompanijų vos pradėjusios veiklą rado įvairių metodų, kaip apsaugoti savo išskirtinumą, puikių pavyzdžių yra ir Lietuvoje.

Turi taktiką

Kiekviena įmonė su bandymais kopijuoti kovoja savais būdais. Daiva Morkūnienė, Kauno UAB „Itališki drabužiai“, siuvančios kailinius ir aksesuarus iš kailio su prekių ženklu „Beautyfur Fashions“, sako, kad pasiteisina vienintelis būdas – konkurentams neduoti galimybių kopijuoti.

„Kopijavimo atvejų yra daug, nuolat tenka juos stebėti ir tai erzina. Vienais metais sukuri išskirtinių modelių, o kitais metais su tais pačiais jau judėti negali, nes juos kas nors būna nukopijavęs. Mes su tuo kovojame stengdamiesi naujausias kolekcijas pristatyti tik prasidedant sezonui. Verslas – sezoniškas, tad visus metus kuriame, o klientams drabužius pristatome prieš pat sezoną. Taigi konkurentai neturi galimybių spėti kopijuoti“, – nurodo p. Morkūnienė.

Verslininkė pasakoja, kad paprastai gaminius pristato nedidelėms klientų grupėms, turi nuolatinių klientų.

„Stengiamės iš anksto neviešinti jų ten, kur galėtų pamatyti bet kas. Kitas dalykas – gaminių kokybė ir aptarnavimas. Šiuos dalykus mėgdžioti yra sunku“, – priduria verslininkė.

Saugumą susikūrė

Patentai nuo kopijavimo užsienio rinkose apsaugo retai, be to, smulkioms įmonėms jie dažnai būna pernelyg brangūs. Technologijų bendrovės „Friday Lab“, sukūrusios išskirtinį žvejams skirtą sonarą „Deeper“, kūrėjai VŽ yra pasakoję, kad jų išradimo kopijų atsirado nė nespėjus sutvarkyti visų patentavimo dokumentų.

Ne viena garsi pasaulio kompanija savo išskirtinumą išsaugoti stengiasi patentuodama ne verslo modelį ar konkrečius produktus, o tik tam tikras verslo sritis. Dažnai patentų nė nereikia – patys verslo modeliai yra tokie, kad juos mėgdžioti yra labai sunku.

Pavyzdžiui, elektromobilius gaminanti „Tesla Motors“ per pastaruosius kelerius metus susikūrė tokį vardą, kuris leidžia įmonei nebijoti kopijuotojų. Įmonė pirma pradėjo kalbėti, kad elektromobiliai yra ateitis, gamina vien elektra varomas transporto priemones ir investuoja į išskirtines krovos stoteles. Šiandien pavyti įmonę bet kam būtų be galo sunku.

Debesų kompiuterijos bendrovė „Dropbox“ nuo pat įkūrimo pradžios rūpinasi, kad programa veiktų visose įmanomose operacinėse sistemose, investavo net į „Linux“, kurią daugelis įmonių jau buvo pamiršusios. Nors šiandien panašias paslaugas teikia ne viena kompanija, „Dropbox“ vartotojų akyse yra susikūrusi įmonės, neturinčios beveik jokių trūkumų, vardą. Bet kuriai naujai įmonei su ja konkuruoti yra be galo sunku.

Prekybos tinklas „WalMart“ sukūrė prekių tiekimo sistemą, leidžiančią niekada nepritrūkti dažniau perkamų produktų ar neužsakyti per daug tų, kurios perkamos rečiau. Daugybė prekybos įmonių iki šiol nesugeba deramai nukopijuoti net puikiai suprasdamos jos veikimą. Be to, bendrovė skelbia iš karto nutraukianti ryšius su tiekėjais, kurie be jos žinios bendradarbiauja ir su kitais prekybininkais.

Internetinės prekybos įmonės paprastai turi labai panašius ar net tuos pačius produktus, nuolat kariauja kainų karus, tad išsiskirti gali tik inovatyviomis klientų aptarnavimo ar logistikos sistemomis. Įmonės metų metus kuria transportavimo schemas, leidžiančias visame pasaulyje per trumpą laiką ir labai pigiai savo klientams pristatyti produktus. Konkurentai gali jas kopijuoti, pardavinėti tas pačias prekes, tačiau logistikos schemų nusižiūrėti nesugeba arba susiduria su jas saugančiais patentais.

Verslo konsultantai teigia, kad yra apskritai nenukopijuojamų verslo sferų: niekas nesugebės pavogti išskirtinę istoriją turinčio prekių ženklo, itin kompetentingos ir stiprios darbuotojų komandos, klientų lojalumo.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jei ne mentoriai, kai kurie produktai nebūtų išvydę dienos šviesos Premium

Tinkamas mentorius padeda rasti savo vietą gyvenime, pasiryžti kurti verslą, o jau veikiančioms įmonėms gali...

Vadyba
2018.12.15
Kokių dovanų kolegos norėtų, bet jų dovanoti nepatariama

Dauguma organizacijų turi tradicijų, kaip pasitinka šventes, – kolegų pusryčiai, pietūs ar vakarėlis po...

Etiketės „aš ekologiškas“ nebeužtenka: Lietuvos gamintojai stiprūs sukurti, bet turi pramokti vystyti Premium

Palyginti su Latvija ir Esti­ja, Lietuva eksportuoja di­džiau­sią dalį – 45% – ekologiškų produktų. Mūsiškių...

Agroverslas
2018.12.14
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 5

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 12

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau