Sugalvojo, kaip apsisaugoti nuo kopijuotojų

Publikuota: 2015-11-04
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ savininkė: „Kopijavimas erzina, tad stengiamės nuo jo apsidrausti.“ Algimanto Barzdžiaus nuotr.
„Verslo žinios“

Net pačiai originaliausiai ir drąsiausiai verslo idėjai, jei ši yra sėkminga, rinkoje netrukus atsiranda konkurentų. Kuriant verslą tai reikia žinoti ir ruoštis, investuoti į sritis, kurias nusižiūrėti sunkiausia.

Idėjų pradininkus kopijuotojai, žinoma, erzina, tačiau net jei verslo modelis yra naujoviškas, tačiau iš esmės paprastas, jį pamėgdžioti yra lengva. Tokių verslo idėjų skolinimasis pasaulyje net nelaikomas neetiška praktika.

Pavyzdžiui, anot „Harvard Business Review“, verslo kopijavimas yra pernelyg nuvertintas, nors įmonėms jis gali būti kur kas svarbesnis augimo veiksnys nei inovacijos. Rašoma, kad verslo idėjų kopijavimas nėra lėkštas kartojimas, tai intelektinis priežasčių ir pasekmių ieškojimas.

Nemažai garsių pasaulio kompanijų vos pradėjusios veiklą rado įvairių metodų, kaip apsaugoti savo išskirtinumą, puikių pavyzdžių yra ir Lietuvoje.

Turi taktiką

Kiekviena įmonė su bandymais kopijuoti kovoja savais būdais. Daiva Morkūnienė, Kauno UAB „Itališki drabužiai“, siuvančios kailinius ir aksesuarus iš kailio su prekių ženklu „Beautyfur Fashions“, sako, kad pasiteisina vienintelis būdas – konkurentams neduoti galimybių kopijuoti.

„Kopijavimo atvejų yra daug, nuolat tenka juos stebėti ir tai erzina. Vienais metais sukuri išskirtinių modelių, o kitais metais su tais pačiais jau judėti negali, nes juos kas nors būna nukopijavęs. Mes su tuo kovojame stengdamiesi naujausias kolekcijas pristatyti tik prasidedant sezonui. Verslas – sezoniškas, tad visus metus kuriame, o klientams drabužius pristatome prieš pat sezoną. Taigi konkurentai neturi galimybių spėti kopijuoti“, – nurodo p. Morkūnienė.

Verslininkė pasakoja, kad paprastai gaminius pristato nedidelėms klientų grupėms, turi nuolatinių klientų.

„Stengiamės iš anksto neviešinti jų ten, kur galėtų pamatyti bet kas. Kitas dalykas – gaminių kokybė ir aptarnavimas. Šiuos dalykus mėgdžioti yra sunku“, – priduria verslininkė.

Saugumą susikūrė

Patentai nuo kopijavimo užsienio rinkose apsaugo retai, be to, smulkioms įmonėms jie dažnai būna pernelyg brangūs. Technologijų bendrovės „Friday Lab“, sukūrusios išskirtinį žvejams skirtą sonarą „Deeper“, kūrėjai VŽ yra pasakoję, kad jų išradimo kopijų atsirado nė nespėjus sutvarkyti visų patentavimo dokumentų.

Ne viena garsi pasaulio kompanija savo išskirtinumą išsaugoti stengiasi patentuodama ne verslo modelį ar konkrečius produktus, o tik tam tikras verslo sritis. Dažnai patentų nė nereikia – patys verslo modeliai yra tokie, kad juos mėgdžioti yra labai sunku.

Pavyzdžiui, elektromobilius gaminanti „Tesla Motors“ per pastaruosius kelerius metus susikūrė tokį vardą, kuris leidžia įmonei nebijoti kopijuotojų. Įmonė pirma pradėjo kalbėti, kad elektromobiliai yra ateitis, gamina vien elektra varomas transporto priemones ir investuoja į išskirtines krovos stoteles. Šiandien pavyti įmonę bet kam būtų be galo sunku.

Debesų kompiuterijos bendrovė „Dropbox“ nuo pat įkūrimo pradžios rūpinasi, kad programa veiktų visose įmanomose operacinėse sistemose, investavo net į „Linux“, kurią daugelis įmonių jau buvo pamiršusios. Nors šiandien panašias paslaugas teikia ne viena kompanija, „Dropbox“ vartotojų akyse yra susikūrusi įmonės, neturinčios beveik jokių trūkumų, vardą. Bet kuriai naujai įmonei su ja konkuruoti yra be galo sunku.

Prekybos tinklas „WalMart“ sukūrė prekių tiekimo sistemą, leidžiančią niekada nepritrūkti dažniau perkamų produktų ar neužsakyti per daug tų, kurios perkamos rečiau. Daugybė prekybos įmonių iki šiol nesugeba deramai nukopijuoti net puikiai suprasdamos jos veikimą. Be to, bendrovė skelbia iš karto nutraukianti ryšius su tiekėjais, kurie be jos žinios bendradarbiauja ir su kitais prekybininkais.

Internetinės prekybos įmonės paprastai turi labai panašius ar net tuos pačius produktus, nuolat kariauja kainų karus, tad išsiskirti gali tik inovatyviomis klientų aptarnavimo ar logistikos sistemomis. Įmonės metų metus kuria transportavimo schemas, leidžiančias visame pasaulyje per trumpą laiką ir labai pigiai savo klientams pristatyti produktus. Konkurentai gali jas kopijuoti, pardavinėti tas pačias prekes, tačiau logistikos schemų nusižiūrėti nesugeba arba susiduria su jas saugančiais patentais.

Verslo konsultantai teigia, kad yra apskritai nenukopijuojamų verslo sferų: niekas nesugebės pavogti išskirtinę istoriją turinčio prekių ženklo, itin kompetentingos ir stiprios darbuotojų komandos, klientų lojalumo.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau