Smulkiesiems įsikurti daugiabutyje naudinga

Publikuota: 2015-10-25
Įsikurti daugiabučio pirmajame aukšte kur kas pigiau nei prekybos centre. JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Įsikurti daugiabučio pirmajame aukšte kur kas pigiau nei prekybos centre. JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Ieškant, kur įsikurti, smul­kiesiems verslininkams verta atkreipti dėmesį į naujos statybos daugia­bu­čių pirmame aukšte esan­čias komercines patalpas, nes jų nuoma palyginti ne­brangi, o klientų srautai garantuoti.

Kepyklėlės, veterinarijos klinikos, kirpyklos, siuvyklos, skalbyklos ir, žinoma, įvairios krautuvėlės – tokią smulkiojo verslo koncentraciją galima išvysti kone kiekviename naujų daugiabučių namų kvartale.

Čia dirbantys verslininkai tvirtina, kad pranašumų yra nemažai: įkandama nuoma, garantuoti pirkėjų srautai, nes gyvenantys kaimynystėje mielai užsuka į šalia esančias parduotuves ar aptarnavimo įmones. Be to, naujus butus paprastai perka aukštesnes pajamas gaunantys gyventojai, o verslui tai ypač svarbu.

Kainos stabilios

Vertinant nuomos kainą, naujų daugiabučių kvartalų pirmieji aukštai yra gerokai patrauklesni, nes dažniausiai smulkiajam verslui reikia nedidelių, keliasdešimties kvadratinių metrų, patalpų, kurių kaina didžiuosiuose prekybos centruose būtų kelis kartus didesnė.

„Tokių patalpų pirmame daugiabučių aukšte miegamuosiuose rajonuose nuoma siekia vidutiniškai 6–8 Eur už kv. m, o arčiau centro esančiuose mikrorajonuose kaina kiek didesnė – vidutiniškai 7–9 Eur kv. m. Šis segmentas išlieka stabilus jau kelerius metus ir nuomos kainos beveik nesikeičia. Pagrindinė prie­žastis – nuomininkai, ku­rie verčiasi smulkiuoju verslu, dažniausiai neturi galimybių mokėti didesnės nuomos. Kitaip tariant, paklausa diktuoja nuomos kainų lygį“, – aiškina Arnoldas Anta­navičius, „Inreal“ Investicijų ir ana­lizės departamento vadovas.

Tiesa, didieji prekybos centrai sutraukia didesnius pirkėjų srautus, bet tai dar negarantuoja, kad bus pasiekta pakankama apyvarta, tad smulkiesiems verslininkams išsilaikyti didžiuosiuose prekybos centruose gali būti sudėtingiau.

„Kita vertus, paslaugos ir kita veikla, vykdoma daugiabučių kvartaluose, miegamuosiuose mikrorajonuose, ne visada atitinka didžiųjų prekybos centrų koncepcijas, tad apskritai kai kurie smulkieji verslininkai net nelabai turėtų galimybių patekti į didžiuosius prekybos centrus“, – dar vieną argumentą, dėl kurio smulkieji verslininkai kuriasi daugiabučių kvartaluose, įvardija p. Antanavičius.

Ne akis išdegus

Įsikurti naujame daugiabutyje yra patrauklu, tačiau prieš priimant tokį sprendimą verta surinkti kuo daugiau informacijos ir apie parduotų butų procentus, ir kokie šalia kiti verslininkai ketina įsitaisyti.

Paprastai NT plėtotojai gana anksti pradeda pardavimo procesą. Kai kada tik pradedama kasti duobė, o jau priimami užsakymai pirkti butus, nuomoti komercines patalpas, pasirašomos pirminės pirkimo ir pardavimo sutartys. Taigi galima pradėti domėtis jau esant ankstyvai statybų stadijai. „Tačiau taip skubėti nebūtinai yra tinkamiausia taktika. Rinkoje įvairiai sekasi pardavinėti naujos statybos projektus: vieniems plėtotojams didžiąją dalį statomų objektų pavyksta parduoti dar iki statybų pabaigos, tačiau pasitaiko ir mažiau likvidžių projektų – naujakuriai keliasi dvejus, trejus ir daugiau metų. Tad galbūt geriau būtų keltis į išplėtotą kvartalą, kuriame gerokai aiškesnė padėtis ir daugiau potencialių klientų“, – pataria „Inreal“ atstovas.

Patrauklūs ne visiems

„Tai, kad įsikūrėme Pilaitės mikrorajone, lėmė kelios aplinkybės: patalpos pasirodė man tinkamos, nuomos kaina – irgi nebloga, aplinkui daug naujakurių, tad ir užuolaidų daug kam reikia. Aplinkui kitų užuolaidų salonų nėra, todėl kai pamačiau tas patalpas, kitų nė neieškojau. Ir pardavimai rodo, kad neapsirikau“, – sako Ilona Zajančkovska, sostinės UAB „Iliza“, turinčios užuolaidų saloną daugiabučio pirmame aukšte, direktorė.

Vis dėlto ne visi verslininkai noriai kuriasi naujuose daugiabučių namų kvartaluose.

„Mes optikos salonus gyvenamuosiuose namuose įrengiame tik mažesniuose miestuose, kur komercinių patalpų ne tiek daug. Didmiesčiuose stengiamės būti arba prekybos centruose, arba centrinėse gatvėse, senamiesčiuose“, – pasakoja Eglė Petrikaitytė, UAB „Optikos pasaulis“ rinkodaros vadovė.

Ji sako, kad įsikurti naujos statybos kvartaluose įmonei nėra paranku, nes klientų įpročiai rodo, kad jiems daug patogiau viską įsigyti vienoje vietoje – prekybos centre.

„Ypač ši tendencija jaučiama žiemą, kai nenorima dažnai lipti iš automobilio. Todėl jei yra galimybė įsikurti prekybos centre, mes jį ir renkamės“, – sako „Optikos pasaulio“, kuriam priklauso arti 80 optikos salonų visoje Lietuvoje, atstovė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 15 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Turizmo agentūra „AirGuru“ turi planą, kaip pasiekti 100 mln. Eur apyvartą 1

„AirGuru“ per pirmąjį šių metų pusmetį pardavimo pajamos siekė 3,5 mln. Eur, 52% daugiau nei per tą patį...

Gazelė
13:24
JAV turi problemų dėl verslo kūrėjų – ne kitokių nei Lietuvos smulkieji Premium

JAV turi problemų dėl verslumo. Naujų įmonių nuo 2006 m. steigiama bent 100.000 mažiau, nei jų buvo įkuriama...

Gazelė
11:29
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
05:45
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Registrų centras atnaujino ataskaitų nepateikusių bendrovių sąrašą 10

Nuo šių metų birželio vidurio Registrų centras priminimus ir paraginimus pateikti ataskaitas už praėjusius...

Finansai
2019.07.12
Pradėjo gaminti veganiškus ledus – tokios paklausos nesitikėjo patys Premium

Kai ledų galima nusipirkti ant kiekvieno kampo – tiek pagamintų Lietuvoje, tiek importuotų, – smulkieji...

Gazelė
2019.07.10
Europos inovacijų apdovanojimuose – 19 sprendimų, lietuviškų nėra

Europos inovacijų ir technologijų instituto (EIT) apdovanojimuose – 19 nominuotų idėjų ir startuolių. Dalyvių...

Gazelė
2019.07.09
Sudarė 58 punktų sąrašą, kuris padeda lengviau išnuomoti būstą Premium 4

NT rinką aktyvinant naujausioms investicijų madoms – pirkti butus nuomai, atsiranda ir reikalingų paslaugų,...

Gazelė
2019.07.09
Kurdami viešbutį Radviliškyje, apskaičiavo srautus, svečius ir žvaigždes Premium 3

Viešbutis nebūtinai turi būti didmiestyje, jis puikiai gali gyvuoti net ne kurorte. Svarbiausia įvertinti...

Gazelė
2019.07.08
Kodėl pirkėjai renkasi mažas krautuvėles 5

Smulkiojo verslo vienas iš pranašumų – tiesioginis bendravimas su klientu. Vis daugiau žmonių renkasi...

Gazelė
2019.07.06
Mažos įmonės moka mažiausias algas ir skaičiuoja didžiausią pelną Premium 20

Mažųjų įmonių reikšmė Lietuvos ekonomikai didėja – jos sukuria vis didesnę BVP dalį, tačiau jų našumas mažas,...

Finansai
2019.07.05
Keliasdešimt MMA eurų augina bedarbių armiją ir didina kainas Premium 56

Net tie verslai, kurie darbuotojams moka solidžius atlyginimus, vis tiek pajus minimalios mėnesio algos (MMA)...

Gazelė
2019.07.04
Regionuose 0,5 mln. Eur investicija į modernų viešbutį – ne riba Premium

Regionų verslininkai, matydami, kad keliautojai jų miestą aplenkia vien dėl to, jog čia nėra kur apsistoti,...

Gazelė
2019.07.04
„Amazon Go“ sukurto formato kelią Europoje mina Lietuvos bendrovė: parduotuvė be kasų – jau Vilniuje Premium 7

Vienos pirmųjų Europoje parduotuvių be kasų – tokios yra tik „Amazon Go“ JAV – gali veikti su Lietuvos...

Gazelė
2019.07.04
Gamintojai pasikliauja tik e. parduotuve ne tik dėl žadamų perspektyvų Premium

Nauji kosmetikos gamintojai dažnai susiduria su produkto pristatymo rinkai sunkumais – rinkodaros biudžetų...

Gazelė
2019.07.03
Šeimos verslas – dinastijų užuomazgos?

Tikrų verslo dinastijų užuomazgų Lietuvoje dar tik randasi – įžanga į šį procesą galėtų būti šeimos verslo...

Gazelė
2019.07.02
Susijungę startuoliai „PulseTip“ ir „Sype“ keičia grįžtamojo ryšio galimybes Premium 1

Vartotojų įžvalgų, skirtų organizacijoms tobulėti, platforma „Sype“ jungiasi su darbuotojų grįžtamojo ryšio...

Gazelė
2019.07.02
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01
Nepabūgę „prarijo“ konkurentus ir klientų skaičių išaugino dvigubai Premium

Pirkti vos vegetuojantį verslą yra gana rizikinga, tačiau jei pritaikoma teisinga vadyba, jį kur kas lengviau...

Gazelė
2019.07.01
Karjera pagal smulkiuosius: nuo programuotojo iki įmonės vadovo

Užsiauginti specialistą ar vadovą – pigiau nei jo ieškoti pas konkurentus ar kreiptis į „galvų medžiotojus“.

Gazelė
2019.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau