Smulkiesiems įsikurti daugiabutyje naudinga

Publikuota: 2015-10-25
Įsikurti daugiabučio pirmajame aukšte kur kas pigiau nei prekybos centre. JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Įsikurti daugiabučio pirmajame aukšte kur kas pigiau nei prekybos centre. JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Ieškant, kur įsikurti, smul­kiesiems verslininkams verta atkreipti dėmesį į naujos statybos daugia­bu­čių pirmame aukšte esan­čias komercines patalpas, nes jų nuoma palyginti ne­brangi, o klientų srautai garantuoti.

Kepyklėlės, veterinarijos klinikos, kirpyklos, siuvyklos, skalbyklos ir, žinoma, įvairios krautuvėlės – tokią smulkiojo verslo koncentraciją galima išvysti kone kiekviename naujų daugiabučių namų kvartale.

Čia dirbantys verslininkai tvirtina, kad pranašumų yra nemažai: įkandama nuoma, garantuoti pirkėjų srautai, nes gyvenantys kaimynystėje mielai užsuka į šalia esančias parduotuves ar aptarnavimo įmones. Be to, naujus butus paprastai perka aukštesnes pajamas gaunantys gyventojai, o verslui tai ypač svarbu.

Kainos stabilios

Vertinant nuomos kainą, naujų daugiabučių kvartalų pirmieji aukštai yra gerokai patrauklesni, nes dažniausiai smulkiajam verslui reikia nedidelių, keliasdešimties kvadratinių metrų, patalpų, kurių kaina didžiuosiuose prekybos centruose būtų kelis kartus didesnė.

„Tokių patalpų pirmame daugiabučių aukšte miegamuosiuose rajonuose nuoma siekia vidutiniškai 6–8 Eur už kv. m, o arčiau centro esančiuose mikrorajonuose kaina kiek didesnė – vidutiniškai 7–9 Eur kv. m. Šis segmentas išlieka stabilus jau kelerius metus ir nuomos kainos beveik nesikeičia. Pagrindinė prie­žastis – nuomininkai, ku­rie verčiasi smulkiuoju verslu, dažniausiai neturi galimybių mokėti didesnės nuomos. Kitaip tariant, paklausa diktuoja nuomos kainų lygį“, – aiškina Arnoldas Anta­navičius, „Inreal“ Investicijų ir ana­lizės departamento vadovas.

Tiesa, didieji prekybos centrai sutraukia didesnius pirkėjų srautus, bet tai dar negarantuoja, kad bus pasiekta pakankama apyvarta, tad smulkiesiems verslininkams išsilaikyti didžiuosiuose prekybos centruose gali būti sudėtingiau.

„Kita vertus, paslaugos ir kita veikla, vykdoma daugiabučių kvartaluose, miegamuosiuose mikrorajonuose, ne visada atitinka didžiųjų prekybos centrų koncepcijas, tad apskritai kai kurie smulkieji verslininkai net nelabai turėtų galimybių patekti į didžiuosius prekybos centrus“, – dar vieną argumentą, dėl kurio smulkieji verslininkai kuriasi daugiabučių kvartaluose, įvardija p. Antanavičius.

Ne akis išdegus

Įsikurti naujame daugiabutyje yra patrauklu, tačiau prieš priimant tokį sprendimą verta surinkti kuo daugiau informacijos ir apie parduotų butų procentus, ir kokie šalia kiti verslininkai ketina įsitaisyti.

Paprastai NT plėtotojai gana anksti pradeda pardavimo procesą. Kai kada tik pradedama kasti duobė, o jau priimami užsakymai pirkti butus, nuomoti komercines patalpas, pasirašomos pirminės pirkimo ir pardavimo sutartys. Taigi galima pradėti domėtis jau esant ankstyvai statybų stadijai. „Tačiau taip skubėti nebūtinai yra tinkamiausia taktika. Rinkoje įvairiai sekasi pardavinėti naujos statybos projektus: vieniems plėtotojams didžiąją dalį statomų objektų pavyksta parduoti dar iki statybų pabaigos, tačiau pasitaiko ir mažiau likvidžių projektų – naujakuriai keliasi dvejus, trejus ir daugiau metų. Tad galbūt geriau būtų keltis į išplėtotą kvartalą, kuriame gerokai aiškesnė padėtis ir daugiau potencialių klientų“, – pataria „Inreal“ atstovas.

Patrauklūs ne visiems

„Tai, kad įsikūrėme Pilaitės mikrorajone, lėmė kelios aplinkybės: patalpos pasirodė man tinkamos, nuomos kaina – irgi nebloga, aplinkui daug naujakurių, tad ir užuolaidų daug kam reikia. Aplinkui kitų užuolaidų salonų nėra, todėl kai pamačiau tas patalpas, kitų nė neieškojau. Ir pardavimai rodo, kad neapsirikau“, – sako Ilona Zajančkovska, sostinės UAB „Iliza“, turinčios užuolaidų saloną daugiabučio pirmame aukšte, direktorė.

Vis dėlto ne visi verslininkai noriai kuriasi naujuose daugiabučių namų kvartaluose.

„Mes optikos salonus gyvenamuosiuose namuose įrengiame tik mažesniuose miestuose, kur komercinių patalpų ne tiek daug. Didmiesčiuose stengiamės būti arba prekybos centruose, arba centrinėse gatvėse, senamiesčiuose“, – pasakoja Eglė Petrikaitytė, UAB „Optikos pasaulis“ rinkodaros vadovė.

Ji sako, kad įsikurti naujos statybos kvartaluose įmonei nėra paranku, nes klientų įpročiai rodo, kad jiems daug patogiau viską įsigyti vienoje vietoje – prekybos centre.

„Ypač ši tendencija jaučiama žiemą, kai nenorima dažnai lipti iš automobilio. Todėl jei yra galimybė įsikurti prekybos centre, mes jį ir renkamės“, – sako „Optikos pasaulio“, kuriam priklauso arti 80 optikos salonų visoje Lietuvoje, atstovė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 15 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
05:45
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 3

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 1

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09
VMI atskleidžia, kaip internete ieško nedeklaruotų pajamų 33

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atlikusi internetiniuose aukcionuose prekiaujančių ir dalijimosi...

Finansai
2019.02.07
Algoms vėluoti priežasčių nėra: skaičiavimus apskaitos įmonės atliko laiku Premium 5

Jokios suirutės, tik kiek daugiau užtrunka laiko, nes pagal naują metodiką apskaičiuotus atlyginimus dar...

Gazelė
2019.02.07
Nedidelį viešbutį Klaipėdoje nusprendė išplėsti 4 kartus Premium

Viešbutis „Vėtra“ Klaipėdoje po rekonstrukcijos galės priimti beveik keturis kartus daugiau svečių nei iki...

Statyba ir NT
2019.02.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau