Rado būdą, kaip į užsienį žengti savarankiškai

Publikuota: 2015-10-25
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis daugiau nedidelių įmo­­nių plėtros į užsienį ga­li­mybių ieško ne per ten dir­bančius partnerius, o sa­va­­ran­kiškai – savo par­­duo­tuves kitose šalyse ati­daro pa­čios. Ypač tai po­pu­liaru elekt­ro­ninės prekybos srityje.

Atidaryti kad ir kelias e. parduotuves skirtingose šalyse kainuoja palyginti visai nedaug. Tačiau norint sėkmingai plėtoti prekybą reikia žinoti nemažai įvairių niuansų, pažinti skirtingų šalių pirkėjų įpročius. Tokios plėtros kaina verslininkus vilioja, tačiau verslo modelis vis dėlto yra sudėtingas.

„Plėtrą į užsienį pradėjome savo produkcija prekiaudami „eBay“ svetainėje. Supratome, kad turime potencialo užsienyje plėtoti ir savo elektronines parduotuves“, – sako Ry­tis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merinoso vilnos bei bambukų pluošto, direktorius. Įmonė turi fizinę ir elektroninę parduotuves Lie­tuvoje, taip pat elektronines parduotuves Norvegijoje bei Lenkijoje.

Bendrovės vadovas sako, kad svarbiausia tokioje plėtroje yra nepriekaištingai vietos kalbas mokantys darbuotojai, kitakalbių klientų aptarnavimas, pristatymas ir jo kaina, įvairūs formalumai, pavyzdžiui, banko sąskaitų atidarymas, tačiau svarbiausias dalykas – neatrodyti svetimam.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Kęstutis Daukševičius, darbo įrankiais prekiaujančios UAB „Įrankiai.lt“ vadovas. Ši įmonė nuosavas elektronines parduotuves jau atidarė Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje. Visose šalyse įmonė stengiasi sudaryti įspūdį, kad yra valdoma vietos verslininkų.

Kalbos barjeras

Pašnekovų teigimu, vienas svarbiausių dalykų imantis parduotuvių užsienyje – atrodyti savam. Dėl to į klientų klausimus būtina atsakinėti jų kalba, atsidaryti sąskaitas vietos bankuose ar steigti vietos įmones.

„Kai atidarėme pirmąją parduotuvę Norvegijoje, jau buvome įdarbinę toje šalyje ilgai gyvenantį ir puikiai norvegiškai kalbantį lietuvį. Jis padėjo versti svetainę, bendrauti su klientais. Dabar per jį pristatome prekes: žmogus pagal poreikį nusiveža ten prekių už kelis tūkstančius eurų, tad vėliau mažai kainuoja ir pristatymas, viskas vyksta greičiau. Kai steigėme parduotuvę Lenkijoje, priėmėme į darbą Vilniuje gyvenantį lenką, puikiai kalbantį abiem kalbomis. Dabar galvojame plėstis į Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Prancūziją. Manome, kad su šiomis kalbomis bus lengviau. Mokėti kalbą yra būtina“, – pasakoja p. Stanevičius.

„Įrankiai.lt“ pradėjo nuo Švedijos, tad įdarbino lietuvį, kalbantį švediškai, vėliau dirbti prisiviliojo ir švedą. Kitose šalyse daug dirbama su vertėjais, į kai kuriuos klausimus dėl kalbos kokybės stengiamasi atsakyti raštu.

Kitas dalykas – bankų sąskaitos ir įmonių steigimas kitose šalyse. „Įrankiai.lt“ nusprendė plėstis kiekvienoje šalyje atidarydama savo įmonę, mat tai, anot p. Daukševičiaus, pirkėjams teikia saugumo jausmą. „Green Rose“ to nedaro, tačiau už prekes mokėti leidžia į tose šalyse atidarytas bankų sąskaitas.

„Turėjome šiek tiek vargo, kol atsidarėme sąskaitas Lenkijoje. Tačiau tai buvo labai svarbu. Kadangi šalys nėra euro zonoje, klientams pirkti dėl valiutų konvertavimo buvo gerokai brangiau“, – dėsto p. Stanevičius.

Investicijos nedidelės

Bene labiausiai tokia plėtra vilioja dėl palyginti nedidelių investicijų. Pašnekovai sako, kad brangiausia yra atidaryti pirmąją parduotuvę, o jau paskui viskas kur kas paprasčiau.

Ponas Stanevičius teigia, kad atidarydama užsienietiškas parduotuves įmonė naudojasi Lietuvoje esančių serverių paslaugomis, tačiau yra nusipirkusi užsienietiškus domenus.

„Pati platforma ir jos dizainas dažniausiai kainuoja iki kelių šimtų eurų. Tačiau daugiausia išleisti reikia samdant darbuotoją, kuris perkeltų į platformą visą reikiamą informaciją. Toks darbas gali trukti apie tris mėnesius, darbuotojas greičiausiai reikalaus gana didelio atlyginimo. Skaičiuoju, kad bendros išlaidos tuo laikotarpiu, kol parduotuvė atidaroma, sudaro apie 3.000 Eur. Aišku, yra ir papildomų išlaidų, nes reikia ištirti ir rinką, kurioje norima įsitvirtinti, žinoti potencialą“, – kalba verslininkas.

Svarbios detalės

Kiekvienoje šalyje pirkėjų įpročiai skiriasi. Kai kalbama apie e. prekybą, kurios kultūra tebesiformuoja, skirtumų ir įdomybių gali būti gana daug.

„Pasirodo, lenkai įpratę mokėti tuomet, kai prekes atsiima. Mums tai buvo šioks toks iššūkis ir netikėtumas. Lietuvoje pirkėjai nori prekes atsiimti patys, o užsienyje kol kas nė vieno tokio prašymo nesulaukėme“, – teigia p. Stanevičius.

Ponas Daukševičius pasakoja, kad siųsti prekes iš Lietuvos į Skandinavijos šalis yra nepalyginti sudėtingiau nei, pavyzdžiui, iš Latvijos ar Estijos.

„Istoriškai susiklostė, kad visos logistikos schemos eina per Latviją ir Estiją, šių šalių uostus. Visos kurjerių kompanijos turi sandėlius Rygoje, Taline ar Suomijos miestuose“, – sako verslininkas.

Tačiau abi įmonės daugelį prekių kol kas siunčia tiesiai iš Lietuvos ir ieško galimybių tai daryti pigiau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 3

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau