Rado būdą, kaip į užsienį žengti savarankiškai

Publikuota: 2015-10-25
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis daugiau nedidelių įmo­­nių plėtros į užsienį ga­li­mybių ieško ne per ten dir­bančius partnerius, o sa­va­­ran­kiškai – savo par­­duo­tuves kitose šalyse ati­daro pa­čios. Ypač tai po­pu­liaru elekt­ro­ninės prekybos srityje.

Atidaryti kad ir kelias e. parduotuves skirtingose šalyse kainuoja palyginti visai nedaug. Tačiau norint sėkmingai plėtoti prekybą reikia žinoti nemažai įvairių niuansų, pažinti skirtingų šalių pirkėjų įpročius. Tokios plėtros kaina verslininkus vilioja, tačiau verslo modelis vis dėlto yra sudėtingas.

„Plėtrą į užsienį pradėjome savo produkcija prekiaudami „eBay“ svetainėje. Supratome, kad turime potencialo užsienyje plėtoti ir savo elektronines parduotuves“, – sako Ry­tis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merinoso vilnos bei bambukų pluošto, direktorius. Įmonė turi fizinę ir elektroninę parduotuves Lie­tuvoje, taip pat elektronines parduotuves Norvegijoje bei Lenkijoje.

Bendrovės vadovas sako, kad svarbiausia tokioje plėtroje yra nepriekaištingai vietos kalbas mokantys darbuotojai, kitakalbių klientų aptarnavimas, pristatymas ir jo kaina, įvairūs formalumai, pavyzdžiui, banko sąskaitų atidarymas, tačiau svarbiausias dalykas – neatrodyti svetimam.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Kęstutis Daukševičius, darbo įrankiais prekiaujančios UAB „Įrankiai.lt“ vadovas. Ši įmonė nuosavas elektronines parduotuves jau atidarė Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje. Visose šalyse įmonė stengiasi sudaryti įspūdį, kad yra valdoma vietos verslininkų.

Kalbos barjeras

Pašnekovų teigimu, vienas svarbiausių dalykų imantis parduotuvių užsienyje – atrodyti savam. Dėl to į klientų klausimus būtina atsakinėti jų kalba, atsidaryti sąskaitas vietos bankuose ar steigti vietos įmones.

„Kai atidarėme pirmąją parduotuvę Norvegijoje, jau buvome įdarbinę toje šalyje ilgai gyvenantį ir puikiai norvegiškai kalbantį lietuvį. Jis padėjo versti svetainę, bendrauti su klientais. Dabar per jį pristatome prekes: žmogus pagal poreikį nusiveža ten prekių už kelis tūkstančius eurų, tad vėliau mažai kainuoja ir pristatymas, viskas vyksta greičiau. Kai steigėme parduotuvę Lenkijoje, priėmėme į darbą Vilniuje gyvenantį lenką, puikiai kalbantį abiem kalbomis. Dabar galvojame plėstis į Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Prancūziją. Manome, kad su šiomis kalbomis bus lengviau. Mokėti kalbą yra būtina“, – pasakoja p. Stanevičius.

„Įrankiai.lt“ pradėjo nuo Švedijos, tad įdarbino lietuvį, kalbantį švediškai, vėliau dirbti prisiviliojo ir švedą. Kitose šalyse daug dirbama su vertėjais, į kai kuriuos klausimus dėl kalbos kokybės stengiamasi atsakyti raštu.

Kitas dalykas – bankų sąskaitos ir įmonių steigimas kitose šalyse. „Įrankiai.lt“ nusprendė plėstis kiekvienoje šalyje atidarydama savo įmonę, mat tai, anot p. Daukševičiaus, pirkėjams teikia saugumo jausmą. „Green Rose“ to nedaro, tačiau už prekes mokėti leidžia į tose šalyse atidarytas bankų sąskaitas.

„Turėjome šiek tiek vargo, kol atsidarėme sąskaitas Lenkijoje. Tačiau tai buvo labai svarbu. Kadangi šalys nėra euro zonoje, klientams pirkti dėl valiutų konvertavimo buvo gerokai brangiau“, – dėsto p. Stanevičius.

Investicijos nedidelės

Bene labiausiai tokia plėtra vilioja dėl palyginti nedidelių investicijų. Pašnekovai sako, kad brangiausia yra atidaryti pirmąją parduotuvę, o jau paskui viskas kur kas paprasčiau.

Ponas Stanevičius teigia, kad atidarydama užsienietiškas parduotuves įmonė naudojasi Lietuvoje esančių serverių paslaugomis, tačiau yra nusipirkusi užsienietiškus domenus.

„Pati platforma ir jos dizainas dažniausiai kainuoja iki kelių šimtų eurų. Tačiau daugiausia išleisti reikia samdant darbuotoją, kuris perkeltų į platformą visą reikiamą informaciją. Toks darbas gali trukti apie tris mėnesius, darbuotojas greičiausiai reikalaus gana didelio atlyginimo. Skaičiuoju, kad bendros išlaidos tuo laikotarpiu, kol parduotuvė atidaroma, sudaro apie 3.000 Eur. Aišku, yra ir papildomų išlaidų, nes reikia ištirti ir rinką, kurioje norima įsitvirtinti, žinoti potencialą“, – kalba verslininkas.

Svarbios detalės

Kiekvienoje šalyje pirkėjų įpročiai skiriasi. Kai kalbama apie e. prekybą, kurios kultūra tebesiformuoja, skirtumų ir įdomybių gali būti gana daug.

„Pasirodo, lenkai įpratę mokėti tuomet, kai prekes atsiima. Mums tai buvo šioks toks iššūkis ir netikėtumas. Lietuvoje pirkėjai nori prekes atsiimti patys, o užsienyje kol kas nė vieno tokio prašymo nesulaukėme“, – teigia p. Stanevičius.

Ponas Daukševičius pasakoja, kad siųsti prekes iš Lietuvos į Skandinavijos šalis yra nepalyginti sudėtingiau nei, pavyzdžiui, iš Latvijos ar Estijos.

„Istoriškai susiklostė, kad visos logistikos schemos eina per Latviją ir Estiją, šių šalių uostus. Visos kurjerių kompanijos turi sandėlius Rygoje, Taline ar Suomijos miestuose“, – sako verslininkas.

Tačiau abi įmonės daugelį prekių kol kas siunčia tiesiai iš Lietuvos ir ieško galimybių tai daryti pigiau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paraiškas vertina sparčiau: liepą verslui paskirstyta 130 mln. Eur

Per pusmetį – nuo vasario 1 d. – verslui išmokėta 346 mln. Eur, daugiau kaip trečdalis šios sumos įmones...

Gazelė
2020.08.07
Pirmoji medicininių kaukių gamintoja didina apsukas, bet antrosios bangos nelaukia Premium 6

Šiaulių UAB „Litdent“ didina medicininių vienkartinių kaukių gamybos apsukas ir skaičiuoja dienas, iki gaus...

Gazelė
2020.08.07
Kauniečiai patys atsisveikino su 15% klientų – naudos jau matyti Premium

Prasidėjus karantinui, įmonės skubiai tikrino užsakymus ir mokėjimus – ar turės iš ko gaminti, ar klientai...

Gazelė
2020.08.05
Prašo verslo atsakingumo: negrąžinti paramos lėšų, jei finansavimas paskirtas 3

Teikiantieji prašymus paramai gauti raginami pagalbos lėšų prašyti atsakingiau: apsispręsti, ar pinigus...

Gazelė
2020.08.04
Nuomos kompensacijų tvarka, kurios negali paaiškinti net teisininkai, gali būti keičiama Premium

Įmonėms, kurios per karantiną veiklos nevykdė, bet negali gauti nuomos mokesčio kompensacijos, nes pagal...

Gazelė
2020.08.03
Baigiamos teikti paskolos labiausiai nukentėjusiems nuo COVID-19

Penktadienį „Invega“ baigia teikti paskolas labiausiai nukentėjusiems verslams. Per finansų tarpininkus...

Gazelė
2020.07.31
Kad gautų nuomos kompensaciją, bando įrodyti, kad ne viskas, kas valgoma, yra maistas Premium

Siekiantys gauti nuomos kompensacijas devyniems pragaro ratams prilygino nuomos sutarčių tikslinimą,...

Gazelė
2020.07.29
300 Eur subsidijas gavo per 2.000 turgaviečių prekiautojų 3

Turgaviečių prekiautojams paskirstyta per 650.000 Eur išmokų. 300 Eur vienkartines subsidijas gavo 2.177...

Gazelė
2020.07.28
Rezerviniame „Dizainas LT“ sąraše buvusioms įmonėms paskirstys 2 mln. Eur

96 įmonės, pakliuvusios į „Dizainas LT“ priemonės rezervinį sąrašą, gaus 2,08 mln. Eur papildomą finansavimą.

Gazelė
2020.07.27
Finansinių technologijų startuolis „Bankera“ pradeda teikti paskolas SVV 6

Lietuvių įkurtas finansinių technologijų (fintech) startuolis „Bankera“ skelbia užbaigusi įgyvendinti Europos...

Gazelė
2020.07.27
Statistikos departamento apgultis: pilasi prašymai pakeisti veiklą, kad gautų valstybės pagalbą Premium 1

Statistikos departamentą užgulė įmonių skambučiai ir prašymai pakeisti pagrindinę vykdomą veiklą...

Gazelė
2020.07.27
Krizė labiausiai smogė dirbantiems savarankiškai Premium 2

Pandemijos metu du trečdaliai, arba 66%, savarankiškai dirbančių vokiečių fiksavo smukusias pajamas.

Finansai
2020.07.27
Skaidrumo įrodymas nereiškia patikrinimų lavinos Premium 1

Mokesčių nemokėjimą Lietuvos gyventojai laiko kur kas mažesne yda negu padarytą žalą gamtai. Vis dėlto nė...

Gazelė
2020.07.26
Tyrimas atskleidė, koks studentų požiūris į nelegalų darbą 1

Pinigai studentams, dirbantiems vasarą, yra pagrindinis tikslas, nes sezoniniai darbai iš esmės nereikalauja...

Gazelė
2020.07.26
Kaip taikyti nuolaidas, nenuvertinant prekės ženklo 1

Prekių ženklai susiduria su dilema, ar prisijungti prie nuolaidų bumo kaip priemonės išgyventi krizę, bet...

Gazelė
2020.07.26
Automatiniai atsakymai per atostogas: ką galima pasakyti 1

Automatinės žinutės, aktualios per atostogas, – taip pat yra turinys. Todėl nustatant tokias, reikia...

Gazelė
2020.07.26
Lengvatinės paskolos labiausiai nukentėjusiam verslui eina į pabaigą 1

Valstybės lėšų lengvatinėms paskoloms labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams eina į pabaigą – iš 200...

Gazelė
2020.07.24
Prognozė, kad turizmas atsigaus bent po dviejų metų, abejotina Premium 4

Kai užsienis užvėrė sienas, turizmo agentūros turėjo arba laikinai stabdyti savo veiklą, arba atsigręžti į...

Gazelė
2020.07.24
Užteko parašyti „Pagaminta Panevėžyje“, ir pirkėjų parduotuvėje netrūksta Premium 3

Vietiniai pirkėjai vis dažniau renkasi čia pagamintą produktą nei atvežtinę. Tai skatina regionų verslininkus...

Gazelė
2020.07.23
Naujas sprendimas vežėjams sumažins skambučių paklausti, ar vilkikas jau kirto sieną Premium 4

Rugpjūtį „Ruptela“ pristatys pirmąją naujo produkto – numatomo krovinio atvykimo laiko planavimo ir stebėjimo...

Gazelė
2020.07.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus