Rado būdą, kaip į užsienį žengti savarankiškai

Publikuota: 2015-10-25
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis daugiau nedidelių įmo­­nių plėtros į užsienį ga­li­mybių ieško ne per ten dir­bančius partnerius, o sa­va­­ran­kiškai – savo par­­duo­tuves kitose šalyse ati­daro pa­čios. Ypač tai po­pu­liaru elekt­ro­ninės prekybos srityje.

Atidaryti kad ir kelias e. parduotuves skirtingose šalyse kainuoja palyginti visai nedaug. Tačiau norint sėkmingai plėtoti prekybą reikia žinoti nemažai įvairių niuansų, pažinti skirtingų šalių pirkėjų įpročius. Tokios plėtros kaina verslininkus vilioja, tačiau verslo modelis vis dėlto yra sudėtingas.

„Plėtrą į užsienį pradėjome savo produkcija prekiaudami „eBay“ svetainėje. Supratome, kad turime potencialo užsienyje plėtoti ir savo elektronines parduotuves“, – sako Ry­tis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merinoso vilnos bei bambukų pluošto, direktorius. Įmonė turi fizinę ir elektroninę parduotuves Lie­tuvoje, taip pat elektronines parduotuves Norvegijoje bei Lenkijoje.

Bendrovės vadovas sako, kad svarbiausia tokioje plėtroje yra nepriekaištingai vietos kalbas mokantys darbuotojai, kitakalbių klientų aptarnavimas, pristatymas ir jo kaina, įvairūs formalumai, pavyzdžiui, banko sąskaitų atidarymas, tačiau svarbiausias dalykas – neatrodyti svetimam.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Kęstutis Daukševičius, darbo įrankiais prekiaujančios UAB „Įrankiai.lt“ vadovas. Ši įmonė nuosavas elektronines parduotuves jau atidarė Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje. Visose šalyse įmonė stengiasi sudaryti įspūdį, kad yra valdoma vietos verslininkų.

Kalbos barjeras

Pašnekovų teigimu, vienas svarbiausių dalykų imantis parduotuvių užsienyje – atrodyti savam. Dėl to į klientų klausimus būtina atsakinėti jų kalba, atsidaryti sąskaitas vietos bankuose ar steigti vietos įmones.

„Kai atidarėme pirmąją parduotuvę Norvegijoje, jau buvome įdarbinę toje šalyje ilgai gyvenantį ir puikiai norvegiškai kalbantį lietuvį. Jis padėjo versti svetainę, bendrauti su klientais. Dabar per jį pristatome prekes: žmogus pagal poreikį nusiveža ten prekių už kelis tūkstančius eurų, tad vėliau mažai kainuoja ir pristatymas, viskas vyksta greičiau. Kai steigėme parduotuvę Lenkijoje, priėmėme į darbą Vilniuje gyvenantį lenką, puikiai kalbantį abiem kalbomis. Dabar galvojame plėstis į Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Prancūziją. Manome, kad su šiomis kalbomis bus lengviau. Mokėti kalbą yra būtina“, – pasakoja p. Stanevičius.

„Įrankiai.lt“ pradėjo nuo Švedijos, tad įdarbino lietuvį, kalbantį švediškai, vėliau dirbti prisiviliojo ir švedą. Kitose šalyse daug dirbama su vertėjais, į kai kuriuos klausimus dėl kalbos kokybės stengiamasi atsakyti raštu.

Kitas dalykas – bankų sąskaitos ir įmonių steigimas kitose šalyse. „Įrankiai.lt“ nusprendė plėstis kiekvienoje šalyje atidarydama savo įmonę, mat tai, anot p. Daukševičiaus, pirkėjams teikia saugumo jausmą. „Green Rose“ to nedaro, tačiau už prekes mokėti leidžia į tose šalyse atidarytas bankų sąskaitas.

„Turėjome šiek tiek vargo, kol atsidarėme sąskaitas Lenkijoje. Tačiau tai buvo labai svarbu. Kadangi šalys nėra euro zonoje, klientams pirkti dėl valiutų konvertavimo buvo gerokai brangiau“, – dėsto p. Stanevičius.

Investicijos nedidelės

Bene labiausiai tokia plėtra vilioja dėl palyginti nedidelių investicijų. Pašnekovai sako, kad brangiausia yra atidaryti pirmąją parduotuvę, o jau paskui viskas kur kas paprasčiau.

Ponas Stanevičius teigia, kad atidarydama užsienietiškas parduotuves įmonė naudojasi Lietuvoje esančių serverių paslaugomis, tačiau yra nusipirkusi užsienietiškus domenus.

„Pati platforma ir jos dizainas dažniausiai kainuoja iki kelių šimtų eurų. Tačiau daugiausia išleisti reikia samdant darbuotoją, kuris perkeltų į platformą visą reikiamą informaciją. Toks darbas gali trukti apie tris mėnesius, darbuotojas greičiausiai reikalaus gana didelio atlyginimo. Skaičiuoju, kad bendros išlaidos tuo laikotarpiu, kol parduotuvė atidaroma, sudaro apie 3.000 Eur. Aišku, yra ir papildomų išlaidų, nes reikia ištirti ir rinką, kurioje norima įsitvirtinti, žinoti potencialą“, – kalba verslininkas.

Svarbios detalės

Kiekvienoje šalyje pirkėjų įpročiai skiriasi. Kai kalbama apie e. prekybą, kurios kultūra tebesiformuoja, skirtumų ir įdomybių gali būti gana daug.

„Pasirodo, lenkai įpratę mokėti tuomet, kai prekes atsiima. Mums tai buvo šioks toks iššūkis ir netikėtumas. Lietuvoje pirkėjai nori prekes atsiimti patys, o užsienyje kol kas nė vieno tokio prašymo nesulaukėme“, – teigia p. Stanevičius.

Ponas Daukševičius pasakoja, kad siųsti prekes iš Lietuvos į Skandinavijos šalis yra nepalyginti sudėtingiau nei, pavyzdžiui, iš Latvijos ar Estijos.

„Istoriškai susiklostė, kad visos logistikos schemos eina per Latviją ir Estiją, šių šalių uostus. Visos kurjerių kompanijos turi sandėlius Rygoje, Taline ar Suomijos miestuose“, – sako verslininkas.

Tačiau abi įmonės daugelį prekių kol kas siunčia tiesiai iš Lietuvos ir ieško galimybių tai daryti pigiau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
11:18
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
08:58
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 4

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

2018 m. išmokėti atostoginiai gali išvengti dalies mokesčių 1

Pagal dabar galiojančius teisės aktus atostoginius už 2019 m. išmokėjus 2018 m., jiems tektų 5 procentiniais...

Finansai
2018.11.28
MB vadovams didina pajamų mokesčio tarifą, tačiau našta vis tiek bus mažesnė Premium 1

Valdantieji pasiūlė padidinti pajamų mokesčio tarifą mažųjų bendrijų vadovams, kurie gauna pajamas pagal...

Finansai
2018.11.28
„Foodout.lt“ įsijungė tylos režimą, rinka įmonei prognozuoja bankrotą 15

Nuo šiandien maisto išvežiojimo bendrovės „Foodout.lt“ tinklalapis ir mobilioji programėlė neveikia, į...

Savaitgalį pasitikrinę e. prekybos namų darbus, rengiasi kitam Juodajam penktadieniui Premium 1

Kalėdinei prekybai, prasidėjusiai sulig Juodojo penktadienio išpardavimais, rengiamasi nuo rugsėjo. Padidėjęs...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau