Rado būdą, kaip į užsienį žengti savarankiškai

Publikuota: 2015-10-25
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis daugiau nedidelių įmo­­nių plėtros į užsienį ga­li­mybių ieško ne per ten dir­bančius partnerius, o sa­va­­ran­kiškai – savo par­­duo­tuves kitose šalyse ati­daro pa­čios. Ypač tai po­pu­liaru elekt­ro­ninės prekybos srityje.

Atidaryti kad ir kelias e. parduotuves skirtingose šalyse kainuoja palyginti visai nedaug. Tačiau norint sėkmingai plėtoti prekybą reikia žinoti nemažai įvairių niuansų, pažinti skirtingų šalių pirkėjų įpročius. Tokios plėtros kaina verslininkus vilioja, tačiau verslo modelis vis dėlto yra sudėtingas.

„Plėtrą į užsienį pradėjome savo produkcija prekiaudami „eBay“ svetainėje. Supratome, kad turime potencialo užsienyje plėtoti ir savo elektronines parduotuves“, – sako Ry­tis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merinoso vilnos bei bambukų pluošto, direktorius. Įmonė turi fizinę ir elektroninę parduotuves Lie­tuvoje, taip pat elektronines parduotuves Norvegijoje bei Lenkijoje.

Bendrovės vadovas sako, kad svarbiausia tokioje plėtroje yra nepriekaištingai vietos kalbas mokantys darbuotojai, kitakalbių klientų aptarnavimas, pristatymas ir jo kaina, įvairūs formalumai, pavyzdžiui, banko sąskaitų atidarymas, tačiau svarbiausias dalykas – neatrodyti svetimam.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Kęstutis Daukševičius, darbo įrankiais prekiaujančios UAB „Įrankiai.lt“ vadovas. Ši įmonė nuosavas elektronines parduotuves jau atidarė Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje. Visose šalyse įmonė stengiasi sudaryti įspūdį, kad yra valdoma vietos verslininkų.

Kalbos barjeras

Pašnekovų teigimu, vienas svarbiausių dalykų imantis parduotuvių užsienyje – atrodyti savam. Dėl to į klientų klausimus būtina atsakinėti jų kalba, atsidaryti sąskaitas vietos bankuose ar steigti vietos įmones.

„Kai atidarėme pirmąją parduotuvę Norvegijoje, jau buvome įdarbinę toje šalyje ilgai gyvenantį ir puikiai norvegiškai kalbantį lietuvį. Jis padėjo versti svetainę, bendrauti su klientais. Dabar per jį pristatome prekes: žmogus pagal poreikį nusiveža ten prekių už kelis tūkstančius eurų, tad vėliau mažai kainuoja ir pristatymas, viskas vyksta greičiau. Kai steigėme parduotuvę Lenkijoje, priėmėme į darbą Vilniuje gyvenantį lenką, puikiai kalbantį abiem kalbomis. Dabar galvojame plėstis į Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Prancūziją. Manome, kad su šiomis kalbomis bus lengviau. Mokėti kalbą yra būtina“, – pasakoja p. Stanevičius.

„Įrankiai.lt“ pradėjo nuo Švedijos, tad įdarbino lietuvį, kalbantį švediškai, vėliau dirbti prisiviliojo ir švedą. Kitose šalyse daug dirbama su vertėjais, į kai kuriuos klausimus dėl kalbos kokybės stengiamasi atsakyti raštu.

Kitas dalykas – bankų sąskaitos ir įmonių steigimas kitose šalyse. „Įrankiai.lt“ nusprendė plėstis kiekvienoje šalyje atidarydama savo įmonę, mat tai, anot p. Daukševičiaus, pirkėjams teikia saugumo jausmą. „Green Rose“ to nedaro, tačiau už prekes mokėti leidžia į tose šalyse atidarytas bankų sąskaitas.

„Turėjome šiek tiek vargo, kol atsidarėme sąskaitas Lenkijoje. Tačiau tai buvo labai svarbu. Kadangi šalys nėra euro zonoje, klientams pirkti dėl valiutų konvertavimo buvo gerokai brangiau“, – dėsto p. Stanevičius.

Investicijos nedidelės

Bene labiausiai tokia plėtra vilioja dėl palyginti nedidelių investicijų. Pašnekovai sako, kad brangiausia yra atidaryti pirmąją parduotuvę, o jau paskui viskas kur kas paprasčiau.

Ponas Stanevičius teigia, kad atidarydama užsienietiškas parduotuves įmonė naudojasi Lietuvoje esančių serverių paslaugomis, tačiau yra nusipirkusi užsienietiškus domenus.

„Pati platforma ir jos dizainas dažniausiai kainuoja iki kelių šimtų eurų. Tačiau daugiausia išleisti reikia samdant darbuotoją, kuris perkeltų į platformą visą reikiamą informaciją. Toks darbas gali trukti apie tris mėnesius, darbuotojas greičiausiai reikalaus gana didelio atlyginimo. Skaičiuoju, kad bendros išlaidos tuo laikotarpiu, kol parduotuvė atidaroma, sudaro apie 3.000 Eur. Aišku, yra ir papildomų išlaidų, nes reikia ištirti ir rinką, kurioje norima įsitvirtinti, žinoti potencialą“, – kalba verslininkas.

Svarbios detalės

Kiekvienoje šalyje pirkėjų įpročiai skiriasi. Kai kalbama apie e. prekybą, kurios kultūra tebesiformuoja, skirtumų ir įdomybių gali būti gana daug.

„Pasirodo, lenkai įpratę mokėti tuomet, kai prekes atsiima. Mums tai buvo šioks toks iššūkis ir netikėtumas. Lietuvoje pirkėjai nori prekes atsiimti patys, o užsienyje kol kas nė vieno tokio prašymo nesulaukėme“, – teigia p. Stanevičius.

Ponas Daukševičius pasakoja, kad siųsti prekes iš Lietuvos į Skandinavijos šalis yra nepalyginti sudėtingiau nei, pavyzdžiui, iš Latvijos ar Estijos.

„Istoriškai susiklostė, kad visos logistikos schemos eina per Latviją ir Estiją, šių šalių uostus. Visos kurjerių kompanijos turi sandėlius Rygoje, Taline ar Suomijos miestuose“, – sako verslininkas.

Tačiau abi įmonės daugelį prekių kol kas siunčia tiesiai iš Lietuvos ir ieško galimybių tai daryti pigiau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
05:45
Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 16

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 12

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17
Jaunimas sugeba užsidirbti ir švęsdamas 

Penktadienį į sostinės S. Daukanto aikštę susirinko savo ateitį su verslu siejantys moksleiviai. Tai, kad jie...

Gazelė
2019.05.17
Pasilikę „po pamokų“ dažniau sukuria savo verslą Premium

Kurti verslą dar mokyk­los suole yra bene efekt­yviausia pažintis su vers­lu, mokomosios moks­leivių...

Gazelė
2019.05.17
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Verslumo ir Metų mokytojas: finansinio raštingumo mokyklos suole per mažai Premium

Praktinio verslumo mokymo – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) – programai, sukurtai „Junior Achievement“...

Gazelė
2019.05.15
Smulkios įmonės bankrutuoja tyliai, bet tai nereiškia verslo pabaigos Premium

Jei verslas ima buksuoti, o dar „padeda“ ir veiksniai iš išorės, dažnai nelieka nieko kito, kaip skelbti...

Gazelė
2019.05.15
Kaip augant nesudeginti verslo 1

Verslo auginimo planą reikia parengti jau tada, kai verslas kuriamas, o užuot blaškiusis – nuosekliai...

Gazelė
2019.05.14
Prekės ženklo pradžia: 1.000 užvalkalų miegamajam ir mainai su influenceriais Premium 1

Investicijos į prekės ženklą gali būti tokios pat, kokių reikalauja brangaus produkto gamyba. Tačiau,...

Gazelė
2019.05.14
Net smulkios įmonės valdyba padeda legviau rasti investicijų ir išvengti rizikų Premium

Vis dažniau verslininkai, įsukę įmonės veiklą, pasitraukia nuo tiesioginio vadovavimo ir priimant sprendimus...

Gazelė
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau