Rado būdą, kaip į užsienį žengti savarankiškai

Publikuota: 2015-10-25
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Atidarant elektroninę parduotuvę užsienyje reikėtų žinoti daugybę niuansų, o jie kiekvienoje šalyje gali skirtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis daugiau nedidelių įmo­­nių plėtros į užsienį ga­li­mybių ieško ne per ten dir­bančius partnerius, o sa­va­­ran­kiškai – savo par­­duo­tuves kitose šalyse ati­daro pa­čios. Ypač tai po­pu­liaru elekt­ro­ninės prekybos srityje.

Atidaryti kad ir kelias e. parduotuves skirtingose šalyse kainuoja palyginti visai nedaug. Tačiau norint sėkmingai plėtoti prekybą reikia žinoti nemažai įvairių niuansų, pažinti skirtingų šalių pirkėjų įpročius. Tokios plėtros kaina verslininkus vilioja, tačiau verslo modelis vis dėlto yra sudėtingas.

„Plėtrą į užsienį pradėjome savo produkcija prekiaudami „eBay“ svetainėje. Supratome, kad turime potencialo užsienyje plėtoti ir savo elektronines parduotuves“, – sako Ry­tis Stanevičius, Vilniaus UAB „Green Rose“, siuvančios daugkartines sauskelnes ir drabužius iš merinoso vilnos bei bambukų pluošto, direktorius. Įmonė turi fizinę ir elektroninę parduotuves Lie­tuvoje, taip pat elektronines parduotuves Norvegijoje bei Lenkijoje.

Bendrovės vadovas sako, kad svarbiausia tokioje plėtroje yra nepriekaištingai vietos kalbas mokantys darbuotojai, kitakalbių klientų aptarnavimas, pristatymas ir jo kaina, įvairūs formalumai, pavyzdžiui, banko sąskaitų atidarymas, tačiau svarbiausias dalykas – neatrodyti svetimam.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Kęstutis Daukševičius, darbo įrankiais prekiaujančios UAB „Įrankiai.lt“ vadovas. Ši įmonė nuosavas elektronines parduotuves jau atidarė Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje. Visose šalyse įmonė stengiasi sudaryti įspūdį, kad yra valdoma vietos verslininkų.

Kalbos barjeras

Pašnekovų teigimu, vienas svarbiausių dalykų imantis parduotuvių užsienyje – atrodyti savam. Dėl to į klientų klausimus būtina atsakinėti jų kalba, atsidaryti sąskaitas vietos bankuose ar steigti vietos įmones.

„Kai atidarėme pirmąją parduotuvę Norvegijoje, jau buvome įdarbinę toje šalyje ilgai gyvenantį ir puikiai norvegiškai kalbantį lietuvį. Jis padėjo versti svetainę, bendrauti su klientais. Dabar per jį pristatome prekes: žmogus pagal poreikį nusiveža ten prekių už kelis tūkstančius eurų, tad vėliau mažai kainuoja ir pristatymas, viskas vyksta greičiau. Kai steigėme parduotuvę Lenkijoje, priėmėme į darbą Vilniuje gyvenantį lenką, puikiai kalbantį abiem kalbomis. Dabar galvojame plėstis į Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Prancūziją. Manome, kad su šiomis kalbomis bus lengviau. Mokėti kalbą yra būtina“, – pasakoja p. Stanevičius.

„Įrankiai.lt“ pradėjo nuo Švedijos, tad įdarbino lietuvį, kalbantį švediškai, vėliau dirbti prisiviliojo ir švedą. Kitose šalyse daug dirbama su vertėjais, į kai kuriuos klausimus dėl kalbos kokybės stengiamasi atsakyti raštu.

Kitas dalykas – bankų sąskaitos ir įmonių steigimas kitose šalyse. „Įrankiai.lt“ nusprendė plėstis kiekvienoje šalyje atidarydama savo įmonę, mat tai, anot p. Daukševičiaus, pirkėjams teikia saugumo jausmą. „Green Rose“ to nedaro, tačiau už prekes mokėti leidžia į tose šalyse atidarytas bankų sąskaitas.

„Turėjome šiek tiek vargo, kol atsidarėme sąskaitas Lenkijoje. Tačiau tai buvo labai svarbu. Kadangi šalys nėra euro zonoje, klientams pirkti dėl valiutų konvertavimo buvo gerokai brangiau“, – dėsto p. Stanevičius.

Investicijos nedidelės

Bene labiausiai tokia plėtra vilioja dėl palyginti nedidelių investicijų. Pašnekovai sako, kad brangiausia yra atidaryti pirmąją parduotuvę, o jau paskui viskas kur kas paprasčiau.

Ponas Stanevičius teigia, kad atidarydama užsienietiškas parduotuves įmonė naudojasi Lietuvoje esančių serverių paslaugomis, tačiau yra nusipirkusi užsienietiškus domenus.

„Pati platforma ir jos dizainas dažniausiai kainuoja iki kelių šimtų eurų. Tačiau daugiausia išleisti reikia samdant darbuotoją, kuris perkeltų į platformą visą reikiamą informaciją. Toks darbas gali trukti apie tris mėnesius, darbuotojas greičiausiai reikalaus gana didelio atlyginimo. Skaičiuoju, kad bendros išlaidos tuo laikotarpiu, kol parduotuvė atidaroma, sudaro apie 3.000 Eur. Aišku, yra ir papildomų išlaidų, nes reikia ištirti ir rinką, kurioje norima įsitvirtinti, žinoti potencialą“, – kalba verslininkas.

Svarbios detalės

Kiekvienoje šalyje pirkėjų įpročiai skiriasi. Kai kalbama apie e. prekybą, kurios kultūra tebesiformuoja, skirtumų ir įdomybių gali būti gana daug.

„Pasirodo, lenkai įpratę mokėti tuomet, kai prekes atsiima. Mums tai buvo šioks toks iššūkis ir netikėtumas. Lietuvoje pirkėjai nori prekes atsiimti patys, o užsienyje kol kas nė vieno tokio prašymo nesulaukėme“, – teigia p. Stanevičius.

Ponas Daukševičius pasakoja, kad siųsti prekes iš Lietuvos į Skandinavijos šalis yra nepalyginti sudėtingiau nei, pavyzdžiui, iš Latvijos ar Estijos.

„Istoriškai susiklostė, kad visos logistikos schemos eina per Latviją ir Estiją, šių šalių uostus. Visos kurjerių kompanijos turi sandėlius Rygoje, Taline ar Suomijos miestuose“, – sako verslininkas.

Tačiau abi įmonės daugelį prekių kol kas siunčia tiesiai iš Lietuvos ir ieško galimybių tai daryti pigiau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 1

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 1

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 1

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 1

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Augančio karoliukų verslo ėmėsi, nes viena pirkėja juos nuardydavo nuo drabužių Premium

Kai aplink atsiranda nelygiomis sąlygomis veikiančių konkurentų, nelieka nieko kita kaip kilti į kovą dėl...

Kaimo sodybos su viešbučiais ir vandens parkais būti lyginamos nenori 5

Kaimo turizmo verslo savininkai sako, kad besikeičiantys reikalavimai, kad ir kitąmet vėl galintis tapti...

Agroverslas
2018.06.10
Tikrintojai tampa patarėjais, bet ne visada 2

Smulkieji gamintojai turi spręsti ne tik gamybos ir realizacijos problemas – neretai jiems tenka įrodinėti,...

Pramonė
2018.06.10

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau