Vietoj dešimties vadybininkų – viena sistema

Publikuota: 2015-10-24
Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius: „Daugelis Lietuvos verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos, nepagalvodami, kad tą laiką galėtų skirti naudingesniems darbams.“
JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius: „Daugelis Lietuvos verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos, nepagalvodami, kad tą laiką galėtų skirti naudingesniems darbams.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
„Verslo žinios“

Kai užsienyje nusižiūrėtą idėją bandai pritaikyti Lietuvoje, reikia pasiruošti, kad teks ją pakoreguoti, nes mūsiškių verslininkų įpročiai kitokie nei, tarkim, Anglijoje. Todėl reikia iš anksto numatyti, kad projekto įgyvendinimas gali užtrukti ir pareikalauti daugiau sąnaudų.

„Kai po studijų Didžiojoje Britanijoje grįžau į Lietuvą kurti savo verslo, maniau, kad tereikės perkelti patirtį, įgautą dirbant ten, ir viskas kuo puikiausiai veiks. Realybė kitokia – užtruko laiko, kol perpratau Lietuvos verslininkų įpročius. Neabejoju, kad laikui bėgant jie keisis, tačiau dabar reikia nemažai pastangų, kad juos įtikintum, jog nuolaidos ir mažiausia kaina versle nėra svarbiausi dalykai“, – sako Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius.

Dirba be skolininkų

Sukurti sistemą, kur verslininkai gali paprastai susirasti vežėją ir iš karto palyginti tuo metu siūlomas kainas, vyriškį paskatino noras pritaikyti patirtį, gautą dirbant UPS bendrovėje Londone.

„Juolab kad Lietuvoje tokios platformos dar nebuvo. Daugelis vežėjų ir verslininkų naudojasi www.cargo.lt sistema, bet ji veikia kitokiu principu. Taip, jie, rinkos senbuviai, vartotojams siūlo daug galimybių, tačiau aš sukūriau sistemą, kurios esminis pranašumas – taupyti tiek krovinio siuntėjų, tiek vežėjų laiką“, – nurodo p. Breikštas.

Vežėjai, skelbiantys informaciją apie save www.cargobooking.lt, nemoka jokio mėnesinio mokesčio – „Visas transportas“ apyvartą generuoja iš to, kad gauna nustatytą mokestį iš įvykdytų krovinių gabenimo užsakymų. Tiesa, su bet kokiu vežėju įmonė bendradarbiavimo sutarties nesudaro, renkasi tik tuos, kurie savo darbą dirba sąžiningai ir profesionaliai.

Atsirenkant tokius vežėjus, patikrinama jų kreditingumo istorija, pasiteiraujama konkurentų, ką jie šneka apie tą įmonę, užsakovų, kuriems yra tekę su ja bendrauti.

„Galų gale žiūrime į įmonės apyvartą, darbuotojų skaičių. Jei ten dirba tik keli žmonės, o įmonė sukurta neseniai, rizika, kad ta bendrovė, greitai užsidirbusi pinigų, bankrutuos, labai reali. O mes jaučiame atsakomybę savo klientams, todėl su tokiais nepatikimais vežėjais net neprasidedame“, – pasakoja pašnekovas.

Lygiai taip pat yra tikrinami užsakovai. Jei jų kreditingumo istorija prasta arba pasigirsta atgarsių, kad jie nelinkę laiku atsiskaityti, jų krovinys priimamas tik sumokėjus už gabenimą iš anksto. Tiesa, keletą kartų užsakius paslaugą su išankstiniu apmokėjimu, įmonei suteikiama galimybė mokėjimą atidėti.

„Juk tai gali būti ir jaunas verslas, kuris dirba sąžiningai, tik dar neturi kreditingumo istorijos. Todėl jei pamatome, kad užsakovai rimti, jais pasitikime. Ir tai pasiteisina. Ligi šiol esame turėję vieną vienintelį skolininką, tačiau ir su juo pavyko nesunkiai problemą išspręsti“, – neslepia verslininkas.

Taupo klaidingai

Įmonė pradėjo veikti pernai gegužę. Šiuo metu per mėnesį sistemoje registruojama per 1.000 užsakymų gabenti krovinius – tiek pilnus, tiek dalinius, tiek smulkius.

„Vežėjams patogu būti mūsų sistemoje, nes jiems tereikia išsiųsti informaciją su galimomis krovinio gabenimo kryptimis ir kainomis, kurias iš karto mato užsakovas. Jis palygina kelių vežėjų siūlomas sąlygas, išsirenka priimtiniausią ir pas mus sistemoje užsako gabenimo paslaugą. Taigi vežėjams nereikia tiesiogiai bendrauti su užsakovu. Tą laiką gali skirti kitiems darbams“, – aiškina p. Breikštas.

Užsakovai irgi taupo laiką, nes iš karto mato kainas, gali jas lyginti, nereikia susisiekti su kiekvienu vežėju atskirai.

„Tačiau tai ir yra sudėtingiausia – daugelis verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos. Jie gali praleisti pusdienį skambinėdami, derėdamiesi. Ir jei pavyksta sutaupyti 5 eurus – jie jau laimingi. Tačiau nepagalvoja apie tai, kiek daug kitų darbų galėtų nuveikti per tą laiką. Ir tai duotų tikrai daugiau naudos nei tie sutaupyti keli eurai“, – teigia vyriškis.

Užtruko ilgiau

Verslininko patirtis, įgyta užsienyje, yra kiek kitokia – ten užsakovai ieško ne mažiausios kainos, o kompleksinių sprendimų: tarkim, kaip optimaliausiai sugeneruoti srautus, kokią sistemą įdiegti, kad būtų galima dirbti su kuo mažiau darbuotojų, ir pan.

Pats p. Breikštas, kurdamas verslą, taip pat daug dėmesio skyrė IT platformai.

„Ją sukūrėme tokią, kad ji atstoja dešimties vadybininkų darbą. Įmonėje esame tik du darbuotojai, kitas paslaugas – IT, skambučių centro, buhalterijos – perkame iš išorės. Tai pasiteisina“, – nurodo pašnekovas.

Kol www.cargobooking.lt pradėjo veikti, praėjo daugiau nei metai, nes sistemą reikėjo tobulinti, įdiegti naujus sprendimus, kurie atitiktų Lietuvos verslininkų poreikius.

Į verslą p. Breikštas investavo per 100.000 Eur – didžiąją dalį sudarė jo santaupos, lėšomis prisidėjo ir keli pažįstami, kurie patikėjo idėjos reikalingumu.

„Būtent tiek lėšų ir buvau suplanavęs skirti verslo pradžiai. Skaičiuoju, kad jos atsipirks per 2 metus. Kas vyko ne pagal planą – tai sistemos kūrimas. Tai užtruko ilgiau, negu planuota. Taip nutiko todėl, kad atsirasdavo vis naujų dalykų, kurių anksčiau negalėjau numatyti“, – sako p. Breikštas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 12 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Darbuotojų auditorijose yra, bet reikia dviejų praktikų Premium

Vasarą darbuotojų trūkumo problema dėl sezoninių darbų svetur paaštrėja, tačiau kai kurie...

Vadyba
2019.05.24
Du nauji „Spiečiai“ – Kėdainiuose ir Marijampolėje

Bendradarbystės centrai verslumui skatinti įsikurs Kėdainiuose ir Marijampolėje, praneša Ekonomikos ir...

Gazelė
2019.05.24
Lazdijų restorano svečiai nustemba supratę, kad jie mėgsta kalakutieną Premium 1

Lietuviai vis labiau įvertina netoliese pagamintą produktą ir vietinių darbą – Lazdijuose veikiantį restoraną...

Gazelė
2019.05.24
Iki ataskaitų pateikimo liko savaitė, bet to dar nepadarė 60% bendrovių

Juridiniai asmenys, kurių finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, metines finansines ataskaitas...

Finansai
2019.05.23
Šiauliečio ūkvedžio karjera: tapęs pirkimo vadovu, sutaupė 15% įmonės išlaidų Premium

Įmonės dažnai daugiausia dėmesio skiria pardavimams didinti, o pirkimus palieka savieigai. Be reikalo, nes...

Gazelė
2019.05.23
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
VMI ir „Sodros" konsultacijos vienu skambučiu 1

Nuo šiol mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir...

Finansai
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium 1

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 16

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 13

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti 1

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17
Jaunimas sugeba užsidirbti ir švęsdamas 

Penktadienį į sostinės S. Daukanto aikštę susirinko savo ateitį su verslu siejantys moksleiviai. Tai, kad jie...

Gazelė
2019.05.17
Pasilikę „po pamokų“ dažniau sukuria savo verslą Premium

Kurti verslą dar mokyk­los suole yra bene efekt­yviausia pažintis su vers­lu, mokomosios moks­leivių...

Gazelė
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau