Vietoj dešimties vadybininkų – viena sistema

Publikuota: 2015-10-24
Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius: „Daugelis Lietuvos verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos, nepagalvodami, kad tą laiką galėtų skirti naudingesniems darbams.“
JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius: „Daugelis Lietuvos verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos, nepagalvodami, kad tą laiką galėtų skirti naudingesniems darbams.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
„Verslo žinios“

Kai užsienyje nusižiūrėtą idėją bandai pritaikyti Lietuvoje, reikia pasiruošti, kad teks ją pakoreguoti, nes mūsiškių verslininkų įpročiai kitokie nei, tarkim, Anglijoje. Todėl reikia iš anksto numatyti, kad projekto įgyvendinimas gali užtrukti ir pareikalauti daugiau sąnaudų.

„Kai po studijų Didžiojoje Britanijoje grįžau į Lietuvą kurti savo verslo, maniau, kad tereikės perkelti patirtį, įgautą dirbant ten, ir viskas kuo puikiausiai veiks. Realybė kitokia – užtruko laiko, kol perpratau Lietuvos verslininkų įpročius. Neabejoju, kad laikui bėgant jie keisis, tačiau dabar reikia nemažai pastangų, kad juos įtikintum, jog nuolaidos ir mažiausia kaina versle nėra svarbiausi dalykai“, – sako Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius.

Dirba be skolininkų

Sukurti sistemą, kur verslininkai gali paprastai susirasti vežėją ir iš karto palyginti tuo metu siūlomas kainas, vyriškį paskatino noras pritaikyti patirtį, gautą dirbant UPS bendrovėje Londone.

„Juolab kad Lietuvoje tokios platformos dar nebuvo. Daugelis vežėjų ir verslininkų naudojasi www.cargo.lt sistema, bet ji veikia kitokiu principu. Taip, jie, rinkos senbuviai, vartotojams siūlo daug galimybių, tačiau aš sukūriau sistemą, kurios esminis pranašumas – taupyti tiek krovinio siuntėjų, tiek vežėjų laiką“, – nurodo p. Breikštas.

Vežėjai, skelbiantys informaciją apie save www.cargobooking.lt, nemoka jokio mėnesinio mokesčio – „Visas transportas“ apyvartą generuoja iš to, kad gauna nustatytą mokestį iš įvykdytų krovinių gabenimo užsakymų. Tiesa, su bet kokiu vežėju įmonė bendradarbiavimo sutarties nesudaro, renkasi tik tuos, kurie savo darbą dirba sąžiningai ir profesionaliai.

Atsirenkant tokius vežėjus, patikrinama jų kreditingumo istorija, pasiteiraujama konkurentų, ką jie šneka apie tą įmonę, užsakovų, kuriems yra tekę su ja bendrauti.

„Galų gale žiūrime į įmonės apyvartą, darbuotojų skaičių. Jei ten dirba tik keli žmonės, o įmonė sukurta neseniai, rizika, kad ta bendrovė, greitai užsidirbusi pinigų, bankrutuos, labai reali. O mes jaučiame atsakomybę savo klientams, todėl su tokiais nepatikimais vežėjais net neprasidedame“, – pasakoja pašnekovas.

Lygiai taip pat yra tikrinami užsakovai. Jei jų kreditingumo istorija prasta arba pasigirsta atgarsių, kad jie nelinkę laiku atsiskaityti, jų krovinys priimamas tik sumokėjus už gabenimą iš anksto. Tiesa, keletą kartų užsakius paslaugą su išankstiniu apmokėjimu, įmonei suteikiama galimybė mokėjimą atidėti.

„Juk tai gali būti ir jaunas verslas, kuris dirba sąžiningai, tik dar neturi kreditingumo istorijos. Todėl jei pamatome, kad užsakovai rimti, jais pasitikime. Ir tai pasiteisina. Ligi šiol esame turėję vieną vienintelį skolininką, tačiau ir su juo pavyko nesunkiai problemą išspręsti“, – neslepia verslininkas.

Taupo klaidingai

Įmonė pradėjo veikti pernai gegužę. Šiuo metu per mėnesį sistemoje registruojama per 1.000 užsakymų gabenti krovinius – tiek pilnus, tiek dalinius, tiek smulkius.

„Vežėjams patogu būti mūsų sistemoje, nes jiems tereikia išsiųsti informaciją su galimomis krovinio gabenimo kryptimis ir kainomis, kurias iš karto mato užsakovas. Jis palygina kelių vežėjų siūlomas sąlygas, išsirenka priimtiniausią ir pas mus sistemoje užsako gabenimo paslaugą. Taigi vežėjams nereikia tiesiogiai bendrauti su užsakovu. Tą laiką gali skirti kitiems darbams“, – aiškina p. Breikštas.

Užsakovai irgi taupo laiką, nes iš karto mato kainas, gali jas lyginti, nereikia susisiekti su kiekvienu vežėju atskirai.

„Tačiau tai ir yra sudėtingiausia – daugelis verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos. Jie gali praleisti pusdienį skambinėdami, derėdamiesi. Ir jei pavyksta sutaupyti 5 eurus – jie jau laimingi. Tačiau nepagalvoja apie tai, kiek daug kitų darbų galėtų nuveikti per tą laiką. Ir tai duotų tikrai daugiau naudos nei tie sutaupyti keli eurai“, – teigia vyriškis.

Užtruko ilgiau

Verslininko patirtis, įgyta užsienyje, yra kiek kitokia – ten užsakovai ieško ne mažiausios kainos, o kompleksinių sprendimų: tarkim, kaip optimaliausiai sugeneruoti srautus, kokią sistemą įdiegti, kad būtų galima dirbti su kuo mažiau darbuotojų, ir pan.

Pats p. Breikštas, kurdamas verslą, taip pat daug dėmesio skyrė IT platformai.

„Ją sukūrėme tokią, kad ji atstoja dešimties vadybininkų darbą. Įmonėje esame tik du darbuotojai, kitas paslaugas – IT, skambučių centro, buhalterijos – perkame iš išorės. Tai pasiteisina“, – nurodo pašnekovas.

Kol www.cargobooking.lt pradėjo veikti, praėjo daugiau nei metai, nes sistemą reikėjo tobulinti, įdiegti naujus sprendimus, kurie atitiktų Lietuvos verslininkų poreikius.

Į verslą p. Breikštas investavo per 100.000 Eur – didžiąją dalį sudarė jo santaupos, lėšomis prisidėjo ir keli pažįstami, kurie patikėjo idėjos reikalingumu.

„Būtent tiek lėšų ir buvau suplanavęs skirti verslo pradžiai. Skaičiuoju, kad jos atsipirks per 2 metus. Kas vyko ne pagal planą – tai sistemos kūrimas. Tai užtruko ilgiau, negu planuota. Taip nutiko todėl, kad atsirasdavo vis naujų dalykų, kurių anksčiau negalėjau numatyti“, – sako p. Breikštas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 12 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Kodėl plėtra į kitus miestus nebūtinai pasiseka Premium

Geografinė plėtra yra vienas iš būdų padidinti pardavimus, tačiau planai įsikurti naujoje vietoje neretai...

Vadyba
2018.07.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau