Vietoj dešimties vadybininkų – viena sistema

Publikuota: 2015-10-24
Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius: „Daugelis Lietuvos verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos, nepagalvodami, kad tą laiką galėtų skirti naudingesniems darbams.“
JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius: „Daugelis Lietuvos verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos, nepagalvodami, kad tą laiką galėtų skirti naudingesniems darbams.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
„Verslo žinios“

Kai užsienyje nusižiūrėtą idėją bandai pritaikyti Lietuvoje, reikia pasiruošti, kad teks ją pakoreguoti, nes mūsiškių verslininkų įpročiai kitokie nei, tarkim, Anglijoje. Todėl reikia iš anksto numatyti, kad projekto įgyvendinimas gali užtrukti ir pareikalauti daugiau sąnaudų.

„Kai po studijų Didžiojoje Britanijoje grįžau į Lietuvą kurti savo verslo, maniau, kad tereikės perkelti patirtį, įgautą dirbant ten, ir viskas kuo puikiausiai veiks. Realybė kitokia – užtruko laiko, kol perpratau Lietuvos verslininkų įpročius. Neabejoju, kad laikui bėgant jie keisis, tačiau dabar reikia nemažai pastangų, kad juos įtikintum, jog nuolaidos ir mažiausia kaina versle nėra svarbiausi dalykai“, – sako Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius.

Dirba be skolininkų

Sukurti sistemą, kur verslininkai gali paprastai susirasti vežėją ir iš karto palyginti tuo metu siūlomas kainas, vyriškį paskatino noras pritaikyti patirtį, gautą dirbant UPS bendrovėje Londone.

„Juolab kad Lietuvoje tokios platformos dar nebuvo. Daugelis vežėjų ir verslininkų naudojasi www.cargo.lt sistema, bet ji veikia kitokiu principu. Taip, jie, rinkos senbuviai, vartotojams siūlo daug galimybių, tačiau aš sukūriau sistemą, kurios esminis pranašumas – taupyti tiek krovinio siuntėjų, tiek vežėjų laiką“, – nurodo p. Breikštas.

Vežėjai, skelbiantys informaciją apie save www.cargobooking.lt, nemoka jokio mėnesinio mokesčio – „Visas transportas“ apyvartą generuoja iš to, kad gauna nustatytą mokestį iš įvykdytų krovinių gabenimo užsakymų. Tiesa, su bet kokiu vežėju įmonė bendradarbiavimo sutarties nesudaro, renkasi tik tuos, kurie savo darbą dirba sąžiningai ir profesionaliai.

Atsirenkant tokius vežėjus, patikrinama jų kreditingumo istorija, pasiteiraujama konkurentų, ką jie šneka apie tą įmonę, užsakovų, kuriems yra tekę su ja bendrauti.

„Galų gale žiūrime į įmonės apyvartą, darbuotojų skaičių. Jei ten dirba tik keli žmonės, o įmonė sukurta neseniai, rizika, kad ta bendrovė, greitai užsidirbusi pinigų, bankrutuos, labai reali. O mes jaučiame atsakomybę savo klientams, todėl su tokiais nepatikimais vežėjais net neprasidedame“, – pasakoja pašnekovas.

Lygiai taip pat yra tikrinami užsakovai. Jei jų kreditingumo istorija prasta arba pasigirsta atgarsių, kad jie nelinkę laiku atsiskaityti, jų krovinys priimamas tik sumokėjus už gabenimą iš anksto. Tiesa, keletą kartų užsakius paslaugą su išankstiniu apmokėjimu, įmonei suteikiama galimybė mokėjimą atidėti.

„Juk tai gali būti ir jaunas verslas, kuris dirba sąžiningai, tik dar neturi kreditingumo istorijos. Todėl jei pamatome, kad užsakovai rimti, jais pasitikime. Ir tai pasiteisina. Ligi šiol esame turėję vieną vienintelį skolininką, tačiau ir su juo pavyko nesunkiai problemą išspręsti“, – neslepia verslininkas.

Taupo klaidingai

Įmonė pradėjo veikti pernai gegužę. Šiuo metu per mėnesį sistemoje registruojama per 1.000 užsakymų gabenti krovinius – tiek pilnus, tiek dalinius, tiek smulkius.

„Vežėjams patogu būti mūsų sistemoje, nes jiems tereikia išsiųsti informaciją su galimomis krovinio gabenimo kryptimis ir kainomis, kurias iš karto mato užsakovas. Jis palygina kelių vežėjų siūlomas sąlygas, išsirenka priimtiniausią ir pas mus sistemoje užsako gabenimo paslaugą. Taigi vežėjams nereikia tiesiogiai bendrauti su užsakovu. Tą laiką gali skirti kitiems darbams“, – aiškina p. Breikštas.

Užsakovai irgi taupo laiką, nes iš karto mato kainas, gali jas lyginti, nereikia susisiekti su kiekvienu vežėju atskirai.

„Tačiau tai ir yra sudėtingiausia – daugelis verslininkų įpratę vaikytis mažiausios kainos. Jie gali praleisti pusdienį skambinėdami, derėdamiesi. Ir jei pavyksta sutaupyti 5 eurus – jie jau laimingi. Tačiau nepagalvoja apie tai, kiek daug kitų darbų galėtų nuveikti per tą laiką. Ir tai duotų tikrai daugiau naudos nei tie sutaupyti keli eurai“, – teigia vyriškis.

Užtruko ilgiau

Verslininko patirtis, įgyta užsienyje, yra kiek kitokia – ten užsakovai ieško ne mažiausios kainos, o kompleksinių sprendimų: tarkim, kaip optimaliausiai sugeneruoti srautus, kokią sistemą įdiegti, kad būtų galima dirbti su kuo mažiau darbuotojų, ir pan.

Pats p. Breikštas, kurdamas verslą, taip pat daug dėmesio skyrė IT platformai.

„Ją sukūrėme tokią, kad ji atstoja dešimties vadybininkų darbą. Įmonėje esame tik du darbuotojai, kitas paslaugas – IT, skambučių centro, buhalterijos – perkame iš išorės. Tai pasiteisina“, – nurodo pašnekovas.

Kol www.cargobooking.lt pradėjo veikti, praėjo daugiau nei metai, nes sistemą reikėjo tobulinti, įdiegti naujus sprendimus, kurie atitiktų Lietuvos verslininkų poreikius.

Į verslą p. Breikštas investavo per 100.000 Eur – didžiąją dalį sudarė jo santaupos, lėšomis prisidėjo ir keli pažįstami, kurie patikėjo idėjos reikalingumu.

„Būtent tiek lėšų ir buvau suplanavęs skirti verslo pradžiai. Skaičiuoju, kad jos atsipirks per 2 metus. Kas vyko ne pagal planą – tai sistemos kūrimas. Tai užtruko ilgiau, negu planuota. Taip nutiko todėl, kad atsirasdavo vis naujų dalykų, kurių anksčiau negalėjau numatyti“, – sako p. Breikštas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 12 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
05:45
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 4

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

2018 m. išmokėti atostoginiai gali išvengti dalies mokesčių 1

Pagal dabar galiojančius teisės aktus atostoginius už 2019 m. išmokėjus 2018 m., jiems tektų 5 procentiniais...

Finansai
2018.11.28
MB vadovams didina pajamų mokesčio tarifą, tačiau našta vis tiek bus mažesnė Premium 1

Valdantieji pasiūlė padidinti pajamų mokesčio tarifą mažųjų bendrijų vadovams, kurie gauna pajamas pagal...

Finansai
2018.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau