Nesėkmės versle: pradedantieji riziką painioja su avantiūrizmu

Publikuota: 2015-10-24
Jei versle rizikuojama neįvertinant rizikos, tai greičiausiai tėra paprasčiausias avantiūrizmas.  
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jei versle rizikuojama neįvertinant rizikos, tai greičiausiai tėra paprasčiausias avantiūrizmas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Pradedančiųjų technolo­gi­nių įmonių ekosistema vers­lo avantiūroms ir ne­sėk­mėms ilgainiui suteikė tei­giamą atspalvį. Tačiau įsi­vaizdavimas, kad rizika ir nesėkmės yra natūralus ir sveikintinas dalykas, daž­nam verslo naujokui kiša koją.

Nesėkmės naujuose versluose dabar dažnai aukštinamos kaip neįkainojama patirtis, o verslininkai, kurie žlunga kad ir dešimtą ar dvidešimtą kartą, laikomi itin ambicingais, versliais ir drąsiais rizikuotojais.

Vis dėlto patyrę verslininkai sako, kad nesėkmės nėra tas dalykas, iš kurio geriausia mokytis verslo paslapčių. Nesėkmės yra vengtinos, o rizika negali būti tolygi avantiūroms.

Rizikos būtinybė – mitas

Daugelis mano, kad bijantys rizikuoti žmonės negali būti verslininkai. Tačiau tai nereiškia, kad verslininkai mėgsta rizikuoti. Šis stereotipas daugeliui pradedančiųjų verslo pradžioje kiša koją.

„Mitas, kad verslininkai labai mėgsta imtis rizikingų sprendimų. Štai dėl ko 85% jų žlunga. Verslininkai tiki šiuo mitu. Visą gyvenimą jiems aiškinama, kad jie gali išgyventi bet ką“, – rašo businessinsider.com.

Šis mitas, anot interneto svetainės, skatina verslininkus savo verslo idėjas imtis įgyvendinti gerai jų neišnagrinėjus, neįvertinus grėsmių.

Businessinsider.com pateikia pavyzdį apie verslininką, kuris sugalvojo puikią verslo idėją – prekiauti vandeniu su proteinais. Vandeniu pradėta prekiauti parduotuvėse, viskas atrodė puiku. Tačiau verslininkas, pasirodo, nė nebandė domėtis, ar klientams toks produktas apskritai yra įdomus. Verslo idėja žlugo.

„Pasitraukimas iš verslo nėra mokymasis ir patirties kaupimas. Tai be galo skausminga, jautiesi lyg mirdamas“, – rašoma svetainėje.

Tai, kaip veikė šis verslas, nebuvo rizika, o veikiau paprasčiausias avantiūrizmas. Rizikuojama tuomet, kai apie riziką žinoma, kai jai ruošiamasi, kuriamas atsarginis planas.

Nesėkmė po nesėkmės

Tradiciniuose versluose kiekviena verslininko nesėkmė palieka tam tikrą dėmę, kenčia jo reputacija, mažėja pasitikėjimas. Pradedančiųjų pasaulyje nesėkmės neigiamų padarinių turi kur kas mažiau, yra atleidžiamos.

Daiva Rakauskaitė, „Verslo angelų fondo I“ valdytoja, sako mananti, kad kelis kartus nesėkmes patyręs pradedantysis verslininkas vis dar gali būti patrauklus investuotojams, jei supranta nesėkmių priežastis, iš jų mokosi.

„Jei žmogus klysta ne pirmą kartą, tačiau kiekvienu atveju tai įvyksta dėl kitos priežasties, dar nėra taip blogai, kaip kaskart žlugti dėl to paties. Šiuo atveju akivaizdu, kad žmogus nesimoko, neįvertina rizikos. Tačiau ir po daugelio nesėkmių gali galiausiai pasisekti“, – sako pašnekovė.

Anot jos, imantis verslo daugelį rizikų galima numatyti ir joms ruoštis. Pavyzdžiui, jei pradėjus veiklą staiga sužinoma, kad tą verslą riboja įstatymai, tai jau ne rizika, o nesugebėjimas tinkamai pasirengti, neįsigilinimas.

„Imantis verslo riziką reikia numatyti, jai rengtis, sugalvoti atsarginių būdų. Rizikuoti nėra avantiūra. Rizika dažnai nenumatoma dėl neišmanymo, laiko neturėjimo ar paprasčiausio nenoro. Jei rizika nevertinama, tokiam verslininkui dažniausiai kalti yra visi kiti, tik ne jis pats“, – kalba p. Rakauskaitė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Kodėl plėtra į kitus miestus nebūtinai pasiseka Premium

Geografinė plėtra yra vienas iš būdų padidinti pardavimus, tačiau planai įsikurti naujoje vietoje neretai...

Vadyba
2018.07.25
Kaip greičiau pasiekti, kad naujokas neatsiliktų nuo senbuvių 4

Kol naujam darbuotojui pasakojama, kokia yra darbo specifika, jam kaip ir viskas aišku. Bet kai pradeda...

Vadyba
2018.07.24
„McKinsey“: pakeitimai vaisių skyriuje kilsteli bendrus pardavimus Premium

Išsamūs tyrimai, atlikti keturiose Europos šalyse, padėjo suprasti, kokiais konkrečiais būdais parduotuvės...

Naujas ES prekybos susitarimas – galimybė greitiems ir lankstiems Premium 8

Europos Sąjungos (ES) ir Japonijos laisvosios prekybos sutartis, kuri sukuria atviros prekybos zoną,...

Verslo aplinka
2018.07.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau