Nesėkmės versle: pradedantieji riziką painioja su avantiūrizmu

Publikuota: 2015-10-24
Jei versle rizikuojama neįvertinant rizikos, tai greičiausiai tėra paprasčiausias avantiūrizmas.  
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jei versle rizikuojama neįvertinant rizikos, tai greičiausiai tėra paprasčiausias avantiūrizmas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Pradedančiųjų technolo­gi­nių įmonių ekosistema vers­lo avantiūroms ir ne­sėk­mėms ilgainiui suteikė tei­giamą atspalvį. Tačiau įsi­vaizdavimas, kad rizika ir nesėkmės yra natūralus ir sveikintinas dalykas, daž­nam verslo naujokui kiša koją.

Nesėkmės naujuose versluose dabar dažnai aukštinamos kaip neįkainojama patirtis, o verslininkai, kurie žlunga kad ir dešimtą ar dvidešimtą kartą, laikomi itin ambicingais, versliais ir drąsiais rizikuotojais.

Vis dėlto patyrę verslininkai sako, kad nesėkmės nėra tas dalykas, iš kurio geriausia mokytis verslo paslapčių. Nesėkmės yra vengtinos, o rizika negali būti tolygi avantiūroms.

Rizikos būtinybė – mitas

Daugelis mano, kad bijantys rizikuoti žmonės negali būti verslininkai. Tačiau tai nereiškia, kad verslininkai mėgsta rizikuoti. Šis stereotipas daugeliui pradedančiųjų verslo pradžioje kiša koją.

„Mitas, kad verslininkai labai mėgsta imtis rizikingų sprendimų. Štai dėl ko 85% jų žlunga. Verslininkai tiki šiuo mitu. Visą gyvenimą jiems aiškinama, kad jie gali išgyventi bet ką“, – rašo businessinsider.com.

Šis mitas, anot interneto svetainės, skatina verslininkus savo verslo idėjas imtis įgyvendinti gerai jų neišnagrinėjus, neįvertinus grėsmių.

Businessinsider.com pateikia pavyzdį apie verslininką, kuris sugalvojo puikią verslo idėją – prekiauti vandeniu su proteinais. Vandeniu pradėta prekiauti parduotuvėse, viskas atrodė puiku. Tačiau verslininkas, pasirodo, nė nebandė domėtis, ar klientams toks produktas apskritai yra įdomus. Verslo idėja žlugo.

„Pasitraukimas iš verslo nėra mokymasis ir patirties kaupimas. Tai be galo skausminga, jautiesi lyg mirdamas“, – rašoma svetainėje.

Tai, kaip veikė šis verslas, nebuvo rizika, o veikiau paprasčiausias avantiūrizmas. Rizikuojama tuomet, kai apie riziką žinoma, kai jai ruošiamasi, kuriamas atsarginis planas.

Nesėkmė po nesėkmės

Tradiciniuose versluose kiekviena verslininko nesėkmė palieka tam tikrą dėmę, kenčia jo reputacija, mažėja pasitikėjimas. Pradedančiųjų pasaulyje nesėkmės neigiamų padarinių turi kur kas mažiau, yra atleidžiamos.

Daiva Rakauskaitė, „Verslo angelų fondo I“ valdytoja, sako mananti, kad kelis kartus nesėkmes patyręs pradedantysis verslininkas vis dar gali būti patrauklus investuotojams, jei supranta nesėkmių priežastis, iš jų mokosi.

„Jei žmogus klysta ne pirmą kartą, tačiau kiekvienu atveju tai įvyksta dėl kitos priežasties, dar nėra taip blogai, kaip kaskart žlugti dėl to paties. Šiuo atveju akivaizdu, kad žmogus nesimoko, neįvertina rizikos. Tačiau ir po daugelio nesėkmių gali galiausiai pasisekti“, – sako pašnekovė.

Anot jos, imantis verslo daugelį rizikų galima numatyti ir joms ruoštis. Pavyzdžiui, jei pradėjus veiklą staiga sužinoma, kad tą verslą riboja įstatymai, tai jau ne rizika, o nesugebėjimas tinkamai pasirengti, neįsigilinimas.

„Imantis verslo riziką reikia numatyti, jai rengtis, sugalvoti atsarginių būdų. Rizikuoti nėra avantiūra. Rizika dažnai nenumatoma dėl neišmanymo, laiko neturėjimo ar paprasčiausio nenoro. Jei rizika nevertinama, tokiam verslininkui dažniausiai kalti yra visi kiti, tik ne jis pats“, – kalba p. Rakauskaitė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Etiketės „aš ekologiškas“ nebeužtenka: Lietuvos gamintojai stiprūs sukurti, bet turi pramokti vystyti Premium

Palyginti su Latvija ir Esti­ja, Lietuva eksportuoja di­džiau­sią dalį – 45% – ekologiškų produktų. Mūsiškių...

Agroverslas
16:54
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 11

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau