Nesėkmės versle: pradedantieji riziką painioja su avantiūrizmu

Publikuota: 2015-10-24
Jei versle rizikuojama neįvertinant rizikos, tai greičiausiai tėra paprasčiausias avantiūrizmas.  
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jei versle rizikuojama neįvertinant rizikos, tai greičiausiai tėra paprasčiausias avantiūrizmas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Pradedančiųjų technolo­gi­nių įmonių ekosistema vers­lo avantiūroms ir ne­sėk­mėms ilgainiui suteikė tei­giamą atspalvį. Tačiau įsi­vaizdavimas, kad rizika ir nesėkmės yra natūralus ir sveikintinas dalykas, daž­nam verslo naujokui kiša koją.

Nesėkmės naujuose versluose dabar dažnai aukštinamos kaip neįkainojama patirtis, o verslininkai, kurie žlunga kad ir dešimtą ar dvidešimtą kartą, laikomi itin ambicingais, versliais ir drąsiais rizikuotojais.

Vis dėlto patyrę verslininkai sako, kad nesėkmės nėra tas dalykas, iš kurio geriausia mokytis verslo paslapčių. Nesėkmės yra vengtinos, o rizika negali būti tolygi avantiūroms.

Rizikos būtinybė – mitas

Daugelis mano, kad bijantys rizikuoti žmonės negali būti verslininkai. Tačiau tai nereiškia, kad verslininkai mėgsta rizikuoti. Šis stereotipas daugeliui pradedančiųjų verslo pradžioje kiša koją.

„Mitas, kad verslininkai labai mėgsta imtis rizikingų sprendimų. Štai dėl ko 85% jų žlunga. Verslininkai tiki šiuo mitu. Visą gyvenimą jiems aiškinama, kad jie gali išgyventi bet ką“, – rašo businessinsider.com.

Šis mitas, anot interneto svetainės, skatina verslininkus savo verslo idėjas imtis įgyvendinti gerai jų neišnagrinėjus, neįvertinus grėsmių.

Businessinsider.com pateikia pavyzdį apie verslininką, kuris sugalvojo puikią verslo idėją – prekiauti vandeniu su proteinais. Vandeniu pradėta prekiauti parduotuvėse, viskas atrodė puiku. Tačiau verslininkas, pasirodo, nė nebandė domėtis, ar klientams toks produktas apskritai yra įdomus. Verslo idėja žlugo.

„Pasitraukimas iš verslo nėra mokymasis ir patirties kaupimas. Tai be galo skausminga, jautiesi lyg mirdamas“, – rašoma svetainėje.

Tai, kaip veikė šis verslas, nebuvo rizika, o veikiau paprasčiausias avantiūrizmas. Rizikuojama tuomet, kai apie riziką žinoma, kai jai ruošiamasi, kuriamas atsarginis planas.

Nesėkmė po nesėkmės

Tradiciniuose versluose kiekviena verslininko nesėkmė palieka tam tikrą dėmę, kenčia jo reputacija, mažėja pasitikėjimas. Pradedančiųjų pasaulyje nesėkmės neigiamų padarinių turi kur kas mažiau, yra atleidžiamos.

Daiva Rakauskaitė, „Verslo angelų fondo I“ valdytoja, sako mananti, kad kelis kartus nesėkmes patyręs pradedantysis verslininkas vis dar gali būti patrauklus investuotojams, jei supranta nesėkmių priežastis, iš jų mokosi.

„Jei žmogus klysta ne pirmą kartą, tačiau kiekvienu atveju tai įvyksta dėl kitos priežasties, dar nėra taip blogai, kaip kaskart žlugti dėl to paties. Šiuo atveju akivaizdu, kad žmogus nesimoko, neįvertina rizikos. Tačiau ir po daugelio nesėkmių gali galiausiai pasisekti“, – sako pašnekovė.

Anot jos, imantis verslo daugelį rizikų galima numatyti ir joms ruoštis. Pavyzdžiui, jei pradėjus veiklą staiga sužinoma, kad tą verslą riboja įstatymai, tai jau ne rizika, o nesugebėjimas tinkamai pasirengti, neįsigilinimas.

„Imantis verslo riziką reikia numatyti, jai rengtis, sugalvoti atsarginių būdų. Rizikuoti nėra avantiūra. Rizika dažnai nenumatoma dėl neišmanymo, laiko neturėjimo ar paprasčiausio nenoro. Jei rizika nevertinama, tokiam verslininkui dažniausiai kalti yra visi kiti, tik ne jis pats“, – kalba p. Rakauskaitė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 3

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
14:57
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium 3

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
00:01
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 3

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09
VMI atskleidžia, kaip internete ieško nedeklaruotų pajamų 33

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atlikusi internetiniuose aukcionuose prekiaujančių ir dalijimosi...

Finansai
2019.02.07
Algoms vėluoti priežasčių nėra: skaičiavimus apskaitos įmonės atliko laiku Premium 5

Jokios suirutės, tik kiek daugiau užtrunka laiko, nes pagal naują metodiką apskaičiuotus atlyginimus dar...

Gazelė
2019.02.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau