Nesėkmės versle: pradedantieji riziką painioja su avantiūrizmu

Publikuota: 2015-10-24
Jei versle rizikuojama neįvertinant rizikos, tai greičiausiai tėra paprasčiausias avantiūrizmas.  
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jei versle rizikuojama neįvertinant rizikos, tai greičiausiai tėra paprasčiausias avantiūrizmas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Pradedančiųjų technolo­gi­nių įmonių ekosistema vers­lo avantiūroms ir ne­sėk­mėms ilgainiui suteikė tei­giamą atspalvį. Tačiau įsi­vaizdavimas, kad rizika ir nesėkmės yra natūralus ir sveikintinas dalykas, daž­nam verslo naujokui kiša koją.

Nesėkmės naujuose versluose dabar dažnai aukštinamos kaip neįkainojama patirtis, o verslininkai, kurie žlunga kad ir dešimtą ar dvidešimtą kartą, laikomi itin ambicingais, versliais ir drąsiais rizikuotojais.

Vis dėlto patyrę verslininkai sako, kad nesėkmės nėra tas dalykas, iš kurio geriausia mokytis verslo paslapčių. Nesėkmės yra vengtinos, o rizika negali būti tolygi avantiūroms.

Rizikos būtinybė – mitas

Daugelis mano, kad bijantys rizikuoti žmonės negali būti verslininkai. Tačiau tai nereiškia, kad verslininkai mėgsta rizikuoti. Šis stereotipas daugeliui pradedančiųjų verslo pradžioje kiša koją.

„Mitas, kad verslininkai labai mėgsta imtis rizikingų sprendimų. Štai dėl ko 85% jų žlunga. Verslininkai tiki šiuo mitu. Visą gyvenimą jiems aiškinama, kad jie gali išgyventi bet ką“, – rašo businessinsider.com.

Šis mitas, anot interneto svetainės, skatina verslininkus savo verslo idėjas imtis įgyvendinti gerai jų neišnagrinėjus, neįvertinus grėsmių.

Businessinsider.com pateikia pavyzdį apie verslininką, kuris sugalvojo puikią verslo idėją – prekiauti vandeniu su proteinais. Vandeniu pradėta prekiauti parduotuvėse, viskas atrodė puiku. Tačiau verslininkas, pasirodo, nė nebandė domėtis, ar klientams toks produktas apskritai yra įdomus. Verslo idėja žlugo.

„Pasitraukimas iš verslo nėra mokymasis ir patirties kaupimas. Tai be galo skausminga, jautiesi lyg mirdamas“, – rašoma svetainėje.

Tai, kaip veikė šis verslas, nebuvo rizika, o veikiau paprasčiausias avantiūrizmas. Rizikuojama tuomet, kai apie riziką žinoma, kai jai ruošiamasi, kuriamas atsarginis planas.

Nesėkmė po nesėkmės

Tradiciniuose versluose kiekviena verslininko nesėkmė palieka tam tikrą dėmę, kenčia jo reputacija, mažėja pasitikėjimas. Pradedančiųjų pasaulyje nesėkmės neigiamų padarinių turi kur kas mažiau, yra atleidžiamos.

Daiva Rakauskaitė, „Verslo angelų fondo I“ valdytoja, sako mananti, kad kelis kartus nesėkmes patyręs pradedantysis verslininkas vis dar gali būti patrauklus investuotojams, jei supranta nesėkmių priežastis, iš jų mokosi.

„Jei žmogus klysta ne pirmą kartą, tačiau kiekvienu atveju tai įvyksta dėl kitos priežasties, dar nėra taip blogai, kaip kaskart žlugti dėl to paties. Šiuo atveju akivaizdu, kad žmogus nesimoko, neįvertina rizikos. Tačiau ir po daugelio nesėkmių gali galiausiai pasisekti“, – sako pašnekovė.

Anot jos, imantis verslo daugelį rizikų galima numatyti ir joms ruoštis. Pavyzdžiui, jei pradėjus veiklą staiga sužinoma, kad tą verslą riboja įstatymai, tai jau ne rizika, o nesugebėjimas tinkamai pasirengti, neįsigilinimas.

„Imantis verslo riziką reikia numatyti, jai rengtis, sugalvoti atsarginių būdų. Rizikuoti nėra avantiūra. Rizika dažnai nenumatoma dėl neišmanymo, laiko neturėjimo ar paprasčiausio nenoro. Jei rizika nevertinama, tokiam verslininkui dažniausiai kalti yra visi kiti, tik ne jis pats“, – kalba p. Rakauskaitė.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Iki gegužės 1 d. – galimybė VMI deklaruoti sandorius grynais pinigais

Gyventojai iki gegužės 1 d. mokesčių administratoriui turi pateikti duomenis apie didesnius sandorius grynais...

Finansai
09:58
Kodėl neverta slėpti verslo istorijos

Laukinio kapitalizmo laikai, kai verslininkai paprasčiausiai bijodavo kalbėti apie savo pasiekimus, nes...

Gazelė
06:57
Vokietija smulkiesiems skirs 555 mln. Eur

Smulkusis verslas yra net stambiausios ekonomikos vienas iš variklių – tai pripažįsta Vokietijos vyriausybė. 

Gazelė
2020.01.27
Pinigai darbuotojo nesulaikys, bet dalintis reikia

Žmonės – didžiausias darbdavio turtas ir geriausia investicija, sutinka ir personalo specialistai, ir...

Gazelė
2020.01.27
Kur smulkieji randa pinigų verslui plėsti

Verslą galima kurti vien tik savo lėšomis, tačiau dažniausiai tai užtrunka kur kas ilgiau nei pradėti su...

Gazelė
2020.01.27
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Patarimai, kaip išlaikyti specialistą ilgam

Atlyginimas yra svarbus dalykas, lemiantis žmogaus apsisprendimą, kur dirbti, tačiau ne esminis. Kodėl...

Gazelė
2020.01.25
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
Pirkimų vertė per Centrinę perkančiąją organizaciją pernai padidėjo 11%  1

Pirkimai per Centrinę perkančiąją organizaciją CPO LT padeda išvengti korupcijos, todėl Vyriausybė skatina,...

Finansai
2020.01.22
Darbuotojai iš įmonių bėga ne dėl mažesnės algos: neteisybė, skatinanti keisti darbą Premium 7

Kylančios algos motyvuoja darbuotojus, tačiau jei vieniems tas šuolis yra ypač didelis, o kitiems pokytis...

Gazelė
2020.01.22
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau