Naivi šokolado idėja, kuri patiko pasauliui

Publikuota: 2015-10-13
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ 
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

„Jei sugebi parduoti brangiau nei konkurentas, tas skirtumas ir yra pridėtinė vertė. Nes antraip pirkėjas nebūtų nusiteikęs mokėti pinigų“, – įsitikinęs Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius.

Nesvarbu, kur pradedi veiklą – didmiesty ar kaime, jei verslo idėja yra įdomi ir jei žinai, kodėl jos verta imtis, netrukus tavo produktas gali būti pripažintas visame pasaulyje. Vokietija, Skandinavijos šalys, Pietų Korėja, Kinija, Japonija, Ukraina, JAV. Sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti – šiuo metu „Chocolate Naive“ eksportuoja šokoladą net į 25 šalis.

„Didžiausias mums pripažinimas, kad mūsų produktą įsileido Japonija. Jei eksportuoji į Japoniją, vadinasi, gali eksportuoti bet kur – jų reikalavimai maisto produktams griežti kaip niekur“, – nurodo p. Užpalis.

Ne „Meška šiaurėje“

Šokoladą vaikinas ėmėsi gaminti prieš 5 metus. Prieš tai jam teko padirbėti IT, finansų, rinkodaros srityse, buvo išvažiavęs studijuoti į Didžiąją Britaniją.

„Grįžau į Vilnių per pačią ekonomikos krizę. Išsiunčiau kelis šimtus CV, negavau jokių pasiūlymų dirbti. Liko dvi išeitys – arba važiuoti medituoti į Tibetą ant akmens, arba imti save už čiuprynos ir kurti ką nors savo“, – šypteli pašnekovas.

Taip ir prasidėjo šokolado gamyba. Bet ne tokio, kurį siūlo daugelis gamintojų, o „premium“ klasės, kai jis gaminamas nuo pupelės iki plytelės.

Pirmoji nedidelė šokolado partija buvo pagaminta sodybos Giedraičių kaime (Molėtų r.) virtuvėje. Pagamintą šokoladą vaikinas nuvežė į turgų ir pardavė.

„Sakau „ne“ virtualiems pinigams, meilėms, draugams. Todėl pasirinkau turgų. Ten „prasukau“ produktams išleistus pinigus, uždirbau litą kitą. Supratau, kad pirkėjai nori ne tik „Meškos šiaurėje“, bet ir aukštesnės kategorijos produktų. Todėl už visas savo santaupas įsigijau toną kakavos pupelių, parsivežęs sudėjau į garažą ir ėmiau rimtai galvoti tiek apie pačią gamybą, tiek apie tai, kur realizuosime produkciją“, – pasakoja pašnekovas.

Reikia būti permatomam

Šiuo metu šokoladas gaminamas Rudaminoje (Vilniaus r.) esančiame fabrikėlyje. Įmonėje dirba 16 žmonių: po lygiai pardavimų skyriuje ir gamyboje. Proporcijos vienodos, nes praktika rodo, kad pagaminti dažniau yra kur kas lengviau negu parduoti.

Vien Lietuvoje įmonė šokoladą parduoda per 200 parduotuvių.

„Į prekybos centrus ėjome su „Mulate“ linijos šokoladu. O štai kita linija – „Naive“ – labiau skirta prekiauti nedidelėse, aukštesnės kategorijos produktų parduotuvėse. Nes pirkėjui reikia išaiškinti, kas tai per šokoladas, kodėl už jį verta mokėti nemažus pinigus“, – aiškina p. Užpalis.

Jis tvirtina, kad konkurentų, kurie Lietuvoje gamintų šokoladą nuo pupelės iki plytelės, nėra.

„Mes patys važiuojame į plantacijas, mokame didelius pinigus kakavos augintojams, gamindami šokoladą naudojame daug rankų darbo. Iš viso tokių gamintojų kaip mes pasaulyje yra apie 200. Ir šis segmentas labiausiai augantis šokolado rinkoje, kurios metinė apyvarta, skaičiuojama, yra 120 mlrd. USD“, – skaičiais kalba p. Užpalis.

Kaip vieną esminių konkurencijos veiksnių jis nurodo tai, kad reikia būti atviram su pirkėju, atsakyti į visus jo klausimus. Kai kurie gamintojai mėgsta lakoniškas ar sentimentalias pakuotes, tačiau daugiau informacijos nepateikia.

„Mes stengiamės būti permatomi pirkėjams, kurie – ypač jaunoji karta – nori sužinoti, iš kur produktas atkeliauja, kas pagamino, kodėl, kaip buvo augintos žaliavos, kokios technologijos naudotos. Į kiekvieną klausimą galime atsakyti atvirai, nes tikime savo produktu. Regis, mūsų naivia idėja Lietuvoje, kuri neturi senų šokolado tradicijų, gaminti „premium“ kategorijos šokoladą jau patikėjo visas pasaulis“, – vakar konferencijoje „Gazelė“ sakė „Chocolate Naive“ vadovas.

Įmonės apyvarta pernai buvo 350.000 Eur, šiemet planuojama pasiekti 0,5 mln. Eur. Pardavimų augimą didina nuolat augantis eksportas. Būtent į jį „Mulate“ komanda nusiteikusi koncentruotis ir toliau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ bei „VŽ Premium“ rugsėjo 9 dieną.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų vėjų į verslą įneša vaikai

Jei į tėvų sukurtą įmonę įsijungia vaikai, dažnai toks verslas įgauna pagreitį. Tiesa, su viena išlyga – jei...

Vadyba
2018.06.23
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 9

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau