Naivi šokolado idėja, kuri patiko pasauliui

Publikuota: 2015-10-13
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ 
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

„Jei sugebi parduoti brangiau nei konkurentas, tas skirtumas ir yra pridėtinė vertė. Nes antraip pirkėjas nebūtų nusiteikęs mokėti pinigų“, – įsitikinęs Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius.

Nesvarbu, kur pradedi veiklą – didmiesty ar kaime, jei verslo idėja yra įdomi ir jei žinai, kodėl jos verta imtis, netrukus tavo produktas gali būti pripažintas visame pasaulyje. Vokietija, Skandinavijos šalys, Pietų Korėja, Kinija, Japonija, Ukraina, JAV. Sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti – šiuo metu „Chocolate Naive“ eksportuoja šokoladą net į 25 šalis.

„Didžiausias mums pripažinimas, kad mūsų produktą įsileido Japonija. Jei eksportuoji į Japoniją, vadinasi, gali eksportuoti bet kur – jų reikalavimai maisto produktams griežti kaip niekur“, – nurodo p. Užpalis.

Ne „Meška šiaurėje“

Šokoladą vaikinas ėmėsi gaminti prieš 5 metus. Prieš tai jam teko padirbėti IT, finansų, rinkodaros srityse, buvo išvažiavęs studijuoti į Didžiąją Britaniją.

„Grįžau į Vilnių per pačią ekonomikos krizę. Išsiunčiau kelis šimtus CV, negavau jokių pasiūlymų dirbti. Liko dvi išeitys – arba važiuoti medituoti į Tibetą ant akmens, arba imti save už čiuprynos ir kurti ką nors savo“, – šypteli pašnekovas.

Taip ir prasidėjo šokolado gamyba. Bet ne tokio, kurį siūlo daugelis gamintojų, o „premium“ klasės, kai jis gaminamas nuo pupelės iki plytelės.

Pirmoji nedidelė šokolado partija buvo pagaminta sodybos Giedraičių kaime (Molėtų r.) virtuvėje. Pagamintą šokoladą vaikinas nuvežė į turgų ir pardavė.

„Sakau „ne“ virtualiems pinigams, meilėms, draugams. Todėl pasirinkau turgų. Ten „prasukau“ produktams išleistus pinigus, uždirbau litą kitą. Supratau, kad pirkėjai nori ne tik „Meškos šiaurėje“, bet ir aukštesnės kategorijos produktų. Todėl už visas savo santaupas įsigijau toną kakavos pupelių, parsivežęs sudėjau į garažą ir ėmiau rimtai galvoti tiek apie pačią gamybą, tiek apie tai, kur realizuosime produkciją“, – pasakoja pašnekovas.

Reikia būti permatomam

Šiuo metu šokoladas gaminamas Rudaminoje (Vilniaus r.) esančiame fabrikėlyje. Įmonėje dirba 16 žmonių: po lygiai pardavimų skyriuje ir gamyboje. Proporcijos vienodos, nes praktika rodo, kad pagaminti dažniau yra kur kas lengviau negu parduoti.

Vien Lietuvoje įmonė šokoladą parduoda per 200 parduotuvių.

„Į prekybos centrus ėjome su „Mulate“ linijos šokoladu. O štai kita linija – „Naive“ – labiau skirta prekiauti nedidelėse, aukštesnės kategorijos produktų parduotuvėse. Nes pirkėjui reikia išaiškinti, kas tai per šokoladas, kodėl už jį verta mokėti nemažus pinigus“, – aiškina p. Užpalis.

Jis tvirtina, kad konkurentų, kurie Lietuvoje gamintų šokoladą nuo pupelės iki plytelės, nėra.

„Mes patys važiuojame į plantacijas, mokame didelius pinigus kakavos augintojams, gamindami šokoladą naudojame daug rankų darbo. Iš viso tokių gamintojų kaip mes pasaulyje yra apie 200. Ir šis segmentas labiausiai augantis šokolado rinkoje, kurios metinė apyvarta, skaičiuojama, yra 120 mlrd. USD“, – skaičiais kalba p. Užpalis.

Kaip vieną esminių konkurencijos veiksnių jis nurodo tai, kad reikia būti atviram su pirkėju, atsakyti į visus jo klausimus. Kai kurie gamintojai mėgsta lakoniškas ar sentimentalias pakuotes, tačiau daugiau informacijos nepateikia.

„Mes stengiamės būti permatomi pirkėjams, kurie – ypač jaunoji karta – nori sužinoti, iš kur produktas atkeliauja, kas pagamino, kodėl, kaip buvo augintos žaliavos, kokios technologijos naudotos. Į kiekvieną klausimą galime atsakyti atvirai, nes tikime savo produktu. Regis, mūsų naivia idėja Lietuvoje, kuri neturi senų šokolado tradicijų, gaminti „premium“ kategorijos šokoladą jau patikėjo visas pasaulis“, – vakar konferencijoje „Gazelė“ sakė „Chocolate Naive“ vadovas.

Įmonės apyvarta pernai buvo 350.000 Eur, šiemet planuojama pasiekti 0,5 mln. Eur. Pardavimų augimą didina nuolat augantis eksportas. Būtent į jį „Mulate“ komanda nusiteikusi koncentruotis ir toliau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ bei „VŽ Premium“ rugsėjo 9 dieną.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
2020.01.19
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
2020.01.19
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Į pensijų kaupimą naujai įtraukta 43.500 gyventojų

Į pensijų kaupimą šiemet naujai įtraukiami 43.500 gyventojų, kuriems „Sodra“ atsitiktine tvarka priskyrė...

Finansai
2020.01.16
Šiemet pajamų deklaravimo startas bus skelbiamas anksčiau

Iki šių metų vasario 17 d. mokesčius išskaičiuojantys asmenys mokesčių administratoriui turi pateikti...

Finansai
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
Sugrįžę iš „mokesčių atostogų“, smulkieji skaičiuoja tarifus Premium 1

Mokesčių „atostogos“ smulkiesiems – „poilsis“ nuo „Sodros“ įmokų pirmuosius metus ir 0% pelno mokestis – buvo...

Gazelė
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Sodra“ primena naujus įmokų tarifus dirbantiems savarankiškai 1

Savarankiškai dirbantieji, gavę pirmąkart atsiradusias „mokesčių atostogas“ – teisę nemokėti socialinio...

Gazelė
2020.01.15
Atsargiai deklaruojant: pasirinktas būdas lemia „Sodros“ išmokų dydį Premium 1

Individualia veikla užsiimančiam gyventojui paskirtų ligos ir kai kurių kitų „Sodros“ išmokų dydį lemia ne...

Finansai
2020.01.14
Pasitikėjimas avansu: maitintojus tikrins jau pradėjus veiklą Premium

Kuriant naują maitinimo įstaigą – kavinę, užkandinę ar kitą viešojo maitinimo vietą – nereikės maisto...

Gazelė
2020.01.14
Ką daryti, jei bankas neduoda paskolos Premium

Retos įmonės savininkas gali didžiuodamasis pasakyti, kad jis niekad nėra naudojęsis banko paskola arba jos...

Gazelė
2020.01.13
Auga, nes užuot visi darę, kada gali, pasidalijo atskomybę ir procesus Premium

Savitarnos krautuvėlių „12 Eat“, kuriose darbo vietoje išsirinkęs prekes darbuotojas atsiskaito savitarnos...

Gazelė
2020.01.13
Nesėkmė su laiminga pabaiga: uždarius parduotuvę – kaip akmuo nuo širdies Premium

Verslas turi dirbti pelningai, tačiau ne kiekvienam įkūrėjui to pavyksta pasiekti. Dažnam atrodo, kad...

Gazelė
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau