Naivi šokolado idėja, kuri patiko pasauliui

Publikuota: 2015-10-13
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ 
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

„Jei sugebi parduoti brangiau nei konkurentas, tas skirtumas ir yra pridėtinė vertė. Nes antraip pirkėjas nebūtų nusiteikęs mokėti pinigų“, – įsitikinęs Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius.

Nesvarbu, kur pradedi veiklą – didmiesty ar kaime, jei verslo idėja yra įdomi ir jei žinai, kodėl jos verta imtis, netrukus tavo produktas gali būti pripažintas visame pasaulyje. Vokietija, Skandinavijos šalys, Pietų Korėja, Kinija, Japonija, Ukraina, JAV. Sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti – šiuo metu „Chocolate Naive“ eksportuoja šokoladą net į 25 šalis.

„Didžiausias mums pripažinimas, kad mūsų produktą įsileido Japonija. Jei eksportuoji į Japoniją, vadinasi, gali eksportuoti bet kur – jų reikalavimai maisto produktams griežti kaip niekur“, – nurodo p. Užpalis.

Ne „Meška šiaurėje“

Šokoladą vaikinas ėmėsi gaminti prieš 5 metus. Prieš tai jam teko padirbėti IT, finansų, rinkodaros srityse, buvo išvažiavęs studijuoti į Didžiąją Britaniją.

„Grįžau į Vilnių per pačią ekonomikos krizę. Išsiunčiau kelis šimtus CV, negavau jokių pasiūlymų dirbti. Liko dvi išeitys – arba važiuoti medituoti į Tibetą ant akmens, arba imti save už čiuprynos ir kurti ką nors savo“, – šypteli pašnekovas.

Taip ir prasidėjo šokolado gamyba. Bet ne tokio, kurį siūlo daugelis gamintojų, o „premium“ klasės, kai jis gaminamas nuo pupelės iki plytelės.

Pirmoji nedidelė šokolado partija buvo pagaminta sodybos Giedraičių kaime (Molėtų r.) virtuvėje. Pagamintą šokoladą vaikinas nuvežė į turgų ir pardavė.

„Sakau „ne“ virtualiems pinigams, meilėms, draugams. Todėl pasirinkau turgų. Ten „prasukau“ produktams išleistus pinigus, uždirbau litą kitą. Supratau, kad pirkėjai nori ne tik „Meškos šiaurėje“, bet ir aukštesnės kategorijos produktų. Todėl už visas savo santaupas įsigijau toną kakavos pupelių, parsivežęs sudėjau į garažą ir ėmiau rimtai galvoti tiek apie pačią gamybą, tiek apie tai, kur realizuosime produkciją“, – pasakoja pašnekovas.

Reikia būti permatomam

Šiuo metu šokoladas gaminamas Rudaminoje (Vilniaus r.) esančiame fabrikėlyje. Įmonėje dirba 16 žmonių: po lygiai pardavimų skyriuje ir gamyboje. Proporcijos vienodos, nes praktika rodo, kad pagaminti dažniau yra kur kas lengviau negu parduoti.

Vien Lietuvoje įmonė šokoladą parduoda per 200 parduotuvių.

„Į prekybos centrus ėjome su „Mulate“ linijos šokoladu. O štai kita linija – „Naive“ – labiau skirta prekiauti nedidelėse, aukštesnės kategorijos produktų parduotuvėse. Nes pirkėjui reikia išaiškinti, kas tai per šokoladas, kodėl už jį verta mokėti nemažus pinigus“, – aiškina p. Užpalis.

Jis tvirtina, kad konkurentų, kurie Lietuvoje gamintų šokoladą nuo pupelės iki plytelės, nėra.

„Mes patys važiuojame į plantacijas, mokame didelius pinigus kakavos augintojams, gamindami šokoladą naudojame daug rankų darbo. Iš viso tokių gamintojų kaip mes pasaulyje yra apie 200. Ir šis segmentas labiausiai augantis šokolado rinkoje, kurios metinė apyvarta, skaičiuojama, yra 120 mlrd. USD“, – skaičiais kalba p. Užpalis.

Kaip vieną esminių konkurencijos veiksnių jis nurodo tai, kad reikia būti atviram su pirkėju, atsakyti į visus jo klausimus. Kai kurie gamintojai mėgsta lakoniškas ar sentimentalias pakuotes, tačiau daugiau informacijos nepateikia.

„Mes stengiamės būti permatomi pirkėjams, kurie – ypač jaunoji karta – nori sužinoti, iš kur produktas atkeliauja, kas pagamino, kodėl, kaip buvo augintos žaliavos, kokios technologijos naudotos. Į kiekvieną klausimą galime atsakyti atvirai, nes tikime savo produktu. Regis, mūsų naivia idėja Lietuvoje, kuri neturi senų šokolado tradicijų, gaminti „premium“ kategorijos šokoladą jau patikėjo visas pasaulis“, – vakar konferencijoje „Gazelė“ sakė „Chocolate Naive“ vadovas.

Įmonės apyvarta pernai buvo 350.000 Eur, šiemet planuojama pasiekti 0,5 mln. Eur. Pardavimų augimą didina nuolat augantis eksportas. Būtent į jį „Mulate“ komanda nusiteikusi koncentruotis ir toliau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ bei „VŽ Premium“ rugsėjo 9 dieną.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kaip verslui augant pasverti riziką

Įmonių, patekusių į „Gazelės 2019“ sąrašą, vadovai gali bent trumpam lengviau atsikvėpti – verslas auga,...

Gazelė
2019.09.15
Apdovanotos Žemaitijos „Gazelės“ nugalėtojos 

Šiandien Klaipėdoje vykstančioje „Gazelės“ konferencijoje apdovanotos Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionams...

Gazelė
2019.09.13
Lietuviškas startuolis nevaikiškus žaislus pardavinėti pradeda „Lemonos“ parduotuvėse Premium 7

Nors konstruktorių kūrėjai pirmiausia orientuojasi į žaislų rinką, „Totem“ pradėjo nuo detalių rinkinių,...

Gazelė
2019.09.13
Klaipėdoje prasidėjo „Gazelės“ konferencija – pirmoji šiemet

Kaip ir kasmet, rudenį prasideda smulkaus ir vidutinio verslo svarbiausieji renginiai: pirmoji šiųmetė...

Gazelė
2019.09.13
Ir vėl grikiai: Europoje tamsiuosius iš Prienų atranda, Azijai dar nenusibodę 1

Net jei eksportas sudaro be­veik 80% pardavimų, o lietuviškos produkcijos gali­ma rasti bet kuriame...

Gazelė
2019.09.11
Verslininkų sprendimai, kurie padėjo verslą pastatyti ant kojų Premium

Kuo jaunesnis verslas, tuo jam lengviau demonstruoti augimą, nes apyvartos atspirties taškas yra žemai.

Gazelė
2019.09.11
Sustabdžius „Pontem“ veiklą Santaros klinikose, bendrovė rengia ieškinį VMVT 1

Dėl nustatytų maisto kokybės pažeidimų Santaros klinikose sustabdžius UAB „Pontem“ veiklą, bendrovė nurodo...

Paslaugos
2019.09.11
VDI irgi galės atlikti kontrolinius pirkimus Premium

Valstybinei darbo inspekcijai planuojama suteikti teisę atlikti kontrolinius pirkimus. Jų metu bus tikrinama,...

Finansai
2019.09.11
Kaunietis, ieškojęs nebrangių baldų tiekėjų, rado dar ir prabangių Premium 4

Smulkūs šeimos verslai gali stokoti kapitalo investuoti į asortimentą, kurio norėtų pirkėjai, bet dažnai jie...

Gazelė
2019.09.11
Santaros klinikose „Pontem“ veikla stabdoma, maitinimą pasirengusi perimti UAB „Skonio era“ 5

Dėl nustatytų maisto kokybės pažeidimų Santaros klinikose UAB „Pontem“ pasirengusi pakeisti UAB „Skonio era“.

Paslaugos
2019.09.10
Darbdavių receptas – kaip su mažiau darbuotojų padaryti daugiau Premium 3

Daugelis darbdavių kaip išmanydami ieško darbuotojų, nes užsakymų tiek, kad nespėja tenkinti paklausos.

Gazelė
2019.09.10
Lietuva nesumažino PVM atotrūkio – praradome 1,1 mlrd. Eur PVM 10

Lietuvos PVM atotrūkis – skirtumas tarp potencialiai galimo surinkti PVM ir surinkto PVM, 2017 m. siekė 25,3%...

Finansai
2019.09.10
3 būdai pagauti sėkmę šiuolaikinėje verslo aplinkoje Verslo tribūna 2

Internetas nebėra tai, kas buvo anksčiau. Jei kažkada ir galėjote išsiversti be pardavimo internetu, dabar...

Vadyba
2019.09.09
Naujas „Grill London“ savininkų šūvis: matė vietos naujam formatui, tobulino dvejus metus Premium 22

„Grill London“ autoriai šį mėnesį pristatė dar vieną savo kūrinį – Vilniaus ir Kauno „Akropoliuose“ šį mėnesį...

Gazelė
2019.09.09
Skirtingo amžiaus darbuotojai gali būti ir „kapitonai“, ir „mokiniai“

Siekiant sukurti visiems darbuotojams patogią ir jaukią aplinką, vadovai neturėtų ignoruoti skirtingo...

Gazelė
2019.09.08
Kokios spalvos galėtų būti arbatpinigiai 6

Dažnas, svajojantis apie nuosavą restoraną, galvoja, kad statistika, jog daug jų po vieno sezono uždaro...

Gazelė
2019.09.07
Dažniausios klaidos, trukdančios verslui įsibėgėti Premium 4

Verslas turi būti pelningas – tokia esmine taisykle privalo vadovautis visi, kurie jo imasi. Bet neretai...

Gazelė
2019.09.07
Vasarą „užsilopę“ darbuotojai išeina: darbdaviams liko griebtis šiaudo Premium 4

Kad ir porą valandų per dieną dirbantis darbuotojas yra geriau negu joks – tuo įsitikinę barų ir restoranų...

Gazelė
2019.09.06
Vilniuje uždarytas pieno baras atgimė Kaune: gali „išsidirbinėti“  Premium 1

Maitinimo sektoriuje spe­cia­lizacija ar išskirtinis pro­duktas yra gerai, o jei­gu greta to dar kuriama...

Gazelė
2019.09.05
„Gazelių“ sezonas prasideda: jau skelbiamas nominantų sąrašas 1

Šiemet į „Gazelės“ sąrašą pateko šiek tiek mažiau bendrovių nei pernai, tačiau sparčiausiai augusių įmonių...

Gazelė
2019.09.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau