Naivi šokolado idėja, kuri patiko pasauliui

Publikuota: 2015-10-13
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ 
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

„Jei sugebi parduoti brangiau nei konkurentas, tas skirtumas ir yra pridėtinė vertė. Nes antraip pirkėjas nebūtų nusiteikęs mokėti pinigų“, – įsitikinęs Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius.

Nesvarbu, kur pradedi veiklą – didmiesty ar kaime, jei verslo idėja yra įdomi ir jei žinai, kodėl jos verta imtis, netrukus tavo produktas gali būti pripažintas visame pasaulyje. Vokietija, Skandinavijos šalys, Pietų Korėja, Kinija, Japonija, Ukraina, JAV. Sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti – šiuo metu „Chocolate Naive“ eksportuoja šokoladą net į 25 šalis.

„Didžiausias mums pripažinimas, kad mūsų produktą įsileido Japonija. Jei eksportuoji į Japoniją, vadinasi, gali eksportuoti bet kur – jų reikalavimai maisto produktams griežti kaip niekur“, – nurodo p. Užpalis.

Ne „Meška šiaurėje“

Šokoladą vaikinas ėmėsi gaminti prieš 5 metus. Prieš tai jam teko padirbėti IT, finansų, rinkodaros srityse, buvo išvažiavęs studijuoti į Didžiąją Britaniją.

„Grįžau į Vilnių per pačią ekonomikos krizę. Išsiunčiau kelis šimtus CV, negavau jokių pasiūlymų dirbti. Liko dvi išeitys – arba važiuoti medituoti į Tibetą ant akmens, arba imti save už čiuprynos ir kurti ką nors savo“, – šypteli pašnekovas.

Taip ir prasidėjo šokolado gamyba. Bet ne tokio, kurį siūlo daugelis gamintojų, o „premium“ klasės, kai jis gaminamas nuo pupelės iki plytelės.

Pirmoji nedidelė šokolado partija buvo pagaminta sodybos Giedraičių kaime (Molėtų r.) virtuvėje. Pagamintą šokoladą vaikinas nuvežė į turgų ir pardavė.

„Sakau „ne“ virtualiems pinigams, meilėms, draugams. Todėl pasirinkau turgų. Ten „prasukau“ produktams išleistus pinigus, uždirbau litą kitą. Supratau, kad pirkėjai nori ne tik „Meškos šiaurėje“, bet ir aukštesnės kategorijos produktų. Todėl už visas savo santaupas įsigijau toną kakavos pupelių, parsivežęs sudėjau į garažą ir ėmiau rimtai galvoti tiek apie pačią gamybą, tiek apie tai, kur realizuosime produkciją“, – pasakoja pašnekovas.

Reikia būti permatomam

Šiuo metu šokoladas gaminamas Rudaminoje (Vilniaus r.) esančiame fabrikėlyje. Įmonėje dirba 16 žmonių: po lygiai pardavimų skyriuje ir gamyboje. Proporcijos vienodos, nes praktika rodo, kad pagaminti dažniau yra kur kas lengviau negu parduoti.

Vien Lietuvoje įmonė šokoladą parduoda per 200 parduotuvių.

„Į prekybos centrus ėjome su „Mulate“ linijos šokoladu. O štai kita linija – „Naive“ – labiau skirta prekiauti nedidelėse, aukštesnės kategorijos produktų parduotuvėse. Nes pirkėjui reikia išaiškinti, kas tai per šokoladas, kodėl už jį verta mokėti nemažus pinigus“, – aiškina p. Užpalis.

Jis tvirtina, kad konkurentų, kurie Lietuvoje gamintų šokoladą nuo pupelės iki plytelės, nėra.

„Mes patys važiuojame į plantacijas, mokame didelius pinigus kakavos augintojams, gamindami šokoladą naudojame daug rankų darbo. Iš viso tokių gamintojų kaip mes pasaulyje yra apie 200. Ir šis segmentas labiausiai augantis šokolado rinkoje, kurios metinė apyvarta, skaičiuojama, yra 120 mlrd. USD“, – skaičiais kalba p. Užpalis.

Kaip vieną esminių konkurencijos veiksnių jis nurodo tai, kad reikia būti atviram su pirkėju, atsakyti į visus jo klausimus. Kai kurie gamintojai mėgsta lakoniškas ar sentimentalias pakuotes, tačiau daugiau informacijos nepateikia.

„Mes stengiamės būti permatomi pirkėjams, kurie – ypač jaunoji karta – nori sužinoti, iš kur produktas atkeliauja, kas pagamino, kodėl, kaip buvo augintos žaliavos, kokios technologijos naudotos. Į kiekvieną klausimą galime atsakyti atvirai, nes tikime savo produktu. Regis, mūsų naivia idėja Lietuvoje, kuri neturi senų šokolado tradicijų, gaminti „premium“ kategorijos šokoladą jau patikėjo visas pasaulis“, – vakar konferencijoje „Gazelė“ sakė „Chocolate Naive“ vadovas.

Įmonės apyvarta pernai buvo 350.000 Eur, šiemet planuojama pasiekti 0,5 mln. Eur. Pardavimų augimą didina nuolat augantis eksportas. Būtent į jį „Mulate“ komanda nusiteikusi koncentruotis ir toliau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ bei „VŽ Premium“ rugsėjo 9 dieną.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Restoranų versle romantikos nerasi 2

Restoranų verslas tik iš pirmo žvilgsnio atrodo romantiškas. Iš tikrųjų – tai sunkus darbas, kurį įveikia ne...

Gazelė
2019.06.15
Apie 60% Lietuvos įmonių sukuria 16% pridėtinės vertės 16

Nors 2018 m. įmonės steigtos kiek lėčiau, bet tiek jų kūrimasis, tiek išgyvenimas pirmuosius metus yra gana...

Gazelė
2019.06.15
Labiausiai algas per metus pakėlusios privačios mokyklos Premium

Vidutinė mėnesio alga nevalstybinėse mokyklose 2018 m. buvo bent porą šimtų eurų aukštesnė nei ta, kurią...

Paslaugos
2019.06.15
MMA po mokesčių nuo 396 Eur pakels iki 447 Eur 25

Planuojama, kad kitą savaitę Vyriausybė priims formalų sprendimą minimalią mėnesio algą (MMA) nuo kitų metų...

Verslo aplinka
2019.06.15
Robotai – gerai, bet iki kiekvieno darbininko jiems dar toli Premium 1

Darbuotojų stoka daugeliui įmonių neleidžia plėstis, tačiau gamybos bendrovės sugeba lengviau nei kiti...

Gazelė
2019.06.14
Virtuvės šefų į senjorų namus paslauga brangi, bet pasitvirtino Premium

Demografinės tendencijos diktuoja verslo idėjas – paslaugas ir produktus pritaikyti senjorams ar kurti verslą...

Gazelė
2019.06.13
Kai juodai dienai skirtą pagalvę graužia infliacija Premium 7

Specialistai pataria juodai dienai sukaupti nuo 3 iki 12 mėnesių atlyginimo dydžio sumą, tačiau dabar mažų...

Finansai
2019.06.13
Verslumo tendencijos: metai geri, bet darbuotojų stygius tik stiprėja 2

Darbuotojų stygius išlieka didžiausia verslo kliūtis, kurios įtaka per metus tik sustiprėjo. Perkaitusi darbo...

Gazelė
2019.06.13
„HBH“ restoranų Vilniuje ir Druskininkuose savininkė: „Vadovauju kitaip nei mama“ Premium 17

„Kažkada mamą pati įtikinėjau, kad jai būtina atidaryti restoraną Vilniuje. Ji manęs paklausė. Bet atėjo...

Gazelė
2019.06.13
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ atstovas: ne vienam smulkiajam padėjome tapti milijonieriumi Premium 12

„Amazon“ investuoja į smul­kiųjų prekybininkų augimą. Birželį bendrovė pranešė kurianti „clicks and mortar“...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ vėl investuoja į fizinę prekybą

„Amazon“ atidarys 10 fizinių parduotuvių Jungtinėje Karalystėje (JK). Tradicinių parduotuvių tikslas – padėti...

Gazelė
2019.06.11
Neįrodęs pajamų kilmės asmuo turės sumokėti 41.000 Eur 18

Gyventojas turės sumokėti per 41.000 Eur gyventojų pajamų mokesčio, privalomojo sveikatos draudimo įmokų ir...

Finansai
2019.06.11
Būsimų darbuotojų ieško gimnazijose

Klaipėdos miesto vystymo agentūra „Klaipėda ID“ organizuoja profesinio orientavimo projektą „Ateities...

Gazelė
2019.06.11
Finansavimą plėtrai gali gauti ir televizijoje, bet namų darbų vis tiek reikia Premium

Smulkieji, norintys auginti verslą, turi bandyti visus įmanomus būdus finansavimui pritraukti. Tačiau net jei...

Gazelė
2019.06.10
Nusibodo mokėti atrankos agentūroms – patys sukūrė talentų paieškos sistemą Premium

Kai užsakovai skubiai pageidauja sukurti produktą, o paslaugų teikėjai tave stato į eilės galą, reikia...

Gazelė
2019.06.10
Kodėl darbo vieta sau būna geriau už verslo plėtrą 3

Verslas turi stipriai augti – tik taip jis turi ateitį: tuo įsitikinęs ne vienas konsultantas. Todėl...

Gazelė
2019.06.08
Nuostoliai „Oze“ skaičiuojami, nuomininkai tikisi centro pagalbos Premium 6

Kokius nuostolius patyrė Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Ozas“ nuomininkai dėl vandens nuotėkio...

Gazelė
2019.06.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau