Naivi šokolado idėja, kuri patiko pasauliui

Publikuota: 2015-10-13
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ 
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius: „Šiais laikais pasirinkimas labai didelis, vartotojas dažnai yra sutrikęs. Tad reikia jam padėti susivokti, būtina kuo daugiau pasakoti apie savo produktą.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

„Jei sugebi parduoti brangiau nei konkurentas, tas skirtumas ir yra pridėtinė vertė. Nes antraip pirkėjas nebūtų nusiteikęs mokėti pinigų“, – įsitikinęs Domantas Užpalis, UAB „Mulate“, dirbančios su prekės ženklu „Chocolate Naive“, generalinis direktorius.

Nesvarbu, kur pradedi veiklą – didmiesty ar kaime, jei verslo idėja yra įdomi ir jei žinai, kodėl jos verta imtis, netrukus tavo produktas gali būti pripažintas visame pasaulyje. Vokietija, Skandinavijos šalys, Pietų Korėja, Kinija, Japonija, Ukraina, JAV. Sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti – šiuo metu „Chocolate Naive“ eksportuoja šokoladą net į 25 šalis.

„Didžiausias mums pripažinimas, kad mūsų produktą įsileido Japonija. Jei eksportuoji į Japoniją, vadinasi, gali eksportuoti bet kur – jų reikalavimai maisto produktams griežti kaip niekur“, – nurodo p. Užpalis.

Ne „Meška šiaurėje“

Šokoladą vaikinas ėmėsi gaminti prieš 5 metus. Prieš tai jam teko padirbėti IT, finansų, rinkodaros srityse, buvo išvažiavęs studijuoti į Didžiąją Britaniją.

„Grįžau į Vilnių per pačią ekonomikos krizę. Išsiunčiau kelis šimtus CV, negavau jokių pasiūlymų dirbti. Liko dvi išeitys – arba važiuoti medituoti į Tibetą ant akmens, arba imti save už čiuprynos ir kurti ką nors savo“, – šypteli pašnekovas.

Taip ir prasidėjo šokolado gamyba. Bet ne tokio, kurį siūlo daugelis gamintojų, o „premium“ klasės, kai jis gaminamas nuo pupelės iki plytelės.

Pirmoji nedidelė šokolado partija buvo pagaminta sodybos Giedraičių kaime (Molėtų r.) virtuvėje. Pagamintą šokoladą vaikinas nuvežė į turgų ir pardavė.

„Sakau „ne“ virtualiems pinigams, meilėms, draugams. Todėl pasirinkau turgų. Ten „prasukau“ produktams išleistus pinigus, uždirbau litą kitą. Supratau, kad pirkėjai nori ne tik „Meškos šiaurėje“, bet ir aukštesnės kategorijos produktų. Todėl už visas savo santaupas įsigijau toną kakavos pupelių, parsivežęs sudėjau į garažą ir ėmiau rimtai galvoti tiek apie pačią gamybą, tiek apie tai, kur realizuosime produkciją“, – pasakoja pašnekovas.

Reikia būti permatomam

Šiuo metu šokoladas gaminamas Rudaminoje (Vilniaus r.) esančiame fabrikėlyje. Įmonėje dirba 16 žmonių: po lygiai pardavimų skyriuje ir gamyboje. Proporcijos vienodos, nes praktika rodo, kad pagaminti dažniau yra kur kas lengviau negu parduoti.

Vien Lietuvoje įmonė šokoladą parduoda per 200 parduotuvių.

„Į prekybos centrus ėjome su „Mulate“ linijos šokoladu. O štai kita linija – „Naive“ – labiau skirta prekiauti nedidelėse, aukštesnės kategorijos produktų parduotuvėse. Nes pirkėjui reikia išaiškinti, kas tai per šokoladas, kodėl už jį verta mokėti nemažus pinigus“, – aiškina p. Užpalis.

Jis tvirtina, kad konkurentų, kurie Lietuvoje gamintų šokoladą nuo pupelės iki plytelės, nėra.

„Mes patys važiuojame į plantacijas, mokame didelius pinigus kakavos augintojams, gamindami šokoladą naudojame daug rankų darbo. Iš viso tokių gamintojų kaip mes pasaulyje yra apie 200. Ir šis segmentas labiausiai augantis šokolado rinkoje, kurios metinė apyvarta, skaičiuojama, yra 120 mlrd. USD“, – skaičiais kalba p. Užpalis.

Kaip vieną esminių konkurencijos veiksnių jis nurodo tai, kad reikia būti atviram su pirkėju, atsakyti į visus jo klausimus. Kai kurie gamintojai mėgsta lakoniškas ar sentimentalias pakuotes, tačiau daugiau informacijos nepateikia.

„Mes stengiamės būti permatomi pirkėjams, kurie – ypač jaunoji karta – nori sužinoti, iš kur produktas atkeliauja, kas pagamino, kodėl, kaip buvo augintos žaliavos, kokios technologijos naudotos. Į kiekvieną klausimą galime atsakyti atvirai, nes tikime savo produktu. Regis, mūsų naivia idėja Lietuvoje, kuri neturi senų šokolado tradicijų, gaminti „premium“ kategorijos šokoladą jau patikėjo visas pasaulis“, – vakar konferencijoje „Gazelė“ sakė „Chocolate Naive“ vadovas.

Įmonės apyvarta pernai buvo 350.000 Eur, šiemet planuojama pasiekti 0,5 mln. Eur. Pardavimų augimą didina nuolat augantis eksportas. Būtent į jį „Mulate“ komanda nusiteikusi koncentruotis ir toliau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ bei „VŽ Premium“ rugsėjo 9 dieną.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įrodė, kad draudimo brokeris reikalingas ne tik polisams spausdinti Premium 4

Mokymai klientams, kaip valdyti draudimo rizikas, duomenų analitika, operatyvumas – to verslo klientai tikisi...

Be „Lean“, diegia ir nuosavą „Linuką“

Gazelių šuoliais augančios gamybos įmonės, siekiančios deramai suvaldyti augimą ir padaryti viską, ką yra...

Pramonė
2018.10.21
Impulsyvus „Komex“ pirkinys: be naujos įrangos, įsigijo dar ir konkurentų Premium

Pramonei pereinant prie galutinio vartojimo produktų gamybos, įmonėms reikia daugiau pakavimo sprendimų, o...

Pramonė
2018.10.21
Kuo mažiau kandidatų, tuo atranka turi būti kruopštesnė 3

Dažna galimybė išvengti atsisveikinimo su įmonei netinkamais darbuotojais – darbo pokalbis. Kitaip tariant,...

Vadyba
2018.10.20
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Koks turi būti vadovas, kad darbuotojai, gavę konkurento pasiūlymą, ateitų pasitarti Premium 8

Išlaikyti darbuotojus – vis svarbesnis uždavinys mažoms ir labai mažoms įmonėms, kuriose darbuotojų kaita yra...

Vadyba
2018.10.19
„Sodros“ našta 2019 m.: vieniems mažėja, kitiems šiek tiek auga 6

Gerokai mažėja „Sodros“ įmokų našta su verslo liudijimu dirbantiems asmenims, tačiau ji šiek tiek didėja...

Finansai
2018.10.19
Kaip auginti pajamas mažiesiems baldžiams: „Joniškių baldų“ patirtis Premium

Mažos gamybinės įmonės plečia asortimentą, taip sukuria didesnę pridėtinę vertę ir augina pajamas. UAB...

Pramonė
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
Supirkėjams trūksta ir grybų, ir jų rinkėjų Premium 7

Grybų bei uogų supirkėjai ir perdirbėjai džiugiomis nuotaikomis šiemet nespinduliuoja. Miško gėrybių ne tik...

Agroverslas
2018.10.14
Jei partneriai nesileidžia į kalbas, sėsk į lėktuvą ir lėk pas juos Premium 3

Darbas tarptautinėse bendrovėse yra perspektyvus ir gerai mokamas, tačiau Rasa Jaskelevičiūtė, UAB „Žydinčios...

„Robolabs“ įkūrėjas: Darbo kodeksas – tai viena didelė formulė Premium 6

UAB „Robolabs“ sukūrė ir toliau tobulina apskaitos programą, kuri atpažįsta sąskaitas, mokosi iš savo klaidų...

Finansai
2018.10.12
Keramikų patirtis: Europa vertina etaloną, Japonija – atsitiktinį defektą Premium

Panevėžio meninės keramikos UAB „Midenė“ pastaraisiais metais didina molio dirbinių eksportą į Jungtinę...

Pramonė
2018.10.12
Panevėžio regionas: pramonė – gerai, robotikos centras – dar geriau Premium 6

Panevėžio regionas, garsėjantis stipria pramone, užsibrėžė dar vieną tikslą – tapti vienu pažangiausių...

Pramonė
2018.10.11
Tarp žemės ūkio technikos pardavėjų net nesispraudžia: rado pelningą nišą Premium 1

Lietuva per maža, kad reikėtų kurti įmonės filialą, užtenka rasti logistikos sprendimų – įsitikinę Traktorių...

Agroverslas
2018.10.10
Biurokratijai Lietuvoje įmonė vidutiniškai skiria 252 valandas per metus 1

Lietuvoje biurokratinę naštą didina reikalavimas 12 valandų per metus skirti darbo saugos ir sveikatos...

Finansai
2018.10.10
Apdovanotos sparčiausiai augusios Panevėžio regiono „Gazelės“

Kur gauti pinigų verslo plėtrai? Kaip internete ne tik parduoti, bet ir uždirbti? Kaip su tuo, ką turime,...

Verslo aplinka
2018.10.10
Panevėžio vandens jonizatorių gamintojai pirmiausia parduoda naudą Premium 1

Eksportuodamas ir sudėtingą, ir brangų produktą negali pasikliauti viena rinka ir keliais stambiais...

Pramonė
2018.10.09
Įmonių patirtis: priklausomybė nuo užsakovų –  kaip „nenudegti“

Stambus užsakovas yra gerai, tačiau jei jis vienintelis, atsiranda visiška priklausomybė nuo jo ir net rizika...

Vadyba
2018.10.09
Ekspertai: didesnė MMA padidins perkamąją galią, tačiau kils ir kainos 8

Vyriausybei ketinant nuo kitų metų minimalią mėnesio algą (MMA) didinti 30 Eur  – iki 430 Eur (dėl mokesčių...

Verslo aplinka
2018.10.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau