Dėmėta kredito istorija gadina reputaciją ir brangina paskolas

Publikuota: 2015-10-12
Atnaujinta 2015-10-12 09:29
Blogą kredito istoriją turinčios įmonės gauti paskolą galimybių turi mažai, jomis nepasitiki partneriai, klientai.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Blogą kredito istoriją turinčios įmonės gauti paskolą galimybių turi mažai, jomis nepasitiki partneriai, klientai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nedidelės įmonės savo kredito istorija labai dažnai susirūpina tik tuomet, kai kreipiasi į kredito įstaigas dėl paskolos ir jos negauna. Tačiau apie kiekvieną įmonę ir jos turimas dėmes rinkos dalyviai informacijos gali gauti daugiau, nei verslininkai įsivaizduoja, o kartą pavėlavus atsiskaityti reputaciją susigadinti įmanoma ilgam.

Daugybė įmonių šiandien Lietuvoje vėluoja atsiskaityti su tiekėjais, telekomunikacijos įmonėmis, įvairių kitų paslaugų teikėjais. Vėlavimai verslo aplinkoje dažni, tad įmonių vadovams atrodo natūralūs. Deja, jų kredito ataskaitose kiekvienas vėlavimas palieka dėmę.

Įmonės dažnai nežino, kokia informacija apie jas yra prieinama kreditoriams, klientams, potencialiems partneriams, investuotojams. Visi jie gali gauti informaciją apie tai, kaip vyksta įmonių atsiskaitymai bankams, telekomunikacijų įmonėms, koks jų kredito reitingas, kokie yra įmonių finansiniai rodikliai.

Rūpi partneriams

Valentinas Patapas, Panevėžio UAB „Ekoprekyba“ komercijos direktorius, sako, kad jo įmonė visuomet stengiasi demonstruoti aukštą mokumo reitingą, – tai vienas svarbiausių dalykų verslo partneriams.

„Statybų sektoriuje, kuriame mes dirbame, problemų dėl neatsiskaitymų ir vėlavimų yra labai daug, todėl stengiamės demonstruoti savo patikimumą. Nepatikimų įmonių yra labai daug, visi stengiasi dirbti su tais, kurie susimoka, kurių kredito istorija gera“, – dėsto p. Patapas.

Bendrovė savo patikimumą įrodančius sertifikatus demonstruoja internetinėje svetainėje.

„Mes patys lygiai taip pat visuomet norime žinoti, kokio patikimumo yra potencialūs partneriai, pirkėjai. Jei jie vėluoja mokėti kitiems, tai nemokės ir mums“, – mano pašnekovas.

Andželika Rusteikienė, verslo skaidrumo iniciatyvos „Baltoji banga“ plėtotoja, teigia, kad prie iniciatyvos norinčios prisijungti įmonės taip pat vertinamos atsižvelgiant į jų kredito istoriją.

„Mūsų statistika rodo, kad kas šešta įmonė Lietuvoje turi neigiamų verslo sąsajų. Įmonės mažesniuose miestuose su tiekėjais greičiau atsiskaito, tačiau didmiesčiuose tai trunka gerokai ilgiau. Iki 9% įmonių nedeklaruoja savo veiklos. Arba nespėja, arba nežino, ką veikia. Sunku tokiomis įmonėmis pasitikėti“, – teigia p. Rusteikienė.

Kodėl svarbu

„Jei lygintume mūsų įmones su veikiančiomis, pavyzdžiui, Vokietijoje ar Skandinavijos šalyse, tai situacija nėra gera. Matome dar labai daug skepticizmo dėl savo kredito istorijų, nesuprantama, kokią įtaką jos daro verslui. Tačiau situacija keičiasi, nes finansavimą gauti siekiančios įmonės nori nenori turi tuo susirūpinti“, – teigia Andrius Bogdanovičius, „Creditinfo“ generalinis direktorius.

Įmonė šią savaitę daugiau kaip 70.000 smulkių ir vidutinių įmonių žada nemokamai supažindinti su jų kredito ataskaitomis. Vis dėlto teigiama, kad situacijos žinojimas yra tik pirmasis žingsnis, kur kas svarbiau yra kurti gražią verslo istoriją.

„Vienos įmonės uždarymas ir kitos kūrimas tikrai nepadės pabėgti nuo blogos kredito istorijos. Jei ji yra sugadinta, tai vienintelis būdas yra padengti visus įsiskolinimus ir atversti naują lapą“, – kalba p. Bogdanovičius.

Skolina brangiau

Vaidas Žagūnis, SEB banko Finansavimo paslaugų departamento vadovas, sako, kad bloga įmonės kredito istorija dažniausiai užkerta kelią gauti paskolą.

„Bankas savo verslo klientus paprastai skirsto į tris grupes pagal kredito istoriją. Įmonės, turinčios teigiamą kredito istoriją, yra pageidaujamos klientės. Tos, kurių istorija bloga, daugeliu atvejų finansavimo negauna. Ir yra tos, kurių kredito istoriją mes vadiname dėmėta. Šios įmonės galbūt vieną kitą kartą vėlavo atsiskaityti, paskui skolas padengė. Su tokiomis įmonėmis mes dirbame, tačiau atitinkamai pagal rizikos laipsnį formuojame ir kainodarą, nustatome atsiskaitymo terminus“, – teigia p. Žagūnis.

Jis skaičiuoja, kad 300.000 Eur paskolą gavusi puikią kredito istoriją turinti įmonė per septynerius metus sumokėtų maždaug 30.000 Eur mažiau už tą, kurios istorija dėmėta.

Vertindamos įmonių galimybes pasiskolinti investiciniams projektams ar apyvartinėms lėšoms kredito įstaigos atsižvelgia ne vien į kredito istoriją, tačiau net jei projektas, kuriam prašoma finansavimo, geras, įmonės finansinė situacija stabili, palanki ekonominė padėtis, bloga kredito istorija gali neleisti pasiskolinti arba gerokai apsunkinti tam sąlygas.

„Jei kredito istorija gera, tai įmonei užtikrina ilgalaikę partnerystę su kreditoriumi, greitesnį sprendimų priėmimą, mažesnius papildomų sąlygų kiekius. Kredito istorija kuriama metų metus, o sugadinama per vieną dieną. Įmonė, kuri anksčiau turėjo problemų, tačiau su jomis susitvarkė, gali ir vėl atgauti pasitikėjimą. Mums ne tiek svarbu, kad vieną dieną staiga būtų su visais atsiskaityta, svarbiau yra ilgalaikis tvarumas“, – sako p. Žagūnis.

Tekstas publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ bei „VŽ Premium“ rugsėjo 23 dieną.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
06:00
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 1

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 1

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Augančio karoliukų verslo ėmėsi, nes viena pirkėja juos nuardydavo nuo drabužių Premium

Kai aplink atsiranda nelygiomis sąlygomis veikiančių konkurentų, nelieka nieko kita kaip kilti į kovą dėl...

Kaimo sodybos su viešbučiais ir vandens parkais būti lyginamos nenori 5

Kaimo turizmo verslo savininkai sako, kad besikeičiantys reikalavimai, kad ir kitąmet vėl galintis tapti...

Agroverslas
2018.06.10
Tikrintojai tampa patarėjais, bet ne visada 2

Smulkieji gamintojai turi spręsti ne tik gamybos ir realizacijos problemas – neretai jiems tenka įrodinėti,...

Pramonė
2018.06.10
Krautuvę kaime įkūrė iš reikalo: dabar parduotuvių tinklą toliau plečia Premium 2

Provincijos mažmenininkai kalba tik apie verslo sudėtingėjimą ir besitraukiančią prekybą. Kai kurie ne tik...

Verslo idėjoms stalčiuje ne vieta: kaip jas įgyvendinti Premium

Daugelis smukiųjų verslininkų mano, kad bendro darbo su mokslu gali siekti tik stambios įmonės. Ir klysta,...

Technologijos
2018.06.08
Kur gauti lėšų verslo pradžiai, kai bankai net į kalbas nesileidžia Premium 3

Bankai įmonėms išduoda vis daugiau paskolų, tačiau tie, kurie verslą dar tiktai pradeda, teigiamo atsakymo iš...

Vadyba
2018.06.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau