Nuolaidų medžiotojus pakeis tik smulkios įmonės

Publikuota: 2015-10-10
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didieji prekybos centrai klientus įpratino apsiperkant kaskart dairytis nuolaidų ir mažiausios kainos. Smulkioms ir išskirtinėms įmonėms tokioje verslo aplinkoje įsitvirtinti yra sunku, tačiau savo klientų jos vis dėlto randa.

Pirkėjų įpročių tyrimai rodo, kad mažiausios kainos vaikymasis visur ir visada yra tik stereotipas: devyni iš dešimties pirkėjų lankosi smulkiose įmonėse ir ieško aukštesnės kokybės išskirtinių prekių.

Smulkiesiems tai labai aiškiai sufleruoja, kokia linkme jie turėtų sukti savo įmones: kaina su didžiaisiais konkuruoti galimybių jie beveik neturi, tad laimėti gali siūlydami kur kas daugiau.

Žino, ko nori

Kai kurios smulkios įmonės savo situaciją jau įvertino ir prie jos prisitaikė. Užuot nuolat ieškodamos pigumo, siūlo išskirtinumą.

Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas, sako, kad klientų pastaruoju metu pradėjo daugėti, daugelis jų yra neatsitiktiniai, kaina jiems antraeilis dalykas.

„Parduotuvės Užupyje klientai tikriausiai niekuomet pagrindinės reikšmės kainai neteikia, paprastai būtent ko nors įdomaus ir išskirtinio ieško. Tačiau tai labai tikslinė auditorija, kuri aiškiai žino, kur ateina, ko ieško. Klientų tikrai daugėja, ypač padeda tai, kad žmonės mus rekomenduoja vieni kitiems“, – sako p. Dūdėnas,

Kita vertus, daug priklauso ir nuo vietos, kurioje įsikuriama. Štai prekybos centre daugiau atsitiktinių klientų, tad daugiau ir mažų kainų medžiotojų.

„Visai kas kita yra parduotuvė prekybos centre, kurią taip pat turime. Čia klientai visai kitokie, atsitiktiniai, tad dažniau dairosi ir į kainas“, – teigia pašnekovas.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Deimena Drąsutytė, MB „Veganiški produktai“ savininkė.

„Mūsų klientai sutinka pirkti kiek brangesnes prekes ir mokėti už kokybę, tai, ko neturi kitos parduotuvės ar prekybos centrai. Turint specializuotą parduotuvę tai labai svarbu, nes kitaip pirkėjų tiesiog nebūtų“, – sako p. Drąsutytė.

Ieško savų

„Swedbank“ iniciatyva bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas lietuvių apsipirkimo smulkiose įmonėse įpročių tyrimas rodo, kad nemaža dalis pirkėjų mažose įmonėse tikisi gauti ne masinės gamybos, itin kokybiškų prekių. Žema kaina, žinoma, svarbi, tačiau ji nėra būtina sąlyga, mat konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais kainomis smulkieji neturi jokių galimybių.

„Yra stereotipas, kad lietuviams svarbiausia tik kaina, o aptarnavimo, prekių kokybė yra antraeilis dalykas. Smulkieji kaina konkuruoti neturi jokių galimybių, tad vienintelis būdas pritraukti klientų yra išskirtinumas, kokybė. Tokiu keliu turėtų eiti smulkios įmonės“, – sako Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas.

Be to, pirkėjams patinka tai, kad iš smulkiųjų gali sulaukti daugiau dėmesio, pasikalbėti, daugiau sužinoti apie gaminius.

Mažos įmonės Lietuvoje taip pat yra itin priklausomos nuo lojalių pirkėjų, mat daugiau kaip pusė apklaustųjų teigė turintys prekybininkus, iš kurių nuolat perka. Dar penktadalis sakė norintys tokių prekeivių susirasti.

Straipsnis spalio 2 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mentorius sutaupo 5 metus ieškojimų ir išlaidų, bet gali ir supykdyti Premium

Kai jauni verslininkai bando stotis ant kojų ar sėkmės atveju siekia suvaldyti neplanuotą augimą, retas...

Vadyba
06:00
Naujų vėjų į verslą įneša vaikai

Jei į tėvų sukurtą įmonę įsijungia vaikai, dažnai toks verslas įgauna pagreitį. Tiesa, su viena išlyga – jei...

Vadyba
2018.06.23
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 9

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau