Nuolaidų medžiotojus pakeis tik smulkios įmonės

Publikuota: 2015-10-10
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didieji prekybos centrai klientus įpratino apsiperkant kaskart dairytis nuolaidų ir mažiausios kainos. Smulkioms ir išskirtinėms įmonėms tokioje verslo aplinkoje įsitvirtinti yra sunku, tačiau savo klientų jos vis dėlto randa.

Pirkėjų įpročių tyrimai rodo, kad mažiausios kainos vaikymasis visur ir visada yra tik stereotipas: devyni iš dešimties pirkėjų lankosi smulkiose įmonėse ir ieško aukštesnės kokybės išskirtinių prekių.

Smulkiesiems tai labai aiškiai sufleruoja, kokia linkme jie turėtų sukti savo įmones: kaina su didžiaisiais konkuruoti galimybių jie beveik neturi, tad laimėti gali siūlydami kur kas daugiau.

Žino, ko nori

Kai kurios smulkios įmonės savo situaciją jau įvertino ir prie jos prisitaikė. Užuot nuolat ieškodamos pigumo, siūlo išskirtinumą.

Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas, sako, kad klientų pastaruoju metu pradėjo daugėti, daugelis jų yra neatsitiktiniai, kaina jiems antraeilis dalykas.

„Parduotuvės Užupyje klientai tikriausiai niekuomet pagrindinės reikšmės kainai neteikia, paprastai būtent ko nors įdomaus ir išskirtinio ieško. Tačiau tai labai tikslinė auditorija, kuri aiškiai žino, kur ateina, ko ieško. Klientų tikrai daugėja, ypač padeda tai, kad žmonės mus rekomenduoja vieni kitiems“, – sako p. Dūdėnas,

Kita vertus, daug priklauso ir nuo vietos, kurioje įsikuriama. Štai prekybos centre daugiau atsitiktinių klientų, tad daugiau ir mažų kainų medžiotojų.

„Visai kas kita yra parduotuvė prekybos centre, kurią taip pat turime. Čia klientai visai kitokie, atsitiktiniai, tad dažniau dairosi ir į kainas“, – teigia pašnekovas.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Deimena Drąsutytė, MB „Veganiški produktai“ savininkė.

„Mūsų klientai sutinka pirkti kiek brangesnes prekes ir mokėti už kokybę, tai, ko neturi kitos parduotuvės ar prekybos centrai. Turint specializuotą parduotuvę tai labai svarbu, nes kitaip pirkėjų tiesiog nebūtų“, – sako p. Drąsutytė.

Ieško savų

„Swedbank“ iniciatyva bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas lietuvių apsipirkimo smulkiose įmonėse įpročių tyrimas rodo, kad nemaža dalis pirkėjų mažose įmonėse tikisi gauti ne masinės gamybos, itin kokybiškų prekių. Žema kaina, žinoma, svarbi, tačiau ji nėra būtina sąlyga, mat konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais kainomis smulkieji neturi jokių galimybių.

„Yra stereotipas, kad lietuviams svarbiausia tik kaina, o aptarnavimo, prekių kokybė yra antraeilis dalykas. Smulkieji kaina konkuruoti neturi jokių galimybių, tad vienintelis būdas pritraukti klientų yra išskirtinumas, kokybė. Tokiu keliu turėtų eiti smulkios įmonės“, – sako Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas.

Be to, pirkėjams patinka tai, kad iš smulkiųjų gali sulaukti daugiau dėmesio, pasikalbėti, daugiau sužinoti apie gaminius.

Mažos įmonės Lietuvoje taip pat yra itin priklausomos nuo lojalių pirkėjų, mat daugiau kaip pusė apklaustųjų teigė turintys prekybininkus, iš kurių nuolat perka. Dar penktadalis sakė norintys tokių prekeivių susirasti.

Straipsnis spalio 2 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Laukia naujos formos paieškos: nelieka dalies verslo liudijimų Premium 5

Ant Vyriausybės stalo greitai atsidurs Finansų ministerijos pasiūlymai panaikinti kai kurių veiklų verslo...

Finansai
06:00
Įrodė, kad draudimo brokeris reikalingas ne tik polisams spausdinti Premium 4

Mokymai klientams, kaip valdyti draudimo rizikas, duomenų analitika, operatyvumas – to verslo klientai tikisi...

Be „Lean“, diegia ir nuosavą „Linuką“

Gazelių šuoliais augančios gamybos įmonės, siekiančios deramai suvaldyti augimą ir padaryti viską, ką yra...

Pramonė
2018.10.21
Impulsyvus „Komex“ pirkinys: be naujos įrangos, įsigijo dar ir konkurentų Premium

Pramonei pereinant prie galutinio vartojimo produktų gamybos, įmonėms reikia daugiau pakavimo sprendimų, o...

Pramonė
2018.10.21
Kuo mažiau kandidatų, tuo atranka turi būti kruopštesnė 4

Dažna galimybė išvengti atsisveikinimo su įmonei netinkamais darbuotojais – darbo pokalbis. Kitaip tariant,...

Vadyba
2018.10.20
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Koks turi būti vadovas, kad darbuotojai, gavę konkurento pasiūlymą, ateitų pasitarti Premium 8

Išlaikyti darbuotojus – vis svarbesnis uždavinys mažoms ir labai mažoms įmonėms, kuriose darbuotojų kaita yra...

Vadyba
2018.10.19
„Sodros“ našta 2019 m.: vieniems mažėja, kitiems šiek tiek auga 6

Gerokai mažėja „Sodros“ įmokų našta su verslo liudijimu dirbantiems asmenims, tačiau ji šiek tiek didėja...

Finansai
2018.10.19
Kaip auginti pajamas mažiesiems baldžiams: „Joniškių baldų“ patirtis Premium

Mažos gamybinės įmonės plečia asortimentą, taip sukuria didesnę pridėtinę vertę ir augina pajamas. UAB...

Pramonė
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
Supirkėjams trūksta ir grybų, ir jų rinkėjų Premium 7

Grybų bei uogų supirkėjai ir perdirbėjai džiugiomis nuotaikomis šiemet nespinduliuoja. Miško gėrybių ne tik...

Agroverslas
2018.10.14
Jei partneriai nesileidžia į kalbas, sėsk į lėktuvą ir lėk pas juos Premium 3

Darbas tarptautinėse bendrovėse yra perspektyvus ir gerai mokamas, tačiau Rasa Jaskelevičiūtė, UAB „Žydinčios...

„Robolabs“ įkūrėjas: Darbo kodeksas – tai viena didelė formulė Premium 6

UAB „Robolabs“ sukūrė ir toliau tobulina apskaitos programą, kuri atpažįsta sąskaitas, mokosi iš savo klaidų...

Finansai
2018.10.12
Keramikų patirtis: Europa vertina etaloną, Japonija – atsitiktinį defektą Premium

Panevėžio meninės keramikos UAB „Midenė“ pastaraisiais metais didina molio dirbinių eksportą į Jungtinę...

Pramonė
2018.10.12
Panevėžio regionas: pramonė – gerai, robotikos centras – dar geriau Premium 6

Panevėžio regionas, garsėjantis stipria pramone, užsibrėžė dar vieną tikslą – tapti vienu pažangiausių...

Pramonė
2018.10.11
Tarp žemės ūkio technikos pardavėjų net nesispraudžia: rado pelningą nišą Premium 1

Lietuva per maža, kad reikėtų kurti įmonės filialą, užtenka rasti logistikos sprendimų – įsitikinę Traktorių...

Agroverslas
2018.10.10
Biurokratijai Lietuvoje įmonė vidutiniškai skiria 252 valandas per metus 1

Lietuvoje biurokratinę naštą didina reikalavimas 12 valandų per metus skirti darbo saugos ir sveikatos...

Finansai
2018.10.10
Apdovanotos sparčiausiai augusios Panevėžio regiono „Gazelės“

Kur gauti pinigų verslo plėtrai? Kaip internete ne tik parduoti, bet ir uždirbti? Kaip su tuo, ką turime,...

Verslo aplinka
2018.10.10
Panevėžio vandens jonizatorių gamintojai pirmiausia parduoda naudą Premium 1

Eksportuodamas ir sudėtingą, ir brangų produktą negali pasikliauti viena rinka ir keliais stambiais...

Pramonė
2018.10.09
Įmonių patirtis: priklausomybė nuo užsakovų –  kaip „nenudegti“

Stambus užsakovas yra gerai, tačiau jei jis vienintelis, atsiranda visiška priklausomybė nuo jo ir net rizika...

Vadyba
2018.10.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau