Nuolaidų medžiotojus pakeis tik smulkios įmonės

Publikuota: 2015-10-10
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didieji prekybos centrai klientus įpratino apsiperkant kaskart dairytis nuolaidų ir mažiausios kainos. Smulkioms ir išskirtinėms įmonėms tokioje verslo aplinkoje įsitvirtinti yra sunku, tačiau savo klientų jos vis dėlto randa.

Pirkėjų įpročių tyrimai rodo, kad mažiausios kainos vaikymasis visur ir visada yra tik stereotipas: devyni iš dešimties pirkėjų lankosi smulkiose įmonėse ir ieško aukštesnės kokybės išskirtinių prekių.

Smulkiesiems tai labai aiškiai sufleruoja, kokia linkme jie turėtų sukti savo įmones: kaina su didžiaisiais konkuruoti galimybių jie beveik neturi, tad laimėti gali siūlydami kur kas daugiau.

Žino, ko nori

Kai kurios smulkios įmonės savo situaciją jau įvertino ir prie jos prisitaikė. Užuot nuolat ieškodamos pigumo, siūlo išskirtinumą.

Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas, sako, kad klientų pastaruoju metu pradėjo daugėti, daugelis jų yra neatsitiktiniai, kaina jiems antraeilis dalykas.

„Parduotuvės Užupyje klientai tikriausiai niekuomet pagrindinės reikšmės kainai neteikia, paprastai būtent ko nors įdomaus ir išskirtinio ieško. Tačiau tai labai tikslinė auditorija, kuri aiškiai žino, kur ateina, ko ieško. Klientų tikrai daugėja, ypač padeda tai, kad žmonės mus rekomenduoja vieni kitiems“, – sako p. Dūdėnas,

Kita vertus, daug priklauso ir nuo vietos, kurioje įsikuriama. Štai prekybos centre daugiau atsitiktinių klientų, tad daugiau ir mažų kainų medžiotojų.

„Visai kas kita yra parduotuvė prekybos centre, kurią taip pat turime. Čia klientai visai kitokie, atsitiktiniai, tad dažniau dairosi ir į kainas“, – teigia pašnekovas.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Deimena Drąsutytė, MB „Veganiški produktai“ savininkė.

„Mūsų klientai sutinka pirkti kiek brangesnes prekes ir mokėti už kokybę, tai, ko neturi kitos parduotuvės ar prekybos centrai. Turint specializuotą parduotuvę tai labai svarbu, nes kitaip pirkėjų tiesiog nebūtų“, – sako p. Drąsutytė.

Ieško savų

„Swedbank“ iniciatyva bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas lietuvių apsipirkimo smulkiose įmonėse įpročių tyrimas rodo, kad nemaža dalis pirkėjų mažose įmonėse tikisi gauti ne masinės gamybos, itin kokybiškų prekių. Žema kaina, žinoma, svarbi, tačiau ji nėra būtina sąlyga, mat konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais kainomis smulkieji neturi jokių galimybių.

„Yra stereotipas, kad lietuviams svarbiausia tik kaina, o aptarnavimo, prekių kokybė yra antraeilis dalykas. Smulkieji kaina konkuruoti neturi jokių galimybių, tad vienintelis būdas pritraukti klientų yra išskirtinumas, kokybė. Tokiu keliu turėtų eiti smulkios įmonės“, – sako Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas.

Be to, pirkėjams patinka tai, kad iš smulkiųjų gali sulaukti daugiau dėmesio, pasikalbėti, daugiau sužinoti apie gaminius.

Mažos įmonės Lietuvoje taip pat yra itin priklausomos nuo lojalių pirkėjų, mat daugiau kaip pusė apklaustųjų teigė turintys prekybininkus, iš kurių nuolat perka. Dar penktadalis sakė norintys tokių prekeivių susirasti.

Straipsnis spalio 2 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
05:45
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 4

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

2018 m. išmokėti atostoginiai gali išvengti dalies mokesčių 1

Pagal dabar galiojančius teisės aktus atostoginius už 2019 m. išmokėjus 2018 m., jiems tektų 5 procentiniais...

Finansai
2018.11.28
MB vadovams didina pajamų mokesčio tarifą, tačiau našta vis tiek bus mažesnė Premium 1

Valdantieji pasiūlė padidinti pajamų mokesčio tarifą mažųjų bendrijų vadovams, kurie gauna pajamas pagal...

Finansai
2018.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau