Nuolaidų medžiotojus pakeis tik smulkios įmonės

Publikuota: 2015-10-10
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didieji prekybos centrai klientus įpratino apsiperkant kaskart dairytis nuolaidų ir mažiausios kainos. Smulkioms ir išskirtinėms įmonėms tokioje verslo aplinkoje įsitvirtinti yra sunku, tačiau savo klientų jos vis dėlto randa.

Pirkėjų įpročių tyrimai rodo, kad mažiausios kainos vaikymasis visur ir visada yra tik stereotipas: devyni iš dešimties pirkėjų lankosi smulkiose įmonėse ir ieško aukštesnės kokybės išskirtinių prekių.

Smulkiesiems tai labai aiškiai sufleruoja, kokia linkme jie turėtų sukti savo įmones: kaina su didžiaisiais konkuruoti galimybių jie beveik neturi, tad laimėti gali siūlydami kur kas daugiau.

Žino, ko nori

Kai kurios smulkios įmonės savo situaciją jau įvertino ir prie jos prisitaikė. Užuot nuolat ieškodamos pigumo, siūlo išskirtinumą.

Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas, sako, kad klientų pastaruoju metu pradėjo daugėti, daugelis jų yra neatsitiktiniai, kaina jiems antraeilis dalykas.

„Parduotuvės Užupyje klientai tikriausiai niekuomet pagrindinės reikšmės kainai neteikia, paprastai būtent ko nors įdomaus ir išskirtinio ieško. Tačiau tai labai tikslinė auditorija, kuri aiškiai žino, kur ateina, ko ieško. Klientų tikrai daugėja, ypač padeda tai, kad žmonės mus rekomenduoja vieni kitiems“, – sako p. Dūdėnas,

Kita vertus, daug priklauso ir nuo vietos, kurioje įsikuriama. Štai prekybos centre daugiau atsitiktinių klientų, tad daugiau ir mažų kainų medžiotojų.

„Visai kas kita yra parduotuvė prekybos centre, kurią taip pat turime. Čia klientai visai kitokie, atsitiktiniai, tad dažniau dairosi ir į kainas“, – teigia pašnekovas.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Deimena Drąsutytė, MB „Veganiški produktai“ savininkė.

„Mūsų klientai sutinka pirkti kiek brangesnes prekes ir mokėti už kokybę, tai, ko neturi kitos parduotuvės ar prekybos centrai. Turint specializuotą parduotuvę tai labai svarbu, nes kitaip pirkėjų tiesiog nebūtų“, – sako p. Drąsutytė.

Ieško savų

„Swedbank“ iniciatyva bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas lietuvių apsipirkimo smulkiose įmonėse įpročių tyrimas rodo, kad nemaža dalis pirkėjų mažose įmonėse tikisi gauti ne masinės gamybos, itin kokybiškų prekių. Žema kaina, žinoma, svarbi, tačiau ji nėra būtina sąlyga, mat konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais kainomis smulkieji neturi jokių galimybių.

„Yra stereotipas, kad lietuviams svarbiausia tik kaina, o aptarnavimo, prekių kokybė yra antraeilis dalykas. Smulkieji kaina konkuruoti neturi jokių galimybių, tad vienintelis būdas pritraukti klientų yra išskirtinumas, kokybė. Tokiu keliu turėtų eiti smulkios įmonės“, – sako Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas.

Be to, pirkėjams patinka tai, kad iš smulkiųjų gali sulaukti daugiau dėmesio, pasikalbėti, daugiau sužinoti apie gaminius.

Mažos įmonės Lietuvoje taip pat yra itin priklausomos nuo lojalių pirkėjų, mat daugiau kaip pusė apklaustųjų teigė turintys prekybininkus, iš kurių nuolat perka. Dar penktadalis sakė norintys tokių prekeivių susirasti.

Straipsnis spalio 2 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
07:25
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
05:45
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 3

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
2019.02.18
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium 5

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
2019.02.18
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 3

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau