Nuolaidų medžiotojus pakeis tik smulkios įmonės

Publikuota: 2015-10-10
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas: „Klientai krautuvėlėje Užupyje ir dideliame prekybos centre smarkiai skiriasi.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didieji prekybos centrai klientus įpratino apsiperkant kaskart dairytis nuolaidų ir mažiausios kainos. Smulkioms ir išskirtinėms įmonėms tokioje verslo aplinkoje įsitvirtinti yra sunku, tačiau savo klientų jos vis dėlto randa.

Pirkėjų įpročių tyrimai rodo, kad mažiausios kainos vaikymasis visur ir visada yra tik stereotipas: devyni iš dešimties pirkėjų lankosi smulkiose įmonėse ir ieško aukštesnės kokybės išskirtinių prekių.

Smulkiesiems tai labai aiškiai sufleruoja, kokia linkme jie turėtų sukti savo įmones: kaina su didžiaisiais konkuruoti galimybių jie beveik neturi, tad laimėti gali siūlydami kur kas daugiau.

Žino, ko nori

Kai kurios smulkios įmonės savo situaciją jau įvertino ir prie jos prisitaikė. Užuot nuolat ieškodamos pigumo, siūlo išskirtinumą.

Gintautas J. Dūdėnas, „Visokių daiktų“ krautuvėlės savininkas, sako, kad klientų pastaruoju metu pradėjo daugėti, daugelis jų yra neatsitiktiniai, kaina jiems antraeilis dalykas.

„Parduotuvės Užupyje klientai tikriausiai niekuomet pagrindinės reikšmės kainai neteikia, paprastai būtent ko nors įdomaus ir išskirtinio ieško. Tačiau tai labai tikslinė auditorija, kuri aiškiai žino, kur ateina, ko ieško. Klientų tikrai daugėja, ypač padeda tai, kad žmonės mus rekomenduoja vieni kitiems“, – sako p. Dūdėnas,

Kita vertus, daug priklauso ir nuo vietos, kurioje įsikuriama. Štai prekybos centre daugiau atsitiktinių klientų, tad daugiau ir mažų kainų medžiotojų.

„Visai kas kita yra parduotuvė prekybos centre, kurią taip pat turime. Čia klientai visai kitokie, atsitiktiniai, tad dažniau dairosi ir į kainas“, – teigia pašnekovas.

Panašiomis mintimis dalijasi ir Deimena Drąsutytė, MB „Veganiški produktai“ savininkė.

„Mūsų klientai sutinka pirkti kiek brangesnes prekes ir mokėti už kokybę, tai, ko neturi kitos parduotuvės ar prekybos centrai. Turint specializuotą parduotuvę tai labai svarbu, nes kitaip pirkėjų tiesiog nebūtų“, – sako p. Drąsutytė.

Ieško savų

„Swedbank“ iniciatyva bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas lietuvių apsipirkimo smulkiose įmonėse įpročių tyrimas rodo, kad nemaža dalis pirkėjų mažose įmonėse tikisi gauti ne masinės gamybos, itin kokybiškų prekių. Žema kaina, žinoma, svarbi, tačiau ji nėra būtina sąlyga, mat konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais kainomis smulkieji neturi jokių galimybių.

„Yra stereotipas, kad lietuviams svarbiausia tik kaina, o aptarnavimo, prekių kokybė yra antraeilis dalykas. Smulkieji kaina konkuruoti neturi jokių galimybių, tad vienintelis būdas pritraukti klientų yra išskirtinumas, kokybė. Tokiu keliu turėtų eiti smulkios įmonės“, – sako Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas.

Be to, pirkėjams patinka tai, kad iš smulkiųjų gali sulaukti daugiau dėmesio, pasikalbėti, daugiau sužinoti apie gaminius.

Mažos įmonės Lietuvoje taip pat yra itin priklausomos nuo lojalių pirkėjų, mat daugiau kaip pusė apklaustųjų teigė turintys prekybininkus, iš kurių nuolat perka. Dar penktadalis sakė norintys tokių prekeivių susirasti.

Straipsnis spalio 2 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 2

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau