Žingsnis po žingsnio: interneto rinkodara pradedantiesiems

Publikuota: 2015-10-04
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis dažniau nedidelės pra­dedančiosios bendrovės vi­siškai atsisako tradicinės rin­kodaros ir visas išlaidas ski­ria tik rinkodarai inter­ne­te, nes ši dėl pigumo ir efek­ty­vumo jiems yra pati parankiausia.

Internetinė rinkodara iš tiesų gali nuvilti ir virsti tikru baubu, jei ji vykdoma neprofesionaliai, padrikai, pradedama naudojant ne tuos įrankius, kuriuos įvaldyti derėtų pirmiausia. Net patys moderniausi ir efektyviausi įrankiai gali neduoti jokios naudos, jei jie bus naudojami neprotingai.

Internetinės rinkodaros profesionalai sako, kad pradėti reikėtų nuo savo auditorijos pažinimo, nes tik tuomet bus įmanoma pasirinkti efektyviausius rinkodaros būdus.

„Mažos įmonės internetinę rinkodarą pastaruoju metu labai aktyviai naudoja. Manau, kad šiandien be jos dirbti darosi tiesiog neįmanoma, ir įmonės tai supranta“, – sako Tadas Vyšniauskas, UAB „Di­gital Academy“ vadovas.

Nedidelėms įmonėms, norinčioms įvaldyti virtualią rinkodarą, pirmiausia reikia pritaikyti savo internete turimą turinį, pradėti nuo nemokamų ir populiariausių bei paprasčiausių priemonių, o jau vėliau imtis tikslinių įrankių, sako specialistai.

Būtina kiekvienam

Internetinės rinkodaros būdų yra daugybė, jų naudojimas priklauso nuo įmonės tikslų, veiklos specifikos. Vis dėlto daugelis įmonių turėtų pradėti nuo kelių pagrindinių populiariausių priemonių.

„Aš patarčiau pradėti nuo nemokamų įrankių, kurie leistų geriau pažinti savo auditoriją. Pirmiausia maža įmonė, turinti savo svetainę, turėtų naudotis „Google Analytics“ programa, kuri leidžia matyti, kiek žmonių ir iš kur atėjo į svetainę, kokie jų lankymosi įpročiai, ko ieško“, – pataria p. Vyšniauskas.

Antras žingsnis turėtų būti interneto svetainių optimizavimas, kad jos tiktų paieškos sistemoms, taip pat „AdWords“ naudojimas.

Norint toliau sėkmingai taikyti populiariausias rinkodaros priemones, reikia pasirūpinti, kad svetainė būtų lengviau randama. Ją taip pat būtina pritaikyti ir mobiliesiems įrenginiams, nes vis daugiau klientų įmones pasiekia būtent per juos.

„AdWords“ mažoms įmonėms yra vienas efektyviausių būdų būti matomoms internete ir pritraukti klientų“, – tikina pašnekovas.

Socialiniais tinklais šiandien naudojasi daugelis smulkiųjų įmonių, per juos randa didžiąją dalį savo klientų, išpopuliarėja. Specialistas sako, kad socialiniai tinklai įmonėms duotų dar daugiau naudos, jei jos turėtų aiškią jų naudojimo strategiją.

Pašnekovas taip pat teigia, kad smulkiosioms įmonėms jokiu būdu nereiktų pamiršti ir paprasčiausios elektroninio pašto rinkodaros. Dažnai manoma, kad ji erzina klientus, tačiau, p. Vyšniausko nuomone, erzina ne pats metodas, o netinkamas jo naudojimas.

„Tai pats pigiausias būdas ir labai efektyvus, jei protingai naudojamas. Laiškai klientus nervina, jei juose jie gauna nenaudingą informaciją. Tačiau jei pateikiamas geras naudingas turinys, klientai tikrai noriai tokius laiškus skaito“, – sako p. Vyšniauskas.

Tikslumas ir mobilumas

Internetinės rinkodaros pagrindus turinčios įmonės toliau paprastai stengiasi rinktis tokias rinkodaros priemones, kurios kuo tiksliau pasiektų jų auditoriją. Daugelis įmonių renkasi būtent jų veiklai pritaikytus įrankius, interneto svetaines ir pan.

Pavyzdžiui, restoranų ar kavinių savininkai, siekdami į savo įstaigas privilioti daugiau klientų, naudoja svetaines „Zomato“ ar „Burrp“, viešbučių savininkai savo darbo nebeįsivaizduoja be booking.com, „Tripadvisor“ ar kitų panašių svetainių.

Naudojantis tokiomis platformomis, svetainių pritaikymas mobiliesiems įrenginiams yra tiesiog būtina sėkmės sąlyga. Bloomberg.com pataria išsiaiškinti, kokie yra klientų mobiliųjų įrenginių naudojimo įpročiai, ir prisitaikyti prie jų: panaikinti viską, kas apsunkina naudojimąsi svetaine, padaryti, kad kontaktinė informacija būtų paprastai randama, kad puslapis lengvai krautųsi.

Svarbu, ar svetainė gerai atrodo mažame telefono ekrane, ar įdiegti greitieji mygtukai, pavyzdžiui, „Spauskite norėdami paskambinti“, „Raskite žemėlapyje“ ir pan. Į panašių funkcijų diegimą šiandien daug investuoja tinklas „Facebook“, tą patį daryti turėtų kiekviena įmonė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų vėjų į verslą įneša vaikai

Jei į tėvų sukurtą įmonę įsijungia vaikai, dažnai toks verslas įgauna pagreitį. Tiesa, su viena išlyga – jei...

Vadyba
2018.06.23
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 9

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau