Žingsnis po žingsnio: interneto rinkodara pradedantiesiems

Publikuota: 2015-10-04
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis dažniau nedidelės pra­dedančiosios bendrovės vi­siškai atsisako tradicinės rin­kodaros ir visas išlaidas ski­ria tik rinkodarai inter­ne­te, nes ši dėl pigumo ir efek­ty­vumo jiems yra pati parankiausia.

Internetinė rinkodara iš tiesų gali nuvilti ir virsti tikru baubu, jei ji vykdoma neprofesionaliai, padrikai, pradedama naudojant ne tuos įrankius, kuriuos įvaldyti derėtų pirmiausia. Net patys moderniausi ir efektyviausi įrankiai gali neduoti jokios naudos, jei jie bus naudojami neprotingai.

Internetinės rinkodaros profesionalai sako, kad pradėti reikėtų nuo savo auditorijos pažinimo, nes tik tuomet bus įmanoma pasirinkti efektyviausius rinkodaros būdus.

„Mažos įmonės internetinę rinkodarą pastaruoju metu labai aktyviai naudoja. Manau, kad šiandien be jos dirbti darosi tiesiog neįmanoma, ir įmonės tai supranta“, – sako Tadas Vyšniauskas, UAB „Di­gital Academy“ vadovas.

Nedidelėms įmonėms, norinčioms įvaldyti virtualią rinkodarą, pirmiausia reikia pritaikyti savo internete turimą turinį, pradėti nuo nemokamų ir populiariausių bei paprasčiausių priemonių, o jau vėliau imtis tikslinių įrankių, sako specialistai.

Būtina kiekvienam

Internetinės rinkodaros būdų yra daugybė, jų naudojimas priklauso nuo įmonės tikslų, veiklos specifikos. Vis dėlto daugelis įmonių turėtų pradėti nuo kelių pagrindinių populiariausių priemonių.

„Aš patarčiau pradėti nuo nemokamų įrankių, kurie leistų geriau pažinti savo auditoriją. Pirmiausia maža įmonė, turinti savo svetainę, turėtų naudotis „Google Analytics“ programa, kuri leidžia matyti, kiek žmonių ir iš kur atėjo į svetainę, kokie jų lankymosi įpročiai, ko ieško“, – pataria p. Vyšniauskas.

Antras žingsnis turėtų būti interneto svetainių optimizavimas, kad jos tiktų paieškos sistemoms, taip pat „AdWords“ naudojimas.

Norint toliau sėkmingai taikyti populiariausias rinkodaros priemones, reikia pasirūpinti, kad svetainė būtų lengviau randama. Ją taip pat būtina pritaikyti ir mobiliesiems įrenginiams, nes vis daugiau klientų įmones pasiekia būtent per juos.

„AdWords“ mažoms įmonėms yra vienas efektyviausių būdų būti matomoms internete ir pritraukti klientų“, – tikina pašnekovas.

Socialiniais tinklais šiandien naudojasi daugelis smulkiųjų įmonių, per juos randa didžiąją dalį savo klientų, išpopuliarėja. Specialistas sako, kad socialiniai tinklai įmonėms duotų dar daugiau naudos, jei jos turėtų aiškią jų naudojimo strategiją.

Pašnekovas taip pat teigia, kad smulkiosioms įmonėms jokiu būdu nereiktų pamiršti ir paprasčiausios elektroninio pašto rinkodaros. Dažnai manoma, kad ji erzina klientus, tačiau, p. Vyšniausko nuomone, erzina ne pats metodas, o netinkamas jo naudojimas.

„Tai pats pigiausias būdas ir labai efektyvus, jei protingai naudojamas. Laiškai klientus nervina, jei juose jie gauna nenaudingą informaciją. Tačiau jei pateikiamas geras naudingas turinys, klientai tikrai noriai tokius laiškus skaito“, – sako p. Vyšniauskas.

Tikslumas ir mobilumas

Internetinės rinkodaros pagrindus turinčios įmonės toliau paprastai stengiasi rinktis tokias rinkodaros priemones, kurios kuo tiksliau pasiektų jų auditoriją. Daugelis įmonių renkasi būtent jų veiklai pritaikytus įrankius, interneto svetaines ir pan.

Pavyzdžiui, restoranų ar kavinių savininkai, siekdami į savo įstaigas privilioti daugiau klientų, naudoja svetaines „Zomato“ ar „Burrp“, viešbučių savininkai savo darbo nebeįsivaizduoja be booking.com, „Tripadvisor“ ar kitų panašių svetainių.

Naudojantis tokiomis platformomis, svetainių pritaikymas mobiliesiems įrenginiams yra tiesiog būtina sėkmės sąlyga. Bloomberg.com pataria išsiaiškinti, kokie yra klientų mobiliųjų įrenginių naudojimo įpročiai, ir prisitaikyti prie jų: panaikinti viską, kas apsunkina naudojimąsi svetaine, padaryti, kad kontaktinė informacija būtų paprastai randama, kad puslapis lengvai krautųsi.

Svarbu, ar svetainė gerai atrodo mažame telefono ekrane, ar įdiegti greitieji mygtukai, pavyzdžiui, „Spauskite norėdami paskambinti“, „Raskite žemėlapyje“ ir pan. Į panašių funkcijų diegimą šiandien daug investuoja tinklas „Facebook“, tą patį daryti turėtų kiekviena įmonė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 2

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
2019.03.22
Ar gali įmonė skelbti visų darbuotojų atlyginimus? Kodėl gi ne Premium 7

Kuo darbuotojas daugiau žino apie įmonės veiklą ir finansinius rezultatus, tuo adekvatesni jo lūkesčiai. Vis...

Gazelė
2019.03.21
Dėl gražesnio interjero į restoraną neina – renkasi valgyklą Premium

Šiuolaikiška valgykla didmiesčiuose tampa alternatyva restoranų dienos pietums, tačiau naujos valgyklos...

Gazelė
2019.03.20
Sutrikus VMI svetainei, pratęsia PVM faktūrų pateikimo terminus

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog trečiadienį laikinai sutrikus išmaniosios mokesčių...

Finansai
2019.03.20
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
2019.03.19
Nauja tendencija: iš dividendų į vokelius Premium 13

Dividendus dedant į darbuotojams skirtus vokelius, kai įmonė maža ir gali taikyti mažesnį 5% pelno mokesčio...

Finansai
2019.03.19
Parama „kaimo startuoliams“ – ir staklėms, ir paspirtukams, ir cukraus vatos aparatams pirkti Premium 2

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) pasiūlius pačią paprasčiausią iki šiol paramą verslo pradžiai kaime,...

Pramonė
2019.03.19
Labiausiai asmeniniai finansai nukentės atostogaujant 2019 m. gruodį Premium 3

Norint sužinoti, kokį mėnesį geriausiai eiti atostogų, kad mėnesio atlygis būtų didžiausias, reikia įvertinti...

Finansai
2019.03.18
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
Smulkieji, kadaise išmokę dirbti JK, pabandytų vėl 2

Verslas yra lankstus ir sugalvos, ką daryti kilus rūpesčių dėl „Brexit“, vieni kitus ramina vežėjai.

Gazelė
2019.03.17
Pirtis, neradusi patalpų Vilniaus senamiestyje, įsikūrė ten, kur šildytis malkomis įprasta 11

Pirtį „Ivanas muša gongą“ ryškiai geltonai perdažytame name Kalvarijų gatvėje prieš kelias dienas atidaręs...

Gazelė
2019.03.16
Smulkiųjų vežėjų darbymetis: parsikraustyti į Lietuvą iš JK skuba visą kovą Premium 1

Lietuviai iš Jungtinės Karalystės (JK) traukia kurtis Lietuvoje. Pervežimo mikroautobusais paslaugas...

Gazelė
2019.03.15
GPAIS: ką reikia žinoti ir kaip verslui išvengti baudų 1

Verslas piktinasi, kad Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS)...

Gazelė
2019.03.14
VMI: turime duomenis apie kriptovaliutų sandorius iš Lietuvos 17

Prekybą kriptovaliutomis reikia priskirti individualiai veiklai. Jeigu to nepadarėte, galima individualią...

Finansai
2019.03.14
Labdaros fondai ir VšĮ suskubo teikti metines finansines ataskaitas

Šiemet bendrovės aktyviau teikia metines finansines ataskaitas nei pernai. To nepadarius įmonių vadovai gali...

Finansai
2019.03.14
GPAIS tapo kone keiksmažodžiu 25.000 šalies įmonių, verslui kantrybė senka Premium 14

Pernai gruodį baigėsi prisitaikymo prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės...

Gazelė
2019.03.14
Keičia parduotuvių asortimentą – „viskas, ko gali prireikti“ neefektyvu Premium

Regionuose dirbantys prekybininkai dėlioja plėtros planus ir skaičiuoja, kad praėjusių metų iššūkiai – darbo...

Gazelė
2019.03.13
Jei ūkininkas iš kanapių suriš vantą, jis - jau narkotikų platintojas Premium 1

Lietuvoje vis gausėja ūkininkų, auginančių pluoštines kanapes, tačiau dėl įstatymų painiavos kai kurie jų jau...

Gazelė
2019.03.13
Pirtį „Ivanas muša gongą“ užkūrė po trejų metų, laukia hipsterių Premium 10

Paieškos vietos, kurioje savininkas leistų įrengti pirtį su malkomis kūrenama krosnimi, gali trukti trejus...

Gazelė
2019.03.12
Atsisakė darbo banke ir sukūrė verslą: korporatyviniams dalykams čia vietos nėra Premium 14

Sostinėje kavinių bumas tęsiasi, tačiau didelė konkurencija neatbaido verslo naujokų. Tiesa, šiems reikia...

Gazelė
2019.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau