Žingsnis po žingsnio: interneto rinkodara pradedantiesiems

Publikuota: 2015-10-04
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis dažniau nedidelės pra­dedančiosios bendrovės vi­siškai atsisako tradicinės rin­kodaros ir visas išlaidas ski­ria tik rinkodarai inter­ne­te, nes ši dėl pigumo ir efek­ty­vumo jiems yra pati parankiausia.

Internetinė rinkodara iš tiesų gali nuvilti ir virsti tikru baubu, jei ji vykdoma neprofesionaliai, padrikai, pradedama naudojant ne tuos įrankius, kuriuos įvaldyti derėtų pirmiausia. Net patys moderniausi ir efektyviausi įrankiai gali neduoti jokios naudos, jei jie bus naudojami neprotingai.

Internetinės rinkodaros profesionalai sako, kad pradėti reikėtų nuo savo auditorijos pažinimo, nes tik tuomet bus įmanoma pasirinkti efektyviausius rinkodaros būdus.

„Mažos įmonės internetinę rinkodarą pastaruoju metu labai aktyviai naudoja. Manau, kad šiandien be jos dirbti darosi tiesiog neįmanoma, ir įmonės tai supranta“, – sako Tadas Vyšniauskas, UAB „Di­gital Academy“ vadovas.

Nedidelėms įmonėms, norinčioms įvaldyti virtualią rinkodarą, pirmiausia reikia pritaikyti savo internete turimą turinį, pradėti nuo nemokamų ir populiariausių bei paprasčiausių priemonių, o jau vėliau imtis tikslinių įrankių, sako specialistai.

Būtina kiekvienam

Internetinės rinkodaros būdų yra daugybė, jų naudojimas priklauso nuo įmonės tikslų, veiklos specifikos. Vis dėlto daugelis įmonių turėtų pradėti nuo kelių pagrindinių populiariausių priemonių.

„Aš patarčiau pradėti nuo nemokamų įrankių, kurie leistų geriau pažinti savo auditoriją. Pirmiausia maža įmonė, turinti savo svetainę, turėtų naudotis „Google Analytics“ programa, kuri leidžia matyti, kiek žmonių ir iš kur atėjo į svetainę, kokie jų lankymosi įpročiai, ko ieško“, – pataria p. Vyšniauskas.

Antras žingsnis turėtų būti interneto svetainių optimizavimas, kad jos tiktų paieškos sistemoms, taip pat „AdWords“ naudojimas.

Norint toliau sėkmingai taikyti populiariausias rinkodaros priemones, reikia pasirūpinti, kad svetainė būtų lengviau randama. Ją taip pat būtina pritaikyti ir mobiliesiems įrenginiams, nes vis daugiau klientų įmones pasiekia būtent per juos.

„AdWords“ mažoms įmonėms yra vienas efektyviausių būdų būti matomoms internete ir pritraukti klientų“, – tikina pašnekovas.

Socialiniais tinklais šiandien naudojasi daugelis smulkiųjų įmonių, per juos randa didžiąją dalį savo klientų, išpopuliarėja. Specialistas sako, kad socialiniai tinklai įmonėms duotų dar daugiau naudos, jei jos turėtų aiškią jų naudojimo strategiją.

Pašnekovas taip pat teigia, kad smulkiosioms įmonėms jokiu būdu nereiktų pamiršti ir paprasčiausios elektroninio pašto rinkodaros. Dažnai manoma, kad ji erzina klientus, tačiau, p. Vyšniausko nuomone, erzina ne pats metodas, o netinkamas jo naudojimas.

„Tai pats pigiausias būdas ir labai efektyvus, jei protingai naudojamas. Laiškai klientus nervina, jei juose jie gauna nenaudingą informaciją. Tačiau jei pateikiamas geras naudingas turinys, klientai tikrai noriai tokius laiškus skaito“, – sako p. Vyšniauskas.

Tikslumas ir mobilumas

Internetinės rinkodaros pagrindus turinčios įmonės toliau paprastai stengiasi rinktis tokias rinkodaros priemones, kurios kuo tiksliau pasiektų jų auditoriją. Daugelis įmonių renkasi būtent jų veiklai pritaikytus įrankius, interneto svetaines ir pan.

Pavyzdžiui, restoranų ar kavinių savininkai, siekdami į savo įstaigas privilioti daugiau klientų, naudoja svetaines „Zomato“ ar „Burrp“, viešbučių savininkai savo darbo nebeįsivaizduoja be booking.com, „Tripadvisor“ ar kitų panašių svetainių.

Naudojantis tokiomis platformomis, svetainių pritaikymas mobiliesiems įrenginiams yra tiesiog būtina sėkmės sąlyga. Bloomberg.com pataria išsiaiškinti, kokie yra klientų mobiliųjų įrenginių naudojimo įpročiai, ir prisitaikyti prie jų: panaikinti viską, kas apsunkina naudojimąsi svetaine, padaryti, kad kontaktinė informacija būtų paprastai randama, kad puslapis lengvai krautųsi.

Svarbu, ar svetainė gerai atrodo mažame telefono ekrane, ar įdiegti greitieji mygtukai, pavyzdžiui, „Spauskite norėdami paskambinti“, „Raskite žemėlapyje“ ir pan. Į panašių funkcijų diegimą šiandien daug investuoja tinklas „Facebook“, tą patį daryti turėtų kiekviena įmonė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
2020.01.19
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
2020.01.19
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Į pensijų kaupimą naujai įtraukta 43.500 gyventojų

Į pensijų kaupimą šiemet naujai įtraukiami 43.500 gyventojų, kuriems „Sodra“ atsitiktine tvarka priskyrė...

Finansai
2020.01.16
Šiemet pajamų deklaravimo startas bus skelbiamas anksčiau

Iki šių metų vasario 17 d. mokesčius išskaičiuojantys asmenys mokesčių administratoriui turi pateikti...

Finansai
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
Sugrįžę iš „mokesčių atostogų“, smulkieji skaičiuoja tarifus Premium 1

Mokesčių „atostogos“ smulkiesiems – „poilsis“ nuo „Sodros“ įmokų pirmuosius metus ir 0% pelno mokestis – buvo...

Gazelė
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Sodra“ primena naujus įmokų tarifus dirbantiems savarankiškai 1

Savarankiškai dirbantieji, gavę pirmąkart atsiradusias „mokesčių atostogas“ – teisę nemokėti socialinio...

Gazelė
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau