Žingsnis po žingsnio: interneto rinkodara pradedantiesiems

Publikuota: 2015-10-04
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis dažniau nedidelės pra­dedančiosios bendrovės vi­siškai atsisako tradicinės rin­kodaros ir visas išlaidas ski­ria tik rinkodarai inter­ne­te, nes ši dėl pigumo ir efek­ty­vumo jiems yra pati parankiausia.

Internetinė rinkodara iš tiesų gali nuvilti ir virsti tikru baubu, jei ji vykdoma neprofesionaliai, padrikai, pradedama naudojant ne tuos įrankius, kuriuos įvaldyti derėtų pirmiausia. Net patys moderniausi ir efektyviausi įrankiai gali neduoti jokios naudos, jei jie bus naudojami neprotingai.

Internetinės rinkodaros profesionalai sako, kad pradėti reikėtų nuo savo auditorijos pažinimo, nes tik tuomet bus įmanoma pasirinkti efektyviausius rinkodaros būdus.

„Mažos įmonės internetinę rinkodarą pastaruoju metu labai aktyviai naudoja. Manau, kad šiandien be jos dirbti darosi tiesiog neįmanoma, ir įmonės tai supranta“, – sako Tadas Vyšniauskas, UAB „Di­gital Academy“ vadovas.

Nedidelėms įmonėms, norinčioms įvaldyti virtualią rinkodarą, pirmiausia reikia pritaikyti savo internete turimą turinį, pradėti nuo nemokamų ir populiariausių bei paprasčiausių priemonių, o jau vėliau imtis tikslinių įrankių, sako specialistai.

Būtina kiekvienam

Internetinės rinkodaros būdų yra daugybė, jų naudojimas priklauso nuo įmonės tikslų, veiklos specifikos. Vis dėlto daugelis įmonių turėtų pradėti nuo kelių pagrindinių populiariausių priemonių.

„Aš patarčiau pradėti nuo nemokamų įrankių, kurie leistų geriau pažinti savo auditoriją. Pirmiausia maža įmonė, turinti savo svetainę, turėtų naudotis „Google Analytics“ programa, kuri leidžia matyti, kiek žmonių ir iš kur atėjo į svetainę, kokie jų lankymosi įpročiai, ko ieško“, – pataria p. Vyšniauskas.

Antras žingsnis turėtų būti interneto svetainių optimizavimas, kad jos tiktų paieškos sistemoms, taip pat „AdWords“ naudojimas.

Norint toliau sėkmingai taikyti populiariausias rinkodaros priemones, reikia pasirūpinti, kad svetainė būtų lengviau randama. Ją taip pat būtina pritaikyti ir mobiliesiems įrenginiams, nes vis daugiau klientų įmones pasiekia būtent per juos.

„AdWords“ mažoms įmonėms yra vienas efektyviausių būdų būti matomoms internete ir pritraukti klientų“, – tikina pašnekovas.

Socialiniais tinklais šiandien naudojasi daugelis smulkiųjų įmonių, per juos randa didžiąją dalį savo klientų, išpopuliarėja. Specialistas sako, kad socialiniai tinklai įmonėms duotų dar daugiau naudos, jei jos turėtų aiškią jų naudojimo strategiją.

Pašnekovas taip pat teigia, kad smulkiosioms įmonėms jokiu būdu nereiktų pamiršti ir paprasčiausios elektroninio pašto rinkodaros. Dažnai manoma, kad ji erzina klientus, tačiau, p. Vyšniausko nuomone, erzina ne pats metodas, o netinkamas jo naudojimas.

„Tai pats pigiausias būdas ir labai efektyvus, jei protingai naudojamas. Laiškai klientus nervina, jei juose jie gauna nenaudingą informaciją. Tačiau jei pateikiamas geras naudingas turinys, klientai tikrai noriai tokius laiškus skaito“, – sako p. Vyšniauskas.

Tikslumas ir mobilumas

Internetinės rinkodaros pagrindus turinčios įmonės toliau paprastai stengiasi rinktis tokias rinkodaros priemones, kurios kuo tiksliau pasiektų jų auditoriją. Daugelis įmonių renkasi būtent jų veiklai pritaikytus įrankius, interneto svetaines ir pan.

Pavyzdžiui, restoranų ar kavinių savininkai, siekdami į savo įstaigas privilioti daugiau klientų, naudoja svetaines „Zomato“ ar „Burrp“, viešbučių savininkai savo darbo nebeįsivaizduoja be booking.com, „Tripadvisor“ ar kitų panašių svetainių.

Naudojantis tokiomis platformomis, svetainių pritaikymas mobiliesiems įrenginiams yra tiesiog būtina sėkmės sąlyga. Bloomberg.com pataria išsiaiškinti, kokie yra klientų mobiliųjų įrenginių naudojimo įpročiai, ir prisitaikyti prie jų: panaikinti viską, kas apsunkina naudojimąsi svetaine, padaryti, kad kontaktinė informacija būtų paprastai randama, kad puslapis lengvai krautųsi.

Svarbu, ar svetainė gerai atrodo mažame telefono ekrane, ar įdiegti greitieji mygtukai, pavyzdžiui, „Spauskite norėdami paskambinti“, „Raskite žemėlapyje“ ir pan. Į panašių funkcijų diegimą šiandien daug investuoja tinklas „Facebook“, tą patį daryti turėtų kiekviena įmonė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
05:45
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05
Komercijos atašė Vokietijoje: verslo reikalai prasideda ir baigiasi gyvai Premium

Vokietija didelė rinka, tad galimybių, ką joje gali nuveikti lietuviai, irgi yra daug. Vienas pavyzdžių – IRT...

Gazelė
2019.11.04
Netikėti sunkumai, apie kuriuos kuriantys verslą net nepagalvoja Premium

Kuriantys verslą dažnai jį įsivaizduoja kiek kitaip, bet rožiniai akiniai netrunka nukristi. Todėl verslą...

Gazelė
2019.11.03
Verslo procesų ekspertė: jei nevaldysite procesų, jie diriguos jums

Norite auginti verslą, tapti lyderiais savo srityje ir skaityti klientų mintis? Pradėkite nuo vartotojo...

Gazelė
2019.11.03
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
Verslo kasdienybė: vietoj žadamų palengvinimų sulaukia tikrintojų vizitų Premium 2

Smulkieji iš valdžios prašo tik vieno – netrukdykite mums dirbti. Tačiau ir šis prašymas lieka neišgirstas –...

Gazelė
2019.10.31
Lietuviškas startuolis: naudotis laisvai samdomų programuotojų paslaugomis buvo klaida Premium 2

Lietuviško startuolio sukurta programėlė leidžia net mažiausios kavinės klientams iš anksto užsisakytą maistą...

Gazelė
2019.10.30
Po 1.000% augimo kitas iššūkis baldų gamintojams – išlaikyti tokius skaičius Premium

Nauja veikla įmonės pajamas gali paauginti 1.000%. Iššūkis – tokį šuolį vos per metus suvaldyti, o dar po...

Gazelė
2019.10.30
Visuomenė 5.0: ateina laikai, kai tėvai neieškos geresnės mokyklos Premium 1

Viena svarbiausių Visuomenės 5.0 dedamųjų – problemų sprendimas, todėl tai visuomenei reikalingi kitokie...

Gazelė
2019.10.29
Smulkieji elgiasi priešingai, nei moko verslo konsultantai, ir išlošia Premium

Daugelis verslo teorijų ragina išsigryninti veiklą ir koncentruotis į ją, tačiau smulkieji verslininkai savo...

Gazelė
2019.10.28
Kodėl smulkieji nenoriai priima darbuotojų

Verslo pradžioje dažniausiai visus darbus nudirba pats jo įkūrėjas. Priežastis elementari – nusisamdyti...

Gazelė
2019.10.26
Restorano Vilniuje metamorfozė: svečių atsirado lyg burtų lazdele mostelėjus Premium

Nesvarbu, kokioje vietoje restoranas yra kuriamas, svarbiausia, kad jis skirtųsi nuo kitų: tuo neabejoja...

Gazelė
2019.10.25
Trečiąjį knygyną be kainų „Knygos.lt“ pavyko atidaryti Kaune 2

E. knygynas „Knygos.lt“ atidarė trečiąjį fizinį knygyną Kauno „Akropolyje“. Tai – pirmas knygynas Kaune. Į...

Gazelė
2019.10.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau