Žingsnis po žingsnio: interneto rinkodara pradedantiesiems

Publikuota: 2015-10-04
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pradėti reiktų nuo pigiausių ir paprasčiausių internetinės rinkodaros priemonių, savo klientų pažinimo. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vis dažniau nedidelės pra­dedančiosios bendrovės vi­siškai atsisako tradicinės rin­kodaros ir visas išlaidas ski­ria tik rinkodarai inter­ne­te, nes ši dėl pigumo ir efek­ty­vumo jiems yra pati parankiausia.

Internetinė rinkodara iš tiesų gali nuvilti ir virsti tikru baubu, jei ji vykdoma neprofesionaliai, padrikai, pradedama naudojant ne tuos įrankius, kuriuos įvaldyti derėtų pirmiausia. Net patys moderniausi ir efektyviausi įrankiai gali neduoti jokios naudos, jei jie bus naudojami neprotingai.

Internetinės rinkodaros profesionalai sako, kad pradėti reikėtų nuo savo auditorijos pažinimo, nes tik tuomet bus įmanoma pasirinkti efektyviausius rinkodaros būdus.

„Mažos įmonės internetinę rinkodarą pastaruoju metu labai aktyviai naudoja. Manau, kad šiandien be jos dirbti darosi tiesiog neįmanoma, ir įmonės tai supranta“, – sako Tadas Vyšniauskas, UAB „Di­gital Academy“ vadovas.

Nedidelėms įmonėms, norinčioms įvaldyti virtualią rinkodarą, pirmiausia reikia pritaikyti savo internete turimą turinį, pradėti nuo nemokamų ir populiariausių bei paprasčiausių priemonių, o jau vėliau imtis tikslinių įrankių, sako specialistai.

Būtina kiekvienam

Internetinės rinkodaros būdų yra daugybė, jų naudojimas priklauso nuo įmonės tikslų, veiklos specifikos. Vis dėlto daugelis įmonių turėtų pradėti nuo kelių pagrindinių populiariausių priemonių.

„Aš patarčiau pradėti nuo nemokamų įrankių, kurie leistų geriau pažinti savo auditoriją. Pirmiausia maža įmonė, turinti savo svetainę, turėtų naudotis „Google Analytics“ programa, kuri leidžia matyti, kiek žmonių ir iš kur atėjo į svetainę, kokie jų lankymosi įpročiai, ko ieško“, – pataria p. Vyšniauskas.

Antras žingsnis turėtų būti interneto svetainių optimizavimas, kad jos tiktų paieškos sistemoms, taip pat „AdWords“ naudojimas.

Norint toliau sėkmingai taikyti populiariausias rinkodaros priemones, reikia pasirūpinti, kad svetainė būtų lengviau randama. Ją taip pat būtina pritaikyti ir mobiliesiems įrenginiams, nes vis daugiau klientų įmones pasiekia būtent per juos.

„AdWords“ mažoms įmonėms yra vienas efektyviausių būdų būti matomoms internete ir pritraukti klientų“, – tikina pašnekovas.

Socialiniais tinklais šiandien naudojasi daugelis smulkiųjų įmonių, per juos randa didžiąją dalį savo klientų, išpopuliarėja. Specialistas sako, kad socialiniai tinklai įmonėms duotų dar daugiau naudos, jei jos turėtų aiškią jų naudojimo strategiją.

Pašnekovas taip pat teigia, kad smulkiosioms įmonėms jokiu būdu nereiktų pamiršti ir paprasčiausios elektroninio pašto rinkodaros. Dažnai manoma, kad ji erzina klientus, tačiau, p. Vyšniausko nuomone, erzina ne pats metodas, o netinkamas jo naudojimas.

„Tai pats pigiausias būdas ir labai efektyvus, jei protingai naudojamas. Laiškai klientus nervina, jei juose jie gauna nenaudingą informaciją. Tačiau jei pateikiamas geras naudingas turinys, klientai tikrai noriai tokius laiškus skaito“, – sako p. Vyšniauskas.

Tikslumas ir mobilumas

Internetinės rinkodaros pagrindus turinčios įmonės toliau paprastai stengiasi rinktis tokias rinkodaros priemones, kurios kuo tiksliau pasiektų jų auditoriją. Daugelis įmonių renkasi būtent jų veiklai pritaikytus įrankius, interneto svetaines ir pan.

Pavyzdžiui, restoranų ar kavinių savininkai, siekdami į savo įstaigas privilioti daugiau klientų, naudoja svetaines „Zomato“ ar „Burrp“, viešbučių savininkai savo darbo nebeįsivaizduoja be booking.com, „Tripadvisor“ ar kitų panašių svetainių.

Naudojantis tokiomis platformomis, svetainių pritaikymas mobiliesiems įrenginiams yra tiesiog būtina sėkmės sąlyga. Bloomberg.com pataria išsiaiškinti, kokie yra klientų mobiliųjų įrenginių naudojimo įpročiai, ir prisitaikyti prie jų: panaikinti viską, kas apsunkina naudojimąsi svetaine, padaryti, kad kontaktinė informacija būtų paprastai randama, kad puslapis lengvai krautųsi.

Svarbu, ar svetainė gerai atrodo mažame telefono ekrane, ar įdiegti greitieji mygtukai, pavyzdžiui, „Spauskite norėdami paskambinti“, „Raskite žemėlapyje“ ir pan. Į panašių funkcijų diegimą šiandien daug investuoja tinklas „Facebook“, tą patį daryti turėtų kiekviena įmonė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
05:45
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 3

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02
Darbuotojus iš svetur samdo ne vien dėl to, kad nėra savų 5

Jei ne darbuotojai iš Baltarusijos ar Ukrainos, daugelis Lietuvos įmonių jau būtų pakabinusios spyną ant...

Vadyba
2019.01.01
Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi...

Rinkodara
2019.01.01
Smulkiųjų patirtis: kodėl verta vykti į mokymus 1

Be žinių, profesionalų patarimų verslą išjudinti sudėtinga, todėl semtis patirties dažnas įmonių vadovas...

Vadyba
2018.12.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau