Biurokratija be kyšių: kaip sklandžiai atidaryti barą

Publikuota: 2015-09-30
„Sogo lounge“ Klaipėdoje atidaryti pakako dviejų mėnesių, tiek laiko truko dokumentus sutvarkyti. Algimanto Kalvaičio nuotr.
„Sogo lounge“ Klaipėdoje atidaryti pakako dviejų mėnesių, tiek laiko truko dokumentus sutvarkyti. Algimanto Kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kavinės, barai ar restoranai dažnai laikomi svajonių verslu. Tačiau jų kūrimas paprastai siejamas su milžiniškomis biurokratinėmis kliūtimis, ištisais dokumentų tvarkymo mėnesiais ar net kyšiais valdininkams. Šiandien šia veikla besiverčiantys verslininkai sako, kad nieko panašaus nėra, jei dokumentams skiriamas ne menkesnis dėmesys nei patalpoms įrengti ar receptams sukurti.

Rūpesčiai imantis maitinimo verslo iš principo yra susiję su trimis pagrindiniais leidimais: Maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimu, kurį gauti galima kreipiantis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, leidimu prekiauti alkoholiu ir jį pilstyti, jei verslininkas pageidauja tai daryti, ir leidimu kabinti įstaigos iškabą. Abu pastaruosius dokumentus tvarko savivaldybės.

Kai kuriems verslininkams šių dokumentų tvarkymo procesas prailgsta, ne viskas spėjama padaryti numatytai verslo pradžios datai. Vis dėlto verslininkai sako, kad gerai suplanavus laiką ir nesikarščiuojant biurokratija įveikiama greitai ir lengvai.

Nuo pradžių

Nusprendus imtis maitinimo verslo, pirmiausia, kaip ir kuriant bet kokią kitą įmonę, reikėtų ją registruoti, o jau tuomet rūpintis leidimais. Paprastai jau iki įmonės registravimo verslininkai išsirenka vietą savo kavinei ar barui, tad gali numatyti, kokių leidimų jiems reikės.

Svarbiausias dokumentas – minėtas Maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimas, kuris įmonėms, kuriose dirba mažiau nei 5 asmenys, kainuoja 14 Eur, o įdarbinančioms 5 ir daugiau asmenų – 28 Eur. Pažymai gauti reikės pateikti Maisto tvarkymo patalpų projektą su įrenginių išdėstymu, maisto tvarkymo proceso aprašymą. Šį aprašymą reikėtų vertinti neatmestinai, kad vėliau, jau dirbant, nekiltų nesusipratimų. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba pataria aiškiai apibūdinti, kokia veikla įstaiga užsiims, numatyti, kiek darbuotojų dirbs, kaip bus šalinamos atliekos ir t. t. Ši įstaiga pateikia visus paaiškinimus, kaip tvarkomas dokumentas. Jei viskas padaroma tinkamai, patalpose nerandama pažeidimų, pažymėjimas rankose atsiduria ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.

Verta pasidomėti kontroliniais klausimynais, kurie suteikia nemažai informacijos, kaip atliekami patikrinimai, kam ruoštis, į kurias sritis atkreipti dėmesį.

Alkoholis ir geri santykiai

Jei įmonė ketina pardavinėti ir pilstyti alkoholinius gėrimus, tai daryti būtinas savivaldybės išduodamas leidimas. Daugelis verslininkų pataria rinktis licenciją prekiauti visais alkoholiniais gėrimais, kad vėliau nusprendus ką nors versle keisti nereikėtų dokumentų tvarkyti iš naujo. Vilniaus savivaldybė skelbia, kad licencijos įmonėms išduodamos per 30 dienų nuo dokumentų, kurių reikia licencijai išduoti, gavimo dienos, nors paprastai viskas vyksta greičiau. Licencijos kaina – 376 Eur.

Jeigu kavinė atidaroma daugiabučiame gyvenamajame name, būtina gauti daugiabučio gyvenamojo namo savininkų sutikimą. Geriau šį reikalą tvarkyti ne tik dėl formalumų, su gyventojais draugiškus santykius palaikyti labai svarbu ir tam, kad vėliau jie neturėtų priekaištų dėl triukšmingų klientų ar ilgai grojančios muzikos.

Lauke daugelis kavinių ar barų kabina iškabą su įstaigos pavadinimu. Nereikėtų laukti iki paskutinės minutės ir leidimo reklamai prašyti likus savaitei iki atidarymo. Verslininkai sako, kad projektą derinti neretai užtrunka, tad į savivaldybę kreiptis derėtų kaip įmanoma anksčiau.

Reikia planuoti laiką

Planavimas, domėjimasis ir geranoriškumas – šie trys dalykai labai padeda verslo pradžios dokumentus susitvarkyti be nervų.

„Mes absoliučiai visus dokumentus sutvarkėme maždaug per du mėnesius, tikrai nebuvo sudėtinga. Svarbiausia gerai pasidomėti veterinarijos tarnybos ir savivaldybės reikalavimais“, – pataria Elena Šereikienė, viena Klaipėdos UAB „Sogus“, valdančios kavinę „Sogo lounge“, akcininkių, verslą valdanti kartu su akcininkėmis Tamule Balčiūnaite ir Gabriele Brazauskaite.

Jos teigimu, vienas svarbiausių dalykų tvarkant dokumentus yra tinkamas laiko planavimas. Daugelis verslininkų, turinčių problemų dėl biurokratijos, leidimus gauti tikisi pernelyg greitai, tad verslo pradžia nusikelia, prarandama pinigų.

„Reikia planuoti laiką, pasilikti jo pakankamai dokumentams taisyti, derinti. Įstaigų darbuotojai yra geranoriški, tačiau pastebėjau, kad su jais mėgstama bendrauti griežtai, piktai. Jie – irgi žmonės, negali visko padaryti greičiau nei įmanoma, tad bendrauti reikia draugiškai ir supratingai, nesikarščiuojant. Tai tikrai padeda“, – sako p. Šereikienė.

Ji taip pat priduria nelabai įsivaizduojanti, kodėl tvarkant kavinės atidarymo dokumentus reikėtų kam nors duoti kyšį, mat ir be jo viskas vyksta gana sklandžiai.

Irina Pikčilingienė, UAB „Conditus“, sostinėje turinčios kepyklėlę, direktorė, taip pat yra sakiusi, kad valdininkai maloniai konsultuoja ir sprendžia kilusias problemas, o kai kuriems popieriams tvarkyti tiesiog reikia daugiau laiko, tad ir planavimo.

„Negalėčiau pasakyti, kad biurokratija kuriant verslą yra labai didelė. Pavyzdžiui, Maisto ir veterinarijos tarnybos darbuotojai dirba greitai ir maloniai, viskas vyko sklandžiai. Gal kiek sunkiau ir ilgiau trunka gauti iš savivaldybės leidimą kabinti iškabą, mat reikalavimai labai griežti“, – sako verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
15:00
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau