Biurokratija be kyšių: kaip sklandžiai atidaryti barą

Publikuota: 2015-09-30
„Sogo lounge“ Klaipėdoje atidaryti pakako dviejų mėnesių, tiek laiko truko dokumentus sutvarkyti. Algimanto Kalvaičio nuotr.
„Sogo lounge“ Klaipėdoje atidaryti pakako dviejų mėnesių, tiek laiko truko dokumentus sutvarkyti. Algimanto Kalvaičio nuotr.
„Verslo žinios“

Kavinės, barai ar restoranai dažnai laikomi svajonių verslu. Tačiau jų kūrimas paprastai siejamas su milžiniškomis biurokratinėmis kliūtimis, ištisais dokumentų tvarkymo mėnesiais ar net kyšiais valdininkams. Šiandien šia veikla besiverčiantys verslininkai sako, kad nieko panašaus nėra, jei dokumentams skiriamas ne menkesnis dėmesys nei patalpoms įrengti ar receptams sukurti.

Rūpesčiai imantis maitinimo verslo iš principo yra susiję su trimis pagrindiniais leidimais: Maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimu, kurį gauti galima kreipiantis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, leidimu prekiauti alkoholiu ir jį pilstyti, jei verslininkas pageidauja tai daryti, ir leidimu kabinti įstaigos iškabą. Abu pastaruosius dokumentus tvarko savivaldybės.

Kai kuriems verslininkams šių dokumentų tvarkymo procesas prailgsta, ne viskas spėjama padaryti numatytai verslo pradžios datai. Vis dėlto verslininkai sako, kad gerai suplanavus laiką ir nesikarščiuojant biurokratija įveikiama greitai ir lengvai.

Nuo pradžių

Nusprendus imtis maitinimo verslo, pirmiausia, kaip ir kuriant bet kokią kitą įmonę, reikėtų ją registruoti, o jau tuomet rūpintis leidimais. Paprastai jau iki įmonės registravimo verslininkai išsirenka vietą savo kavinei ar barui, tad gali numatyti, kokių leidimų jiems reikės.

Svarbiausias dokumentas – minėtas Maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimas, kuris įmonėms, kuriose dirba mažiau nei 5 asmenys, kainuoja 14 Eur, o įdarbinančioms 5 ir daugiau asmenų – 28 Eur. Pažymai gauti reikės pateikti Maisto tvarkymo patalpų projektą su įrenginių išdėstymu, maisto tvarkymo proceso aprašymą. Šį aprašymą reikėtų vertinti neatmestinai, kad vėliau, jau dirbant, nekiltų nesusipratimų. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba pataria aiškiai apibūdinti, kokia veikla įstaiga užsiims, numatyti, kiek darbuotojų dirbs, kaip bus šalinamos atliekos ir t. t. Ši įstaiga pateikia visus paaiškinimus, kaip tvarkomas dokumentas. Jei viskas padaroma tinkamai, patalpose nerandama pažeidimų, pažymėjimas rankose atsiduria ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.

Verta pasidomėti kontroliniais klausimynais, kurie suteikia nemažai informacijos, kaip atliekami patikrinimai, kam ruoštis, į kurias sritis atkreipti dėmesį.

Alkoholis ir geri santykiai

Jei įmonė ketina pardavinėti ir pilstyti alkoholinius gėrimus, tai daryti būtinas savivaldybės išduodamas leidimas. Daugelis verslininkų pataria rinktis licenciją prekiauti visais alkoholiniais gėrimais, kad vėliau nusprendus ką nors versle keisti nereikėtų dokumentų tvarkyti iš naujo. Vilniaus savivaldybė skelbia, kad licencijos įmonėms išduodamos per 30 dienų nuo dokumentų, kurių reikia licencijai išduoti, gavimo dienos, nors paprastai viskas vyksta greičiau. Licencijos kaina – 376 Eur.

Jeigu kavinė atidaroma daugiabučiame gyvenamajame name, būtina gauti daugiabučio gyvenamojo namo savininkų sutikimą. Geriau šį reikalą tvarkyti ne tik dėl formalumų, su gyventojais draugiškus santykius palaikyti labai svarbu ir tam, kad vėliau jie neturėtų priekaištų dėl triukšmingų klientų ar ilgai grojančios muzikos.

Lauke daugelis kavinių ar barų kabina iškabą su įstaigos pavadinimu. Nereikėtų laukti iki paskutinės minutės ir leidimo reklamai prašyti likus savaitei iki atidarymo. Verslininkai sako, kad projektą derinti neretai užtrunka, tad į savivaldybę kreiptis derėtų kaip įmanoma anksčiau.

Reikia planuoti laiką

Planavimas, domėjimasis ir geranoriškumas – šie trys dalykai labai padeda verslo pradžios dokumentus susitvarkyti be nervų.

„Mes absoliučiai visus dokumentus sutvarkėme maždaug per du mėnesius, tikrai nebuvo sudėtinga. Svarbiausia gerai pasidomėti veterinarijos tarnybos ir savivaldybės reikalavimais“, – pataria Elena Šereikienė, viena Klaipėdos UAB „Sogus“, valdančios kavinę „Sogo lounge“, akcininkių, verslą valdanti kartu su akcininkėmis Tamule Balčiūnaite ir Gabriele Brazauskaite.

Jos teigimu, vienas svarbiausių dalykų tvarkant dokumentus yra tinkamas laiko planavimas. Daugelis verslininkų, turinčių problemų dėl biurokratijos, leidimus gauti tikisi pernelyg greitai, tad verslo pradžia nusikelia, prarandama pinigų.

„Reikia planuoti laiką, pasilikti jo pakankamai dokumentams taisyti, derinti. Įstaigų darbuotojai yra geranoriški, tačiau pastebėjau, kad su jais mėgstama bendrauti griežtai, piktai. Jie – irgi žmonės, negali visko padaryti greičiau nei įmanoma, tad bendrauti reikia draugiškai ir supratingai, nesikarščiuojant. Tai tikrai padeda“, – sako p. Šereikienė.

Ji taip pat priduria nelabai įsivaizduojanti, kodėl tvarkant kavinės atidarymo dokumentus reikėtų kam nors duoti kyšį, mat ir be jo viskas vyksta gana sklandžiai.

Irina Pikčilingienė, UAB „Conditus“, sostinėje turinčios kepyklėlę, direktorė, taip pat yra sakiusi, kad valdininkai maloniai konsultuoja ir sprendžia kilusias problemas, o kai kuriems popieriams tvarkyti tiesiog reikia daugiau laiko, tad ir planavimo.

„Negalėčiau pasakyti, kad biurokratija kuriant verslą yra labai didelė. Pavyzdžiui, Maisto ir veterinarijos tarnybos darbuotojai dirba greitai ir maloniai, viskas vyko sklandžiai. Gal kiek sunkiau ir ilgiau trunka gauti iš savivaldybės leidimą kabinti iškabą, mat reikalavimai labai griežti“, – sako verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ką daryti, jei verslas nustoja teikti džiaugsmą 5

Kai atsiranda signalų, kad verslas ima strigti, reikia imtis plano B. Kai kuriems verslininkams pavyksta...

Vadyba
2018.11.18
Jaunimas verslo imtis nori, bet tik retas žino, nuo ko pradėti 3

Stereotipą, kad verslo gali imtis tik tie, kas yra sukaupę pakankamai pinigų, jaunoji karta laužo vis...

Vadyba
2018.11.17
Seime stringa Vyriausybės siūlymas didinti individualios veiklos apmokestinimą

Savarankiškai ir individualiai dirbantys gyventojai įmokas „Sodrai“ ir toliau turėtų mokėti tik nuo dalies...

Finansai
2018.11.16
Verslininkė pardavė kepyklą ir pasuko į kavinių verslą: pajuto antrą kvėpavimą Premium 3

„Jei užpernai nebūčiau nusprendusi uždaryti kepyklos, verslo tikriausiai nebeturėčiau. Nors ir koks sunkus...

Agroverslas
2018.11.16
Liofilizavimą panevėžiečiai taikys plačiau: maistas tabletėse, kaip rodoma filmuose Premium 2

Jaunos įmonės, pristačiusios naują rinkoje idėją, užtrunka, kol su ja supažindina vartotojus, bet kai kurios...

Agroverslas
2018.11.15
Kaip ir kam bus taikomas NPD 2019 m. 3

Nuo 2019 m. pasikeitus minimaliai mėnesinei algai (MMA) keičiasi ir neapmokestinamieji pajamų dydžiai (NPD),...

Finansai
2018.11.15
Smulkieji prekybininkai apie dar 16 valdžios priemonių: vienur palengvinimas, kitur – auditas Premium

Ūkio ministerijos parengtas 16-os žingsnių planas, kaip mažinti administracinę naštą smulkiajam ir vidutiniam...

Verslo aplinka
2018.11.14
2018 m. gyventojų skirta parama organizacijoms ir partijoms – kaip ant delno 4

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pradėjo pervedinėti paramą įvairiems paramos gavėjams, meno kūrėjams ir...

Finansai
2018.11.12
„Sugedusio“ telefono pamėtėtą vaisių pristatymo paslaugą eksportuoja į Rygą Premium 3

Vaisių ir užkandžių pristatymo į biurus paslauga „SnackBox“ šią savaitę pradeda veikti Rygoje.

VMI kvitų žaidimą pratęsė dar metams

Praėjus beveik metams nuo Kvitų žaidimo pradžios, gyventojų užregistruotų kvitų skaičius artėja prie 2 mln.,...

Finansai
2018.11.12
Prekybos centrus iškeitė į firmines parduotuves – sprendimas pasiteisino Premium 1

Daugelis smulkių gamintojų tiki, kad jei jų produkcija atsidurtų prekybos tinklų lentynose, atsirastų antras...

Agroverslas
2018.11.12
Kai verslą kuria dviese, o vietos lieka tik vienam

Iš naujai įkurtų įmonių pirmuosiu veiklos metus išgyvena kiek mažiau nei 60%. Kai verslo įkūrėjai mato, kad...

Vadyba
2018.11.11
Patarimai smulkiesiems: kaip pritraukti pirkėjų į savo parduotuvę

Smulkieji prekybininkai turi parodyti kur kas daugiau išmonės, kad išlaikytų pirkėjo lojalumą. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.10
Apdovanotos Šiaulių regiono „Gazelės“

Šiandien Šiaurės Lietuvos verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją, ekspertai dalijasi...

Verslo aplinka
2018.11.08
Verslumo tyrimas: darbo rinka perkaitusi, bet yra ir gerų žinių 10

Per pastaruosius metus įsikūrusių įmonių gretos ima retėti vis sparčiau, o pradedančiųjų savo verslą skaičius...

Verslo aplinka
2018.11.08
Žadamų čekių prekybininkai geidžia, ūkininkai į juos numoja ranka Premium 12

Vyriausybės siūlomi vis nauji scenarijai, kaip remti smulkius verslininkus ir ūkininkus, vertinami įvairiai:...

Agroverslas
2018.11.08
FM teikia nutarimą dėl verslo liudijimų

Finansų ministerija (FM) parengė ir pateikė visuomenei derinti Vyriausybės nutarimo pataisas, kuriomis...

Finansai
2018.11.07
Stogus renčia pažangia technologija, kurios naudos dar laukia Premium

Dantyta metalinė plokštelė santvaroms tvirtinti, kuriai nereikia papildomų vinių, buvo patentuota XX a.

Pramonė
2018.11.07
Vilniaus gintaro parduotuvėje – 0,5 mln. Eur vokeliuose 1

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdyba kartu su Vilniaus apygardos...

Finansai
2018.11.07
Atrado tuščią nišą – ekologinių trąšų paklausa auga šuoliais Premium 2

Kai verslas smulkus ir naujas, neužtenka pasiūlyti išskirtinių produktų – privalai veikti greitai ir...

Agroverslas
2018.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau