Naujas pirkėjų įprotis – prašyti nuolaidų

Publikuota: 2015-09-29
Andrius Purtikas, laisvalaikio prekių parduotuvės „4 Season“ direktorius: „Tiekėjų, su kuriais bendradarbiaujame, radome parodoje Vokietijoje.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Purtikas, laisvalaikio prekių parduotuvės „4 Season“ direktorius: „Tiekėjų, su kuriais bendradarbiaujame, radome parodoje Vokietijoje.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Smulkioms įmonėms susi­tarti su stambiais tie­kė­jais iš užsienio būna sudė­­tin­ga, o kartais ir ne­įma­­noma. Vis dažniau nedi­delės įmo­nės renkasi bendra­dar­­biau­ti tarpu­sa­vy­je: vie­­noms at­siveria naujos rin­­kos, kitos len­ty­nas pri­pil­­do mažiau matytomis prekėmis.

„Verslą prieš dvejus metus pradėjome nuo prekių, skirtų slidinėti. Tada slidinėti buvo labai populiaru. Prekiavome specialiais drabužiais, šalmais. Tačiau žiemos sezonas trumpas, reikėjo ieškoti alternatyvų. Taip atsirado prekių, skirtų turizmui, aktyviam laisvalaikiui“, – pasakoja Andrius Purtikas, Vilniaus UAB „AJ Astrum“, valdančios turizmo ir laisvalaikio prekių parduotuvę „4 Season“, direktorius.

Konkurencija tarp aktyviam laisvalaikiui skirtų prekių pardavėjų – nemaža. Klientų dėmesį, sako p. Purtikas, galima atkreipti tik įdomesniu asortimentu.

Nė nekalbėjo

„Tiekėjų radome specializuotoje parodoje Vokietijoje. Su didelėmis įmonėmis norėjome bendradarbiauti, tačiau jos nė nesikalbėjo su mumis. Susitarti su mažesnėmis bendrovėmis buvo paprasčiau. Nedidelėms įmonėms reikia naujų rinkų, be to, jų gaminiai mažiau matyti“, – vardija verslininkas.

Šiuo metu bendrovė turi keletą tiekėjų iš užsienio, taip pat bendradarbiauja su lietuviškomis įmonėmis.

„Smulkiai įmonei nėra paprasta vykdyti įsipareigojimus tiekėjams. Už visas prekes reikia iš anksto mokėti. Turime vieną tiekėją, kuris sutinka atidėti mokėjimus mėnesiui. Aišku, kuo ilgiau dirbame, tuo ryšiai su tiekėjais gerėja“, – kalba pašnekovas.

Norint prekes gauti laiku, sako p. Purtikas, užsakymus reikia planuoti gerokai iš anksto. Pavyzdžiui, dabar užsakomos kitos vasaros prekės.

„Daugiausia investuoti teko į prekes. Norėjome, kad parduotuvėje būtų įvairus prekių asortimentas, kad klientas galėtų rinktis iš įvairių spalvų bei dydžių. Prekių, kuriomis prekiaujame, visada turime sandėlyje“, – sako verslininkas.

Nori nuolaidų

Įmonė turi nuosavą parduotuvę sostinėje, taip pat prekiauja internetu. Verslininkas pastebi, kad elektroninė parduotuvė labiau atlieka informacinę funkciją: klientai mėgsta išnagrinėti asortimentą internete, o pirkti ateina į stacionarią parduotuvę.

„Klientai nori apžiūrėti prekes, pasimatuoti drabužius ar avalynę. Prekės nėra pigios, todėl pirkėjai nori įsitikinti gaminio kokybe. Dažniausiai į parduotuvę klientai ateina jau apžiūrėję prekes virtualiai“, – sako pašnekovas.

Vidutiniškai vienas klientas parduotuvėje išleidžia 70–80 Eur. Ponas Purtikas pasakoja, kad pirkėjai parduotuvėje nevengia prašyti nuolaidos.

„Dauguma pirkėjų prašo nuolaidos. Žmonės tikriausiai mano, kad jei paklaus, niekas per galvą neduos. Tad ir klausia“, – pasakoja verslininkas ir priduria, kad nuolaidą dažniausiai suteikia tada, kai žmogus perka ne sezono prekę, tačiau kiekvienam prašančiajam nuolaidų nežarsto.

Kadangi pagrindiniai įmonės klientai – jaunimas, mėgstantis aktyvų laisvalaikį, kaip pagrindinę rinkodaros priemonę pašnekovas nurodo virtualią erdvę.

„Mūsų klientai – jauni žmonės, kurie mėgsta keliauti su kuprine ir miegoti palapinėje. Taigi pagrindiniai rinkodaros kanalai – feisbukas ir reklama internete“, – apibendrina p. Purtikas.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
11:04
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 15

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 12

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17
Jaunimas sugeba užsidirbti ir švęsdamas 

Penktadienį į sostinės S. Daukanto aikštę susirinko savo ateitį su verslu siejantys moksleiviai. Tai, kad jie...

Gazelė
2019.05.17
Pasilikę „po pamokų“ dažniau sukuria savo verslą Premium

Kurti verslą dar mokyk­los suole yra bene efekt­yviausia pažintis su vers­lu, mokomosios moks­leivių...

Gazelė
2019.05.17
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Verslumo ir Metų mokytojas: finansinio raštingumo mokyklos suole per mažai Premium

Praktinio verslumo mokymo – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) – programai, sukurtai „Junior Achievement“...

Gazelė
2019.05.15
Smulkios įmonės bankrutuoja tyliai, bet tai nereiškia verslo pabaigos Premium

Jei verslas ima buksuoti, o dar „padeda“ ir veiksniai iš išorės, dažnai nelieka nieko kito, kaip skelbti...

Gazelė
2019.05.15
Kaip augant nesudeginti verslo 1

Verslo auginimo planą reikia parengti jau tada, kai verslas kuriamas, o užuot blaškiusis – nuosekliai...

Gazelė
2019.05.14
Prekės ženklo pradžia: 1.000 užvalkalų miegamajam ir mainai su influenceriais Premium 1

Investicijos į prekės ženklą gali būti tokios pat, kokių reikalauja brangaus produkto gamyba. Tačiau,...

Gazelė
2019.05.14
Net smulkios įmonės valdyba padeda legviau rasti investicijų ir išvengti rizikų Premium

Vis dažniau verslininkai, įsukę įmonės veiklą, pasitraukia nuo tiesioginio vadovavimo ir priimant sprendimus...

Gazelė
2019.05.14
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo ekologiškų produktų nori mažiau 2

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai jaučiasi didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose paklausa...

Gazelė
2019.05.12
Pelnui uždirbti užtenka ir nedidelių plotų kaime

Lietuvoje jau tapo įprasta, kad žemdirbiai skundžiasi. Ne tik orais, kurie iš tiesų turi tiesioginę ir vos ne...

Gazelė
2019.05.11
Šiauliečiai, prekės ženklą apgynę prieš vokiečius, ėmėsi naujos gamyklos statybos Premium 1

„Medicinos linija“ balandį pradėjo naujos gamyklos, į kurią investuos 3,5 mln. Eur, statybą. Ateinantį...

Gazelė
2019.05.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau