Naujas pirkėjų įprotis – prašyti nuolaidų

Publikuota: 2015-09-29
Andrius Purtikas, laisvalaikio prekių parduotuvės „4 Season“ direktorius: „Tiekėjų, su kuriais bendradarbiaujame, radome parodoje Vokietijoje.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Purtikas, laisvalaikio prekių parduotuvės „4 Season“ direktorius: „Tiekėjų, su kuriais bendradarbiaujame, radome parodoje Vokietijoje.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Smulkioms įmonėms susi­tarti su stambiais tie­kė­jais iš užsienio būna sudė­­tin­ga, o kartais ir ne­įma­­noma. Vis dažniau nedi­delės įmo­nės renkasi bendra­dar­­biau­ti tarpu­sa­vy­je: vie­­noms at­siveria naujos rin­­kos, kitos len­ty­nas pri­pil­­do mažiau matytomis prekėmis.

„Verslą prieš dvejus metus pradėjome nuo prekių, skirtų slidinėti. Tada slidinėti buvo labai populiaru. Prekiavome specialiais drabužiais, šalmais. Tačiau žiemos sezonas trumpas, reikėjo ieškoti alternatyvų. Taip atsirado prekių, skirtų turizmui, aktyviam laisvalaikiui“, – pasakoja Andrius Purtikas, Vilniaus UAB „AJ Astrum“, valdančios turizmo ir laisvalaikio prekių parduotuvę „4 Season“, direktorius.

Konkurencija tarp aktyviam laisvalaikiui skirtų prekių pardavėjų – nemaža. Klientų dėmesį, sako p. Purtikas, galima atkreipti tik įdomesniu asortimentu.

Nė nekalbėjo

„Tiekėjų radome specializuotoje parodoje Vokietijoje. Su didelėmis įmonėmis norėjome bendradarbiauti, tačiau jos nė nesikalbėjo su mumis. Susitarti su mažesnėmis bendrovėmis buvo paprasčiau. Nedidelėms įmonėms reikia naujų rinkų, be to, jų gaminiai mažiau matyti“, – vardija verslininkas.

Šiuo metu bendrovė turi keletą tiekėjų iš užsienio, taip pat bendradarbiauja su lietuviškomis įmonėmis.

„Smulkiai įmonei nėra paprasta vykdyti įsipareigojimus tiekėjams. Už visas prekes reikia iš anksto mokėti. Turime vieną tiekėją, kuris sutinka atidėti mokėjimus mėnesiui. Aišku, kuo ilgiau dirbame, tuo ryšiai su tiekėjais gerėja“, – kalba pašnekovas.

Norint prekes gauti laiku, sako p. Purtikas, užsakymus reikia planuoti gerokai iš anksto. Pavyzdžiui, dabar užsakomos kitos vasaros prekės.

„Daugiausia investuoti teko į prekes. Norėjome, kad parduotuvėje būtų įvairus prekių asortimentas, kad klientas galėtų rinktis iš įvairių spalvų bei dydžių. Prekių, kuriomis prekiaujame, visada turime sandėlyje“, – sako verslininkas.

Nori nuolaidų

Įmonė turi nuosavą parduotuvę sostinėje, taip pat prekiauja internetu. Verslininkas pastebi, kad elektroninė parduotuvė labiau atlieka informacinę funkciją: klientai mėgsta išnagrinėti asortimentą internete, o pirkti ateina į stacionarią parduotuvę.

„Klientai nori apžiūrėti prekes, pasimatuoti drabužius ar avalynę. Prekės nėra pigios, todėl pirkėjai nori įsitikinti gaminio kokybe. Dažniausiai į parduotuvę klientai ateina jau apžiūrėję prekes virtualiai“, – sako pašnekovas.

Vidutiniškai vienas klientas parduotuvėje išleidžia 70–80 Eur. Ponas Purtikas pasakoja, kad pirkėjai parduotuvėje nevengia prašyti nuolaidos.

„Dauguma pirkėjų prašo nuolaidos. Žmonės tikriausiai mano, kad jei paklaus, niekas per galvą neduos. Tad ir klausia“, – pasakoja verslininkas ir priduria, kad nuolaidą dažniausiai suteikia tada, kai žmogus perka ne sezono prekę, tačiau kiekvienam prašančiajam nuolaidų nežarsto.

Kadangi pagrindiniai įmonės klientai – jaunimas, mėgstantis aktyvų laisvalaikį, kaip pagrindinę rinkodaros priemonę pašnekovas nurodo virtualią erdvę.

„Mūsų klientai – jauni žmonės, kurie mėgsta keliauti su kuprine ir miegoti palapinėje. Taigi pagrindiniai rinkodaros kanalai – feisbukas ir reklama internete“, – apibendrina p. Purtikas.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau