Belgiško alaus tradicijas pritaiko Lietuvoje

Publikuota: 2015-09-28
Alfonsas Kievišas, Vasaknų dvaro savininkas: „Alaus darykla čia veikė ir prieš kelis šimtmečius, todėl, rekonstravę dvarą, atkūrėme ir šią tradiciją.“ 
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Alfonsas Kievišas, Vasaknų dvaro savininkas: „Alaus darykla čia veikė ir prieš kelis šimtmečius, todėl, rekonstravę dvarą, atkūrėme ir šią tradiciją.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Alaus degustacijas siūlo vis daugiau restoranų ir alaus barų, tačiau daugiausia įspūdžių gaunama lankantis pačioje alaus darykloje. Alaus gamintojams tai ne tik papildomos pajamos, bet ir būdas didinti produkto vardo žinomumą.

Populiarėjant smulkiųjų aludarių produkcijai, konkurencija šiame sektoriuje didėja, todėl kiekviena darykla stengiasi turėti išskirtinį veidą. Vasaknų dvaro (Zarasų r.) pasirinkta kryptis – alaus degustacijos dvaro darykloje ir apsiribojimas tik kelių rūšių alaus gamyba.

Pirmiausia – dvaras

Lietuvoje yra per 500 dvarų, deja, kasmet keli iš jų sunyksta negrįžtamai. Nors valstybė ir skiria lėšų dvarams atstatyti ir išlaikyti, dažniausiai to imasi privatus verslas. Alfonsas Kievišas, Vasaknų dvaro savininkas, teigia, kad noras atstatyti jau beveik sunykusį dvarą jį užvaldė ir nebepaleido.

„Buvau kelionių agentūros „Baltic Clipper“ steigėjas, tad po pasaulį teko pakeliauti nemažai. Dažnai būdavo, kad užsieniečiai labai gražiai papasakoja apie savo lankytinus objektus, sudomina, o nuvažiuoji ir nieko gero nepamatai. Todėl vis pagalvodavau, kad mes, turėdami tokią unikalią gamtą ir istoriją, nesugebame to išnaudoti. Tad ėmiau dairytis objekto, į kurį galėčiau pakviesti išrankiausią turistą. Kai pamačiau Vasaknų dvarą, nesvarbu, kad anuomet visiškai apgriuvusį, širdimi supratau, kad tai yra ta vieta“, – šypsodamasis pasakoja p. Kievišas.

Jei ne nuotraukos, iškabintos ant menių sienų, sunku būtų patikėti, kad šis dvaras buvo pasmerktas sugriūti. Ponas Kievišas pasakoja, kad kai vyko rekonstrukcija, buvo atsivežęs statybininkų vežimėlį, kuriame su architektu Edmondu Baltrėnu per savaitę gyvendavo bent po tris dienas.

„Jei dieną naktį čia nebūtum, nedirbtum, tai darbai į priekį judėtų per lėtai. Pardaviau savo „Baltic Clipper“ akcijas, už jas gautas lėšas ir kitas santaupas investavau į dvaro rekonstrukciją. Kada investicijos atsipirks? Kitame gyvenime. Tačiau sprendimo įsigyti dvarą tikrai nesigailiu, nes žinau, kad turėsiu ką palikti po savęs“, – tai, kad versle ne viskas matuojama uždirbtais pinigais, pabrėžia pašnekovas.

Atsirado ir alaus

Rekonstruotame dvare vyksta įvairūs renginiai, šventės, seminarai, čia atvyksta ir norinčių pailsėti. Praktika rodo, kad Lietuvos poilsiautojai darosi vis smalsesni ir išrankesni – vien ežeru ar miško paunksne jų nebesuviliosi. Net ir į dvarus užsuka ne dėl to, kad susipažintų su jų istorija, bet kad gautų papildomų paslaugų ir nors trumpam pasijustų it dvariškiai.

Todėl Vasaknų dvare siūlomas ir specialus valgiaraštis – svečiams pagal senovinius receptus gaminami žvėrienos patiekalai, iš šalia esančios žuvininkystės įmonės „Vasaknos“ užsakoma įvairių žuvų – karpių, upėtakių, eršketų, duonos ir konditerijos gaminių įsigyjama iš Dusetose veikiančios šeimos valdomos kepyklėlės. Bet labiausiai p. Kievišas didžiuojasi dvare verdamu alumi.

„Visais laikais dvarai turėjo gaminti produkciją, kad išsilaikytų. Istoriniuose šaltiniuose radau parašyta, kas Vasaknų dvare buvo verdamas alus. Pagalvojau, o kodėl mums neatgaivinus šios tradicijos, juolab kad pats be galo mėgstu šį gėrimą“, – kalba pašnekovas.

Pačiam dvaro savininkui labiausiai patinka belgiškas alus. Todėl buvo ieškoma technologo, kuris sukurtų panašią – sodraus, šiek tiek klampesnio, nei įprasta, – alaus receptūrą.

Kol buvo įrengta darykla, sukurtas ir pradėtas daryti alus, gauta licencija juo prekiauti, prabėgo keleri metai. Ir planams įgyvendinti kelią kaip tik pastojo tuomet prasidėjęs ekonominis sunkmetis.

„Žinoma, buvo apmaudu, tačiau rankų nenuleidau. Žinojau, kad anksčiau ar vėliau krizė baigsis. Todėl nusprendžiau išlaukti, naujo alaus rinkai nepristatyti, per tą laiką pabaigti įrengti pačią alaus daryklą, kur yra ir degustacijos salių, ir kambarių nakvynei. O krizei traukiantis kaip tik kūrėsi alaus krautuvėlių ir barų tinklas „Alynas“. Jo savininkai paragavo mūsų alaus ir iš karto apsisprendė juo prekiauti. Taip ir atsirado mūsų alus rinkoje“, – pasakoja p. Kievišas.

Šiuo metu gaminama trijų rūšių „Vasaknų dvaro“ alaus, daugiausia jo išpilstoma minėtuose „Alyno“ baruose, taip pat prekiaujama kai kuriuose Vilniaus restoranuose. Dvaro savininko siekis – kuo daugiau alaus parduoti pačioje darykloje, nes lankytojų, atvykstančių čia paragauti vietos alaus ir sužinoti jo istorijos, kuri yra neatsiejama dvaro dalis, kaskart daugėja.

„Netrukus bus ir naujovių – jau pradėjome gaminti alų, kuris bus brandinamas metus ir ilgiau. Jos skonis labai primins kai kurias išskirtines belgiškas rūšis. Taip pat ketiname įrengti nedidelį cechą, kur alus bus pilstomas į 0,33 l buteliukus. Vis dėlto daug naujų rūšių kurti neketiname, nes norime išlaikyti to alaus, kuris jau tapo savotiška mūsų dvaro vizitine kortele, kokybę ir tęstinumą“, – aiškina verslininkas.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
05:45
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 3

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
2019.02.18
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium 5

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
2019.02.18
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 3

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09
VMI atskleidžia, kaip internete ieško nedeklaruotų pajamų 33

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atlikusi internetiniuose aukcionuose prekiaujančių ir dalijimosi...

Finansai
2019.02.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau