Belgiško alaus tradicijas pritaiko Lietuvoje

Publikuota: 2015-09-28
Alfonsas Kievišas, Vasaknų dvaro savininkas: „Alaus darykla čia veikė ir prieš kelis šimtmečius, todėl, rekonstravę dvarą, atkūrėme ir šią tradiciją.“ 
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Alfonsas Kievišas, Vasaknų dvaro savininkas: „Alaus darykla čia veikė ir prieš kelis šimtmečius, todėl, rekonstravę dvarą, atkūrėme ir šią tradiciją.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Alaus degustacijas siūlo vis daugiau restoranų ir alaus barų, tačiau daugiausia įspūdžių gaunama lankantis pačioje alaus darykloje. Alaus gamintojams tai ne tik papildomos pajamos, bet ir būdas didinti produkto vardo žinomumą.

Populiarėjant smulkiųjų aludarių produkcijai, konkurencija šiame sektoriuje didėja, todėl kiekviena darykla stengiasi turėti išskirtinį veidą. Vasaknų dvaro (Zarasų r.) pasirinkta kryptis – alaus degustacijos dvaro darykloje ir apsiribojimas tik kelių rūšių alaus gamyba.

Pirmiausia – dvaras

Lietuvoje yra per 500 dvarų, deja, kasmet keli iš jų sunyksta negrįžtamai. Nors valstybė ir skiria lėšų dvarams atstatyti ir išlaikyti, dažniausiai to imasi privatus verslas. Alfonsas Kievišas, Vasaknų dvaro savininkas, teigia, kad noras atstatyti jau beveik sunykusį dvarą jį užvaldė ir nebepaleido.

„Buvau kelionių agentūros „Baltic Clipper“ steigėjas, tad po pasaulį teko pakeliauti nemažai. Dažnai būdavo, kad užsieniečiai labai gražiai papasakoja apie savo lankytinus objektus, sudomina, o nuvažiuoji ir nieko gero nepamatai. Todėl vis pagalvodavau, kad mes, turėdami tokią unikalią gamtą ir istoriją, nesugebame to išnaudoti. Tad ėmiau dairytis objekto, į kurį galėčiau pakviesti išrankiausią turistą. Kai pamačiau Vasaknų dvarą, nesvarbu, kad anuomet visiškai apgriuvusį, širdimi supratau, kad tai yra ta vieta“, – šypsodamasis pasakoja p. Kievišas.

Jei ne nuotraukos, iškabintos ant menių sienų, sunku būtų patikėti, kad šis dvaras buvo pasmerktas sugriūti. Ponas Kievišas pasakoja, kad kai vyko rekonstrukcija, buvo atsivežęs statybininkų vežimėlį, kuriame su architektu Edmondu Baltrėnu per savaitę gyvendavo bent po tris dienas.

„Jei dieną naktį čia nebūtum, nedirbtum, tai darbai į priekį judėtų per lėtai. Pardaviau savo „Baltic Clipper“ akcijas, už jas gautas lėšas ir kitas santaupas investavau į dvaro rekonstrukciją. Kada investicijos atsipirks? Kitame gyvenime. Tačiau sprendimo įsigyti dvarą tikrai nesigailiu, nes žinau, kad turėsiu ką palikti po savęs“, – tai, kad versle ne viskas matuojama uždirbtais pinigais, pabrėžia pašnekovas.

Atsirado ir alaus

Rekonstruotame dvare vyksta įvairūs renginiai, šventės, seminarai, čia atvyksta ir norinčių pailsėti. Praktika rodo, kad Lietuvos poilsiautojai darosi vis smalsesni ir išrankesni – vien ežeru ar miško paunksne jų nebesuviliosi. Net ir į dvarus užsuka ne dėl to, kad susipažintų su jų istorija, bet kad gautų papildomų paslaugų ir nors trumpam pasijustų it dvariškiai.

Todėl Vasaknų dvare siūlomas ir specialus valgiaraštis – svečiams pagal senovinius receptus gaminami žvėrienos patiekalai, iš šalia esančios žuvininkystės įmonės „Vasaknos“ užsakoma įvairių žuvų – karpių, upėtakių, eršketų, duonos ir konditerijos gaminių įsigyjama iš Dusetose veikiančios šeimos valdomos kepyklėlės. Bet labiausiai p. Kievišas didžiuojasi dvare verdamu alumi.

„Visais laikais dvarai turėjo gaminti produkciją, kad išsilaikytų. Istoriniuose šaltiniuose radau parašyta, kas Vasaknų dvare buvo verdamas alus. Pagalvojau, o kodėl mums neatgaivinus šios tradicijos, juolab kad pats be galo mėgstu šį gėrimą“, – kalba pašnekovas.

Pačiam dvaro savininkui labiausiai patinka belgiškas alus. Todėl buvo ieškoma technologo, kuris sukurtų panašią – sodraus, šiek tiek klampesnio, nei įprasta, – alaus receptūrą.

Kol buvo įrengta darykla, sukurtas ir pradėtas daryti alus, gauta licencija juo prekiauti, prabėgo keleri metai. Ir planams įgyvendinti kelią kaip tik pastojo tuomet prasidėjęs ekonominis sunkmetis.

„Žinoma, buvo apmaudu, tačiau rankų nenuleidau. Žinojau, kad anksčiau ar vėliau krizė baigsis. Todėl nusprendžiau išlaukti, naujo alaus rinkai nepristatyti, per tą laiką pabaigti įrengti pačią alaus daryklą, kur yra ir degustacijos salių, ir kambarių nakvynei. O krizei traukiantis kaip tik kūrėsi alaus krautuvėlių ir barų tinklas „Alynas“. Jo savininkai paragavo mūsų alaus ir iš karto apsisprendė juo prekiauti. Taip ir atsirado mūsų alus rinkoje“, – pasakoja p. Kievišas.

Šiuo metu gaminama trijų rūšių „Vasaknų dvaro“ alaus, daugiausia jo išpilstoma minėtuose „Alyno“ baruose, taip pat prekiaujama kai kuriuose Vilniaus restoranuose. Dvaro savininko siekis – kuo daugiau alaus parduoti pačioje darykloje, nes lankytojų, atvykstančių čia paragauti vietos alaus ir sužinoti jo istorijos, kuri yra neatsiejama dvaro dalis, kaskart daugėja.

„Netrukus bus ir naujovių – jau pradėjome gaminti alų, kuris bus brandinamas metus ir ilgiau. Jos skonis labai primins kai kurias išskirtines belgiškas rūšis. Taip pat ketiname įrengti nedidelį cechą, kur alus bus pilstomas į 0,33 l buteliukus. Vis dėlto daug naujų rūšių kurti neketiname, nes norime išlaikyti to alaus, kuris jau tapo savotiška mūsų dvaro vizitine kortele, kokybę ir tęstinumą“, – aiškina verslininkas.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau