Eksporto čempionate – statymai už Lietuvą

Publikuota: 2015-09-27
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Nors Lietuvos eksportas traukiasi, smulkųjį ir vidutinį verslą analitikai ramina – mažoms įmonėms bet kuris metas palankus įšokti į užsienio rinkas. Vis dėlto vien sėdėti ant atsarginių suolelio neužtenka: norintiems būti pastebėtiems iniciatyvą reikia rodyti patiems.

„Kai pradedi eksportuoti, vadinasi, patenki į aukštesnę lygą. O ten ir reikalavimai kur kas didesni ir griežtesni nei paprastiems žaidėjams. Juk ir į mūsų krepšinio rinktinę vidutinių sportininkų neima – kad būtum pripažintas, turi įdėti daug darbo ir parodyti puikius rezultatus. Tik tada skini pergales komandoje, kartu su kitais rinktinės žaidėjais“, – paralelę tarp krepšinio ir eksporto „Gazelės“ konferencijoje yra išvedęs Darius Lasionis, VšĮ „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius.

Smulkieji prisitaiko

Vakar „Verslios Lietuvos“ analitikai pristatė Lietuvos eksporto prognozes. Pla­nuo­jama, kad šiemet Lietu­vos prekių, neįskaitant energetikos produktų, eksporto vertė sumažės 6,6%, o kitąmet vėl ims nuosaikiai augti ir padidės 1,6%. Nors skaičiai nėra optimistiniai, ekspertai vis tiek žvelgia pozityvumo, nes, anot Justo Jurevičiaus, „Vers­lios Lietuvos“ vyriausiojo analitiko, kai kurių sektorių, pavyzdžiui, baldų, drabužių, elektronikos, gyvybės mokslų ir kitų, dirbančių su pažangesnėmis technologijomis, eksportas auga ir taip iš dalies kompensuoja kitų sektorių išvežamų prekių skaičiaus mažėjimą.

„O smulkusis ir vidutinis verslas, kuris ir toliau yra pagrindinė eksporto ašis, tokiais neapibrėžtais kaip dabar laikais turi netgi daugiau galimybių negu stambiosios įmonės – jiems kur kas lengviau prisitaikyti prie kintančių sąlygų ir užsakovams pasiūlyti būtent tai, ko jiems reikia“, – aiškina p. Jurevičius.

Be tyrimų – nė iš vietos

Vis dėlto vien teiginiai, kad smulkieji gali greičiau reaguoti ir būti lankstesni, kelių į užsienį neatvers, – verslininkai patys turi įdėti nemažai pastangų, kad sudomintų tenykščius užsakovus. Ekspertų teigimu, užtrunka pora metų, kol realiai Lietuvoje pagaminta produkcija atsiduria pirkėjo sandėlyje ar parduotuvių lentynose.

O kad į jas patektum, verta vykti į šalį, kur ketinama eksportuoti, dalyvauti parodose ir kaip lankytojui, ir kaip dalyviui, susitikti su potencialiais klientais, aplankyti prekybos tinklus, pasivaikščioti juose ir pan. Grįžus galima atlikti analizę ir atsakyti į klausimus: kas gali būti tavo klientai, koks rinkos potencialas, į kokią nišą galima taikyti, ar tavo produktas pagal kainą ir kokybę yra konkurencingas, kokie klientų įpročiai, kokie specifiniai reikalavimai keliami produktui, kokie reikalingi sertifikatai ir t. t., išstudijuoti, kokie produktai vyrauja lentynose, kokios jų pakuotės, kainos. Būnant ten galima stebėti pirkėjų įpročius ir grįžus namo juos analizuoti.

Kitas būdas – kooperuotis ir užsienio rinkas bandyti atrasti kartu su kitais verslininkais. Tai jau senokai praktikuojama vykstant dalyvauti užsienio parodose, nes tuomet galima įsirengti erdvesnį stendą, kuris labiau patraukia parodos lankytojų akį.

„Be to, pravartu ieškoti kitų įmonių, kurios jau sėkmingai eksportuoja, pavyzdžių, nes jie ne tik gali pamėtėti idėjų, kaip prisijaukinti užsienio rinkas, bet ir uždegti, paskatinti padaryti daugiau, geriau. Juk skaičiuojama, kad tikrų krepšinio sirgalių Lietuvoje, kurie nuolat domisi klubų varžybomis, yra tik 8%, tačiau kai vyksta Europos, pasaulio čempionatas, krepšiniu užsikrečia visa Lietuva, nes įtiki mūsų rinktinės pergale. Versle irgi – kuo daugiau gerų eksporto pavyzdžių, tuo daugiau atsiras kitų verslininkų, norinčių jais sekti“, – yra sakęs p. Lasionis.

<BOX>Kaip smulkiajam verslui patekti į užsienio rinkas

* Viena didžiausių stiprybių eksportuojant – parduoti pigiau už konkurentus. Tačiau konkuruoti kaina yra vienas sudėtingiausių dalykų, tad verčiau bandyti eiti kokybės ir išskirtinumo keliu išlaikant konkurencingą kainodarą.

* Įvairios verslo parodos yra gana brangios, tačiau dažniausiai atsiperka. Nereikia tikėtis iš parodų parsivežti prekybos sutarčių, tačiau dalyvavimas jose yra puikus būdas prisistatyti, susirinkti naudingų kontaktų, įvertinti konkurentus ar įžvelgti neužpildytų nišų.

* Daugelis pradeda nuo artimiausių rinkų, eksportuoja į šalis kaimynes. Tačiau praktika rodo, kad šių šalių rinkos menkai skiriasi nuo vietos, jose netrūksta panašių konkurentų. Nors atrodo ir sudėtingiau, verta žvelgti kur kas toliau, net peržengiant Europos ribas.

* Nereikia pasikliauti vienu dideliu partneriu vienoje šalyje. Eksporto rinkų diversifikacija šiandien, kai rinkos labai nepastovios, yra būtinas dalykas.

ŠALTINIS: VŽ

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 17 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
16:46
Nauja tendencija: iš dividendų į vokelius Premium 10

Dividendus dedant į darbuotojams skirtus vokelius, kai įmonė maža ir gali taikyti mažesnį 5% pelno mokesčio...

Finansai
13:02
Parama „kaimo startuoliams“ – ir staklėms, ir paspirtukams, ir cukraus vatos aparatams pirkti Premium 1

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) pasiūlius pačią paprasčiausią iki šiol paramą verslo pradžiai kaime,...

Pramonė
11:02
Labiausiai asmeniniai finansai nukentės atostogaujant 2019 m. gruodį Premium 3

Norint sužinoti, kokį mėnesį geriausiai eiti atostogų, kad mėnesio atlygis būtų didžiausias, reikia įvertinti...

Finansai
2019.03.18
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
Smulkieji, kadaise išmokę dirbti JK, pabandytų vėl 1

Verslas yra lankstus ir sugalvos, ką daryti kilus rūpesčių dėl „Brexit“, vieni kitus ramina vežėjai.

Gazelė
2019.03.17
Pirtis, neradusi patalpų Vilniaus senamiestyje, įsikūrė ten, kur šildytis malkomis įprasta 10

Pirtį „Ivanas muša gongą“ ryškiai geltonai perdažytame name Kalvarijų gatvėje prieš kelias dienas atidaręs...

Gazelė
2019.03.16
Smulkiųjų vežėjų darbymetis: parsikraustyti į Lietuvą iš JK skuba visą kovą Premium 1

Lietuviai iš Jungtinės Karalystės (JK) traukia kurtis Lietuvoje. Pervežimo mikroautobusais paslaugas...

Gazelė
2019.03.15
GPAIS: ką reikia žinoti ir kaip verslui išvengti baudų 1

Verslas piktinasi, kad Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS)...

Gazelė
2019.03.14
VMI: turime duomenis apie kriptovaliutų sandorius iš Lietuvos 17

Prekybą kriptovaliutomis reikia priskirti individualiai veiklai. Jeigu to nepadarėte, galima individualią...

Finansai
2019.03.14
Labdaros fondai ir VšĮ suskubo teikti metines finansines ataskaitas

Šiemet bendrovės aktyviau teikia metines finansines ataskaitas nei pernai. To nepadarius įmonių vadovai gali...

Finansai
2019.03.14
GPAIS tapo kone keiksmažodžiu 25.000 šalies įmonių, verslui kantrybė senka Premium 14

Pernai gruodį baigėsi prisitaikymo prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės...

Gazelė
2019.03.14
Keičia parduotuvių asortimentą – „viskas, ko gali prireikti“ neefektyvu Premium

Regionuose dirbantys prekybininkai dėlioja plėtros planus ir skaičiuoja, kad praėjusių metų iššūkiai – darbo...

Gazelė
2019.03.13
Jei ūkininkas iš kanapių suriš vantą, jis - jau narkotikų platintojas Premium 1

Lietuvoje vis gausėja ūkininkų, auginančių pluoštines kanapes, tačiau dėl įstatymų painiavos kai kurie jų jau...

Gazelė
2019.03.13
Pirtį „Ivanas muša gongą“ užkūrė po trejų metų, laukia hipsterių Premium 10

Paieškos vietos, kurioje savininkas leistų įrengti pirtį su malkomis kūrenama krosnimi, gali trukti trejus...

Gazelė
2019.03.12
Atsisakė darbo banke ir sukūrė verslą: korporatyviniams dalykams čia vietos nėra Premium 14

Sostinėje kavinių bumas tęsiasi, tačiau didelė konkurencija neatbaido verslo naujokų. Tiesa, šiems reikia...

Gazelė
2019.03.12
Šiemet individualią veiklą užregistravo 15% daugiau gyventojų

Per pirmus du šių metų mėnesius individualią veiklą pagal pažymą vykdančių gyventojų skaičius, lyginant su...

Finansai
2019.03.12
Pirkėjų sveikesnių gėrimų paieškos skatina gamintojų išradingumą

Ekologiškų ir natūralių produktų Lietuva eksportuoja daugiausia, palyginti su Latvija ir Estija. Vis...

Gazelė
2019.03.09
 Panevėžio įmonės patirtis – kaip pavyko susidoroti su „Sodros“ „grindų“ iššūkiu 1

Kiekviena lazda turi du galus – tai dar kartą patvirtino sprendimas įvesti „Sodros“ „grindis“.

Gazelė
2019.03.09
Verslas investuoja į „Poniškas privilegijas“ Šakiuose Premium

Artimiausiais metais atnaujintuose Lietuvos dvaruose turėtų atsirasti bent keli nauji viešbučiai. Verslas...

Gazelė
2019.03.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau