Eksporto čempionate – statymai už Lietuvą

Publikuota: 2015-09-27
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Nors Lietuvos eksportas traukiasi, smulkųjį ir vidutinį verslą analitikai ramina – mažoms įmonėms bet kuris metas palankus įšokti į užsienio rinkas. Vis dėlto vien sėdėti ant atsarginių suolelio neužtenka: norintiems būti pastebėtiems iniciatyvą reikia rodyti patiems.

„Kai pradedi eksportuoti, vadinasi, patenki į aukštesnę lygą. O ten ir reikalavimai kur kas didesni ir griežtesni nei paprastiems žaidėjams. Juk ir į mūsų krepšinio rinktinę vidutinių sportininkų neima – kad būtum pripažintas, turi įdėti daug darbo ir parodyti puikius rezultatus. Tik tada skini pergales komandoje, kartu su kitais rinktinės žaidėjais“, – paralelę tarp krepšinio ir eksporto „Gazelės“ konferencijoje yra išvedęs Darius Lasionis, VšĮ „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius.

Smulkieji prisitaiko

Vakar „Verslios Lietuvos“ analitikai pristatė Lietuvos eksporto prognozes. Pla­nuo­jama, kad šiemet Lietu­vos prekių, neįskaitant energetikos produktų, eksporto vertė sumažės 6,6%, o kitąmet vėl ims nuosaikiai augti ir padidės 1,6%. Nors skaičiai nėra optimistiniai, ekspertai vis tiek žvelgia pozityvumo, nes, anot Justo Jurevičiaus, „Vers­lios Lietuvos“ vyriausiojo analitiko, kai kurių sektorių, pavyzdžiui, baldų, drabužių, elektronikos, gyvybės mokslų ir kitų, dirbančių su pažangesnėmis technologijomis, eksportas auga ir taip iš dalies kompensuoja kitų sektorių išvežamų prekių skaičiaus mažėjimą.

„O smulkusis ir vidutinis verslas, kuris ir toliau yra pagrindinė eksporto ašis, tokiais neapibrėžtais kaip dabar laikais turi netgi daugiau galimybių negu stambiosios įmonės – jiems kur kas lengviau prisitaikyti prie kintančių sąlygų ir užsakovams pasiūlyti būtent tai, ko jiems reikia“, – aiškina p. Jurevičius.

Be tyrimų – nė iš vietos

Vis dėlto vien teiginiai, kad smulkieji gali greičiau reaguoti ir būti lankstesni, kelių į užsienį neatvers, – verslininkai patys turi įdėti nemažai pastangų, kad sudomintų tenykščius užsakovus. Ekspertų teigimu, užtrunka pora metų, kol realiai Lietuvoje pagaminta produkcija atsiduria pirkėjo sandėlyje ar parduotuvių lentynose.

O kad į jas patektum, verta vykti į šalį, kur ketinama eksportuoti, dalyvauti parodose ir kaip lankytojui, ir kaip dalyviui, susitikti su potencialiais klientais, aplankyti prekybos tinklus, pasivaikščioti juose ir pan. Grįžus galima atlikti analizę ir atsakyti į klausimus: kas gali būti tavo klientai, koks rinkos potencialas, į kokią nišą galima taikyti, ar tavo produktas pagal kainą ir kokybę yra konkurencingas, kokie klientų įpročiai, kokie specifiniai reikalavimai keliami produktui, kokie reikalingi sertifikatai ir t. t., išstudijuoti, kokie produktai vyrauja lentynose, kokios jų pakuotės, kainos. Būnant ten galima stebėti pirkėjų įpročius ir grįžus namo juos analizuoti.

Kitas būdas – kooperuotis ir užsienio rinkas bandyti atrasti kartu su kitais verslininkais. Tai jau senokai praktikuojama vykstant dalyvauti užsienio parodose, nes tuomet galima įsirengti erdvesnį stendą, kuris labiau patraukia parodos lankytojų akį.

„Be to, pravartu ieškoti kitų įmonių, kurios jau sėkmingai eksportuoja, pavyzdžių, nes jie ne tik gali pamėtėti idėjų, kaip prisijaukinti užsienio rinkas, bet ir uždegti, paskatinti padaryti daugiau, geriau. Juk skaičiuojama, kad tikrų krepšinio sirgalių Lietuvoje, kurie nuolat domisi klubų varžybomis, yra tik 8%, tačiau kai vyksta Europos, pasaulio čempionatas, krepšiniu užsikrečia visa Lietuva, nes įtiki mūsų rinktinės pergale. Versle irgi – kuo daugiau gerų eksporto pavyzdžių, tuo daugiau atsiras kitų verslininkų, norinčių jais sekti“, – yra sakęs p. Lasionis.

<BOX>Kaip smulkiajam verslui patekti į užsienio rinkas

* Viena didžiausių stiprybių eksportuojant – parduoti pigiau už konkurentus. Tačiau konkuruoti kaina yra vienas sudėtingiausių dalykų, tad verčiau bandyti eiti kokybės ir išskirtinumo keliu išlaikant konkurencingą kainodarą.

* Įvairios verslo parodos yra gana brangios, tačiau dažniausiai atsiperka. Nereikia tikėtis iš parodų parsivežti prekybos sutarčių, tačiau dalyvavimas jose yra puikus būdas prisistatyti, susirinkti naudingų kontaktų, įvertinti konkurentus ar įžvelgti neužpildytų nišų.

* Daugelis pradeda nuo artimiausių rinkų, eksportuoja į šalis kaimynes. Tačiau praktika rodo, kad šių šalių rinkos menkai skiriasi nuo vietos, jose netrūksta panašių konkurentų. Nors atrodo ir sudėtingiau, verta žvelgti kur kas toliau, net peržengiant Europos ribas.

* Nereikia pasikliauti vienu dideliu partneriu vienoje šalyje. Eksporto rinkų diversifikacija šiandien, kai rinkos labai nepastovios, yra būtinas dalykas.

ŠALTINIS: VŽ

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 17 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip auginti pajamas mažiesiems baldžiams: „Joniškių baldų“ patirtis Premium

Mažos gamybinės įmonės plečia asortimentą, taip sukuria didesnę pridėtinę vertę ir augina pajamas. UAB...

Pramonė
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
Supirkėjams trūksta ir grybų, ir jų rinkėjų Premium 7

Grybų bei uogų supirkėjai ir perdirbėjai džiugiomis nuotaikomis šiemet nespinduliuoja. Miško gėrybių ne tik...

Agroverslas
2018.10.14
Jei partneriai nesileidžia į kalbas, sėsk į lėktuvą ir lėk pas juos Premium 3

Darbas tarptautinėse bendrovėse yra perspektyvus ir gerai mokamas, tačiau Rasa Jaskelevičiūtė, UAB „Žydinčios...

„Robolabs“ įkūrėjas: Darbo kodeksas – tai viena didelė formulė Premium 4

UAB „Robolabs“ sukūrė ir toliau tobulina apskaitos programą, kuri atpažįsta sąskaitas, mokosi iš savo klaidų...

Finansai
2018.10.12
Keramikų patirtis: Europa vertina etaloną, Japonija – atsitiktinį defektą Premium

Panevėžio meninės keramikos UAB „Midenė“ pastaraisiais metais didina molio dirbinių eksportą į Jungtinę...

Pramonė
2018.10.12
Panevėžio regionas: pramonė – gerai, robotikos centras – dar geriau Premium 4

Panevėžio regionas, garsėjantis stipria pramone, užsibrėžė dar vieną tikslą – tapti vienu pažangiausių...

Pramonė
2018.10.11
Tarp žemės ūkio technikos pardavėjų net nesispraudžia: rado pelningą nišą Premium 1

Lietuva per maža, kad reikėtų kurti įmonės filialą, užtenka rasti logistikos sprendimų – įsitikinę Traktorių...

Agroverslas
2018.10.10
Biurokratijai Lietuvoje įmonė vidutiniškai skiria 252 valandas per metus 1

Lietuvoje biurokratinę naštą didina reikalavimas 12 valandų per metus skirti darbo saugos ir sveikatos...

Finansai
2018.10.10
Apdovanotos sparčiausiai augusios Panevėžio regiono „Gazelės“

Kur gauti pinigų verslo plėtrai? Kaip internete ne tik parduoti, bet ir uždirbti? Kaip su tuo, ką turime,...

Verslo aplinka
2018.10.10
Panevėžio vandens jonizatorių gamintojai pirmiausia parduoda naudą Premium 1

Eksportuodamas ir sudėtingą, ir brangų produktą negali pasikliauti viena rinka ir keliais stambiais...

Pramonė
2018.10.09
Įmonių patirtis: priklausomybė nuo užsakovų –  kaip „nenudegti“

Stambus užsakovas yra gerai, tačiau jei jis vienintelis, atsiranda visiška priklausomybė nuo jo ir net rizika...

Vadyba
2018.10.09
Ekspertai: didesnė MMA padidins perkamąją galią, tačiau kils ir kainos 8

Vyriausybei ketinant nuo kitų metų minimalią mėnesio algą (MMA) didinti 30 Eur  – iki 430 Eur (dėl mokesčių...

Verslo aplinka
2018.10.08
Rizikavo prekiauti tik šaldytais maisto produktais Premium

Specializuotos parduotuvės, kuriose siūlomi tik šaldyti produktai, Lietuvoje dažniausiai yra gamintojų...

„Sodrai“ skolingi 50.000 smulkių verslų – sankcijos po mėnesio 6

Savarankiškai dirbę gyventojai, kurie iki šiol nesumokėjo valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos...

Finansai
2018.10.05
Sukūrė autoservisų tinklą, kurio darbuotojai – vien IT specialistai Premium 16

Platforma „PRO servisai“, leidžianti užsiregistruoti į arčiausiai esantį ir laisvų vietų turintį automobilių...

Technologijos
2018.10.05
Ką ir už kiek pradedantieji verslą gali gauti kai kuriose savivaldybėse Premium 2

Net geriausi savivaldybių ketinimai skatinti verslą liks bevaisiai, jei apie tai nebus garsiai kalbama.

Verslo aplinka
2018.10.04
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
Smulkieji nuoskaudų neturi: jei leido prekybos tinklams kurtis centre, jie ir kūrėsi Premium 3

Smulkiesiems gaivinti reikia sistemos ir strategijos, o ne atskirų priemonių taikymo, tačiau Vyriausybės...

Ko nori smulkieji verslininkai: PVM lengvatos, darbą sekmadieniais vertina priešingai Premium

Vyriausybei paskelbus apie galimus sprendimus, kurie padėtų smulkiajam verslui įgauti daugiau svorio, patys...

Verslo aplinka
2018.10.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau