Eksporto čempionate – statymai už Lietuvą

Publikuota: 2015-09-27
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Nors Lietuvos eksportas traukiasi, smulkųjį ir vidutinį verslą analitikai ramina – mažoms įmonėms bet kuris metas palankus įšokti į užsienio rinkas. Vis dėlto vien sėdėti ant atsarginių suolelio neužtenka: norintiems būti pastebėtiems iniciatyvą reikia rodyti patiems.

„Kai pradedi eksportuoti, vadinasi, patenki į aukštesnę lygą. O ten ir reikalavimai kur kas didesni ir griežtesni nei paprastiems žaidėjams. Juk ir į mūsų krepšinio rinktinę vidutinių sportininkų neima – kad būtum pripažintas, turi įdėti daug darbo ir parodyti puikius rezultatus. Tik tada skini pergales komandoje, kartu su kitais rinktinės žaidėjais“, – paralelę tarp krepšinio ir eksporto „Gazelės“ konferencijoje yra išvedęs Darius Lasionis, VšĮ „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius.

Smulkieji prisitaiko

Vakar „Verslios Lietuvos“ analitikai pristatė Lietuvos eksporto prognozes. Pla­nuo­jama, kad šiemet Lietu­vos prekių, neįskaitant energetikos produktų, eksporto vertė sumažės 6,6%, o kitąmet vėl ims nuosaikiai augti ir padidės 1,6%. Nors skaičiai nėra optimistiniai, ekspertai vis tiek žvelgia pozityvumo, nes, anot Justo Jurevičiaus, „Vers­lios Lietuvos“ vyriausiojo analitiko, kai kurių sektorių, pavyzdžiui, baldų, drabužių, elektronikos, gyvybės mokslų ir kitų, dirbančių su pažangesnėmis technologijomis, eksportas auga ir taip iš dalies kompensuoja kitų sektorių išvežamų prekių skaičiaus mažėjimą.

„O smulkusis ir vidutinis verslas, kuris ir toliau yra pagrindinė eksporto ašis, tokiais neapibrėžtais kaip dabar laikais turi netgi daugiau galimybių negu stambiosios įmonės – jiems kur kas lengviau prisitaikyti prie kintančių sąlygų ir užsakovams pasiūlyti būtent tai, ko jiems reikia“, – aiškina p. Jurevičius.

Be tyrimų – nė iš vietos

Vis dėlto vien teiginiai, kad smulkieji gali greičiau reaguoti ir būti lankstesni, kelių į užsienį neatvers, – verslininkai patys turi įdėti nemažai pastangų, kad sudomintų tenykščius užsakovus. Ekspertų teigimu, užtrunka pora metų, kol realiai Lietuvoje pagaminta produkcija atsiduria pirkėjo sandėlyje ar parduotuvių lentynose.

O kad į jas patektum, verta vykti į šalį, kur ketinama eksportuoti, dalyvauti parodose ir kaip lankytojui, ir kaip dalyviui, susitikti su potencialiais klientais, aplankyti prekybos tinklus, pasivaikščioti juose ir pan. Grįžus galima atlikti analizę ir atsakyti į klausimus: kas gali būti tavo klientai, koks rinkos potencialas, į kokią nišą galima taikyti, ar tavo produktas pagal kainą ir kokybę yra konkurencingas, kokie klientų įpročiai, kokie specifiniai reikalavimai keliami produktui, kokie reikalingi sertifikatai ir t. t., išstudijuoti, kokie produktai vyrauja lentynose, kokios jų pakuotės, kainos. Būnant ten galima stebėti pirkėjų įpročius ir grįžus namo juos analizuoti.

Kitas būdas – kooperuotis ir užsienio rinkas bandyti atrasti kartu su kitais verslininkais. Tai jau senokai praktikuojama vykstant dalyvauti užsienio parodose, nes tuomet galima įsirengti erdvesnį stendą, kuris labiau patraukia parodos lankytojų akį.

„Be to, pravartu ieškoti kitų įmonių, kurios jau sėkmingai eksportuoja, pavyzdžių, nes jie ne tik gali pamėtėti idėjų, kaip prisijaukinti užsienio rinkas, bet ir uždegti, paskatinti padaryti daugiau, geriau. Juk skaičiuojama, kad tikrų krepšinio sirgalių Lietuvoje, kurie nuolat domisi klubų varžybomis, yra tik 8%, tačiau kai vyksta Europos, pasaulio čempionatas, krepšiniu užsikrečia visa Lietuva, nes įtiki mūsų rinktinės pergale. Versle irgi – kuo daugiau gerų eksporto pavyzdžių, tuo daugiau atsiras kitų verslininkų, norinčių jais sekti“, – yra sakęs p. Lasionis.

<BOX>Kaip smulkiajam verslui patekti į užsienio rinkas

* Viena didžiausių stiprybių eksportuojant – parduoti pigiau už konkurentus. Tačiau konkuruoti kaina yra vienas sudėtingiausių dalykų, tad verčiau bandyti eiti kokybės ir išskirtinumo keliu išlaikant konkurencingą kainodarą.

* Įvairios verslo parodos yra gana brangios, tačiau dažniausiai atsiperka. Nereikia tikėtis iš parodų parsivežti prekybos sutarčių, tačiau dalyvavimas jose yra puikus būdas prisistatyti, susirinkti naudingų kontaktų, įvertinti konkurentus ar įžvelgti neužpildytų nišų.

* Daugelis pradeda nuo artimiausių rinkų, eksportuoja į šalis kaimynes. Tačiau praktika rodo, kad šių šalių rinkos menkai skiriasi nuo vietos, jose netrūksta panašių konkurentų. Nors atrodo ir sudėtingiau, verta žvelgti kur kas toliau, net peržengiant Europos ribas.

* Nereikia pasikliauti vienu dideliu partneriu vienoje šalyje. Eksporto rinkų diversifikacija šiandien, kai rinkos labai nepastovios, yra būtinas dalykas.

ŠALTINIS: VŽ

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 17 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vokietija smulkiesiems skirs 555 mln. Eur

Smulkusis verslas yra net stambiausios ekonomikos vienas iš variklių – tai pripažįsta Vokietijos vyriausybė. 

Gazelė
2020.01.27
Pinigai darbuotojo nesulaikys, bet dalintis reikia

Žmonės – didžiausias darbdavio turtas ir geriausia investicija, sutinka ir personalo specialistai, ir...

Gazelė
2020.01.27
Kur smulkieji randa pinigų verslui plėsti

Verslą galima kurti vien tik savo lėšomis, tačiau dažniausiai tai užtrunka kur kas ilgiau nei pradėti su...

Gazelė
2020.01.27
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Patarimai, kaip išlaikyti specialistą ilgam

Atlyginimas yra svarbus dalykas, lemiantis žmogaus apsisprendimą, kur dirbti, tačiau ne esminis. Kodėl...

Gazelė
2020.01.25
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
Pirkimų vertė per Centrinę perkančiąją organizaciją pernai padidėjo 11%  1

Pirkimai per Centrinę perkančiąją organizaciją CPO LT padeda išvengti korupcijos, todėl Vyriausybė skatina,...

Finansai
2020.01.22
Darbuotojai iš įmonių bėga ne dėl mažesnės algos: neteisybė, skatinanti keisti darbą Premium 7

Kylančios algos motyvuoja darbuotojus, tačiau jei vieniems tas šuolis yra ypač didelis, o kitiems pokytis...

Gazelė
2020.01.22
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
2020.01.19
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
2020.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau