Eksporto čempionate – statymai už Lietuvą

Publikuota: 2015-09-27
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Nors Lietuvos eksportas traukiasi, smulkųjį ir vidutinį verslą analitikai ramina – mažoms įmonėms bet kuris metas palankus įšokti į užsienio rinkas. Vis dėlto vien sėdėti ant atsarginių suolelio neužtenka: norintiems būti pastebėtiems iniciatyvą reikia rodyti patiems.

„Kai pradedi eksportuoti, vadinasi, patenki į aukštesnę lygą. O ten ir reikalavimai kur kas didesni ir griežtesni nei paprastiems žaidėjams. Juk ir į mūsų krepšinio rinktinę vidutinių sportininkų neima – kad būtum pripažintas, turi įdėti daug darbo ir parodyti puikius rezultatus. Tik tada skini pergales komandoje, kartu su kitais rinktinės žaidėjais“, – paralelę tarp krepšinio ir eksporto „Gazelės“ konferencijoje yra išvedęs Darius Lasionis, VšĮ „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius.

Smulkieji prisitaiko

Vakar „Verslios Lietuvos“ analitikai pristatė Lietuvos eksporto prognozes. Pla­nuo­jama, kad šiemet Lietu­vos prekių, neįskaitant energetikos produktų, eksporto vertė sumažės 6,6%, o kitąmet vėl ims nuosaikiai augti ir padidės 1,6%. Nors skaičiai nėra optimistiniai, ekspertai vis tiek žvelgia pozityvumo, nes, anot Justo Jurevičiaus, „Vers­lios Lietuvos“ vyriausiojo analitiko, kai kurių sektorių, pavyzdžiui, baldų, drabužių, elektronikos, gyvybės mokslų ir kitų, dirbančių su pažangesnėmis technologijomis, eksportas auga ir taip iš dalies kompensuoja kitų sektorių išvežamų prekių skaičiaus mažėjimą.

„O smulkusis ir vidutinis verslas, kuris ir toliau yra pagrindinė eksporto ašis, tokiais neapibrėžtais kaip dabar laikais turi netgi daugiau galimybių negu stambiosios įmonės – jiems kur kas lengviau prisitaikyti prie kintančių sąlygų ir užsakovams pasiūlyti būtent tai, ko jiems reikia“, – aiškina p. Jurevičius.

Be tyrimų – nė iš vietos

Vis dėlto vien teiginiai, kad smulkieji gali greičiau reaguoti ir būti lankstesni, kelių į užsienį neatvers, – verslininkai patys turi įdėti nemažai pastangų, kad sudomintų tenykščius užsakovus. Ekspertų teigimu, užtrunka pora metų, kol realiai Lietuvoje pagaminta produkcija atsiduria pirkėjo sandėlyje ar parduotuvių lentynose.

O kad į jas patektum, verta vykti į šalį, kur ketinama eksportuoti, dalyvauti parodose ir kaip lankytojui, ir kaip dalyviui, susitikti su potencialiais klientais, aplankyti prekybos tinklus, pasivaikščioti juose ir pan. Grįžus galima atlikti analizę ir atsakyti į klausimus: kas gali būti tavo klientai, koks rinkos potencialas, į kokią nišą galima taikyti, ar tavo produktas pagal kainą ir kokybę yra konkurencingas, kokie klientų įpročiai, kokie specifiniai reikalavimai keliami produktui, kokie reikalingi sertifikatai ir t. t., išstudijuoti, kokie produktai vyrauja lentynose, kokios jų pakuotės, kainos. Būnant ten galima stebėti pirkėjų įpročius ir grįžus namo juos analizuoti.

Kitas būdas – kooperuotis ir užsienio rinkas bandyti atrasti kartu su kitais verslininkais. Tai jau senokai praktikuojama vykstant dalyvauti užsienio parodose, nes tuomet galima įsirengti erdvesnį stendą, kuris labiau patraukia parodos lankytojų akį.

„Be to, pravartu ieškoti kitų įmonių, kurios jau sėkmingai eksportuoja, pavyzdžių, nes jie ne tik gali pamėtėti idėjų, kaip prisijaukinti užsienio rinkas, bet ir uždegti, paskatinti padaryti daugiau, geriau. Juk skaičiuojama, kad tikrų krepšinio sirgalių Lietuvoje, kurie nuolat domisi klubų varžybomis, yra tik 8%, tačiau kai vyksta Europos, pasaulio čempionatas, krepšiniu užsikrečia visa Lietuva, nes įtiki mūsų rinktinės pergale. Versle irgi – kuo daugiau gerų eksporto pavyzdžių, tuo daugiau atsiras kitų verslininkų, norinčių jais sekti“, – yra sakęs p. Lasionis.

<BOX>Kaip smulkiajam verslui patekti į užsienio rinkas

* Viena didžiausių stiprybių eksportuojant – parduoti pigiau už konkurentus. Tačiau konkuruoti kaina yra vienas sudėtingiausių dalykų, tad verčiau bandyti eiti kokybės ir išskirtinumo keliu išlaikant konkurencingą kainodarą.

* Įvairios verslo parodos yra gana brangios, tačiau dažniausiai atsiperka. Nereikia tikėtis iš parodų parsivežti prekybos sutarčių, tačiau dalyvavimas jose yra puikus būdas prisistatyti, susirinkti naudingų kontaktų, įvertinti konkurentus ar įžvelgti neužpildytų nišų.

* Daugelis pradeda nuo artimiausių rinkų, eksportuoja į šalis kaimynes. Tačiau praktika rodo, kad šių šalių rinkos menkai skiriasi nuo vietos, jose netrūksta panašių konkurentų. Nors atrodo ir sudėtingiau, verta žvelgti kur kas toliau, net peržengiant Europos ribas.

* Nereikia pasikliauti vienu dideliu partneriu vienoje šalyje. Eksporto rinkų diversifikacija šiandien, kai rinkos labai nepastovios, yra būtinas dalykas.

ŠALTINIS: VŽ

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 17 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 1

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 1

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Augančio karoliukų verslo ėmėsi, nes viena pirkėja juos nuardydavo nuo drabužių Premium

Kai aplink atsiranda nelygiomis sąlygomis veikiančių konkurentų, nelieka nieko kita kaip kilti į kovą dėl...

Kaimo sodybos su viešbučiais ir vandens parkais būti lyginamos nenori 5

Kaimo turizmo verslo savininkai sako, kad besikeičiantys reikalavimai, kad ir kitąmet vėl galintis tapti...

Agroverslas
2018.06.10
Tikrintojai tampa patarėjais, bet ne visada 2

Smulkieji gamintojai turi spręsti ne tik gamybos ir realizacijos problemas – neretai jiems tenka įrodinėti,...

Pramonė
2018.06.10
Krautuvę kaime įkūrė iš reikalo: dabar parduotuvių tinklą toliau plečia Premium 2

Provincijos mažmenininkai kalba tik apie verslo sudėtingėjimą ir besitraukiančią prekybą. Kai kurie ne tik...

Verslo idėjoms stalčiuje ne vieta: kaip jas įgyvendinti Premium

Daugelis smukiųjų verslininkų mano, kad bendro darbo su mokslu gali siekti tik stambios įmonės. Ir klysta,...

Technologijos
2018.06.08
Kur gauti lėšų verslo pradžiai, kai bankai net į kalbas nesileidžia Premium 3

Bankai įmonėms išduoda vis daugiau paskolų, tačiau tie, kurie verslą dar tiktai pradeda, teigiamo atsakymo iš...

Vadyba
2018.06.08
2017 m. pajamų aruodai: individualios veiklos ir dividendų šuolis bei tantjemų nuopuolis Premium 2

Iš 20,7 mlrd. Eur pajamų, kurias gyventojai jau deklaravo už 2017 m., liūto dalis tenka darbo užmokesčiui,...

Finansai
2018.06.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau