Eksporto čempionate – statymai už Lietuvą

Publikuota: 2015-09-27
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
Justas Jurevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ vyriausiasis analitikas: „Smulkiajam ir vidutiniam verslui eksporto kelių pirmiausia patartina ieškoti didžiosiose ES rinkose.“ JUDITOS GRIGELYTĖS (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Nors Lietuvos eksportas traukiasi, smulkųjį ir vidutinį verslą analitikai ramina – mažoms įmonėms bet kuris metas palankus įšokti į užsienio rinkas. Vis dėlto vien sėdėti ant atsarginių suolelio neužtenka: norintiems būti pastebėtiems iniciatyvą reikia rodyti patiems.

„Kai pradedi eksportuoti, vadinasi, patenki į aukštesnę lygą. O ten ir reikalavimai kur kas didesni ir griežtesni nei paprastiems žaidėjams. Juk ir į mūsų krepšinio rinktinę vidutinių sportininkų neima – kad būtum pripažintas, turi įdėti daug darbo ir parodyti puikius rezultatus. Tik tada skini pergales komandoje, kartu su kitais rinktinės žaidėjais“, – paralelę tarp krepšinio ir eksporto „Gazelės“ konferencijoje yra išvedęs Darius Lasionis, VšĮ „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius.

Smulkieji prisitaiko

Vakar „Verslios Lietuvos“ analitikai pristatė Lietuvos eksporto prognozes. Pla­nuo­jama, kad šiemet Lietu­vos prekių, neįskaitant energetikos produktų, eksporto vertė sumažės 6,6%, o kitąmet vėl ims nuosaikiai augti ir padidės 1,6%. Nors skaičiai nėra optimistiniai, ekspertai vis tiek žvelgia pozityvumo, nes, anot Justo Jurevičiaus, „Vers­lios Lietuvos“ vyriausiojo analitiko, kai kurių sektorių, pavyzdžiui, baldų, drabužių, elektronikos, gyvybės mokslų ir kitų, dirbančių su pažangesnėmis technologijomis, eksportas auga ir taip iš dalies kompensuoja kitų sektorių išvežamų prekių skaičiaus mažėjimą.

„O smulkusis ir vidutinis verslas, kuris ir toliau yra pagrindinė eksporto ašis, tokiais neapibrėžtais kaip dabar laikais turi netgi daugiau galimybių negu stambiosios įmonės – jiems kur kas lengviau prisitaikyti prie kintančių sąlygų ir užsakovams pasiūlyti būtent tai, ko jiems reikia“, – aiškina p. Jurevičius.

Be tyrimų – nė iš vietos

Vis dėlto vien teiginiai, kad smulkieji gali greičiau reaguoti ir būti lankstesni, kelių į užsienį neatvers, – verslininkai patys turi įdėti nemažai pastangų, kad sudomintų tenykščius užsakovus. Ekspertų teigimu, užtrunka pora metų, kol realiai Lietuvoje pagaminta produkcija atsiduria pirkėjo sandėlyje ar parduotuvių lentynose.

O kad į jas patektum, verta vykti į šalį, kur ketinama eksportuoti, dalyvauti parodose ir kaip lankytojui, ir kaip dalyviui, susitikti su potencialiais klientais, aplankyti prekybos tinklus, pasivaikščioti juose ir pan. Grįžus galima atlikti analizę ir atsakyti į klausimus: kas gali būti tavo klientai, koks rinkos potencialas, į kokią nišą galima taikyti, ar tavo produktas pagal kainą ir kokybę yra konkurencingas, kokie klientų įpročiai, kokie specifiniai reikalavimai keliami produktui, kokie reikalingi sertifikatai ir t. t., išstudijuoti, kokie produktai vyrauja lentynose, kokios jų pakuotės, kainos. Būnant ten galima stebėti pirkėjų įpročius ir grįžus namo juos analizuoti.

Kitas būdas – kooperuotis ir užsienio rinkas bandyti atrasti kartu su kitais verslininkais. Tai jau senokai praktikuojama vykstant dalyvauti užsienio parodose, nes tuomet galima įsirengti erdvesnį stendą, kuris labiau patraukia parodos lankytojų akį.

„Be to, pravartu ieškoti kitų įmonių, kurios jau sėkmingai eksportuoja, pavyzdžių, nes jie ne tik gali pamėtėti idėjų, kaip prisijaukinti užsienio rinkas, bet ir uždegti, paskatinti padaryti daugiau, geriau. Juk skaičiuojama, kad tikrų krepšinio sirgalių Lietuvoje, kurie nuolat domisi klubų varžybomis, yra tik 8%, tačiau kai vyksta Europos, pasaulio čempionatas, krepšiniu užsikrečia visa Lietuva, nes įtiki mūsų rinktinės pergale. Versle irgi – kuo daugiau gerų eksporto pavyzdžių, tuo daugiau atsiras kitų verslininkų, norinčių jais sekti“, – yra sakęs p. Lasionis.

<BOX>Kaip smulkiajam verslui patekti į užsienio rinkas

* Viena didžiausių stiprybių eksportuojant – parduoti pigiau už konkurentus. Tačiau konkuruoti kaina yra vienas sudėtingiausių dalykų, tad verčiau bandyti eiti kokybės ir išskirtinumo keliu išlaikant konkurencingą kainodarą.

* Įvairios verslo parodos yra gana brangios, tačiau dažniausiai atsiperka. Nereikia tikėtis iš parodų parsivežti prekybos sutarčių, tačiau dalyvavimas jose yra puikus būdas prisistatyti, susirinkti naudingų kontaktų, įvertinti konkurentus ar įžvelgti neužpildytų nišų.

* Daugelis pradeda nuo artimiausių rinkų, eksportuoja į šalis kaimynes. Tačiau praktika rodo, kad šių šalių rinkos menkai skiriasi nuo vietos, jose netrūksta panašių konkurentų. Nors atrodo ir sudėtingiau, verta žvelgti kur kas toliau, net peržengiant Europos ribas.

* Nereikia pasikliauti vienu dideliu partneriu vienoje šalyje. Eksporto rinkų diversifikacija šiandien, kai rinkos labai nepastovios, yra būtinas dalykas.

ŠALTINIS: VŽ

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 17 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tendencija: į skatinamąsias keliones važiuoja visi įmonės darbuotojai Premium 1

Anksčiau kelione įprastai būdavo apdovanojami tik geriausi darbuotojai, dabar vis dažniau išvyksta visa...

Vadyba
2018.12.18
Lietuvos gamintojai turi galimybių įsijungti į ekologiškų produktų varžybas

Ekologiški produktai darysis įvairesni, o jų pardavimai augs – tokios jų vartojimo tendencijos visai...

Agroverslas
2018.12.17
Leidus gaminti namuose, tikisi daugėsiant naujų ir legalių maitintojų 6

Smulkieji nuo šiol gali užsiimti maisto gamyba namuose. Iki šiol namudininkai, gaminantys saldumynus, vieno...

Agroverslas
2018.12.16
Jei ne mentoriai, kai kurie produktai nebūtų išvydę dienos šviesos Premium

Tinkamas mentorius padeda rasti savo vietą gyvenime, pasiryžti kurti verslą, o jau veikiančioms įmonėms gali...

Vadyba
2018.12.15
Kokių dovanų kolegos norėtų, bet jų dovanoti nepatariama

Dauguma organizacijų turi tradicijų, kaip pasitinka šventes, – kolegų pusryčiai, pietūs ar vakarėlis po...

Etiketės „aš ekologiškas“ nebeužtenka: Lietuvos gamintojai stiprūs sukurti, bet turi pramokti vystyti Premium

Palyginti su Latvija ir Esti­ja, Lietuva eksportuoja di­džiau­sią dalį – 45% – ekologiškų produktų. Mūsiškių...

Agroverslas
2018.12.14
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 5

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 13

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau