Parduoda už savikainą, bet nesiskundžia

Publikuota: 2015-09-26
Kartais klientai net pykteli, kai nebespėja nusipirkti vakarykščių bandelių.
Herkaus Milaševičiaus (VŽ) nuotr.
Kartais klientai net pykteli, kai nebespėja nusipirkti vakarykščių bandelių. Herkaus Milaševičiaus (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Sunku būtų rasti įmonę, kuri galėtų tiksliai apskaičiuoti, kiek produkcijos pagaminti, kad ją būtų galima realizuoti per dieną. Verslininkai šią problemą sprendžia įvairiai. Vieni perteklinę produkciją parduoda su nuolaida. Kiti – aukoja labdarai.

Verslininkai iš patirties sako, kad produkcijos likučius pigiau parduoti apsimoka dėl keleto priežasčių. Taip pamaloninami pirkėjai, nes klientams patinka bent retkarčiais nusipirkti pigiau. Kai parduodama pigiau, žmonės ne tik nuperka daugiau gaminių, bet ir išmėgina įvairesnį prekių asortimentą. Be to, taip klientams parodoma, kad kasdien prekiaujama tik tądien pagamintais produktais.

Visiems gerai

Ne visi klientai į kepyklą ryte užsuka ką tik iš krosnies ištrauktų bandelių. Yra tokių, kurie skuba vakarykščių kepinių, mat šie parduodami gerokai pigiau.

„Vakarykštes bandeles kitos dienos rytą parduodame už pusę kainos. Šias bandeles greitai išperka. Klientai net pyksta, kai pigesnių bandelių negali nusipirkti“, – sako Rasa Rutkauskienė, Vilniaus UAB „Tauradvaris“ kepyklos-svetainės „Bandelių namai“ savininkė.

Verslininkė skaičiuoja, kad vidutiniškai už pusę kainos tenka parduoti apie 5% produkcijos.

„Vakarykštę produkciją parduodame už savikainą. Taigi ir mums apsimoka, ir klientams gerai“, – tvirtina p. Rutkauskienė.

Lauras Stankevičius, UAB „Pietausim.lt“ direktorius, antrina, kad perteklinę produkciją parduoti su nuolaida paranku abiem pusėms – pirkėjui ir pardavėjui. Įmonė valdo valgyklą, kuri tiekia tik dienos pietus biurų darbuotojams. Pasak verslininko, preciziškai suskaičiuoti, kiek maisto porcijų paruošti, sunku, todėl teko ieškoti būdų likusiam maistui išparduoti.

„Dirbame tik pietų metu. Jei lieka maisto, jį nuo 14 val. parduodame po 2 Eur. Maisto porcijų su nuolaida parduodame nedaug. Vidutiniškai iš 250 porcijų su nuolaida parduodame 3–5“, – sako p. Stankevičius.

Išparduoti perteklinį maistą, sako verslininkas, naudinga dėl kelių priežasčių. Įmonei nereikia spręsti, ką daryti su neparduotomis maisto porcijomis. O klientai ne tik gali kartkartėmis nusipirkti pietus pigiau, bet ir žino, kad kasdien valgykloje tiekiamas tik šviežias maistas.

Tik kartais

Kai kurie prekybininkai kepinius dienos pabaigoje pigiau parduoda tik retkarčiais ir produkcijos likučius mieliau aukoja labdarai.

„Spurgas vakarais su nuolaida parduodame tik tais atvejais, kai jų lieka daug. Pardavimai labai priklauso nuo oro. Jei diena lietinga, žmonių gatvėse mažiau, taigi ir į mūsų parduotuvę, esančią prekybos centre GO9, užsuka mažiau pirkėjų. Tada vakare parduodame spurgas su nuolaida. Dažniau spurgas tiesiog atiduodame „Maisto bankui“. Spurgos būna tarsi motyvavimo priemonė savanoriams. Paprastai atiduodame 15–20 spurgų“, – pasakoja Simas Želvys, Vilniaus UAB Spurgų parduotuvės direktorius.

Įprastai viena spurga kainuoja 1,10 Eur, o vakare saldėsį galima įsigyti už 40 centų. Ponas Želvys pasakoja, kad nuolaida negarantuoja, jog kepiniai nuo lentynų bus nušluoti akimirksniu.

„Produktus išparduodame tomis dienomis, kai prekyba būna vangi. Taigi jei visą dieną pirkėjų buvo nedaug, paskelbus akciją vakare jų labai nepadaugėja. Būna pirkėjų, kurie vietoj vienos spurgos su nuolaida – už 40 ct – iš karto perka visą dėžutę už 2,40 Eur. Taigi galima sakyti, kad nuolaida skatina pirkti daugiau kepinių“, – apie pardavimą kalba pašnekovas.

Verslininkas sako, kad vakarykštėmis spurgomis apskritai neprekiauja. Gamyba organizuojama taip, kad viską pavyktų parduoti per 16 val. – tiek laiko spurgos laikomos šviežios.

„Jei spurgos buvo iškeptos vakarop, teoriškai kitos dienos rytą jos dar būtų šviežios. Vis dėlto tokių spurgų ant mūsų lentynų nėra. Jei tokių lieka, iš pat ryto prekybos centro, kuriame esame įsikūrę, darbuotojams pranešame, kad dar turime vakar keptų spurgų ir jų galima įsigyti pigiau“, – nurodo p. Želvys.

 Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 14 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 2

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
07:25
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
05:45
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 3

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
2019.02.18
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium 5

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
2019.02.18
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 3

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau