Teta Beta paskolino savo vardą koldūnams

Publikuota: 2015-09-24
Inga Jakutytė-Stankevičienė, koldūnų su prekių ženklu „Teta Beta“ gamintoja: „Viena mano sąlygų gamintojams – kad aš pati dalyvausiu gamybos procese.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Jakutytė-Stankevičienė, koldūnų su prekių ženklu „Teta Beta“ gamintoja: „Viena mano sąlygų gamintojams – kad aš pati dalyvausiu gamybos procese.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Smulkieji maisto produktų gamintojai sako, kad nei spalvinga pakuotė, nei aktyvi rinkodara taip neįtikina pirkėjo atverti piniginę kaip gaminio ragavimas. Po degustacijų dažnai produktas iš parduotuvės lentynų būna šluote išluojamas.

„Virtinukus su varške ir peletrūnais gamino giminaitė Beta (laidų vaikams vedėja Bernadeta Lukošiūtė, vaikų vadinama Teta Beta – VŽ). Vėliau mes pamėginome tokius pačius virtinukus gaminti ir vaišinti draugus. Valgytojų vertinimai buvo teigiami, todėl pradėjome svarstyti verslo idėją. Apskaičiavome, kad jei patys imtumės gamybos, investicijos būtų labai didelės. Taigi suradome žaliavų tiekėjus, koldūnų gamintojus ir parduotuves, kur realizuojame produkciją“, – pasakoja Inga Jakutytė-Stankevičienė, koldūnų su prekių ženklu „Teta Beta“ gamintoja.

Prižiūri gamybą

Rasti žaliavų – miltų, kiaušinių, prieskonių, mėsos – tiekėjus pavyko gana greitai. Nedidelės parduotuvės irgi sutiko prekiauti koldūnais. Bene sudėtingiausia, pasak verslininkės, buvo rasti įmonę, kuri sutiktų reguliariai pagaminti nedidelį kiekį koldūnų.

„Dabar koldūnus gamina Aukštadvaryje veikianti įmonė. Iš pradžių gaminome kartą per tris mėnesius. Padidėjus pardavimo apimčiai, gaminame dažniau – kas pusantro mėnesio“, – kalba p. Jakutytė-Stankevičienė.

Gamyba vyksta visą dieną – nuo ryto iki vakaro. Užšaldyta, supakuota produkcija sandėliuojama, vėliau išvežiojama į parduotuves. Šiuo metu gaminami trijų rūšių koldūnai: su jautiena, su kalakutiena, su varške ir peletrūnais.

„Viena mano sąlygų gamintojams – kad pati dalyvausiu gamybos procese. Kiekviena įmonė turi savo receptūras ir gaminimo subtilybes. Savo recepto aš nenoriu atskleisti, todėl pati darau įdarą. Stebiu koldūnų formavimo procesą, kad gaminys būtų toks, kokio reikia. Pavyzdžiui, laikomės principo, kad įdaro turi būti daugiau nei tešlos“, – paaiškina pašnekovė.

Pasak verslininkės, norėta, kad prekių ženklas „Teta Beta“ primintų vaikystę, pas senelę valgytą maistą.

„Iš pradžių mus painiojo su Beata (kulinarijos knygų autorė Beata Nicholson – VŽ). Po trejų metų veiklos pirkėjai jau atskiria. Juk ant pakuotės yra ne tik pavadinimas, bet ir Tetos Betos parašas“, – kalba verslininkė.

Patiekimo įvairovė

Kalbėdama apie konkurentus, pašnekovė sako, kad smulkių įmonių, gaminančių brangesnius koldūnus, nėra daug. 500 g „Tetos Betos“ koldūnų pakuotė kainuoja apie 3 Eur. Tiesa, šiais koldūnais prekiaujama mažose maisto parduotuvėse Vilniuje ir Kaune.

„Mažesniuose miestuose nebandėme prekiauti, tačiau teko kalbėtis su regionuose gyvenančiais žmonėmis. Viena vertus, pirkėjams tokia kaina didoka, kita vertus, ten gyvenimo tempas lėtesnis, žmonės daug ką – koldūnus taip pat – gaminasi patys“, – paaiškina p. Jakutytė-Stankevičienė.

Verslininkė planuoja plėsti asortimentą ir klientams pasiūlyti lietinių bei varškėtukų.

Kokių investicijų reikėjo verslui pradėti, pašnekovė neįvardija, tačiau skaičiuoja, kad 14.000 Eur pradžiai pakako. Daugiausia lėšų reikėjo skirti patraukliai pakuotei sukurti.

„Dizainą kūrėme kartu su dailininku. Norėjome, kad pakuotė primintų vaikystę, todėl pasirinkome senosios animacijos stilių. Sunkiausia buvo rasti įmonę, kuri sutiktų mažesniais kiekiais gaminti pakuotes“, – pasakoja p. Jakutytė-Stankevičienė.

Pašnekovė sutinka, kad patraukli pakuotė svarbu, nes atkreipia pirkėjų dėmesį, tačiau, norint išsiugdyti klientų lojalumą ir pasitikėjimą gaminiu, reikia, kad klientai jo paragautų.

„Pastebėjome, kad daugelis pirkėjų nemoka patiekti koldūnų. Taigi atspausdinome receptus, kaip koldūnus kepti aliejuje, kokiais padažais gardinti, ir pasakėme pardavėjoms, kad visiems perkantiems koldūnus duotų ir lapelį su receptais“, – kalba verslininkė.

Kaip vieną efektyviausių rinkodaros priemonių pašnekovė nurodo parduotuvėse rengiamas degustacijas. Kai pirkėjai ateina į šiltu maistu kvepiančią parduotuvę, paragauja koldūnų su grietinėle, su spirgučiais ar gruzdintų aliejuje – abejingų nelieka.

„Po degustacijos klientai koldūnus tiesiog iššlavė iš lentynų“, – kalba verslininkė.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Restoranų versle romantikos nerasi 2

Restoranų verslas tik iš pirmo žvilgsnio atrodo romantiškas. Iš tikrųjų – tai sunkus darbas, kurį įveikia ne...

Gazelė
2019.06.15
Apie 60% Lietuvos įmonių sukuria 16% pridėtinės vertės 16

Nors 2018 m. įmonės steigtos kiek lėčiau, bet tiek jų kūrimasis, tiek išgyvenimas pirmuosius metus yra gana...

Gazelė
2019.06.15
Labiausiai algas per metus pakėlusios privačios mokyklos Premium

Vidutinė mėnesio alga nevalstybinėse mokyklose 2018 m. buvo bent porą šimtų eurų aukštesnė nei ta, kurią...

Paslaugos
2019.06.15
MMA po mokesčių nuo 396 Eur pakels iki 447 Eur 25

Planuojama, kad kitą savaitę Vyriausybė priims formalų sprendimą minimalią mėnesio algą (MMA) nuo kitų metų...

Verslo aplinka
2019.06.15
Robotai – gerai, bet iki kiekvieno darbininko jiems dar toli Premium 1

Darbuotojų stoka daugeliui įmonių neleidžia plėstis, tačiau gamybos bendrovės sugeba lengviau nei kiti...

Gazelė
2019.06.14
Virtuvės šefų į senjorų namus paslauga brangi, bet pasitvirtino Premium

Demografinės tendencijos diktuoja verslo idėjas – paslaugas ir produktus pritaikyti senjorams ar kurti verslą...

Gazelė
2019.06.13
Kai juodai dienai skirtą pagalvę graužia infliacija Premium 7

Specialistai pataria juodai dienai sukaupti nuo 3 iki 12 mėnesių atlyginimo dydžio sumą, tačiau dabar mažų...

Finansai
2019.06.13
Verslumo tendencijos: metai geri, bet darbuotojų stygius tik stiprėja 2

Darbuotojų stygius išlieka didžiausia verslo kliūtis, kurios įtaka per metus tik sustiprėjo. Perkaitusi darbo...

Gazelė
2019.06.13
„HBH“ restoranų Vilniuje ir Druskininkuose savininkė: „Vadovauju kitaip nei mama“ Premium 17

„Kažkada mamą pati įtikinėjau, kad jai būtina atidaryti restoraną Vilniuje. Ji manęs paklausė. Bet atėjo...

Gazelė
2019.06.13
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ atstovas: ne vienam smulkiajam padėjome tapti milijonieriumi Premium 12

„Amazon“ investuoja į smul­kiųjų prekybininkų augimą. Birželį bendrovė pranešė kurianti „clicks and mortar“...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ vėl investuoja į fizinę prekybą

„Amazon“ atidarys 10 fizinių parduotuvių Jungtinėje Karalystėje (JK). Tradicinių parduotuvių tikslas – padėti...

Gazelė
2019.06.11
Neįrodęs pajamų kilmės asmuo turės sumokėti 41.000 Eur 18

Gyventojas turės sumokėti per 41.000 Eur gyventojų pajamų mokesčio, privalomojo sveikatos draudimo įmokų ir...

Finansai
2019.06.11
Būsimų darbuotojų ieško gimnazijose

Klaipėdos miesto vystymo agentūra „Klaipėda ID“ organizuoja profesinio orientavimo projektą „Ateities...

Gazelė
2019.06.11
Finansavimą plėtrai gali gauti ir televizijoje, bet namų darbų vis tiek reikia Premium

Smulkieji, norintys auginti verslą, turi bandyti visus įmanomus būdus finansavimui pritraukti. Tačiau net jei...

Gazelė
2019.06.10
Nusibodo mokėti atrankos agentūroms – patys sukūrė talentų paieškos sistemą Premium

Kai užsakovai skubiai pageidauja sukurti produktą, o paslaugų teikėjai tave stato į eilės galą, reikia...

Gazelė
2019.06.10
Kodėl darbo vieta sau būna geriau už verslo plėtrą 3

Verslas turi stipriai augti – tik taip jis turi ateitį: tuo įsitikinęs ne vienas konsultantas. Todėl...

Gazelė
2019.06.08
Nuostoliai „Oze“ skaičiuojami, nuomininkai tikisi centro pagalbos Premium 6

Kokius nuostolius patyrė Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Ozas“ nuomininkai dėl vandens nuotėkio...

Gazelė
2019.06.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau