JAV revoliuciją sukėlęs prekybos modelis veikia ir Lietuvoje

Publikuota: 2015-09-24
Maisto atsiėmimo numatytose prekybos vietose paslauga Lietuvoje populiari tuose miestuose, kuriuose pirkėjai neapsiperka turguose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Maisto atsiėmimo numatytose prekybos vietose paslauga Lietuvoje populiari tuose miestuose, kuriuose pirkėjai neapsiperka turguose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Švieži produktai iš ūkių miestiečių stalus gali pa­siekti ir netradiciniu būdu, neperkant jų parduo­tuvėje, neužsisakant internetu į namus, net neinant į turgų. Sunkmečiu JAV atsiradęs maisto išvežiojimo modelis ne ką trumpiau gyvuoja ir Lietuvoje.

Modelis iš esmės labai paprastas, tačiau verslui teikia daugiau naudos, nei vien galimybė realizuoti savo gaminius. Klientai užsako norimų prekių, o įmonė jas pristato į tam tikras miesto vietas, o ne kiekvieno kliento namus. Pirkėjai nurodytu laiku atvyksta į sutartą vietą ir atsiima savo pirkinius, už atvežimą nemoka. Toks modelis buria lojalius klientus, ir jie savaime tampa verslo ambasadoriais, informaciją skleidžiančiais iš lūpų į lūpas.

Taip JAV itin sėkmingai dirba bendrovė „Zaycon Fresh“, iš ūkių įvairiausius maisto gaminius, mėsą, daržoves pristatanti į maždaug tūkstantį prekybos vietų, kuriose jų laukia lojalūs klientai. Lietuvoje jau kelerius metus pirkėjus prie panašaus modelio pripratinti bando UAB „Giedrupė“, tačiau ši bendrovė klientams išvežioja verslą valdančios šeimos ūkyje auginamus šamus, upėtakius, elnių, galvijų mėsą, sūrius, medų ir kt. produktus.

Tiesa, dėl milžiniškų rinkų dydžio ir vartojimo kultūros skirtumų šis modelis Lietuvoje nors ir prigyja, bet ne taip greitai.

Keičia turgaus kultūrą

Girius Merkys, vienas Molėtų rajono įmonės vadovų, sako, kad Lietuvoje tokiai apsipirkimo kultūrai tapti populiariai labiausiai trukdo palyginti maža rinka ir pirkėjų įpročiai. Norint taip įsigyti prekių, reikia planuoti šeimos maisto racioną, užsisakyti kiek daugiau gaminių, ilgesniam laikui, o tai daro ne visi.

„Manau, kad apie 20% pirkėjų yra nuolatiniai, o visi kiti yra tie, kurie pabando kartą, kitą, vėliau pamiršta ir pan. Įdomu tai, kad apklausos, kurias darome, rodo, jog mūsų produkcija visiems klientams labai patinka, jie lieka patenkinti, tačiau pati paslauga galbūt nėra pati patogiausia. Klientai Lietuvoje nėra labai linkę planuoti savo pirkinių“, – sako p. Merkys.

Verslininkas sako pastebėjęs, kad paslaugos populiarumas priklauso nuo to, kiek žmonės apsiperka turgavietėse. Miestuose, kuriuose populiaresni prekybos centrai arba mažai turgaviečių, jos nepatogiai pasiekiamos, paslauga kur kas populiaresnė.

„Daug kas priklauso nuo mieste esančios arba nesančios turgaus kultūros. Pavyzdžiui, Vilniuje žmonės nelabai mėgsta apsipirkti turguose, pasitikėjimas jais gana menkas, todėl ieško kitų būdų užsisakyti sveikų, gerų produktų. Todėl Vilniuje pirkėjų daugiau. Kaunas kitoks, čia daug žmonių apsiperka turguose, todėl tokios paslaugos poreikis mažesnis. Tačiau gana nemažai nuolatinių klientų turime ir Klaipėdoje, kituose kiek mažesniuose miestuose“, – dėsto pašnekovas.

Tiesa, šeimos verslas vien šiuo prekybos modeliu neapsiriboja. Didžiąją dalį savo produkcijos pristato mažmenininkams, gamintojams, restoranams. Tiesa, produktus bendrovė atveža ir į namus, tačiau ši paslauga tradiciškai yra mokama, jei perkama ne už tam tikrą atvežimo išlaidas padengiančią sumą.

Tapo revoliucinis

Minėta įmonė „Zaycon Fresh“ savo veiklą pradėjo 2009-aisiais, o JAV jos prekių pristatymo modelis tapo revoliucinis, labai išpopuliarėjo ir leido bendrovei per kelerius metus pasiekti 30 mln. JAV dolerių apyvartą. Įmonė savo verslo modelį remia vadinamaisiais prekybos renginiais, kai gavusi tam tikrą užsakymų skaičių netoli pirkėjų namų organizuoja susitikimą, kuriame visi užsakymo patvirtinimus turintys klientai atsiima užsakytus maisto produktus, rašo entrepreneur.com.

Tiesa, vienas svarbiausių įmonės sėkmės receptų yra ir sugebėjimas nuolat užtikrinti mažiausią kainą.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
05:45
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 4

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

2018 m. išmokėti atostoginiai gali išvengti dalies mokesčių 1

Pagal dabar galiojančius teisės aktus atostoginius už 2019 m. išmokėjus 2018 m., jiems tektų 5 procentiniais...

Finansai
2018.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau