JAV revoliuciją sukėlęs prekybos modelis veikia ir Lietuvoje

Publikuota: 2015-09-24
Maisto atsiėmimo numatytose prekybos vietose paslauga Lietuvoje populiari tuose miestuose, kuriuose pirkėjai neapsiperka turguose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Maisto atsiėmimo numatytose prekybos vietose paslauga Lietuvoje populiari tuose miestuose, kuriuose pirkėjai neapsiperka turguose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Švieži produktai iš ūkių miestiečių stalus gali pa­siekti ir netradiciniu būdu, neperkant jų parduo­tuvėje, neužsisakant internetu į namus, net neinant į turgų. Sunkmečiu JAV atsiradęs maisto išvežiojimo modelis ne ką trumpiau gyvuoja ir Lietuvoje.

Modelis iš esmės labai paprastas, tačiau verslui teikia daugiau naudos, nei vien galimybė realizuoti savo gaminius. Klientai užsako norimų prekių, o įmonė jas pristato į tam tikras miesto vietas, o ne kiekvieno kliento namus. Pirkėjai nurodytu laiku atvyksta į sutartą vietą ir atsiima savo pirkinius, už atvežimą nemoka. Toks modelis buria lojalius klientus, ir jie savaime tampa verslo ambasadoriais, informaciją skleidžiančiais iš lūpų į lūpas.

Taip JAV itin sėkmingai dirba bendrovė „Zaycon Fresh“, iš ūkių įvairiausius maisto gaminius, mėsą, daržoves pristatanti į maždaug tūkstantį prekybos vietų, kuriose jų laukia lojalūs klientai. Lietuvoje jau kelerius metus pirkėjus prie panašaus modelio pripratinti bando UAB „Giedrupė“, tačiau ši bendrovė klientams išvežioja verslą valdančios šeimos ūkyje auginamus šamus, upėtakius, elnių, galvijų mėsą, sūrius, medų ir kt. produktus.

Tiesa, dėl milžiniškų rinkų dydžio ir vartojimo kultūros skirtumų šis modelis Lietuvoje nors ir prigyja, bet ne taip greitai.

Keičia turgaus kultūrą

Girius Merkys, vienas Molėtų rajono įmonės vadovų, sako, kad Lietuvoje tokiai apsipirkimo kultūrai tapti populiariai labiausiai trukdo palyginti maža rinka ir pirkėjų įpročiai. Norint taip įsigyti prekių, reikia planuoti šeimos maisto racioną, užsisakyti kiek daugiau gaminių, ilgesniam laikui, o tai daro ne visi.

„Manau, kad apie 20% pirkėjų yra nuolatiniai, o visi kiti yra tie, kurie pabando kartą, kitą, vėliau pamiršta ir pan. Įdomu tai, kad apklausos, kurias darome, rodo, jog mūsų produkcija visiems klientams labai patinka, jie lieka patenkinti, tačiau pati paslauga galbūt nėra pati patogiausia. Klientai Lietuvoje nėra labai linkę planuoti savo pirkinių“, – sako p. Merkys.

Verslininkas sako pastebėjęs, kad paslaugos populiarumas priklauso nuo to, kiek žmonės apsiperka turgavietėse. Miestuose, kuriuose populiaresni prekybos centrai arba mažai turgaviečių, jos nepatogiai pasiekiamos, paslauga kur kas populiaresnė.

„Daug kas priklauso nuo mieste esančios arba nesančios turgaus kultūros. Pavyzdžiui, Vilniuje žmonės nelabai mėgsta apsipirkti turguose, pasitikėjimas jais gana menkas, todėl ieško kitų būdų užsisakyti sveikų, gerų produktų. Todėl Vilniuje pirkėjų daugiau. Kaunas kitoks, čia daug žmonių apsiperka turguose, todėl tokios paslaugos poreikis mažesnis. Tačiau gana nemažai nuolatinių klientų turime ir Klaipėdoje, kituose kiek mažesniuose miestuose“, – dėsto pašnekovas.

Tiesa, šeimos verslas vien šiuo prekybos modeliu neapsiriboja. Didžiąją dalį savo produkcijos pristato mažmenininkams, gamintojams, restoranams. Tiesa, produktus bendrovė atveža ir į namus, tačiau ši paslauga tradiciškai yra mokama, jei perkama ne už tam tikrą atvežimo išlaidas padengiančią sumą.

Tapo revoliucinis

Minėta įmonė „Zaycon Fresh“ savo veiklą pradėjo 2009-aisiais, o JAV jos prekių pristatymo modelis tapo revoliucinis, labai išpopuliarėjo ir leido bendrovei per kelerius metus pasiekti 30 mln. JAV dolerių apyvartą. Įmonė savo verslo modelį remia vadinamaisiais prekybos renginiais, kai gavusi tam tikrą užsakymų skaičių netoli pirkėjų namų organizuoja susitikimą, kuriame visi užsakymo patvirtinimus turintys klientai atsiima užsakytus maisto produktus, rašo entrepreneur.com.

Tiesa, vienas svarbiausių įmonės sėkmės receptų yra ir sugebėjimas nuolat užtikrinti mažiausią kainą.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įrodė, kad draudimo brokeris reikalingas ne tik polisams spausdinti Premium 4

Mokymai klientams, kaip valdyti draudimo rizikas, duomenų analitika, operatyvumas – to verslo klientai tikisi...

Be „Lean“, diegia ir nuosavą „Linuką“

Gazelių šuoliais augančios gamybos įmonės, siekiančios deramai suvaldyti augimą ir padaryti viską, ką yra...

Pramonė
2018.10.21
Impulsyvus „Komex“ pirkinys: be naujos įrangos, įsigijo dar ir konkurentų Premium

Pramonei pereinant prie galutinio vartojimo produktų gamybos, įmonėms reikia daugiau pakavimo sprendimų, o...

Pramonė
2018.10.21
Kuo mažiau kandidatų, tuo atranka turi būti kruopštesnė 3

Dažna galimybė išvengti atsisveikinimo su įmonei netinkamais darbuotojais – darbo pokalbis. Kitaip tariant,...

Vadyba
2018.10.20
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Koks turi būti vadovas, kad darbuotojai, gavę konkurento pasiūlymą, ateitų pasitarti Premium 8

Išlaikyti darbuotojus – vis svarbesnis uždavinys mažoms ir labai mažoms įmonėms, kuriose darbuotojų kaita yra...

Vadyba
2018.10.19
„Sodros“ našta 2019 m.: vieniems mažėja, kitiems šiek tiek auga 6

Gerokai mažėja „Sodros“ įmokų našta su verslo liudijimu dirbantiems asmenims, tačiau ji šiek tiek didėja...

Finansai
2018.10.19
Kaip auginti pajamas mažiesiems baldžiams: „Joniškių baldų“ patirtis Premium

Mažos gamybinės įmonės plečia asortimentą, taip sukuria didesnę pridėtinę vertę ir augina pajamas. UAB...

Pramonė
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
Supirkėjams trūksta ir grybų, ir jų rinkėjų Premium 7

Grybų bei uogų supirkėjai ir perdirbėjai džiugiomis nuotaikomis šiemet nespinduliuoja. Miško gėrybių ne tik...

Agroverslas
2018.10.14
Jei partneriai nesileidžia į kalbas, sėsk į lėktuvą ir lėk pas juos Premium 3

Darbas tarptautinėse bendrovėse yra perspektyvus ir gerai mokamas, tačiau Rasa Jaskelevičiūtė, UAB „Žydinčios...

„Robolabs“ įkūrėjas: Darbo kodeksas – tai viena didelė formulė Premium 5

UAB „Robolabs“ sukūrė ir toliau tobulina apskaitos programą, kuri atpažįsta sąskaitas, mokosi iš savo klaidų...

Finansai
2018.10.12
Keramikų patirtis: Europa vertina etaloną, Japonija – atsitiktinį defektą Premium

Panevėžio meninės keramikos UAB „Midenė“ pastaraisiais metais didina molio dirbinių eksportą į Jungtinę...

Pramonė
2018.10.12
Panevėžio regionas: pramonė – gerai, robotikos centras – dar geriau Premium 6

Panevėžio regionas, garsėjantis stipria pramone, užsibrėžė dar vieną tikslą – tapti vienu pažangiausių...

Pramonė
2018.10.11
Tarp žemės ūkio technikos pardavėjų net nesispraudžia: rado pelningą nišą Premium 1

Lietuva per maža, kad reikėtų kurti įmonės filialą, užtenka rasti logistikos sprendimų – įsitikinę Traktorių...

Agroverslas
2018.10.10
Biurokratijai Lietuvoje įmonė vidutiniškai skiria 252 valandas per metus 1

Lietuvoje biurokratinę naštą didina reikalavimas 12 valandų per metus skirti darbo saugos ir sveikatos...

Finansai
2018.10.10
Apdovanotos sparčiausiai augusios Panevėžio regiono „Gazelės“

Kur gauti pinigų verslo plėtrai? Kaip internete ne tik parduoti, bet ir uždirbti? Kaip su tuo, ką turime,...

Verslo aplinka
2018.10.10
Panevėžio vandens jonizatorių gamintojai pirmiausia parduoda naudą Premium 1

Eksportuodamas ir sudėtingą, ir brangų produktą negali pasikliauti viena rinka ir keliais stambiais...

Pramonė
2018.10.09
Įmonių patirtis: priklausomybė nuo užsakovų –  kaip „nenudegti“

Stambus užsakovas yra gerai, tačiau jei jis vienintelis, atsiranda visiška priklausomybė nuo jo ir net rizika...

Vadyba
2018.10.09
Ekspertai: didesnė MMA padidins perkamąją galią, tačiau kils ir kainos 8

Vyriausybei ketinant nuo kitų metų minimalią mėnesio algą (MMA) didinti 30 Eur  – iki 430 Eur (dėl mokesčių...

Verslo aplinka
2018.10.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau