JAV revoliuciją sukėlęs prekybos modelis veikia ir Lietuvoje

Publikuota: 2015-09-24
Maisto atsiėmimo numatytose prekybos vietose paslauga Lietuvoje populiari tuose miestuose, kuriuose pirkėjai neapsiperka turguose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Maisto atsiėmimo numatytose prekybos vietose paslauga Lietuvoje populiari tuose miestuose, kuriuose pirkėjai neapsiperka turguose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Švieži produktai iš ūkių miestiečių stalus gali pa­siekti ir netradiciniu būdu, neperkant jų parduo­tuvėje, neužsisakant internetu į namus, net neinant į turgų. Sunkmečiu JAV atsiradęs maisto išvežiojimo modelis ne ką trumpiau gyvuoja ir Lietuvoje.

Modelis iš esmės labai paprastas, tačiau verslui teikia daugiau naudos, nei vien galimybė realizuoti savo gaminius. Klientai užsako norimų prekių, o įmonė jas pristato į tam tikras miesto vietas, o ne kiekvieno kliento namus. Pirkėjai nurodytu laiku atvyksta į sutartą vietą ir atsiima savo pirkinius, už atvežimą nemoka. Toks modelis buria lojalius klientus, ir jie savaime tampa verslo ambasadoriais, informaciją skleidžiančiais iš lūpų į lūpas.

Taip JAV itin sėkmingai dirba bendrovė „Zaycon Fresh“, iš ūkių įvairiausius maisto gaminius, mėsą, daržoves pristatanti į maždaug tūkstantį prekybos vietų, kuriose jų laukia lojalūs klientai. Lietuvoje jau kelerius metus pirkėjus prie panašaus modelio pripratinti bando UAB „Giedrupė“, tačiau ši bendrovė klientams išvežioja verslą valdančios šeimos ūkyje auginamus šamus, upėtakius, elnių, galvijų mėsą, sūrius, medų ir kt. produktus.

Tiesa, dėl milžiniškų rinkų dydžio ir vartojimo kultūros skirtumų šis modelis Lietuvoje nors ir prigyja, bet ne taip greitai.

Keičia turgaus kultūrą

Girius Merkys, vienas Molėtų rajono įmonės vadovų, sako, kad Lietuvoje tokiai apsipirkimo kultūrai tapti populiariai labiausiai trukdo palyginti maža rinka ir pirkėjų įpročiai. Norint taip įsigyti prekių, reikia planuoti šeimos maisto racioną, užsisakyti kiek daugiau gaminių, ilgesniam laikui, o tai daro ne visi.

„Manau, kad apie 20% pirkėjų yra nuolatiniai, o visi kiti yra tie, kurie pabando kartą, kitą, vėliau pamiršta ir pan. Įdomu tai, kad apklausos, kurias darome, rodo, jog mūsų produkcija visiems klientams labai patinka, jie lieka patenkinti, tačiau pati paslauga galbūt nėra pati patogiausia. Klientai Lietuvoje nėra labai linkę planuoti savo pirkinių“, – sako p. Merkys.

Verslininkas sako pastebėjęs, kad paslaugos populiarumas priklauso nuo to, kiek žmonės apsiperka turgavietėse. Miestuose, kuriuose populiaresni prekybos centrai arba mažai turgaviečių, jos nepatogiai pasiekiamos, paslauga kur kas populiaresnė.

„Daug kas priklauso nuo mieste esančios arba nesančios turgaus kultūros. Pavyzdžiui, Vilniuje žmonės nelabai mėgsta apsipirkti turguose, pasitikėjimas jais gana menkas, todėl ieško kitų būdų užsisakyti sveikų, gerų produktų. Todėl Vilniuje pirkėjų daugiau. Kaunas kitoks, čia daug žmonių apsiperka turguose, todėl tokios paslaugos poreikis mažesnis. Tačiau gana nemažai nuolatinių klientų turime ir Klaipėdoje, kituose kiek mažesniuose miestuose“, – dėsto pašnekovas.

Tiesa, šeimos verslas vien šiuo prekybos modeliu neapsiriboja. Didžiąją dalį savo produkcijos pristato mažmenininkams, gamintojams, restoranams. Tiesa, produktus bendrovė atveža ir į namus, tačiau ši paslauga tradiciškai yra mokama, jei perkama ne už tam tikrą atvežimo išlaidas padengiančią sumą.

Tapo revoliucinis

Minėta įmonė „Zaycon Fresh“ savo veiklą pradėjo 2009-aisiais, o JAV jos prekių pristatymo modelis tapo revoliucinis, labai išpopuliarėjo ir leido bendrovei per kelerius metus pasiekti 30 mln. JAV dolerių apyvartą. Įmonė savo verslo modelį remia vadinamaisiais prekybos renginiais, kai gavusi tam tikrą užsakymų skaičių netoli pirkėjų namų organizuoja susitikimą, kuriame visi užsakymo patvirtinimus turintys klientai atsiima užsakytus maisto produktus, rašo entrepreneur.com.

Tiesa, vienas svarbiausių įmonės sėkmės receptų yra ir sugebėjimas nuolat užtikrinti mažiausią kainą.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Artėjant „Startup Fair: Recharge“, startuoliai skelbia talentų medžioklę

Pandemijos metais startuolių darbuotojų skaičius ūgtelėjo 27%, tačiau ketvirtadalis jų nurodo, kad plėtros...

Gazelė
2021.05.15
Siūlo ilginti subsidijas už prastovas, siaurinti paramą savarankiškai dirbantiems

Vyriausybė penktadienį patikslino pagalbos priemones nuo pandemijos nukentėjusiam verslui ir darbuotojams.

Gazelė
2021.05.14
Per 27 metus išmoko: jei padarysi gerai, paskui vieną klientą ateis dar keli Premium

Šeimos versle gali būti visko, o kur dar krizės ar karantinai. Šiandien įmonę naujovėmis ir įgūdžiais...

Gazelė
2021.05.14
Įmonės gavo pirmąsias kompensacijas už darbuotojų testavimą

57 įmonėms išmokėtos pirmosios kompensacijos už darbuotojų testavimą dėl COVID-19. Ši pagalbos priemonė...

Gazelė
2021.05.13
D. Dundulis – apie tiekėjus, strategijas ir kaip įsitvirtinti smulkiesiems Premium

Ketvirtadienį nuo 14 val. tiesiogiai transliavome VŽ „Patariamosios valdybos“ konsultaciją, kurioje ne vieną...

Prekyba
2021.05.13
„Invega“: grįžta verslo apetitas investuoti

„Invega“ pirmąjį ketvirtį suteikė verslui 97 mln. Eur finansavimo – daugiausiai įmonės pritrauktas lėšas...

Gazelė
2021.05.12
Karantinas paskatino atsinaujinti būstą, tačiau statybininkai dirbti sparčiau nebegali Premium

Butų remonto darbus atliekantys asmenys patvirtina – iš tiesų per karantiną padaugėjo norinčiųjų atsinaujinti...

Statyba ir NT
2021.05.12
VMI primena: turgavietės mokesčio kompensacijas dar gali gauti 1.000 prekiautojų

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) primena, kad turgaus prekeiviai, kurie iki šiol nesikreipė dėl...

Gazelė
2021.05.12
100.000 Eur investiciją pritraukęs startuolis: nepulkite į gynybinę poziciją Premium 2

Prieš daugiau kaip metus veiklą pradėjusi meistrų iškvietimo platforma „Getfix“ pritraukė 100.000 Eur...

Gazelė
2021.05.12
Trišalė taryba nesutaria dėl atsisakymo mokėti atlyginimus grynaisiais 3

Vyriausybės, darbdavių ir darbuotojų atstovus vienijanti Trišalė taryba trečiadienį nesutarė dėl Seime...

Finansai
2021.05.11
„Dehidros“ strategija neskubėti, išmokti ir investuoti pasitvirtino: įtiko JK didiesiems Premium

Nors ambicingus investicijų ir eksporto planus pavėlina pandemija, bet svarbiausi ryšiai užmegzti iki ji...

Gazelė
2021.05.11
Braškių augintoja „Dehidra“ išplatino obligacijų už 4 mln. Eur su 12% palūkanomis  1

Braškių auginimu ir liofilizavimu užsiimanti UAB „Dehidra“ kapitalo rinkoje 2 metams pasiskolino 4 mln. Eur...

Rinkos
2021.05.10
Patarimai startuoliams: visi turi idėjų, bet ne visi komandą jas įgyvendinti

Startuolio galimybes įtikinti investuotojus lemia ne tiek jo siūloma idėja, kiek jai įgyvendinti suburta...

Gazelė
2021.05.08
Metę Vilnių ir darbus, Molėtuose įkūrė delikatesinės žuvies krautuvę: pirkėjų apstu Premium 5

Netiesa, kad tik didmiesčių pirkėjai linkę išbandyti naujovių ir nusiteikę plačiau praverti pinigines:...

Gazelė
2021.05.07
Vilniaus „Paupyje“ atidaromas turgus – naują traukos centrą koduoja dydžiu, interjeru bei įvairove Premium 15

Ketvirtadienį Vilniaus kvartale „Paupys“ duris atveria modernus turgus. Jo savininkė ir čia įsikūrę verslai...

Statyba ir NT
2021.05.06
Iš viršūnės kietai klestelėję kauniečiai nepasidavė: rado būdą išgyventi ir atsinaujinti Premium 1

Kai karantinas smogia įmonei, kuri išgyvena pakilimą, negali nekreipti dėmesio, bet galima rasti, kuo visai...

Gazelė
2021.05.06
Vyriausybė pritarė galimybei įmonių pavadinimus registruoti ir anglų kalba 6

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui leisti įmonių pavadinimus registruoti ir užsienio kalba lotyniškais...

Gazelė
2021.05.05
Pandemija įveikė Vilniaus turgų „Uptown Bazaar“ Premium 19

Pandemijai pakirtus didžiąją dalį nuomininkų, kelerius metus Vilniaus Naujamiestyje veikęs maisto turgus...

Statyba ir NT
2021.05.05
Turgaviečių prekeiviai paraiškas kompensacijai galės teikti nuo kitos savaitės 1

Turgaviečių prekeiviai, kurie dar nesikreipė dėl vienkartinės 300 Eur subsidijos, nuo gegužės 10 d. gali...

Gazelė
2021.05.05
Naujųjų subsidijų prioritetas: dauguma prašo skaičiuoti pagal apyvartos kritimą Premium

Per kiek daugiau kaip savaitę įmonės pateikė 1.822 paraiškas naujosioms subsidijoms gauti. Šį kartą verslas...

Gazelė
2021.05.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku