JAV revoliuciją sukėlęs prekybos modelis veikia ir Lietuvoje

Publikuota: 2015-09-24
Maisto atsiėmimo numatytose prekybos vietose paslauga Lietuvoje populiari tuose miestuose, kuriuose pirkėjai neapsiperka turguose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Maisto atsiėmimo numatytose prekybos vietose paslauga Lietuvoje populiari tuose miestuose, kuriuose pirkėjai neapsiperka turguose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Švieži produktai iš ūkių miestiečių stalus gali pa­siekti ir netradiciniu būdu, neperkant jų parduo­tuvėje, neužsisakant internetu į namus, net neinant į turgų. Sunkmečiu JAV atsiradęs maisto išvežiojimo modelis ne ką trumpiau gyvuoja ir Lietuvoje.

Modelis iš esmės labai paprastas, tačiau verslui teikia daugiau naudos, nei vien galimybė realizuoti savo gaminius. Klientai užsako norimų prekių, o įmonė jas pristato į tam tikras miesto vietas, o ne kiekvieno kliento namus. Pirkėjai nurodytu laiku atvyksta į sutartą vietą ir atsiima savo pirkinius, už atvežimą nemoka. Toks modelis buria lojalius klientus, ir jie savaime tampa verslo ambasadoriais, informaciją skleidžiančiais iš lūpų į lūpas.

Taip JAV itin sėkmingai dirba bendrovė „Zaycon Fresh“, iš ūkių įvairiausius maisto gaminius, mėsą, daržoves pristatanti į maždaug tūkstantį prekybos vietų, kuriose jų laukia lojalūs klientai. Lietuvoje jau kelerius metus pirkėjus prie panašaus modelio pripratinti bando UAB „Giedrupė“, tačiau ši bendrovė klientams išvežioja verslą valdančios šeimos ūkyje auginamus šamus, upėtakius, elnių, galvijų mėsą, sūrius, medų ir kt. produktus.

Tiesa, dėl milžiniškų rinkų dydžio ir vartojimo kultūros skirtumų šis modelis Lietuvoje nors ir prigyja, bet ne taip greitai.

Keičia turgaus kultūrą

Girius Merkys, vienas Molėtų rajono įmonės vadovų, sako, kad Lietuvoje tokiai apsipirkimo kultūrai tapti populiariai labiausiai trukdo palyginti maža rinka ir pirkėjų įpročiai. Norint taip įsigyti prekių, reikia planuoti šeimos maisto racioną, užsisakyti kiek daugiau gaminių, ilgesniam laikui, o tai daro ne visi.

„Manau, kad apie 20% pirkėjų yra nuolatiniai, o visi kiti yra tie, kurie pabando kartą, kitą, vėliau pamiršta ir pan. Įdomu tai, kad apklausos, kurias darome, rodo, jog mūsų produkcija visiems klientams labai patinka, jie lieka patenkinti, tačiau pati paslauga galbūt nėra pati patogiausia. Klientai Lietuvoje nėra labai linkę planuoti savo pirkinių“, – sako p. Merkys.

Verslininkas sako pastebėjęs, kad paslaugos populiarumas priklauso nuo to, kiek žmonės apsiperka turgavietėse. Miestuose, kuriuose populiaresni prekybos centrai arba mažai turgaviečių, jos nepatogiai pasiekiamos, paslauga kur kas populiaresnė.

„Daug kas priklauso nuo mieste esančios arba nesančios turgaus kultūros. Pavyzdžiui, Vilniuje žmonės nelabai mėgsta apsipirkti turguose, pasitikėjimas jais gana menkas, todėl ieško kitų būdų užsisakyti sveikų, gerų produktų. Todėl Vilniuje pirkėjų daugiau. Kaunas kitoks, čia daug žmonių apsiperka turguose, todėl tokios paslaugos poreikis mažesnis. Tačiau gana nemažai nuolatinių klientų turime ir Klaipėdoje, kituose kiek mažesniuose miestuose“, – dėsto pašnekovas.

Tiesa, šeimos verslas vien šiuo prekybos modeliu neapsiriboja. Didžiąją dalį savo produkcijos pristato mažmenininkams, gamintojams, restoranams. Tiesa, produktus bendrovė atveža ir į namus, tačiau ši paslauga tradiciškai yra mokama, jei perkama ne už tam tikrą atvežimo išlaidas padengiančią sumą.

Tapo revoliucinis

Minėta įmonė „Zaycon Fresh“ savo veiklą pradėjo 2009-aisiais, o JAV jos prekių pristatymo modelis tapo revoliucinis, labai išpopuliarėjo ir leido bendrovei per kelerius metus pasiekti 30 mln. JAV dolerių apyvartą. Įmonė savo verslo modelį remia vadinamaisiais prekybos renginiais, kai gavusi tam tikrą užsakymų skaičių netoli pirkėjų namų organizuoja susitikimą, kuriame visi užsakymo patvirtinimus turintys klientai atsiima užsakytus maisto produktus, rašo entrepreneur.com.

Tiesa, vienas svarbiausių įmonės sėkmės receptų yra ir sugebėjimas nuolat užtikrinti mažiausią kainą.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
17:47
VMI ir „Sodros" konsultacijos vienu skambučiu 1

Nuo šiol mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir...

Finansai
12:26
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
05:45
Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 16

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 12

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti 1

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17
Jaunimas sugeba užsidirbti ir švęsdamas 

Penktadienį į sostinės S. Daukanto aikštę susirinko savo ateitį su verslu siejantys moksleiviai. Tai, kad jie...

Gazelė
2019.05.17
Pasilikę „po pamokų“ dažniau sukuria savo verslą Premium

Kurti verslą dar mokyk­los suole yra bene efekt­yviausia pažintis su vers­lu, mokomosios moks­leivių...

Gazelė
2019.05.17
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Verslumo ir Metų mokytojas: finansinio raštingumo mokyklos suole per mažai Premium

Praktinio verslumo mokymo – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) – programai, sukurtai „Junior Achievement“...

Gazelė
2019.05.15
Smulkios įmonės bankrutuoja tyliai, bet tai nereiškia verslo pabaigos Premium

Jei verslas ima buksuoti, o dar „padeda“ ir veiksniai iš išorės, dažnai nelieka nieko kito, kaip skelbti...

Gazelė
2019.05.15
Kaip augant nesudeginti verslo 1

Verslo auginimo planą reikia parengti jau tada, kai verslas kuriamas, o užuot blaškiusis – nuosekliai...

Gazelė
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau