Norėdami sėkmingo verslo buvo priversti keisti teisinį statusą

Publikuota: 2015-09-23
Atnaujinta 2015-09-23 14:40
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo.
Įmonės nuotr.
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo. Įmonės nuotr.
„Verslo žinios“

Daugelis verslo konsultantų teisinės įmonės formos pasirinkimą įvardija kaip vieną svarbiausių verslo pradžios dalykų. Tačiau dažniausiai akcentuojami mokesčių klausimai, biurokratija, o ne įvaizdis, kuris pastaruoju metu tampa net svarbesnis.

Iš mažųjų bendrijų (MB) į uždarąsias akcines bendroves (UAB) savo verslus perregistruojantys verslininkai sako, kad tai padaryti verčia ne tik socialinės garantijos, mokesčiai, bet ir partnerių nepasitikėjimas.

„Jei turi MB, kažkodėl tavęs nelaiko visaverčiu. Tu esi lyg viena koja versle, nerimtas“, – sako Justina Masaitė, UAB „Šaukštelis“, kuri prieš porą metų veiklą pradėjo kaip MB „Šaukštelis“, savininkė.

Viskas pasikeitė

Tauragėje veikianti sušių kavinė šiuo metu turi dešimt darbuotojų, nuo veiklos pradžios kolektyvas išaugo daugiau kaip dukart. Vos pradėjusi veiklą įmonė investavo maždaug 30.000 Eur į patalpų remontą, tačiau partneriams to nepakako, kad įmonė jiems atrodytų patikima.

Tiesa, klientams tai visiškai nė motais. Bendrovės kavinė „Šaukštelio studija“ yra labai populiari, turi daugybę klientų, gerbėjų socialiniuose tinkluose.

„Kažkodėl tiekėjams, partneriams visą laiką atrodė, kad mes čia tik žaidžiame verslą, nesame rimtai apsisprendę. Jiems MB kėlė abejonių dėl mūsų patikimumo ir galimybių atsiskaityti. Gal jiems atrodo, kad MB kuria tik tie, kurie visiškai neturi pinigų, nes negali surinkti įstatinio kapitalo“, – dėsto p. Masaitė.

Kita priežastis keisti įmonės teisinę formą – padidėję mokesčiai ir pernelyg menkos socialinės garantijos. Pašnekovė priduria, kad UAB statusas leido verslą padaryti kiek paprastesnį.

„Lyg ir dirbi, lyg ir ne. Socialinių garantijų nėra, nesijauti turįs darbą. Kai pasikeitėme į UAB, jaučiamės daug saugesni. Be to, akivaizdžiai pasikeitė ir kitų įmonių požiūris, dabar mes jiems – jau normali rimta bendrovė, su kuria galima dirbti“, – pasakoja p. Masaitė.

Pokyčių noras akivaizdus

Verslo konsultantai teigia, kad pastaruoju metu pradedantieji verslininkai rinkdamiesi veiklos teisinę formą vis dažniau pagalvoja ne tik apie mokestinius įsipareigojimus, bet ir apie įvaizdį, kurį sudaro verslo partneriams.

Galbūt tai ir lemia, kad MB populiarumas, nors atsiradimo pradžioje buvo itin didelis, pastaruoju metu labai sumenkęs, daug įmonių juridinį statusą jau pasikeitė.

Laura Gavėnaitė-Čeberekė, UAB „Teisės ir finansų sprendimai“ direktorė, sako, kad pastaruoju metu dažnai tenka konsultuoti verslininkus, norinčius MB pertvarkyti į UAB. Žinoma, didelė jų dalis taip elgiasi dėl mokestinių klausimų ir įmonių valdymo problemų, tačiau vis daugiau yra ir tokių, kuriems labiau rūpi įvaizdis.

„Verslininkai kitokią veiklos formą tikrai nori pasirinkti ir dėl įvaizdžio. Įmonių vadovai man patys ne kartą sakė, kad į juos nežiūri rimtai, jei veiklą vyko kaip MB. Kiti mano, kad MB steigia tie, kurie neturi pakankamai lėšų UAB įstatiniam kapitalui. Būna atvejų, kad verslo partneriai tiesiog negali bendradarbiauti su MB“, – priežastis vardija p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Pašnekovė priduria, kad šiuo metu MB dažniausiai steigia internetine prekyba užsiimantys verslininkai, žmonės, norintys be didelių išlaidų išmėginti savo jėgas versle. Tačiau, įmonėms augant, plečiantis klientų ir partnerių būriui, o ypač atsiradus norui žengti į užsienio rinkas, ieškant eksporto kelių, vis dėlto dažnai būna tiesiog priversti imtis pokyčių. Žinių apie MB labai trūksta ir vietos verslininkams, tad natūralu, kai užsienio bendrovės apie šią formą iš viso nėra girdėjusios, niekuomet su tokiomis įmonėmis nėra dirbusios.

„Jei verslininkas planuoja dirbti su užsienio įmonėmis, iš karto renkasi UAB, nes užsieniečiai tiesiog nepažįsta MB, nežino, koks tai teisinis statusas. Taigi pasirenkamas toks statusas, kurio užsienio partneriams aiškinti nereikia“, – sako p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 2

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau