Norėdami sėkmingo verslo buvo priversti keisti teisinį statusą

Publikuota: 2015-09-23
Atnaujinta 2015-09-23 14:40
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo.
Įmonės nuotr.
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo. Įmonės nuotr.
„Verslo žinios“

Daugelis verslo konsultantų teisinės įmonės formos pasirinkimą įvardija kaip vieną svarbiausių verslo pradžios dalykų. Tačiau dažniausiai akcentuojami mokesčių klausimai, biurokratija, o ne įvaizdis, kuris pastaruoju metu tampa net svarbesnis.

Iš mažųjų bendrijų (MB) į uždarąsias akcines bendroves (UAB) savo verslus perregistruojantys verslininkai sako, kad tai padaryti verčia ne tik socialinės garantijos, mokesčiai, bet ir partnerių nepasitikėjimas.

„Jei turi MB, kažkodėl tavęs nelaiko visaverčiu. Tu esi lyg viena koja versle, nerimtas“, – sako Justina Masaitė, UAB „Šaukštelis“, kuri prieš porą metų veiklą pradėjo kaip MB „Šaukštelis“, savininkė.

Viskas pasikeitė

Tauragėje veikianti sušių kavinė šiuo metu turi dešimt darbuotojų, nuo veiklos pradžios kolektyvas išaugo daugiau kaip dukart. Vos pradėjusi veiklą įmonė investavo maždaug 30.000 Eur į patalpų remontą, tačiau partneriams to nepakako, kad įmonė jiems atrodytų patikima.

Tiesa, klientams tai visiškai nė motais. Bendrovės kavinė „Šaukštelio studija“ yra labai populiari, turi daugybę klientų, gerbėjų socialiniuose tinkluose.

„Kažkodėl tiekėjams, partneriams visą laiką atrodė, kad mes čia tik žaidžiame verslą, nesame rimtai apsisprendę. Jiems MB kėlė abejonių dėl mūsų patikimumo ir galimybių atsiskaityti. Gal jiems atrodo, kad MB kuria tik tie, kurie visiškai neturi pinigų, nes negali surinkti įstatinio kapitalo“, – dėsto p. Masaitė.

Kita priežastis keisti įmonės teisinę formą – padidėję mokesčiai ir pernelyg menkos socialinės garantijos. Pašnekovė priduria, kad UAB statusas leido verslą padaryti kiek paprastesnį.

„Lyg ir dirbi, lyg ir ne. Socialinių garantijų nėra, nesijauti turįs darbą. Kai pasikeitėme į UAB, jaučiamės daug saugesni. Be to, akivaizdžiai pasikeitė ir kitų įmonių požiūris, dabar mes jiems – jau normali rimta bendrovė, su kuria galima dirbti“, – pasakoja p. Masaitė.

Pokyčių noras akivaizdus

Verslo konsultantai teigia, kad pastaruoju metu pradedantieji verslininkai rinkdamiesi veiklos teisinę formą vis dažniau pagalvoja ne tik apie mokestinius įsipareigojimus, bet ir apie įvaizdį, kurį sudaro verslo partneriams.

Galbūt tai ir lemia, kad MB populiarumas, nors atsiradimo pradžioje buvo itin didelis, pastaruoju metu labai sumenkęs, daug įmonių juridinį statusą jau pasikeitė.

Laura Gavėnaitė-Čeberekė, UAB „Teisės ir finansų sprendimai“ direktorė, sako, kad pastaruoju metu dažnai tenka konsultuoti verslininkus, norinčius MB pertvarkyti į UAB. Žinoma, didelė jų dalis taip elgiasi dėl mokestinių klausimų ir įmonių valdymo problemų, tačiau vis daugiau yra ir tokių, kuriems labiau rūpi įvaizdis.

„Verslininkai kitokią veiklos formą tikrai nori pasirinkti ir dėl įvaizdžio. Įmonių vadovai man patys ne kartą sakė, kad į juos nežiūri rimtai, jei veiklą vyko kaip MB. Kiti mano, kad MB steigia tie, kurie neturi pakankamai lėšų UAB įstatiniam kapitalui. Būna atvejų, kad verslo partneriai tiesiog negali bendradarbiauti su MB“, – priežastis vardija p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Pašnekovė priduria, kad šiuo metu MB dažniausiai steigia internetine prekyba užsiimantys verslininkai, žmonės, norintys be didelių išlaidų išmėginti savo jėgas versle. Tačiau, įmonėms augant, plečiantis klientų ir partnerių būriui, o ypač atsiradus norui žengti į užsienio rinkas, ieškant eksporto kelių, vis dėlto dažnai būna tiesiog priversti imtis pokyčių. Žinių apie MB labai trūksta ir vietos verslininkams, tad natūralu, kai užsienio bendrovės apie šią formą iš viso nėra girdėjusios, niekuomet su tokiomis įmonėmis nėra dirbusios.

„Jei verslininkas planuoja dirbti su užsienio įmonėmis, iš karto renkasi UAB, nes užsieniečiai tiesiog nepažįsta MB, nežino, koks tai teisinis statusas. Taigi pasirenkamas toks statusas, kurio užsienio partneriams aiškinti nereikia“, – sako p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 8

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Augančio karoliukų verslo ėmėsi, nes viena pirkėja juos nuardydavo nuo drabužių Premium

Kai aplink atsiranda nelygiomis sąlygomis veikiančių konkurentų, nelieka nieko kita kaip kilti į kovą dėl...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau