Norėdami sėkmingo verslo buvo priversti keisti teisinį statusą

Publikuota: 2015-09-23
Atnaujinta 2015-09-23 14:40
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo.
Įmonės nuotr.
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo. Įmonės nuotr.
„Verslo žinios“

Daugelis verslo konsultantų teisinės įmonės formos pasirinkimą įvardija kaip vieną svarbiausių verslo pradžios dalykų. Tačiau dažniausiai akcentuojami mokesčių klausimai, biurokratija, o ne įvaizdis, kuris pastaruoju metu tampa net svarbesnis.

Iš mažųjų bendrijų (MB) į uždarąsias akcines bendroves (UAB) savo verslus perregistruojantys verslininkai sako, kad tai padaryti verčia ne tik socialinės garantijos, mokesčiai, bet ir partnerių nepasitikėjimas.

„Jei turi MB, kažkodėl tavęs nelaiko visaverčiu. Tu esi lyg viena koja versle, nerimtas“, – sako Justina Masaitė, UAB „Šaukštelis“, kuri prieš porą metų veiklą pradėjo kaip MB „Šaukštelis“, savininkė.

Viskas pasikeitė

Tauragėje veikianti sušių kavinė šiuo metu turi dešimt darbuotojų, nuo veiklos pradžios kolektyvas išaugo daugiau kaip dukart. Vos pradėjusi veiklą įmonė investavo maždaug 30.000 Eur į patalpų remontą, tačiau partneriams to nepakako, kad įmonė jiems atrodytų patikima.

Tiesa, klientams tai visiškai nė motais. Bendrovės kavinė „Šaukštelio studija“ yra labai populiari, turi daugybę klientų, gerbėjų socialiniuose tinkluose.

„Kažkodėl tiekėjams, partneriams visą laiką atrodė, kad mes čia tik žaidžiame verslą, nesame rimtai apsisprendę. Jiems MB kėlė abejonių dėl mūsų patikimumo ir galimybių atsiskaityti. Gal jiems atrodo, kad MB kuria tik tie, kurie visiškai neturi pinigų, nes negali surinkti įstatinio kapitalo“, – dėsto p. Masaitė.

Kita priežastis keisti įmonės teisinę formą – padidėję mokesčiai ir pernelyg menkos socialinės garantijos. Pašnekovė priduria, kad UAB statusas leido verslą padaryti kiek paprastesnį.

„Lyg ir dirbi, lyg ir ne. Socialinių garantijų nėra, nesijauti turįs darbą. Kai pasikeitėme į UAB, jaučiamės daug saugesni. Be to, akivaizdžiai pasikeitė ir kitų įmonių požiūris, dabar mes jiems – jau normali rimta bendrovė, su kuria galima dirbti“, – pasakoja p. Masaitė.

Pokyčių noras akivaizdus

Verslo konsultantai teigia, kad pastaruoju metu pradedantieji verslininkai rinkdamiesi veiklos teisinę formą vis dažniau pagalvoja ne tik apie mokestinius įsipareigojimus, bet ir apie įvaizdį, kurį sudaro verslo partneriams.

Galbūt tai ir lemia, kad MB populiarumas, nors atsiradimo pradžioje buvo itin didelis, pastaruoju metu labai sumenkęs, daug įmonių juridinį statusą jau pasikeitė.

Laura Gavėnaitė-Čeberekė, UAB „Teisės ir finansų sprendimai“ direktorė, sako, kad pastaruoju metu dažnai tenka konsultuoti verslininkus, norinčius MB pertvarkyti į UAB. Žinoma, didelė jų dalis taip elgiasi dėl mokestinių klausimų ir įmonių valdymo problemų, tačiau vis daugiau yra ir tokių, kuriems labiau rūpi įvaizdis.

„Verslininkai kitokią veiklos formą tikrai nori pasirinkti ir dėl įvaizdžio. Įmonių vadovai man patys ne kartą sakė, kad į juos nežiūri rimtai, jei veiklą vyko kaip MB. Kiti mano, kad MB steigia tie, kurie neturi pakankamai lėšų UAB įstatiniam kapitalui. Būna atvejų, kad verslo partneriai tiesiog negali bendradarbiauti su MB“, – priežastis vardija p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Pašnekovė priduria, kad šiuo metu MB dažniausiai steigia internetine prekyba užsiimantys verslininkai, žmonės, norintys be didelių išlaidų išmėginti savo jėgas versle. Tačiau, įmonėms augant, plečiantis klientų ir partnerių būriui, o ypač atsiradus norui žengti į užsienio rinkas, ieškant eksporto kelių, vis dėlto dažnai būna tiesiog priversti imtis pokyčių. Žinių apie MB labai trūksta ir vietos verslininkams, tad natūralu, kai užsienio bendrovės apie šią formą iš viso nėra girdėjusios, niekuomet su tokiomis įmonėmis nėra dirbusios.

„Jei verslininkas planuoja dirbti su užsienio įmonėmis, iš karto renkasi UAB, nes užsieniečiai tiesiog nepažįsta MB, nežino, koks tai teisinis statusas. Taigi pasirenkamas toks statusas, kurio užsienio partneriams aiškinti nereikia“, – sako p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
07:25
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
05:45
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 3

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
2019.02.18
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium 5

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
2019.02.18
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 3

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau