Norėdami sėkmingo verslo buvo priversti keisti teisinį statusą

Publikuota: 2015-09-23
Atnaujinta 2015-09-23 14:40
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo.
Įmonės nuotr.
Justina Masaitė ir Gintautas Masaitis, UAB „Šaukštelis“ savininkai, juridinį įmonės statusą keitė dėl mokesčių, socialinių garantijų ir įvaizdžio, kuris vėliau akivaizdžiai pagerėjo. Įmonės nuotr.
„Verslo žinios“

Daugelis verslo konsultantų teisinės įmonės formos pasirinkimą įvardija kaip vieną svarbiausių verslo pradžios dalykų. Tačiau dažniausiai akcentuojami mokesčių klausimai, biurokratija, o ne įvaizdis, kuris pastaruoju metu tampa net svarbesnis.

Iš mažųjų bendrijų (MB) į uždarąsias akcines bendroves (UAB) savo verslus perregistruojantys verslininkai sako, kad tai padaryti verčia ne tik socialinės garantijos, mokesčiai, bet ir partnerių nepasitikėjimas.

„Jei turi MB, kažkodėl tavęs nelaiko visaverčiu. Tu esi lyg viena koja versle, nerimtas“, – sako Justina Masaitė, UAB „Šaukštelis“, kuri prieš porą metų veiklą pradėjo kaip MB „Šaukštelis“, savininkė.

Viskas pasikeitė

Tauragėje veikianti sušių kavinė šiuo metu turi dešimt darbuotojų, nuo veiklos pradžios kolektyvas išaugo daugiau kaip dukart. Vos pradėjusi veiklą įmonė investavo maždaug 30.000 Eur į patalpų remontą, tačiau partneriams to nepakako, kad įmonė jiems atrodytų patikima.

Tiesa, klientams tai visiškai nė motais. Bendrovės kavinė „Šaukštelio studija“ yra labai populiari, turi daugybę klientų, gerbėjų socialiniuose tinkluose.

„Kažkodėl tiekėjams, partneriams visą laiką atrodė, kad mes čia tik žaidžiame verslą, nesame rimtai apsisprendę. Jiems MB kėlė abejonių dėl mūsų patikimumo ir galimybių atsiskaityti. Gal jiems atrodo, kad MB kuria tik tie, kurie visiškai neturi pinigų, nes negali surinkti įstatinio kapitalo“, – dėsto p. Masaitė.

Kita priežastis keisti įmonės teisinę formą – padidėję mokesčiai ir pernelyg menkos socialinės garantijos. Pašnekovė priduria, kad UAB statusas leido verslą padaryti kiek paprastesnį.

„Lyg ir dirbi, lyg ir ne. Socialinių garantijų nėra, nesijauti turįs darbą. Kai pasikeitėme į UAB, jaučiamės daug saugesni. Be to, akivaizdžiai pasikeitė ir kitų įmonių požiūris, dabar mes jiems – jau normali rimta bendrovė, su kuria galima dirbti“, – pasakoja p. Masaitė.

Pokyčių noras akivaizdus

Verslo konsultantai teigia, kad pastaruoju metu pradedantieji verslininkai rinkdamiesi veiklos teisinę formą vis dažniau pagalvoja ne tik apie mokestinius įsipareigojimus, bet ir apie įvaizdį, kurį sudaro verslo partneriams.

Galbūt tai ir lemia, kad MB populiarumas, nors atsiradimo pradžioje buvo itin didelis, pastaruoju metu labai sumenkęs, daug įmonių juridinį statusą jau pasikeitė.

Laura Gavėnaitė-Čeberekė, UAB „Teisės ir finansų sprendimai“ direktorė, sako, kad pastaruoju metu dažnai tenka konsultuoti verslininkus, norinčius MB pertvarkyti į UAB. Žinoma, didelė jų dalis taip elgiasi dėl mokestinių klausimų ir įmonių valdymo problemų, tačiau vis daugiau yra ir tokių, kuriems labiau rūpi įvaizdis.

„Verslininkai kitokią veiklos formą tikrai nori pasirinkti ir dėl įvaizdžio. Įmonių vadovai man patys ne kartą sakė, kad į juos nežiūri rimtai, jei veiklą vyko kaip MB. Kiti mano, kad MB steigia tie, kurie neturi pakankamai lėšų UAB įstatiniam kapitalui. Būna atvejų, kad verslo partneriai tiesiog negali bendradarbiauti su MB“, – priežastis vardija p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Pašnekovė priduria, kad šiuo metu MB dažniausiai steigia internetine prekyba užsiimantys verslininkai, žmonės, norintys be didelių išlaidų išmėginti savo jėgas versle. Tačiau, įmonėms augant, plečiantis klientų ir partnerių būriui, o ypač atsiradus norui žengti į užsienio rinkas, ieškant eksporto kelių, vis dėlto dažnai būna tiesiog priversti imtis pokyčių. Žinių apie MB labai trūksta ir vietos verslininkams, tad natūralu, kai užsienio bendrovės apie šią formą iš viso nėra girdėjusios, niekuomet su tokiomis įmonėmis nėra dirbusios.

„Jei verslininkas planuoja dirbti su užsienio įmonėmis, iš karto renkasi UAB, nes užsieniečiai tiesiog nepažįsta MB, nežino, koks tai teisinis statusas. Taigi pasirenkamas toks statusas, kurio užsienio partneriams aiškinti nereikia“, – sako p. Gavėnaitė-Čeberekė.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
VMI ir „Sodros" konsultacijos vienu skambučiu 1

Nuo šiol mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir...

Finansai
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 16

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 12

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti 1

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17
Jaunimas sugeba užsidirbti ir švęsdamas 

Penktadienį į sostinės S. Daukanto aikštę susirinko savo ateitį su verslu siejantys moksleiviai. Tai, kad jie...

Gazelė
2019.05.17
Pasilikę „po pamokų“ dažniau sukuria savo verslą Premium

Kurti verslą dar mokyk­los suole yra bene efekt­yviausia pažintis su vers­lu, mokomosios moks­leivių...

Gazelė
2019.05.17
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Verslumo ir Metų mokytojas: finansinio raštingumo mokyklos suole per mažai Premium

Praktinio verslumo mokymo – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) – programai, sukurtai „Junior Achievement“...

Gazelė
2019.05.15
Smulkios įmonės bankrutuoja tyliai, bet tai nereiškia verslo pabaigos Premium

Jei verslas ima buksuoti, o dar „padeda“ ir veiksniai iš išorės, dažnai nelieka nieko kito, kaip skelbti...

Gazelė
2019.05.15
Kaip augant nesudeginti verslo 1

Verslo auginimo planą reikia parengti jau tada, kai verslas kuriamas, o užuot blaškiusis – nuosekliai...

Gazelė
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau