Į akis – komplimentai, anonimiškai – kritika

Publikuota: 2015-09-23
Aiša Nargėlaitė, marokietiško maisto restorano „Maghrib“, direktorė: „Kas populiaru Maroke, nelabai priimtina Lietuvoje. Todėl kai kuriuos patiekalus teko adaptuoti.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Aiša Nargėlaitė, marokietiško maisto restorano „Maghrib“, direktorė: „Kas populiaru Maroke, nelabai priimtina Lietuvoje. Todėl kai kuriuos patiekalus teko adaptuoti.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Prisitaikyti prie klientų lengviau, kai jie patys pasako, ko pageidautų. Verslininkų patirtis rodo, kad žmonės į akis linkę sakyti tik komplimentus, o konstruktyvią kritiką lengviau išsako anonimiškai.

Aiša Nargėlaitė, Vilniaus UAB LAIMUS, valdančios marokietiško maisto restoraną „Maghrib“, direktorė, sako, kad per trejus metus pavyko prisitaikyti prie lietuviško valgytojų skonio ir užsiauginti lojalių klientų.

Iš pradžių restoranas veikė sostinės senamiestyje, Totorių gatvėje, vėliau persikėlė į Užupį. Pasak pašnekovės, sprendimas pakeisti per du aukštus išsidėsčiusias patalpas į gerokai mažesnes pasiteisino.

„Pirmiausia į restoraną užsuka gerokai daugiau klientų. Totorių gatvėje vakarop būdavo tuščia, o Užupyje žmonių daugiau. Be to, šį rajoną mėgsta turistai, jie irgi lankosi restorane. Mažesnės patalpos jaukesnės, mums lengviau bendrauti su klientais“, – pranašumus vardija p. Nargėlaitė.

Padeda anketos

Net ir specializuotame restorane, sako verslininkė, valgiaraštį tenka šiek tiek adaptuoti.

„Kas populiaru Maroke, nelabai priimtina Lietuvoje. Teko kai kuriuos patiekalus adaptuoti. Pavyzdžiui, tadžinas patiekiamas ne specialiame inde, kaip įprasta, bet lėkštėje. Tiesiog toks maisto pateikimas klientams labiau patinka“, – teigia pašnekovė.

Pasak p. Nargėlaitės, nors žmonių, ypač dažniau keliaujančių, tolimųjų šalių virtuvių restoranai nebestebina, šie nėra tokie populiarūs kaip, pavyzdžiui, itališkus valgius tiekiančios maitinimo įstaigos.

„Norėtųsi, kad restorane lankytųsi dar daugiau žmonių, tačiau suprantu, jog mūsų maistas nėra dažnam įprastas kaip itališkas. Būna, kad apsilankę klientai nebegrįžta, nes jiems nelabai patinka mūsų naudojami prieskoniai. Kiti – priešingai, giria prieskonius ir lankosi nuolat“, – kalba verslininkė.

Naudingų patarimų, ką būtų galima patobulinti, pašnekovė išgirdo iš klientų. Tiesa, teko rasti būdą, kaip tinkamai paklausti, kad žmogus nesivaržytų ir iš tiesų pasakytų, ką mano.

„Kai padavėjas paklausia klientų, ar patiko maistas, dažniausiai žmonės atsako teigiamai ir jokių pastabų nenurodo. Tačiau, kai pavalgius duodame užpildyti anketą, rezultatai būna kitokie. Žmonėms lengviau pastabas išsakyti anonimiškai nei tiesiai į akis“, – patirtimi dalijasi verslininkė.

Vienas tokių klientų pageidavimų – dienos pietūs. Pasak verslininkės, dienos pietų klientai nori, viena vertus, dėl kainos – kasdien rinktis patiekalą iš valgiaraščio brangoka. Kita vertus, žmonės nori įvairovės. Juk jei restorane pietaujama kelis kartus per savaitę, patiekalai iš valgiaraščio greitai pabosta.

Kursai ir renginiai

Verslo pradžiai p. Nargėlaitė buvo gavusi apie 15.000 Eur paskolą su „Invegos“ garantija. Pasak verslininkės, liko dar keli mėnesiai, ir paskola bus grąžinta.

Restorane dirba 12 žmonių. Anksčiau ir p. Nargėlaitė dažnai sukosi restorano virtuvėje, tačiau dabar valgius gamina dvi mokytos virėjos.

„Virtuvėje dirbu kelias dienas per savaitę. Maistą gaminti dvi darbuotojas mokė virėja iš Maroko, o ir aš pati visada padedu, nes domiuosi marokietiška virtuve. Darbuotojų turime šiek tiek daugiau, jie dirba pagal valandinį atlyginimą, todėl prireikus gali ateiti padėti“, – kalba pašnekovė.

Konkurencija tarp maitinimo įstaigų nemaža, tačiau verslininkė mano, kad kiekvienas gali rasti savo nišą.

„Vieni restoranai atsidaro, kiti užsidaro. Visi stengiasi suburti savo klientų būrį. Stengiamės ir mes, per daug nesidairome į kitus“, – kalba p. Nargėlaitė.

Restorane galima ne tik paragauti marokietiškų patiekalų – norintiems išmokti gaminti egzotiškus valgius rengiami kursai. Tokie mokymai ypač padažnėja prieš Kalėdas.

„Maisto gaminimo pamokas įmonės mėgsta rengti darbuotojams kaip vieną komandos formavimo priemonių. Restoraną vis dažniau užsako vestuvėms, krikštynoms. Jei klientai nori, mes patys atvykstame į pobūvio vietą ir patiekiame maistą“, – papildomas paslaugas nurodo verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Aukštaitijos prekybininkė: verta pagalvoti, ar smulkiųjų gaivinimas nebus naudingas tik didiesiems Premium

Iniciatyva uždrausti didiesiems prekybos centrams dirbti sekmadieniais yra priešinga tikslui mažinti kainas.

Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 3

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau