Beprotiškos verslo idėjos: klientams įpratinti reikia kantrybės

Publikuota: 2015-09-20
"Matton" nuotr.
"Matton" nuotr.
„Verslo žinios“

Jaunoji verslininkų karta Lietuvoje kasmet drąsėja ir imasi netradicinių, retų ir stebinančių verslo idėjų. Kuo verslas originalesnis, tuo rizikingesnis konservatyviose rinkose, tad vieni drąsuoliai kapituliuoja, kiti sunkiu darbu vis dėlto sulaukia sėkmės.

Kačių kavinės ar viešbučiai šunims, batų apsaugos vairuotojams, asmeniniai asistentai, kojinių prenumerata ir kitų keistų verslų pastaruoju metu kuriama vis dažniau. Tokiems verslams nė nereikia reklamos, apie juos žinia internete greitai sklinda, tačiau klientai jų vengia arba išbando labai nedrąsiai.

Barjerus perlipo

Didelį ažiotažą sukėlę kačių kavinės Vilniuje sumanytojai sako, kad per metus klientai įstaigą pamėgo, ji yra sėkminga, tačiau dar yra daugybė nesuprantančių ir įtariai žvelgiančių.

Tautvydas Bitinas, vienas „Cat Cafe“ idėjos autorių, sako, kad imtis tokio verslo iš tiesų buvo savotiška avantiūra, ji sukėlė įvairių reakcijų.

„Originali mūsų rinkai – čia švelniai tariant. Klientai iš tiesų įtariai žiūri, daugelį stebina, jie nelabai supranta, kas tai per verslo modelis. Vis dėlto tiek atsitiktinių smalsuolių, tiek jau lojalių klientų turime nemažai, nors dirbame vos metus. Dirbame sėkmingai, galima tvirtinti, kad modelis yra pelningas“, – sako pašnekovas.

Užsieniečiai, o jų į kavinę užsuka nemažai, anot jo, tokia maitinimo įstaigos koncepcija nesistebi, jiems kačių pilnos kavinės yra įprastos.

„Vasarą mūsų verslą, kaip visus kitus, veikia atostogų metas, žmonių geru oru mieste būna daug mažiau, mažiau ir klientų. Tačiau dažnai ateina turistai, jie sudaro reikšmingą klientų dalį. Užsieniečiams nelabai reikia aiškinti, kokia tai vieta, jie jau žino, mat užsienyje kačių kavinės yra gana populiarios, jų yra daug kur“, – pasakoja p. Bitinas.

Neprigijo, bet pėdsaką paliko

Ne visos svetur gyvuojančios idėjos prigyja Lietuvoje. Prieš keletą metų pasiūlyta vyriškų kojinių prenumerata, nors sulaukė dėmesio, kasdienine paslauga netapo. Lietuvos vyrai ir toliau kojines prireikus mieliau perka prekybos centruose, o ne eina pasiimti iš pašto dėžučių.

Apie kojinių prenumeratos verslo idėją taip pat buvo daug kalbama, vieni žavėjosi, kiti vertino skeptiškai. Deja, paslaugą pirmoji pasiūliusi bendrovė „Meta group“ idėjos po poros metų atsisakė.

„Projektas „Manokojines.lt“ gyvavo 2 metus. Apie paslaugą daug kas kalbėjo, žmonėms galimybė prenumeruoti kojines ir gauti jas paštu pasirodė įdomi. Beje, nors paslaugą siūlėme vyrams, moterys šia galimybe aktyviau naudojosi. Užsakymų padaugėdavo per šventes, kojinių prenumeratą moterys dovanodavo vyrams, giminaičiams. Vis dėlto daugelio vyrų ši paslauga nesudomino. Girdėjome atsiliepimų, kad jei jau eini į prekybos centrą, gali ir kojinių nusipirkti. Nors užsienyje tiek kojinių, tiek, pavyzdžiui, skutimosi priemonių prenumerata populiari, Lietuvoje ši idėja neprigijo“, – pasakoja Raminta Vaišvilaitė, UAB „Meta group“ vadovė.

Pasak verslininkės, projektas atsipirko, tačiau nebuvo pelningas.

„Be didelių pastangų žinios apie projektą pasklido iš lūpų į lūpas. Investicijos į svetainės sukūrimą bei kojinių įsigijimą atsipirko, tačiau projektas nebuvo pelningas, todėl jo nebeplėtojame“, – apibendrina pašnekovė.

Tiesa, kojinių prenumeratos idėja neliko nepastebėta kitų įmonių, kurios šią paslaugą taip pat ėmė siūlyti, tik ne kaip pagrindinę.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Žinomumą lengviau pelnyti žmogui, ne prekės ženklui

Daug verslo įkūrėjų slepiasi už savo bendrovių, tačiau vartotojai labiau reaguoja į prekės ženklus, labiau...

Gazelė
2019.12.14
Kol dar mažas, negali atsisakyti užsakymo ne pagal specializaciją 

Specializacija, individualizavimas, bet kas, kas susiaurina produktą ir paslaugą, o ir klientų ratą, suteikia...

Gazelė
2019.12.14
Kalėdinės dovanos: kas anksčiau reiškė prastą skonį, šiemet tapo mada Premium

Kasmet kalėdinės dovanos blizga vis mažiau, nes pirkėjai renkasi kuo natūralesnį įpakavimą, o kai kurie...

Gazelė
2019.12.13
Smulkiųjų skatinimo metai: iš didelio debesies mažas lietus Premium

Šie metai buvo gausūs įvairių pasiūlymų, planų ir programų, aktualių smulkiajam ir vidutiniam verslui (SVV),...

Gazelė
2019.12.13
Tardamiesi su partneriu Kinijoje, sužinojo, kad reikia plano B Premium

Eksporto į Kiniją sėkmės istorija gali susiklostyti ir per vienus metus, tik gali prireikti plano B – kas...

Gazelė
2019.12.11
Kauniečių startuolis sukūrė išmanųjį kuponą, atvėrusį daugelio klientų duris Premium

Verslas jau atsikando nekokybiškų programavimo paslaugų iš Azijos: tai, kad Kauno UAB „Aciety“ sukurta...

Gazelė
2019.12.11
Mokesčių našta individualiai veiklai nuo 22% traukiasi iki 17% Premium 29

Seimo nariai balsų dauguma po svarstymo pritarė įstatymo pataisai, kuri mokesčių naštą individualiai veiklai,...

Finansai
2019.12.11
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Restoranų konsultantės: pradėkite nuo „Excel“ lentelės, jei nemokate – išmokite Premium 1

Vertinant pagal naujų vardų kūrimąsi, jau žinomų plėtrą ir naujos koncepcijos maitinimo įstaigų bumą,...

Gazelė
2019.12.10
Vadovas be kabineto: kas iš to išlošia

Kuo smulkesnė įmonė, tuo darbuotojams trumpesnis kelias iki vadovo. Neretai net eiti niekur nereikia – įmonės...

Gazelė
2019.12.08
Darbdaviai gali verstis per galvą, bet motyvacija veikia tik tris mėnesius Premium 3

Paradoksalu, bet kuo daugiau įmonė nori įsiteikti darbuotojams, tuo jų rezultatų kreivės kilimas aukštyn...

Gazelė
2019.12.06
Lietuvės floristikos kūriniai įtiko ir išrankiam „Rammstein“ skoniui Premium

Net daugiamilijoniniame mieste pats smulkiausias verslas netrunka sulaukti užsakymų, jei gaminamas...

Gazelė
2019.12.05
Vyriausybė panaikino dalį verslo liudijimų Premium 6

Vyriausybė panaikino verslo liudijimus statybos apdailos darbams, autoservisų ir auklių paslaugoms. Smulkieji...

Finansai
2019.12.05
Kai klientai ateina iš uždaros bendruomenės, pardavimų prireikia po pusantrų metų Premium

Versle pasitikėjimas pelno gerų atsiliepimų, o šie augina klientų ratą. Bet jei klientus dar saisto tvirtos...

Gazelė
2019.12.04
Slovėnijos „Gazelė“: kaip „garažo vyruko“ produkciją pardavinėjo keli prezidentai ir kaip pasisveikina NASA Premium 1

Kodėl geriausia pardavimų komanda eksportui pradėti – keturių valstybių prezidentai, kodėl NASA, norėdama...

Gazelė
2019.12.03
Berlyno lietuviai perprato, kaip ten geriausiai ieškoti verslo partnerių Premium

Vis daugiau lietuvių verslą kuria Berlyne, nes šis miestas – vienas patraukliausių tiek startuoliams, tiek...

Gazelė
2019.12.03
Lietuvių startuoliai Vokietijoje traukia ne tik investuotojų dėmesį

Lietuviai nebūtinai verslą turi kurti savo šalyje: svetur sukurti startuoliai gali puikiai praversti Lietuvai...

Gazelė
2019.11.29
Norint išvengti 20% GPM tarifo, patartina viską sutvarkyti dar šiemet Premium 1

Prezidentas siūlo daugeliui pajamų rūšių taikyti didesnį 20% pajamų mokesčio tarifą. Norint išvengti didesnio...

Finansai
2019.11.28
Po trečiojo restorano „No Forks“ atidarymo, svarsto apie franšizę Premium 1

Atidaryti du restoranus per metus, taip gerokai paauginant įmonę, gana ritmas iššūkis, tad ne gėda...

Gazelė
2019.11.28
„Gazelė 2019“ nugalėtoja: verslą pradėjau nuo nekompetencijos Premium

Sparčiausiai šalyje augusios įmonės „Mano linija“ vadovė neslepia, kad didmeninė prekyba, kuria bendrovė...

Gazelė
2019.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau