Kaip konkurentą paversti klientu

Publikuota: 2015-09-19
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje –  kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Klientų skaičių galima ge­ro­kai padidinti ne tik ple­čiantis geografiškai, bet ir šiek tiek papildžius įmonės veiklą – IĮ „InSpe“, anksčiau vien teikusi reklamos ga­my­bos paslaugas, pra­dė­jo atstovauti įrengi­nių tie­kė­jams ir sukūrė rekla­mos medžiagų parduotuvių tinklą.

Nors dažniau specializuotų produktų pardavėjai ilgainiui patys imasi jų gamybos, galimas ir priešingas scenarijus: gamybą papildyti prekybos veikla.

Ne bet kur

„Veikiame jau 25 metus, esame sukaupę daug patirties ir pelnę klientų bei tiekėjų pripažinimą. Būtent tai mus pastūmėjo į savo veiklą pažvelgti iš šalies ir pagalvoti, o kaip dar būtų galima išnaudoti patirtį, ne vien tik gaminant reklamą“, – pasakoja Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas.

Pernai įmonė reklamos įrenginių ir medžiagų parduotuvę atidarė Kaune, po kurio laiko įsikūrė ir Rygoje. Sostinėje parduotuvė duris atvėrė tik praėjusią savaitę.

„Vilniuje būti yra privalu kiekvienam stipresniam verslui, tačiau čia vėliausiai atidarėme parduotuvę, nes ilgiausiai ieškojome patalpų. Bet kur kurtis nenorėjome“, – nurodo pašnekovas.

Patalpos turėjo atitikti esminius reikalavimus – būti erdvios, nes parduotuvėje eksponuojama nemažai įrangos, taip pat būti šalia judrios gatvės, strategiškai patogioje vietoje, nes reklamos gamintojai yra aktyvūs, skubantys žmonės, tad, anot p. Dildos, jie ypač vertina patogumą, kai yra kur pastatyti mašiną, nereikia klaidžioti po, tarkim, miesto pakraštyje esantį rajoną.

„Todėl vertėjo išlaukti, nenuleisti rankų ieškant patalpų, jas tinkamai įrengti. Atidarymas kiek užtruko, bet užtat rezultatu esame patenkinti“, – šypsosi „InSpe“ pardavimų vadovas.

Jis skaičiuoja, kad kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur.

Pritraukia kitus

Kaip vieną didžiausių įmonės pasiekimų pašnekovas įvardija tai, kad savo prekės ženklą jiems patikėjo žinoma reklamos įrenginių gamintoja „Roland DG“.

„Reklamos gamybos srityje šis prekės ženklas kalba pats už save. Tai, kad pernai lapkritį gavome atstovavimo teises, įrodo, jog mūsų strategija teisinga. Pradėti bendradarbiauti su garsiu koncernu yra puiki galimybė pasitikrinti savo jėgas, tarytum išlaikyti savotišką egzaminą. Jei jiems įtinki, vadinasi, su tavim viskas gerai“, – šypteli pašnekovas.

Jis neneigia, jog tai, kad atstovauji žinomam gamintojui, padeda lengviau kalbėtis ir su kitais įrangos bei medžiagų tiekėjais.

„Kai pasakome, kad atstovaujame „Roland DG“ Lietuvoje ir Latvijoje, dažnai kitų argumentų jau nebereikia, – pasirašome naujas bendradarbiavimo sutartis. Šiuo metu parduodame ne tik minėtos bendrovės spausdintuvus, frezavimo ir graviravimo stakles, bet ir atstovaujame tokiems prekės ženklams kaip „Intercoat“, „Siser“, „Jetrix“, CWT“, – kalba pašnekovas.

Parduoti neužtenka

Bendrovėje dirba 30 žmonių. Tai, kad įmonė pradėjo prekiauti reklamos gamybos įrenginiais, paskatino į darbą priimti ir inžinierių, kurie ir teikia garantinės priežiūros paslaugas, ir dirba pardavėjų darbą, nes kas geriau išaiškins apie įrenginius, jei ne inžinierius.

„Pas mus dirba net 5 sertifikuoti inžinieriai. Nuolat siunčiame juos mokytis į užsienį, dalyvauti naujausios įrangos pristatymuose. Tik taip gali sužinoti apie naujoves, nes inžinierių reklamos sektoriui niekas nerengia. Ši rinka pernelyg dinamiška, kad mokslo įstaigos pradėtų rengti tokius specialistus. Kol šie baigtų mokslus, technologijų pasaulyje būtų daug kas pasikeitę“, – sako p. Dilda.

Seka tendencijas

Nors „InSpe“ vis labiau koncentruojasi į prekybą, tačiau reklamos gamybos taip pat neapleidžia.

„Jei būsi vien prekybininkas, nebelaikysi rankos ant pulso. O tada iš karto prapultum. Nes, kaip jau minėjau, reklamos rinka yra tokia dinamiška, kad kone kasdien atsiranda naujų dalykų, tik spėk viską susekti, sužinoti ir dar klientams pristatyti. Todėl kai gamini pats, lengviau gali ir kitiems paaiškinti įrangos ar medžiagų pranašumus“, – aiškina pašnekovas.

Be to, įmonė turi nemažai reklamos užsakovų, su kuriais bendradarbiauja ilgus metus, todėl, anot p. Dildos, pajamos tiek iš gamybos, tiek iš prekybos generuoja didesnę apyvartą.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 9 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
06:00
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 1

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 1

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Augančio karoliukų verslo ėmėsi, nes viena pirkėja juos nuardydavo nuo drabužių Premium

Kai aplink atsiranda nelygiomis sąlygomis veikiančių konkurentų, nelieka nieko kita kaip kilti į kovą dėl...

Kaimo sodybos su viešbučiais ir vandens parkais būti lyginamos nenori 5

Kaimo turizmo verslo savininkai sako, kad besikeičiantys reikalavimai, kad ir kitąmet vėl galintis tapti...

Agroverslas
2018.06.10
Tikrintojai tampa patarėjais, bet ne visada 2

Smulkieji gamintojai turi spręsti ne tik gamybos ir realizacijos problemas – neretai jiems tenka įrodinėti,...

Pramonė
2018.06.10
Krautuvę kaime įkūrė iš reikalo: dabar parduotuvių tinklą toliau plečia Premium 2

Provincijos mažmenininkai kalba tik apie verslo sudėtingėjimą ir besitraukiančią prekybą. Kai kurie ne tik...

Verslo idėjoms stalčiuje ne vieta: kaip jas įgyvendinti Premium

Daugelis smukiųjų verslininkų mano, kad bendro darbo su mokslu gali siekti tik stambios įmonės. Ir klysta,...

Technologijos
2018.06.08
Kur gauti lėšų verslo pradžiai, kai bankai net į kalbas nesileidžia Premium 3

Bankai įmonėms išduoda vis daugiau paskolų, tačiau tie, kurie verslą dar tiktai pradeda, teigiamo atsakymo iš...

Vadyba
2018.06.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau