Kaip konkurentą paversti klientu

Publikuota: 2015-09-19
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje –  kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Klientų skaičių galima ge­ro­kai padidinti ne tik ple­čiantis geografiškai, bet ir šiek tiek papildžius įmonės veiklą – IĮ „InSpe“, anksčiau vien teikusi reklamos ga­my­bos paslaugas, pra­dė­jo atstovauti įrengi­nių tie­kė­jams ir sukūrė rekla­mos medžiagų parduotuvių tinklą.

Nors dažniau specializuotų produktų pardavėjai ilgainiui patys imasi jų gamybos, galimas ir priešingas scenarijus: gamybą papildyti prekybos veikla.

Ne bet kur

„Veikiame jau 25 metus, esame sukaupę daug patirties ir pelnę klientų bei tiekėjų pripažinimą. Būtent tai mus pastūmėjo į savo veiklą pažvelgti iš šalies ir pagalvoti, o kaip dar būtų galima išnaudoti patirtį, ne vien tik gaminant reklamą“, – pasakoja Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas.

Pernai įmonė reklamos įrenginių ir medžiagų parduotuvę atidarė Kaune, po kurio laiko įsikūrė ir Rygoje. Sostinėje parduotuvė duris atvėrė tik praėjusią savaitę.

„Vilniuje būti yra privalu kiekvienam stipresniam verslui, tačiau čia vėliausiai atidarėme parduotuvę, nes ilgiausiai ieškojome patalpų. Bet kur kurtis nenorėjome“, – nurodo pašnekovas.

Patalpos turėjo atitikti esminius reikalavimus – būti erdvios, nes parduotuvėje eksponuojama nemažai įrangos, taip pat būti šalia judrios gatvės, strategiškai patogioje vietoje, nes reklamos gamintojai yra aktyvūs, skubantys žmonės, tad, anot p. Dildos, jie ypač vertina patogumą, kai yra kur pastatyti mašiną, nereikia klaidžioti po, tarkim, miesto pakraštyje esantį rajoną.

„Todėl vertėjo išlaukti, nenuleisti rankų ieškant patalpų, jas tinkamai įrengti. Atidarymas kiek užtruko, bet užtat rezultatu esame patenkinti“, – šypsosi „InSpe“ pardavimų vadovas.

Jis skaičiuoja, kad kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur.

Pritraukia kitus

Kaip vieną didžiausių įmonės pasiekimų pašnekovas įvardija tai, kad savo prekės ženklą jiems patikėjo žinoma reklamos įrenginių gamintoja „Roland DG“.

„Reklamos gamybos srityje šis prekės ženklas kalba pats už save. Tai, kad pernai lapkritį gavome atstovavimo teises, įrodo, jog mūsų strategija teisinga. Pradėti bendradarbiauti su garsiu koncernu yra puiki galimybė pasitikrinti savo jėgas, tarytum išlaikyti savotišką egzaminą. Jei jiems įtinki, vadinasi, su tavim viskas gerai“, – šypteli pašnekovas.

Jis neneigia, jog tai, kad atstovauji žinomam gamintojui, padeda lengviau kalbėtis ir su kitais įrangos bei medžiagų tiekėjais.

„Kai pasakome, kad atstovaujame „Roland DG“ Lietuvoje ir Latvijoje, dažnai kitų argumentų jau nebereikia, – pasirašome naujas bendradarbiavimo sutartis. Šiuo metu parduodame ne tik minėtos bendrovės spausdintuvus, frezavimo ir graviravimo stakles, bet ir atstovaujame tokiems prekės ženklams kaip „Intercoat“, „Siser“, „Jetrix“, CWT“, – kalba pašnekovas.

Parduoti neužtenka

Bendrovėje dirba 30 žmonių. Tai, kad įmonė pradėjo prekiauti reklamos gamybos įrenginiais, paskatino į darbą priimti ir inžinierių, kurie ir teikia garantinės priežiūros paslaugas, ir dirba pardavėjų darbą, nes kas geriau išaiškins apie įrenginius, jei ne inžinierius.

„Pas mus dirba net 5 sertifikuoti inžinieriai. Nuolat siunčiame juos mokytis į užsienį, dalyvauti naujausios įrangos pristatymuose. Tik taip gali sužinoti apie naujoves, nes inžinierių reklamos sektoriui niekas nerengia. Ši rinka pernelyg dinamiška, kad mokslo įstaigos pradėtų rengti tokius specialistus. Kol šie baigtų mokslus, technologijų pasaulyje būtų daug kas pasikeitę“, – sako p. Dilda.

Seka tendencijas

Nors „InSpe“ vis labiau koncentruojasi į prekybą, tačiau reklamos gamybos taip pat neapleidžia.

„Jei būsi vien prekybininkas, nebelaikysi rankos ant pulso. O tada iš karto prapultum. Nes, kaip jau minėjau, reklamos rinka yra tokia dinamiška, kad kone kasdien atsiranda naujų dalykų, tik spėk viską susekti, sužinoti ir dar klientams pristatyti. Todėl kai gamini pats, lengviau gali ir kitiems paaiškinti įrangos ar medžiagų pranašumus“, – aiškina pašnekovas.

Be to, įmonė turi nemažai reklamos užsakovų, su kuriais bendradarbiauja ilgus metus, todėl, anot p. Dildos, pajamos tiek iš gamybos, tiek iš prekybos generuoja didesnę apyvartą.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 9 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vieni darbdaviai dviračius nuperka, kiti – neleidžia statyti 2

Dviračiai ir paspirtukai, ypač su elektrinių jų alternatyvų populiarėjimu, tampa vis labiau susisiekimo...

Gazelė
2019.06.23
Latvių valdininkai vienai dienai taps verslininkų šešėliais

Latvijos valdininkams rugsėjį bus pasiūlyta vieną dieną padirbėti verslininkais ir praktiškai įvertinti,...

Gazelė
2019.06.23
Skaidrumo organizacijai reikia: kiek atvirauti

Apie skaidrumo organizacijose svarbą kalbama daug, o atvirumas yra viena iš vadovams ir rekomenduojamų, ir...

Gazelė
2019.06.23
Verslą kuria laužydami taisykles – kol kas nesigaili 3

Kartais nustatytas taisykles versle verta laužyti. Bet tik tada, kai tarp jo įkūrėjų yra betarpiškas...

Gazelė
2019.06.23
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 1

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
Pajūrio nuomotojai ruošiasi Joninėms: per 4 dienas 200 verslo liudijimų

Per keturias šios savaitės dienas verslo liudijimus apgyvendinimo paslaugoms Palangoje, Šventojoje, Neringoje...

Gazelė
2019.06.21
Penki tebegaliojantys absurdiški reikalavimai Rusijos versle 10

10.000 pasenusių GOST (valstybinio standarto) reikalavimų žadama panaikinti, tačiau kol kas galiojantys...

Gazelė
2019.06.20
Kibinai su sraigiena, kvadratiniai cepelinai ar pieno šampanas – kokia pramanų nauda verslui  Premium 2

Atkreipti klientų dėmesį galima vos vienu produktu, kuris pasitarnaus rinkodaros tikslais ir padidins kitų...

Gazelė
2019.06.20
Diegiant mokymosi kultūrą – už klaidas nebaudžiama

Organizacijos, pasižyminčios mokymosi kultūra, geriau išgyvena sunkius laikus, jų darbuotojai yra labiau...

Gazelė
2019.06.20
Estijoje vaikams leidžiama dirbti nuo 7 metų

Estijoje įstatymai nedraudžia įdarbinti vaikus nuo 7 metų, tačiau, šalyje daugėjant ukrainiečių, darbdaviai...

Gazelė
2019.06.20
Latvijos verslininkas: kodėl aš noriu perkelti įmonę į Estiją ar Lietuvą 8

Latvijos žiniasklaidoje pasipylė istorijos apie verslininkų santykius su Valstybės pajamų tarnyba. Dėl...

Gazelė
2019.06.20
Vilniuje radosi dviračių taisykla, kur klientai patys pasisiūlo nudirbti dalį darbų Premium 6

Apie 1.000 Eur ir bičiuliški ryšiai su klientu – tiek užte­ko, kad šis „Veloklinikai“ sukur­tų dviračių...

Gazelė
2019.06.20
Vilniečius jau pripratino prie graikiško skonio, atėjo eilė Kaunui

Gyvenant svetur, įgyjama žinių, kontaktų ir santaupų, kurie ne vienam smulkiajam pamėtėja idėją imtis su...

Gazelė
2019.06.19
Pasaldinti darbo pasiūlymai – ilgalaikė žala darbdaviui Premium

Aštrėjant konkurencijai dėl talentų Lietuvos darbdaviai nevengia pagražinti siūlomos darbo pozicijos ir...

Vadyba
2019.06.19
Apie 40.000 įmonių keičiasi PVM deklaravimo terminai

Nuo šių metų liepos 1 d. apie 40.000 pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų, juridinių asmenų, jiems...

Gazelė
2019.06.19
Įmonių patirtis: geriau prarasti klientą, negu aiškintis su juo teisme 2

Bankrotų skaičius kiek sumažėjo, tačiau tai nereiškia, kad tokia tendencija tęsis nuolat. Taigi verslas turi...

Gazelė
2019.06.19
Karjera kitaip: kur ir kaip ją lengviausia padaryti Premium

Didelės bendrovės vilioja karjeros galimybėmis, smulkios – greitais sprendimais, nes darbdavys puikiai mato...

Gazelė
2019.06.19
Patikrintas būdas, padedantis greičiau įsitvirtinti užsienio rinkose

Alternatyva patiems ieškoti klientų užsienyje – dirbti per atstovus. Kaip jų rasti ir kaip teisingai...

Gazelė
2019.06.18
VMI akiratyje – trečdalis viešojo maitinimo įstaigų 2

Į VMI akiratį po išsamios visų viešojo maitinimo įmonių veiklos analizės dėl įvairių neatitikimų yra...

Gazelė
2019.06.18
Trumpėja startuolio vizos suteikimo procedūra

Nuo liepos Lietuvoje startuolius steigiantiems užsieniečiams terminas dėl startuolio vizos suteikimo...

Gazelė
2019.06.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau