Kaip konkurentą paversti klientu

Publikuota: 2015-09-19
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje –  kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Klientų skaičių galima ge­ro­kai padidinti ne tik ple­čiantis geografiškai, bet ir šiek tiek papildžius įmonės veiklą – IĮ „InSpe“, anksčiau vien teikusi reklamos ga­my­bos paslaugas, pra­dė­jo atstovauti įrengi­nių tie­kė­jams ir sukūrė rekla­mos medžiagų parduotuvių tinklą.

Nors dažniau specializuotų produktų pardavėjai ilgainiui patys imasi jų gamybos, galimas ir priešingas scenarijus: gamybą papildyti prekybos veikla.

Ne bet kur

„Veikiame jau 25 metus, esame sukaupę daug patirties ir pelnę klientų bei tiekėjų pripažinimą. Būtent tai mus pastūmėjo į savo veiklą pažvelgti iš šalies ir pagalvoti, o kaip dar būtų galima išnaudoti patirtį, ne vien tik gaminant reklamą“, – pasakoja Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas.

Pernai įmonė reklamos įrenginių ir medžiagų parduotuvę atidarė Kaune, po kurio laiko įsikūrė ir Rygoje. Sostinėje parduotuvė duris atvėrė tik praėjusią savaitę.

„Vilniuje būti yra privalu kiekvienam stipresniam verslui, tačiau čia vėliausiai atidarėme parduotuvę, nes ilgiausiai ieškojome patalpų. Bet kur kurtis nenorėjome“, – nurodo pašnekovas.

Patalpos turėjo atitikti esminius reikalavimus – būti erdvios, nes parduotuvėje eksponuojama nemažai įrangos, taip pat būti šalia judrios gatvės, strategiškai patogioje vietoje, nes reklamos gamintojai yra aktyvūs, skubantys žmonės, tad, anot p. Dildos, jie ypač vertina patogumą, kai yra kur pastatyti mašiną, nereikia klaidžioti po, tarkim, miesto pakraštyje esantį rajoną.

„Todėl vertėjo išlaukti, nenuleisti rankų ieškant patalpų, jas tinkamai įrengti. Atidarymas kiek užtruko, bet užtat rezultatu esame patenkinti“, – šypsosi „InSpe“ pardavimų vadovas.

Jis skaičiuoja, kad kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur.

Pritraukia kitus

Kaip vieną didžiausių įmonės pasiekimų pašnekovas įvardija tai, kad savo prekės ženklą jiems patikėjo žinoma reklamos įrenginių gamintoja „Roland DG“.

„Reklamos gamybos srityje šis prekės ženklas kalba pats už save. Tai, kad pernai lapkritį gavome atstovavimo teises, įrodo, jog mūsų strategija teisinga. Pradėti bendradarbiauti su garsiu koncernu yra puiki galimybė pasitikrinti savo jėgas, tarytum išlaikyti savotišką egzaminą. Jei jiems įtinki, vadinasi, su tavim viskas gerai“, – šypteli pašnekovas.

Jis neneigia, jog tai, kad atstovauji žinomam gamintojui, padeda lengviau kalbėtis ir su kitais įrangos bei medžiagų tiekėjais.

„Kai pasakome, kad atstovaujame „Roland DG“ Lietuvoje ir Latvijoje, dažnai kitų argumentų jau nebereikia, – pasirašome naujas bendradarbiavimo sutartis. Šiuo metu parduodame ne tik minėtos bendrovės spausdintuvus, frezavimo ir graviravimo stakles, bet ir atstovaujame tokiems prekės ženklams kaip „Intercoat“, „Siser“, „Jetrix“, CWT“, – kalba pašnekovas.

Parduoti neužtenka

Bendrovėje dirba 30 žmonių. Tai, kad įmonė pradėjo prekiauti reklamos gamybos įrenginiais, paskatino į darbą priimti ir inžinierių, kurie ir teikia garantinės priežiūros paslaugas, ir dirba pardavėjų darbą, nes kas geriau išaiškins apie įrenginius, jei ne inžinierius.

„Pas mus dirba net 5 sertifikuoti inžinieriai. Nuolat siunčiame juos mokytis į užsienį, dalyvauti naujausios įrangos pristatymuose. Tik taip gali sužinoti apie naujoves, nes inžinierių reklamos sektoriui niekas nerengia. Ši rinka pernelyg dinamiška, kad mokslo įstaigos pradėtų rengti tokius specialistus. Kol šie baigtų mokslus, technologijų pasaulyje būtų daug kas pasikeitę“, – sako p. Dilda.

Seka tendencijas

Nors „InSpe“ vis labiau koncentruojasi į prekybą, tačiau reklamos gamybos taip pat neapleidžia.

„Jei būsi vien prekybininkas, nebelaikysi rankos ant pulso. O tada iš karto prapultum. Nes, kaip jau minėjau, reklamos rinka yra tokia dinamiška, kad kone kasdien atsiranda naujų dalykų, tik spėk viską susekti, sužinoti ir dar klientams pristatyti. Todėl kai gamini pats, lengviau gali ir kitiems paaiškinti įrangos ar medžiagų pranašumus“, – aiškina pašnekovas.

Be to, įmonė turi nemažai reklamos užsakovų, su kuriais bendradarbiauja ilgus metus, todėl, anot p. Dildos, pajamos tiek iš gamybos, tiek iš prekybos generuoja didesnę apyvartą.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 9 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 8

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau