Kaip konkurentą paversti klientu

Publikuota: 2015-09-19
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje –  kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Klientų skaičių galima ge­ro­kai padidinti ne tik ple­čiantis geografiškai, bet ir šiek tiek papildžius įmonės veiklą – IĮ „InSpe“, anksčiau vien teikusi reklamos ga­my­bos paslaugas, pra­dė­jo atstovauti įrengi­nių tie­kė­jams ir sukūrė rekla­mos medžiagų parduotuvių tinklą.

Nors dažniau specializuotų produktų pardavėjai ilgainiui patys imasi jų gamybos, galimas ir priešingas scenarijus: gamybą papildyti prekybos veikla.

Ne bet kur

„Veikiame jau 25 metus, esame sukaupę daug patirties ir pelnę klientų bei tiekėjų pripažinimą. Būtent tai mus pastūmėjo į savo veiklą pažvelgti iš šalies ir pagalvoti, o kaip dar būtų galima išnaudoti patirtį, ne vien tik gaminant reklamą“, – pasakoja Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas.

Pernai įmonė reklamos įrenginių ir medžiagų parduotuvę atidarė Kaune, po kurio laiko įsikūrė ir Rygoje. Sostinėje parduotuvė duris atvėrė tik praėjusią savaitę.

„Vilniuje būti yra privalu kiekvienam stipresniam verslui, tačiau čia vėliausiai atidarėme parduotuvę, nes ilgiausiai ieškojome patalpų. Bet kur kurtis nenorėjome“, – nurodo pašnekovas.

Patalpos turėjo atitikti esminius reikalavimus – būti erdvios, nes parduotuvėje eksponuojama nemažai įrangos, taip pat būti šalia judrios gatvės, strategiškai patogioje vietoje, nes reklamos gamintojai yra aktyvūs, skubantys žmonės, tad, anot p. Dildos, jie ypač vertina patogumą, kai yra kur pastatyti mašiną, nereikia klaidžioti po, tarkim, miesto pakraštyje esantį rajoną.

„Todėl vertėjo išlaukti, nenuleisti rankų ieškant patalpų, jas tinkamai įrengti. Atidarymas kiek užtruko, bet užtat rezultatu esame patenkinti“, – šypsosi „InSpe“ pardavimų vadovas.

Jis skaičiuoja, kad kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur.

Pritraukia kitus

Kaip vieną didžiausių įmonės pasiekimų pašnekovas įvardija tai, kad savo prekės ženklą jiems patikėjo žinoma reklamos įrenginių gamintoja „Roland DG“.

„Reklamos gamybos srityje šis prekės ženklas kalba pats už save. Tai, kad pernai lapkritį gavome atstovavimo teises, įrodo, jog mūsų strategija teisinga. Pradėti bendradarbiauti su garsiu koncernu yra puiki galimybė pasitikrinti savo jėgas, tarytum išlaikyti savotišką egzaminą. Jei jiems įtinki, vadinasi, su tavim viskas gerai“, – šypteli pašnekovas.

Jis neneigia, jog tai, kad atstovauji žinomam gamintojui, padeda lengviau kalbėtis ir su kitais įrangos bei medžiagų tiekėjais.

„Kai pasakome, kad atstovaujame „Roland DG“ Lietuvoje ir Latvijoje, dažnai kitų argumentų jau nebereikia, – pasirašome naujas bendradarbiavimo sutartis. Šiuo metu parduodame ne tik minėtos bendrovės spausdintuvus, frezavimo ir graviravimo stakles, bet ir atstovaujame tokiems prekės ženklams kaip „Intercoat“, „Siser“, „Jetrix“, CWT“, – kalba pašnekovas.

Parduoti neužtenka

Bendrovėje dirba 30 žmonių. Tai, kad įmonė pradėjo prekiauti reklamos gamybos įrenginiais, paskatino į darbą priimti ir inžinierių, kurie ir teikia garantinės priežiūros paslaugas, ir dirba pardavėjų darbą, nes kas geriau išaiškins apie įrenginius, jei ne inžinierius.

„Pas mus dirba net 5 sertifikuoti inžinieriai. Nuolat siunčiame juos mokytis į užsienį, dalyvauti naujausios įrangos pristatymuose. Tik taip gali sužinoti apie naujoves, nes inžinierių reklamos sektoriui niekas nerengia. Ši rinka pernelyg dinamiška, kad mokslo įstaigos pradėtų rengti tokius specialistus. Kol šie baigtų mokslus, technologijų pasaulyje būtų daug kas pasikeitę“, – sako p. Dilda.

Seka tendencijas

Nors „InSpe“ vis labiau koncentruojasi į prekybą, tačiau reklamos gamybos taip pat neapleidžia.

„Jei būsi vien prekybininkas, nebelaikysi rankos ant pulso. O tada iš karto prapultum. Nes, kaip jau minėjau, reklamos rinka yra tokia dinamiška, kad kone kasdien atsiranda naujų dalykų, tik spėk viską susekti, sužinoti ir dar klientams pristatyti. Todėl kai gamini pats, lengviau gali ir kitiems paaiškinti įrangos ar medžiagų pranašumus“, – aiškina pašnekovas.

Be to, įmonė turi nemažai reklamos užsakovų, su kuriais bendradarbiauja ilgus metus, todėl, anot p. Dildos, pajamos tiek iš gamybos, tiek iš prekybos generuoja didesnę apyvartą.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 9 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Darbdavys nėra tėvas – auklėti darbuotojų neprivalo Premium 8

Kai darbdavys mato, kad su nauju darbuotoju neranda bendros kalbos, reikia kuo greičiau su juo atsisveikinti:...

Gazelė
2019.02.23
Jei antras restoranas – ne paskutinis

Maitinimo versle priaugus iki antrosios vietos atidarymo, verta iškart galvoti apie skirtingų taškų...

Gazelė
2019.02.23
Impulsyvus pirkinys – dvaras pusei amžiaus Premium

9-uoju kvietimu Gelgaudiškio dvarui Šakių rajono savivaldybei pavyko rasti operatorių – traukos centru jį...

Gazelė
2019.02.22
Iki 700 darbuotojų išaugusi „Grill London“ investuoja Kauno LEZ Premium 22

Plečiant maitinimo įstaigų tinklą, svarbiausiu uždaviniu tampa jo suvaldymas ir kokybės užtikrinimas. „Grill...

Gazelė
2019.02.22
Pasidavė kavinių madai, bet suprato, kad prekyba – kur kas geriau Premium

Krautuvėlių tinklas „Kmyninė“ ieško įdomių produktų smulkių gamintojų asortimentui papildyti, tačiau esminę...

Gazelė
2019.02.22
GPAIS: daugelis dėl dar vienos prievolės stveriasi už galvos, kiti net nežino, kad privalo ją vykdyti Premium

Jungtis prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) privalo net ir...

Gazelė
2019.02.21
Pernai VMI šaudė rečiau, bet taikliau Premium

Pernai VMI trečdaliu rečiau tikrino įmones, o po šių veiksmų priskaičiavo beveik 25% mažiau mokesčių, tačiau...

Finansai
2019.02.21
VMI: išankstinės pajamų deklaracijos – kovą, permokos – balandį

Gyventojai, kurie iki šių metų gegužės 1 d. privalo deklaruoti 2018 m. pajamas, pagal įstatymą tai gali...

Finansai
2019.02.21
Uždaręs maisto po 1 Eur restoranus, R. Vyšniauskas sugalvojo planą B Premium 10

Maitinimo įstaigos išskirtinumas gali būti pigūs patiekalai, tačiau simboline kaina paremtas verslo modelis...

Gazelė
2019.02.20
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 8

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
2019.02.19
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 4

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
2019.02.18
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium 5

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
2019.02.18
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 4

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau