Kaip konkurentą paversti klientu

Publikuota: 2015-09-19
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje –  kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas: „Kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur, bet investicijos netruks atsipirkti.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Klientų skaičių galima ge­ro­kai padidinti ne tik ple­čiantis geografiškai, bet ir šiek tiek papildžius įmonės veiklą – IĮ „InSpe“, anksčiau vien teikusi reklamos ga­my­bos paslaugas, pra­dė­jo atstovauti įrengi­nių tie­kė­jams ir sukūrė rekla­mos medžiagų parduotuvių tinklą.

Nors dažniau specializuotų produktų pardavėjai ilgainiui patys imasi jų gamybos, galimas ir priešingas scenarijus: gamybą papildyti prekybos veikla.

Ne bet kur

„Veikiame jau 25 metus, esame sukaupę daug patirties ir pelnę klientų bei tiekėjų pripažinimą. Būtent tai mus pastūmėjo į savo veiklą pažvelgti iš šalies ir pagalvoti, o kaip dar būtų galima išnaudoti patirtį, ne vien tik gaminant reklamą“, – pasakoja Donatas Dilda, IĮ „InSpe“ pardavimų vadovas.

Pernai įmonė reklamos įrenginių ir medžiagų parduotuvę atidarė Kaune, po kurio laiko įsikūrė ir Rygoje. Sostinėje parduotuvė duris atvėrė tik praėjusią savaitę.

„Vilniuje būti yra privalu kiekvienam stipresniam verslui, tačiau čia vėliausiai atidarėme parduotuvę, nes ilgiausiai ieškojome patalpų. Bet kur kurtis nenorėjome“, – nurodo pašnekovas.

Patalpos turėjo atitikti esminius reikalavimus – būti erdvios, nes parduotuvėje eksponuojama nemažai įrangos, taip pat būti šalia judrios gatvės, strategiškai patogioje vietoje, nes reklamos gamintojai yra aktyvūs, skubantys žmonės, tad, anot p. Dildos, jie ypač vertina patogumą, kai yra kur pastatyti mašiną, nereikia klaidžioti po, tarkim, miesto pakraštyje esantį rajoną.

„Todėl vertėjo išlaukti, nenuleisti rankų ieškant patalpų, jas tinkamai įrengti. Atidarymas kiek užtruko, bet užtat rezultatu esame patenkinti“, – šypsosi „InSpe“ pardavimų vadovas.

Jis skaičiuoja, kad kiekvienos parduotuvės atidarymas – tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje – kainuoja apie 100.000 Eur.

Pritraukia kitus

Kaip vieną didžiausių įmonės pasiekimų pašnekovas įvardija tai, kad savo prekės ženklą jiems patikėjo žinoma reklamos įrenginių gamintoja „Roland DG“.

„Reklamos gamybos srityje šis prekės ženklas kalba pats už save. Tai, kad pernai lapkritį gavome atstovavimo teises, įrodo, jog mūsų strategija teisinga. Pradėti bendradarbiauti su garsiu koncernu yra puiki galimybė pasitikrinti savo jėgas, tarytum išlaikyti savotišką egzaminą. Jei jiems įtinki, vadinasi, su tavim viskas gerai“, – šypteli pašnekovas.

Jis neneigia, jog tai, kad atstovauji žinomam gamintojui, padeda lengviau kalbėtis ir su kitais įrangos bei medžiagų tiekėjais.

„Kai pasakome, kad atstovaujame „Roland DG“ Lietuvoje ir Latvijoje, dažnai kitų argumentų jau nebereikia, – pasirašome naujas bendradarbiavimo sutartis. Šiuo metu parduodame ne tik minėtos bendrovės spausdintuvus, frezavimo ir graviravimo stakles, bet ir atstovaujame tokiems prekės ženklams kaip „Intercoat“, „Siser“, „Jetrix“, CWT“, – kalba pašnekovas.

Parduoti neužtenka

Bendrovėje dirba 30 žmonių. Tai, kad įmonė pradėjo prekiauti reklamos gamybos įrenginiais, paskatino į darbą priimti ir inžinierių, kurie ir teikia garantinės priežiūros paslaugas, ir dirba pardavėjų darbą, nes kas geriau išaiškins apie įrenginius, jei ne inžinierius.

„Pas mus dirba net 5 sertifikuoti inžinieriai. Nuolat siunčiame juos mokytis į užsienį, dalyvauti naujausios įrangos pristatymuose. Tik taip gali sužinoti apie naujoves, nes inžinierių reklamos sektoriui niekas nerengia. Ši rinka pernelyg dinamiška, kad mokslo įstaigos pradėtų rengti tokius specialistus. Kol šie baigtų mokslus, technologijų pasaulyje būtų daug kas pasikeitę“, – sako p. Dilda.

Seka tendencijas

Nors „InSpe“ vis labiau koncentruojasi į prekybą, tačiau reklamos gamybos taip pat neapleidžia.

„Jei būsi vien prekybininkas, nebelaikysi rankos ant pulso. O tada iš karto prapultum. Nes, kaip jau minėjau, reklamos rinka yra tokia dinamiška, kad kone kasdien atsiranda naujų dalykų, tik spėk viską susekti, sužinoti ir dar klientams pristatyti. Todėl kai gamini pats, lengviau gali ir kitiems paaiškinti įrangos ar medžiagų pranašumus“, – aiškina pašnekovas.

Be to, įmonė turi nemažai reklamos užsakovų, su kuriais bendradarbiauja ilgus metus, todėl, anot p. Dildos, pajamos tiek iš gamybos, tiek iš prekybos generuoja didesnę apyvartą.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 9 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kodėl restoranuose visiems reikia cepelinų Premium

Tiek konsultantai, tiek patys verslininkai pataria išsiskirti iš kitų ir daryti tai, ko konkurentai nedaro.

Gazelė
13:42
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
12:25
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
11:00
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
09:00
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Į pensijų kaupimą naujai įtraukta 43.500 gyventojų

Į pensijų kaupimą šiemet naujai įtraukiami 43.500 gyventojų, kuriems „Sodra“ atsitiktine tvarka priskyrė...

Finansai
2020.01.16
Šiemet pajamų deklaravimo startas bus skelbiamas anksčiau

Iki šių metų vasario 17 d. mokesčius išskaičiuojantys asmenys mokesčių administratoriui turi pateikti...

Finansai
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
Sugrįžę iš „mokesčių atostogų“, smulkieji skaičiuoja tarifus Premium 1

Mokesčių „atostogos“ smulkiesiems – „poilsis“ nuo „Sodros“ įmokų pirmuosius metus ir 0% pelno mokestis – buvo...

Gazelė
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Sodra“ primena naujus įmokų tarifus dirbantiems savarankiškai 1

Savarankiškai dirbantieji, gavę pirmąkart atsiradusias „mokesčių atostogas“ – teisę nemokėti socialinio...

Gazelė
2020.01.15
Atsargiai deklaruojant: pasirinktas būdas lemia „Sodros“ išmokų dydį Premium 1

Individualia veikla užsiimančiam gyventojui paskirtų ligos ir kai kurių kitų „Sodros“ išmokų dydį lemia ne...

Finansai
2020.01.14
Pasitikėjimas avansu: maitintojus tikrins jau pradėjus veiklą Premium

Kuriant naują maitinimo įstaigą – kavinę, užkandinę ar kitą viešojo maitinimo vietą – nereikės maisto...

Gazelė
2020.01.14
Ką daryti, jei bankas neduoda paskolos Premium

Retos įmonės savininkas gali didžiuodamasis pasakyti, kad jis niekad nėra naudojęsis banko paskola arba jos...

Gazelė
2020.01.13
Auga, nes užuot visi darę, kada gali, pasidalijo atskomybę ir procesus Premium

Savitarnos krautuvėlių „12 Eat“, kuriose darbo vietoje išsirinkęs prekes darbuotojas atsiskaito savitarnos...

Gazelė
2020.01.13
Nesėkmė su laiminga pabaiga: uždarius parduotuvę – kaip akmuo nuo širdies Premium

Verslas turi dirbti pelningai, tačiau ne kiekvienam įkūrėjui to pavyksta pasiekti. Dažnam atrodo, kad...

Gazelė
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau