Melas, kad mažų miestelių verslams rinkodara nereikalinga

Publikuota: 2015-09-18
Nedidelėms regioninėms įmonėms socialiniai tinklai leido gerokai išplėsti klientų viliojimo geografiją.
Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Nedidelėms regioninėms įmonėms socialiniai tinklai leido gerokai išplėsti klientų viliojimo geografiją. Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Daugybė nedidelių provincijos įmonių rinkodarai ir reklamai neskiria jokio dėmesio, neišleidžia nė vieno euro. Ne vienas tokios įmonės vadovas mano, kad visos rinkodaros priemonės, o ypač socialiniai tinklai, yra tik didžiųjų įmonių arba madingų didmiesčių verslininkų reikalas.

„Užuot internete kasdien skelbęs įvairius paveiksliukus ar prekių nuotraukas, užsiimsiu tikrais verslo reikalais“, „mažame miestelyje apie mano verslą ir taip visi žino, nėra prasmės reklamuotis“, – sako tokie verslininkai. Deja, daugeliu atveju jie elgiasi klaidingai ir nepaisydami rinkodaros daug praranda, rašo entrepreneur.com.

Pakeitę žmonių bendravimo įpročius socialiniai tinklai šiandien keičia ir verslo būklę, o smulkioms įmonėms ir veikiančioms regioniniuose miesteliuose jie tapo gyvybiškai svarbūs – pagrindine priemone prisistatyti savo klientams ir būti matomiems tarp didžiųjų konkurentų.

Nedidelės regioninės įmonės, jei tik kuo nors išsiskiria, pasinaudodamos socialiniais tinklais gali per trumpą laiką išgarsėti visoje šalyje, be to, tai mažai kainuoja.

Žvelgia plačiau

Visiška tiesa, kad regioninių miestų gyventojai apie naujas verslo idėjas ir be jokios reklamos sužino per kelias dienas, žinios sklinda iš lūpų į lūpas, daugelis verslų yra puikiai matomi. Tačiau rinkodara reikalinga ne tik žiniai skleisti, bet ir nuotaikai kurti, paskatinti klientus ne tik žinoti, bet ir užsukti, pirkti.

Kitas svarbus dalykas – provincijos verslai vis dažniau orientuojasi ne tik į vietos gyventojus. Kavinės, kepyklėlės, pramogų įmonės svarbią savo pajamų dalį gauna iš keliaujančių žmonių, kurie į vieną ar kitą įmonę užsuka jau žinodami. Kai kurios nedidelės įmonės savo socialinių tinklų paskyrose turi daugiau sekėjų, nei jų įsikūrimo miesteliuose gyvena žmonių.

Pavyzdžiui, Utenos MB „Imodėja“, siuvanti drabužius vaikams, „Facebook“ turi daugiau kaip 7.000 gerbėjų. Akivaizdu, kad juos sudaro visoje Lietuvoje gyvenantys klientai.

„Feisbuke paskelbiame, kurioje mugėje dalyvausime, klientai patys ateina. Suderinome veiklą feisbuke ir dalyvavimą mugėse – taip padidinome pardavimus. Be to, įsitikinome gaminių paklausa“, – teigia įmonės vadovė.

Kitas puikus „Facebook“ rinkodaros pavyzdys: vos 7.000 gyventojų turinčiame Pasvalyje veikianti ir beveik 4.000 gerbėjų virtualioje erdvėje turinti originalių rankų darbo dovanų MB „Celeber“, valdanti prekių ženklą „Lempampuk“.

Sklaida socialiniuose tinkluose įmonei leidžia pasiekti klientus visoje šalyje, mat Pasvalyje jų tikriausiai būtų pernelyg mažai.

Kavarske veikianti nedidelė kavinukė, turinti tautinio paveldo pažymėjimą ir verdanti virtinius, šiame socialiniame tinkle turi palyginti nedaug, vos pusę tūkstančio, gerbėjų, tačiau tik tiek jų gyvena ir pačiame Kavarske. Beveik visi jos klientai – nevietiniai.

Socialinių tinklų galimybėmis puikiai naudojasi įvairių paslaugų, pramogų įmonės, pavyzdžiui, kaimo turizmo sodybos, baidarių nuomos bendrovės. Socialiniai tinklai šioms įmonėms tapo pagrindiniais ir net vieninteliais kanalais, per kuriuos jos pasiekia klientus.

Atranda ir patys mažiausi

Tokių nedidelių įmonių socialinių tinklų puslapiais paprastai rūpinasi pats savininkas ar jo antroji pusė, viskas daroma gana paprastai, tačiau gaunama didelė nauda, sako Arijus Žakas, UAB „Socialus marketingas“ direktorius.

„Tokį nedidelių regioninių įmonių aktyvumą socialiniuose tinkluose galima vertinti tik teigiamai, joms tai suteikia naujų galimybių. Tai tas pats informacijos sklidimas iš lūpų į lūpas, tik šiuolaikinėmis priemonėmis“, – sako p. Žakas.

Jo teigimu, vis daugiau nedidelių bendrovių stengiasi socialiniais tinklais naudotis išmokti profesionaliau, dalyvauja mokymuose.

„Mūsų organizuojamuose seminaruose dalyvauja ne vien Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos verslininkai. Gana daug yra iš regionų, visai nedidelių įmonių, nes verslininkai jau supranta, kiek daug naudos gali gauti turėdami rinkodaros žinių“, – dėsto pašnekovas.

Be to, anot p. Žako, tyrimai rodo, kad vis daugiau žmonių socialinius tinklus naudoja ieškodami informacijos, o įmonės tai puikiai išnaudoja.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Nusivylę verslu biržiečiai užrakinę kavinės duris išvyko, bet grįžo „varyti“ toliau Premium

Kai kyla abejonių, ar po skaudžių pamokų ir nemenkų nuostolių verslą dar tęsti, visai verta atsitraukti. Keli...

Gazelė
14:55
Lietuvių startuolis „BitDegree” siekia 1 mln. Eur prizo

Kaune įsikūrusios „BitDegree“ sukurta stipendijų sistema išrinkta tarp 23 finalininkų pasidalinsiančių bendrą...

Gazelė
14:29
Iki gegužės 1 d. – galimybė VMI deklaruoti sandorius grynais pinigais

Gyventojai iki gegužės 1 d. mokesčių administratoriui turi pateikti duomenis apie didesnius sandorius grynais...

Finansai
09:58
Kodėl neverta slėpti verslo istorijos

Laukinio kapitalizmo laikai, kai verslininkai paprasčiausiai bijodavo kalbėti apie savo pasiekimus, nes...

Gazelė
06:57
Vokietija smulkiesiems skirs 555 mln. Eur 1

Smulkusis verslas yra net stambiausios ekonomikos vienas iš variklių – tai pripažįsta Vokietijos vyriausybė. 

Gazelė
2020.01.27
Pinigai darbuotojo nesulaikys, bet dalintis reikia

Žmonės – didžiausias darbdavio turtas ir geriausia investicija, sutinka ir personalo specialistai, ir...

Gazelė
2020.01.27
Kur smulkieji randa pinigų verslui plėsti

Verslą galima kurti vien tik savo lėšomis, tačiau dažniausiai tai užtrunka kur kas ilgiau nei pradėti su...

Gazelė
2020.01.27
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Patarimai, kaip išlaikyti specialistą ilgam

Atlyginimas yra svarbus dalykas, lemiantis žmogaus apsisprendimą, kur dirbti, tačiau ne esminis. Kodėl...

Gazelė
2020.01.25
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
Pirkimų vertė per Centrinę perkančiąją organizaciją pernai padidėjo 11%  1

Pirkimai per Centrinę perkančiąją organizaciją CPO LT padeda išvengti korupcijos, todėl Vyriausybė skatina,...

Finansai
2020.01.22
Darbuotojai iš įmonių bėga ne dėl mažesnės algos: neteisybė, skatinanti keisti darbą Premium 7

Kylančios algos motyvuoja darbuotojus, tačiau jei vieniems tas šuolis yra ypač didelis, o kitiems pokytis...

Gazelė
2020.01.22
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau