Melas, kad mažų miestelių verslams rinkodara nereikalinga

Publikuota: 2015-09-18
Nedidelėms regioninėms įmonėms socialiniai tinklai leido gerokai išplėsti klientų viliojimo geografiją.
Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Nedidelėms regioninėms įmonėms socialiniai tinklai leido gerokai išplėsti klientų viliojimo geografiją. Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Daugybė nedidelių provincijos įmonių rinkodarai ir reklamai neskiria jokio dėmesio, neišleidžia nė vieno euro. Ne vienas tokios įmonės vadovas mano, kad visos rinkodaros priemonės, o ypač socialiniai tinklai, yra tik didžiųjų įmonių arba madingų didmiesčių verslininkų reikalas.

„Užuot internete kasdien skelbęs įvairius paveiksliukus ar prekių nuotraukas, užsiimsiu tikrais verslo reikalais“, „mažame miestelyje apie mano verslą ir taip visi žino, nėra prasmės reklamuotis“, – sako tokie verslininkai. Deja, daugeliu atveju jie elgiasi klaidingai ir nepaisydami rinkodaros daug praranda, rašo entrepreneur.com.

Pakeitę žmonių bendravimo įpročius socialiniai tinklai šiandien keičia ir verslo būklę, o smulkioms įmonėms ir veikiančioms regioniniuose miesteliuose jie tapo gyvybiškai svarbūs – pagrindine priemone prisistatyti savo klientams ir būti matomiems tarp didžiųjų konkurentų.

Nedidelės regioninės įmonės, jei tik kuo nors išsiskiria, pasinaudodamos socialiniais tinklais gali per trumpą laiką išgarsėti visoje šalyje, be to, tai mažai kainuoja.

Žvelgia plačiau

Visiška tiesa, kad regioninių miestų gyventojai apie naujas verslo idėjas ir be jokios reklamos sužino per kelias dienas, žinios sklinda iš lūpų į lūpas, daugelis verslų yra puikiai matomi. Tačiau rinkodara reikalinga ne tik žiniai skleisti, bet ir nuotaikai kurti, paskatinti klientus ne tik žinoti, bet ir užsukti, pirkti.

Kitas svarbus dalykas – provincijos verslai vis dažniau orientuojasi ne tik į vietos gyventojus. Kavinės, kepyklėlės, pramogų įmonės svarbią savo pajamų dalį gauna iš keliaujančių žmonių, kurie į vieną ar kitą įmonę užsuka jau žinodami. Kai kurios nedidelės įmonės savo socialinių tinklų paskyrose turi daugiau sekėjų, nei jų įsikūrimo miesteliuose gyvena žmonių.

Pavyzdžiui, Utenos MB „Imodėja“, siuvanti drabužius vaikams, „Facebook“ turi daugiau kaip 7.000 gerbėjų. Akivaizdu, kad juos sudaro visoje Lietuvoje gyvenantys klientai.

„Feisbuke paskelbiame, kurioje mugėje dalyvausime, klientai patys ateina. Suderinome veiklą feisbuke ir dalyvavimą mugėse – taip padidinome pardavimus. Be to, įsitikinome gaminių paklausa“, – teigia įmonės vadovė.

Kitas puikus „Facebook“ rinkodaros pavyzdys: vos 7.000 gyventojų turinčiame Pasvalyje veikianti ir beveik 4.000 gerbėjų virtualioje erdvėje turinti originalių rankų darbo dovanų MB „Celeber“, valdanti prekių ženklą „Lempampuk“.

Sklaida socialiniuose tinkluose įmonei leidžia pasiekti klientus visoje šalyje, mat Pasvalyje jų tikriausiai būtų pernelyg mažai.

Kavarske veikianti nedidelė kavinukė, turinti tautinio paveldo pažymėjimą ir verdanti virtinius, šiame socialiniame tinkle turi palyginti nedaug, vos pusę tūkstančio, gerbėjų, tačiau tik tiek jų gyvena ir pačiame Kavarske. Beveik visi jos klientai – nevietiniai.

Socialinių tinklų galimybėmis puikiai naudojasi įvairių paslaugų, pramogų įmonės, pavyzdžiui, kaimo turizmo sodybos, baidarių nuomos bendrovės. Socialiniai tinklai šioms įmonėms tapo pagrindiniais ir net vieninteliais kanalais, per kuriuos jos pasiekia klientus.

Atranda ir patys mažiausi

Tokių nedidelių įmonių socialinių tinklų puslapiais paprastai rūpinasi pats savininkas ar jo antroji pusė, viskas daroma gana paprastai, tačiau gaunama didelė nauda, sako Arijus Žakas, UAB „Socialus marketingas“ direktorius.

„Tokį nedidelių regioninių įmonių aktyvumą socialiniuose tinkluose galima vertinti tik teigiamai, joms tai suteikia naujų galimybių. Tai tas pats informacijos sklidimas iš lūpų į lūpas, tik šiuolaikinėmis priemonėmis“, – sako p. Žakas.

Jo teigimu, vis daugiau nedidelių bendrovių stengiasi socialiniais tinklais naudotis išmokti profesionaliau, dalyvauja mokymuose.

„Mūsų organizuojamuose seminaruose dalyvauja ne vien Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos verslininkai. Gana daug yra iš regionų, visai nedidelių įmonių, nes verslininkai jau supranta, kiek daug naudos gali gauti turėdami rinkodaros žinių“, – dėsto pašnekovas.

Be to, anot p. Žako, tyrimai rodo, kad vis daugiau žmonių socialinius tinklus naudoja ieškodami informacijos, o įmonės tai puikiai išnaudoja.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
2018 m. gyventojų skirta parama organizacijoms ir partijoms – kaip ant delno 4

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pradėjo pervedinėti paramą įvairiems paramos gavėjams, meno kūrėjams ir...

Finansai
2018.11.12
„Sugedusio“ telefono pamėtėtą vaisių pristatymo paslaugą eksportuoja į Rygą Premium 3

Vaisių ir užkandžių pristatymo į biurus paslauga „SnackBox“ šią savaitę pradeda veikti Rygoje.

VMI kvitų žaidimą pratęsė dar metams

Praėjus beveik metams nuo Kvitų žaidimo pradžios, gyventojų užregistruotų kvitų skaičius artėja prie 2 mln.,...

Finansai
2018.11.12
Prekybos centrus iškeitė į firmines parduotuves – sprendimas pasiteisino Premium 1

Daugelis smulkių gamintojų tiki, kad jei jų produkcija atsidurtų prekybos tinklų lentynose, atsirastų antras...

Agroverslas
2018.11.12
Kai verslą kuria dviese, o vietos lieka tik vienam

Iš naujai įkurtų įmonių pirmuosiu veiklos metus išgyvena kiek mažiau nei 60%. Kai verslo įkūrėjai mato, kad...

Vadyba
2018.11.11
Patarimai smulkiesiems: kaip pritraukti pirkėjų į savo parduotuvę

Smulkieji prekybininkai turi parodyti kur kas daugiau išmonės, kad išlaikytų pirkėjo lojalumą. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.10
Apdovanotos Šiaulių regiono „Gazelės“

Šiandien Šiaurės Lietuvos verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją, ekspertai dalijasi...

Verslo aplinka
2018.11.08
Verslumo tyrimas: darbo rinka perkaitusi, bet yra ir gerų žinių 10

Per pastaruosius metus įsikūrusių įmonių gretos ima retėti vis sparčiau, o pradedančiųjų savo verslą skaičius...

Verslo aplinka
2018.11.08
Žadamų čekių prekybininkai geidžia, ūkininkai į juos numoja ranka Premium 12

Vyriausybės siūlomi vis nauji scenarijai, kaip remti smulkius verslininkus ir ūkininkus, vertinami įvairiai:...

Agroverslas
2018.11.08
FM teikia nutarimą dėl verslo liudijimų

Finansų ministerija (FM) parengė ir pateikė visuomenei derinti Vyriausybės nutarimo pataisas, kuriomis...

Finansai
2018.11.07
Stogus renčia pažangia technologija, kurios naudos dar laukia Premium

Dantyta metalinė plokštelė santvaroms tvirtinti, kuriai nereikia papildomų vinių, buvo patentuota XX a.

Pramonė
2018.11.07
Vilniaus gintaro parduotuvėje – 0,5 mln. Eur vokeliuose 1

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdyba kartu su Vilniaus apygardos...

Finansai
2018.11.07
Atrado tuščią nišą – ekologinių trąšų paklausa auga šuoliais Premium 2

Kai verslas smulkus ir naujas, neužtenka pasiūlyti išskirtinių produktų – privalai veikti greitai ir...

Agroverslas
2018.11.07
Šventinė ruoša: arba gaminti du mėnesius, arba paskutinę minutę brangiau Premium

Lapkričio pradžioje jau juntami augantys pardavimai, o smulkūs gamintojai kalėdinės prekybos darbotvarkę...

Programuotojai pasirinko užsienio rinkas ir neapsiriko Premium 7

Sėkminga verslo pradžia pastūmėja kurti kuo įvairesnių produktų, tačiau praktika rodo, kad vertingiausia yra...

Technologijos
2018.11.05
„Dalinuosi.lt“ patirtis: startuolis – lyg amerikietiški kalneliai Premium 7

Vieni džiaugiasi radę investuotoją, o šis – nebrangiai įsigijęs perspektyvų verslą, tegul dar ir ne visai...

Technologijos
2018.11.03
Parduotuvė, kur pardavėjai yra sportininkai, pradėjo prekiauti nuo miško Premium 11

„Taip, mes išaugome iš miško, bet dar ir dabar prekiaujame miške“, – juokiasi Svajūnas Ambrazas, Šiaulių UAB...

Iškart kurti tarptautinį pavadinimą vis tiek bus pigiau nei rasti jį žodyne Premium

Kuriant verslą, kai galvojama apie išskirtinį produktą ar paslaugą, neatrodo, kad unikalumo taškų padės...

Rinkodara
2018.11.02
Atsiskaitantys laiku gauna ne tik geresnę kainą, bet ir nemokamos reklamos Premium

Jei klientas neatsiskaito ilgiau kaip dvi savaites, jau reikia aiškintis priežastis, kodėl taip atsitiko, o...

Rinkodara
2018.11.01
Smulkieji pasiduoda: Vėlines prekybos centrai jau atėmė Premium 15

Smulkieji verslininkai pripažįsta, kad kapituliuoja prieš didžiuosius prekybos tinklus, nes šie kapų lankymo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau