Melas, kad mažų miestelių verslams rinkodara nereikalinga

Publikuota: 2015-09-18
Nedidelėms regioninėms įmonėms socialiniai tinklai leido gerokai išplėsti klientų viliojimo geografiją.
Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Nedidelėms regioninėms įmonėms socialiniai tinklai leido gerokai išplėsti klientų viliojimo geografiją. Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Daugybė nedidelių provincijos įmonių rinkodarai ir reklamai neskiria jokio dėmesio, neišleidžia nė vieno euro. Ne vienas tokios įmonės vadovas mano, kad visos rinkodaros priemonės, o ypač socialiniai tinklai, yra tik didžiųjų įmonių arba madingų didmiesčių verslininkų reikalas.

„Užuot internete kasdien skelbęs įvairius paveiksliukus ar prekių nuotraukas, užsiimsiu tikrais verslo reikalais“, „mažame miestelyje apie mano verslą ir taip visi žino, nėra prasmės reklamuotis“, – sako tokie verslininkai. Deja, daugeliu atveju jie elgiasi klaidingai ir nepaisydami rinkodaros daug praranda, rašo entrepreneur.com.

Pakeitę žmonių bendravimo įpročius socialiniai tinklai šiandien keičia ir verslo būklę, o smulkioms įmonėms ir veikiančioms regioniniuose miesteliuose jie tapo gyvybiškai svarbūs – pagrindine priemone prisistatyti savo klientams ir būti matomiems tarp didžiųjų konkurentų.

Nedidelės regioninės įmonės, jei tik kuo nors išsiskiria, pasinaudodamos socialiniais tinklais gali per trumpą laiką išgarsėti visoje šalyje, be to, tai mažai kainuoja.

Žvelgia plačiau

Visiška tiesa, kad regioninių miestų gyventojai apie naujas verslo idėjas ir be jokios reklamos sužino per kelias dienas, žinios sklinda iš lūpų į lūpas, daugelis verslų yra puikiai matomi. Tačiau rinkodara reikalinga ne tik žiniai skleisti, bet ir nuotaikai kurti, paskatinti klientus ne tik žinoti, bet ir užsukti, pirkti.

Kitas svarbus dalykas – provincijos verslai vis dažniau orientuojasi ne tik į vietos gyventojus. Kavinės, kepyklėlės, pramogų įmonės svarbią savo pajamų dalį gauna iš keliaujančių žmonių, kurie į vieną ar kitą įmonę užsuka jau žinodami. Kai kurios nedidelės įmonės savo socialinių tinklų paskyrose turi daugiau sekėjų, nei jų įsikūrimo miesteliuose gyvena žmonių.

Pavyzdžiui, Utenos MB „Imodėja“, siuvanti drabužius vaikams, „Facebook“ turi daugiau kaip 7.000 gerbėjų. Akivaizdu, kad juos sudaro visoje Lietuvoje gyvenantys klientai.

„Feisbuke paskelbiame, kurioje mugėje dalyvausime, klientai patys ateina. Suderinome veiklą feisbuke ir dalyvavimą mugėse – taip padidinome pardavimus. Be to, įsitikinome gaminių paklausa“, – teigia įmonės vadovė.

Kitas puikus „Facebook“ rinkodaros pavyzdys: vos 7.000 gyventojų turinčiame Pasvalyje veikianti ir beveik 4.000 gerbėjų virtualioje erdvėje turinti originalių rankų darbo dovanų MB „Celeber“, valdanti prekių ženklą „Lempampuk“.

Sklaida socialiniuose tinkluose įmonei leidžia pasiekti klientus visoje šalyje, mat Pasvalyje jų tikriausiai būtų pernelyg mažai.

Kavarske veikianti nedidelė kavinukė, turinti tautinio paveldo pažymėjimą ir verdanti virtinius, šiame socialiniame tinkle turi palyginti nedaug, vos pusę tūkstančio, gerbėjų, tačiau tik tiek jų gyvena ir pačiame Kavarske. Beveik visi jos klientai – nevietiniai.

Socialinių tinklų galimybėmis puikiai naudojasi įvairių paslaugų, pramogų įmonės, pavyzdžiui, kaimo turizmo sodybos, baidarių nuomos bendrovės. Socialiniai tinklai šioms įmonėms tapo pagrindiniais ir net vieninteliais kanalais, per kuriuos jos pasiekia klientus.

Atranda ir patys mažiausi

Tokių nedidelių įmonių socialinių tinklų puslapiais paprastai rūpinasi pats savininkas ar jo antroji pusė, viskas daroma gana paprastai, tačiau gaunama didelė nauda, sako Arijus Žakas, UAB „Socialus marketingas“ direktorius.

„Tokį nedidelių regioninių įmonių aktyvumą socialiniuose tinkluose galima vertinti tik teigiamai, joms tai suteikia naujų galimybių. Tai tas pats informacijos sklidimas iš lūpų į lūpas, tik šiuolaikinėmis priemonėmis“, – sako p. Žakas.

Jo teigimu, vis daugiau nedidelių bendrovių stengiasi socialiniais tinklais naudotis išmokti profesionaliau, dalyvauja mokymuose.

„Mūsų organizuojamuose seminaruose dalyvauja ne vien Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos verslininkai. Gana daug yra iš regionų, visai nedidelių įmonių, nes verslininkai jau supranta, kiek daug naudos gali gauti turėdami rinkodaros žinių“, – dėsto pašnekovas.

Be to, anot p. Žako, tyrimai rodo, kad vis daugiau žmonių socialinius tinklus naudoja ieškodami informacijos, o įmonės tai puikiai išnaudoja.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 6

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13
„eGariunai.com“ neišdegė, bet internetinis turgus bus Premium

Turgavietėms modernėjant ir plečiant veiklą iki kultūros ir pramogų, dar viena iniciatyva sutelkti...

Gazelė
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Mažesnių miestų realybė: atvažiavai nelaiku, gali likti nevalgęs 2

Alkanas žmogus yra piktas žmogus. Ypač tada, kai jis atvykęs į svetimą miestą, o maitinimo įstaigos dar...

Gazelė
2019.04.11
„Galvų medžiotojas“: neverskite savo darbuotojų manyti, kad jie uždirba per mažai Premium 6

Jei norite, kad į darbo vietą kandidatuotų tinkamiausi darbuotojai, darbo skelbime pateikite kuo daugiau...

Gazelė
2019.04.11
Tauragėje modernus viešbutis radosi iš reikalo: nenorėjo pusvelčiui nuomoti patalpų Premium 1

Pačiame Tauragės centre atidarytas viešbutis „Senamiesčio apartamentai“ ieško aukso vidurio tarp gyvo...

Gazelė
2019.04.10
Ką reikia žinoti apie pajamų deklaravimą ir įmokas „Sodrai“ 4

Savarankiškai dirbantiems gyventojams pradėjus teikti pajamų deklaracijas, „Sodra“ primena, kad iki gegužės 1...

Finansai
2019.04.10
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10
Prieš parodas „apšildyti“ klientus jau išmoko, bet darbuotojai irgi laukia grąžos

Kiekvienas verslininkas, bent sykį dalyvavęs tarptautinėje parodoje, žino, kad pats renginys tėra ledkalnio...

Gazelė
2019.04.09
Smulkieji neskuba deklaruoti – VMI baiminasi spūsčių 1

Pernai pajamas iš individualios veiklos deklaravo beveik 226.300 gyventojų, o šiemet iki šio tai padarė...

Finansai
2019.04.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau