Melas, kad mažų miestelių verslams rinkodara nereikalinga

Publikuota: 2015-09-18
Nedidelėms regioninėms įmonėms socialiniai tinklai leido gerokai išplėsti klientų viliojimo geografiją.
Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Nedidelėms regioninėms įmonėms socialiniai tinklai leido gerokai išplėsti klientų viliojimo geografiją. Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Daugybė nedidelių provincijos įmonių rinkodarai ir reklamai neskiria jokio dėmesio, neišleidžia nė vieno euro. Ne vienas tokios įmonės vadovas mano, kad visos rinkodaros priemonės, o ypač socialiniai tinklai, yra tik didžiųjų įmonių arba madingų didmiesčių verslininkų reikalas.

„Užuot internete kasdien skelbęs įvairius paveiksliukus ar prekių nuotraukas, užsiimsiu tikrais verslo reikalais“, „mažame miestelyje apie mano verslą ir taip visi žino, nėra prasmės reklamuotis“, – sako tokie verslininkai. Deja, daugeliu atveju jie elgiasi klaidingai ir nepaisydami rinkodaros daug praranda, rašo entrepreneur.com.

Pakeitę žmonių bendravimo įpročius socialiniai tinklai šiandien keičia ir verslo būklę, o smulkioms įmonėms ir veikiančioms regioniniuose miesteliuose jie tapo gyvybiškai svarbūs – pagrindine priemone prisistatyti savo klientams ir būti matomiems tarp didžiųjų konkurentų.

Nedidelės regioninės įmonės, jei tik kuo nors išsiskiria, pasinaudodamos socialiniais tinklais gali per trumpą laiką išgarsėti visoje šalyje, be to, tai mažai kainuoja.

Žvelgia plačiau

Visiška tiesa, kad regioninių miestų gyventojai apie naujas verslo idėjas ir be jokios reklamos sužino per kelias dienas, žinios sklinda iš lūpų į lūpas, daugelis verslų yra puikiai matomi. Tačiau rinkodara reikalinga ne tik žiniai skleisti, bet ir nuotaikai kurti, paskatinti klientus ne tik žinoti, bet ir užsukti, pirkti.

Kitas svarbus dalykas – provincijos verslai vis dažniau orientuojasi ne tik į vietos gyventojus. Kavinės, kepyklėlės, pramogų įmonės svarbią savo pajamų dalį gauna iš keliaujančių žmonių, kurie į vieną ar kitą įmonę užsuka jau žinodami. Kai kurios nedidelės įmonės savo socialinių tinklų paskyrose turi daugiau sekėjų, nei jų įsikūrimo miesteliuose gyvena žmonių.

Pavyzdžiui, Utenos MB „Imodėja“, siuvanti drabužius vaikams, „Facebook“ turi daugiau kaip 7.000 gerbėjų. Akivaizdu, kad juos sudaro visoje Lietuvoje gyvenantys klientai.

„Feisbuke paskelbiame, kurioje mugėje dalyvausime, klientai patys ateina. Suderinome veiklą feisbuke ir dalyvavimą mugėse – taip padidinome pardavimus. Be to, įsitikinome gaminių paklausa“, – teigia įmonės vadovė.

Kitas puikus „Facebook“ rinkodaros pavyzdys: vos 7.000 gyventojų turinčiame Pasvalyje veikianti ir beveik 4.000 gerbėjų virtualioje erdvėje turinti originalių rankų darbo dovanų MB „Celeber“, valdanti prekių ženklą „Lempampuk“.

Sklaida socialiniuose tinkluose įmonei leidžia pasiekti klientus visoje šalyje, mat Pasvalyje jų tikriausiai būtų pernelyg mažai.

Kavarske veikianti nedidelė kavinukė, turinti tautinio paveldo pažymėjimą ir verdanti virtinius, šiame socialiniame tinkle turi palyginti nedaug, vos pusę tūkstančio, gerbėjų, tačiau tik tiek jų gyvena ir pačiame Kavarske. Beveik visi jos klientai – nevietiniai.

Socialinių tinklų galimybėmis puikiai naudojasi įvairių paslaugų, pramogų įmonės, pavyzdžiui, kaimo turizmo sodybos, baidarių nuomos bendrovės. Socialiniai tinklai šioms įmonėms tapo pagrindiniais ir net vieninteliais kanalais, per kuriuos jos pasiekia klientus.

Atranda ir patys mažiausi

Tokių nedidelių įmonių socialinių tinklų puslapiais paprastai rūpinasi pats savininkas ar jo antroji pusė, viskas daroma gana paprastai, tačiau gaunama didelė nauda, sako Arijus Žakas, UAB „Socialus marketingas“ direktorius.

„Tokį nedidelių regioninių įmonių aktyvumą socialiniuose tinkluose galima vertinti tik teigiamai, joms tai suteikia naujų galimybių. Tai tas pats informacijos sklidimas iš lūpų į lūpas, tik šiuolaikinėmis priemonėmis“, – sako p. Žakas.

Jo teigimu, vis daugiau nedidelių bendrovių stengiasi socialiniais tinklais naudotis išmokti profesionaliau, dalyvauja mokymuose.

„Mūsų organizuojamuose seminaruose dalyvauja ne vien Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos verslininkai. Gana daug yra iš regionų, visai nedidelių įmonių, nes verslininkai jau supranta, kiek daug naudos gali gauti turėdami rinkodaros žinių“, – dėsto pašnekovas.

Be to, anot p. Žako, tyrimai rodo, kad vis daugiau žmonių socialinius tinklus naudoja ieškodami informacijos, o įmonės tai puikiai išnaudoja.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau