Drabužių siuvėjai ieško investuotojų ir ruošiasi šuoliui

Publikuota: 2015-09-17
Marius Bieliauskas, UAB DMJ direktorius: „Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas.“ 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Bieliauskas, UAB DMJ direktorius: „Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kai prekių ženklas tampa žinomas vietos rinkoje, apyvarta kasmet nuosekliai auga, imama ieškoti plėtros į kitas šalis galimybių. Smulkioms įmonės greitai padidinti veiklos mastą sunku vien dėl ribotų finansinių išteklių, todėl verslininkai ima dairytis investuotojų.

„Veiklą pradėjome 2011 m. Iš pradžių gaminius pardavinėjome tuomet tik besikuriančiose nedidelėse krautuvėse bei internetu. O po kelerių metų mūsų drabužiais pradėta prekiauti „Aprangos“ parduotuvėse“, – pasakoja Marius Bieliauskas, Vilniaus UAB DMJ, siuvančios drabužius su prekių ženklu „Pando“, direktorius.

Kasmet įmonės apyvarta nuosekliai auga. Pernai apyvarta buvo apie 160.000 Eur, šįmet planuojama pasiekti apie 200.000 Eur.

Skirtingose šalyse

Įmonė kasmet sukuria po dvi kolekcijas. Gaminiai siuvami ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje bei Turkijoje. Kurioje šalyje bus perkamos siuvimo paslaugos, priklauso nuo gaminio. Pavyzdžiui, paltai ir marškinėliai siuvami Lietuvos siuvyklose, džinsai – Lenkijoje.

„Kai kurių gaminių siuvimo procesą reikia labiau kontroliuoti, todėl jie siuvami čia“, – patikslina pašnekovas.

Audinius bendrovė importuoja iš Italijos ir Turkijos, trikotažą – iš Ispanijos ir Lenkijos.

„80% gaminių parduodame Lietuvoje, 20% – kitose šalyse. Mūsų gaminiais prekiaujame Latvijoje, Estijoje, vienoje parduotuvėje JAV ir Slovėnijoje“, – nurodo verslininkas.

Džinsai su prekių ženklu „Pando“ kainuoja apie 100 Eur, marškinėliai – apie 30 Eur.

Pašnekovas neslepia, kad rasti prekybos partnerių užsienio šalyse – nelengva užduotis. Ne tik dėl įvairių prekių ženklų konkurencijos. Bet ir dėl vyraujančio stereotipo, kad Lietuvoje kokybiškai siuvama, bet nekuriama.

„Vakarų Europoje mes garsėjame kaip šalis, kuri drabužius siuva, bet nuosavų modelių nekuria. Šitą stereotipą pakeisti sunku. Pavyzdžiui, ne kartą teko matyti žmogaus reakciją, kai jis sužino, kur sukurti šie gaminiai. Be abejo, situacija po truputį keičiasi, bet vangiai“, – patirtimi dalijasi p. Bieliauskas.

Įvairios parodos – bene parankiausias būdas ieškoti verslo partnerių svetur.

„Į parodas susirenka parduotuvių, prekybos tinklų atstovai, kurie ieško naujų prekių ženklų. Dalyvaudami parodose ne tik garsiname prekių ženklą, bet ir mezgame verslo ryšius. Vis dėlto dalyvauti parodose nepigu, todėl ieškome finansavimo galimybių. Pernai su VšĮ „Versli Lietuva“ pagalba gavome lėšų dalyvauti parodoje Berlyne“, – vardija pašnekovas ir priduria, kad įmonės savo gaminius pristatė keliose užsienio parodose, o rudenį naują kolekciją pristatys motociklų parodoje Milane.

Ieško galimybių

Įmonės apyvarta kasmet tolygiai auga, tačiau, pasak pašnekovo, norint pasiekti spartesnį augimą bendrovei reikėtų papildomų investicijų.

„Plėstis savo jėgomis galėtume, tačiau tai užimtų daug laiko. Mes einame žingsneliais, o norėtume šuoliuoti, tačiau spartaus augimo galimybes riboja finansai. Ieškome investuotojo, kuris padėtų išplėsti veiklą užsienio šalyse Mūsų tikslas – 2016 m. pasiekti 600.000 Eur apyvartą“, – skaičiuoja verslininkas.

Potencialių investuotojų ieškoma Lietuvoje, nes, p. Bieliausko nuomone, vargu ar užsieniečiai ryžtųsi investuoti į lietuvišką įmonę, kuri savo gaminius daugiausia parduoda vietos rinkoje.

„Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas“, – kalba verslininkas ir prasitaria, kad vis dėlto pavyko atkreipti kelių galimų investuotojų dėmesį.

Įmonės branduolį sudaro 3 žmonės, tačiau atskiriems darbams samdoma daugiau darbuotojų.

„Prie mūsų projektų paprastai dirba 10–15 žmonių. Pavyzdžiui, kitų metų žiemos kolekciją mums kuria 3 dizaineriai iš Londono“, – tarptautine komanda džiaugiasi p. Bieliauskas.

infogr.am::infogram_0_dmj_apyvarta-9246

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
14:05
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
13:42
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
11:04
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 16

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 12

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17
Jaunimas sugeba užsidirbti ir švęsdamas 

Penktadienį į sostinės S. Daukanto aikštę susirinko savo ateitį su verslu siejantys moksleiviai. Tai, kad jie...

Gazelė
2019.05.17
Pasilikę „po pamokų“ dažniau sukuria savo verslą Premium

Kurti verslą dar mokyk­los suole yra bene efekt­yviausia pažintis su vers­lu, mokomosios moks­leivių...

Gazelė
2019.05.17
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Verslumo ir Metų mokytojas: finansinio raštingumo mokyklos suole per mažai Premium

Praktinio verslumo mokymo – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) – programai, sukurtai „Junior Achievement“...

Gazelė
2019.05.15
Smulkios įmonės bankrutuoja tyliai, bet tai nereiškia verslo pabaigos Premium

Jei verslas ima buksuoti, o dar „padeda“ ir veiksniai iš išorės, dažnai nelieka nieko kito, kaip skelbti...

Gazelė
2019.05.15
Kaip augant nesudeginti verslo 1

Verslo auginimo planą reikia parengti jau tada, kai verslas kuriamas, o užuot blaškiusis – nuosekliai...

Gazelė
2019.05.14
Prekės ženklo pradžia: 1.000 užvalkalų miegamajam ir mainai su influenceriais Premium 1

Investicijos į prekės ženklą gali būti tokios pat, kokių reikalauja brangaus produkto gamyba. Tačiau,...

Gazelė
2019.05.14
Net smulkios įmonės valdyba padeda legviau rasti investicijų ir išvengti rizikų Premium

Vis dažniau verslininkai, įsukę įmonės veiklą, pasitraukia nuo tiesioginio vadovavimo ir priimant sprendimus...

Gazelė
2019.05.14
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo ekologiškų produktų nori mažiau 2

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai jaučiasi didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose paklausa...

Gazelė
2019.05.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau