Drabužių siuvėjai ieško investuotojų ir ruošiasi šuoliui

Publikuota: 2015-09-17
Marius Bieliauskas, UAB DMJ direktorius: „Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas.“ 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Bieliauskas, UAB DMJ direktorius: „Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kai prekių ženklas tampa žinomas vietos rinkoje, apyvarta kasmet nuosekliai auga, imama ieškoti plėtros į kitas šalis galimybių. Smulkioms įmonės greitai padidinti veiklos mastą sunku vien dėl ribotų finansinių išteklių, todėl verslininkai ima dairytis investuotojų.

„Veiklą pradėjome 2011 m. Iš pradžių gaminius pardavinėjome tuomet tik besikuriančiose nedidelėse krautuvėse bei internetu. O po kelerių metų mūsų drabužiais pradėta prekiauti „Aprangos“ parduotuvėse“, – pasakoja Marius Bieliauskas, Vilniaus UAB DMJ, siuvančios drabužius su prekių ženklu „Pando“, direktorius.

Kasmet įmonės apyvarta nuosekliai auga. Pernai apyvarta buvo apie 160.000 Eur, šįmet planuojama pasiekti apie 200.000 Eur.

Skirtingose šalyse

Įmonė kasmet sukuria po dvi kolekcijas. Gaminiai siuvami ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje bei Turkijoje. Kurioje šalyje bus perkamos siuvimo paslaugos, priklauso nuo gaminio. Pavyzdžiui, paltai ir marškinėliai siuvami Lietuvos siuvyklose, džinsai – Lenkijoje.

„Kai kurių gaminių siuvimo procesą reikia labiau kontroliuoti, todėl jie siuvami čia“, – patikslina pašnekovas.

Audinius bendrovė importuoja iš Italijos ir Turkijos, trikotažą – iš Ispanijos ir Lenkijos.

„80% gaminių parduodame Lietuvoje, 20% – kitose šalyse. Mūsų gaminiais prekiaujame Latvijoje, Estijoje, vienoje parduotuvėje JAV ir Slovėnijoje“, – nurodo verslininkas.

Džinsai su prekių ženklu „Pando“ kainuoja apie 100 Eur, marškinėliai – apie 30 Eur.

Pašnekovas neslepia, kad rasti prekybos partnerių užsienio šalyse – nelengva užduotis. Ne tik dėl įvairių prekių ženklų konkurencijos. Bet ir dėl vyraujančio stereotipo, kad Lietuvoje kokybiškai siuvama, bet nekuriama.

„Vakarų Europoje mes garsėjame kaip šalis, kuri drabužius siuva, bet nuosavų modelių nekuria. Šitą stereotipą pakeisti sunku. Pavyzdžiui, ne kartą teko matyti žmogaus reakciją, kai jis sužino, kur sukurti šie gaminiai. Be abejo, situacija po truputį keičiasi, bet vangiai“, – patirtimi dalijasi p. Bieliauskas.

Įvairios parodos – bene parankiausias būdas ieškoti verslo partnerių svetur.

„Į parodas susirenka parduotuvių, prekybos tinklų atstovai, kurie ieško naujų prekių ženklų. Dalyvaudami parodose ne tik garsiname prekių ženklą, bet ir mezgame verslo ryšius. Vis dėlto dalyvauti parodose nepigu, todėl ieškome finansavimo galimybių. Pernai su VšĮ „Versli Lietuva“ pagalba gavome lėšų dalyvauti parodoje Berlyne“, – vardija pašnekovas ir priduria, kad įmonės savo gaminius pristatė keliose užsienio parodose, o rudenį naują kolekciją pristatys motociklų parodoje Milane.

Ieško galimybių

Įmonės apyvarta kasmet tolygiai auga, tačiau, pasak pašnekovo, norint pasiekti spartesnį augimą bendrovei reikėtų papildomų investicijų.

„Plėstis savo jėgomis galėtume, tačiau tai užimtų daug laiko. Mes einame žingsneliais, o norėtume šuoliuoti, tačiau spartaus augimo galimybes riboja finansai. Ieškome investuotojo, kuris padėtų išplėsti veiklą užsienio šalyse Mūsų tikslas – 2016 m. pasiekti 600.000 Eur apyvartą“, – skaičiuoja verslininkas.

Potencialių investuotojų ieškoma Lietuvoje, nes, p. Bieliausko nuomone, vargu ar užsieniečiai ryžtųsi investuoti į lietuvišką įmonę, kuri savo gaminius daugiausia parduoda vietos rinkoje.

„Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas“, – kalba verslininkas ir prasitaria, kad vis dėlto pavyko atkreipti kelių galimų investuotojų dėmesį.

Įmonės branduolį sudaro 3 žmonės, tačiau atskiriems darbams samdoma daugiau darbuotojų.

„Prie mūsų projektų paprastai dirba 10–15 žmonių. Pavyzdžiui, kitų metų žiemos kolekciją mums kuria 3 dizaineriai iš Londono“, – tarptautine komanda džiaugiasi p. Bieliauskas.

infogr.am::infogram_0_dmj_apyvarta-9246

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau