Drabužių siuvėjai ieško investuotojų ir ruošiasi šuoliui

Publikuota: 2015-09-17
Marius Bieliauskas, UAB DMJ direktorius: „Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas.“ 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Bieliauskas, UAB DMJ direktorius: „Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kai prekių ženklas tampa žinomas vietos rinkoje, apyvarta kasmet nuosekliai auga, imama ieškoti plėtros į kitas šalis galimybių. Smulkioms įmonės greitai padidinti veiklos mastą sunku vien dėl ribotų finansinių išteklių, todėl verslininkai ima dairytis investuotojų.

„Veiklą pradėjome 2011 m. Iš pradžių gaminius pardavinėjome tuomet tik besikuriančiose nedidelėse krautuvėse bei internetu. O po kelerių metų mūsų drabužiais pradėta prekiauti „Aprangos“ parduotuvėse“, – pasakoja Marius Bieliauskas, Vilniaus UAB DMJ, siuvančios drabužius su prekių ženklu „Pando“, direktorius.

Kasmet įmonės apyvarta nuosekliai auga. Pernai apyvarta buvo apie 160.000 Eur, šįmet planuojama pasiekti apie 200.000 Eur.

Skirtingose šalyse

Įmonė kasmet sukuria po dvi kolekcijas. Gaminiai siuvami ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje bei Turkijoje. Kurioje šalyje bus perkamos siuvimo paslaugos, priklauso nuo gaminio. Pavyzdžiui, paltai ir marškinėliai siuvami Lietuvos siuvyklose, džinsai – Lenkijoje.

„Kai kurių gaminių siuvimo procesą reikia labiau kontroliuoti, todėl jie siuvami čia“, – patikslina pašnekovas.

Audinius bendrovė importuoja iš Italijos ir Turkijos, trikotažą – iš Ispanijos ir Lenkijos.

„80% gaminių parduodame Lietuvoje, 20% – kitose šalyse. Mūsų gaminiais prekiaujame Latvijoje, Estijoje, vienoje parduotuvėje JAV ir Slovėnijoje“, – nurodo verslininkas.

Džinsai su prekių ženklu „Pando“ kainuoja apie 100 Eur, marškinėliai – apie 30 Eur.

Pašnekovas neslepia, kad rasti prekybos partnerių užsienio šalyse – nelengva užduotis. Ne tik dėl įvairių prekių ženklų konkurencijos. Bet ir dėl vyraujančio stereotipo, kad Lietuvoje kokybiškai siuvama, bet nekuriama.

„Vakarų Europoje mes garsėjame kaip šalis, kuri drabužius siuva, bet nuosavų modelių nekuria. Šitą stereotipą pakeisti sunku. Pavyzdžiui, ne kartą teko matyti žmogaus reakciją, kai jis sužino, kur sukurti šie gaminiai. Be abejo, situacija po truputį keičiasi, bet vangiai“, – patirtimi dalijasi p. Bieliauskas.

Įvairios parodos – bene parankiausias būdas ieškoti verslo partnerių svetur.

„Į parodas susirenka parduotuvių, prekybos tinklų atstovai, kurie ieško naujų prekių ženklų. Dalyvaudami parodose ne tik garsiname prekių ženklą, bet ir mezgame verslo ryšius. Vis dėlto dalyvauti parodose nepigu, todėl ieškome finansavimo galimybių. Pernai su VšĮ „Versli Lietuva“ pagalba gavome lėšų dalyvauti parodoje Berlyne“, – vardija pašnekovas ir priduria, kad įmonės savo gaminius pristatė keliose užsienio parodose, o rudenį naują kolekciją pristatys motociklų parodoje Milane.

Ieško galimybių

Įmonės apyvarta kasmet tolygiai auga, tačiau, pasak pašnekovo, norint pasiekti spartesnį augimą bendrovei reikėtų papildomų investicijų.

„Plėstis savo jėgomis galėtume, tačiau tai užimtų daug laiko. Mes einame žingsneliais, o norėtume šuoliuoti, tačiau spartaus augimo galimybes riboja finansai. Ieškome investuotojo, kuris padėtų išplėsti veiklą užsienio šalyse Mūsų tikslas – 2016 m. pasiekti 600.000 Eur apyvartą“, – skaičiuoja verslininkas.

Potencialių investuotojų ieškoma Lietuvoje, nes, p. Bieliausko nuomone, vargu ar užsieniečiai ryžtųsi investuoti į lietuvišką įmonę, kuri savo gaminius daugiausia parduoda vietos rinkoje.

„Investuotojų rasti nelengva, nes jie dažnai dairosi į IT sprendimus, kuriančias bendroves, o tekstilė – ne visiems suprantamas verslas“, – kalba verslininkas ir prasitaria, kad vis dėlto pavyko atkreipti kelių galimų investuotojų dėmesį.

Įmonės branduolį sudaro 3 žmonės, tačiau atskiriems darbams samdoma daugiau darbuotojų.

„Prie mūsų projektų paprastai dirba 10–15 žmonių. Pavyzdžiui, kitų metų žiemos kolekciją mums kuria 3 dizaineriai iš Londono“, – tarptautine komanda džiaugiasi p. Bieliauskas.

infogr.am::infogram_0_dmj_apyvarta-9246

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Laukia naujos formos paieškos: nelieka dalies verslo liudijimų Premium 5

Ant Vyriausybės stalo greitai atsidurs Finansų ministerijos pasiūlymai panaikinti kai kurių veiklų verslo...

Finansai
06:00
Įrodė, kad draudimo brokeris reikalingas ne tik polisams spausdinti Premium 4

Mokymai klientams, kaip valdyti draudimo rizikas, duomenų analitika, operatyvumas – to verslo klientai tikisi...

Be „Lean“, diegia ir nuosavą „Linuką“

Gazelių šuoliais augančios gamybos įmonės, siekiančios deramai suvaldyti augimą ir padaryti viską, ką yra...

Pramonė
2018.10.21
Impulsyvus „Komex“ pirkinys: be naujos įrangos, įsigijo dar ir konkurentų Premium

Pramonei pereinant prie galutinio vartojimo produktų gamybos, įmonėms reikia daugiau pakavimo sprendimų, o...

Pramonė
2018.10.21
Kuo mažiau kandidatų, tuo atranka turi būti kruopštesnė 3

Dažna galimybė išvengti atsisveikinimo su įmonei netinkamais darbuotojais – darbo pokalbis. Kitaip tariant,...

Vadyba
2018.10.20
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Koks turi būti vadovas, kad darbuotojai, gavę konkurento pasiūlymą, ateitų pasitarti Premium 8

Išlaikyti darbuotojus – vis svarbesnis uždavinys mažoms ir labai mažoms įmonėms, kuriose darbuotojų kaita yra...

Vadyba
2018.10.19
„Sodros“ našta 2019 m.: vieniems mažėja, kitiems šiek tiek auga 6

Gerokai mažėja „Sodros“ įmokų našta su verslo liudijimu dirbantiems asmenims, tačiau ji šiek tiek didėja...

Finansai
2018.10.19
Kaip auginti pajamas mažiesiems baldžiams: „Joniškių baldų“ patirtis Premium

Mažos gamybinės įmonės plečia asortimentą, taip sukuria didesnę pridėtinę vertę ir augina pajamas. UAB...

Pramonė
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
Supirkėjams trūksta ir grybų, ir jų rinkėjų Premium 7

Grybų bei uogų supirkėjai ir perdirbėjai džiugiomis nuotaikomis šiemet nespinduliuoja. Miško gėrybių ne tik...

Agroverslas
2018.10.14
Jei partneriai nesileidžia į kalbas, sėsk į lėktuvą ir lėk pas juos Premium 3

Darbas tarptautinėse bendrovėse yra perspektyvus ir gerai mokamas, tačiau Rasa Jaskelevičiūtė, UAB „Žydinčios...

„Robolabs“ įkūrėjas: Darbo kodeksas – tai viena didelė formulė Premium 6

UAB „Robolabs“ sukūrė ir toliau tobulina apskaitos programą, kuri atpažįsta sąskaitas, mokosi iš savo klaidų...

Finansai
2018.10.12
Keramikų patirtis: Europa vertina etaloną, Japonija – atsitiktinį defektą Premium

Panevėžio meninės keramikos UAB „Midenė“ pastaraisiais metais didina molio dirbinių eksportą į Jungtinę...

Pramonė
2018.10.12
Panevėžio regionas: pramonė – gerai, robotikos centras – dar geriau Premium 6

Panevėžio regionas, garsėjantis stipria pramone, užsibrėžė dar vieną tikslą – tapti vienu pažangiausių...

Pramonė
2018.10.11
Tarp žemės ūkio technikos pardavėjų net nesispraudžia: rado pelningą nišą Premium 1

Lietuva per maža, kad reikėtų kurti įmonės filialą, užtenka rasti logistikos sprendimų – įsitikinę Traktorių...

Agroverslas
2018.10.10
Biurokratijai Lietuvoje įmonė vidutiniškai skiria 252 valandas per metus 1

Lietuvoje biurokratinę naštą didina reikalavimas 12 valandų per metus skirti darbo saugos ir sveikatos...

Finansai
2018.10.10
Apdovanotos sparčiausiai augusios Panevėžio regiono „Gazelės“

Kur gauti pinigų verslo plėtrai? Kaip internete ne tik parduoti, bet ir uždirbti? Kaip su tuo, ką turime,...

Verslo aplinka
2018.10.10
Panevėžio vandens jonizatorių gamintojai pirmiausia parduoda naudą Premium 1

Eksportuodamas ir sudėtingą, ir brangų produktą negali pasikliauti viena rinka ir keliais stambiais...

Pramonė
2018.10.09
Įmonių patirtis: priklausomybė nuo užsakovų –  kaip „nenudegti“

Stambus užsakovas yra gerai, tačiau jei jis vienintelis, atsiranda visiška priklausomybė nuo jo ir net rizika...

Vadyba
2018.10.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau