Kaip padidinti klientų lojalumą: pinigai – dar ne viskas

Publikuota: 2015-09-16
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didžiosios pasaulio kompanijos milžiniškus išteklius skiria savo klientų lojalumui ugdyti, pasitenkinimui didinti. Mažos įmonės panašų efektą gali pasiekti kur kas paprasčiau ir greičiau – netikėtomis dovanėlėmis, padėkomis, laiškais ir pan. Daug kas šią taktiką jau taiko.

Smulkiųjų verslininkų patirtis rodo, kad klientams labiau nei papildomos nuolaidos reikia dėmesio bei žmogiško supratimo. Kai klientai pajunta, kad verslininkas stengiasi, jog užsukęs apsipirkti žmogus jaustųsi gerai, dėl kliento patogumo investuojama į detales, pavyzdžiui, parduotuvėje pastatomas suoliukas norintiems pailsėti ar įkurdinamas žaislų kampas vaikams, į tokią parduotuvę norisi ateiti dažniau.

Asmeninis dėmesys

Erika Daugėlaitė, UAB „La Cure D.S.P.“, valdančios tris kosmetikos parduotuves ir SPA salonus „Provanso kvapai“, direktorė, sako, kad bene svarbiausia pažinti savo klientus ir tik tada ieškoti būdų jų lojalumui ugdyti.

„Stengiamės kiekvieną klientą pažinti asmeniškai. Pavyzdžiui, klientų kortelėse matome, kokius produktus jis pirko, kokios procedūros patiko, pagal tai ir parenkame pasiūlymus, kurie galėtų sudominti žmones. Klientams rengiame vakarėlius, kuriuose pristatome ir leidžiame išbandyti naujus produktus, kartu su klientais švenčiame įmonės gimtadienį. Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu – juk SPA paslaugos ar kosmetika nėra pirmo būtinumo prekės“, – apibendrina p. Daugėlaitė.

Pasak verslininkės, geriausias klientų lojalumo įrodymas – rekomendacijos.

„Kai salone apsilanko naujas klientas, visada pasiteiraujame, kaip jis apie mus sužinojo. Dažniausiai atsakoma, kad pažįstamas siūlė čia užsukti“, – pasakoja pašnekovė.

Svarbu smulkmenos

Būdų pradžiuginti klientus gali būti įvairių. Vienas tokių – kaskart perkant taikyti kad ir mažą nuolaidą, apvalinti kainas į mažąją pusę ir pan. Pavyzdžiui, jei klientas turi mokėti 10,5 Eur, paprašykite tik 10 Eur. Tai smulkmena, tačiau pirkėjus džiugina. Klientai paprastai džiaugiasi ne dėl menkos nuolaidos, o dėl rodomo dėmesio.

Didelį dėmesį derėtų atkreipti į šeimas, apsiperkančias su mažais vaikais. Tie, kas tai patyrė, puikiai žino, koks iššūkis yra su mažaisiais susikrauti visos savaitės maisto prekių krepšelį, matuotis drabužius, batus. Pardavėjai tai irgi turi žinoti, daryti viską, kad apsipirkti šeimoms būtų kuo maloniau. Lietuvoje dėmesį į tai atkreipia vos viena kita įmonė.

Pirma, turėkite žaislų mažiesiems užimti, leiskite jiems paskanauti ko nors nemokamai. Visa tai labai patiks tėvams, užims vaikus, leis klientams išsirinkti norimas prekes, o ne sprukti iš prekybos centro nieko neapžiūrėjus.

Jei pirkėjai ilgai neapsisprendžia dėl nebrangios prekės arba sprendžia dilemą rinkdamiesi iš dviejų, neverskite jų kankintis. Frazė „imkite ir išbandykite abu, susimokėsite kitą kartą“ daro stebuklus. Savaime suprantama, kad su labai brangiomis prekėmis tokią taktiką taikyti yra nepalyginti sunkiau, tačiau kai kurios įmonės tam ryžtasi. Taip ugdomi lojalūs klientai.

Daugelis išvardytų lojalumo ugdymo būdų, palyginti su jų gaunama nauda, nieko nekainuoja.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
2018 m. gyventojų skirta parama organizacijoms ir partijoms – kaip ant delno 4

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pradėjo pervedinėti paramą įvairiems paramos gavėjams, meno kūrėjams ir...

Finansai
2018.11.12
„Sugedusio“ telefono pamėtėtą vaisių pristatymo paslaugą eksportuoja į Rygą Premium 3

Vaisių ir užkandžių pristatymo į biurus paslauga „SnackBox“ šią savaitę pradeda veikti Rygoje.

VMI kvitų žaidimą pratęsė dar metams

Praėjus beveik metams nuo Kvitų žaidimo pradžios, gyventojų užregistruotų kvitų skaičius artėja prie 2 mln.,...

Finansai
2018.11.12
Prekybos centrus iškeitė į firmines parduotuves – sprendimas pasiteisino Premium 1

Daugelis smulkių gamintojų tiki, kad jei jų produkcija atsidurtų prekybos tinklų lentynose, atsirastų antras...

Agroverslas
2018.11.12
Kai verslą kuria dviese, o vietos lieka tik vienam

Iš naujai įkurtų įmonių pirmuosiu veiklos metus išgyvena kiek mažiau nei 60%. Kai verslo įkūrėjai mato, kad...

Vadyba
2018.11.11
Patarimai smulkiesiems: kaip pritraukti pirkėjų į savo parduotuvę

Smulkieji prekybininkai turi parodyti kur kas daugiau išmonės, kad išlaikytų pirkėjo lojalumą. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.10
Apdovanotos Šiaulių regiono „Gazelės“

Šiandien Šiaurės Lietuvos verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją, ekspertai dalijasi...

Verslo aplinka
2018.11.08
Verslumo tyrimas: darbo rinka perkaitusi, bet yra ir gerų žinių 10

Per pastaruosius metus įsikūrusių įmonių gretos ima retėti vis sparčiau, o pradedančiųjų savo verslą skaičius...

Verslo aplinka
2018.11.08
Žadamų čekių prekybininkai geidžia, ūkininkai į juos numoja ranka Premium 12

Vyriausybės siūlomi vis nauji scenarijai, kaip remti smulkius verslininkus ir ūkininkus, vertinami įvairiai:...

Agroverslas
2018.11.08
FM teikia nutarimą dėl verslo liudijimų

Finansų ministerija (FM) parengė ir pateikė visuomenei derinti Vyriausybės nutarimo pataisas, kuriomis...

Finansai
2018.11.07
Stogus renčia pažangia technologija, kurios naudos dar laukia Premium

Dantyta metalinė plokštelė santvaroms tvirtinti, kuriai nereikia papildomų vinių, buvo patentuota XX a.

Pramonė
2018.11.07
Vilniaus gintaro parduotuvėje – 0,5 mln. Eur vokeliuose 1

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdyba kartu su Vilniaus apygardos...

Finansai
2018.11.07
Atrado tuščią nišą – ekologinių trąšų paklausa auga šuoliais Premium 2

Kai verslas smulkus ir naujas, neužtenka pasiūlyti išskirtinių produktų – privalai veikti greitai ir...

Agroverslas
2018.11.07
Šventinė ruoša: arba gaminti du mėnesius, arba paskutinę minutę brangiau Premium

Lapkričio pradžioje jau juntami augantys pardavimai, o smulkūs gamintojai kalėdinės prekybos darbotvarkę...

Programuotojai pasirinko užsienio rinkas ir neapsiriko Premium 7

Sėkminga verslo pradžia pastūmėja kurti kuo įvairesnių produktų, tačiau praktika rodo, kad vertingiausia yra...

Technologijos
2018.11.05
„Dalinuosi.lt“ patirtis: startuolis – lyg amerikietiški kalneliai Premium 7

Vieni džiaugiasi radę investuotoją, o šis – nebrangiai įsigijęs perspektyvų verslą, tegul dar ir ne visai...

Technologijos
2018.11.03
Parduotuvė, kur pardavėjai yra sportininkai, pradėjo prekiauti nuo miško Premium 11

„Taip, mes išaugome iš miško, bet dar ir dabar prekiaujame miške“, – juokiasi Svajūnas Ambrazas, Šiaulių UAB...

Iškart kurti tarptautinį pavadinimą vis tiek bus pigiau nei rasti jį žodyne Premium

Kuriant verslą, kai galvojama apie išskirtinį produktą ar paslaugą, neatrodo, kad unikalumo taškų padės...

Rinkodara
2018.11.02
Atsiskaitantys laiku gauna ne tik geresnę kainą, bet ir nemokamos reklamos Premium

Jei klientas neatsiskaito ilgiau kaip dvi savaites, jau reikia aiškintis priežastis, kodėl taip atsitiko, o...

Rinkodara
2018.11.01
Smulkieji pasiduoda: Vėlines prekybos centrai jau atėmė Premium 15

Smulkieji verslininkai pripažįsta, kad kapituliuoja prieš didžiuosius prekybos tinklus, nes šie kapų lankymo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau