Kaip padidinti klientų lojalumą: pinigai – dar ne viskas

Publikuota: 2015-09-16
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didžiosios pasaulio kompanijos milžiniškus išteklius skiria savo klientų lojalumui ugdyti, pasitenkinimui didinti. Mažos įmonės panašų efektą gali pasiekti kur kas paprasčiau ir greičiau – netikėtomis dovanėlėmis, padėkomis, laiškais ir pan. Daug kas šią taktiką jau taiko.

Smulkiųjų verslininkų patirtis rodo, kad klientams labiau nei papildomos nuolaidos reikia dėmesio bei žmogiško supratimo. Kai klientai pajunta, kad verslininkas stengiasi, jog užsukęs apsipirkti žmogus jaustųsi gerai, dėl kliento patogumo investuojama į detales, pavyzdžiui, parduotuvėje pastatomas suoliukas norintiems pailsėti ar įkurdinamas žaislų kampas vaikams, į tokią parduotuvę norisi ateiti dažniau.

Asmeninis dėmesys

Erika Daugėlaitė, UAB „La Cure D.S.P.“, valdančios tris kosmetikos parduotuves ir SPA salonus „Provanso kvapai“, direktorė, sako, kad bene svarbiausia pažinti savo klientus ir tik tada ieškoti būdų jų lojalumui ugdyti.

„Stengiamės kiekvieną klientą pažinti asmeniškai. Pavyzdžiui, klientų kortelėse matome, kokius produktus jis pirko, kokios procedūros patiko, pagal tai ir parenkame pasiūlymus, kurie galėtų sudominti žmones. Klientams rengiame vakarėlius, kuriuose pristatome ir leidžiame išbandyti naujus produktus, kartu su klientais švenčiame įmonės gimtadienį. Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu – juk SPA paslaugos ar kosmetika nėra pirmo būtinumo prekės“, – apibendrina p. Daugėlaitė.

Pasak verslininkės, geriausias klientų lojalumo įrodymas – rekomendacijos.

„Kai salone apsilanko naujas klientas, visada pasiteiraujame, kaip jis apie mus sužinojo. Dažniausiai atsakoma, kad pažįstamas siūlė čia užsukti“, – pasakoja pašnekovė.

Svarbu smulkmenos

Būdų pradžiuginti klientus gali būti įvairių. Vienas tokių – kaskart perkant taikyti kad ir mažą nuolaidą, apvalinti kainas į mažąją pusę ir pan. Pavyzdžiui, jei klientas turi mokėti 10,5 Eur, paprašykite tik 10 Eur. Tai smulkmena, tačiau pirkėjus džiugina. Klientai paprastai džiaugiasi ne dėl menkos nuolaidos, o dėl rodomo dėmesio.

Didelį dėmesį derėtų atkreipti į šeimas, apsiperkančias su mažais vaikais. Tie, kas tai patyrė, puikiai žino, koks iššūkis yra su mažaisiais susikrauti visos savaitės maisto prekių krepšelį, matuotis drabužius, batus. Pardavėjai tai irgi turi žinoti, daryti viską, kad apsipirkti šeimoms būtų kuo maloniau. Lietuvoje dėmesį į tai atkreipia vos viena kita įmonė.

Pirma, turėkite žaislų mažiesiems užimti, leiskite jiems paskanauti ko nors nemokamai. Visa tai labai patiks tėvams, užims vaikus, leis klientams išsirinkti norimas prekes, o ne sprukti iš prekybos centro nieko neapžiūrėjus.

Jei pirkėjai ilgai neapsisprendžia dėl nebrangios prekės arba sprendžia dilemą rinkdamiesi iš dviejų, neverskite jų kankintis. Frazė „imkite ir išbandykite abu, susimokėsite kitą kartą“ daro stebuklus. Savaime suprantama, kad su labai brangiomis prekėmis tokią taktiką taikyti yra nepalyginti sunkiau, tačiau kai kurios įmonės tam ryžtasi. Taip ugdomi lojalūs klientai.

Daugelis išvardytų lojalumo ugdymo būdų, palyginti su jų gaunama nauda, nieko nekainuoja.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
12:25
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
11:00
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
09:00
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Į pensijų kaupimą naujai įtraukta 43.500 gyventojų

Į pensijų kaupimą šiemet naujai įtraukiami 43.500 gyventojų, kuriems „Sodra“ atsitiktine tvarka priskyrė...

Finansai
2020.01.16
Šiemet pajamų deklaravimo startas bus skelbiamas anksčiau

Iki šių metų vasario 17 d. mokesčius išskaičiuojantys asmenys mokesčių administratoriui turi pateikti...

Finansai
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
Sugrįžę iš „mokesčių atostogų“, smulkieji skaičiuoja tarifus Premium 1

Mokesčių „atostogos“ smulkiesiems – „poilsis“ nuo „Sodros“ įmokų pirmuosius metus ir 0% pelno mokestis – buvo...

Gazelė
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Sodra“ primena naujus įmokų tarifus dirbantiems savarankiškai 1

Savarankiškai dirbantieji, gavę pirmąkart atsiradusias „mokesčių atostogas“ – teisę nemokėti socialinio...

Gazelė
2020.01.15
Atsargiai deklaruojant: pasirinktas būdas lemia „Sodros“ išmokų dydį Premium 1

Individualia veikla užsiimančiam gyventojui paskirtų ligos ir kai kurių kitų „Sodros“ išmokų dydį lemia ne...

Finansai
2020.01.14
Pasitikėjimas avansu: maitintojus tikrins jau pradėjus veiklą Premium

Kuriant naują maitinimo įstaigą – kavinę, užkandinę ar kitą viešojo maitinimo vietą – nereikės maisto...

Gazelė
2020.01.14
Ką daryti, jei bankas neduoda paskolos Premium

Retos įmonės savininkas gali didžiuodamasis pasakyti, kad jis niekad nėra naudojęsis banko paskola arba jos...

Gazelė
2020.01.13
Auga, nes užuot visi darę, kada gali, pasidalijo atskomybę ir procesus Premium

Savitarnos krautuvėlių „12 Eat“, kuriose darbo vietoje išsirinkęs prekes darbuotojas atsiskaito savitarnos...

Gazelė
2020.01.13
Nesėkmė su laiminga pabaiga: uždarius parduotuvę – kaip akmuo nuo širdies Premium

Verslas turi dirbti pelningai, tačiau ne kiekvienam įkūrėjui to pavyksta pasiekti. Dažnam atrodo, kad...

Gazelė
2020.01.13
Maitintojai gauti leidimą pradėti veiklą gali be tikrintojų vizito

Kavinės, užkandinės, mokyklų virtuvės, taip pat – kiti maitintojai, vaisių, uogų, daržovių ar mėsos...

Gazelė
2020.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau