Kaip padidinti klientų lojalumą: pinigai – dar ne viskas

Publikuota: 2015-09-16
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didžiosios pasaulio kompanijos milžiniškus išteklius skiria savo klientų lojalumui ugdyti, pasitenkinimui didinti. Mažos įmonės panašų efektą gali pasiekti kur kas paprasčiau ir greičiau – netikėtomis dovanėlėmis, padėkomis, laiškais ir pan. Daug kas šią taktiką jau taiko.

Smulkiųjų verslininkų patirtis rodo, kad klientams labiau nei papildomos nuolaidos reikia dėmesio bei žmogiško supratimo. Kai klientai pajunta, kad verslininkas stengiasi, jog užsukęs apsipirkti žmogus jaustųsi gerai, dėl kliento patogumo investuojama į detales, pavyzdžiui, parduotuvėje pastatomas suoliukas norintiems pailsėti ar įkurdinamas žaislų kampas vaikams, į tokią parduotuvę norisi ateiti dažniau.

Asmeninis dėmesys

Erika Daugėlaitė, UAB „La Cure D.S.P.“, valdančios tris kosmetikos parduotuves ir SPA salonus „Provanso kvapai“, direktorė, sako, kad bene svarbiausia pažinti savo klientus ir tik tada ieškoti būdų jų lojalumui ugdyti.

„Stengiamės kiekvieną klientą pažinti asmeniškai. Pavyzdžiui, klientų kortelėse matome, kokius produktus jis pirko, kokios procedūros patiko, pagal tai ir parenkame pasiūlymus, kurie galėtų sudominti žmones. Klientams rengiame vakarėlius, kuriuose pristatome ir leidžiame išbandyti naujus produktus, kartu su klientais švenčiame įmonės gimtadienį. Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu – juk SPA paslaugos ar kosmetika nėra pirmo būtinumo prekės“, – apibendrina p. Daugėlaitė.

Pasak verslininkės, geriausias klientų lojalumo įrodymas – rekomendacijos.

„Kai salone apsilanko naujas klientas, visada pasiteiraujame, kaip jis apie mus sužinojo. Dažniausiai atsakoma, kad pažįstamas siūlė čia užsukti“, – pasakoja pašnekovė.

Svarbu smulkmenos

Būdų pradžiuginti klientus gali būti įvairių. Vienas tokių – kaskart perkant taikyti kad ir mažą nuolaidą, apvalinti kainas į mažąją pusę ir pan. Pavyzdžiui, jei klientas turi mokėti 10,5 Eur, paprašykite tik 10 Eur. Tai smulkmena, tačiau pirkėjus džiugina. Klientai paprastai džiaugiasi ne dėl menkos nuolaidos, o dėl rodomo dėmesio.

Didelį dėmesį derėtų atkreipti į šeimas, apsiperkančias su mažais vaikais. Tie, kas tai patyrė, puikiai žino, koks iššūkis yra su mažaisiais susikrauti visos savaitės maisto prekių krepšelį, matuotis drabužius, batus. Pardavėjai tai irgi turi žinoti, daryti viską, kad apsipirkti šeimoms būtų kuo maloniau. Lietuvoje dėmesį į tai atkreipia vos viena kita įmonė.

Pirma, turėkite žaislų mažiesiems užimti, leiskite jiems paskanauti ko nors nemokamai. Visa tai labai patiks tėvams, užims vaikus, leis klientams išsirinkti norimas prekes, o ne sprukti iš prekybos centro nieko neapžiūrėjus.

Jei pirkėjai ilgai neapsisprendžia dėl nebrangios prekės arba sprendžia dilemą rinkdamiesi iš dviejų, neverskite jų kankintis. Frazė „imkite ir išbandykite abu, susimokėsite kitą kartą“ daro stebuklus. Savaime suprantama, kad su labai brangiomis prekėmis tokią taktiką taikyti yra nepalyginti sunkiau, tačiau kai kurios įmonės tam ryžtasi. Taip ugdomi lojalūs klientai.

Daugelis išvardytų lojalumo ugdymo būdų, palyginti su jų gaunama nauda, nieko nekainuoja.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Odontologijos klinika regione rado būdą, kaip parsivilioti specialistų iš didmiesčių Premium

Kai pasiūlai geras darbo sąlygas, absolventai mielai sugrįžta dirbti į gimtinę – tokia patirtimi dalijasi UAB...

Įmonės renginiai: kodėl jų laukia ne tik darbuotojai 1

Kuo didesnė bendrovė, tuo joje yra stipresnės tradicijos švęsti ar vykti į renginius visiems darbuotojams...

Vadyba
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Verslo idėją parsivežė iš Kanados: produkto skonis – seniai pažįstamas 3

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.19
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau