Kaip padidinti klientų lojalumą: pinigai – dar ne viskas

Publikuota: 2015-09-16
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didžiosios pasaulio kompanijos milžiniškus išteklius skiria savo klientų lojalumui ugdyti, pasitenkinimui didinti. Mažos įmonės panašų efektą gali pasiekti kur kas paprasčiau ir greičiau – netikėtomis dovanėlėmis, padėkomis, laiškais ir pan. Daug kas šią taktiką jau taiko.

Smulkiųjų verslininkų patirtis rodo, kad klientams labiau nei papildomos nuolaidos reikia dėmesio bei žmogiško supratimo. Kai klientai pajunta, kad verslininkas stengiasi, jog užsukęs apsipirkti žmogus jaustųsi gerai, dėl kliento patogumo investuojama į detales, pavyzdžiui, parduotuvėje pastatomas suoliukas norintiems pailsėti ar įkurdinamas žaislų kampas vaikams, į tokią parduotuvę norisi ateiti dažniau.

Asmeninis dėmesys

Erika Daugėlaitė, UAB „La Cure D.S.P.“, valdančios tris kosmetikos parduotuves ir SPA salonus „Provanso kvapai“, direktorė, sako, kad bene svarbiausia pažinti savo klientus ir tik tada ieškoti būdų jų lojalumui ugdyti.

„Stengiamės kiekvieną klientą pažinti asmeniškai. Pavyzdžiui, klientų kortelėse matome, kokius produktus jis pirko, kokios procedūros patiko, pagal tai ir parenkame pasiūlymus, kurie galėtų sudominti žmones. Klientams rengiame vakarėlius, kuriuose pristatome ir leidžiame išbandyti naujus produktus, kartu su klientais švenčiame įmonės gimtadienį. Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu – juk SPA paslaugos ar kosmetika nėra pirmo būtinumo prekės“, – apibendrina p. Daugėlaitė.

Pasak verslininkės, geriausias klientų lojalumo įrodymas – rekomendacijos.

„Kai salone apsilanko naujas klientas, visada pasiteiraujame, kaip jis apie mus sužinojo. Dažniausiai atsakoma, kad pažįstamas siūlė čia užsukti“, – pasakoja pašnekovė.

Svarbu smulkmenos

Būdų pradžiuginti klientus gali būti įvairių. Vienas tokių – kaskart perkant taikyti kad ir mažą nuolaidą, apvalinti kainas į mažąją pusę ir pan. Pavyzdžiui, jei klientas turi mokėti 10,5 Eur, paprašykite tik 10 Eur. Tai smulkmena, tačiau pirkėjus džiugina. Klientai paprastai džiaugiasi ne dėl menkos nuolaidos, o dėl rodomo dėmesio.

Didelį dėmesį derėtų atkreipti į šeimas, apsiperkančias su mažais vaikais. Tie, kas tai patyrė, puikiai žino, koks iššūkis yra su mažaisiais susikrauti visos savaitės maisto prekių krepšelį, matuotis drabužius, batus. Pardavėjai tai irgi turi žinoti, daryti viską, kad apsipirkti šeimoms būtų kuo maloniau. Lietuvoje dėmesį į tai atkreipia vos viena kita įmonė.

Pirma, turėkite žaislų mažiesiems užimti, leiskite jiems paskanauti ko nors nemokamai. Visa tai labai patiks tėvams, užims vaikus, leis klientams išsirinkti norimas prekes, o ne sprukti iš prekybos centro nieko neapžiūrėjus.

Jei pirkėjai ilgai neapsisprendžia dėl nebrangios prekės arba sprendžia dilemą rinkdamiesi iš dviejų, neverskite jų kankintis. Frazė „imkite ir išbandykite abu, susimokėsite kitą kartą“ daro stebuklus. Savaime suprantama, kad su labai brangiomis prekėmis tokią taktiką taikyti yra nepalyginti sunkiau, tačiau kai kurios įmonės tam ryžtasi. Taip ugdomi lojalūs klientai.

Daugelis išvardytų lojalumo ugdymo būdų, palyginti su jų gaunama nauda, nieko nekainuoja.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Pardavėjų skirstymas į ūkininkus ir medžiotojus – praeitas etapas 2

Kuo stipriau įmonė auga, tuo pardavimo skyriui tenka didesnė atsakomybė, nes reikia ne tik atrasti naujų...

Gazelė
2019.04.25
NT buferis leido išsaugoti verslą: Šilalės prekybininkai atidaro modernų viešbutį Premium 2

Anksčiau turistų autobusai dažnai aplenkdavo Šilalę dėl vienintelės priežasties – nebūdavo kur apsistoti...

Gazelė
2019.04.25
Anykštėnių receptas: įsigijus verslą nekeisti to, kas sukurta Premium 1

Neretai naujieji savininkai įsigytam jau veikiančiam verslui suteikia naują rūbą arba pakeičia kardinaliai.

Gazelė
2019.04.25
Antros kartos farmacininko kryptis – dirbti ten, kur neįdomu didiesiems Premium 1

Kad išsitektų šalia didelių vaistinių tinklų, nepriklausomoms vaistinėms svarbu turėti bent kokį pranašumą,...

Gazelė
2019.04.24
Kas laukia nesumokėjus „Sodros“ įmokų 2

Jeigu asmuo Valstybinei mokesčių inspekcijai deklaruos pajamas iš individualios veiklos, tačiau nesumokės...

Finansai
2019.04.24
Nepriklausomų vaistinių Lietuvoje dar yra – kaip jos apsisaugo nuo tinklų „viruso“ Premium 2

Papildomos paslaugos, kitoks aptarnavimas, bendradarbiavimas su kolegomis – veiksniai, leidžiantys...

Gazelė
2019.04.24
E. parduotuvę sukūrė, kai dar nebuvo pirkėjų, bet plečiasi tik po dešimtmečio Premium

Lietuviška e. parduotuvė, sukaupusi tiek internetinės prekybos patirties, kiek laiko Lietuvoje iš viso...

Gazelė
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
Latviai pradėjo gaminti marinuotų agurkų skonio degtinę 3

Prekės ženklo „Moskovskaya“ liniją papildė 4 nauji degtinės gėrimai, kuriems kurti panaudoti senoviniai...

Gazelė
2019.04.22
Molinių taikinių jau neužtenka – Švenčionyse kuria interaktyvią šaudyklą Premium

Švenčionių r. įrengta šaudykla modernizuojama iš esmės: bus ne tik įrengta stendinio šaudymo aikštelė ir dvi...

Gazelė
2019.04.22
Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium 1

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 8

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau