Kaip padidinti klientų lojalumą: pinigai – dar ne viskas

Publikuota: 2015-09-16
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Erika Daugėlaitė, salonų „Provanso kvapai“ direktorė: „Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didžiosios pasaulio kompanijos milžiniškus išteklius skiria savo klientų lojalumui ugdyti, pasitenkinimui didinti. Mažos įmonės panašų efektą gali pasiekti kur kas paprasčiau ir greičiau – netikėtomis dovanėlėmis, padėkomis, laiškais ir pan. Daug kas šią taktiką jau taiko.

Smulkiųjų verslininkų patirtis rodo, kad klientams labiau nei papildomos nuolaidos reikia dėmesio bei žmogiško supratimo. Kai klientai pajunta, kad verslininkas stengiasi, jog užsukęs apsipirkti žmogus jaustųsi gerai, dėl kliento patogumo investuojama į detales, pavyzdžiui, parduotuvėje pastatomas suoliukas norintiems pailsėti ar įkurdinamas žaislų kampas vaikams, į tokią parduotuvę norisi ateiti dažniau.

Asmeninis dėmesys

Erika Daugėlaitė, UAB „La Cure D.S.P.“, valdančios tris kosmetikos parduotuves ir SPA salonus „Provanso kvapai“, direktorė, sako, kad bene svarbiausia pažinti savo klientus ir tik tada ieškoti būdų jų lojalumui ugdyti.

„Stengiamės kiekvieną klientą pažinti asmeniškai. Pavyzdžiui, klientų kortelėse matome, kokius produktus jis pirko, kokios procedūros patiko, pagal tai ir parenkame pasiūlymus, kurie galėtų sudominti žmones. Klientams rengiame vakarėlius, kuriuose pristatome ir leidžiame išbandyti naujus produktus, kartu su klientais švenčiame įmonės gimtadienį. Asmeniški santykiai su klientais šiame versle labai svarbu – juk SPA paslaugos ar kosmetika nėra pirmo būtinumo prekės“, – apibendrina p. Daugėlaitė.

Pasak verslininkės, geriausias klientų lojalumo įrodymas – rekomendacijos.

„Kai salone apsilanko naujas klientas, visada pasiteiraujame, kaip jis apie mus sužinojo. Dažniausiai atsakoma, kad pažįstamas siūlė čia užsukti“, – pasakoja pašnekovė.

Svarbu smulkmenos

Būdų pradžiuginti klientus gali būti įvairių. Vienas tokių – kaskart perkant taikyti kad ir mažą nuolaidą, apvalinti kainas į mažąją pusę ir pan. Pavyzdžiui, jei klientas turi mokėti 10,5 Eur, paprašykite tik 10 Eur. Tai smulkmena, tačiau pirkėjus džiugina. Klientai paprastai džiaugiasi ne dėl menkos nuolaidos, o dėl rodomo dėmesio.

Didelį dėmesį derėtų atkreipti į šeimas, apsiperkančias su mažais vaikais. Tie, kas tai patyrė, puikiai žino, koks iššūkis yra su mažaisiais susikrauti visos savaitės maisto prekių krepšelį, matuotis drabužius, batus. Pardavėjai tai irgi turi žinoti, daryti viską, kad apsipirkti šeimoms būtų kuo maloniau. Lietuvoje dėmesį į tai atkreipia vos viena kita įmonė.

Pirma, turėkite žaislų mažiesiems užimti, leiskite jiems paskanauti ko nors nemokamai. Visa tai labai patiks tėvams, užims vaikus, leis klientams išsirinkti norimas prekes, o ne sprukti iš prekybos centro nieko neapžiūrėjus.

Jei pirkėjai ilgai neapsisprendžia dėl nebrangios prekės arba sprendžia dilemą rinkdamiesi iš dviejų, neverskite jų kankintis. Frazė „imkite ir išbandykite abu, susimokėsite kitą kartą“ daro stebuklus. Savaime suprantama, kad su labai brangiomis prekėmis tokią taktiką taikyti yra nepalyginti sunkiau, tačiau kai kurios įmonės tam ryžtasi. Taip ugdomi lojalūs klientai.

Daugelis išvardytų lojalumo ugdymo būdų, palyginti su jų gaunama nauda, nieko nekainuoja.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 2

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

Metalo supirkėjams baigti darbą 17 val. neapsimoka Premium 2

Kai metalo laužo supirkimo bendrovės apyvarta per metus išauga kone trigubai, akivaizdu, kad brango metalas.

Pramonė
2018.09.06
Pabrangus medienai, sąlygas diktavo ir pardavėjai Premium 1

Pabrangusi žaliavinė mediena kilstelėjo ir „Gazelių“ pajamas – dvi iš 14-os stipriausių Vilniaus ir Utenos...

Pramonė
2018.09.05
Privatus darželis Klaipėdoje konkurentų nebijo – turi druskų ir gintaro kambarius Premium 2

Druskų kambarys, gintaro infraraudonųjų spindulių pirtis, kino salė – erdvės įkurtos ne kur nors SPA centre,...

Smulkieji atrado dar vieną būdą, kaip sustiprinti verslą Premium

Augančių įmonių vadovai vis dažniau pakviečia prisijungti profesionalių vadybininkų, kurie ne tik padeda...

Vadyba
2018.09.03
Nuobodulys pražudo net kiečiausią motyvaciją Premium

Net ir nedidelė įmonė gali paskatinti darbuotojus dirbti geriau, jei jiems bus pasiūlyta tarpusavyje...

Rinkodara
2018.09.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau