Profesionalas pataria: kas svarbiausia atidarant barą ar kavinę

Publikuota: 2015-09-10
Atnaujinta 2015-09-10 12:27
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kavinės, barai ir resto­ranai visame pasaulyje yra labai madingi verslai. Juos kuria virtuvių šefai, barmenai, verslus jau­nimas, gurmanai ir tiesiog širdžiai mielos veiklos norintys žmonės. Tačiau šiuos verslus itin smarkiai veikia kon­ku­rencija, jie neat­si­perka labai greitai, nege­neruoja milijoninių apyvartų ir pelno, yra labai priklausomi nuo gy­ventojų įpročių, madų, vie­šosios nuomonės ir net oro.

Raimondas Pranka, baro „Tappo D’Oro“ savininkas ir Lietuvos barų ir kavinių asociacijos prezidentas, sako, kad imantis šio verslo pirmiausia derėtų įvertinti bent tris pagrindinius jam įtaką darančius veiksnius, o tuomet labai rimtai apgalvoti ir visas likusias smulkmenas.

Tikslinė auditorija

„Verslas nėra paprastas, jis labai specifinis ir turintis daug niuansų. Svarbu žinoti pagrindines taisykles, tačiau ne mažiau svarbios yra įvairios smulkmenos, kurios sukuria bendrą vietos įspūdį“, – teigia p. Pranka.

Pagrindinis dalykas, anot jo, – atrasti savo nišą ir auditoriją, kad būtų galima kuo geriau patenkinti jos poreikius.

„Turite aiškiai žinoti, kam jūsų baras, kavinė ar restoranas bus skirti, į kokią auditoriją taikysite, kas bus tie žmonės, kurie pas jus ateis, jauni, vyresni, koks kainų segmentas ir pan. Tai tikriausiai yra pats svarbiausias dalykas, nes jei darysite vieną barą absoliučiai visiems, jis gali netikti niekam“, – sako p. Pranka.

Auditorija lemia ir specializacijos pasirinkimą: užkandžiai ar prabangūs patiekalai, alaus baras ar vyninė.

„Reikia nuspręsti, kokia bus specializacija, rūpinsitės labiau gėrimais, užkandžiais, dienos pietumis ar dar kuo nors ir t. t. Visa tai reikia derinti prie planuojamos auditorijos, vietos“, – teigia pašnekovas.

Verslo vieta

Kai kurių restoranų, įsikūrusių atokiau nuo senamiesčio, savininkai teigia, kad vieta šiam verslui visiškai nesvarbi, tačiau p. Pranka mano, kad taip teigti gali tik išskirtinių vietų įkūrėjai.

„Yra visokių nuomonių, tačiau bet kokiu atveju baro vieta yra svarbi. Gali įsikurti kur nors toliau nuo pagrindinių žmonių takų, tačiau jei būsi išskirtinis, tave vis tiek mėgs ir klientų bus daug. Tačiau daugelis nori įsikurti geriausiose vietose, kur visą laiką labai daug žmonių, tad ir lankytojų“, – sako jis.

Vasarą restoranai, kurie neturi galimybės susodinti savo klientus lauke, dažnai net kuriam laikui uždaromi, nes jiems neapsimoka dirbti, sako verslininkas.

„Priklauso nuo konkrečios vietos, tačiau manau, kad neturint galimybės išnešti staliukų į lauką vasarą prarandamas koks trečdalis klientų, o kartais ir pusė“, – skaičiuoja p. Pranka.

Įvairios smulkmenos

Jo teigimu, svarbu pasirūpinti ir smulkmenomis. Klientams svarbus ne tik maistas ir patogumas atvykti.

„Kartais atrodo, kad žmogus atidaro barą, ir jam to pakanka, niekuo daugiau nesirūpina, nesistengia dirbti gerai ir privilioti žmonių. Gal jam turėti barą yra prestižo reikalas, tačiau reiktų skirti ir tam tikro dėmesio, pasirūpinti svarbiomis smulkmenomis, kad ir tualetiniu popieriumi tualete“, – priduria pašnekovas.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
05:45
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 4

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau