Nuosavas salonas daro įspūdį ir užsieniečiams

Publikuota: 2015-08-27
Atnaujinta 2015-08-27 12:58
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ akcininkė, direktorė: „Su Rytų rinkomis nedirbame, nes verslininkai čia turi sunkumų dėl atsiskaitymo už parduotą produkciją.“ 
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ akcininkė, direktorė: „Su Rytų rinkomis nedirbame, nes verslininkai čia turi sunkumų dėl atsiskaitymo už parduotą produkciją.“ Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kaunas nuo seno garsėjo švelniakailių žvėrelių augintojais ir nagingais kailių siuvėjais. Šią tradiciją tęsia Daivos ir Gintauto Morkūnų tandemas. Juodu keliolika metų Lietuvos ir eksporto rinkoms gamina aksesuarus iš kailio, kailinius su „Beautyfur Fashions“ prekės ženklu.

„Mūsų produkcijos gamoje dominuoja kailinės kepurės – būtent jos mums duoda daugiausia pajamų, – kalba p. Morkūnienė. – Jų yra labai daug modelių, pirkėjams dabar reikia lengvesnių kepurių, todėl deriname kailį ir vilną.“

Sumažino sezoniškumą

Iš pradžių p. Morkūnienė pati kurdavo kepurių modelius, bandė perprasti jų siuvimo technologijas, įsigijo specialių kailiams siūti mašinų, nusipirko kailių. Į gaminius, techniką buvo investuojami šeimos pinigai, paskolų imti neprireikė.Kaip įprasta šeimos versle, pirmieji gaminiai buvo gaminami Morkūnų namuose. Veiklos pradžioje moteris siuvo kailines kepures, šalikus, kailinius – verslą plėtojo turėdama patentą, vėliau buvo įkurta UAB „Itališki drabužiai“.Verslo pradžioje p. Morkūnienė daugiausia modeliuodavo kailinius, o samdytos siuvėjos juos pasiūdavo. Pasiūti kailinius užsakydavo privačios klientės, p. Morkūnienę jos susirasdavo pagal reklamą „iš lūpų – į lūpas“.

„Tačiau vien iš kailinių siuvimo lietuvėms neišgyvensi, nes tai sezoninis verslas. Nusprendėme eiti į užsienio rinkas, kad sumažintume šio verslo sezoniškumą“, – sako pašnekovė.Žygius į eksporto rinkas Morkūnai pradėjo nuo dalyvavimo užsienio parodose, jose už savo lėšas nuomodavo plotą ir eksponuodavo savo gaminius – kailines kepures, šalikus, pirštines, kailinius. Prireikė poros metų, kad lietuvius pastebėtų užsienio prekybos partneriai.

Ponios Morkūnienės teigimu, laiko patekti į eksporto rinkas reikia, nes užsakovai nori įsitikinti, kad įmonė, iš kurios pirks produkciją, yra patikima, jos veikla nevienadienė, o produkcija, siuvama iš audinių, karakulio, lapių, triušių, bebrų, šinšilų, sabalų kailių, yra aukštos kokybės.Tuo įsitikinę prekybos partneriai užsakė pirmąsias kailinių kepurių partijas į Latviją, vėliau Morkūnų įmonę atrado estai, suomiai, vokiečiai, danai, anglai.

„Visus šiuos partnerius radome per parodas. Jose ir toliau dalyvaujame – šįmet dar važiuosime į parodas Suomijoje, Danijoje. Taip pat pirmąkart kreipsimės ES paramos dalyvauti parodose – per artimiausius dvejus metus tikimės aplankyti Prancūzijos, Vokietijos ir Danijos parodas“, – komentuoja verslininkė.

Užsienio rinkos kauniečiams padėjo sumažinti sezoniškumą: anksčiau pats darbymetis buvo rugsėjis–kovas, o paskui ateidavo pardavimų štilis; pradėjus eksportuoti, kailinius aksesuarus užsienyje perka kaip lauktuves čia pavasarį ir vasarą apsilankantys turistai.

Reprezentacijai – salonas

Pradėjusi sudaryti sutartis su užsienio užsakovais, įmonė investavo į gamybos patalpų nuomą Kaune, nusipirko siuvimo įrangos, pasamdė daugiau siuvėjų. Šiuo metu įmonėje dirba 7 darbuotojai. Žaliavas – kailius – įmonė perka užsienyje vykstančiuose kailių aukcionuose.

Ponia Morkūnienė yra įmonės direktorė, aksesuarų ir kailinių dizainerė, vyras Gintautas atlieka vadybos darbus, dirba ir prie kailių siuvimo. „Beautyfur Fashions“ gaminiai pristatomi įmonės tinklalapyje fur.lt, čia veikia ir e. parduotuvė.Į užsienį kailinius aksesuarus su „Beautyfur Fashions“ prekės ženklu kauniečiai eksportuoja apie 10 metų. Dabar eksportuojama apie 80% produkcijos, o likusi parduodama prekybos partnerių kailių salonuose Lietuvoje, mugėse ir parodose, taip pat įmonės firminėje parduotuvėje Kauno centre.Šias patalpas įmonė, kaip sako p. Morkūnienė – „sudėję šeimos banko santaupas“, įsigijo prieš dvejus metus.

„Nusprendėme ne nuomotis, o investuoti į patalpas. Tokio salono mums reikėjo, nes klientai nori ateiti pasimatuoti mūsų produkciją. Tai, kad turime saloną, daro įspūdį ir užsienio prekybos partneriams“, – kalba pašnekovė.Paklausta, ar jos sukurti kailiniai gaminiai nėra kopijuojami kitų gamintojų, p. Morkūnienė atsako teigiamai. „Užtai kasmet turiu sugalvoti vis ką nors nauja, naujų modelių, nes kitaip sunku kovoti su kopijuotojais“, – šneka verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų vėjų į verslą įneša vaikai

Jei į tėvų sukurtą įmonę įsijungia vaikai, dažnai toks verslas įgauna pagreitį. Tiesa, su viena išlyga – jei...

Vadyba
2018.06.23
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 9

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau