Nuosavas salonas daro įspūdį ir užsieniečiams

Publikuota: 2015-08-27
Atnaujinta 2015-08-27 12:58
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ akcininkė, direktorė: „Su Rytų rinkomis nedirbame, nes verslininkai čia turi sunkumų dėl atsiskaitymo už parduotą produkciją.“ 
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ akcininkė, direktorė: „Su Rytų rinkomis nedirbame, nes verslininkai čia turi sunkumų dėl atsiskaitymo už parduotą produkciją.“ Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kaunas nuo seno garsėjo švelniakailių žvėrelių augintojais ir nagingais kailių siuvėjais. Šią tradiciją tęsia Daivos ir Gintauto Morkūnų tandemas. Juodu keliolika metų Lietuvos ir eksporto rinkoms gamina aksesuarus iš kailio, kailinius su „Beautyfur Fashions“ prekės ženklu.

„Mūsų produkcijos gamoje dominuoja kailinės kepurės – būtent jos mums duoda daugiausia pajamų, – kalba p. Morkūnienė. – Jų yra labai daug modelių, pirkėjams dabar reikia lengvesnių kepurių, todėl deriname kailį ir vilną.“

Sumažino sezoniškumą

Iš pradžių p. Morkūnienė pati kurdavo kepurių modelius, bandė perprasti jų siuvimo technologijas, įsigijo specialių kailiams siūti mašinų, nusipirko kailių. Į gaminius, techniką buvo investuojami šeimos pinigai, paskolų imti neprireikė.Kaip įprasta šeimos versle, pirmieji gaminiai buvo gaminami Morkūnų namuose. Veiklos pradžioje moteris siuvo kailines kepures, šalikus, kailinius – verslą plėtojo turėdama patentą, vėliau buvo įkurta UAB „Itališki drabužiai“.Verslo pradžioje p. Morkūnienė daugiausia modeliuodavo kailinius, o samdytos siuvėjos juos pasiūdavo. Pasiūti kailinius užsakydavo privačios klientės, p. Morkūnienę jos susirasdavo pagal reklamą „iš lūpų – į lūpas“.

„Tačiau vien iš kailinių siuvimo lietuvėms neišgyvensi, nes tai sezoninis verslas. Nusprendėme eiti į užsienio rinkas, kad sumažintume šio verslo sezoniškumą“, – sako pašnekovė.Žygius į eksporto rinkas Morkūnai pradėjo nuo dalyvavimo užsienio parodose, jose už savo lėšas nuomodavo plotą ir eksponuodavo savo gaminius – kailines kepures, šalikus, pirštines, kailinius. Prireikė poros metų, kad lietuvius pastebėtų užsienio prekybos partneriai.

Ponios Morkūnienės teigimu, laiko patekti į eksporto rinkas reikia, nes užsakovai nori įsitikinti, kad įmonė, iš kurios pirks produkciją, yra patikima, jos veikla nevienadienė, o produkcija, siuvama iš audinių, karakulio, lapių, triušių, bebrų, šinšilų, sabalų kailių, yra aukštos kokybės.Tuo įsitikinę prekybos partneriai užsakė pirmąsias kailinių kepurių partijas į Latviją, vėliau Morkūnų įmonę atrado estai, suomiai, vokiečiai, danai, anglai.

„Visus šiuos partnerius radome per parodas. Jose ir toliau dalyvaujame – šįmet dar važiuosime į parodas Suomijoje, Danijoje. Taip pat pirmąkart kreipsimės ES paramos dalyvauti parodose – per artimiausius dvejus metus tikimės aplankyti Prancūzijos, Vokietijos ir Danijos parodas“, – komentuoja verslininkė.

Užsienio rinkos kauniečiams padėjo sumažinti sezoniškumą: anksčiau pats darbymetis buvo rugsėjis–kovas, o paskui ateidavo pardavimų štilis; pradėjus eksportuoti, kailinius aksesuarus užsienyje perka kaip lauktuves čia pavasarį ir vasarą apsilankantys turistai.

Reprezentacijai – salonas

Pradėjusi sudaryti sutartis su užsienio užsakovais, įmonė investavo į gamybos patalpų nuomą Kaune, nusipirko siuvimo įrangos, pasamdė daugiau siuvėjų. Šiuo metu įmonėje dirba 7 darbuotojai. Žaliavas – kailius – įmonė perka užsienyje vykstančiuose kailių aukcionuose.

Ponia Morkūnienė yra įmonės direktorė, aksesuarų ir kailinių dizainerė, vyras Gintautas atlieka vadybos darbus, dirba ir prie kailių siuvimo. „Beautyfur Fashions“ gaminiai pristatomi įmonės tinklalapyje fur.lt, čia veikia ir e. parduotuvė.Į užsienį kailinius aksesuarus su „Beautyfur Fashions“ prekės ženklu kauniečiai eksportuoja apie 10 metų. Dabar eksportuojama apie 80% produkcijos, o likusi parduodama prekybos partnerių kailių salonuose Lietuvoje, mugėse ir parodose, taip pat įmonės firminėje parduotuvėje Kauno centre.Šias patalpas įmonė, kaip sako p. Morkūnienė – „sudėję šeimos banko santaupas“, įsigijo prieš dvejus metus.

„Nusprendėme ne nuomotis, o investuoti į patalpas. Tokio salono mums reikėjo, nes klientai nori ateiti pasimatuoti mūsų produkciją. Tai, kad turime saloną, daro įspūdį ir užsienio prekybos partneriams“, – kalba pašnekovė.Paklausta, ar jos sukurti kailiniai gaminiai nėra kopijuojami kitų gamintojų, p. Morkūnienė atsako teigiamai. „Užtai kasmet turiu sugalvoti vis ką nors nauja, naujų modelių, nes kitaip sunku kovoti su kopijuotojais“, – šneka verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
2019.03.19
Nauja tendencija: iš dividendų į vokelius Premium 12

Dividendus dedant į darbuotojams skirtus vokelius, kai įmonė maža ir gali taikyti mažesnį 5% pelno mokesčio...

Finansai
2019.03.19
Parama „kaimo startuoliams“ – ir staklėms, ir paspirtukams, ir cukraus vatos aparatams pirkti Premium 1

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) pasiūlius pačią paprasčiausią iki šiol paramą verslo pradžiai kaime,...

Pramonė
2019.03.19
Labiausiai asmeniniai finansai nukentės atostogaujant 2019 m. gruodį Premium 3

Norint sužinoti, kokį mėnesį geriausiai eiti atostogų, kad mėnesio atlygis būtų didžiausias, reikia įvertinti...

Finansai
2019.03.18
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
Smulkieji, kadaise išmokę dirbti JK, pabandytų vėl 1

Verslas yra lankstus ir sugalvos, ką daryti kilus rūpesčių dėl „Brexit“, vieni kitus ramina vežėjai.

Gazelė
2019.03.17
Pirtis, neradusi patalpų Vilniaus senamiestyje, įsikūrė ten, kur šildytis malkomis įprasta 11

Pirtį „Ivanas muša gongą“ ryškiai geltonai perdažytame name Kalvarijų gatvėje prieš kelias dienas atidaręs...

Gazelė
2019.03.16
Smulkiųjų vežėjų darbymetis: parsikraustyti į Lietuvą iš JK skuba visą kovą Premium 1

Lietuviai iš Jungtinės Karalystės (JK) traukia kurtis Lietuvoje. Pervežimo mikroautobusais paslaugas...

Gazelė
2019.03.15
GPAIS: ką reikia žinoti ir kaip verslui išvengti baudų 1

Verslas piktinasi, kad Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS)...

Gazelė
2019.03.14
VMI: turime duomenis apie kriptovaliutų sandorius iš Lietuvos 17

Prekybą kriptovaliutomis reikia priskirti individualiai veiklai. Jeigu to nepadarėte, galima individualią...

Finansai
2019.03.14
Labdaros fondai ir VšĮ suskubo teikti metines finansines ataskaitas

Šiemet bendrovės aktyviau teikia metines finansines ataskaitas nei pernai. To nepadarius įmonių vadovai gali...

Finansai
2019.03.14
GPAIS tapo kone keiksmažodžiu 25.000 šalies įmonių, verslui kantrybė senka Premium 14

Pernai gruodį baigėsi prisitaikymo prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės...

Gazelė
2019.03.14
Keičia parduotuvių asortimentą – „viskas, ko gali prireikti“ neefektyvu Premium

Regionuose dirbantys prekybininkai dėlioja plėtros planus ir skaičiuoja, kad praėjusių metų iššūkiai – darbo...

Gazelė
2019.03.13
Jei ūkininkas iš kanapių suriš vantą, jis - jau narkotikų platintojas Premium 1

Lietuvoje vis gausėja ūkininkų, auginančių pluoštines kanapes, tačiau dėl įstatymų painiavos kai kurie jų jau...

Gazelė
2019.03.13
Pirtį „Ivanas muša gongą“ užkūrė po trejų metų, laukia hipsterių Premium 10

Paieškos vietos, kurioje savininkas leistų įrengti pirtį su malkomis kūrenama krosnimi, gali trukti trejus...

Gazelė
2019.03.12
Atsisakė darbo banke ir sukūrė verslą: korporatyviniams dalykams čia vietos nėra Premium 14

Sostinėje kavinių bumas tęsiasi, tačiau didelė konkurencija neatbaido verslo naujokų. Tiesa, šiems reikia...

Gazelė
2019.03.12
Šiemet individualią veiklą užregistravo 15% daugiau gyventojų

Per pirmus du šių metų mėnesius individualią veiklą pagal pažymą vykdančių gyventojų skaičius, lyginant su...

Finansai
2019.03.12
Pirkėjų sveikesnių gėrimų paieškos skatina gamintojų išradingumą

Ekologiškų ir natūralių produktų Lietuva eksportuoja daugiausia, palyginti su Latvija ir Estija. Vis...

Gazelė
2019.03.09
 Panevėžio įmonės patirtis – kaip pavyko susidoroti su „Sodros“ „grindų“ iššūkiu 1

Kiekviena lazda turi du galus – tai dar kartą patvirtino sprendimas įvesti „Sodros“ „grindis“.

Gazelė
2019.03.09
Verslas investuoja į „Poniškas privilegijas“ Šakiuose Premium

Artimiausiais metais atnaujintuose Lietuvos dvaruose turėtų atsirasti bent keli nauji viešbučiai. Verslas...

Gazelė
2019.03.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau