Nuosavas salonas daro įspūdį ir užsieniečiams

Publikuota: 2015-08-27
Atnaujinta 2015-08-27 12:58
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ akcininkė, direktorė: „Su Rytų rinkomis nedirbame, nes verslininkai čia turi sunkumų dėl atsiskaitymo už parduotą produkciją.“ 
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ akcininkė, direktorė: „Su Rytų rinkomis nedirbame, nes verslininkai čia turi sunkumų dėl atsiskaitymo už parduotą produkciją.“ Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kaunas nuo seno garsėjo švelniakailių žvėrelių augintojais ir nagingais kailių siuvėjais. Šią tradiciją tęsia Daivos ir Gintauto Morkūnų tandemas. Juodu keliolika metų Lietuvos ir eksporto rinkoms gamina aksesuarus iš kailio, kailinius su „Beautyfur Fashions“ prekės ženklu.

„Mūsų produkcijos gamoje dominuoja kailinės kepurės – būtent jos mums duoda daugiausia pajamų, – kalba p. Morkūnienė. – Jų yra labai daug modelių, pirkėjams dabar reikia lengvesnių kepurių, todėl deriname kailį ir vilną.“

Sumažino sezoniškumą

Iš pradžių p. Morkūnienė pati kurdavo kepurių modelius, bandė perprasti jų siuvimo technologijas, įsigijo specialių kailiams siūti mašinų, nusipirko kailių. Į gaminius, techniką buvo investuojami šeimos pinigai, paskolų imti neprireikė.Kaip įprasta šeimos versle, pirmieji gaminiai buvo gaminami Morkūnų namuose. Veiklos pradžioje moteris siuvo kailines kepures, šalikus, kailinius – verslą plėtojo turėdama patentą, vėliau buvo įkurta UAB „Itališki drabužiai“.Verslo pradžioje p. Morkūnienė daugiausia modeliuodavo kailinius, o samdytos siuvėjos juos pasiūdavo. Pasiūti kailinius užsakydavo privačios klientės, p. Morkūnienę jos susirasdavo pagal reklamą „iš lūpų – į lūpas“.

„Tačiau vien iš kailinių siuvimo lietuvėms neišgyvensi, nes tai sezoninis verslas. Nusprendėme eiti į užsienio rinkas, kad sumažintume šio verslo sezoniškumą“, – sako pašnekovė.Žygius į eksporto rinkas Morkūnai pradėjo nuo dalyvavimo užsienio parodose, jose už savo lėšas nuomodavo plotą ir eksponuodavo savo gaminius – kailines kepures, šalikus, pirštines, kailinius. Prireikė poros metų, kad lietuvius pastebėtų užsienio prekybos partneriai.

Ponios Morkūnienės teigimu, laiko patekti į eksporto rinkas reikia, nes užsakovai nori įsitikinti, kad įmonė, iš kurios pirks produkciją, yra patikima, jos veikla nevienadienė, o produkcija, siuvama iš audinių, karakulio, lapių, triušių, bebrų, šinšilų, sabalų kailių, yra aukštos kokybės.Tuo įsitikinę prekybos partneriai užsakė pirmąsias kailinių kepurių partijas į Latviją, vėliau Morkūnų įmonę atrado estai, suomiai, vokiečiai, danai, anglai.

„Visus šiuos partnerius radome per parodas. Jose ir toliau dalyvaujame – šįmet dar važiuosime į parodas Suomijoje, Danijoje. Taip pat pirmąkart kreipsimės ES paramos dalyvauti parodose – per artimiausius dvejus metus tikimės aplankyti Prancūzijos, Vokietijos ir Danijos parodas“, – komentuoja verslininkė.

Užsienio rinkos kauniečiams padėjo sumažinti sezoniškumą: anksčiau pats darbymetis buvo rugsėjis–kovas, o paskui ateidavo pardavimų štilis; pradėjus eksportuoti, kailinius aksesuarus užsienyje perka kaip lauktuves čia pavasarį ir vasarą apsilankantys turistai.

Reprezentacijai – salonas

Pradėjusi sudaryti sutartis su užsienio užsakovais, įmonė investavo į gamybos patalpų nuomą Kaune, nusipirko siuvimo įrangos, pasamdė daugiau siuvėjų. Šiuo metu įmonėje dirba 7 darbuotojai. Žaliavas – kailius – įmonė perka užsienyje vykstančiuose kailių aukcionuose.

Ponia Morkūnienė yra įmonės direktorė, aksesuarų ir kailinių dizainerė, vyras Gintautas atlieka vadybos darbus, dirba ir prie kailių siuvimo. „Beautyfur Fashions“ gaminiai pristatomi įmonės tinklalapyje fur.lt, čia veikia ir e. parduotuvė.Į užsienį kailinius aksesuarus su „Beautyfur Fashions“ prekės ženklu kauniečiai eksportuoja apie 10 metų. Dabar eksportuojama apie 80% produkcijos, o likusi parduodama prekybos partnerių kailių salonuose Lietuvoje, mugėse ir parodose, taip pat įmonės firminėje parduotuvėje Kauno centre.Šias patalpas įmonė, kaip sako p. Morkūnienė – „sudėję šeimos banko santaupas“, įsigijo prieš dvejus metus.

„Nusprendėme ne nuomotis, o investuoti į patalpas. Tokio salono mums reikėjo, nes klientai nori ateiti pasimatuoti mūsų produkciją. Tai, kad turime saloną, daro įspūdį ir užsienio prekybos partneriams“, – kalba pašnekovė.Paklausta, ar jos sukurti kailiniai gaminiai nėra kopijuojami kitų gamintojų, p. Morkūnienė atsako teigiamai. „Užtai kasmet turiu sugalvoti vis ką nors nauja, naujų modelių, nes kitaip sunku kovoti su kopijuotojais“, – šneka verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
05:45
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 4

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau