Nuosavas salonas daro įspūdį ir užsieniečiams

Publikuota: 2015-08-27
Atnaujinta 2015-08-27 12:58
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ akcininkė, direktorė: „Su Rytų rinkomis nedirbame, nes verslininkai čia turi sunkumų dėl atsiskaitymo už parduotą produkciją.“ 
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Daiva Morkūnienė, UAB „Itališki drabužiai“ akcininkė, direktorė: „Su Rytų rinkomis nedirbame, nes verslininkai čia turi sunkumų dėl atsiskaitymo už parduotą produkciją.“ Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kaunas nuo seno garsėjo švelniakailių žvėrelių augintojais ir nagingais kailių siuvėjais. Šią tradiciją tęsia Daivos ir Gintauto Morkūnų tandemas. Juodu keliolika metų Lietuvos ir eksporto rinkoms gamina aksesuarus iš kailio, kailinius su „Beautyfur Fashions“ prekės ženklu.

„Mūsų produkcijos gamoje dominuoja kailinės kepurės – būtent jos mums duoda daugiausia pajamų, – kalba p. Morkūnienė. – Jų yra labai daug modelių, pirkėjams dabar reikia lengvesnių kepurių, todėl deriname kailį ir vilną.“

Sumažino sezoniškumą

Iš pradžių p. Morkūnienė pati kurdavo kepurių modelius, bandė perprasti jų siuvimo technologijas, įsigijo specialių kailiams siūti mašinų, nusipirko kailių. Į gaminius, techniką buvo investuojami šeimos pinigai, paskolų imti neprireikė.Kaip įprasta šeimos versle, pirmieji gaminiai buvo gaminami Morkūnų namuose. Veiklos pradžioje moteris siuvo kailines kepures, šalikus, kailinius – verslą plėtojo turėdama patentą, vėliau buvo įkurta UAB „Itališki drabužiai“.Verslo pradžioje p. Morkūnienė daugiausia modeliuodavo kailinius, o samdytos siuvėjos juos pasiūdavo. Pasiūti kailinius užsakydavo privačios klientės, p. Morkūnienę jos susirasdavo pagal reklamą „iš lūpų – į lūpas“.

„Tačiau vien iš kailinių siuvimo lietuvėms neišgyvensi, nes tai sezoninis verslas. Nusprendėme eiti į užsienio rinkas, kad sumažintume šio verslo sezoniškumą“, – sako pašnekovė.Žygius į eksporto rinkas Morkūnai pradėjo nuo dalyvavimo užsienio parodose, jose už savo lėšas nuomodavo plotą ir eksponuodavo savo gaminius – kailines kepures, šalikus, pirštines, kailinius. Prireikė poros metų, kad lietuvius pastebėtų užsienio prekybos partneriai.

Ponios Morkūnienės teigimu, laiko patekti į eksporto rinkas reikia, nes užsakovai nori įsitikinti, kad įmonė, iš kurios pirks produkciją, yra patikima, jos veikla nevienadienė, o produkcija, siuvama iš audinių, karakulio, lapių, triušių, bebrų, šinšilų, sabalų kailių, yra aukštos kokybės.Tuo įsitikinę prekybos partneriai užsakė pirmąsias kailinių kepurių partijas į Latviją, vėliau Morkūnų įmonę atrado estai, suomiai, vokiečiai, danai, anglai.

„Visus šiuos partnerius radome per parodas. Jose ir toliau dalyvaujame – šįmet dar važiuosime į parodas Suomijoje, Danijoje. Taip pat pirmąkart kreipsimės ES paramos dalyvauti parodose – per artimiausius dvejus metus tikimės aplankyti Prancūzijos, Vokietijos ir Danijos parodas“, – komentuoja verslininkė.

Užsienio rinkos kauniečiams padėjo sumažinti sezoniškumą: anksčiau pats darbymetis buvo rugsėjis–kovas, o paskui ateidavo pardavimų štilis; pradėjus eksportuoti, kailinius aksesuarus užsienyje perka kaip lauktuves čia pavasarį ir vasarą apsilankantys turistai.

Reprezentacijai – salonas

Pradėjusi sudaryti sutartis su užsienio užsakovais, įmonė investavo į gamybos patalpų nuomą Kaune, nusipirko siuvimo įrangos, pasamdė daugiau siuvėjų. Šiuo metu įmonėje dirba 7 darbuotojai. Žaliavas – kailius – įmonė perka užsienyje vykstančiuose kailių aukcionuose.

Ponia Morkūnienė yra įmonės direktorė, aksesuarų ir kailinių dizainerė, vyras Gintautas atlieka vadybos darbus, dirba ir prie kailių siuvimo. „Beautyfur Fashions“ gaminiai pristatomi įmonės tinklalapyje fur.lt, čia veikia ir e. parduotuvė.Į užsienį kailinius aksesuarus su „Beautyfur Fashions“ prekės ženklu kauniečiai eksportuoja apie 10 metų. Dabar eksportuojama apie 80% produkcijos, o likusi parduodama prekybos partnerių kailių salonuose Lietuvoje, mugėse ir parodose, taip pat įmonės firminėje parduotuvėje Kauno centre.Šias patalpas įmonė, kaip sako p. Morkūnienė – „sudėję šeimos banko santaupas“, įsigijo prieš dvejus metus.

„Nusprendėme ne nuomotis, o investuoti į patalpas. Tokio salono mums reikėjo, nes klientai nori ateiti pasimatuoti mūsų produkciją. Tai, kad turime saloną, daro įspūdį ir užsienio prekybos partneriams“, – kalba pašnekovė.Paklausta, ar jos sukurti kailiniai gaminiai nėra kopijuojami kitų gamintojų, p. Morkūnienė atsako teigiamai. „Užtai kasmet turiu sugalvoti vis ką nors nauja, naujų modelių, nes kitaip sunku kovoti su kopijuotojais“, – šneka verslininkė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 6

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

Metalo supirkėjams baigti darbą 17 val. neapsimoka Premium 2

Kai metalo laužo supirkimo bendrovės apyvarta per metus išauga kone trigubai, akivaizdu, kad brango metalas.

Pramonė
2018.09.06
Pabrangus medienai, sąlygas diktavo ir pardavėjai Premium 1

Pabrangusi žaliavinė mediena kilstelėjo ir „Gazelių“ pajamas – dvi iš 14-os stipriausių Vilniaus ir Utenos...

Pramonė
2018.09.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau