Įmonių sėkmė gimė iš bankroto

Publikuota: 2015-08-23
Asta Vaitkevičienė, UAB Apiterapijos centro vadovė, džiaugiasi, kad atgaivinus verslą pavyko išsaugoti ir darbuotojus. Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Asta Vaitkevičienė, UAB Apiterapijos centro vadovė, džiaugiasi, kad atgaivinus verslą pavyko išsaugoti ir darbuotojus. Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Daugelis galėtų patvirtinti, kad verslus kuria tik patys drąsiausi, rizikos, atsakomybės, sunkaus darbo nebijantys žmonės. Tačiau retas įsivaizduoja, kiek drąsos reikia turėti, kad ryžtumeisi investuoti į žlungantį ar visai bankrutavusį verslą ir bandytum jį prikelti naujam gyvenimui.

Vis dėlto kasmet tokių drąsuolių atsiranda. Jie įsigyja įmones su nusivylusiais, įmonių ateitimi nebetikinčiais darbuotojais, dažnai ir su milžiniškomis skolomis, sugadinta reputacija, nepasitikėjimu. Didžiausia kiekvieno verslininko baimė yra patekti į tokią situaciją valdant savo verslą, tačiau kai kurie ryžtasi būtent nuo to pradėti.

Arbatas gaminanti UAB Apiterapijos centras ir automobilių plovyklų UAB „AG Baltika“ buvo pradėtos nuo žlugusių įmonių įsigijimo, abi sėkmingai veikia iki šiol. Tačiau bėdų turėjo skirtingų, skirtingai jas sprendė.

Sunkumus įveikė

Asta Vaitkevičienė, Apiterapijos centro, valdančio prekių ženklą „Apiflorus“, savininkė, su vyru verslo ėmėsi taip, kaip ryžtųsi tik retas, – įsigijo žlugusią įmonę su beveik 150.000 Eur skola ir sugebėjo ją grąžinti.

„Jau įsigydami įmonę žinojome, kiek skolų ji turi ir kad reikės jas visas grąžinti, kad galėtume sėkmingai dirbti. Tačiau skaičiavome, planavome, kad galėsime tai daryti, kitaip nebūtume žengę tokio žingsnio. Šiandien dirbame pelningai, smarkiai išaugo apyvarta“, – pasakoja pašnekovė.

Įmonei pavyko iš naujo užmegzti draugiškus ryšius su žaliavų tiekėjais, rasti naujų klientų, pataisyti prastą vardą. Šiandien bendrovė dirba stabiliai.

„Gavome įmonę su nusivylusiais darbuotojais, kurie nelabai tikėjo, kad galime ką nors pakeisti. Tačiau mums pavyko jiems įpūsti optimizmo. Visi darbuotojai liko, jie su mumis dirba iki šiol. Žmonės yra tikriausiai pats svarbiausias dalykas, nes jie apie darbą įmonėje viską žino, viską moka“, – teigia p. Vaitkevičienė.

Norintiems pirkti nesėkmingą verslą pašnekovė pataria pirmiausia gerai įvertinti jo finansinę padėtį ir, žinoma, savo galimybes ne tik atiduoti skolas, bet ir valdyti tokį verslą.

„Viskas priklauso nuo žmonių, kurie to imasi. Jei tiki verslo idėja, jei turi minčių, kaip būtų galima viską pakeisti, žlugusio verslo tikrai galima imtis“, – pasakoja p. Vaitkevičienė.

Įvaizdžio bėdos

Aurimas Bagdanavičius, Visagino bendrovės „AG Baltika“, valdančios savitarnos automobilių plovyklą, savininkas, sako, kad įsigijus bankrutavusios įmonės patalpas su įrenginiais sunkiausia buvo paskleisti žinią, kad savininkai pasikeitė ir dirbs kitaip nei žlugusieji.

„Pati didžiausia problema mums buvo įvaizdis, kurį paliko buvę įmonės savininkai. Reputacija, žinoma, buvo nekokia. Tačiau mažame mieste ją pakeisti tikriausiai yra paprasčiau nei didmiestyje, nes informacija apie pasikeitusius savininkus sklinda iš lūpų į lūpas, visi tai sužino gerokai greičiau. Nors pusmetį visas procesas vis dėlto užtruko ir mums“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bagdanavičius sako, jog padėtį palengvino tik tai, kad įmonė neįsigijo ankstesnio verslo skolų.

„Kai perki verslą, kurio praeitis prasta, jo savininkai tikriausiai beveik visada būna sunkiai randami, nepasiekiami, nenori bendrauti. Dėl to ir mes turėjome problemų, nes negalėjome pasikonsultuoti dėl įsigytos įrangos naudojimo. Laimė, šiaip taip pavyko rasti buvusius darbuotojus ir net įdarbinti“, – sako pašnekovas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 14 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į muzikos prekių parduotuvę Marijampolėje, kurią norėjo uždaryti, apsipirkti važiuoja vilniečiai  Premium

Naujos patalpos gali būti postūmis verslui. Ypač kai specializuota parduotuvė – muzikos prekių – įkuriama...

Prekyba
2019.01.21
Odontologijos klinika regione rado būdą, kaip parsivilioti specialistų iš didmiesčių Premium 2

Kai pasiūlai geras darbo sąlygas, absolventai mielai sugrįžta dirbti į gimtinę – tokia patirtimi dalijasi UAB...

Paslaugos
2019.01.21
Įmonės renginiai: kodėl jų laukia ne tik darbuotojai 1

Kuo didesnė bendrovė, tuo joje yra stipresnės tradicijos švęsti ar vykti į renginius visiems darbuotojams...

Vadyba
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Verslo idėją parsivežė iš Kanados: produkto skonis – seniai pažįstamas 4

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Pramonė
2019.01.19
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Pardavimai
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Pramonė
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau