Sėkmės istorija: nuo Druskininkų iki NATO sporto centro

Publikuota: 2015-08-22
Atnaujinta 2015-08-23 13:35
Marijus Krasnickas, UAB „UNO Parks“ direktorius: „JAV ar Kinijoje pramogų parkų verslui vietos dar yra labai daug.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Marijus Krasnickas, UAB „UNO Parks“ direktorius: „JAV ar Kinijoje pramogų parkų verslui vietos dar yra labai daug.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvoje beveik viską, kas įmanoma, nuveikusi pramogų parkų kūrimo bendrovė „UNO Parks“ pastaraisiais metais užtikrintai įsitvirtino ir užsienyje, įsteigė kelis parkus Suomijoje, JAV, o šiuo metu yra netoli sukirtimo rankomis su kinais.

„Prakaitą lieti teko ilgai. 2012 metais pradėjome dalyvauti tarptautinėse parodose, tačiau tik praėjusių metų ruduo buvo lemtingas. Pavyko rasti gerų partnerių Suomijoje, vėliau JAV, o šiemet šiose šalyse įgyvendinome iš karto po du projektus. Lietuvos rinka nėra labai dėkinga mūsų veiklos sričiai. Strategiškai patogios vietos jau yra užimtos, esame visuose didžiuosiuose miestuose, o šalis ne guminė. Daugiau ką nors darydamas gali nebent atimti pats iš savęs“, – sako Marijus Krasnickas, įmonės direktorius.

Pono Krasnicko teigimu, didžiosiose pasaulio valstybėse vietos pramogų parkų verslui dar labai daug, tad artimiausiu metu ir bus bandoma ten įsitvirtinti.

„Pasaulyje įsotinimas tam tikrose rinkose vis dar labai mažas, pavyzdžiui, JAV arba Kinijoje, kuri šiuo metu mums itin įdomi“, – teigia pašnekovas.

Parodos atsiperka

Veiksmingiausias kelias į užsienio rinkas, anot verslininko, – tarptautinės parodos. Sutarčių jose nepasirašysi, tačiau naudingų ryšių užmegzti galima.

„Dalyvauti parodoje kainuoja 15.000–20.000 Eur. Viską darome iš įmonės pinigų, nepasinaudojome ES parama, tenka taupyti. Atsiperkamumą sunku apskaičiuoti, nebuvo nė vienos tokios sutarties, kuri būtų sudaryta per parodą. Tačiau ten užmezgame žmogiškus santykius, pasirodome, auginame pasitikėjimą“, – pasakoja p. Krasnickas.

Įmonės vadovas sako, kad derantis su užsienio partneriais svarbiausia yra įtikinti juos, kad išmanai tai, ką darai, kad viską darai pagal taisykles, jiems turi būti aišku, kad įmonė neišgaruos po metų, jei reikės, pavyzdžiui, garantinės priežiūros.

Tiesa, patikimumo klausimą „UNO Parks“ išspręsti nesunku – bendrovė vieną projektą įgyvendino NATO sporto centre Briuselyje, o tai daro didelį įspūdį potencialiems klientams.

„Tai nedidelis projektėlis, tačiau mums labai padedantis bendraujant su užsienio partneriais. Buvo organizuojamas tam tikras renginys, o jame organizatoriai į mus kreipėsi paramos. Nusprendėme jiems padovanoti turimą infrastruktūrą. Dabar galime sakyti, kad įgyvendinome projektą NATO centre, jei kam kyla klausimų dėl saugumo – projektas yra geriausias įvertinimas“, – sako pašnekovas.

Artimiausiu metu įmonė dalyvaus parodoje Švedijoje. Verslininkas mano, kad anksčiau prasidėjęs sėkmingas darbas su suomiais gali atverti kelius ir į kitas Skandinavijos šalis.

Kinus greit įkalbės

Ypatingą dėmesį p. Krasnickas sako skiriantis Kinijos rinkai, kurioje vietos tokio tipo verslui vis dar yra labai daug. Tiesa, bendravimas su kinais gana smarkiai skiriasi nuo vakarietiško, tad reikalus suderinti trunka labai ilgai.

„Su kinais esame užmezgę visai neblogus ryšius. Pernai birželį dalyvavome parodoje Pekine. Išsikėliau asmeninį iššūkį parodyti, kad mes, lietuviai, iš kinų galime ne tik atsivežti prekių, bet ir patys ten ką nors nuveikti. Jau kokius tris mėnesius vyksta aktyvus bendravimas. Situacija gana dėkinga, kinų valdžia pozityviai žiūri į žaliąsias miestų erdves, aktyvų laisvalaikį. Tačiau yra ir kitas niuansas: kiek tenka kalbėti su verslo partneriais, kurie jau yra šį tą nuveikę toje rinkoje, jie sako, kad prireikia daug laiko. Esame pasiekę įtikinėjimo fazę. Be to, ten labai mažai kalbančių angliškai, o per vertėją sunku tiksliai transliuoti savo mintis“, – dėsto p. Krasnickas.

Metams ar kiek ilgesniam laikotarpiui įmonė netrukus savo biure Vilniuje įdarbins darbuotoją iš Kinijos, šiuo metu sprendžiami biurokratiniai klausimai.

„Tikimės, kad su jo pagalba viskas bus paprasčiau. Užsieniečių įdarbinčiau ir daugiau. Jei žmogus ryžtasi palikti savo komforto zoną, jis visai kitaip priima iššūkius, kitaip nusiteikęs dirbti. Juo labiau kad mūsų kryptis dabar yra užsienis, reikia puikiai kalbančių angliškai ar, pavyzdžiui, kinų kalba“, – tikina verslininkas.

Viskas iš naujo

Ponas Krasnickas pasakoja, kad pradėjęs savo verslininko kelią neplanavo tokios plėtros, norėjo tiesiog išbandyti naują veiklą, būti nuo nieko nepriklausomas.

„Iš pradžių tai tiesiog buvo noras pakeisti aplinką, palikti teisės sektorių, kuriame dirbau, ir išbandyti darbą, kuriame pats sau vadovaučiau. Apie užsienį galvoti pradėjau tuomet, kai pavyko įgyvendinti projektą Druskininkuose, paskui antrą projektą Vilniuje. Iš pradžių žingsniai buvo fragmentiški: atvykę klientai domėjosi, prašė padaryti ir pas juos, tačiau galiausiai dėl administracinių procedūrų nepavykdavo“, – teigia p. Krasnickas.

Apie dabartinį plėtros etapą jis kalba paprastai – „trukt už vadžių ir vėl iš pradžių“. Esą tai, ką reikėjo išmokti imantis verslo Lietuvoje, dabar reikia mokytis iš naujo kitose valstybėse.

„Dabar mūsų iššūkis – įeiti į vieną iš didžiųjų rinkų. Tačiau tai visiškai nežinoma verslo kultūra, teisinė ekosistema, taip, kaip tai buvo vos pradėjus dirbti Lietuvoje. Viskas iš pradžių“, – sako pašnekovas.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 10 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip perkraustyti įmonę, kai biudžetas mažas Premium

Verslo plėtrą dažnai riboja ne tik darbuotojų stygius, bet ir per ankštos patalpos. Persikelti į naujas...

Gazelė
12:00
Verslininkų patirtis: ko jau ko, bet romantikos versle nesitikėkite Premium

Lūkesčiai kuriant verslą dažnai skiriasi nuo rezultatų, kuriuos sumuoja pirmąjį verslo gimtadienį atšventę...

Gazelė
05:45
Į muzikos prekių parduotuvę Marijampolėje, kurią norėjo uždaryti, apsipirkti važiuoja vilniečiai  Premium

Naujos patalpos gali būti postūmis verslui. Ypač kai specializuota parduotuvė – muzikos prekių – įkuriama...

Prekyba
2019.01.21
Odontologijos klinika regione rado būdą, kaip parsivilioti specialistų iš didmiesčių Premium 2

Kai pasiūlai geras darbo sąlygas, absolventai mielai sugrįžta dirbti į gimtinę – tokia patirtimi dalijasi UAB...

Paslaugos
2019.01.21
Įmonės renginiai: kodėl jų laukia ne tik darbuotojai 2

Kuo didesnė bendrovė, tuo joje yra stipresnės tradicijos švęsti ar vykti į renginius visiems darbuotojams...

Vadyba
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Verslo idėją parsivežė iš Kanados: produkto skonis – seniai pažįstamas 4

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Pramonė
2019.01.19
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Pardavimai
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Pramonė
2019.01.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau