Sėkmės istorija: nuo Druskininkų iki NATO sporto centro

Publikuota: 2015-08-22
Atnaujinta 2015-08-23 13:35
Marijus Krasnickas, UAB „UNO Parks“ direktorius: „JAV ar Kinijoje pramogų parkų verslui vietos dar yra labai daug.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Marijus Krasnickas, UAB „UNO Parks“ direktorius: „JAV ar Kinijoje pramogų parkų verslui vietos dar yra labai daug.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvoje beveik viską, kas įmanoma, nuveikusi pramogų parkų kūrimo bendrovė „UNO Parks“ pastaraisiais metais užtikrintai įsitvirtino ir užsienyje, įsteigė kelis parkus Suomijoje, JAV, o šiuo metu yra netoli sukirtimo rankomis su kinais.

„Prakaitą lieti teko ilgai. 2012 metais pradėjome dalyvauti tarptautinėse parodose, tačiau tik praėjusių metų ruduo buvo lemtingas. Pavyko rasti gerų partnerių Suomijoje, vėliau JAV, o šiemet šiose šalyse įgyvendinome iš karto po du projektus. Lietuvos rinka nėra labai dėkinga mūsų veiklos sričiai. Strategiškai patogios vietos jau yra užimtos, esame visuose didžiuosiuose miestuose, o šalis ne guminė. Daugiau ką nors darydamas gali nebent atimti pats iš savęs“, – sako Marijus Krasnickas, įmonės direktorius.

Pono Krasnicko teigimu, didžiosiose pasaulio valstybėse vietos pramogų parkų verslui dar labai daug, tad artimiausiu metu ir bus bandoma ten įsitvirtinti.

„Pasaulyje įsotinimas tam tikrose rinkose vis dar labai mažas, pavyzdžiui, JAV arba Kinijoje, kuri šiuo metu mums itin įdomi“, – teigia pašnekovas.

Parodos atsiperka

Veiksmingiausias kelias į užsienio rinkas, anot verslininko, – tarptautinės parodos. Sutarčių jose nepasirašysi, tačiau naudingų ryšių užmegzti galima.

„Dalyvauti parodoje kainuoja 15.000–20.000 Eur. Viską darome iš įmonės pinigų, nepasinaudojome ES parama, tenka taupyti. Atsiperkamumą sunku apskaičiuoti, nebuvo nė vienos tokios sutarties, kuri būtų sudaryta per parodą. Tačiau ten užmezgame žmogiškus santykius, pasirodome, auginame pasitikėjimą“, – pasakoja p. Krasnickas.

Įmonės vadovas sako, kad derantis su užsienio partneriais svarbiausia yra įtikinti juos, kad išmanai tai, ką darai, kad viską darai pagal taisykles, jiems turi būti aišku, kad įmonė neišgaruos po metų, jei reikės, pavyzdžiui, garantinės priežiūros.

Tiesa, patikimumo klausimą „UNO Parks“ išspręsti nesunku – bendrovė vieną projektą įgyvendino NATO sporto centre Briuselyje, o tai daro didelį įspūdį potencialiems klientams.

„Tai nedidelis projektėlis, tačiau mums labai padedantis bendraujant su užsienio partneriais. Buvo organizuojamas tam tikras renginys, o jame organizatoriai į mus kreipėsi paramos. Nusprendėme jiems padovanoti turimą infrastruktūrą. Dabar galime sakyti, kad įgyvendinome projektą NATO centre, jei kam kyla klausimų dėl saugumo – projektas yra geriausias įvertinimas“, – sako pašnekovas.

Artimiausiu metu įmonė dalyvaus parodoje Švedijoje. Verslininkas mano, kad anksčiau prasidėjęs sėkmingas darbas su suomiais gali atverti kelius ir į kitas Skandinavijos šalis.

Kinus greit įkalbės

Ypatingą dėmesį p. Krasnickas sako skiriantis Kinijos rinkai, kurioje vietos tokio tipo verslui vis dar yra labai daug. Tiesa, bendravimas su kinais gana smarkiai skiriasi nuo vakarietiško, tad reikalus suderinti trunka labai ilgai.

„Su kinais esame užmezgę visai neblogus ryšius. Pernai birželį dalyvavome parodoje Pekine. Išsikėliau asmeninį iššūkį parodyti, kad mes, lietuviai, iš kinų galime ne tik atsivežti prekių, bet ir patys ten ką nors nuveikti. Jau kokius tris mėnesius vyksta aktyvus bendravimas. Situacija gana dėkinga, kinų valdžia pozityviai žiūri į žaliąsias miestų erdves, aktyvų laisvalaikį. Tačiau yra ir kitas niuansas: kiek tenka kalbėti su verslo partneriais, kurie jau yra šį tą nuveikę toje rinkoje, jie sako, kad prireikia daug laiko. Esame pasiekę įtikinėjimo fazę. Be to, ten labai mažai kalbančių angliškai, o per vertėją sunku tiksliai transliuoti savo mintis“, – dėsto p. Krasnickas.

Metams ar kiek ilgesniam laikotarpiui įmonė netrukus savo biure Vilniuje įdarbins darbuotoją iš Kinijos, šiuo metu sprendžiami biurokratiniai klausimai.

„Tikimės, kad su jo pagalba viskas bus paprasčiau. Užsieniečių įdarbinčiau ir daugiau. Jei žmogus ryžtasi palikti savo komforto zoną, jis visai kitaip priima iššūkius, kitaip nusiteikęs dirbti. Juo labiau kad mūsų kryptis dabar yra užsienis, reikia puikiai kalbančių angliškai ar, pavyzdžiui, kinų kalba“, – tikina verslininkas.

Viskas iš naujo

Ponas Krasnickas pasakoja, kad pradėjęs savo verslininko kelią neplanavo tokios plėtros, norėjo tiesiog išbandyti naują veiklą, būti nuo nieko nepriklausomas.

„Iš pradžių tai tiesiog buvo noras pakeisti aplinką, palikti teisės sektorių, kuriame dirbau, ir išbandyti darbą, kuriame pats sau vadovaučiau. Apie užsienį galvoti pradėjau tuomet, kai pavyko įgyvendinti projektą Druskininkuose, paskui antrą projektą Vilniuje. Iš pradžių žingsniai buvo fragmentiški: atvykę klientai domėjosi, prašė padaryti ir pas juos, tačiau galiausiai dėl administracinių procedūrų nepavykdavo“, – teigia p. Krasnickas.

Apie dabartinį plėtros etapą jis kalba paprastai – „trukt už vadžių ir vėl iš pradžių“. Esą tai, ką reikėjo išmokti imantis verslo Lietuvoje, dabar reikia mokytis iš naujo kitose valstybėse.

„Dabar mūsų iššūkis – įeiti į vieną iš didžiųjų rinkų. Tačiau tai visiškai nežinoma verslo kultūra, teisinė ekosistema, taip, kaip tai buvo vos pradėjus dirbti Lietuvoje. Viskas iš pradžių“, – sako pašnekovas.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 10 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keleiviai įprato pirkti stotyse – prekybininkai dairosi ten ploto Premium 3

Atnaujintose autobusų stotyse veikiantys prekybininkai dar prieš kelerius metus nežinojo, ko tikėtis naujoje...

Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Plečiasi „Sodros“ grindų prievolė 8

Nuo šių metų liepos už darbuotojus, kurie negauna minimalios algos, darbdaviai turi primokėti ne tik...

Finansai
2018.08.08
Daugiau įmonių galės taikyti 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus 2

Nuo 2019 m. daugiau nedidelių verslų galės taikyti lengvatinius 0% ir 5% pelno mokesčio tarifus, nes...

Finansai
2018.08.07
Dovanų ir indų salonai e. prekyboje pajamų nemato Premium

Prekybininkai, kurių pagrindinis asortimentas – dovanos, indai ir interjero detalės, e. prekyboje didesnių...

Išbandymas plėtra: kaip nepaslysti 2

Kuo įmonė sparčiau auga, kuo įvairesnių veiklų imasi, tuo atsiranda didesnė rizika visko nesužiūrėti,...

Vadyba
2018.08.05
Pasikeitęs pirkėjo paveikslas privertė keisti parduotuvių formatą Premium

Anksčiau agrofirmos „Sėklos“ net 80% asortimento sudarė būtent sėklos, o dabar jų dalis sumažėjo iki 25%.

Agroverslas
2018.08.03
VMI paaiškina, kada kokie GPM tarifai taikomi nuo 2019 m. 12

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kaip nuo 2019 m. keičiasi mokesčių lengvatos, neapmokestinamojo...

Finansai
2018.08.02
Pasiruošimas reformai buksuoja – trukdo neišlukštentas „Sodros“ tarifas Premium

Pagrindiniai mokesčių reformos teisės aktai priimti, tačiau kol kas nepatvirtintas „Sodros“ tarifo...

Finansai
2018.08.02
Skyrė 1.500 Eur rinkodarai – sulaukė klientų iš Australijos antplūdžio Premium 3

Kol valdžios institucijos kuria milijonus eurų kainuojančias strategijas, kaip į Lietuvą pritraukti užsienio...

VMI atsako į klausimus apie patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus 1

Valstybinė mokesčių atsako į dažniausiai užduodamus klausimus apie nuo kitų metų įsigaliosiančius patikimo...

Finansai
2018.08.01
Verslą pradėjo prekiaudami antkapiais, dabar valdo trijų įmonių grupę Premium

Pradėję nuo prekybos antkapiais, kuriuos parsigabendavo iš Kinijos, Ukmergės verslininkai laikui bėgant...

Pramonė
2018.08.01
Pirma sukūrė verslą Italijoje, vėliau – Lietuvoje: čia daug sudėtingiau Premium

Kai siūloma paslauga yra naujovė, verta panaudoti visus reklamos kanalus – net pridėti skrajučių aplinkinėse...

Jūros šventės prekybininkų didžiausia konkurentė – pati jūra 7

Penktadienį prasidėjusi Jūros šventė smulkiesiems prekiautojams žada ne tik gerus orus, bet ir nemažą...

Kodėl plėtra į kitus miestus nebūtinai pasiseka Premium

Geografinė plėtra yra vienas iš būdų padidinti pardavimus, tačiau planai įsikurti naujoje vietoje neretai...

Vadyba
2018.07.25
Kaip greičiau pasiekti, kad naujokas neatsiliktų nuo senbuvių 4

Kol naujam darbuotojui pasakojama, kokia yra darbo specifika, jam kaip ir viskas aišku. Bet kai pradeda...

Vadyba
2018.07.24
„McKinsey“: pakeitimai vaisių skyriuje kilsteli bendrus pardavimus Premium

Išsamūs tyrimai, atlikti keturiose Europos šalyse, padėjo suprasti, kokiais konkrečiais būdais parduotuvės...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau