„Skinest Rail“ strategija: nuosekli plėtra Europoje

Publikuota: 2019-09-10
„Skinest“ grupės įmonės pernai įsigijo 1.435 mm vėžės 8 lokomotyvus, o per ateinančius 2–3 metus jų parką planuoja padidinti iki 50 vnt., vagonų – tris kartus, iki 1.500 vnt.
„Skinest“ grupės įmonės pernai įsigijo 1.435 mm vėžės 8 lokomotyvus, o per ateinančius 2–3 metus jų parką planuoja padidinti iki 50 vnt., vagonų – tris kartus, iki 1.500 vnt.

Estijos kapitalo integruota geležinkelio paslaugų kompanija „Skinest Rail“ pastaraisiais metais išgyvena reikšmingus pokyčius. Vieni iš reikšmingiausių – persiorientavimas iš Rytų į Vakarų rinkas ir su tuos susijęs riedmenų parko (lokomotyvų ir vagonų) pakeitimas. Europinei geležinkelio vėžei pritaikytų nuomojamų vagonų parką per keletą metų planuojama padidinti 3 kartus, o lokomotyvų – daugiau kaip 8 kartus.

Pernai kompanijos pajamos iš Europos Sąjungos (ES) šalių rinkų, palyginti su 2017 m., šoko beveik dvigubai ir pasiekė 63,37 mln. Eur, o iš Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS) šalių šiek tiek mažėjo – iki 18 mln. Eur – ir bendrame pajamų sraute tesudarė 21,5%, nors dar prieš keletą metų jos siekė apie pusę visų pajamų.

Lietuvoje veikiančios „Skinest Rail“ grupės UAB „Skinest Baltija“ vadovas Valdas Rasimas aiškina, kad tai logiška, nes grupės įmonės didžiausias perspektyvas mato prognozuojamose Vakarų šalių rinkose, kur naudojama europinio standarto geležinkelio vėžė (1.435 mm pločio), o rusiškos vėžės (1.520 mm) įtakos zonoje savo veiklą vis labiau mažina.

Vagonus ir lokomotyvus – ant siauros vėžės

Antra pasaulyje pagal populiarumą vadinamoji rusiška 1.520 mm pločio geležinkelio vėžė naudojama NVS ir Baltijos šalyse bei Suomijoje, Gruzijoje, Mongolijoje ir Afganistane. Populiariausia standartinė 1.435 mm pločio vėžė naudojama kitose Europos šalyse (ši vėžė sudaro apie 60% viso geležinkelių tinklo pasaulyje). Tokio pločio yra ir dabar per tris Baltijos šalis tiesiamas 870 km geležinkelis „Rail Baltica“, kuris, planuojama, 2026 m. Varšuvą sujungs su Talinu.

„Suprantama, kad Baltijos šalių geležinkelių pasikeitimai skatina keistis ir mus, – pasakoja V. Rasimas. – Todėl vien tik 2018 m. „Skinest“ grupės įmonės įsigijo aštuonis 1.435 mm vėžės  lokomotyvus, o per ateinančius 2–3 metus jų parką planuojame padidinti iki 50 vnt. Kompanija Europoje turi didelių planų ir krovinių pervežimo sektoriuje. Šiandien ES klientams, kur naudojama europinė geležinkelio vėžė, yra nuomojama daugiau kaip 500 krovininių vagonų, kurių parką per ateinančius metus planuojama patrigubinti – išplėsti iki 1.500 vnt.“

Lokomotyvų ir vagonų nuoma – viena iš pagrindinių „Skinest Rail“ grupės įmonių veiklų. Beje, per pastaruosius metus rusiškos vėžės riedmenų parkas planingai mažinamas ir dabar, pvz., vagonų liko apie 8.000.

Europinė vėžė – ir Daugpilyje

Keičiasi ir kita ypač svarbi grupės veikla – lokomotyvų remontas, kuris atliekamas grupės valdomoje Daugpilio lokomotyvų remonto gamykloje. Čia nuolat daugėja iš Vakarų atgabenamų lokomotyvų, kuriuos Latvijoje kapitališkai remontuoja ir modernizuoja. Tarp didžiausių vakarietiškų klientų – Vokietijos geležinkeliai („Deutsche Bahn“), o taip pat šios šalies ir Lenkijos privatūs vežėjai, kurie turi savo riedmenų parkus. Todėl Latvijoje europinė vėžė bus ne tik „Rail Baltica“ ruože, bet ją planuojama tiesti ir Daugpilyje.

„Nuolat daugėjant užsakymų remontuoti ir modernizuoti lokomotyvus iš Vakarų yra būtinybė juos išbandyti šalia gamyklos, nes dabar artimiausia 1.435 mm vėžė – Lenkijoje, kur šiuo metu ir vykstama bandyti suremontuotų lokomotyvų, – pasakoja V. Rasimas. – Gamyklos teritorijoje bus investuojama į infrastruktūrą, kuri leis išbandyti ir patikrinti 1.435 vėžės lokomotyvus prieš juos perduodant savininkams.“

Beje, „Skinest Baltijai“ prieš metus vienai iš pirmųjų įmonių Lietuvoje išduotas europinės vėžės pločio prekinių vagonų Techninės priežiūros funkcijų vykdymo sertifikatas.

„Kadangi planuojame didinti 1.435 mm valdomų riedmenų parką, toks sertifikatas būtinas plėtojant šią veiklą, nes ES direktyvos normos nurodo, kad kiekvienas riedmuo turi turėti savo techninį prižiūrėtoją. Be abejo, greitai ir Baltijos šalyse riedės 1.435 mm vėžės vagonai, todėl šią paslaugą galėsime pasiūlyti ir vietiniams rinkos žaidėjams“, – sertifikato naudą nurodo „Skinest Baltija“ vadovas.

Kryptis – Europa

Jis pažymi, kad šiuo metu grupės įmonės jau veikai 12 šalių, o paskutinė įkurta ypač perspektyvioje rinkoje – Vokietijoje.

„Taip artėjame prie klientų ir siekiame kuo geriau juos pažinti bei kuo glaudesnio bendradarbiavimo. Be to, pernai Berlyne dalyvavome didžiausioje geležinkelio parodoje Europoje „InnoTrans 2018“, o šiais metais planuojame dalyvauti parodoje TRAKO 2019 Gdanske. Parodoje Vokietijoje su Belgijos kompanija „Anglo Belgian Corporation“ (ABC) pasirašėme sutartį įsigyti 40 ABC variklių, kuriuos jau montuojame modernizuojamuose lokomotyvuose, – teigia V. Rasimas. – Akivaizdu, kad dalyvavimas parodose ne tik suteikia galimybę susitikti su partneriais, pristatyti savo įmonių galimybes ir teikiamas paslaugas, bet ir surasti potencialių klientų. Kaip jau minėjau, tik buvimas šalia kliento, jo poreikių išmanymas ir nestandartinis mąstymas yra raktas į sėkmę. Tai viena iš priežasčių, kodėl labai rimtai svarstome gamybinių pajėgumų įsigijimo Centrinėje Europoje galimybes.“

„Skinest Group“ įmonės įkurtos Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Ukrainoje, Suomijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Kroatijoje, Gruzijoje, Rusijoje, Kazachstane, Azerbaidžane. Veikiančios ES šalyse aptarnauja didžiąją dalį Europos klientų, pvz., „Skinest Finland“ – Skandinavijos regioną, „Skinest Adriatic“ – šalis prie Adrijos jūros. Lietuvoje veikia 4 „Skinest“ grupei priklausančios įmonės: „Skinest Baltija“ (geležinkelio paslaugos), „Vitras-S“ (geležinkelio statyba), „Gretvita“ (biokuras) ir BRC (automobilių prekyba).

[infogram id="b58a1fe1-bfc6-49d4-b98b-deb42a5e4f9e" prefix="dml" format="interactive" title="TR:Skinest konsoliduota"]

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau