Daugpilio lokomotyvų remonto gamyklos renesansas – klientai iš Vakarų

Publikuota: 2019-08-26

Estiško kapitalo geležinkelio paslaugų „Skinest Rail“ grupei priklausanti Daugpilio lokomotyvų remonto gamykla (DLRG) po dvejus metus trukusios reorganizacijos išgyvena renesansą. Dėl sėkmingo gamyklos darbo pavyko pritraukti naujų klientų, dabar lokomotyvus čia remontuoja ir Rytų, ir Vakarų užsakovai.

„Skinest Rail“ Daugpilio gamyklos 100% akcijų įsigijo 2018 m. vasarį, kai tapo akivaizdu, jog vien dalių pardavimas mažai pelningas, o gamykla leidžia sustiprinti pozicijas rinkoje. Pastaruosius beveik dvejus metus gamyklai vadovavęs Gerimantas Bakas (kelios dienos po interviu jis buvo paskirtas Vilniaus šilumos tinklų vadovu – red. past.) pasakojo, kad pokyčių gamykloje buvo bandoma daryti ir anksčiau, bet vien tik vadovo pastangos neduodavo siekiamų rezultatų. Tuomet G. Bakanas pasirinko kitą modelį: telkti vadovų komandą, kuri išsikelia konkrečius tikslus ir apie save buria specialistus tiems tikslams pasiekti bei pokyčiams įgyvendinti.

Priemonės ir tikslai

„Reorganizuojant gamyklos procesus teko kai ko ir atsisakyti, pvz., gamykla turėjo guminių tarpinių liejimo cechą. Jo gaminių savikaina buvo milžiniška, nes buvo liejamos vienetinės tarpinės, kurių lokomotyve gal pora tūkstančių. Buvo paskaičiuota, kad tarpines pirkti iš specializuotų gamintojų gerokai pigiau, nors teko griežtai planuoti – tarpines užsakyti prieš mėnesį, o ne tą pačią dieną eiti į tarpinių gamybos cechą“, – prisimena G. Bakanas.

Taip pat klientams ir kiekvienam projektui imta priskirti jo vadovą, kuris koordinuoja visą remontą, o klientas žino, kas už jo lokomotyvą atsakingas ir į ką kreiptis kilus klausimams.

Transformuojant gamyklą buvo peržiūrėti įvairūs procesai, pvz., pirkimų, personalo atrankos ir motyvavimo sistemos, atsisakyta neefektyvios gamybos, o lokomotyvų defektavimui skirtą laiką pavyko sutrumpinti nuo poros mėnesių iki kelių savaičių.

Šios pertvarkos leido įrodyti rinkai, kad gamykla gali laiku atlikti ir gautus remonto užsakymus, ir pagaminti reikalingas detales kitoms gamykloms. Lokomotyvai tarnauja kelis dešimtmečius, o dėl įvairių istorinių ir ekonominių peripetijų daug jų gamyklų ir jiems dalis gaminusių bendrovių bankrutavo, todėl DLRG, kur gaminama apie 3.000 įvairių detalių, yra unikali – tik čia gaminama dalis detalių kai kuriems lokomotyvams. Pavyzdžiui, stūmoklių gilzes tam tikrų lokomotyvų varikliams Europoje gamina tik dvi įmonės, tad DLRG turi tik vieną konkurentą, tai lemia ir geras kainas, ir reikšmę rinkoje. Ypač, kai įmonėje procesai sustyguoti griežčiau ir kliento poreikiai tenkinami geriau.

Remontas remontui nelygu

DLRG per pastaruosius metus į gamybos įrangos modernizavimą investavo daugiau kaip 10 mln. eurų. Tai ir yra esminis gamyklos ir lokomotyvų depų, kurių regione yra dešimtys, skirtumas – skiriasi ne tik gamybiniai pajėgumai, bet ir įranga, specialistų kvalifikacija, apskritai –techninės galimybės.

„Gamykloje remontuojamas lokomotyvas išrenkamas iki varžtelio, lieka tik karkasas, jis iš naujo gruntuojamas, dažomas, o po to montuojama nauja kilometrų ilgio elektros instaliacija, pagal poreikius ir kliento užsakymą – renovuoti arba nauji varikliai ir kiti mazgai, – pasakoja buvęs DLRG vadovas. – Depuose paprastai atliekamas tik einamasis atskirų dalių ar mazgų techninis aptarnavimas bei smulkus remontas, nes juose nėra nei techninių galimybių, nei, dar svarbiau, inžinerinių gebėjimų renovuoti lokomotyvą, jį kapitališkai atnaujinti.“

Sovietiniais laikais tokios lokomotyvų gamyklos buvo statomos taip, kad aptarnautų geležinkelio riedmenis beveik 2.000 km spinduliu, todėl panašaus profilio gamykla Vakaruose yra Kotbuse, buvusios Rytų Vokietijos teritorijoje. Ji priklauso Vokietijos geležinkeliams („Deutsche Bahn“, DB).

„Tai Daugpilio gamyklos buvęs pagrindinis konkurentas, kuris šiuo metu išgyvena ne geriausius laikus, nes net DB įsitikino, kad po reorganizacijos DLRG dirba ir operatyviau, ir kokybiškiau. Be to, remontuoti Latvijoje vokiečiams apsimoka ir dėl mažesnių kainų“, – pasakoja G. Bakanas. Pasak jo, Vokietijos lokomotyvams Daugpilyje remontuojami net varikliai. Mat Vokietijos geležinkeliuose galioja griežti reikalavimai, kas turi teisę remontuoti tam tikrus lokomotyvų mazgus, o norint gauti šią teisę gamykla privalo atitikti daugybę griežčiausių reikalavimų.

Atrado DLRG

Kadangi Vokietijoje yra daug privačių vežėjų, jie įkandin DB taip pat „atrado“ DLRG ir dabar savo lokomotyvus remontuoja Latvijoje. Beje, tokį „atradimą“ netruko pastebėti ir su Vokietija glaudžiai bendradarbiaujantys Lenkijos privatūs vežėjai, iš kur DLRG dabar gauna taip pat nemažai užsakymų.

Modernizuodama lokomotyvus, DLRG jų originalius dar sovietinių laikų variklius, pagal klientų pageidavimus, keičia moderniais vakarietiškais, pvz., Belgijos kompanijos „Anglo Belgian Corporation“ (ABC). Tokie varikliai montuojami ir Ukrainos konsorciumo „Metinvest Holding“ lokomotyvuose, kurių gamykloje užsakyta suremontuoti net 40. Modernizuoti lokomotyvai yra ne tik našesni ir taupesni, bet ir gerokai mažiau teršia aplinką.

„Naujieji ABC varikliai sudegina ne tik iki 30% mažiau degalų, bet ir sutaupo net iki 80% tepalų, kurių lokomotyvas naudoja tonomis, – modernizuoto lokomotyvo naudą jo savininkui ir aplinkai atskleidžia buvęs DLRG vadovas. – Be to, gamyklos inžinieriai sugalvojo, kaip keičiant variklį galima pritaikyti originalius mazgus, pvz., generatorius, juos tinkamai suremontavus – tai gerokai atpigino modernizavimą.“

Daugpilį atrado ne tik Vakarai, bet iš naujo – ir Rytai. Privatūs vežėjai iš buvusių sovietinių respublikų taip pat įvertino iš esmės reorganizuotos Daugpilio gamyklos privalumus ir, jei siekia kokybiško bei patikimo remonto, savo lokomotyvus atnaujinti varo į Latviją.

„Didieji vežėjai nerizikuoja, kad jų sąstatai sustotų pusiaukelėje dėl lokomotyvo gedimo, todėl reikalauja atitinkamos remonto ir modernizavimo kokybės, kurią dabar tenkina Daugpilio gamykla, įveikusi kitus konkurentus buvusioje Sovietų Sąjungoje, – tikina buvęs jos vadovas. – Beje, teko įsitikinti, kad didžiosiose korporacijose dirba techniką gerai išmanantys specialistai, kurie suvokia, kaip kas gali modernizuoti ar suremontuoti lokomotyvus, žino, ko ir kaip reikalauti, kad būtų garantuota tinkama darbų kokybė“.

DLRG dabar išgyvena renesansą, nes geležinkelių riedmenis turinčios kompanijos vis atidžiau skaičiuoja, o skaičiai rodo, kad kapitališkai suremontuoti lokomotyvą nepalyginamai pigiau, nei pirkti naują – modernizuoto ir naujo lokomotyvo garantinio tarnavimo patikimumas ir laikas bei eksploatacinės sąnaudos panašūs. G. Bakanas taip pat primena, kad tūkstančiams lokomotyvų kaimyninėse rinkose artėja laikas, kai juos dėl saugumo reikalavimų bus privaloma techniškai atnaujinti ar kapitališkai suremontuoti. Todėl Daugpilio gamykloje jau lankosi ir Vengrijos bei kitų Vakarų ir Centrinės Europos šalių geležinkelių riedmenų savininkai.

„Skinest Group“ įmonės įkurtos Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Ukrainoje, Suomijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Kroatijoje, Gruzijoje, Rusijoje, Kazachstane, Azerbaidžane. Lietuvoje veikia keturios „Skinest“ grupei priklausančios įmonės: „Skinest Baltija“ (geležinkelio paslaugos), „Vitras-S“ (geležinkelio statyba), „Gretvita“ (biokuras) ir BRC (automobilių prekyba).

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau