Vėžė siauresnė, verslo perspektyvos – geresnės

Publikuota: 2019-08-19
Bendrovei „Skinest Rail“ daugiausiai pajamų atneša vagonų nuoma – jų bendrovė valdo apie 9.000 vnt., tarp kurių didesnę dalį sudaro cisternos naftos produktams gabenti.
Bendrovei „Skinest Rail“ daugiausiai pajamų atneša vagonų nuoma – jų bendrovė valdo apie 9.000 vnt., tarp kurių didesnę dalį sudaro cisternos naftos produktams gabenti.

Integruota geležinkelio paslaugų bendrovė „Skinest Baltija“ šį rudenį minės 15 veiklos Lietuvoje metų. Kilusi iš Estijos, ji buvo kuriame tapti savo rinkos lydere ir per šiuos metus tikslą įgyvendino.

Geležinkelio srityje veikusios UAB „Straminos prekyba“ akcininkai siekė sustiprinti savo pozicijas ir 2004 m. nusprendė jungtis su Estijos bendrove „Skinest“. Taip atsirado „Skinest Baltija“. Dabar ji paslaugas bei gaminius tiekia ir valstybės valdomai AB „Lietuvos geležinkeliai“, ir daugybei kitų bendrovių, pvz., Klaipėdos konteinerių terminalui, „Klasco“, „Lifosai“, „Achemos“ grupei, „Akmenės cementui“ – visiems, kurie turi geležinkelio kelių ir technikos.

Tikslas – tapti lyderiais

„Pagrindinis tikslas buvo tapti integruota geležinkelio gaminių ir paslaugų tiekėja – nuo varžtų iki lokomotyvų tiekimo ir modernizavimo – bei užimti lyderio pozicijas geležinkelio paslaugų rinkoje – tai ir pavyko pasiekti per 15-a veiklos metų“, – konstatuoja Valdas Rasimas, Lietuvos bendrovės direktorius.

„Skinest Baltija“ atkartoja vienos didžiausių Estijos verslo grupių „Skinest Group“ veiklą: tiekia geležinkelio riedmenų atsargines dalis bei viršutinių kelio konstrukcijų medžiagas, o taip pat parduoda ir nuomoja bei remontuoja vagonus ir lokomotyvus. Bendrovė taip pat turėjo geležinkelio tiesimo padalinį, kuris pirmame etape su partneriais pastatė 40 km „Rail Baltica“ geležinkelio ruožą, vėliau šis padalinys tapo „Skinest“ kontroliuojama UAB „Vitras-S“.

Pajamų šaltiniai ir tarptautiniai veiksniai

Dabar „Skinest Rail“ daugiausiai pajamų atneša vagonų nuoma. Jų bendrovė valdo apie 9.000 vnt., tarp kurių didesnę dalį sudaro cisternos naftos produktams gabenti. Kiti svarbiausi pajamų šaltiniai – atsarginių dalių tiekimas geležinkelio technikai, lokomotyvų remontas ir nuoma, o taip pat geležinkelio viršutinio kelio statinio medžiagų (pabėgių, bėgių,, tvirtinimo elementų) tiekimas. Beje, pati „Skinest Group“ krovinių vežimu neužsiima, tik nuomoja ir parduoda vagonus vežėjams.

„Geležinkelio verslui įtakos turi įvairūs veiksniai – tiek reikšmingi vidaus politikos ir verslo reguliavimo pasikeitimai, tiek globalūs procesai. Štai Kazachstanas nusitiesė naftotiekį ir iš karto sumažėjo naftos cisternų poreikis visame regione, teko šiems riedmenims darbo rasti kitose šalyse, – pasakoja V. Rasimas. – Apskritai, jau kuris laikas nuosekliai mažiname investicijas į vadinamoje rusiškos vėžės zonoje naudojamus 1.520 mm geležinkelio riedmenims ir didiname į 1.435 mm vėžės riedmenis, kurie naudojami ir tiesiamoje „Rail Baltica“, ir yra pagrindinis standartas Europoje. Taip pat didiname dengtų vagonų, kurie yra universalesni, parką – jų poreikis rinkoje auga.“

„Skinest Baltija“ vadovas teigia, kad dabar perkami ir jų grupės gamykloje Daugpilyje modernizuojami lokomotyvai bei vagonai siauresnei, Vakarų ir Centrinėje Europoje naudojamai vėžei. Per kelis metus nuoseklaus darbo pavyko pasiekti, kad pardavimo pajamos iš ES šalių jau sudaro daugiau kaip pusę visų „Skinest Group“ pajamų ir ši dalis nuolat auga.

Jis taip pat pažymi, kad geležinkelio veiklai Eurazijoje didelės įtakos turi iš Kinijos gabenami kroviniai, o ateityje ši įtaka dar augs. Jau dabar išaugęs platforminių vagonų, kuriais gabenami jūriniai konteineriai, poreikis, o jų perkrovimas Baltarusijoje ir Ukrainoje, kur baigiasi plati geležinkelio vėžė, yra pasiekęs maksimalias galimas ribas. Todėl Lietuva, tinkamai pasirengusi, gali pretenduoti daug uždirbti iš tokių tranzitinių krovinių paruošimo vežimui į Vakarus.

[infogram id="4a817ccf-6c34-4f95-9812-ceb8b34f17fe" prefix="76u" format="interactive" title="Skinest Rail"]

Europinė plėtra

„Skinest Group“ bendradarbiauja su didžiausiomis Europos geležinkelio sektoriaus įmonėmis, pvz., DB (Vokietija), PKP (Lenkija), ÖBB (Austrija).

Daugpilio lokomotyvų remonto gamykla (DLRG) sėkmingai praėjo „Deutsche Bahn AG“ (DB) auditą ir šiuo metu remontuoja DB dyzelinius lokomotyvus, kuriems reikalingas kapitalinis remontas. „Skinest“ yra sertifikuotas atsarginių dalių tiekėjas ir gamintojas šiai Vokietijos geležinkelių milžinei.

„Skinest“ bendradarbiauti su PKP turi visus reikiamus atestatus, o taip pat patvirtinimą iš Lenkijos geležinkelių inspekcijos (UTK), kuri konstatavo, kad ir DLRG atliekami remontai, ir „Skinest Group“ gaminamų daugiau kaip 3.000 skirtingų atsarginių dalių geležinkelio riedmenims atitinka saugos bei kokybės keliamus reikalavimus.

„Šiandien „Skinest Group“ įmonės veikia 12-oje pasaulio šalių, iš kurių 7 – ES šalys. Jose aptarnaujame didžiąją dalį Europoje esančių klientų, pvz., „Skinest Finland“ – Skandinavijos regioną, „Skinest Adriatic“ – prie Adrijos jūros esančias šalis ir klientus. Turime klientų visose ES šalyse, – pasakoja V. Rasimas. – Naujausia įmonė ir biuras pernai atidaryti Vokietijoje – tai sustiprina mūsų pozicijas visame regione“

„Skinest Group“ įmonės įkurtos Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Ukrainoje, Suomijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Kroatijoje, Gruzijoje, Rusijoje, Kazachstane, Azerbaidžane. Lietuvoje veikia keturios „Skinest“ grupei priklausančios įmonės: „Skinest Baltija“ (geležinkelio paslaugos), „Vitras-S“ (geležinkelio statyba), „Gretvita“ (biokuras) ir BRC (automobilių prekyba).

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Skinest Rail“ strategija: nuosekli plėtra Europoje Verslo tribūna

Estijos kapitalo integruota geležinkelio paslaugų kompanija „Skinest Rail“ pastaraisiais metais išgyvena...

Daugpilio lokomotyvų remonto gamyklos renesansas – klientai iš Vakarų Verslo tribūna 9

Estiško kapitalo geležinkelio paslaugų „Skinest Rail“ grupei priklausanti Daugpilio lokomotyvų remonto...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau