Prabangiausias pasaulio visureigis – „Bentley Bentayga“

Publikuota: 2016-10-27
Bentley Bentayga. Gamintojo nuotr.
Bentley Bentayga. Gamintojo nuotr.
„Verslo žinios“

Brangiausias pasaulio visureigis, greičiausias pasaulio visureigis – epitetų, apibūdinančių „Bentley Bentayga“ išskirtinumą netrūksta.

Pirmąjį tokį itin prabangių automobilių pasaulyje visureigį „Bentley“ pristatė praėjusių metų rudenį, Frankfurto automobilių parodoje. Daugiau nei dvi tonas sveriantis bendrovės galiūnas Lietuvą pasiekė vėliau – šių metų pavasarį. Nors oficialios gamintojo atstovybės Lietuvoje nėra, artimiausias „Bentley“ prekybos taškas Rygoje, Latvijoje. Ir latviai prisipažįsta, kad visureigis – pirmasis modelis, išties sulaukęs lietuvių dėmesio. Per kelis mėnesius buvo įsigyti bent trys „Bentley“ visureigiai, o dar vienas – pakeliui į Lietuvą.

Dar didesnės sėkmės turėtų sulaukti visai neseniai pasirodęs dyzelinį variklį turintis „Bentley“, kurį gamintojas apibūdina kaip „greičiausią pasaulyje dyzelinį visureigį“.

Gaminta rankomis

Pristatydamas „Bentayga“ gamintojas tikino, kad šis visureigis nebus tas, kuriuo baisu leistis į nuotykius. Netgi reklaminiame filmuke „Bentayga“ ropštėsi per akmenis, važiavo per brastas ir įveikė kelius, kurie skirti asketiškiems keturis varančiuosius ratus ir tvirtą rėmą turintiems visureigiams.

Nemažą prošvaisą turintis visureigis turi visus „Bentley“ būdingus elementus: iš toli atpažįstamas priekines groteles bei apvalius priekinius žibintus, kuriuose – išgraviruotas „Bentley“ užrašas. Eksterjero dizainerių brėžtos linijos demonstruoja „Bentayga“ raumenis – automobilis turi plačius sparnus, ryškią galinę dalį. Prie masyvaus stoto dera ir 22 colių (55,88 cm) skersmens lengvojo lydinio ratlankiai. Gamintojas pabrėžia, kad didžiausi kada nors bendrovės pagaminti ratlankiai.

Interjere – daugybė rankų darbo elementų. Iš tolo sidabru šviečia oro reguliavimo angų antgaliai, lakuoto medžio apdaila. Gausu prabangios odos, kuriai galvijai buvo auginami specialiai, o sėdynių apmušalai, apdailos elementai rankomis persiūti kontrastingomis siūlėmis, centrinį prietaisų skydelį puošia „Breitling“ laikrodis.

Malonus akcentas – milžiniškas per visą stogą besidriekiantis panoraminis stoglangis, leidžiantis mėgautis natūraliu apšvietimu.

Tiek priekyje, tiek gale sėdynės turi masažo elementus, yra vėdinamos ir šildomos. Gamintojas priklausomai nuo kliento pageidavimų gali montuoti automobilyje keturias, penkias ar netgi septynias sėdynes. Panorus – papildomai galima užsisakyti ant priekinių sėdynių atlošų kabinamus planšetinius kompiuterius, kurie skirti tiek pramogoms, tiek darbui. Galiausiai galima užsisakyti dar vieną, papildomą sėdynę, kurią „Bentley“ vadina „Renginio sėdyne“. Ši – savotiškas slenkstis, išlankstomas iš „Bentayga“ bagažinės, ir leidžiantis, pavyzdžiui, patogiai įsitaisyti, kai su šiuo automobiliu išsirengiama stovyklauti gamtoje.

Gali važiuoti savarankiškai

Modelyje diegiama 1.950 vatų galios garso sistema. Anot „Bentley“, tai galingiausia pasaulyje garso sistema, montuojama į automobilį. Iš viso automobilyje yra 20 garsiakalbių, 300 vatų galios žemų dažnių garsiakalbis, keli, skirti aukštiems dažniams ir t.t.

Ant priekinių sėdynių atlošų kabinami du 10,2 colių (25 cm) skersmens planšetiniai kompiuteriai, kurie sujungti su automobilio informacijos ir pramogų sistema. Nedidelėse durų kišenėse – „Bentley“ ausinės, kurios jungiamos prie planšetinių kompiuterių. Be to, skelbia „Bentley“, planšetiniai kompiuteriai gali būti naudojami ir automobilyje, ir iš jo išlipus. Juose yra vietos papildomai atminties kortelei, USB raktui. Automobilyje taip pat veikia 4G mobiliojo interneto taškas. Centrinėje konsolėje – 8 colių (20 cm) skermens lietimui jautrus ekranas, o navigacijos duomenys projektuojami ne tik šiame prietaisų skydelyje, bet ir tiesiai vairuotoju prieš akis – tarp tachometro ir spidometro.

Prabangus visureigis aprūpintas naujausia saugumo įranga, kokią turi „Volkswagen“ koncernas, kuriam priklauso „Bentley“. Modelis turi vairavimo asistentus, padedančius valdyti automobilį mieste, užmiestyje ar nuvažiavus nuo kelio. Informacija apie vairavimo sąlygas projektuojama ant stiklo, o naktinio matymo sistema geba atpažinti pėsčiuosius ir gyvūnus net ir aklinoje tamsoje.

Modelyje yra aklųjų zonų apžvalgos sistema, kelio ženklų atpažinimo sistema. Be to, veikia aktyvi važiavimo eismo juostoje sistema, kuri, atitraukus rankas nuo automobilio, geba kurį laiką valdyti jį pati.

Kainos ribų nėra

Pirmasis „Bentayga“ buvo išleistas turbininiu benzininiu 6 l darbinio tūrio W12 formos motoru, generuojančiu 447 kW (608 AG) galią ir 900 Nm sukimo momentą. Šis sunkiam, 2,4 t sveriančiam visureigiui, toks variklis leidžia pagreitėti iki 100 km/val. per 4,1 sek. Maksimalus išvystomas greitis – 301 km/val.

„Bentley“ skelbia, kad pirmą kartą į prabangų modelį ryžosi įdiegti „Start & Stop“ sistemą, kuri leidžia taupyti degalus. Drauge degalai taupomi ir periodiškai išsijungiant nereikalingiems prietaisams.

Dyzelinu varomas visureigis turi 4 l darbinio tūrio V8 formos motorą, generuojantį 429 AG galią, turintį 900 Nm maksimalų sukimo momentą ir iki 100 km/val. pagreitėjantį per 4,8 sek.

Vairuotojas važiuodamas visureigiu gali pasirinkti kelis skirtingus važiavimo režimus: nuo išmanaus, pažymėto „B“ raide, iki skirto, pavyzdžiui, purvui ar sniegui.

Automobilio stabilumą užtikrina sistema, valdanti kėbulo pasvirimo kampą ir neleidžianti taip lengvai automobiliui apvirsti. Į „Bentayga“ montuojama pneumatinė važiuoklė, kuri gali būti pritaikyta 4 skirtingiems aukščiams, modelis komplektuojamas su visų varančiųjų ratų važiuokle bei 8 laipsniu automatine pavarų dėže.

Standartinę įrangą turintis visureigis be mokesčių kainuoja 175.000 Eur. Visgi ši riba – apatinė, o automobilio pritaikymo savo reikmėms galimybių tiek daug, kad kainos kilimui aukštyn ribų nėra.

FOTOGALERIJA „Bentley Bentayga“ (27 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

Vėl suimtas buvęs „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovas savo tiesą išdėstė vaizdo įraše  2

Neseniai žadėjęs balandžio 11 d. surengti konferenciją, o dabar vėl suimtas Carlosas Ghosnas, buvęs...

Automobiliai
2019.04.09
BMW, „Daimler“ ir VW kaltinami karteliniu susitarimu, FCA gelbėsis su „Tesla“ Premium 3

Taršos mažinimo reikalavimų spaudžiami automobilių gamintojai ieško netradicinių sprendimų, už kuriuos gresia...

Automobiliai
2019.04.08
VŽ bando: „Hyundai Kona Electric“ Premium 10

Elektromobilių rinka pildosi vis naujais modeliais, o „Kona“ electric šiuo metu yra vienas įdomiausių...

Automobiliai
2019.04.07
Kuklumas pagal „Bentley“: legendinė britų markė turi keletą labai rimtų iššūkių 4

Praėjus ketveriems metams nuo gamybos pradžios, „Bentayga“ vėl turi kovoti dėl išlikimo: į jos pozicijas...

Verslo klasė
2019.04.06
„CarVertical“ peržengė Atlantą  4

Naudotų automobilių duomenis teikiantis lietuviškas startuolis įžengė į JAV rinką – tai padaryta nuo...

Automobiliai
2019.04.04
„Ford" elektrifikuoja europietiškų modelių gamą 3

„Ford of Europe“, šiuo metu reorganizuojamas JAV automobilių koncerno padalinys Senajame Žemyne, Nyderlandų...

Automobilių rinkoje – nauji rekordai  8

Reeksporto išauginta Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka kovo mėnesį didėjo 44% ir pasiekė naują...

Automobiliai
2019.04.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau