Prabangiausias pasaulio visureigis – „Bentley Bentayga“

Publikuota: 2016-10-27
Bentley Bentayga. Gamintojo nuotr.
Bentley Bentayga. Gamintojo nuotr.
„Verslo žinios“

Brangiausias pasaulio visureigis, greičiausias pasaulio visureigis – epitetų, apibūdinančių „Bentley Bentayga“ išskirtinumą netrūksta.

Pirmąjį tokį itin prabangių automobilių pasaulyje visureigį „Bentley“ pristatė praėjusių metų rudenį, Frankfurto automobilių parodoje. Daugiau nei dvi tonas sveriantis bendrovės galiūnas Lietuvą pasiekė vėliau – šių metų pavasarį. Nors oficialios gamintojo atstovybės Lietuvoje nėra, artimiausias „Bentley“ prekybos taškas Rygoje, Latvijoje. Ir latviai prisipažįsta, kad visureigis – pirmasis modelis, išties sulaukęs lietuvių dėmesio. Per kelis mėnesius buvo įsigyti bent trys „Bentley“ visureigiai, o dar vienas – pakeliui į Lietuvą.

Dar didesnės sėkmės turėtų sulaukti visai neseniai pasirodęs dyzelinį variklį turintis „Bentley“, kurį gamintojas apibūdina kaip „greičiausią pasaulyje dyzelinį visureigį“.

Gaminta rankomis

Pristatydamas „Bentayga“ gamintojas tikino, kad šis visureigis nebus tas, kuriuo baisu leistis į nuotykius. Netgi reklaminiame filmuke „Bentayga“ ropštėsi per akmenis, važiavo per brastas ir įveikė kelius, kurie skirti asketiškiems keturis varančiuosius ratus ir tvirtą rėmą turintiems visureigiams.

Nemažą prošvaisą turintis visureigis turi visus „Bentley“ būdingus elementus: iš toli atpažįstamas priekines groteles bei apvalius priekinius žibintus, kuriuose – išgraviruotas „Bentley“ užrašas. Eksterjero dizainerių brėžtos linijos demonstruoja „Bentayga“ raumenis – automobilis turi plačius sparnus, ryškią galinę dalį. Prie masyvaus stoto dera ir 22 colių (55,88 cm) skersmens lengvojo lydinio ratlankiai. Gamintojas pabrėžia, kad didžiausi kada nors bendrovės pagaminti ratlankiai.

Interjere – daugybė rankų darbo elementų. Iš tolo sidabru šviečia oro reguliavimo angų antgaliai, lakuoto medžio apdaila. Gausu prabangios odos, kuriai galvijai buvo auginami specialiai, o sėdynių apmušalai, apdailos elementai rankomis persiūti kontrastingomis siūlėmis, centrinį prietaisų skydelį puošia „Breitling“ laikrodis.

Malonus akcentas – milžiniškas per visą stogą besidriekiantis panoraminis stoglangis, leidžiantis mėgautis natūraliu apšvietimu.

Tiek priekyje, tiek gale sėdynės turi masažo elementus, yra vėdinamos ir šildomos. Gamintojas priklausomai nuo kliento pageidavimų gali montuoti automobilyje keturias, penkias ar netgi septynias sėdynes. Panorus – papildomai galima užsisakyti ant priekinių sėdynių atlošų kabinamus planšetinius kompiuterius, kurie skirti tiek pramogoms, tiek darbui. Galiausiai galima užsisakyti dar vieną, papildomą sėdynę, kurią „Bentley“ vadina „Renginio sėdyne“. Ši – savotiškas slenkstis, išlankstomas iš „Bentayga“ bagažinės, ir leidžiantis, pavyzdžiui, patogiai įsitaisyti, kai su šiuo automobiliu išsirengiama stovyklauti gamtoje.

Gali važiuoti savarankiškai

Modelyje diegiama 1.950 vatų galios garso sistema. Anot „Bentley“, tai galingiausia pasaulyje garso sistema, montuojama į automobilį. Iš viso automobilyje yra 20 garsiakalbių, 300 vatų galios žemų dažnių garsiakalbis, keli, skirti aukštiems dažniams ir t.t.

Ant priekinių sėdynių atlošų kabinami du 10,2 colių (25 cm) skersmens planšetiniai kompiuteriai, kurie sujungti su automobilio informacijos ir pramogų sistema. Nedidelėse durų kišenėse – „Bentley“ ausinės, kurios jungiamos prie planšetinių kompiuterių. Be to, skelbia „Bentley“, planšetiniai kompiuteriai gali būti naudojami ir automobilyje, ir iš jo išlipus. Juose yra vietos papildomai atminties kortelei, USB raktui. Automobilyje taip pat veikia 4G mobiliojo interneto taškas. Centrinėje konsolėje – 8 colių (20 cm) skermens lietimui jautrus ekranas, o navigacijos duomenys projektuojami ne tik šiame prietaisų skydelyje, bet ir tiesiai vairuotoju prieš akis – tarp tachometro ir spidometro.

Prabangus visureigis aprūpintas naujausia saugumo įranga, kokią turi „Volkswagen“ koncernas, kuriam priklauso „Bentley“. Modelis turi vairavimo asistentus, padedančius valdyti automobilį mieste, užmiestyje ar nuvažiavus nuo kelio. Informacija apie vairavimo sąlygas projektuojama ant stiklo, o naktinio matymo sistema geba atpažinti pėsčiuosius ir gyvūnus net ir aklinoje tamsoje.

Modelyje yra aklųjų zonų apžvalgos sistema, kelio ženklų atpažinimo sistema. Be to, veikia aktyvi važiavimo eismo juostoje sistema, kuri, atitraukus rankas nuo automobilio, geba kurį laiką valdyti jį pati.

Kainos ribų nėra

Pirmasis „Bentayga“ buvo išleistas turbininiu benzininiu 6 l darbinio tūrio W12 formos motoru, generuojančiu 447 kW (608 AG) galią ir 900 Nm sukimo momentą. Šis sunkiam, 2,4 t sveriančiam visureigiui, toks variklis leidžia pagreitėti iki 100 km/val. per 4,1 sek. Maksimalus išvystomas greitis – 301 km/val.

„Bentley“ skelbia, kad pirmą kartą į prabangų modelį ryžosi įdiegti „Start & Stop“ sistemą, kuri leidžia taupyti degalus. Drauge degalai taupomi ir periodiškai išsijungiant nereikalingiems prietaisams.

Dyzelinu varomas visureigis turi 4 l darbinio tūrio V8 formos motorą, generuojantį 429 AG galią, turintį 900 Nm maksimalų sukimo momentą ir iki 100 km/val. pagreitėjantį per 4,8 sek.

Vairuotojas važiuodamas visureigiu gali pasirinkti kelis skirtingus važiavimo režimus: nuo išmanaus, pažymėto „B“ raide, iki skirto, pavyzdžiui, purvui ar sniegui.

Automobilio stabilumą užtikrina sistema, valdanti kėbulo pasvirimo kampą ir neleidžianti taip lengvai automobiliui apvirsti. Į „Bentayga“ montuojama pneumatinė važiuoklė, kuri gali būti pritaikyta 4 skirtingiems aukščiams, modelis komplektuojamas su visų varančiųjų ratų važiuokle bei 8 laipsniu automatine pavarų dėže.

Standartinę įrangą turintis visureigis be mokesčių kainuoja 175.000 Eur. Visgi ši riba – apatinė, o automobilio pritaikymo savo reikmėms galimybių tiek daug, kad kainos kilimui aukštyn ribų nėra.

FOTOGALERIJA „Bentley Bentayga“ (27 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07
Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“ 2

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį,...

Transportas
2018.04.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau